#پارا_کتاب |#باز_نشر
🔘ظهور مطالعات دین دیجیتال
▪️مطالعات دین دیجیتال به بررسی تلاقی فناوری رسانه های نوین دین و فرهنگ دیجیتال میپردازد و در بردارنده موضوعاتی همچون نحوه مشارکت اجتماعات دینی در اینترنت است تا شیوه های نمایش دینداری از طریق فعالیتهای دیجیتال و بررسی امکان در نظر گرفتن مشارکت فناورانه به عنوان یک اقدام معنوی در طول دو دهه اخیر اسامی زیادی به مطالعات دین دیجیتال منتسب شده است.
▫️از مطالعه دین سایبری - شیوه ای برای توصیف نمودهای جدید فعالیت های دینی که از طریق شبکه های رایانه ای جدید در حال ظهورند - تا«دین مجازی». این اسامی بر تنشهای بین ساختارهای دینی «جهان واقعی »و اشکال «مجازی» جدید دین تاکید دارد و این نمودهای مجازی ممکن است به نحوی ناقص در نظر گرفته شوند (هوچکارد و واربرگ : ۲۰۰۵) اخیراً اصطلاح دین دیجیتال برای توصیف مطالعات فضای فناورانه و فرهنگی استفاده شده است.
▪️این مطالعات زمانی انجام میشود که محققان درباره در هم آمیختگی یا ابهام عرصه های دینی آنلاین و آفلاین صحبت می کنند.
▫️زمانی که بسترهای دینی آفلاین با عرصه های جدید آنلاین تلاقی یابند ظهور فضاهایی ترکیبی ممکن میشود کمپل (۲۰۱۳) هوور (۲۰۱۲) اشاره دارد که محققان از بررسی ساده «دیجیتالی شدن دین» - چگونه رسانه های دیجیتال گروه های دینی را مجبور به سازگاری با مفاهیم در حال تغییر سنت اقتدار یا اصالت دینی می کنند - گذر کرده اند تا در سطحی عمیق تر «کمک» واقعی» امر دیجیتال» به «امر دینی» را ملاحظه نمایند.
📚کتاب دین دیجیتال صفحه ۲۲
#خانواده_و_سوادرسانهای
باماهمراه باشید با تازهترین ها👇
📲به تنها کانال جامع تحلیلی، آموزشی و تخصصی خانواده و سواد رسانهای بپیوندید 👇
@Family_literacy
@family_literacy
🔘 زیست مجازیگونه!!!
▪️در دنیای مجازی، مدیریت خیال و ترکیب رنگها نقش اساسی در ایجاد فضایی مطلوب برای کاربران ایفا میکند.
▪️کاربران با تخیل خود در این فضاها غوطهور میشوند و این امر میتواند به تصمیمگیریهای خرید و تعاملات اجتماعی آنها منجر شود.
🎙 عبدالله صلواتی
عضو هیات علمی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
▪️برای مطالعه متن کامل کلیک کنید
#خانواده_و_سوادرسانهای
باماهمراه باشید با تازهترین ها👇
📲به تنها کانال جامع تحلیلی، آموزشی و تخصصی خانواده و سواد رسانهای بپیوندید 👇
@Family_literacy
@family_literacy
سلسله جلسات
«#به_روایت_سینما»
با موضوع: «نگرش راهبردی و جریان شناسانه به سینمای غرب»
📌موضوع این هفته:
سری جیمزباند
یک تیر و چند نشان
📌با حضور استاد:
دکتر محمد حسنی
📌زمان برگزاری:
#سه_شنبه ۲۲ آبان ماه
۱۴:۳۰ تا ۱۷:۳۰
📌مکان برگزاری:
پردیسان، بلوار شهیدان تقوی، تقاطع خیابان آقامحمدی،جنب پوشاک فرخنده، موسسه شناخت، طبقه اول، واحد۲، سالن آموزش
✍ جهت حضور در این برنامه تا ساعت ۱۱ روز سه شنبه به آیدی @Kargaranebrahim اطلاع داده شود.
#موسسه_استاد_فرج_نژاد
#موسسه_شناخت
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
#فکرت
#خانواده_و_سوادرسانهای
باماهمراه باشید با تازهترین ها👇
📲به تنها کانال جامع تحلیلی، آموزشی و تخصصی خانواده و سواد رسانهای بپیوندید 👇
@Family_literacy
@family_literacy
#خانواده_و_سوادرسانهای
باماهمراه باشید با تازهترین ها👇
📲به تنها کانال جامع تحلیلی، آموزشی و تخصصی خانواده و سواد رسانهای بپیوندید 👇
@Family_literacy
@family_literacy
🔘آیا هوش مصنوعی، ادراک و فهم بشری را تصرف کرده است؟
▪️فروید معتقد بود, تمدن غرب سه جراحت شدید بر خودشیفتگی انسان وارد کرده است:
1️⃣جراحتی که «کوپرنيک» وارد آورد و آن اینکه زمین مرکز کائنات نیست بلکه سیاره کوچکی است رها شده در فضایی لایتناهی؛ این موضوع نه فقط محوریت زمین بلکه محوریت انسان را گرفت.
2️⃣ جراحتی که «داروین» با نظریه تکامل وارد ساخت و انسان (که اشرف مخلوقات قلمداد می شد) از نسل میمون دانست!
3️⃣ جراحتی که خود «فروید» با توضیح اینکه سرچشمه رفتار و انتخاب انسان نه عقلانیت و آگاهی بلکه همه چیز ریشه در ناخودآگاه آدمی است(تمثیل کوه یخی)
◾️به عبارت دیگر تحقیر سهگانه انسان رخ داد: تحقیر کیهانشناختی
تحقیر زیستشناختی
تحقیر روانشناختی
▫️ حال در معاصر ما برخی قائل اند با ظهور هوش مصنوعی به نظر می رسد اساسی ترین دارایی بشر یعنی ادراک، فهم، تأمل هم از بشر گرفته می شود و ما با یک ساخته دست بشری مواجهیم که این ویژگی را از بشر به ارث برده است. در چنین دنیایی، آیا بشر به معنا بخشی زندگی اش کمک شده یا بیشتر معانی زندگی را از دست داده است؟ آیا با ظهور هوش مصنوعی قوی(Strong AI) اصلی ترین ممیّز انسان از سایر موجودات هم به تاراج رفته است؟
#خانواده_و_سوادرسانهای
باماهمراه باشید با تازهترین ها👇
📲به تنها کانال جامع تحلیلی، آموزشی و تخصصی خانواده و سواد رسانهای بپیوندید 👇
@Family_literacy
@family_literacy
هدایت شده از دفتر ارتباطات فرهنگی
🎬پخش زنده ایتا
⭕️تاثیر جبهه مقاومت بر دولت ترامپ
🎙حجت الاسلام حصاری
کارشناس مسائل سیاسی
⏰سه شنبه 22 آبان | ساعت۲۰
🖇کانال دفتر ارتباطات فرهنگی
👇
❁✧═┅┄┄┄
🌐 @difqom
📷 باغ موزۀ هوافضای سپاه پذیرای بازدیدکنندگان
🔹باغ موزۀ ملی نیروی هوافضای سپاه بهمناسبت هفتۀ هوافضا تا ۲۵ آبان از ساعت ۱۵ تا ۲۲ میزبان عموم بازدیدکنندگان است.
🔹در این باغ موزه انواع دستاوردها در حوزههای مختلف آفندی، پدافندی، راداری، فضایی، پهپادی، عملیات هوایی و بالگردی و تعدادی پهپادهای غنیمتی دشمن به نمایش درآمده.
🔹محل باغ موزه در خیابان دانشگاه کیلومتر ۱۳ بزرگراه شهید لشکری قرار دارد.
