eitaa logo
اقتدار ولایی
1هزار دنبال‌کننده
15هزار عکس
21.5هزار ویدیو
249 فایل
مباحث سیاسی فرهنگی اجتماعی اقتصادی تاریخی ادبیات فارسی و تفسیر و احادیث اهل بیت عصمت و طهارت صلوات الله علیهم اجمعین
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اعتراف به جنایتکار بودن صهیونیست ها از زبان خودشان 🔸خودشان و خانواده‌هایشان، حتی مادران و کودکان را هم بکشید! ______________________ 🖌: راز دشمنی ایران و اسرائیل این است که در کتاب مقدس شان آمده که ایران در آخرالزمان اسرائیل را نابود می کند پس بایستی پیش دستی کرده و ایران را نابود کنیم برای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دعوت حاج‌ حسین یکتا برای کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان لینک پرداخت مستقیم: 📍https://boon.emamrezaeeha.ir/payment?id=57 شماره کارت: 📍
5041721111658309
شماره شبا: 📍IR
640700001000227888888010
روی شماره کارت و شبا بزنید کپی می شود @emamrezaeeha_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ علت بی‌توجهی مسلمانان به وصيت پيغمبر اكرم اسلام (ص)  درباره امیرمومنان امام على ‌(ع)   چه عواملی سبب شد مسلمانان وصيت پيغمبر اكرم (ص) را درباره امام على ‌(ع) ناديده گرفتند؟ در این زمینه تحلیل‌ها و تفسیرهای متفاوتی وجود دارد:  نظريه اول‏:  اينكه بگوييم مسلمين يكباره همگی‌، نسبت به اسلام و پيغمبر متمرد و طاغى شدند، روى تعصبات قومى و عربى؛ به اين مسئله كه رسيد همه آنها يك‏مرتبه از اسلام رو برگرداندند.  باید گفت: وقايع بعد از غدیر نشان نمى‏‌دهد كه مسلمين يك‏مرتبه از اسلام و از پيغمبر به طور كلى رو برگردانده باشند كه نتيجه‏‌اش اين است كه بايد به حالت اول جاهليت خودشان و بت‏‌پرستى برمى‌گشتند. نظريه دوم‏:   بگوييم مسلمين نخواستند نسبت به اسلام متمرد شوند ولى نسبت به اين يك دستور پيغمبر جنبه تمرد به خودشان گرفتند؛ اين يك دستور، به علل و جهات خاصى مثلًا كينه‏‌هايى كه از ناحيه پدركشتگى‏‌ها با على ‌(ع) داشتند يا به قول بعضى از اهل تسننِ امروز نمى‏‌ خواستند كه نبوت و خلافت در يك خاندان جمع گردد‌، تحملش برايشان مشكل بود. یا آنکه آن حالت عدم تساهل و سختگيرى و صلابت و انعطاف‏‌ناپذيرى على‌(ع)‌، عامل نادیده گرفتن توصیه پیامبر نسبت به امام علی شد.  نقد تحلیل‌های فوق:  با اين‌گونه تحلیل‌ها نمی‌توان حادثه به اين مهمى را توجيه كرد؛ چگونه می‌توان گفت: همه مسلمين يك‏مرتبه مرتد شدند و از اسلام برگشتند؟! اینکه بگوییم «مسلمين همه در اين يك مسئله تمرد پيشه كردند» خيلى بعيد نيست ولى آيا همه مسلمان‌ها را مى‏‌شود گفت متمرد شدند. نظريه صحيح این است که مسلمين در اين مسئله اغفال شدند؛ يعنى عده‌اى متمرد شدند، آن عده زيرك متمرد، عامه مسلمين را در اين مسئله اغفال كردند.   صحت این نظریه را مى‌‏توانيم از آيه «الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذينَ كَفَروا مِنْ دينِكُمْ»(مائده/۳) استنتاج و نتيجه‌گيرى كنيم. جمله اول آيه: الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذينَ كَفَروا مِنْ دينِكُمْ‌، يك واقعيت تاريخى را بيان می‌فرمايد: امروز (با نصب امير المؤمنين به خلافت در غدیرخم) كافران از دين شما مأيوس گشتند؛ يعنى از امروز ديگر كافران نااميدند كه از راه كفر، از خارج حوزه اسلام به اسلام حمله كنند، ديگر مأيوس شدند كه از اين راه نتيجه بگيرند، فهميدند كه ديگر اسلام را نمى‌‏شود از بيرون كوبيد.  در جمله دوم تأمين مى‌دهد كه خيالتان از ناحيه آنها  (کفار و دشمنان خارجی‌) ناراحت نباشد: فَلا تَخْشَوْهُمْ‏: مسلمانها! ديگر از كافران بيم نداشته باشيد و نگران نباشيد. قرآن در آيات زياد هميشه مسلمين را از خطر كفار بيم مى‌‏داد.  اما در اينجا بعد از حادثه نصب على‌(ع) به خلافت، می‌گويد ديگر بعد از اين بيمى نيست، از ناحيه آنها نگرانى نيست. جمله سوم خيلى عجيب است: وَ اخْشَوْنِ: از ناحيه کفار بر دين خودتان نگران نباشيد اما از من بترسيد.  معنايش اين می‌شود كه از ناحيه من نگران باشيد. يعنى چه از ناحيه خدا نگران باشيم؟ از ناحيه دشمن نگران نباشيم اما از ناحيه دوست و صاحب دين، از ناحيه خدا نگران باشيم!  بر عكس، از ناحيه خدا بايد اميدوار باشيم، پس چرا قرآن می‌گويد از ناحيه خدا نگران باشيد؟  نكته و جان كلام همين‌جاست. ... معنى‏ «وَ اخْشَوْنِ» (از من بترسید) این است که: از سنت و قانون من بترسيد؛ سنت من این است كه‏: هرگز نعمتى را از مردمى سلب نمى‏‌كنم مگر اينكه آن مردم خودشان عوض شده و تغيير كرده باشند: «انَّ الله لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتّى يُغَيِّروا ما بِانْفُسِهِمْ‏»(رعد: ۱۱) پس اى مسلمين! بعد از اين هر چشم‏ زخمى كه به شما بخورد از داخل خود شما خورده است و هر آسيبى كه به جامعه اسلامى برسد از داخل جامعه اسلامى مى‏رسد نه از بيرون. بيرون به كمك داخل استفاده مى‏كند. مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (پانزده گفتار)، ج‏25، ص: 197-185  با تلخیص و ویرایش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📆 چهارشنبه ☀️ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ هجرے شمسے 🌙 ۲۵ شعبان ۱۴۴۵ هجرے قمرے 🎄 ۶ مارس ۲۰۲۴ میلادے 📿 امروز ۱۰۰ مرتبه: 🎗«یا حَیُّ یا قَیّوم»🎗 🎗«ای زنده، ای پاینده»🎗 ☀️ رویدادهای امروز در تقویم خورشیدی: 🔹رحلت حکیم الهی و عارف بزرگوار "آخوند ملاحسینقلی همدانی" (1272ش) 🔸مردم اصفهان برای عزل مسعود میرزا ظل السلطان حاکم اصفهان به دستور آقانجفی و حاج آقا نورالله در تلگرافخانه دولتی اجتماع نمودند و پس از مخابره چند تلگراف در قنسولگری انگلیس متحصن شدند (1285ش) 🔹بروز قحطی در ایران در جریان جنگ جهانی اول (1296ش) 🔸مصدق السلطنه والی فارس استعفای خود را از ایالت فارس تلگرافی به احمدشاه مخابره نمود (1299ش) 🔹اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان تمایل خود را نسبت به زمامداری علی سهیلی ابراز کردند.