📌نگرانی دشمنان از پیشرفت انقلاب اسلامی
🔹یکی از امدادهایی که ملت میتوانند بکنند این است که ایرادها را کم بکنند. الآن وقت این است که ما باز این نهضت را به پیش ببریم؛ وقت این نیست که ایراد بکنیم. آنهایی که وادار میکنند مردم را به ایراد، آنها میخواهند نهضت پیش نرود. آنها از پیشرفت نهضت نگرانند؛ میدانند که اگر این نهضت پیش برود، برای آنها دیگر جایی نیست؛ از این جهت اشکالتراشی میکنند؛ مردم را وارد به ایراد میکنند، وادار به ایراد میکنند، و اینها برای این است که متوقف کنند مردم را، یا بدبین کنند. گاهی میگویند که خوب چه شده است؟ تا حالا که چیزی نشده است!
امام خمینی (رحمةاللهعلیه)؛ ٦ خرداد ١٣٥٨
👈#صحیفه_بخوانیم
#ایراد
#انتقاد
#نابجا
4_5830439033695638380.mp3
27.62M
🎙 صحبتهای مهم استاد #رائفی_پور درباره حواشی پیشآمده اخیر پیرامون مهاجران افغانستانی
✅ لینک فایل تصویری
http://aparat.com/v/frWDL
🗓 مهر ۱۴۰۲
#افغانستان
هدایت شده از تنها راه نجات "فینال زمان"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
موزیک ویدئو #برای_دختر_همسایه
شعری از دختران افغانستانی خطاب به دختران ایرانی
#ایران
#افغانستان
#حجاب
#لبیک_یا_خامنه_ای
#امام_زمان
🛑🛑کریدور زنگزور بستر حضور ناتو در منطقه و تهدیدی ضد امنیت ملی کشورهاست
که جمهوری اسلامی قاطعانه با آن مخالفت میکند.
🛑الهام خانوم به دنبال یارگیری برای بازگشایی دالان زنگزور و تصرف استان سیونیک است. اتفاقی که ترکیه و رژیم صهیونیستی در آن از او حمایت میکنند
سلام و ادب
برخی از سایتها اشاره کردند و تصویری کوتاه ....
باید منتظر خبر از منابع رسمی و موثق و همچنین اظهار نظر مراجع قانونی بود .
یک بار برای همیشه ❌🔻❌
✅مهاجرین افغان بیش از آنکه گرفتار شرایط نامناسب زندگی در ایران باشند، درگیر سوءتفاهمات و روایتهای مجعول جامعه شدهاند.
✅متاسفانه داریم در دنیایی زندگی میکنیم که قواعدش را ما نمیسازیم و همه چیز دست ما نیست. واقعا چقدر خوب بود که جهان اسلام یک امت واحده بود و همه مرزها برداشته میشد.تا منافع مادی بوجود آمد بشر اختلاف پیدا کرد.
✅تاریخ مواجهه ایرانیها با مهاجرین افغان تاریخ طولانی و پرمسالهای است. در طول این سالها به تدریج قضاوتها، شناختها و روایتهای مجعولی در مورد مهاجرین افغان در ذهن ایرانیها شکل گرفته است که با عدم بازبینی و توقف نکردن بر سر درستی آنها، تبدیل به روایتهایی رسمی و از پیش پذیرفته شده برای ایرانیها در مورد افغانها شده است.در این میان اگر از رسانههای ایرانی انتظاری برای تغییر داشته باشیم عملا خودمان را در یک چرخه بیهوده نگه داشتهایم. بخش قابل توجهی از رسانههای ایرانی در عین گرفتن ژست نخبهگرایی در مورد مسالهای به نام «مهاجرین افغان» به شدت دچار عوامگرایی مبتذل و پیشپا افتاده هستند.
🔹درحال حاضر و طی دهههای اخیر چه عواملی بر نگاه ایرانیان به حضور افغانستانیها در جامعه ما تاثیرگذار بوده است؟
✅نگرش منفی و تبعیض علیه پناهندگان افغانستانی در ایران پدیدهای به قدمت حضور آنها در ایران است. اگرچه نگرش و رفتار ضدمهاجر در دورهای به واسطه افزایش تعداد پناهندگان یا رویدادهای خاص در ایران شدت میگیرد، اما بطور کلی بر اساس مطالعات موجود، در طول چهار دهه گذشته، پناهندگان چه از سمت دولتها و چه از سمت بخشی از مردم محلی مهمانان ناخوانده محسوب میشوند. در نتیجه سیاستها و قوانین از یک سو و رفتار عمومی مردم در کوچه و خیابان از سوی دیگر برای بسیاری از افغانستانیها در موارد بسیار توام با پیش داوری منفی، تبعیض و خشونت بوده است.
