فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ماجرای عجیب سرازیر شدن قطرات خون از جایگاه سر مبارک #امام_حسین علیه السلام در مسجد النقطه(راس الحسین علیه السلام) شهر حلب
🏴 هر سال ظهر #عاشورا از زیر این سنگ خون جاری می شود.
🔴 یک تلنگر به مسئولین و خواص انقلابی
♻️ وقتی نیکوکاران بیش از اشرار عذاب می شوند !
🔰 امام باقر علیه السلام:
" ... أَوْحَى اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَى شُعَيْبٍ اَلنَّبِيِّ صَلَوَاتُ اَللَّهِ عَلَيْهِ أَنِّي مُعَذِّبٌ مِنْ قَوْمِكَ مِائَةَ أَلْفٍ أَرْبَعِينَ أَلْفاً مِنْ شِرَارِهِمْ وَ سِتِّينَ أَلْفاً مِنْ خِيَارِهِمْ فَقَالَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ يَا رَبِّ هَؤُلاَءِ اَلْأَشْرَارُ فَمَا بَالُ اَلْأَخْيَارِ فَأَوْحَى اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَيْهِ دَاهَنُوا أَهْلَ اَلْمَعَاصِي وَ لَمْ يَغْضَبُوا لِغَضَبِي "
(الکافي، ج۵، ص۵۵)
... خداى عزّ و جلّ به شعيب پيامبر عليه السّلام وحى كرد: « من يكصد هزار نفر از قوم تو را عذاب مىكنم، چهل هزار نفر از بدهايشان و شصت هزار نفر از بهترينهايشان را »
شعيب عليه السّلام عرض كرد: « اى پروردگار من! اينان اشرارند، ولى نيكان به چه سبب؟ »
خداوند عزّ و جلّ به او وحى فرمود: « با معصيتكاران كنار آمدند و به خاطر خشم و غضب من، خشمگين نشدند ».
(ترجمه فروع کافی، ج۵، ص۱۳۴)
✳️ دو نکته:
1️⃣ بر اساس این روایت، تعداد افراد خوب قوم که عذاب شده اند، 60 هزار نفر و تعداد اشرار عذاب شده، 40 هزار نفر است! یعنی به عکس تصور ما، افراد خوب، بیشتر عذاب شده اند❗️
2️⃣ در این روایت، کسانی که با گناهکاران سازش کردند و برای خداوند، بر گناهکاران خشم نگرفتند، مانند گناهکاران، عذاب شدند.
👈 در زمان ما هم اگر مسئولین و مردم با گناهکاران و بی بند و بارها #سازش کنند و در برابر رفتار آنها #غضب نداشته باشند، در حقیقت، خود را تا حد استحقاق عذاب الهی رسانده اند.
7.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔞فیلم زنده آتش زدن بسیجی در ظهر عاشورا ۸۸ توسط فتنه گران ۸۸
خدا لعنت کند یزیدیان زمانه را
علمدار کجایی ظهر عاشورا حرمت ارباب شکستند…
۱🔸 ریشهی حادثهی عاشورا، وقوع «استحالهی فرهنگی» در متن جامعهی اسلامی بود.
۲🔹. ازاینرو، حسین -علیهالسلام- علاج را بازسازی انقلابی در قالب «اصلاح» و «امربهمعروف و نهیازمنکر» معرفی کرد.
۳. نیروی پیشران استحالهی جامعه نیز نه مردم، بلکه «اکثریت خواص اهل حق» بودند که بیبصیرت یا دنیاطلب شدند.
@sedgh_mahdijamshidi
🔻ظهورات عاشورایی در تاریخ انقلاب
۱. پیش از شما، مصائب کربلا را شنیده بودیم و از آنها در ذهن خویش، تصاویر تلخ میآفریدیم، اما شما گوشهای از آنچه که تاریخ کربلا به خود دیده بود را در برابر چشمهای مبهوت ما نمایان کردید. شما کربلا را به اکنون آوردید و ما را به شهود حقیقت سرخ فراخواندید. اگر مشاهدهی مصائب شما، اینچنین آتش حزن و بیقراری به دلمان افکند، پس در کربلا چه گذشته است؟!