(1320ش) 🔸به تصویب مجلس شورای ملی به پاس خدمات علمی محمد قزوینی ماهیانه ده هزار ریال مادام العمر برای وی شهریه تعیین شد.(1324ش) 🔹اعدام انقلابی "سپهبد رزم ‏آرا" نخست وزیر "محمدرضا پهلوی" توسط جمعیت فدائیان اسلام: قبل از ظهر امروز رزم آرا نخست وزیر در مسجد شاه به قتل رسید.(1329ش) 🔸دنیس رایت مستشار سفارت انگلیس در تهران برای تقدیم گزارش نفت به لندن رفت (1332ش) 🔹قانون تملک آپارتمان به تصویب نهائی رسید.(1343ش) 🔸سود بازرگانی و عوارض میوه جات لغو شد (1349ش) 🔹وزارت کشاورزی دو هزار تن گوشت (یخ زده) از یوگسلاوی خریداری کرد (1350ش) 🔸برخوردهای مرزی ایران و عراق ادامه یافت. در این نبردها از ایران و عراق تعدادی کشته شدند و موضوع در سازمان ملل مطرح گردید (1352ش) 🔹عده ای ناشناس شعارهای «مرگ بر 66»، «زنده باد خمینی» و «مرگ بر حکومت یزیدی» را بر روی دیوارهای دبیرستان پسرانه اروند آبادان نوشتند (1356ش) 🔸شهادت شهید محمدجواد آخوندی (1362ش) 🔹سالروز شهادت 1200 شهید بمباران پادگان ابوذر (که دوکوهه غرب لقب گرفته) توسط دژخیمان بعث عراق (1363ش) 🔸اعلام قطع روابط ایران و انگلیس توسط وزارت امور خارجه (1367ش) 🔹درگذشت هوگو چاورز ، رئیس جمهور ونزوئلا (1391ش) 🔸درگذشت احمد عزیزی از پیشگامان شعر آیینی پس از انقلاب (1395ش) 🌙 رویدادهای امروز در هجری قمری: 🔹قتل "ابومسلم خراسانی" رهبر قیام سیاه جامگان به فرمان "منصور دوانِقی" (137ق) 🔸درگذشت ناصر کبیر (اُطرُوش) (304ق) 🔹پایه گذاری "قیام سربداران" در سبزوار (737ق) 🔸شهادت سید محمد حسینی بهشتی و یارانش (۷ تیر ۱۳۶۰ش) (1401ق) 🎄 رویدادهای مهم امروز در تقویم میلادی: 🔹پایان جنگ‌های سیزده ساله در اروپا (1714م) 🔸دمیتری مندلیف نخستین جدول تناوبی را به انجمن شیمی روسیه ارائه کرد.(1869م) 🔹تأسیس باشگاه فوتبال رئال مادرید (1902م) 🔸تولد "والنتینا تروشکوا" اولین زن فضانورد جهان (1937م) 🔹روز ملی و استقلال کشور افریقایی "غنا" از استعمار انگلستان (1957م) 🔸خروج ارتش رژیم صهیونیستی از غزّه (1957م) @Taghvim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢♨️شهید مستجاب الدعوه💯 🌼✨شهید حمید قبادی نیا که آیت الله ناصری از مستجاب‌الدعوه بودن وی بشارت داده است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📆 چهارشنبه ☀️ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ هجرے شمسے 📿 امروز ۱۰۰ مرتبه: 🎗«یا حَیُّ یا قَیّوم»🎗 🎗«ای زنده، ای پاینده»🎗 ☀️ رویدادهای امروز در تقویم خورشیدی: 🔹بروز قحطی بزرگ تاریخی در ایران در جریان جنگ جهانی اول (1296ش) در این روز از تاریخ انگلیس با طراحی یهود و با محاصره ایران و قحطی ساختگی توانست نصف جمعیت بیست و دو سه میلیونی ایران را که 2 سال طول کشید با گرسنگی قتل عام نماید 🖌حسن روحانی و اصلاح طلبان با اف ای ای اف و برجام 2 و 3 میخواستند حلقه محاصره ایران را برای تکرار تاریخ به سرانجام برسانند لکن با درایت امام خامنه ای نقشه شوم این گوساله های دست آموز یهود و اربابشان نقش بر آب شد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فرقه ها و جریانات انحرافی متعددی در حدود ۵۰۰۰ تشکیل شده که شاید در اسم متفاوت باشند، ولی در عمل، خواست و نیت همه آنها، دوری از خدا، هدف قرار دادن اسلام، تشیع و ایران اسلامی است که در زیر اسامی تعدادی از آنها آمده است👇👇 🔥بهائیت 🔥بابیت 🔥انجمن حجتیه 🔥جماعت احمدیه 🔥فرقه خراسانی 🔥جماعت تبلیغ 🔥جریان یمانی عراق 🔥فرقه یمانی 🔥جریان اسلام رحمانی 🔥قرآنیون 🔥وهابیت 🔥آتئیسم 🔥باستانگرایی 🔥آئین های شرقی 🔥کی پاپ 🔥زرتشتی گرایی 🔥سلطنت طلبها 🔥جن، موکل و... 🔥سحر، ختومات و طلسمات 🔥فال قهوه، پیشگویی 🔥شیطان پرستی، ایلومیناتی، تاتوها و .. 🔥خون بازی....خودزنی 🔥انجمن‌های ۱۲ قدمی با۲۵۶ موضوع 🔥مدعیان ارتباط با امام زمان 🔥شیخیه 🔥تشیع انگلیسی و نفوذ در هیأت‌ها 🔥تجزیه طلب ها 🔥یوگا 🔥جنبش خام خواران و گیاهخواران 🔥انجمن‌های حامی حیوانات(سگهای ولگرد 🔥حامیان سگ فرزندی 🔥مسیحیت تبشیری 🔥قانون جذب 🔥شکرگزاری (جریان وارداتی) 🔥مراقبه با فرشتگان 🔥دروایش و صوفیه 🔥فرقه گنابادی 🔥فرقه خاکساری 🔥جریان تفکیک 🔥مدیتیشن 🔥جریان اووشو 🔥ساتیا سای بابا 🔥اکنکار 🔥چاکراها و... 🔥سنگ درمانی 🔥عرفان حلقه 🔥سکولاریسم 🔥انواع ایسم ها(لیبرالیسم،سوسیالیسم.. 🔥فرق ضاله 🔥کتب ضاله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کربلای کاظم ساروقی یک پیرمرد روستایی که به لطف و مرحمت امام عصر (عج) حافظ قرآن میشود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💎بازگشت به وضع طبیعی! -1 🖌جعفر بلوری 1🔸- کلاسیک‌های جامعه‌شناسی و برخی متفکرین حوزه فلسفه و سیاست (مثل توماس‌ هابز و جان لاک) وقتی می‌خواهند شکل‌گیری «جوامع» را تبیین و راجع به «قراردادهای اجتماعی» ایده‌پردازی کنند غالبا با تشریح «وضع طبیعی» (State of Nature) شروع می‌کنند. به زبان خیلی ساده، وضع طبیعی به شرایطی گفته می‌شود که در آن بین انسان‌هایی که به صورت گله‌ای و وحشی زندگی می‌کردند، حرف اول را «خشونت» و «قدرت» می‌زد. جمله معروف‌ هابز که می‌گوید  «انسان گرگ انسان» است به نوعی، ناظر به چنین شرایطی نیز هست و راه‌حل او نیز تشکیل دولتی قدرتمند و خشن و... است (کتاب لویاتان). وقتی دولت و قدرت مرکزی بین جوامع ابتدائی حاکم نبود، قانونی هم نبود لذا، «وضعیتی طبیعی» بین انسان‌ها حاکم بود و در چنین شرایطی آدم‌ها یا از روی ترس، یا از روی طمعِ به دست آوردن منافع بیشتر، مدام مشغول جنایت و خشونت و کشتار بودند. رفته‌رفته قراردادهایی بین این جوامع با اعضای قدرتمند بسته و از دل همین قراردادها، دولت و حکومت و قانون خارج شد. در یک جمله، خطوط بالا به ما می‌گویند، انسان‌ها طی قرون متمادی برای اینکه بتوانند در آرامش زندگی کرده و از خشونت و وحشیگری و کشتار فاصله بگیرند، طی قراردادهایی که بین خود بستند، دولت و حکومت و قانون را ابداع کردند و  در یک کلام «متمدن» شدند.  2🔹- اکنون در قرن 21 هستیم و این قوانین و حکومت‌ها به شکلی مدرن، پیچیده و دقیق تدوین شده‌اند. هم در قالب داخلی و درون کشورها و هم در قالب‌های جهانی، قوانینی وضع شده‌اند و دنیا به اصطلاح متمدن شده است! حالا یک سؤال: آیا اکنون که قانون بر جوامع و دنیا حاکم شده، قدرت و خشونت حرف اول را نمی‌زند؟! به شرایطی که در غزه حاکم شده نگاه و به پاسخ این سؤال کمی فکر کنید. به عنوان فقط یک مثال، به جنایت هولناک خیابان «الرشید» بیندیشید که همین سه چهار روز پیش در غزه اتفاق افتاد. اینکه اجازه دهیم کامیون‌های حامل مواد غذایی و آرد وارد این باریکه شوند، سپس کمین کنیم بعد منتظر هجوم صدها زن و کودک گرسنه به سمت کامیون‌ها باشیم و در نهایت، با‌ تانک و گلوله جمعیت گرسنه را قتل عام کنیم، نشانه تمدن است؟ آیا واقعا دنیا از «وضع طبیعی» خارج شده است؟ چه تفاوتی بین جنایاتی که رژیم صهیونیستی در غزه علیه زنان و کودکان فلسطینی مرتکب می‌شود، با جنایاتی است که هزاران سال پیش، وقتی به‌زعم برخی نظریه‌پردازان، «وضع طبیعی»! بر جوامع حاکم بود اتفاق می‌افتاد؟ قتل عام نزدیک به 31 هزار انسان که چیزی حدود 90درصد آنها غیرنظامی و 12 هزار نفرشان هم کودک و نوزادند، آن هم طی کمتر از 5 ماه، نشانه متمدن شدن جوامع است؟ ممکن است گفته شود، رژیم صهیونیستی یک استثنا است که در این صورت باید گفت، کدام قدرت و تمدن! در غرب، در این جنایات، شریک صهیونیست‌ها نیست؟ آیا صهیونیست‌ها نگفتند، اگر سلاح‌های آمریکایی نبود،  یک روز هم نمی‌توانستیم، در برابر جوانان فلسطینی دوام بیاوریم؟ آیا کشورهای مرتجع عربی در این جنگ، کنار فلسطینی‌ها قرار دارند؟ آلمان و فرانسه و انگلیس چطور؟ آیا اگر این کشورها مثل مردم، کنار فلسطینی‌ها می‌ایستادند، صهیونیست‌ها می‌توانستند در غزه نسل‌کشی به راه بیندازند؟! پاسخ‌های این سؤال‌ها واضح‌تر از آن است که بخواهیم، به آنها بپردازیم. اما سؤال بعدی: «در دنیا چه اتفاقی افتاده است؟ آیا قوانین توان تحکیم نظم و عدالت را در دنیا ندارند؟ ایراد در قوانین است یا تمدن آنها؟» پاسخ‌های ریشه‌ای و بنیادین این سؤال را پیش از این در همین ستون داده‌ایم و اینجا صرفا برای یادآوری به گوشه‌ای از آن اشاره کرده و عبور می‌کنیم. بخوانید: 3🔸- ریشه این داستان به حدود 600 سال قبل باز می‌گردد. به جایی که تعریف «انسان» تغییر کرد. فیلسوف سیاسی و نمایشنامه ‌نویسی به نام «نیکولو ماکیاولی» در ایتالیا، تعریف خود را از «انسان» ارائه کرد. در این تعریف انسان موجودی شریر، خبیث و فزون‌طلب است. این انسان فاقد «اختیار» است و رفتار او را می‌شود پیش‌بینی کرد. مبحث «انسان‌ شناسی» در این تعریف، مثل مباحث مربوط به علوم طبیعی و تجربی است. می‌توان به راحتی رفتار او را پیش‌بینی و با استفاده از «قانون» و «زور» تحت کنترلش گرفت. این تعریف بعدها با تغییراتی در شکل و محتوا از سوی ‌اندیشمندان دیگر غرب مثل «توماس ‌هابز» و «جان لاک» و «آدام اسمیت» مورد استقبال قرار گرفت و شد، مبنای مطالعات و پژوهش‌های ‌اندیشمندان امروز غرب در حوزه‌های مهم «علوم انسانی» و «اقتصاد سیاسی» و... امروز به آن به اصطلاح «اومانیسم» می‌گویند. 💢ادامه دارد💢