👈نوعی سوءظن نسبت به پناهندگان وجود دارد که گویی آنها به جامعه ایران وفادار نبوده و در لحظه نهایی عامل افغانستان در ایران خواهند بود
✅دلخوریم. این حرف برخی مهاجرین افغانستانی داخل ایران است. دلخورند، چون انتظارشان از ایران آرمانشهرست. اما میگویند ایران همچنان پناهگاه تمام مستضعفان افغانستانی است. هر اتفاقی هم که بیفتد، امام و انقلاب به گردن ما حق دارد.
✅برای افغانها آمدن به ایران از رفتن به اروپا بسیار مهمتر است. این چیزی است که من با چشم خودم دیدم. فضای فرهنگی ایران برای آنها درخشان و الگوست. فضای فرهنگی ما را درک میکنند. جمهوری اسلامی برای آنها الگوست، این ظرفیت بزرگی است اما ما نمیتوانیم از این قابلیت استفاده کنیم.
✅مجموعهای از عوامل در این مورد موثرند. در وهله اول بعضی سیاسیون پناهندگان افغانستانی را سالها یک تهدید امنیتی برای جامعه تلقی کردهاند. در چارچوب برخی نگاهها که متاسفانه گسترده شده، افغانستانیها در ایران بهطور بالقوه پیادهنظام دولت افغانستان یا گروههایی مانند طالبان یا داعش محسوب میشوند. در واقع نوعی سوءظن نسبت به پناهندگان وجود دارد که گویی آنها به جامعه ایران وفادار نخواهند بود و در لحظه نهایی عامل افغانستان در ایران هستند..
فضای ضدایرانی در افغانستان بیش از آنکه توطئهای از جانب گروهی خاص باشد ریشه در تبعیض و محرومیتهایی دارد که پناهندگان افغانستانی در ایران تحمل میکنند. در صورت وجود خطوط و گرایشات افغانستیزانه در جامعه، آیا تنها افغانستانیها آماج آن بوده و هستند؟
✅مقام معظم رهبری دستور دادهاند که مهاجرین افغانستانی باید تکریم شوند:" آقا نه تنها می گویند مهاجرین افغانی را رعایت کنید بلکه خواستار تکریم آنها هستند".
گاهی اوقات، کرامت انسانی افغانی را با یک کاغذ و یک مهر، سنجیدهایم و فقدان کاغذ و مهر را فقدان کرامت دانستهایم!
وحی آمد که: سهمى از آن غنائم از آنِ کسانى از اهل مدینه است که هر مومنى را که از دیار شرک به سویشان هجرت مىکند، دوست مىدارند و در دل خود نیازى به آنچه به مهاجران داده شده احساس نمىکنند و مهاجرین را بر خود مقدم مىدارند هر چند که خود نیز محتاج باشند.(سوره حشر-آیه 9)
پس نقل میکنند که چون مهاجرین به شهر مدینه رسیدند از خانه و کاشانه خود رانده شده بودند، هراسان بودند، بیلباس و غذا و پناه و پناه آورده به اهالی مدینه. نقل شده است که خشکسالی روزگار مدینه را در هم نوردیده بود و آب و نان به سختی یافت میشد. مردم مدینه؛ با آغوش باز پذیرای مهاجرین درمانده شدند، نانشان را نیم کردند، آبشان را دو جرعه کردند و یکی شدند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کار خوبه خدا درست کنه ...
🔅 #پندانه
✍ چیزهایی که برای خدا مهم هستند
🔹خداوند نمیپرسد:
چه ماشینی سوار میشدید؟
🔸بلکه میپرسد:
چند پیاده را سوار کردید؟
🔹خداوند نمیپرسد:
مساحت منزلتان چقدر بوده؟
🔸بلکه میپرسد:
در آن خانه به چند نفر خوشآمد گفتید؟
🔹خداوند نمیپرسد:
در کمد خود چه لباسهایی داشتید؟
🔸بلکه میپرسد:
به چند نفر لباس پوشاندید؟
🔹خداوند نمیپرسد:
بیشترین حقوق دریافتی شما چقدر بوده است؟
🔸بلکه میپرسد:
با آن پول چقدر به دیگران کمک کردید؟
🔹خداوند نمیپرسد:
عنوان شغلی شما چه بود؟
🔸بلکه میپرسد:
چقدر سعی کردید با بیشترین توانتان بهترین کار را انجام دهید؟
🔹خداوند نمیپرسد:
در همسایگی چه کسی زندگی میکردید؟
🔸بلکه میپرسد:
چه رفتاری با همسایگانتان داشتید؟
🔹خداوند نمیپرسد:
چند دوست داشتید؟
🔸بلکه میپرسد:
با دوستانتان چگونه رفتار کردید؟
🔺خداوند درمورد رنگ پوستتان نمیپرسد، بلکه از شخصیت شما سوال میکند.
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خوبیِ خود
"خوبی" ارزشمند، عمیق و باثبات باید ریشه در خود فرد داشته باشد؛ نه از ترس یا اجبار دیگران
👤 استاد #پناهیان
🔹قسمت های قبلی این مجموعه کلیپ با موضوع "رعایت استقلال و آزادی فرد در تربیت اسلامی" را از طریق لینکهای زیر مشاهده بفرمایید:
🎬 قسمت اول
🎬 قسمت دوم
🎬 قسمت سوم
🎬 قسمت چهارم
🎬 قسمت پنجم
🎬 قسمت ششم
#کلیپ_تربیتی
#تربیت
#عکس_نویس | نگاه درست به زن
🔹️خواهران! کاری کنید وقتی یک مرد شما را میبیند، اول شما را انسان ببیند، سپس زمانی شما را جنسی ببیند که خود شما به او اجازه بدهید.
🔺️همایش دختران آفتاب
#زن
#حجاب
#خانواده
📥 لینک دانلود سخنرانی
📥 لینک دانلود متن خلاصه سخنرانی
📚 https://www.aparat.com/v/UVh65
همایش دختران آفتاب-21تیر97-تهران.pdf
584.7K
👤 توییت استاد #رائفی_پور
✍️ اگر میخواهید بدانید چه شد که در هشت سال دفاع مقدس پیروز شدیم و حاجقاسمها در کدام اتمسفر رشد کردند و یکی از اصلیترین راهحلهای معضلات کنونی کشورمان چیست، این کلیپ را بارها و بارها و بارها ببینید و به فرزندانتان بیاموزید.
#اللهم_عجل_لوليك_الفرج
#ایران_سرزمین_نجیب_زادگان
#ایثار
پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله:
"شیاطین دو گروهاند؛ شیاطین جنّی که با ذکر لاحُولَ وَلاقُوَّۀ إلاّ بِاللهِ العَلِّی العَظِیمِ رانده می شوند، و شیاطین انسی که با صلوات بر محمّد و آل محمّد [شر و آزارشان] از شخص دور می شود."
منبع: بحار الأنوار92: 136
۱۷ ربیع الاول مبارک!
🎲 کشکول مشکول
🍂 @kashkool_mashkool
#کانال
❌ جملاتی که هرگز نباید به همسرمون بگیم:👇
❌ یکم از شوهر/ زن فلانی یاد بگیر
❌کی میخوای این اخلاق گَندت رو عوض کنی
❌ به همون مامانت/ بابات رفتی
❌ شما خانوادگی اینجوری هستید
❌از دستت خسته شدم
گفتن جملات این چنینی فاصلهی احساسی ما و همسرمون رو، روز به روز بیشتر میکنه🤦♀
#مهارت_های_کلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #کلیپ_نوشت | اینگونه دعای فرج بخوانید...
✏️ حضرت آیتالله خامنهای: وقتی «اَلّلهُمَّ کُن لِوَلِیّک» را میخوانید، در واقع دارید ارتباط میگیرید با امام زمانتان، که فرمودهاند: ما را دعا کنید، ما هم شما را دعا میکنیم
✏️ با حضرت حرف بزنید، سلام کنید، زیارت کنید،
با همین زیارات مأثوری که هست یا حتّی با همین زبان معمولی خودتان با حضرت حرف بزنید. خدای متعال پیام شما را، و سخن دل و زبان شما را به آن بزرگوار میرسانَد، و آن بزرگوار مطّلع میشود.
💻 Farsi.Khamenei.ir
حجاب یعنی چه؟
حجاب در اسلام یعنی پوشش کامل بدن بجز گردی صورت و دستها،حجاب یعنی ظاهر نساختن زینتهای پنهانی بنابراین آشکار نمودن لباسهای زینتی مخصوص که در زیر لباسهای عادی یا چادر پوشیده میشود مقبول نیست . حجاب یعنی پوشش بگونه ای نباشد که موجب جلب توجه و تحریک گردد لذا اگر کسی چادر هم پوشیده باشد ولی نوع رنگ آن بگونه ای باشد که موجب جلب توجه و تحریگ گردد جایز نیست
در مسئله حجاب علاوه بر پوشش مسائلی چون آرایش و نوع رفتار و گفتار نیز مد نظر است.بطور کلی اگر بخواهیم بگوئیم حداقل حجاب یعنی اینکه بیحجابی نباید به گونهای باشد که مفسده انگیز باشد.
اینکه در پوشش ملاک چادر است یا نه باید گفت سفارش چادر بدین خاطر استکه که بطور کامل اندام زن را میپوشاند چادر بهترین نوع پوشش است .و الا اگر با پوشش های دیگری نیز بتوان حجاب را رعایت نمود اشکالی ندارد.
منبع:
http://www.sudabeh-gh.blogfa.com/post/3
چرا حجاب؟
حجاب در اسلام از یک مسأله کلیتر و اساسیتری ریشه میگیرد و آن اینست که اسلام میخواهد انواع التذاذهای جنسی ، چه بصری و لمسی و چه نوع دیگر به محیط خانوادگی و در کادر ازدواج قانونی اختصاص یابد ، اجتماع منحصرا برای کار و فعالیت باشد . برخلاف سیستم غربی عصر حاضر که کار و فعالیت را با لذتجوئیهای جنسی به هم میآمیز دل ، اسلام میخواهد این دو محیط را کاملا از یکدیگر تفکیک کند .
منبع:
http://www.sudabeh-gh.blogfa.com/post/3
آرامش روحی و روانی
عدم وجود حریم میان زن و مرد، و معاشرت های کنترل نشده و بی بند و بار، هیجان های جنسی را افزایش می دهد و تقاضای ارتباط با جنس مخالف را به صورت یک عطش روحی در می آورد و از آنجا که غریزه جنسی یک غریزه نیرومند است، با اطاعتش سرکش تر می شود و چه بسا انسان را به سادیسم شهوت مبتلا سازد.
اسلام یکی از راهکارهایی که برای تعدیل و رام شدن این غریزه در نظر گرفته است، حجاب و نیز چشم پوشی زن و مرد نامحرم از یکدیگر است.
خداوند متعال در قرآن می فرماید:«قل للمومنین یغضّوا من ابصارهم و یحفظوا فروجهم... و قل للمؤمنات یغضضن من ابصارهنّ و یحفظن فروجهنّ...؛ به مؤمنان بگو چشم های خود را از نگاه نامحرمان فرو گیرند، و عفاف خود را حفظ کنند... و به زنان با ایمان بگو چشم های خود را [از نگاه هوس آلود] فرو گیرند، و دامان خویش را حفظ کنند...».
منبع:
نور، آیات 30و31
استحکام پیوند خانوادگی
تردیدی وجود ندارد آنچه که موجب تقویت پیوند خانوادگی و صمیمیّت رابطه زوجین است، مفید و برای ایجاد آن باید حداکثر تلاش را انجام داد. و از آنچه که موجب سست شدن روابط زوجین و سردی آن است باید اجتناب نمود. از جمله امور مهمی که سبب تحکیم نظام خانواده و تقویت صمیمیت بین زوجین است اختصاص یافتن تمتعات و لذت های جنسی در محیط خانواده و در قالب ازدواج مشروع می باشد.
اگر مردی که خود یک همسر قانونی دارد ولی در خیابان و کوچه و بازار، زن های بی حجاب و یا بد حجاب و آرایش کرده گوناگونی را ببیند، توجهش به آنها جلب می شود و کم کم نسبت به همسر خود به سبب کثرت معاشرت، بی توجه می شود و این باعث می شود که همسر قانونی شخص، که باید از لحاظ روانی عامل خوشبخت کردن او باشد به یک رقیب و مزاحم تبدیل شود و به تدریج سبب متمایل شدن آن مرد به زنان خیابانی شود که این امر موجبات سست شدن ارکان خانواده و بالا رفتن آمار طلاق را به وجود می آورد، این اتفاق برای هر کسی محتمل است؛ حتی برای خود آن زنان بد حجاب در کوچه و بازار.
از طرف دیگر جوانان بی همسر نیز وقتی می یابند بدون ایجاد یک محیط خانواده و تن دادن به مسئولیت های آن، می توانند از تمتعات جنسی بهره مند شوند، به سمت فحشا و منکرات متمایل شده و از زندگی شیرین درون خانواده خود رامحروم می کنند و این می شود که آمار ازدواج پایین می آید و این امر تبعات منفی بی شماری را برای مردان وزنان به همراه دارد.
منبع:
http://www.kmu.ac.ir/Default2.aspx?Id
استواری اجتماع
کشاندن تمتعات جنسی از محیط خانواده به درون اجتماع، سبب آلوده شدن اجتماع وبه تبع آن ضعیف شدن نیروی تفکر و کار و فعالیت های فرهنگی واجتماعی است. وبه عکس آن هر چه موازین شرعی و اخلاقی در جامعه ای بیشتر رعایت شود، آن جامعه پاک تر خواهد بود که ثمرۀ آن نیز حیات اخلاقی و علمی و اجتماعی آن جامعه خواهد بود.
منبع:
http://www.kmu.ac.ir/Default2.aspx?Id
ارزش و احترام زن
شکی نیست که زن از لحاظ عاطفی و قدرت جاذبه بر مرد برتری دارد، لذا پوشش کامل زن و حریم نگه داشتن میان زن و مرد سبب حفظ این مقام و موقعیت زن در برابر مرد می شود. اسلام تأکید می کند که زن هر اندازه با وقارتر باشد و خود را در معرض نمایش برای مرد نگذارد بر احترامش افزوده تر خواهد شد و مردان قوی تر در اداره زندگی و مسئولیت پذیر تر در خانواده، خواهان زنان با حجاب کاملتر برای ازدواج می باشند.
با توجه به اینکه حجاب یک امر فطری می باشد- چرا که تأمین کننده نیاز درونی حیا و شرم می باشد- بی حجابی و بد حجابی باعث سرکوب شدن این امر فطری و انحراف انسان از مسیر تعریف شده توسط خدا برای او در جهت رسیدن به تعالی و تکامل و ورود به بهشت می شود و البته شیطان نیز نقش به سزایی در تحقق این برهنگی دارد.خداوند می فرماید:فوسوس لهما الشیطان لیبدی لهما ماووری عنهما من سو آتهما؛ پس شیطان آن دو را وسوسه کرد، تا آنچه را از اندامشان پنهان بود، آشکار سازد.[5]
منبع:
http://www.kmu.ac.ir/Default2.aspx?Id
فلسفه حجاب چیست؟
با تتبع تاریخی می یابیم که حجاب نه تنها قبل از اسلام، در ایران باستان وهمچنین در میان قوم یهود وجود داشته؛ بلکه از آنچه به عنوان حجاب در قانون اسلام آمده نیز سخت تر بوده است. طبق قانون تلمود یهودیها، اگر زنی بدون آنکه چیزی بر سر داشت، میان مردم رفته و با آنان سخن می گفت، و یا صدایش آن قدر بلند بود که اگر در خانه اش تکلم می کرد، همسایگان سخنان او را می شنیدند، همسر او حق داشت بدون پرداخت مهریه، او را طلاق دهد.[1] و یا در مورد زنان ایرانیان قدیم آمده است: طبقات بالای اجتماع جرأت آن را نداشتند که جز در تخت روان روپوش دار از خانه بیرون بیایند وهرگز به آنان اجازه داده نمی شد که آشکارا با مردان معاشرت کنند. زنان شوهردار نیز حق نداشتند هیچ مردی را ولو اینکه پدر یا برادرشان باشد، ببینند. در نقش هایی که از ایران باستان بر جای مانده صورت هیچ زنی دیده نمی شود و نامی از ایشان به نظر نمی رسد...[2]
هرچند حجاب در زمان عرب جاهلی وجود نداشت و بوسیله اسلام در عرب پدید آمد ولی بعد از آمدن این قانون، همه این دستور را پذیرفته و پوشش اسلامی را مراعات کردند. زمخشری از عایشه نقل می کند که او زنان انصار را اینچنین ستایش می کرد: مرحبا به زنان انصار! همین که آیات سوره نور نازل شد یک نفر از آنان دیده نشد که مانند سابق بیرون بیاید. سر خود را با روسری های مشکی می پوشاندند، گویی کلاغ روی سرشان نشسته است.[3]
منبع:
[1]. ر.ک: تاریخ تمدن، ویل دورانت، ج 12، ص30.
[2] .تاریخ تمدن، ویل دورانت، ج1، ص552.
[3]. الکاشف، ذیل آیه 31 سوره نور.