eitaa logo
✅ فرهنگ در شهر👌
773 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
715 ویدیو
103 فایل
🔸طرح دیدگاه در مبانی #مهندسی_فرهنگی 🔹بررسی اصول معماری و #شهرسازی_اسلامی 🔸 تحلیل و تبیین #نظامات_اجتماعی 🔹اخبار مهم در حوزه مدیریت شهری 🔸 ارائه ایده های نوین فرهنگی راه ارتباطی: @NaserSafariAflak
مشاهده در ایتا
دانلود
جشنوارهای اینچنینی فی نفسه کاری مطلوب و پسندیده است؛ اما جای تعجب است که این کار فاخر و عموم پسند رو چرا نداده اند به جریانهای خودی و ارزشی ...!؟ جبهه فرهنگی انقلاب با این همه عقبه و عده و عده، آیا توان اداره اینگونه مراسمات رو ندارد!؟ آیا مجریان برنامه، یک صلوات ساده از مردم گرفتند؟
نمادها و کلیدواژه ها حکایت از وجود گرایشات ملی گرایانه دارد
در تمامی برناما هایی که این گروه با شهرداری همدان اجرا کرد، نمادهای ملی گرایی و پادشاهان ایران باستان تبلیغ شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در سلسله جشن های محله ما هم همین کارکترها، حضور داشتند و گاهی در طرفین جایگاه ایستاده بودند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اشکال اصلی به مجریان است که برنامه رو اینطور مدیریت کرده اند؟ آهنگ ها و سرودهای طرب آور.. با مضامین عشقهای کاذب یا محتوای ملی گرایانه..؟ از سایر حواشی و رفتارها میگذرم..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پرهیز_از_نمک_شیمایی_و_سمی! ⛔ نشر بدید تا برسه به دست نمایندگان مجلس و وزیر بهداشت و مطالبه عمومی برای اصلاح این خیانت..!
5.22M
تبیین رابطه دین و فرهنگ؛ بخش ششم عناوین مباحث مطرح شده: 🔸️حضور فرهنگ در جوامع قبل از ورود دین 🔸️بر اساس آیه‌ی ۱۳ سوره مبارکه‌ی حجرات یکی از سنت‌های خدا: وجود تمایزات قومی، قبیله‌ای و فرهنگی 🔸️خون، نژاد، مکان و جغرافیا و ویژگی‌های طبیعی آن: از ارکان شکل‌دهنده‌ی هویت 🔸️نحوه مواجهه‌ی فرهنگ‌ها و اقوام با دین که سه دسته را به وجود می‌آورد: ✔دسته اول: بسته و متجرانه و عدم پذیرش هرگونه تغییر ✔دسته دوم: باز و افراطی در پذیرش فرهنگ جدید ✔دسته سوم: نه خیلی بسته و نه خیلی باز(فرهنگ مترقی) 🔸️ویژگی فرهنگ‌های مترقی: ✔حفظ ارکان فرهنگی خود در عین پذیرش عناصر ارزشمند فرهنگ جدید و دفع عناصر نامطلوب آن ✔بومی‌سازی دانش، فناوری و عناصر ارزشمند وارداتی به فرهنگ خود 🔸️مترقی بودن فرهنگ ایرانی هنگام ورود دین اسلام 🔸️وضعیت فرهنگ‌پذیری افراطی حال حاضر ایران از فرهنگ‌های جدید و بیگانه 🆔 @FarhangDarShahr  ☘️
3.25M
تبیین رابطه دین و فرهنگ؛ بخش هفتم 🔸️فرهنگ؛حفظ اجتماع و انسجام‌بخش مردم؛ و مهم بودن این امر برای خداوند متعال 🔸️اولین ثمره فرهنگ: حفظ خود مردم آن فرهنگ با حب وطن 🔸️دومین ثمره فرهنگ: بستر تحقق ارزش‌های دینی در جامعه از طریق فرآیندهای خاص خود 🔸️افزایش التزام مردم به حفظ فرهنگ با افزایش اجزای فرهنگ 🔸️دین تقویت کننده انسجام فرهنگی و الفت و مودت اجتماعی موجود 🔸️ظواهر و جلوه‌های دینی در جامعه و نسبت آن با دینداری مردم یک جامعه 🆔 @FarhangDarShahr  ☘️