@Farsna
جنگ هیبریدی.mp3
1.78M
📻 #پادکست | تفاوت نوع مبارزه در جنگهای هیبریدی با جنگهای کلاسیک
#استاد_فرج_نژاد
#جنگ_ترکیبی
📲استاد محمدحسین فرجنژاد (ره)
📝 #خانواده_و_سوادرسانهای
باماهمراه باشید با تازهترین ها👇
📲به تنها کانال جامع تحلیلی، آموزشی و تخصصی خانواده و سواد رسانهای بپیوندید 👇
@Family_literacy
@family_literacy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 «هوش مصنوعی» اسرائیلی چگـــونه فرماندهان مقاومت را شناسایی میکند؟
🔖 برشی از دورهٔ شناخت هوش مصنوعی
🎙استاد عمادِ امامی
#هوش_مصنوعی
#خانواده_و_سوادرسانهای
باماهمراه باشید با تازهترین ها👇
📲به تنها کانال جامع تحلیلی، آموزشی و تخصصی خانواده و سواد رسانهای بپیوندید 👇
@Family_literacy
@family_literacy
انیمیشنها؛ ابزاری که روح کودکان را تسخیر میکند
🔹انیمیشنها شاید در ظاهر فقط یک ابزار سرگرمی به نظر برسند اما با توجه به ماهیت و قدرت جادویی خود میتوانند تجربیات مختلفی را پیشروی کودکان قرار دهند که به همین سبب نیز در دنیای امروز ساخت آثار فاخر ایرانی بیشازپیش احساس میشود.
🔹ماهیت انیمیشن به شکلی است که بچهها یک زندگی را بهصورت خیالی و تصویری تجربه کرده و با هر آنچه در انیمیشن دیده میشود، همزاد پنداری میکنند؛ همراه با شخصیتهای آن، خوشحال میشوند، مبارزه میکنند، گریان و حتی بیمار میشوند و این یعنی تجربه تمام احساسات جاری در زندگی فقط با دیدن یک انیمیشن!
🔹در انیمیشن های خارجی، از زاویه دید کودک به ماجرا نگاه میشود، بهطوریکه وقتی کودک در حال دیدن یک سکانس است و سکانس بعد را در ذهنش تصور میکند، درست مشابه همان تصور، اتفاق میافتد که این یعنی فهم درست دنیای کودک و جذب حداکثری آنها؛ اتفاقی که متأسفانه در اکثر انیمیشنها ایرانی شاهد آن نیستیم.»
🔸️گزارش کامل را اینجا بخوانید
@Fars_Zendegi
آموزش صوتی و تصویری سواد و جریان شناسی رسانه ای و فکت چک
( راستی آزمایی محتواها)
میخای یاد بگیری و فریب محتواهای جعلی رو نخوری
#خانواده_و_سوادرسانهای
باماهمراه باشید با تازهترین ها👇
📲به تنها کانال جامع تحلیلی، آموزشی و تخصصی خانواده و سواد رسانهای بپیوندید 👇
@Family_literacy
@family_literacy
شیطاطین در ایران (یهودیان مخفی)
گزارش اول
دوره پهلوی دوم را میتوان بهشت یهودیان و کابالیستها و بهائیان ذکر کرد؛از حفاری و به یغما بردن آثار تاریخی تا نفوذ عقیدتی و امنیتی سازمان اطلاعات اسرائیل(شاباک) در ایران‼️
🔰صرفا برای مثال میتوان یعقوب نیمرودی را نام برد.
او یک یهودی عراقی الاصل بود که در بیت المقدس به دنیا آمد و خیلی زود به عضویت سازمان تروریستی هاگانا درآمد و در فعالیتهای تروریستی علیه فلسطینیان مشارکت داشت.
نیمرودی به سرعت در شبکه تروریستی اسرائیل پیشرفت کرد و همزمان با تأسیس رسمی موساد، از افسران بلند پایه آن شد.
وی از مهم ترین پایه گذاران موساد در ایران، عراق و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس بود.
او در قاچاق آثار عتیقه و باستانی ایران زمین به کشورهای خارجی و از جمله اسرائیل دست داشت.
