eitaa logo
فرهنگ و اندیشه فارس
3.3هزار دنبال‌کننده
6.1هزار عکس
1.8هزار ویدیو
1هزار فایل
📲 این کانال به ارائه جامع محتواهای تحلیلی و تبیینی در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی اختصاص دارد. 🔰 ارتباط با مدیر کانال از طریق حساب کاربری زیر مقدور می‌باشد: 🌐 @Dr_mojtaba_Ashrafi
مشاهده در ایتا
دانلود
🟠مفهومی برای قانونگذاری از کف جامعه 🖊گزارشی در باب مضمون سیاستگذاری اجتماعی در ایران؛ 🔸تعبیر و تعریف ابتدایی و معمولی که از سیاستگذاری اجتماعی وجود دارد معطوف به سیاست‌های رفاهی است. سیاست‌هایی که توسط دولت برای رفاه مردم و در جهت کمک به محرومین و فقرا وضع می‌شود. ذیل این تعریف نیز حوزه‌هایی مطرح می‌شود که دولت با دخالت در این حوزه‌ها می‌تواند از فقر بکاهد و به افراد نیازمند کمک کند. حوزه‌هایی مانند مسکن، بهداشت و آموزش از جمله این‌ها هستند. این تعریف و نگاه به سیاستگذاری معمولاً در کشور به اعطای کمک هزینه برای نیازمندان منجر می‌شود. 🔸سیاستگذاری اجتماعی؛ واژه‌ای که برای جامعه و عموم مردم ناآشنا و برای نخبگان و مسئولین نامأنوس است مدت زیادی نیست که این مفهوم در دستگاه سیاستگذاری کشور مطرح شده است. 📎https://farhangesadid.com/0001i0 ┄┄┅┅┅❅🌺🇮🇷🌺❅┅┅┅┄┄ 📲 با فرهنگی استان فارس همراه باشید: 🕋 🕌 🚨 🎊 💝 📚 🔅 ♨️ 🏔 https://eitaa.com/FarhangChannel ┄┄┅┅┅❅🌺🇮🇷🌺❅┅┅┅┄┄
🖇 کَرَم؛ حَسَنی یا اُموی؟ 🔸می‌گویند امام‌ حسن (ع) کریم است اما چرا کسی نمی‌پرسد در جامعه‌ی پس از انقلابِ عدالتخواهانه‌ی پیامبر (ص) چرا باید فقیری وجود داشته باشد تا امام حسن (ع) بخواهد به او ببخشد؟! و امام حسن (ع) که خود همزاد همین انقلاب است چه نسبتی با علتِ فقیر بودن (و شدن) این جامعه دارد؟ 🔹اسلام آمریکایی با اِغفالی مشمئز کننده می‌گوید امام حسن (ع) آنقدر کریم بود که دو بار کل زندگیش را بخشید؛ حتی آنقدر کریم که جامعه را هم دو دستی به معاویه بخشید! تا با اِعمال سیاست‌های ظالمانه، دائم تولید فقر کند و امام حسن (ع) هم شب و روز بسته غدایی و معیشتی به دست فقرا برساند تا از گرسنگی نمیرند و اینگونه بود که پسر علی شد کریم!؛ همین! 🔸اسلام ناب اما، می‌پرسد: اگر‌ امام حسن (ع) خلاصه در کَرَمش آنهم با این تعریف از کرم باشد؛ چرا معاویه باید آنقدر تبلیغ و تطمیع و تهدید و ترور را علیه امام حسن (ع) بِراه بیاندازد؟! مگر یک آدم خیریه بازِ این تیپی چه خطری می‌تواند برای معاویه داشته باشد؟! 🔹اسلام ناب می‌پرسد: مگر امام حسن (ع) میراث‌دارِ وصیت امام علی (ع) نیست که به او و برادرش امام حسین (ع) فرمود: «کونا للظالم خصماً و للظموم عوناً»؟! 🔸آیا امام حسن (ع) آنقدر ناخلف! است که «للمظلوم عونا»ی وصیت پدر را از روی تنزه طلبی اجرا و نیمه‌ی اول و اولیٰ و دشوار وصیت «للظالم خصماً» را رها کند؟! 