هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴عاشوراي آمريکايي و شيعيان انگليسي!
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بدون شک هرکس داستان کربلا و غربت و مظلوميت حسين و يارانش را بشنود يا بخواند، حتماً محزون و غمگين شده و توانايي جلوگيري از گريستن را ندارد.
افزون براين، توصيههاي زيادي به برپايي مجالس عزا و رثاي ابيعبدالله شده است؛ گريه بر مظلوم و گريه براي بيياور ماندن ولي خدا و دين خدا، ميتواند عبرتآموز، محرک و نيروزا باشد.
اما کساني بوده و هستند که بر اصالت اشک و گريه، بدون آنکه به انزجار از کفر و شرک و نفاق و ظلم منجر شود، تأکيد و اصرار داشته و دارند!
در مکتب «عاشوراي آمريکايي» و «شيعيان انگليسي»، چون مبارزه با اصل عاشورا و زدودن نام حسين را ممکن نميدانند، تلاش ميکنند، حقيقت حسين و حقيقت عاشورا را نابود کنند.
فلسفة قيام حسين را اين ميدانند که او ميخواست، مسيحوار (البته باز هم به قرائت مسيحيت جعلي)، قرباني گناهان امت و يا وسيلهاي براي بخشش گناهان امت شود!
اين نگاه متأسفانه در گذشته نيز وجود داشت، فيالمثل، ميرزا محمدباقر شريف طباطبائي در کتاب اسرار الشهادة، مينويسد: آن حضرت «ميخواست كه كشته شود از براي اينكه مؤمنين اولين و آخرين بر او جزع كنند و گريه و زاري نمايند ... تا به اين واسطه گناهان ايشان آمرزيده شود و گريه و اندوه ايشان كفارة گناه ايشان باشد ... پس در واقع شهادت آن بزرگوار كفارة گناه جميع گناهكاران است».
ملامهدي نراقي در كتاب محرق القلوب ميگويد: «امام حسين .. براي رسيدن به شفاعت كبرا، كه مقتضي استخلاص همة محبان و مواليان باشد ... به شهادت راضي شد تا اين مرتبه از براي او باشد و بدون شهادت وصول به اين مرتبه از براي او ممكن نبود. زيرا كه رفع كدورات معاصي امت و شفاعت ايشان موقوف بر خون و تألم ايشان است.»
گفتني است یکی از مدعیان روشنفكری در مقالهاي با عنوان «فرهنگ عاشورا در عصر سکولار» نيز همين تفسير مرگ فديهوار حسين را مناسبترين تفسير با دنياي مدرن ميدانند! و در حال حاضر، شيعيان انگليسي و رسانههاي غربي نيز تمام تلاش خود را در پررنگ کردن همين نگاه انحرافي به قيام حسيني به کار ميگيرند.
نتيجة فاجعهآميز اين نوع نگاه نادرست به قيام حسيني اين بود که در روز عاشوراي سال 1330ق، 200 نفر از سپاهيان روس، در ميدان مرکزي تبريز ثقة الاسلام تبريزي، از رهبران نهضت مشروطه، را دار ميزنند، اما 2000 نفر قمهزن، حاضر نيستند دربرابر اين ظلم کمترين اقدامي کنند و با اين بهانه که «آقا جان! اولارين توفنگي وار، آدمي اولْدُرَلْلَر؛ آقاجان آنها تفنگ دارند و آدم را ميكشند»، تن به چنان خفت و ظلمي ميدهند و نميدانند که همان امامي که براي او قمه بر سر ميزدند، براي مبارزه با ظلم قيام کرده است!
#عاشورا
#امام_حسین
eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🌹
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴عاشورای حسينی؛ عاشورای حماسه
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نگاه حماسي به عاشورا و قيام حسيني، در تاريخ تشيع، نگاهي تقريباً نو، اصيل، عميق و واقعبينانه به حادثة عاشورا است.
نگاه حماسي و سياسي به نهضت حسيني توانست بزرگترين انقلاب قرن، انقلاب اسلامي ايران، و يک نهضت بينظير و الگوساز را پديد بياورد.
اين نگاه نخستين بار توسط مرحوم #آيتلله_کاشاني مطرح شد اما نتوانست نهادينه بشود و در ميان مردم رواج يابد:
در سال 1326 [75 سال قبل؛ مصادف با تأسيس رژيم جعلي اسرائيل] كه هيأتهاي عزاداري به منزل ايشان رفتند وي در جمع آنان خطابهاي عاشورايي ايراد كرد:
«آقاياني كه براي عزاداري گرد هم آمدهايد آيا ميدانيد چرا حسينبنعلي تن به شهادت داد. اينكه گفته ميشود كه فقط براي شفاعت امت خود بوده، بيجاست. آن بزرگوار دشمن كساني است كه پشت پا به مقصد مقدسش ميزنند و از هتك نواميس اسلام خودداري ندارند. آيا بر روضهخواني فواحش شهر اثري مترتب است؟ حسين ميخواست بازار ظلم و تعدي را، كه رواج يافته بود، از بين ببرد و مردم را درس شهامت و فداكاري بدهد. حسين ميخواست به مردم بفهماند كه نبايد زير بار ظلم و جور رفت و در راه احقاق حق بايد دريغ نداشت. حسين براي جلوگيري از اوضاع و احوالي نظير آنچه امروز ما داريم، تن به شهادت داد. اگر ما درس فداكاري را از حسين فرا گرفته بوديم، گرفتار اوضاع غيرقابل تحمل امروزي نميشديم ... آقايان اگر شما در كربلا بوديد و نالة حسين را ميشنيديد آيا آمادة همراهي با آمال و هدف ميشديد يا خير؟ اگر واقعا آمادة كمك به حسين بودهايد، پس چرا حالا، حاضر به متابعت از دين و روش مقدس او نيستيد؟ ... وضع مسلمانان در زمان يزيد بهتر از حالا بود: كفار به مسلمين باج و خراج ميدادند ولي حالا بر سر ما ميكوبند. اسلام رو به توسعه ميرفت و حالا رو به زوال است. وضع اجتماعي ما امروز به مراتب بدتر از زمان يزيد شده است...»