🔰مرحوم رشيد کیخسروي در زمینه نقش داشتن صهیونیست ها در چپاول آثار باستانی ایران میگوید:
«اگر حفاري دولتهاي فرانسه و آمریکا و انگلیس در چارچوب اعزام گروههاي علمي باستانشناسي و با ظاهري قانوني صورت میگرفت و چپاولگري هاي آنان تا حدودي شكل قانوني داشت، در عوض عوامل صهیونیستها با یک توطئه کاملا حساب شده بشكل افراد ناشناس و دست هاي نامرئي در رأس سازمانها و تشکیلات مملکتی قرار گرفتند
و
باند مافيايي و مخوف ایوب ربنو هم مانند غده سرطاني بجان آثار باستاني ما افتاد و بالغ بر پنجاه سال شیره جان این ملت زجر کشیده را مکیده و هیچ آثري را از تعرض خود مصون نداشت و نوک کلنگ این باند به تمامی آثار باستاني ما فرو رفت...
(مدارك موجود نشان میدهد که باند صهیونیستی ایوب ربنو روزانه با استفاده از حداقل 1500 نفر کارگر و کلیه تجهیزات و امکانات حفاري و با نظارت صوري و ظاهري وزارت فرهنگ وقت سالهاي متمادي و مستمر در تخت جمشید، مرودشت، شهرري، گنبدکاووس، ترکمن صحرا، سیلک کاشان، حسنلو، زیویه کردستان، قیلانتو و غار کرفتو در کردستان، عمارلو همدان و تمامي نقاط باستاني گيلان، مازندران مارليك خوزستان، هفت تپه، وجب به وجب لرستان هرسین، سایر مناطق باستاني کرمانشاه و ذره ذره مناطق باستانی آذربایجانات و سایرمناطق باستانی کرمانشاه و تپه ها و اتلال باستانی که بیشتر قبور بودند حفاری نموده
و آنچه را یافته است به موزه هاي خارج و موزه ایران باستان فروخته است‼️)
🔰یک یهودی به نام مئیر عزری در خاطراتش مینویسد:
ایوب ربنو زاده همدان بود و بي آنکه دانش باستان شناسي را در دانشگاهي قرار گرفته باشد، از شناخته شده ترین و نام آورترین کارشناسان باستان شناسي (عتيقه جات) در جهان بود.
'دربار ایران' او را کارشناسی نام آور میشناخت به ویژه در زمینه هاي باستانشناسي، رايزن شهبانو فرح دیبا بود‼️
چند سالی پس از گشایش سفارت اسرائیل در ایران که موشه دیان برای نخستین بار به ایران آمده بود با ربنو دوستي نزدیکی پیداکرد و هرگاه که موشه دیان به ایران میآمد، با ایوب دیدار میکرد و هر دو از عتيقه هاي تازه کشف شده خرسند و خشنود بودند!!!
🔰علت اکثر این حفاریها، رسیدن به ثروت حاصل از قاچاق عتیقه نبوده است.
بلکه یهودیان کابالیست اهداف دیگری داشتند برای آنها چند نقطه از ایران بسیار مهم است که در شماره های قبلی به آنها اشاراتی شد...
🔻یهودیان در ایران، سازمانی شبیه به موساد پایه گذاری کردند.
این سازمان را با نام ساواک یا سازمان اطلاعات و امنیت کشور میشناسیم
که
روابط محرمانه شاه ایران و اسرائیل در سال 1336 موجب شد پیمان دوجانبه امنیتی میان ایران و اسرائیل به نام طرح کریستال بسته شود
و
در پی این روابط پنهان، ساواک در ایران به منظور سرکوب حرکتهای انقلابی و ضد سلطنتی تاسیس شد که موساد و شاباک اسرائیل با نفوذ در ایران نقش مهمی در آموزش بازجویی و شکنجه به ساواک داشتند.
ساواک ایران، در اصل همان شاباک اسرائیل است.
در زبان عبری «سین» و «شین» در اصل یکی هستند و فقط نقطه بالای آن مشخص میکند کدام است و در بسیاری از موارد هم به یکدیگر تبدیل میشود.
و
همین قاعده برای حرف «واو» و «ب» نیز صدق میکند!
پس با این وجود شاباک با تبدیل شین به سین(ש)و حرف ب به حرف واو(ב)، به ساواک تبدیل میشود...
🔰نماد سلطنتی پهلوی:
نماد سلطنتی پهلوی، شبیه به نمادهای سلطنتی اروپا از جمله انگلستان است:
شیر ایستاده طبق تورات، نماد سبط يهودا از اسباط بنی اسرائیل است
که
قبیله یهودا به صورت سنتی با شیر مرتبط است و اولین ارتباط در زمانی است که یعقوب نبی این سمبل را به یهودا داده و از او به عنوان گورآریه (شیرجوان) یاد میکند.
از اینرو سمبل شير على الخصوص به شکل ایستاده به عنوان سمبل قبیله یهودا مورد استفاده قرار میگرفت!.
🔻ادامه دارد...‼️
ابوتراب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷یادواره شهدای مدافع حرم امیر علی هویدی و عارف کاید در شهرستان دزفول برگزار میگردد.
زمان مراسم:پنج شنبه ۲۴ آبانماه
ساعت: ۲۰
مداح:کربلایی رضا غیاثی
مکان:مرکز فرهنگی دفاع مقدس
روابط عمومی قرارگاه جهادی سفیران ایثار شهرستان دزفول
📮ارتباط با روابط عمومی
@safiraneisarIR
📮عضویت در کانال ایتا
@gharagahsafiraniesar
📮پایگاه اطلاع رسانی
http://safiraneisar.ir
#قرارگاه_جهادی_سفیران_ایثار_شهرستان_دزفول_یادواره_شهدای_مدافع_حرم_
🔸میزان افراطیبودن شبکههای اجتماعی بر اساس برخی پژوهش ها
1⃣ ۹۷٪ از پستهای سیاسی شبکهی ایکس (توییتر سابق) را تنها ۱۰٪ از فعالترین کاربران، که افراطیترین نظرات را دارند، منتشر میکنند.
2⃣ نظرات سیاسی حدود ۹۰٪ جمعیت تنها در۳٪ پستها مجال بروز پیدا میکنند.
3⃣ تنها حدود ۳ درصد از حسابهای فعال آنلاین، محتوای سمی (toxic) منتشر میکنند، اما این اکانتها حدود ۳۳ درصد محتوای این شبکهها را تولید میکنند.
4⃣ ۷۴ درصد دعواهای داغ توسط تنها یک درصد از گروههای کاربران ایجاد میشوند.
5⃣ یک دهم درصد از کاربران، حدود ۸۰ درصد اخبار کذب را در محیط آنلاین پخش میکنند.
6⃣ بیشترین محتوایی که روی ایکس و فیسبوک منتشر میشود محتوایی حاوی داوریهای اخلاقی و خصمانه نسبت به گروههای سیاسی دیگر است
🔹 به عبارت دیگر، اقلیتی بسیار کوچک اما افراطی مشغول ایجاد خشم و عصبانیت، پخش اطلاعات نادرست و تشدید اختلافات هستند. آنها هنجارهای کاذبی را تولید میکنند که ادراک کاربران دیگر را مختل میکند.
✅ دلیل این موضوع آن است که شبکههای اجتماعی بر اساس «اقتصاد توجه» کار میکنند؛ الگوریتمهای این پلتفرمها کاربران را تشویق میکنند که محتوایی با بیشترین سطح درگیری مخاطب تولید کنند، نه محتواهایی که بازتاب واقعیت باشند.
🔸واقعیت این است که اکثریت کاربران فضای آنلاین ناظران خاموش هستند. آنها نه نظر خود را ابراز میکنند و نه در بحثها مشارکت میکنند. اما مدام در معرض نظرات افراطی و بحثهای تنشزا اقلیت سمی هستند که با حجم بالا مشغول تولید محتوا هستند.
⁉️ نویسندگان مقاله میپرسند، مردم چگونه میتوانند درست را از نادرست تشخیص بدهند، آنهم در شرایطی که دیدگاههای افراطیون بالاترین بسامد را در شبکههای اجتماعی دارد؟ به باور آنها این بزرگترین معضل فضاهای آنلاین است و اگر نتوانیم آن را حل کنیم، باید انتظار داشته باشیم که واقعیتهای تحریفشده به شکل فزایندهای فراگیر شوند.
این پژوهش را از طریق لینک زیر بخوانید:
کلر رابرتسون، کارینا دل رساریو و جِی ونبیول از اعضای گروه روانشناسی دانشگاه نیویورک هستند.
#خانواده_و_سوادرسانهای
باماهمراه باشید با تازهترین ها👇
📲به تنها کانال جامع تحلیلی، آموزشی و تخصصی خانواده و سواد رسانهای بپیوندید 👇
@Family_literacy
@family_literacy
مسوولیت اجتماعی برقی
چهارشنبه دانشگاه کلاس داشتم. به محض ورود به کلاس، برق قطع شد. هوا ابری بود و نور بیرون فقط برای نیم ساعت کافی بود. نیم ساعت دیگر را در تاریکی نسبی گذراندیم و حداقل ۴۰ دقیقه زودتر، کلاس را تمام کردیم.
به سمت کاشان حرکت کردم. جاده هم بارانی هم تاریک بود و چراغ های آزادراه خاموش بود.
وارد کاشان شدم. شوکه کننده بود. از لحظه ورود تا رسیدن به خانه پدری دست کم از مقابل ۵ مسجد و حسینیه عبور کردم. ایام فاطمیه (س) آغاز شده اما گویی فینال مسابقات روشن کردن چراغ و ریسه های لامپ برگزار می شود. بدون اغراق در این پنج حسینیه، بیش از ده هزار لامپ در سراسر خیابان و دیوارهای اطراف روشن بود.
گویی هیچ نسبتی میان مسایل کشور با مسوولیت اجتماعی هیآت و عزاداران فاطمی برقرار نیست و گویا شهر، نه نماینده ای از نظام و دولت دارد نه مسوول اداره برق که تلاشی برای مقابله با این حجم از بی مسوولیتی بنماید.
شاید اتصاف ایام به حضرت زهرا س باعث شود توجه دادن به مسایل نظام، با تلقی دشمنی با اهل بیت علیهم السلام مواجه و امام جمعه و فرماندار و مسوول برق محترم شهرستان تمایلی به چنین مواجهه ای نداشته باشند و بر سری که درد نمی کند دستمال نبندند و چه بسا از اینکه دارالمومنین یکپارچه عزادار و نورانی است خرسند هم باشند.
اما واقعیت این است که این حجم از بی تفاوتی به یک چالش ملی و بی مسوولیتی در برابر آن هیچ توجیهی ندارد و چه خوب است مقامات مذهبی شهر بویژه امام جمعه محترم پرچمدار مسوولیت شهروندی و پشتیبان نظام در شرایط دشوار باشند و با نور کمتر به اقامه عزای بانوی دو عالم بپردازند.
خداوند همه مان را در مسیر اهل بیت علیهم السلام حفظ نماید و عزاداری های همه را در این ایام عزای فاطمی س به بهترین شکل بپذیرد.
اخضریان کاشانی
#حکمرانی_شایسته
#سرمایه_اجتماعی
#بی_برقی
#مسوولیت_اجتماعی
#کاشان
#نشر_حداکثری
🔘 زیست مجازیگونه!!!
▪️در دنیای مجازی، مدیریت خیال و ترکیب رنگها نقش اساسی در ایجاد فضایی مطلوب برای کاربران ایفا میکند.
▪️کاربران با تخیل خود در این فضاها غوطهور میشوند و این امر میتواند به تصمیمگیریهای خرید و تعاملات اجتماعی آنها منجر شود.
🎙 عبدالله صلواتی
عضو هیات علمی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
▪️برای مطالعه متن کامل کلیک کنید
#خانواده_و_سوادرسانهای
باماهمراه باشید با تازهترین ها👇
📲به تنها کانال جامع تحلیلی، آموزشی و تخصصی خانواده و سواد رسانهای بپیوندید 👇
@Family_literacy
@family_literacy