🔹آیا کَرم امام حسن (ع) آنقدر سکولار و از عقلانیت فاصله دارد که کنار معلولِ ظلم (فقر) بایستد بی‌آنکه با علتِ ظلم، کاری داشته باشد؟ 🔸آیا این همان امام حسن (ع ) است که یاران کربلاییِ امام حسین (ع) برای مقابله با ظلم در دامن او تربیت یافته اند؟! 🔻بیایید این ۴ سکانس سانسور شده از زندگی امام حسن (ع) را مرور کنیم: 1⃣ شکل گیری خیریه‌ی حسنی به مثابه تاکتیک مبارزه، دقیقاً در تقابل با خیریه‌ی ریاکارانه و ستم‌پوشِ معاویه. 2⃣ لشکرکشی و آمادگی صددرصدی امام حسن (ع) بلافاصله بعد از شهادت امام علی (ع) به منظور حذف همیشگی معاویه. 3⃣ رویارویی در جنگ صفین با معاویه‌ای که بخشی از بلاد اسلامی را تحت استثمار خویش گروگان گرفته‌بود. 4⃣ مصاف رسواگرانه با بدعت‌های معاویه در بدرقه‌ی تبعید ابوذر به ربزه؛ وقتی حاکمیت، اعتراض ابوذر را در مبارزه با انحراف، اشرافی‌گری و کاخ‌سازی معاویه بر نمی‌تابد. 🔹این صحنه‌ها همه و همه نمایانگر مبارزی کریم نیست که سالها با علت ظلم درگیر بوده؟! اینکه چرا نتوانسته از بینش ببرد و چه بسا با او به صلح رسیده را باید در عدم همراهی نخبگان و مردم جست و جو کرد؛ همان چیزی که مبارزه را در هر مرحله سخت و سخت‌تر می‌کند تا جایی که حکومت عدل نبوی رسماً به سلطنت ظلم اُموی بدل می‌شود و فقر، بدیل عدل؛ آنگاه دیگر کَرَم و مواسات امام حسن (ع) هم نمی‌تواند چاره سازش باشد. 🔸جامعه‌ای را تصور کنید اهل کَرَم شده‌ی اسلام آمریکایی ولی در مبارزه با علل فقر، غایب؛ در آن جامعه معاویه‌ی اُموی و فَرَح پهلوی هم که خود بانی این وضع و فقرند موسس خیریه می شوند؛ رانت خوار، سرمایه دارِ زالوصفت، تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر سیاست های فقرآفرین هم... 🔹خیریه که چه عرض شود؛ شَرّیه‌ای که گاهی خود ابزار پولشویی و مهم‌تر وسیله‌ی استحمار و لعاب مذهبی جهت توجیه سرمایه‌داری می‌شود تا دوباره تصاعدی فقر زائیده شود؛ و البته در این میان مبادا بساط کریمانگی اسلام آمریکایی بر هم بخورد‌! ▫️راستی امام حسنِ ما کدام کریم است؟! 🖋 محمد زارع ┄┄┅┅┅❅🌺🇮🇷🌺❅┅┅┅┄┄ 📲 با فرهنگی استان فارس همراه باشید: 🕋 🕌 🚨 🎊 💝 📚 🔅 ♨️ 🏔 https://eitaa.com/FarhangChannel ┄┄┅┅┅❅🌺🇮🇷🌺❅┅┅┅┄┄
✨️محفل انس با قرآن کریم به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام ✨️ 🌹قاری بین المللی : مهدی عادلی 🌹قاری برتر کشوری : هادی افخمی 🎤ذاکر اهل بیت (ع) : حاج مهدی عرشی 🕌مکان : آستان مقدس حضرت سید علاءالدین حسین علیه‌السلام 📆زمان : دوشنبه ۶ فروردین ماه برابر ۱۴ رمضان همراه با نماز مغرب و عشاء ┄┄┅┅┅❅🌺🇮🇷🌺❅┅┅┅┄┄ 📲 با فرهنگی استان فارس همراه باشید: 🕋 🕌 🚨 🎊 💝 📚 🔅 ♨️ 🏔 https://eitaa.com/FarhangChannel ┄┄┅┅┅❅🌺🇮🇷🌺❅┅┅┅┄┄
🚨🚨🚨 مراسم «تجمع مردمی» در محکومیت جنایت اخیر رژیم جنایتکار و حیوان صفت اسرائیل ⌛️زمان، «دوشنبه 6 فروردین»، ساعت، 4:30 عصر 📌مکان : شیراز مسجد نصیرالمک شیراز 💠سخنران: «آیت الله دژکام»، نماینده محترم ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز هر کدام از اینها را بدارید با خودتان بیاورید: ▪️پرچم فلسطین ▪️چفیه فلسطینی یا ایرانی ▪️دست نوشته، پلاکارد ▪️سربند ▪️کفن های نمادین ┄┄┅┅┅❅🌺🇮🇷🌺❅┅┅┅┄┄ 📲 با فرهنگی استان فارس همراه باشید: 🕋 🕌 🚨 🎊 💝 📚 🔅 ♨️ 🏔 https://eitaa.com/FarhangChannel ┄┄┅┅┅❅🌺🇮🇷🌺❅┅┅┅┄┄
18.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آخرین وضعیت از کمک رسانی مردم به غزه از طریق شماره حساب‌های زیر متعلق به بنیاد خیریه ام الیتامی الخدیجه الکبری، می‌توانید در توزیع مایحتاج مورد نیاز میان مردم غزه سهیم شوید. بنيادخيريه ام اليتامىٰ الخديجة الكبرىٰ سلام الله عليها ——————————————- بانک پاسارگاد شماره کارت :
5022291329674046
شماره حساب :
2308100179177931
شماره شباء :
IR710570023081017917793101
—————————————— بانک ملت شماره کارت:
6104338926896834
شماره حساب :
8899889953
شماره شبا:
IR210120020000008899889953
┄┄┅┅┅❅🌺🇮🇷🌺❅┅┅┅┄┄ 📲 با فرهنگی استان فارس همراه باشید: 🕋 🕌 🚨 🎊 💝 📚 🔅 ♨️ 🏔 https://eitaa.com/FarhangChannel ┄┄┅┅┅❅🌺🇮🇷🌺❅┅┅┅┄┄
🔻این مرد حامی ⁧ ⁩ و ⁧ ⁩ مظلومان در عالم و به خصوص در ⁧ ⁩ است ؛ ‏تاریخ شهادت خواهد داد بزرگترین گام به سوی تحقق آرزوی انبیاء علیهم السلام در زمان چه کسی برداشته شد ┄┄┅┅┅❅🌺🇮🇷🌺❅┅┅┅┄┄ 📲 با فرهنگی استان فارس همراه باشید: 🕋 🕌 🚨 🎊 💝 📚 🔅 ♨️ 🏔 https://eitaa.com/FarhangChannel ┄┄┅┅┅❅🌺🇮🇷🌺❅┅┅┅┄┄
برگزار شد ┄┄┅┅┅❅🌺🇮🇷🌺❅┅┅┅┄┄ 📲 با فرهنگی استان فارس همراه باشید: 🕋 🕌 🚨 🎊 💝 📚 🔅 ♨️ 🏔 https://eitaa.com/FarhangChannel ┄┄┅┅┅❅🌺🇮🇷🌺❅┅┅┅┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨کلیپ "دعای یومیه ماه مبارک رمضان" 🗓روز پانزدهم ماه مبارک رمضان ✅تهیه شده در مرکز آفرینش های هنری بسیج استان فارس @mah_fars ┄┄┅┅┅❅🌺🇮🇷🌺❅┅┅┅┄┄ 📲 با فرهنگی استان فارس همراه باشید: 🕋 🕌 🚨 🎊 💝 📚 🔅 ♨️ 🏔 https://eitaa.com/FarhangChannel ┄┄┅┅┅❅🌺🇮🇷🌺❅┅┅┅┄┄
✨جشن ستاره های زمین ✨ ❇️محفل انس با قرآن کریم 📆زمان :چهارشنبه 8 فروردين 1403 🕔ازساعت 17 ؛همراه با نماز و صرف افطاری 🏛مکان :شیراز چهارراه حافظیه؛باغ جهان نما ┄┄┅┅┅❅🌺🇮🇷🌺❅┅┅┅┄┄ 📲 با فرهنگی استان فارس همراه باشید: 🕋 🕌 🚨 🎊 💝 📚 🔅 ♨️ 🏔 https://eitaa.com/FarhangChannel ┄┄┅┅┅❅🌺🇮🇷🌺❅┅┅┅┄┄
🔰 رهبر انقلاب در دیدار جمعی از شاعران: امروز تأثیر رسانه‌ها در عقب راندن دشمن بیشتر از موشک و پهپاد است 👈 هرکس رسانه قوی‌تر داشته باشد در اهدافی که دارد موفق‌تر خواهد بود.... 🔍 متن کامل بیانات در : khl.ink/f/55841 ┄┄┅┅┅❅🌺🇮🇷🌺❅┅┅┅┄┄ 📲 با فرهنگی استان فارس همراه باشید: 🕋 🕌 🚨 🎊 💝 📚 🔅 ♨️ 🏔 https://eitaa.com/FarhangChannel ┄┄┅┅┅❅🌺🇮🇷🌺❅┅┅┅┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
16.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 3️⃣ مطالعات عیدانه، بخش سوم. 👤 دکتر مرتضی اشرافی ╭┅───────────┅╮ 🇮🇷 @KssiChannel 🇮🇷 ╰┅───────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖇 چرا برای غزه کم تحرکـیم؟ 🔹تصمیم گرفتم اولین و دومین یادداشت امسال رو برای غزّه بنویسم و نه حتی برای شعار سال! بعد از یادداشت «غزه؛ و البته هزاران مناسبت تقویمی و موسمی جور و واجور!!» که در آن به نقد رفتار فرهنگی دوستان حزب‌اللهی‌مان پرداخته بودم، برخی از دوستان گفتند که مردم ایران حاضر به همراهی با مردم غزه نیستند و افکار عمومی ما کشش طرح مسئله کمک به غزه را ندارد! 🔸بگذارید همین ابتدا نظر خودم را عرض کنم. این تحلیل از مردم ایران از اساس یک تحلیل غلط، انحرافی و تقلیل گرایانه است. مردم ایران همواره در طول قرنها جزو عدالت‌طلب‌ترین ملتها بوده‌اند و برای رسیدن به آن، هزینه‌های هنگفت داده‌اند. چطور می‌شود که چنین ملتی که حتی مخالفین حکومتش هم برای همراه کردن مردم ناچارند که بر روی عدالت‌طلبی دست بگذارند و حجاب قانونی را مصداق ظلم نشان دهند تا بتوانند جوانان و نوجوانان را برای مقابله با حکومت به خیابانها بکشانند، به یکباره چنان تحولی پیدا می‌کند که نسبت به یکی از بزرگترین جنایت‌ها و نسل‌کشی‌های آشکار تاریخ معاصر کرخت و سرد شوند؟! این تحلیل غلط اندر غلط است ... 🔹ریشه عدم تحرک کنونی مردم ایران را باید در جایی دیگر دنبال کرد؛ اولین ریشه‌ی این بی تحرکی در فراگیر شدن این تلقی است که «الان کمک به غزه یک کار تخصصی و نظامی است که مردم عادی نمی‌توانند نقشی در آن داشته باشند»؛ دومین ریشه این بی عملی را باید در این تلقی دنبال کرد که «راهپیمایی‌های کلیشه‌ای دردی از مردم غزه دوا نمی‌کند و اقتضائات بیرونی و میدانی به حدی قدرتمند است که این راهپیمایی‌های داخلی، تأثیری بر روی تصمیم گیری مسئولین سیاسی و نظامی کشور در مواجهه با مسئله غزه نمی‌گذارد.» 🔸حاصل جمع این دو تلقی این است که مردم ایران علیرغم تأسف و تأثری که از جنایتهای بی حد و مرز اسرائیل دارند و احیانا اشکی که شبها پای اخبار کودک‌کشی‌ها و زجرکشیدن‌های مردم غزه می‌ریزند، راهی را برای کمک در جلوی خود باز نمی‌بینند و ناگزیر برای فرار از فشار روحی آن، خود را به بی‌خیالی می‌زنند. خیلی فرق است که کسی بی‌خیال مسئله‌ای باشد و کسی از روی ناچاری و بن بست عملی و قاعدتاً برای فرار از فشار شکننده‌ی روحی مسئله‌ای، خود را به بی‌خیالی بزند؛ حال اکثر مردم ایران، حال دومی است. 🔹از اینرو، راه برافروخته نگه داشتن ابر مسئله‌ای به نام فلسطین در جان و فکر و رفتار مردم ایران، پخش عکس‌های جنایت‌های شنیع اسرائیل و نسل‌کشی‌ها و کودک‌کشی‌ها و رنج‌ها و زجرهای فلسطینیان نیست، بلکه راه اصلی «بازآفرینی فناوریهای اجتماعی استحصال اراده جمعی مردم ایران در راستای حضور واقعی در واقعه فلسطین» می‌باشد. ‌🔻خلاصه اینکه: ▫️امروز مشکل مردم ایران «نبود تحریک» نیست، بلکه مشکل، «فقدان بستر تحرک» است. ▫️ امروز مشکل مردم ایران «ندانستن ظلم اسرائیلیان» نیست، بلکه مشکل، «نداشتن راهی برای حضور و تأثیر واقعی» است. ▫️امروز مشکل مردم ایران «نخواستن کمک به غزه» نیست، بلکه مشکل، «تصور ناتوانی از کمک کردن» است. 🔸گسست زبانی با منطقه و جهان، بیرون بودن از مناسبات عربی و ترکی، بیگانگی با اقتضائات جامعه اهل تسنن، فشل بودن سامانه خبر در کشور و البته انسداد ذهنی خواص شتاب‌دهنده‌، همه و همه دست به هم داده‌اند تا فناوری‌هایی زنده‌ی چند دهه‌ی گذشته‌ی جامعه‌ی انقلابی ایران یعنی راهپیمایی به امری صرفا داخلی و کلیشه‌ای تنزل یابد و تخلیه معنایی شود ... اگر راهی برای تحرک مردم ایران هست که حتما هست، آن را باید در بسترسازی کنش عمومی، از طریق احیاء فناوری‌های اجتماعی با سابقه و یا خلق فناوری‌های اجتماعی جدید جستجو کرد... 🖋 حجت‌الاسلام علی محمدی ┄┄┅┅┅❅🌺🇮🇷🌺❅┅┅┅┄┄ 📲 با فرهنگی استان فارس همراه باشید: 🕋 🕌 🚨 🎊 💝 📚 🔅 ♨️ 🏔 https://eitaa.com/FarhangChannel ┄┄┅┅┅❅🌺🇮🇷🌺❅┅┅┅┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کار را باید به مردم سپرد... 🔸کار را باید به مردم سپرد همانطور که امام خمینی اوایل انقلاب برای برون رفت از مشکلات معیشتی، فرمان تاسیس جهاد سازندگی را صادر کردند که خوش درخشید. 🔹در اقتصاد مطلقا به مردم اعتماد نکردیم برخلاف جریان انقلاب و دفاع مقدس. 👤 روح الله ایزدخواه ┄┄┅┅┅❅🌺🇮🇷🌺❅┅┅┅┄┄ 📲 با فرهنگی استان فارس همراه باشید: 🕋 🕌 🚨 🎊 💝 📚 🔅 ♨️ 🏔 https://eitaa.com/FarhangChannel ┄┄┅┅┅❅🌺🇮🇷🌺❅┅┅┅┄┄
✨جشن ستاره های زمین ✨ ❇️محفل انس با قرآن کریم 📆زمان :چهارشنبه 8 فروردين 1403 🕔ازساعت 17 ؛همراه با نماز و صرف افطاری 🏛مکان :شیراز چهارراه حافظیه؛باغ جهان نما ┄┄┅┅┅❅🌺🇮🇷🌺❅┅┅┅┄┄ 📲 با فرهنگی استان فارس همراه باشید: 🕋 🕌 🚨 🎊 💝 📚 🔅 ♨️ 🏔 https://eitaa.com/FarhangChannel ┄┄┅┅┅❅🌺🇮🇷🌺❅┅┅┅┄┄
🟦🟥 بیست‌وچهارمین شماره فصلنامه علمی تخصصی «پژوهشنامه تاریخ، سیاست و رسانه»، سال ششم، زمستان ۱۴۰۲ منتشر شد. 🔳 با همراه باشید 🆔 @kssichannel