در ادامة اين حرکت امام امت با همکاري برخي از شاگردان روشنانديش خود همچون شهيد مطهري تلاش زيادي براي تغيير اين ادبيات به عمل آوردند. عاشورا را آنگونه که بوده است به مردم معرفي کردند. و مسير را کاملاً تغيير دادند.
يکي از انقلابيترين، انقلابسازترين و افشاگرانهترين سخنرانيهاي امام امت، عليه رژيم ستمشاهي در عصر عاشوراي 1383 قمري مصادف با 13 خرداد 1342 در مدرسة فيضية قم انجام گرفت. (صحيفة نور، ج1، ص55-56)
#عاشورا
#امام_حسین
eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🌹
هدایت شده از فـانـوس¹⁰
15.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلام_ولی
🎥 ارتباط هیئت و سیاست
『فــانــــوس¹⁰』
╭┅───────┅╮
📱 @fanous_10 📲
╰┅───────┅╯
هدایت شده از مرکز تحقیقاتی طب النبی🇮🇷
❌میدونی ریشه ی قمه زنی از کجاست؟!
🤔از دیدِ غیرمسلمانان اروپایی، کسی که قمه میزنه آیا با داعشی فرقی داره؟!
عقل، چیزیه که دین را پیش میبره...
با جهل و احساساتی که شیطان مشوّقش هست، تیشه به ریشه ی دین نزنیم.
#نشر_حداکثری
کانال ما ↙️
https://eitaa.com/joinchat/223543298C45a1df782d
هدایت شده از احمدحسین شریفی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻کسانی که بیماری زمینهای دارند این کلیپ را مشاهده نکنند
🔹حسین برای بازکردن چشمان جهانیان به روی حقایق به شهادت رسید؛
🔻اما این قربانی جهالت، به نام عزاداری برای آن «شهید روشناییبخش»، با دستان خودش چشمان خویش را از حدقه بیرون آورده!!
🔻آیا این عزاداری است؟! آیا این نشانه «حسین دوستی» است؟
#عاشورا
#امام_حسین
#قمهزنی
eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🌹
هدایت شده از احمدحسین شریفی
13.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صحنههای دلخراشی که مشاهده میکنید بخشی از «قربانیان جهالت و حماقت» است؛ جهالت و حماقتی که به نام عزاداری برای امامی صورت میگیرد که مهمترین فلسفه قیامش نجات امت از جهالت و گمراهی بود!
«وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِيكَ لِيَسْتَنْقِذَ عِبَادَكَ مِنَ الْجَهَالَةِ وَ حَيْرَةِ الضَّلالَةِ»
#عاشورا
#امام_حسین
#قمهزنی
eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🌹
هدایت شده از احمدحسین شریفی
به راستی اینان که هر ساله به «ادعای واهی» تأسی به حضرت زینب سلام الله علیها، چنین رفتارهای نامعقول و نامشروعی انجام میدهند، به هنگام دفاع از حرم مطهر #زینب کبری (س) کجا بودند؟!
#قمهزنی
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
هدایت شده از موسسه اندیشه بهشتی
♦️نفوذ تعالیم مسیحی بر منابر حسینی
مسیحیان اعم از کاتولیک و پروتستان وارتدوکس...یکی از اساسی ترین تعلیمات شان این است که خداوند انسان و بشر را آفرید. بشر، در داستان آدم، مرتکب گناه شد.
... خدا گفت: این هم که نشد، ما انسان را آفریدیم تا نمونه ما در عالم طبیعت و روی زمین باشد، اکنون این نمونه به این صورت از آب درآمد...افتضاح است،اسباب رسوایی است، نقض غرض است.
[خدا]گفت: چه کار کنیم که این نقش از بین نرود و این انسانهای نمونه با همین انحرافها جهنمی نشوند؟ میآیم عزیزترینِ موجودات پیش خودم یعنی فرزندم عیسی را و بعدش کمی بالاتر رفت و گفت نه اصلاً خودم در کالبد عیسی[میروم]، در روی زمین روشی پیش میگیرم که یا خود من یا فرزند من(برحسب اختلاف تعبیرها)در کالبدیک انسان، به دست انسانها به دار آویخته شود.
آنگاه این به دار آویخته شدن فرزندم، کفاره گناهان همه انسانها میشود.اما یک شرط دارد: انسانهایی که نسبت به این فرزند من محبت داشته باشند، اورا دوست داشته باشند.
...حالا ببینید این مطلب چقدر به داستانی شباهت دارد که اکثر آقایان اهل منبر در ایام عاشورا مطرح میکنند.خوشبختانه این مسائل در محیطهای ما کهنه شده است.
...[آنها میگویند] امام علیه السلام طبق قضا و قدر الهی در کربلا شهید شد، برای اینکه «شفیع المذنبین» یعنی شفیع گناهکاران باشد، شفاعتی که به محض اینکه انسان در مصیبت امام حسین سینهای، زنجیری و قمهای بزند، همه گناهانش پاک شده است. این، عین همان تعلیمی است که قرنها بر افکار جامعهٔ ما حکومت میکرد.
📚 در مکتب قرآن: درسگفتارهای تفسیری، ج۲، صص ۱۱۹ـ۱۲۰
﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋@andishebeheshti