5.82M
تبیین رابطه دین و فرهنگ؛ بخش هشتم عناوین مباحث مطرح شده: 🔸️آسیب‌هایی که فرهنگ را تهدید کرده و به تبع دین را نیز متزلزل میکند 🔸️فرآیند ارتقای سطح ایمان در جامعه 🔸️چه کسی حرف آخر را در پذیرش ارزش‌ها و عناصر فرهنگی جدید می‌زند؟ 🔸️جایگاه امام در فرهنگ و فرآیند فرهنگ سازی 🔸️نقش امام در رفع اختلافات در جامعه 🔸️"رسانه" چگونه ضدفرهنگی عمل کرده و فرهنگ‌ها را نابود می‌کند!؟ 🔸️خطرات ارائه‌ی محتوای یکسان رسانه‌ای برای همه‌ی حوزه‌های فرهنگی ایران 🔸️چگونه اکنون رسانه ملی در پازل جهانی شدن(Globalization) عمل می‌کند؟ 🔸️عدم امکان توانایی درک فرهنگ‌های مختلف توسط پایتخت نشینان و نادرست بودن محتواهای یکسان رسانه‌ای تولید شده! 🔸️یک اصل مهم: تناسب محتواهای ارائه شده برای هر حوزه فرهنگی با زبان و ظرفیتها فرهنگی هر منطقه(آیه چهارم سوره مبارکه ابراهیم: "وَمَا أَرْسَلْنَا مِنْ رَسُولٍ إِلَّا بِلِسَانِ قَوْمِهِ لِيُبَيِّنَ لَهُمْ ۖ فَيُضِلُّ اللَّهُ مَنْ يَشَاءُ وَيَهْدِي مَنْ يَشَاءُ ۚ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ") 🆔 @FarhangDarShahr  ☘️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
2.34M
تبیین رابطه دین و فرهنگ؛ بخش نهم عناوین مباحث مطرح شده: 🔸️آثار فرهنگ برای نهادینه‌سازی دین ✔ساده‌سازی و آسان شدن انجام اعمال عبادی و دینی با فرهنگی شدن ارزش‌های دینی ✔نقش مسجد در فرهنگی شدن ارزش‌های دینی ✔فراهم ساختن شرایط برای تکرار اعمال دینی و در نتیجه شکل‌گیری تدریجی علقه دینی، ایمان دینی، معرفت دینی و غیرت دینی 🆔 @FarhangDarShahr  ☘️
7.3M
تبیین رابطه دین و فرهنگ؛ بخش دهم بخشی از آنچه در این صوت مطرح شده: 🔸️مراحل رشد و توسعه یک فرهنگ 🔸️لزوم رعایت وحدت ماهوی در حین تکثیر عناصر جدید در فرهنگ 🔸️کثرت عناصر و اجزای یک فرهنگ چنانچه از اندازه ی معتدل خود بگذرد، باعث کم شدن حس تعلق بدان خواهد شد و غرور ملی کاهش می یابد. 🔸️اگر حس تعلق و تعصب کم بشود طبیعتا انگیزه ها برای حفظ آن فرهنگ و مراقبت از آن نیز کم خواهد شد روحیه غیرت وطنی و سلحشوری در دفاع از آن نیز... روحیه امر به معروف و نهی از منکر نیز _برای حفظ خودجوش و درونی و مردمی_کاهش میابد. 🆔 @FarhangDarShahr  ☘️
توسعه عناصر و تکثیر اجزای فرهنگی یک قوم و یک ملت، مستلزم رعایت چند اصل است: ۱. مبتنی بر باورها و هویت کلی و کلیت هویت فرهنگی آن ملت بوده و درجهت تکمیل و تکامل آن باشد. ۲. تدریجی باشد. ۳. سنخیت با اصول و ارکان آن فرهنگ داشته باشد ۴. سقف تغییرات در هر مورد لحاظ گردد. ۵. موجب مطلوبیت و محبوبیت بیشتر آن فرهنگ بشود و تعلق را افزایش دهد. ۶. وحدت کلی را تغییر نداده، مرزها و تمایزات را تقویت کند. تکثیر در عناصر (اضافه کردن اجزا) بصورت کاملا ابداعی یا وارداتی، چنانچه بدعت محسوب نشود، مشمول قواعد فوق می باشد☝🏻 ولی تکثیر در طیف و تنوعات یک عنصر، غالبا بلامانع است.
6.38M
✅ تبیین رابطه دین و فرهنگ؛ بخش یازدهم. 2X نسبت هویت فرهنگی با میزان کمی و کیفی اجزاء و عناصر فرهنگ 🆔 @FarhangDarShahr  ☘️
14.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیت‌الله مصباح؛ خطاب به مدافعان مدیران ضعیف و ناکارآمد! یعنی، قانون یعنی ولایت فقیه 👇 @bidariymelat
🔻خود شکستن 📝سیدعطاءالله مهاجرانی 🔸بگذارید برایتان داستانی بگویم که هر وقت به یادم می‌آید، دلم می‌لرزد و برای شیخ بهلول دعا می‌کنم که خداوند درجات عالی او را متعالی بگرداند. شئونات را به وقت ضرورت و کشیدن مهار نفس، زیر پا انداخته بود. 🔸معمولأ چنین داستانی را نبایست روایت کرد. اما این داستان برای همیشه به یادتان می‌ماند. 🔸در آستانه صد سالگی بود. در منزل یکی از اعیان متدین شيراز که خانه‌اش همیشه محفل عالمان و در دوران انقلاب در خدمت انقلاب بود، اهل اصطلاح بود و با اهل علم نشست و برخاست و مؤانست داشت، محفلی به افتخار حضور شیخ بهلول آراسته بودند. شیخ بهلول پوستی و استخوانی بود، مردی که خلاصه خود بود! با چشمانی سرشار از زندگی و شور که  بارقه تیزهوشی از آن می تابيد. و طنین صدا و لهجه‌ای که گویی روستایی خراسانی در صحرایی دور دست اما آشنا با شما حرف می زند. وقتی با او دست می‌دادی، سرپنجه استخوانی اش محکم بود. مثل گیره ای قایم دست را نگاه می‌داشت. در چشمانت نگاه می‌کرد و مکث می‌کرد. مرا معرفی کردند: «ایشان نماینده شیرازند!» گفت: «بِچه جانم! نماینده اخلاص باش، الخلاص فی الاخلاص!» این تعبیر مرا با خودش برده بود. 🔸نشستیم. جمعی حدود پانزده تا بیست نفره، مرحوم آیت الله محی‌الدین حائری شیرازی امام جمعه شيراز هم بود. گفتگوهایی و از هر دری سخنی. ناگاه صدای ناخوشایندی به گوش رسید! زود چند نفر که نزدیک‌تر به بهلول بودند، به نوجوان ده دوازده ساله ای  که  در گوشه‌ای نشسته بود، نگاه تند ملامت آمیزی کردند، که یعنی ماجرا از ایشان است. بهلول برخاست. به طرف نوجوان که چهره‌اش قرمز شده بود رفت. دو زانو جلوی نوجوان نشست خم شد صورت و دست نوجوان را بوسید، گفت: «اعوذ بالله من الشیطان الرجیم. إنّ النفس لَامّارة بالسوء الا ما رحم ربّی، آقایان عزیز من نزدیک صد سالمه، مریض هم هستم، این صدای ناخوشایند از من بود. از همه شما معذرت می‌خواهم. از این نوجوان صد بار معذرت می‌خواهم که نگاه شما او را شرمنده کرد و چهره‌اش سرخ شد و سرش را پایین انداخت.» چه مجلسی شد! بغض‌هایی که ترکید و آيت‌الله حائری که سر بر زانو نهاده بود و با صدای بلند گریه می‌کرد.  🔸در راه که برمی‌گشتیم، اقای حائری سکوت کرده بود. سکوتی سنگین، من هم در بهت و سکوت بودم. ناگاه رو به من کرد و گفت: «شیخ بهلول در خاکسار کردن نَفْسش بی رحم است. برای همین به او عنایت شده است. چیزهایی به او داده‌اند که به هر کسی نمی دهند.» زمزمه کرد: نه در اختر حرکت بود و نه در قطب سکون گر نبودی به زمین خاک نشینانی چند 📌برگرفته از: روزنامه اطلاعات، یکشنبه ۲۸ آبان ماه ۱۴۰۲
پیرمردی که با آیت الله بهلول طی الارض کرد https://www.aparat.com/v/FaOjA جالب و دیدنیه👌🌿
16.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 توصیه به روحانیّت 🔻توصیه مرحوم آیت الله حاج آقا نصرالله شاه آبادی به روحانیون: 🔹در مقابل هجمات و اهانت ها ایستادگی کنید. 🆔 @Ayatollah_ShahAbadi
هدایت شده از بسلام آمنين
۸ آبان۱۴٠۲/سال سوم از نظمیه ی کنت فورت اتریشی تا امنیت مسجد محور محلات ظاهرا تاسیس اولین اداره پلیس یا «نظمیه» ایران به شکل مدرن و به تقلید از غرب، به سال۱۲۵۸ شمسی باز می گردد(حدود ۱۴۴ سال پیش). مسئول تاسیس و مدیریت هم «کنت دومونت فورت» اتریشی بوده که به درخواست ناصرالدین شاه در سفر اتریش، به ایران می آید و کار را شروع می کند( تاریخ موسسات تمدنی ایران، محبوبی اردکانی ج۲ص۱۴٠). به جد میتوان گفت که یکی از بنیادی ترین تفاوت های نوع هدایت جامعه در اسلام و مدرنیته در همین کلمه نهفته است: ، که قرین جبر، کم دقتی و پر هزینه بودن است. اما اسلام عزیز که معتقد به است(آیه۲۵حدید)، این هدف بنیادین را از طریق روشهای مدیریتی عملیاتی می کند. فی المثل می توان تامین امنیت یک شهر را به ده مرکز نیروی انتظامی سپرد، یا آنرا به صد ، به عنوان قلب یک واگذار کرد. در واقع نظام هدایتی پیشرفته اسلام، واحد ها را خُرد و کوچک می کند، آنگاه مدیریت آسانش را به می دهد. تجربه بسیار بسیار گرانقدری که در تاسیس های انقلاب اسلامی داشتیم، آنهم دقیقا یک روز بعد از پیروزی انقلاب! تامین امنیت در قالب خُرد، محله ای و به محوریت مساجد، چند خاصیت بسیار مهم دارد: ۱. به دلیل کوچکی واحد مدیریت، دقت و سرعت کار بالا می رود ۲. اعضای هر محله، مسئول تامین امنیت خودشانند، به همین دلیل تعهد بسیار بالایی به کار دارند ۳. تامین امنیت بین اعضای محل پخش می شود، به همین دلیل نیاز به استخدام نیروی دائمی ندارید ۴. مدل تامین امنیت محله ای، بستر بسیار مناسبی است برای ضرب کردن شور و نشاط جوانان محل، در تامین امنیت خود، خانه و ناموسشان و هکذا دهها فایده دیگر. در واقع تشکیل به عنوان یکی از شعبه های ، یکی از بارزترین نمونه های مواجهه تمدنی امام ره، با ساختارهای متمرکز جبری سازمانی غیر مردمی غربی بود. مدلی که به هرکجا که صادر شد نجاتش داد: از بسیج مردمی سوریه، از عراق، از در یمن و... . مدلی که رهبر انقلاب به حق در وصفش فرمودند:«هیچ نظیری در دنیا نداشت و کاملا و صد در صد متکی به اندیشه اسلامی بود». جالب تر اینکه در پاسخ به منشا بسیج می گویند:«امام این پدیده بی نظیر را، از دل کوچه پس کوچه های شهرها و از دل خانه های مردم به وجود آورد»(۹۸/۹/۶). آن معمار فقید نیز در آخرین پیامشان برای تعیین نماینده در و پس از حدود ده سال تجربه تامین امنیت به محوریت مساجد محله ها می گوید: این نهاد انقلابی، حافظ اسلام و انقلاب گردید، مسلمانان را شاد و دشمنان اسلام و کشور را ذلیل کرد(۶۶/۵/۲۲). آیا عجیب، مشکوک و غم انگیز نیست؟ مدلی که در کوران سخت ترین مصائب این کشور، انقلاب و اسلام را نجات داده بود، یک سال پس از رحلت حضرت امام منحل شد و مردم از فواید فراوانش محروم. ، یکی از ارکان نُه گانه خدمات مسجد طراز است که در دوره مسجد و اداره جامعه به آن پرداخته شده. ایضا لبیکی است به تاکید رهبر معظم انقلاب به استفاده مجدد از تجربه کمیته ها در دهه شصت(۹۸/۹/۶). ✍️قاسم یزدانی خراسانی @besalamen_amenin
🎥 محتوای دوره مقدماتی (اجمالی) آشنایی با زیست‌شهرهای نوین مولد منتشر شد: 💎 الگویی هم‌افزا در حل مشکلات سکونت، اشتغال، جمعیت و سبک زندگی 0⃣ مقدمه: آشنایی با فهرست مباحث دوره https://www.aparat.com/v/r5Cyj 1⃣ قسمت اول: ارتباط فرهنگ و فضا، جهت‌داری ساختارهای اجتماعی https://www.aparat.com/v/rAp8l 2⃣ قسمت دوم: از نظریه اجتماعی تا فضای اجتماعی https://www.aparat.com/v/feEnu 3⃣ قسمت سوم: معرفی منتخبی از تجربه‌های جهانی https://www.aparat.com/v/deXrp 4⃣ قسمت چهارم: طرح پیشنهادی https://www.aparat.com/v/p4KXk 5⃣ قسمت پنجم: امکان‌سنجی و ارزیابی https://www.aparat.com/v/euVXi 6⃣ و 7⃣ قسمت‌های ششم و هفتم: مروری بر برخی نمونه‌های ایرانی و بسترها و ظرفیت‌های قانونی https://www.aparat.com/v/uLXUn 8⃣ قسمت هشتم: مثال‌هایی از نظامات اجتماعی جایگزین https://www.aparat.com/v/1nvNa 9⃣ قسمت نهم: نظام تولید، توزیع و مصرف تراز انقلاب اسلامی https://www.aparat.com/v/ordUZ 🔟 پیوست: روایت رهایی از اغلال https://www.aparat.com/v/28qx4
البته قبلا هم گفته ام بنده به این ☝🏻مدل نقدهایی دارم ولی شنیدن این مطالب رو برای شما مفید میدونم. 👌🌿
🌍«گفتم: «محسن جان! دیر میای بچه‌ها نگرانتن». لبخندی زد و حرف از صمیم قلبش بیرون آمد؛ حرفی که زبانم را قفل زد. غیرتمند گفت: «هرچی من بیشتر کار کنم، نتانیاهو کمتر خواب راحت به چشمش میاد؛ پس اجازه بده بیشتر کار کنم». 🔹معنای این حرفش را زمانی فهمیدم که شهید شد؛ وقتی که نتانیاهو توئیت زد و برای یهودی‌ها شنبه خوبی را آرزو کرد. از شنبه آرام در اسرائیل گفت؛ از شنبه بعد از محسن فخری‌زاده». ... (خاطرات همسر شهید) 🌷بمناسبت سالگرد شهادت دانشمند هسته ای شهید محسن فخری زاده.
🔸مقام معظم رهبری مد ظله العالی: یکی از گناهان این است که در دوران ما که دوران حاکمیت دین و ارزش های دینی است، باید همه مراقب باشند، دولتمردان، من و شما _ عمامه به سرها _ مراقب باشیم، کاری نکنیم که محرمات در جامعه عادی بشود. طوری بشود که برای مردم کوچک و سبک بشود...»(۸۸/۱۰/۲۷)
باخبر شدیم که استاندار محترم استان مرکزی با تلاش فراوان و تحمل دشواری‌های متعدد به تولید و عرضه نان سبوس کامل در سطح استان پرداخته اند. نور امید که میگن یعنی همین کار بنظر بنده حقیر این اقدام استاندار استان مرکزی در نهادینه کردن از مهمترین گامها در عرصه حکمرانی سلامت در طول تاریخ انقلاب اسلامی هست. همه مردم عزیز، خبازان و فعالان حوزه سلامت در سایر استانها از این اقدام ان شاء‌الله حمایت کنند تا پس از نزدیک یک قرن همه مردم عزیز در تمام کشور بتوانند به نان کامل دسترسی داشته‌ باشند. این اقدام موجب ریشه‌کن شدن بسیاری از بیماریهای مزمن صعب العلاج خواهد شد. ✍️ دکتر رضا منتظر
🔸 موضوع خوانندگی زنان(به صورت تک خوانی) طبق نظر رهبری از دو‌ جهت قابل طرح است: ۱. حرمت یا عدم حرمت خود تک خوانی. جدید ترین استفتاء رهبری در این زمینه این است: «از گوش دادن به آن که معمولاً مفسده دارد، اجتناب شود.» 🔸 توضیح آن که رهبری، خوانندگی زن را مثل خوانندگی مرد، در فرض لهوی و گمراه کننده بودن و مفسده انگیز بودن حرام‌ می داند؛ اما نکته ای که بعضی مغرضانه و برخی از روی بی دقتی، به آن توجه نمی کنند این است که ایشان معتقد است، فرض مفسده انگیز نبودنِ خوانندگی و تک‌ خوانی زن، نادر است. 🔸 ایشان در درس خارج خود در جواب از سؤالی پیرامون خوانندگی زن اگر شهوت انگیز نباشد، فرمودند: 🔺 این «اگر» از آن اگرهایی است که تقریبا تحقق ناپذیر است، چه طور ممکن است زنی آنجا بایستد با صدای خوشی یک آوازی را مثلا بخواند، مردها هم بنشینند و تماشا کنند، در عین حال دل هایشان متوجه پروردگار باشد و ذکر الهی بگویند و اصلا هم تکان نخورند؟ 🔺 این، خیلی مستبعَد به نظر می آید یعنی عادتا ما باورمان نمی آید که چنین چیزی تحقق پیدا کند. 🔺 بله، اگر چنین چیزی تحقق پیدا کرد، حرام نیست. اما چرا انسان به عدم حرمت چیزی حکم بدهد که صدی نود، صدی نود و پنج می داند که چنین چیزی اتفاق نمی افتد.» (۸۸/۱۰/۲۷) طبق این فرمایش رهبری در درس خارج، پاسخشان در استفتاء هم، کاملا برای شما روشن می شود. ۲. حرمت یا عدم حرمت ترویج و عادی سازی آن... 🔸 اینجا دیگر بحث از این نیست که آیا تک‌ خوانی این‌ خواننده زن حرام است یا نه، بلکه بحث این است که آیا ترویج و عادی سازی آن (ولو از نوع حلالش) جایز است یا نه؟ 🔸 مبنای رهبری که در درس خارج خود هنگام سخن از ترویج موسیقی فرموده اند، این است: «عادی سازی یک امر ممنوع محرم یا محرم صرف [یعنی چیزی که اصلا نوع حلال نداشته باشد] یا چیزی که جنبه حرامش بیشتر از جنبه حلالش است[مثل همین تک‌خوانی زن که فرض حلال دارد ولی خیلی نادر است] در جامعه، چیز خیلی بدی است. 🔸 یکی از گناهان است که در دوران ما که دوران حاکمیت دین و ارزش های دینی است، باید همه مراقب باشند، دولتمردان، من و شما _ عمامه به سرها _ مراقب باشیم، کاری نکنیم که محرمات در جامعه عادی بشود. طوری بشود که برای مردم کوچک و سبک بشود...»(۸۸/۱۰/۲۷) پ. ن: گاهی اوقات اقدامات خلاف یک دستگاه یا نهاد فرهنگی یا غفلت و تخلف یک مسئول انقلابی در اجرای یک برنامه نابهنجار، موجب ایجاد بدعت عادی سازی میشود که باید با آن به جد برخورد شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام خمینی: ما خیال می‌کردیم که در این قشرهای تحصیلکرده و متدین و صاحب افکار، افرادی هستند که بتوانند این مملکت را به آن جوری که خدا می‌خواهد، ببرند، آنطور اداره کنند؛ دیدیم که نه، ما اشتباه کردیم!  بعضیشان هم خوب بودند لکن رأیشان با رأی ما مخالف بود - ما از حرفی که در مصاحبه‌ها گفتیم، عدول کردیم!! ... اگر آخوند نباشد مملکت به حلقوم آمریکا میرود! بزار بگن ! 🆔 @FarhangDarShahr  ☘️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا