eitaa logo
اقتدار ولایی
997 دنبال‌کننده
15هزار عکس
21.5هزار ویدیو
249 فایل
مباحث سیاسی فرهنگی اجتماعی اقتصادی تاریخی ادبیات فارسی و تفسیر و احادیث اهل بیت عصمت و طهارت صلوات الله علیهم اجمعین
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃 آیت الله بهجت رحمه الله علیه: ✍🏼 اگر درست به عمل می کردیم، با عمل خود دیگران را جذب می کردیم؛ 🔅 زیرا مردم غالبا خواهان و طالب هستند، قرآن، انسان را به غایت کمال انسانی می رساند. 🌷 ما قدردان قرآن و عدیل آن: اهل بیت (ع) نیستیم. 🔴@EqtedareVelaeii🇮🇷
💢واکنش منصفانه یا دغلبازی سیاسی؟-۱ ۱) شرع و قانون می گوید که نمی توان حتی به یک جنایتکار، سیلی اضافه زد، ولو محکوم به اعدام باشد. به طریق اولی، متهمی که به مراجع قانونیاحضار می شود، از هر نوع تعرض مصون است. جان و آبروی افراد -ولو متهم- محترم است و اگر ضابط قانونی در این باره مرتکب تخلف شود، مستوجب بازخواست است. ۲) این قاعده و حکم کلی است؛ اما این که در یک مصداق خاص، واقعیت چیست و تخلفی انجام گرفته یا نه، در صلاحیت مراجع قانونی و دستگاه قضایی است. ۳) در هر رویداد، دو گونه می شود قضاوت کرد. با داشتن صلاحیت و اطلاع کامل از جزئیات حادثه، یا بدون صلاحیت و اطلاع کافی. هر قدر که داوری نوع اول، ستودنی است، قضاوت نوع دوم، مذموم است. ۴) رویداد های تاثر برانگیز، با چند نوع واکنش مواجه می شود. "واکنش بی غرض، از سر اطلاع، و به اندازه"؛ واکنش بی غرض، اما فاقد اطلاع کافی و دچار زیاده روی یا تفریط"؛ و "واکنش مغرضانه و آلوده به افراط و تفریط". ۵) آنچه موجب قوام و استحکام جامعه بر مدار انصاف و عقلانیت می شود، واکنش از نوع اول است. واکنش از نوع سوم که معمولا واکنش نوع دوم را تدارک می کند و به خدمت در می آورد، جامعه را به هیجانی کور و آسیب آفرین سوق می دهد. ۶) فوت خانم مهسا امینی، قطعا اسباب تاثر است و مراجع قضایی باید ماجرا به طور دقیق بررسی کنند. نیروی انتظامی می گوید هیچ گونه برخورد فیزیکی انجام نشده و فیلم دوربین‌ها در دقایق قبل از زمین خوردن او نیز، سلامت وی را تایید می کند. ۷) بر اساس اطلاعیه پلیس، این خانم به همراه تعدادی دیگر، به دلیل پوشش نامناسب و به منظور اخذ تعهد و توجیه، به یکی از مقرهای پلیس هدایت می شود و او در جمع سایر مراجعه کنندگان در سالن اجتماعات، به طور ناگهانی بیهوش شده و بر زمین می افتد. ۸) این ارجاع به پلیس، بر اساس قانون انجام شده است. هیچ قانونی در هیچ جای دنیا نیست که در کنار موافق، مخالف و منتقد نداشته باشد. اما معیار نظم اجتماعی، قانون است. و گرنه به عنوان مثال، رانندگان یا مالیات دهندگان فراوانی را می توان سراغ گرفت که اصل پرداخت مالیات یا محدودیت های رانندگی را بر نمی تابند. ۹) در سالنی که خانم امینی حضور یافته، حدود بیست نفر دیگر هم به علت مشابه حضور دارند. بنابراین نفس احضار و حضور در آن سالن، نمی تواند موجب بازخواست پلیس شود؛ مگر این که در بررسی قضایی، قصور و تقصیر یا تخلفی احراز شود. ۱۰) این، سوای بحثی است که درباره خود قانون، یا چند و چون اجرای آن و نحوه برخورد با متخلفان یا توجیه آن، می شود کرد. هر قانونی را پس از اجرا می توان ارزیابی کرد، قوت و ضعف آن را باز شناخت و ارتقا داد. این رویکرد اصلاحی، با رفتار هرج و مرج طلبانه و براندازانه ای که ضرورت ها و الزامات اصل قانون را انکار می کند، متفاوت است. 💢ادامه دار💢 ✍دکتر محمد ایمانی
💢واکنش منصفانه یا دغلبازی سیاسی؟-۲ ۱۱) برای قضاوت دقیق و درست درباره ماجرای فوت مرحومه امینی، باید انصاف و اطلاع را با هم داشت. صرف تاثر از یک ماجرا، برای قضاوت و داوری کفایت نمی کند. تاثر از حوادث ناگوار، واکنش طبیعی است. ۱۲) در عین حال باید میان تاثر مردم عادی، با دغلبازان سیاسی و رسانه ای فاصله گذاشت. برای مثال، مقامات بدنام آمریکایی در حالی به بهانه این حادثه، نگران حقوق بشر در ایران شدند، که جنایات آشکار پلیس آمریکا در کف خیابان علیه شهروندان، اتفاقی روزمره و عادی است. به گزارش روزنامه مورنینگ استار، "ماموران پلیس آمریکا، ظرف یک سال پس از قتل جورج فلوید سیاه‌پوست، ۱۰۶۸ نفر را به قتل رسانده اند". پایگاه خبری "ایندیپندنت" هم گزارش داده؛ "در سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹، سالانه تقریبا ۱۰۰۰ نفر جان خود را بر اثر شلیگ گلوله و ضرب و شتم پلیس آمریکا از دست داده اند". نشریه آمریکایی نیویورک تایمز هم ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ نوشت: "از زمان آغاز دادگاه پلیس قاتل جورج فلوید، بطور میانگین بیش از سه نفر در هر روز، به دست پلیس آمریکا به قتل رسیدند. از سال ۲۰۱۳میلادی سالانه یکهزار و ۱۰۰ شهروند در خشونت های پلیس به قتل می رسند". نشریه آمریکایی واشنگتن پست هم در گزارشی عنوان کرد: "ماموران پلیس در سال گذشته، ۹۸۵ شهروند آمریکایی را کشته اند که درهیچ یک، نیروهای پلیس مجرم شناخته نشدند. پلیس آمریکا به قتل می رساند اما محکوم نمی شود". پلیس آمریکا ظرف هفت ماه اول سال ۲۰۲۲ میلادی، بیش از ۷۰۰ نفر را کشته است. ۱۳) دغلبازی مشابهی از سوی طیف غربگرا انجام شده است. این طیف در حالی بلافاصله پس از انتشار خبر فوت مهسا امینی، حکم صادره کرده و علیه نیروی انتظامی عقده گشایی کردند که در موضوع قتل عمد خانم میترا استاد توسط همسرش محمد علی نجفی (با شلیک پنج گلوله)، بلافاصله از قاتلِ معترف به قتل دفاع کرده و تهمت های زشتی را متوجه مقتول کردند. آنها با وقاحت، زن قربانی را مهدور الدم خواندند! ۱۴) پاسخ پلیس به دغلبازانِ حامی قانون شکنی، چیزی جز اقتدار نمی تواند باشد و همین اقتدار بازدارنده هم هست که طراحان نا امنی را عصبانی می کند. اما در نسبت با افکار عمومی و قاطبه مردم، موضع نیروی انتظامی جز خدمتگزاری و فروتنی و مراعات نمی تواند باشد. به تعبیر رهبر انقلاب: "نیروی انتظامی برای موفقیت در انجام وظیفه‌ خطیر خود باید به صورت توأمان، مظهرِ «اقتدار و مهربانی» باشد. نیروی انتظامی، هم مظهر اقتدار نظام و نظمی است که می خواهد امنیت کشور را تأمین کند و از آن پاسداری کند، هم مظهر مهربانی و دلسوزی و روحیه‌ رأفت و رحمت نظام نسبت به آحاد مردم است. این دو تا در کنار هم و توأم با یکدیگر باید مورد توجه قرار بگیرد". ۱۵) فرهنگ سازی، پیش نیاز اجرای هر قانون است. اقناع عمومی موجب تعمیق اجرای قانون و کاهش تخلف از آن می شود. اما اقناع و اقتدار، دو الزام اجرای قانون هستند که نباید یکی را فدای دیگری کرد. نه اعمال قدرت و الزام و اجبار، جای اقناع را پر می کند؛ و نه اقناع و فرهنگ سازی می تواند جایگزین اعمال قدرت قانونی شود. در اینجا مسئولیت پلیس، اعمال قانون و جلوگیری از نقض آن است. در عین حال، اعمال قانون را می توان و باید، هر چه حکیمانه تر و موثر تر و مفید تر انجام داد. ✍دکتر محمد ایمانی 🔴@EqtedareVelaeii🇮🇷
✨برنامه هفتم؛ دولت‌گرایی دهه ۶۰ یا خصوصی‌سازی دهه ۸۰؟ نه اقتصاد دولتی و نه خصوصی‌سازی از نوع رهاسازی ما را به پیشرفت نخواهد رساند. راهبرد صحیح این است که پس از تعیین مسائل اولویت‌دار کشور و تصمیم‌گیری درباره راهکار‌های این مسائل، دولت در نقش حامی، هادی و ناظر ظاهر شود و از ظرفیت بخش خصوصی برای پیشبرد اهداف ملی استفاده نماید. اشتباه بزرگ این است که دولت برای حل مسائل کشور، متصدی شرکت‌هایی با ماموریت‌های مختلف باشد، اما اشتباه بزرگ‌تر این است که شرکت‌های خصوصی فعال در بخش‌های مختلف و مرتبط با مسائل اولویت‌دار کشور، نسبتی با برنامه پیشرفت ملی نداشته باشند. رهبر حکیم انقلاب می‌فرمایند بخش خصوصی «موتور محرک اقتصاد» است. هنر دولت باید این باشد که میان انتفاع بخش خصوصی و منافع ملی یک رابطه معنی‌دار برقرار نماید. شاید با یک مثال ملموس بتوان چگونگی این رابطه را توضیح داد. فرض بفرمائید یکی از مسائل اولویت‌دار کشور، دستیابی به فناوری‌ها و قطعات ضروری در صنایع خاص است. در یک سو شرکت‌های دانش بنیان متعددی قرار دارند که توان دستیابی به این فناوری‌ها و تولید این قطعات را دارند و در سوی دیگر، دولت قرار دارد که هم از اقتدار حاکمیتی برخوردار است و هم طیف متنوعی از ابزار‌های حمایتی من‌جمله معافیت مالیاتی، تسهیلات بانکی، تسهیلات فنی و اجرایی، کمک‌های علمی، صیانت از بازار داخلی، بسط بازار خارجی، جذب سرمایه خارجی و... را در اختیار دارد. دولت چهار رویکرد می‌تواند نسبت به این امکانات و اختیارات داشته باشد: ۱-اساسا هیچ گونه مسئولیتی برای حمایت از بخش خصوصی برای خود قائل نباشد و حمایت‌گرایی را کنار بگذارد؛ ۲-این امکانات را به صورت برابر در اختیار همه شرکت‌های بخش خصوصی بگذارد؛ ۳- رویکرد دولت توزیع برابر باشد، اما با توجه به محدودیت منابع، طبیعتا حمایت‌ها عاید کسانی شود که نفوذ بالایی دارند یا قدرت چانه‌زنی و لابی‌گری دارند؛ ۴-این تسهیلات و امکانات حمایتی را صرفاً در اختیار آن دسته از شرکت‌هایی قرار دهد که به صورت ویژه روی دستیابی به فناوری‌ها و قطعات مورد نیاز صنایع کشور -که از سوی دولت تعیین شده است- متمرکز هستند. باید توجه داشت که اگر به یک بخش خصوصی معافیت مالیاتی یا تسهیلات بانکی و... اعطا می‌شود، این امکانات از «منابع عمومی» و «بیت‌المال» تأمین می‌شود. زمانی چنین حمایتی توجیه دارد که دریافت‌کننده حمایت، نسبتی با «منافع عمومی» برقرار نماید. تنها با اتخاذ راهبرد چهارم است که منابع کشور به درستی در اختیار منافع عمومی قرار خواهد گرفت و موجب پیشرفت کشور خواهد شد. چه، وقتی کشور به فناوری‌ها و قطعات مورد نیاز صنایع دست یافت، هم از محل تولید این قطعات اشتغال ایجاد شده و نرخ بیکاری کاهش خواهد یافت؛ هم به واسطه افزایش عرضه داخلی کالا قیمت‌ها تعدیل شده و تورم ایجاد نخواهد شد؛ و هم به علت کاهش نیاز به واردات، فشار تقاضا از روی ارز برداشته شده و قیمت ارز کاهش خواهد یافت؛ و نهایتا مجموعه این عوامل موجب افزایش ارزش پول ملی خواهد شد. @syjebraily 🖊برشی از مقاله خطوط راهنمای تدوین برنامه هفتم https://www.javanonline.ir/fa/news/1028572/%D8%AE%D8%B7%D9%88%D8%B7-%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%AF%D9%88%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%87%D9%81%D8%AA%D9%85
🔻صحنه دارد روشن تر میشود ▪️ورود رابرت مالی مسئول "مذاکرات برجامی" دولت آمریکا به ماجرای آیا طبیعی است؟! آیا ایجاد فشارهای داخلی بر جمهوری اسلامی میتواند ناکامی آمریکا در مذاکرات برجامی را جبران کند؟ آیا باز سناریوی جدیدی طراحی شده است؟! 🗣عبدالرحیم انصاری 🔴@EqtedareVelaeii🇮🇷
📸 گزارش پزشکی بیمارستان کسریٰ منتشر شد که تأیید میکنه خانم مهسا امینی مضروب نشده 🔴@EqtedareVelaeii🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«یاران چه غریبانه رفتند از این خانه» 🎥 جزئیات شهادت مامور فراجا در درگیری با اشرار مسلح 🔹همسر شهید: یک سال و هفت ماه بود که زندگی مشترکمان را آغاز کرده بودیم. نه کسی براش استوری گذاشت و نه بیانیه داد. جرمش این است که لاشخورها نمی توانند از خونش سوء استفاده کنند و به اسلام و نظام توهین کنند 🔴@EqtedareVelaeii🇮🇷
🔴 دوستان ، سمت شلیک توپخانه را تغییر دهید !! 🔹سال هاست که با لطایف الحیل پای سپاه و بسیج را از گشت های امر به معروف بریده اند و فقط فراجا به عنوان سنگر آخر مانده و یک بسیار خفیف که بنده شخصا حضورشان را بیشتر در هیاهوی دشمنان داخل فضای مجازی دیده ام تا در خیابان ها !! 🔺 اما روی سخنم با دوستان مثلا انقلابی است : به جای گرفتن ژست های روشنفکرانه که از قضا اصلا هم بلد نیستید و اصلا هم بهتان نمی آید ، لطفا جهت یاری دین خدا و برای جلوگیری از اینکه خیابان هایمان هم مثل سواحل آزاد شده شمال شوند ، سمت توپخانه تان را از روی آخرین سنگر باقی مانده یعنی کارکنان مظلوم پلیس بردارید و به سمت آن دسته از مسئولینی شلیک کنید که با بازی های کثیف سیاسی از وظیفه اصلی خود یعنی ساماندهی فضای مجازی که مهمترین عامل فساد و فتنه و فحشاست سر باز می زنند ... ✍"قاسم اکبری" 🔴@EqtedareVelaeii🇮🇷
🍃 آیت الله بهجت رحمه الله علیه: ✍🏼 اگر درست به عمل می کردیم، با عمل خود دیگران را جذب می کردیم؛ 🔅 زیرا مردم غالبا خواهان و طالب هستند، قرآن، انسان را به غایت کمال انسانی می رساند. 🌷 ما قدردان قرآن و عدیل آن: اهل بیت (ع) نیستیم. 🔴@EqtedareVelaeii🇮🇷
♦️هنگامی که در غرب توسعه یافته مردم از ترس گرسنگی همدیگر را غارت می‌کنند 🔹اینجا دوستداران حسين هر چه دارند بیدریغ پیشکش زائران حسين میکنند. 🔴@EqtedareVelaeii🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📝شباهت با در این از توصیفاتی که در احادیث و در باب دجال و خر دجال وارد  شده  است،  می توان  نتیجه گرفت که یک واحد نیست، بلکه یک   و  یک    است. 🔴@EqtedareVelaeii🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
2⃣ واکنش رهبری در مورد حادثه تلخ سقوط هواپیمای اوکراینی که در آن، اشتباه مسلمی واقع شد... (بر خلاف قضیه اخیر در کشور) ✅ واکنش رهبری چه قدر درس آموز است... گوش کنیم و مقایسه کنیم با این روزگار و تلاش عده ای برای فراموش کردن یوم الله اربعین... تریبون‌ داران مدعی انقلابی گری کجا ایستاده اند...!؟ 🔴@EqtedareVelaeii🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️اگر در زندگیتان به گره خوردید که منبع آن را نمی دانید ، این چهار کار را انجام دهید. 🔹استاد عالی 🔴@EqtedareVelaeii🇮🇷
📕دفترچه گناهان یڪ شهید ۱۶ ساله‼️ ❣در تفحص شهدا، دفترچه یڪ شهید 16 ساله ڪه گناهان هر روزش را می نوشت پیدا شد✍ ❌گناهان یڪ هفته او اینها بود ؛ شنبه : بدون وضو خوابیدم . یڪشنبه : خنده بلند در جمع دوشنبه : وقتی در بازی گل زدم احساس غرور ڪردم . سه شنبه : نماز شب را سریع خواندم .📿 چهارشنبه : فرمانده در سلام ڪردن از من پیشی گرفت .🗣 پنجشنبه : ذڪر روز را فراموش ڪردم .☝️ جمعه : تڪمیل نڪردن ۱۰۰۰صلوات و بسنده به ۷۰۰ صلوات . 📝راوی ڪه یڪی از بچه های تفحص شهدا بوده می نویسد : ⁉️ دارم فڪر می ڪنم چقدر از یڪ پسر شانزده ساله ڪوچڪترم... ⁉️ما چی⁉️ ❓ڪجای ڪاریم حرفامون شده رساله توجیه المسائل‼️ 1⃣غيبت… تو روشم ميگم🗣 2⃣تهمت… همه ميگن🔕 3⃣دروغ… مصلحتي📛 4⃣رشوه... شيريني🍭 5⃣ماهواره... شبڪه هاي علمي📡 6⃣مال حرام ... پيش سه هزار ميليارد هیچه💵 7⃣ربا...💸 همه ميخورن ديگه🚫 8⃣نگاه به نامحرم...🙈 يه نظر حلاله👀 9⃣موسيقي حرام...🎼 ارامش بخش🔇 🔟مجلس حرام...💃 يه شب ڪه هزار شب نميشه 1⃣1⃣بخل... اگه خدا ميخواست بهش ميداد 💰 🌷شهدا واقعا شرمنده ایم ڪه بجای بودن فقط شرمنده ایم 🔴@EqtedareVelaeii🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷✨32 سال این جماعت دولت را در دست داشند هیچ نقشی هم لابد نداشتند 🛑 آقای پزشکیان نماینده محترم و اصلاح طلب تبریز میباشند که با کمال بی انصافی همه کم و کاستی ها و اتفاقات اخیر را به گردن نظام می اندازند ⭕ انگار یادشان رفته که تا همین یک سال قبل مملکت دست خودشان بود و با غارت و اختلاس و چپاول و رانت خزانه خالی رو تحویل رئیسی دادند و با کم کاری و خیانت و جاسوسان در آستین شان مملکت را شخم زدند 🔥 بله مقصر ما هستیم که امروز عوامل این نابسامانی ها را محاکمه نمی کنیم تا جبهه شما روز به روز هارتر شود 🔴@EqtedareVelaeii🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷خواندن این دعا در آخرالزمان 👆 🎤 🌻أللَّھُـمَ‌؏َـجِّـلْ‌لِوَلیِڪْ‌ألْـفَـرَج🌻 🔴@EqtedareVelaeii🇮🇷
🔺تا دیروز مدعی بودند که لازمه پیوستن به سازمان شانگهای، پذیرفتن FATF است و حتی سعی داشتند به هر نحو ممکن دولت متبوع شان را در این دستاورد شریک کنند اما امروز که با دیپلماسی فعال دولت سیزدهم و بدونِ کوچکترین تغییری در وضعیت تحریم‌ها، روند چندین ساله‌ی عضویت کشورمان در شانگهای، یکساله انجام شده، آن را بی فایده و تشریفاتی می خوانند! 🔴@EqtedareVelaeii🇮🇷
بسم الله الرحمن الرحیم ♻️حجاب و انواع آن 🖊 به معنای مانع و و مراد از حجاب در جامعه، همان است، و مراد از پوشش اسلامی زن، به عنوان یکی از ، این است که زن، هنگام با مردان، بدن خود را بپوشاند و به جلوه‎گری و خودنمایی نپردازد. 🖊حجاب بانوان، دارای دو بُعد و است؛ بُعد ایجابی، و بُعد سلبی، به نامحرم؛ و این دو بُعد باید در باشد تا حجاب اسلامی محقق شود 🖊گاهی بسیاری از زنان محجبه در پوشش خود از رنگ‎های شاد و زیبا و تحریک برانگیز استفاده می‎کنند که به اندامشان زیبایی خاصی می‎بخشد و در عین پوشیده بودن بدن زن، زیبایی‎اش آشکار است، گویی که اصلاً لباس نپوشیده است؛ این حجاب اسلامی نیست. 🖊حجاب به معنای عام، هر نوع پوشش و مانع از وصول به گناه است و انواع متفاوتی دارد؛ یک ، فکری و روحی است؛ مثلاً اعتقاد به معارف اسلامی، مانند توحید و نبوت، از مصادیق حجاب ذهنی، فکری و روحی صحیح است که می‎تواند از لغزش‎ها و گناه‎های روحی و فکری، مثل کفر و شرک جلوگیری نماید. 🖊در قرآن از انواع حجاب که در رفتارهای انسان تجلی می‎کند، نام برده شده؛ ⏪حجاب و پوشش در که مردان و زنان در مواجهه با نامحرم به آن توصیه شده ‎اند: « ای رسول ما به مردان مؤمن بگو تا چشم‎ها را از نگاه ناروا بپوشند.» «ای رسول به زنان مؤمن بگو تا چشم‎ها را از نگاه ناروا بپوشند.» ⏪نوع دیگر حجاب و پوشش قرآنی، در مقابل نامحرم است: «پس زنهار نازک و نرم با مردان سخن نگویید؛ مبادا آن که دلش بیمار (هوا و هوس) است به طمع افتد.» ⏪حجاب در مقابل نامحرم: به زنان دستور داده شده به گونه‎ای راه نروند که با نشان دادن زینت‎های خود باعث جلب توجه نامحرم شوند: «و آن طور پای به زمین نزنند که خلخال و زیور پنهان پاهایشان معلوم شود.» صفحه 1
✅ فواید روانی و اجتماعی حجاب ⏪حجاب، زنان را از آزار و اذیت (به ویژه از جانب مردان) محافظت می‌کند مردان معمولا علاقه دارند با نگاه کردن به برجستگی‌ها و بخش‌های خاصی از بدن زنان، خود را سرگرم کنند و لذت ببرند؛ و همین عامل، می‌تواند به آزار و اذیت زنان منجر شود؛ و با رعایت حجاب،بدن‌شان پوشیده می‌شود. ⏪حجاب، پاکی و عفت زنان مسلمان را به خود و به دیگران یادآور میشود پس باعث تقویت پاکی و عفت در جامعه میشود ⏪ حجاب به عنوان نمادی از تعهد زن به یک مرد عمل می‌کند و برعکس یعنی هیچ کس دیگری حق ندارد به دنبال لذت‌جویی از آن‌ها باشد، زیرا آن‌ها تنها متعلق و متعهد به همسرشان هستند. ⏪ رعایت حجاب به این معنی ست که ویژگی‌های جسمی و زیبایی‌های زنان پوشیده ‌شوند؛ همین عامل باعث می‌شود، دیگران فقط بر شخصیت آن‌ها تمرکز داشته باشند. به این ترتیب، زنان محجبه نه به ویژگی‌های جسمی‌شان، بلکه به زیبایی‌های درونی‌شان نیز افتخار می‌کنند. ⏪ زنان همواره در معرض رقابت‌ها و چشم و هم چشمی‌ها در خرید و استفاده از لباس‌های گران‌قیمت قرار دارند حجاب از تاثیرات منفی این رقابت‌ها و چشم و هم چشمی‌ها و تنزل قدر و ارزش زنان می‌کاهد. ⏪ عزت نفس زنان بر اساس نحوه‌ی پوشش‌شان سنجیده می‌شود؛ و این در حالی است که رعایت حجاب یعنی بزرگ داشتن و حفظ عزت بدن زن؛ رعایت حجاب راهی است برای افزایش عزت نفس زنان؛چون کسی دیگر به آنان به چشم کالاهای رنگارنگ جنسی نگاه نمیکنند ⏪ حجاب باعث حفظ پاکی و بهداشت بدن زنان می‌شود؛ از آن‌جا که بدن زنان با حجاب پوشیده می‌شود، در برابر آلودگی‌ها و سایر آسیب‌های احتمالی محافظت می‌شود؛ طبق نتایج مطالعات مختلف، زنان محجبه ۴۰ تا ۶۰ درصد کم‌تر از دیگران گرما را از طریق سر از دست می‌دهند؛ از این رو، پوشاندن سر یا رعایت حجاب در ماه‌های سرد سال می‌تواند به حفظ سلامتی‌شان کمک کند. ⏪ وقتی بدن زن توسط حجاب پوشانده می‌شود، معمولا سایر آدم‌ها بر جنبه‌های دیگر زن، از جمله هوش و ذکاوت وی، تمرکز می‌کنند. شخصیت خوب، و هوش و ذکاوت زنان محجبه باعث خواهد شد در جامعه، و به خصوص در نگاه مردان، از ارزش بالاتری برخوردار باشند؛ زیرا زنان محجبه نه به ویژگی‌های جسمی‌شان،  بلکه به ارزش‌های درونی‌شان افتخار می‌کنند. ⏪ از آن‌جا که رعایت حجاب می‌تواند خطر آزار و اذیت زنان را کاهش دهد، روح و روان زنان محجبه نیز آرام و آسوده خواهد بود. احساس آرامش و آسایش خاطر احتمالا به این دلیل ایجاد می‌شود چون خود را در معرض خطرات ناشی از نمایش جنسیتی قرار نمیدهند ⏪ تمام زنان مسلمان ملزم به پوشاندن سر و بدن‌شان هستند؛ از آن‌جا که این مسئله یکی از دستورات الهی است، آن‌هایی که حجاب را رعایت نمی‌کنند، به احتمال زیاد بیش‌تر از زنان محجبه مرتکب گناه خواهند شد؛ به علاوه، هر چه انسان کم‌تر گناه کند، بیش‌تر به بهشت نزدیک می‌شود. صفحه 2
ادامه از صفحه قبل... ✅ حجاب در گذر تاریخ ... 🖊 پژوهشها نشان می دهد که زنان ایران از زمان مادها (که نخستین ساکنان آریایی ایران بوده اند) حجاب کاملی داشته اند؛ در کتاب "حقوق زن در اسلام و اروپا" آمده: در کیش آریایی، زنان محترم محجوب بوده اند؛ زنان محترم ایرانی برای حفظ حیثیت طبقه ممتاز و ایجاد حدودی که آنها را از زنان عادی و طبقه پایین تر امتیاز دهد، صورت خود را می پوشاندند و گیسوان خود را پنهان نگه می داشتند؛ همچنین محجوب بودن (پوشش صورت) به زنان اشراف اختصاص داشته است(حقوق زن در اسلام و اروپا، ص51) 🔺از ابتدای اسلام تا دوران صفویان 🖊در پایان دوره ساسانیان اسلام وارد ایران شد و پس از ورود اسلام به ایران نیز حجاب با تأثیرپذیری از فرهنگ غنی اسلام شکوه بیشتری یافت در این دوره گرچه حجاب زنان با تغییراتی همراه بوده است، ولی همچنان فرهنگ استفاده از چارقد و چادر بلند و دوری از اختلاط با مردان بیگانه تأکید می شد (حجاب ونقش آن درسلامت روان،ص66-71) 🖊کلاویخو در سفرنامه اش می نویسد: زن های شهری معمولًا روی پوشیده اند و چادر سفید داشته اند و نقاب سیاه (حجاب و نقش ان در سلامت روان، ص236) 🖊"آدام اولئاریوس" در زمان شاه صفی صفوی، از ایران دیدار نموده و وضع پوشش زنان ایرانی را در آن عصر، چنین توصیف کرده : زنان،موقعی که از خانه خارج می شوند،چهره خود را نشان مردان نمی دهند،بلکه چادر سفیدی روی سر می اندازند که تمام بدن آن ها را تا مچ پا می پوشاند و فقط در جلوی صورت، شکاف کوچکی دارد. و چه بسا چهره های زیبایی که با لباس های محقرانه، و چهره های زشتی که با لباس های مجلل و فریبنده، زیر این چادرها مخفی اند و انسان نمی تواند بفهمد در پس این چادر، چه قیافه ای نهفته است (سفرنامه ادام اولئاریوس، ص 644) 🔺دوره قاجاریه 🖊از دوره فتحعلی شاه به بعد، در اثر آمد و رفت اروپائیان و مسافرت بعضی از افراد طبقات مرفه به اروپا به تدریج فرهنگ بدحجابی زنان ترویج شد. در دوره ناصرالدین شاه ارتباط بین ایرانیان و اروپایی ها شدت زیادی به خود گرفت؛ از طرف حکومت، دانش آموزانی جهت تحصیل به خارج اعزام شدند و در داخل ایران هم، مدارس جدیدی، با هدف ترویج اندیشه های اروپایی و غربی تأسیس شدند. در این مدارس، عمدتا فکر و اندیشه غربی به همراه آداب و رسوم و پوشش غربی و اروپایی که در نهایت، به کت و شلوار و لباس های تنگ و شبیه به لباس مردان بود در اذهان دختران و زنان ایرانی، به جای پوشش های سنتی، به تدریج، جایگزین می شد و به تدریج برخی از دانش آموزان در این دوره، با روی باز و بدون نقاب در کلاس های درس، یا برخی مجامع عمومی دیگر حاضر می شدند و تدریجاً پوشش نقاب در این دوره، از دایره پوشش زنان ایرانی خارج شد. و در این دوره، حتی عده ای معدود از زنان ایرانی، جرأت کردند تا بدون چادر در جامعه یا در مدرسه ها، حاضر شوند. "کلاراکوسیور رایس" که شاهد این تحولات در ایران بوده، در این باره چنین می نویسد: اولین دختر مسلمان ایرانی در زمان ناصرالدین شاه، تنها آن موقع توانست چادر خود را بردارد که در مدرسه آمریکایی تربیت یافته بود. در زمان مظفرالدین شاه و محمد علی شاه قاجار نفوذ و تأثیر اروپاییان در فرهنگ ایران شدت زیادتری به خود گرفت و در دوره احمد شاه قاجار، اقدامات عملی شدیدتری برای رفع حجاب و به ویژه مبارزه با چادر زنان ایرانی، آغاز شد. 🔺دوران کشف حجاب 🖊 پیش از اقدام عملی گسترده جهت کشف حجاب، چپاولگران خارجی، بیش از دوره های سابق، در این خصوص سرمایه گذاری کردند. آن ها کارشناسان مخصوصی، جهت مطالعه اوضاع ایران و زمینه های حجاب گریزی، به این کشور و نیز به سایر کشورهای مسلمان، فرستادند. "مریت هاکس" در سال 1311، قبل از اقدام کشف حجاب به ایران سفر کرده و مطالعاتی در زمینه لباس زنان ایرانی در پایتخت و شهرها و روستاهای دیگر انجام داد و سرانجام طی یک اقدام کاملا برنامه ریزی شده و گسترده پس از سفر رضاخان به ترکیه، در 17 دی ماه سال 1314، فرمان خشونت آمیز کشف حجاب در سراسر ایران، صادر شد. (حجاب برتر، ص276-360) 🔺حجاب در ایران، پس از انقلاب اسلامی 🖊پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در اوج انقلاب در سال 1356_ 1357 جاذبه خاص انقلاب، شمار بیشتری از بانوان را به رعایت پوشش اسلامی متمایل کرد؛ البته با تهاجم فرهنگی و با ورود اینترنت و ماهواره و گسترش برخی تفکرات تساهل گرایانه برخی بانوان ایرانی، در پوشاندن کامل موهای خود، تسامح نمودند و با پوشیدن لباس های رنگارنگ و مهیج یا آرایش های تند، روی آورند. به گونه ای که حتی در شهرستان های کوچک یا روستاها نیز تأثیرپذیری قابل توجهی مشاهده می شود. (حجاب برتر، جلد اول، ص50-56) ادامه دارد.. صفحه 3
✅حجاب از نظر اندیشمندان غربی 🖊 دوستان توجه داشته باشید که تمام تلاش رسانه‌های استکباری و استعماری این است که به هر قمیتی شده مقوله را تخریب و تضعیف کنند؛ چنبره امپراطوری رسانه‌ای غرب بر این قرار گرفته است که خانه و خانواده ایرانی را به اضمحلال بکشانند؛ برای این کار برنامه‌های بسیار دقیق، پیچیده و مدونی دارند؛ ساخت فیلم‌های ماهواره‌ای در مورد تخریب حجاب، استفاده از و بی‌قید در برنامه‌های خود، بخشی از این نقشه شیطانی دستگاه‌های دروغ‌پراکنی غرب است. با تمام تلاشی که رسانه‌های وابسته به جریان‌های صهیونیستی و انگلیسی برای تخریب حجاب دارند، ولی هستند افرادی که پی به واقعیت این دستور الهی برده و آن را ستوده‌‌اند و یا این‌که به اثرات مخرب بی‌حجابی در جامعه خود اقرار کرده‌اند؛ ما در این نوشتار چند نفر از غربی‌هایی را که در این زمینه اظهار نظر کرده‌اند را نام برده و سخنان آنان را بیان می‌کنیم که امیدوارم مورد توجه دوستان گرامی قرار بگیرد : ♻️آلفرد هیچ‌کاک: (هیچ‌کاک) فیلم‌ساز مشهوری است؛ وی می‌گوید: من معتقدم که زن هم باید مثل فیلمی پر هیجان باشد؛ بدین معنی که ماهیت خود را کمتر نشان دهد و برای کشف خود ، مرد را به نیروی تخیل و تصور زیادتری وادارد؛ باید زنان پیوسته بر همین شیوه رفتار کنند؛ یعنی کمتر ماهیت خود را در معرض نمایش قرار دهند و بگذارند مرد برای کشف آن‌ها بیشتر به خود زحمت بدهد؛ زنان شرقی تا چند سال پیش، به خاطره حجاب و نقاب و روبندی که به کار می‌بردند خود به خود جذاب  بودند و همین مسئله، جاذبه نیرومندی بدان‌ها می‌داد؛ اما به تدریج با تلاشی که زنان این کشورهای برای برابری با زنان غربی از خود نشان دادند؛ حجاب و پوششی که دیروز بر زن شرقی کشیده شده بود، از میان می‌رود و همراه آن، از جاذبه جنسی او هم کاسته می‌شود.  ♻️برتراند راسل : از لحاظ هنر، مایه تاسف است که به آسانی به زنان بتوان دست یافت و خیلی بهتر است که وصال زنان دشوار باشد، بدون آن‌که غیر ممکن گردد. ♻️ویل دورانت: آن‌چه بجوییم و نیابیم عزیز و گران‌بها می‌گردد. زیبایی به قدرت میل بستگی دارد و میل با اقناع و ارضا، ضعیف و با منع و جلوگیری، قوی می‌گردد؛ خودداری از انبساط و امساک در بذل و بخشش، بهترین سلاح برای شکار مردان است؛ مرد جوان به دنبال چشمان پر از حیاست و بی‌آن‌که بداند،حس می‌کند که این خودداری ظریفانه از یک لطف و رقت عالی خبر می‌دهند. 🖊نکته‌ای که این غربیان بدان اشاره کرده‌اند در خور تامل است؛ آن‌ها اشاره کرده‌اند که اگر و حیا و خود را حفظ کنند، در مقابل دیدگان مردان از احترام ویژه‌ای برخوردار خواهند بود و جذابیت دیگری برای آن‌ها خواهند داشت، برعکس، اگر زنان وجود خود را آسان در اختیار مردان قرار دهند، هیبت و شخصیت آن‌ها از چشم آن‌ها فرو کاسته خواهد شد❗️ ♻️ويكتور هوگو می‌گوید: مي‌گويند بردگی در اروپا از بين رفته است اما بردگی همچنان ادامه دارد و بر زنان تحميل مي‌شود و نامش فحشاست. اصولا زن عفيف، زيبا و دلپسند است، وجاهت توام با وقار و عفت، به زن قدرتي مي‌دهد كه قوي‌ترين مردان را يارای مقاومت در برابر او نيست، بلكه آن‌ها را به خضوع و تعظيم در مقابل خويش وادار مي‌سازند. این نویسنده غربی اذعان دارد که امپریالیسم جهانی با تمام شعارهایی که در مقابل دوربین‌ها در مورد آزادی و دمکراسی سر می‌دهد، بردگی و اسارت هم‌چنان ادمه دارد. ولی روش بردگی آن‌ها تغییر پیدا کرده است، بردگی آن‌ها به اسارت گرفتن تن لخت زنان است، تا از این طریق بتوانند ذهن و روح مردان و جوانان اجتماع را در سیطره خود داشته باشند. اوی اذعان می‌کند زنی که با حجب و حیا در جامعه ظاهر شود و با شخصیت بی‌نظیری که در سایه حجاب و پوشش مناسب به دست آورده است می‌تواند دل و جان  قویترین مردان جامعه را به سیطره خود در آورد. به عبارت دیگر زنی که پاک‌دامن است، ذاتا در چشم مردان، بسیار بزرگ جلوه خواهد کرد. به عبارت دیگر هر مردی در آرزوی به خدمت گرفتن و به همسری گرفتن چنین زن با هیبت و پاک‌دامنی  است. ♻️خانم هنولا ناکاتا نویسنده ژاپنی می‌گوید: با داشتن حجاب بود که من انسانیت و ارزش زنانگی خود را احساس کردم. حجاب به من می‌آموزد که از دسترس بیگانگان دور بمانم. امروزه به‌ویژه در بین جوانان، گرایش روزافزون به حجاب دیده می‌شود که نشانه رشد اسلام نیز می‌باشد؛ تا من زنده هستم، برای اسلام و حجاب تبلیغ خواهم کرد، چون حجاب مایه آرامش و آسایش در جامعه می‌باشد. صفحه 4
♻️دلایل پزشکی حجاب 🖊 طبق تحقیقات نوروبیولوژیست ها( علم زیست شناسی عصبی) در مغز مراکز مهمی در ارتباط با پروسه عفاف و حجاب وجود دارد؛ که مهمترین آنها (آمیگدالا)، ­گیری و قضاوت (پری فرونتال) و (هیپوکمپ) می باشد که باتوجه به اینکه تمام عملکرد مغز تحت تأثیر فعالیت این ۳ قسمت است و رفتارهایی که از فرد بروز می­یابد در واقع برآیند عملکرد این مراکز می باشد، پس برای درک تاثیرات حجاب و بیحجابی بر انسان، عملکرد این ۳ قسمت مورد بررسی قرارگیرد. 🖊 مرکز کنترل هیجانات یا “آمیگدالا” جایی است که ورودی های حسی ما یعنی چیزهایی که میبینیم، میخوریم، میبوییم، لمس میکنیم و میشنویم به آنجا میرود؛ هر ورودی حسی که ما از محیط دریافت می کنیم اعم از بویایی، بینایی، شنوایی چشایی و لامسه به صورت مجزا، ورودی هایی را به آمیگدالا ارسال می کند و حافظه ای در این بخش تشکیل شده و ذخیره میشود؛ این ورودی ها همچنین به سمت بخش قشری مغز که محل تصمیم­گیری ها است و ما را از دیگر موجودات متفاوت کرده است، میرود. 🖊مرکز تصمیم گیری و قضاوت ما در قسمت پیشانی قرار دارد؛ بین مرکز هیجان و مرکز تصمیم گیری ارتباطات زیادی وجود دارد اما نکته قابل توجه این است که وقتی مرکز هیجانات فعال باشد، مرکز تصمیم گیری مهار می شود و رفتار فرد فقط بر اساس هیجاناتش شکل می گیرد؛ مرکز تصمیم­ گیری و قضاوت مغز ما ارتباطش با مرکز هیجانات تقریبا می توان گفت مهاری است، هر چه هیجانات ما بیشتر شود اثر مهاری بر قضاوت ما بیشتر است و به هر میزان قدرت هیجان ورودی حسی­ مان بالاتر باشد رفتاری که نشان می­ دهیم غیر منطقی ­تر است؛ هر چقدر آمیگدالا بر قشر پری فرونتال تسلط داشته باشد، رفتار بیشتر بر پایه هیجانات و غیرمنطقی است. 🖊در مسأله عفت، تأکید بیشتر بر بخش sexual (جنسی) است؛ ورودی حسی جنسی بر آمیگدالا بیشتر اثر می­گذارد و خیلی جالب استقلالی که بر انگیزش فرد بیشتر تاثیرگذار است و او را وسوسه می­ کند که به طرف آن کار برود؛ در اسلام حجاب هم برای مطرح می شود و هم برای ها، اما بیشتر به مرد مراقبت از چشم تاکید می شود و برای خانم ها علاوه بر آن پوشیدن بخش هایی از بدن که جذابیت جنسی داشته باشد. 🖊 (مرکز هیجانات) در مغز آقایان به لحاظ اندازه بزرگتر است و در نتیجه پاسخ ­های هیجانی که می ­دهند هم شدیدتر است. آمیگدالا که جسمی بادامی شکل است، مجموعه­ ای از هسته­ هاست. بخش میانی این کمپلکس ورودی ­های بینایی جنسی را بیشتر دریافت می کند. بخش میانی آمیگدالا نیز در آقایان بزرگتر و با تعداد گیرنده ­های هورمون­ های جنسی بیشتر میباشد. به همین دلیل است که کنترل نگاه بیشتر برای آقایان توصیه شده است؛ دستور به مردان در آیات قرآن و روایات، دقیقا علت آناتومی دارد. 🖊تاکید بر زنان برای آشکار نکردن زینت هایشان دقیقا به همین علت است که زینت های خانم ­ها موجب برانگیخته شدن مرکز هیجان در مغز آقایان می شود؛ هر چه هیجانات ما بیشتر شود اثر مهاری بر قضاوت ما بیشتر است و به هر میزان قدرت هیجان ورودی حسی­مان بالاتر باشد رفتاری که نشان می­ دهیم غیر منطقی ­تر است؛ هر چقدر آمیگدالا بر قشر پری فرونتال تسلط داشته باشد، رفتار بیشتر بر پایه هیجانات و غیرمنطقی است. 🖊خب دوستان باتوجه به بزرگ تر بودن آمیگدالا در آقایان، اگر ورودی‌های تحریک‌آمیز جنسیِ یکسانی به مرد و زن وارد کنیم، بر اساس سطح تحریک‌پذیری بیشتر مرد، انتظار می‌رود که پاسخ‌های هیجانی بیشتری بروز دهد و توانایی کنترل هیجانی پایین‌تری داشته باشد؛ به همین دلیل، اگر چه تحریک‌گری جنسی مردان هم می‌تواند برای زنان و مردان دیگر زیان‌بار باشد؛ ولی از سوی خانم‌ها، اثر بسیار شدیدتری بر آقایان می‌گذارد و این امر، بر مناسب و رفتار عفیفانه زنان می­افزاید. مردان نیز باید با رعایت عفاف و پرهیز از نگاه‌های تحریک‌آمیز، ورودی‌های حسی خود را کنترل کنند تا آثار نامطلوب استرس‌های جنسی بروز نکند. ❌ توجه : آمیگدالا یک مدیر اجرایی دارد به نام هیپوتالاموس که می تواند موجب ترشح برخی هورمون­ های استرسی از جمله کورتیزول شود؛ هیپوتالاموس نیز در آقایان بزرگتر است؛ در نظر بگیرید یک فرمانده به جای یک گردان ۱۰ گردان زیر دستش باشد زمانی که فرمان می­ دهد اجرای فرمان خیلی قوی­تر اتفاق می افتد. این همان دلیل خشونت های جنسی در آقایان است. صفحه 5
❌سوال مهم : ممکن است خانمی بگوید: من با دیدن صحنه های نامناسب یا همان ورودی های حسی جنسی هیچ مشکلی برایم پیش نمی آید و مثل یک آقا تحریک نمی شوم.❗️ 🖊 پاسخ این سوال را می توانیم در بخشی از هسته آمیگدالا جستجو کنیم که در خانم­ ها بزرگتر است؛ بخش جانبی کمپلکس آمیگدالا که قابلیت تشکیل حافظه هیجانی را دارد در خانم ها گسترده تر است، این حافظه در خانم ها بهتر تشکیل شده و ماندگاری بالاتری دارد. مثلا خانمی با آقایی به سفر ماه عسل می­ روند، پس از چند سال بویی در فضا پخش شده است که یادآور خاطرات آن زمان برای خانم است، اما چون چنین حافظه ای در مرد تشکیل نشده است، نسبت به آن بی اعتناست. این موضوع به دلیل حافظه هیجانی بویایی است که در آمیگدالای خانم تشکیل شده است که ممکن است در ارتباط با طعم و مزه غذاها هم اتفاق بیفتد. یا با دیدن صحنه و یا شنیدن صدایی باز هم خاطره ای را برایشان تداعی کند؛ این به دلیل حافظه هیجانی قوی است که خانم ها دارند. ❗️این حافظه تا چه زمانی خوب است؟ تا زمانی که از حد طبیعیش خارج نشود؛ اما مداومت بر تحریک ورودی­های بینایی جنسی با استفاده از فیلم، عکس یا حضور در مکان های نامناسب که به شدت حافظه هیجانی ایجاد می کند موجب فعالیت بیش از حد آمیگدالا می شود و روشن ماندن این بخش از مغز، اجازه فعالیت صحیح را به مرکز تشکیل حافظه یا هیپوکمپ نمی دهد و در نتیجه حافظه کلی دچار اختلال می شود؛ فعالیت بالا و بیش از اندازه آمیگدال موجب بیماری افسردگی در فرد می شود و این موضوع همان علت آمار افسردگی بالای خانم ها نسبت به آقایان است؛ میزان افسردگی خانم ها نسبت به آقایان ۲ برابر است! ممکن است در خانم ها به لحاظ جسمی اتفاقاتی که در آقا رخ می دهد، به وجود نیاید اما به خانم ها نیز آسیب جدی وارد می شود. به طور مثال خانم فکرش و ذهنش جای دیگری است و مثلا می خواهد درس بخواند کتاب را باز می کند اما نمی تواند بر موضوع کتاب تمرکز پیدا کند. صفحه 6