۲. دریافتیم که بهراستی، همهی زمینها، کربلاست و همهی زمانها، عاشورا. و بیش از همه، این تاریخ قدسی انقلاب است که میتواند حقایق کربلا را در عالم و آدم خویش، تجسم ببخشد. این انقلاب، نهفقط در امتداد کربلاست، بلکه تجلی آن در تاریخ کنونیست. این انقلاب در متن صیرورت قدسیاش، مهاجران مشتاقی همچون آرمان و روحالله را به قافلهی خونین کربلا ملحق میکند. هر تاریخی به قدر استعداد خویش میتواند مجرا و مسیر ظهور کربلا شود و تاریخ انقلابی ما، در قلهی بضاعتها و امکانهای درونی نشسته است. ازاینرو، رویدادها و انسانهایش، بیشترین شباهت را به تاریخ کربلا دارد.
۳. تقدیر این بود که پارهای از تاریخ کربلایی سال شصتویک هجری، قرنها پس از آن و در خیابانهای شلوغی که سرشار از غربت و تنهاییتان بود، تکرار شود؛ بیپروا و خونبار. ما دیدیم که درندگان یزیدی، بر پیکرتان زخم نشاندند و سنگ افکندند و پا کوفتند. ما دیدیم که در هجوم گلهی ناکسان، محاصره شدید و ذرهذره، طعم درد را چشیدید تا جان سپردید. آری، این بار روضه را نشنیدیم بلکه دیدیم. السلام علیک یا أباعبداللهالحسین.
مهدی جمشیدی
https://virasty.com/Mahdijamshidi
،،،،،،،،،
۱. از آغاز اغتشاش تاکنون، از پشت به جبههی انقلاب خنجر زدند.
۲. خنجر در دست خودیهایی بود که پیام «ضعف» و «سازش» و «مسامحه» به جریان اغتشاش فرستادند و به آنها جسارت بخشیدند.
۳. اما همین بخش از خودیها، «نظام» را بر جایگاه «متهم ردیف اول» نشاندند.
۴. میخواهند جبههی انقلاب را دچار «تردید» کنند.
🖇 تعلیقه:
۱. مقصود من از خودیهایی که گرا به جریان اغتشاش دادند، «لیبرالهای جبههی انقلاب» -یا همان انقلابیهای صورتی - هستند. لیبرالیسم از «نهضت آزادی» به «اصلاحات» سرایت یافت و از اینان هم به «بخشی از انقلابیها». اینان در مقابل «مدیریت فضای مجازی» و «برچیدن بیحجابی»، منطق لیبرالی دارند.
۲. اسلام این بخش از انقلابیها، متمایل به «اسلام رحمانی» شده است و این اسلام هم به تعبیر رهبر انقلاب، «معارف نشأت گرفته از لیبرالیسم» است. از خطوط ایدئولوژیک، مراقبت نکردیم و دچار التقاط شدیم. روح اصلاحات در ما حلول کرده است.
۳. اسلام رحمانی، اسلام یزیدی هست که جهت طاغوتی و طعم مرجئی و ماهیت التقاطی دارد. اسلامی که مدینه را به قطب رقاصهها و فاحشهها در جهان اسلام تبدیل کرد و «استحالهی فرهنگی» را رقم زد. حسین -علیهالسلام- در کربلا به جنگ این اسلام رفت. اکنون نیز اسلام در برابر اسلام ایستاده است؛ «روایت انقلابی» در مقابل «روایت لیبرالی».
۴. درباره ماهیت و مقومات اسلام رحمانی، بخوانید:
https://farsi.khamenei.ir/others-note?id=31447
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi