eitaa logo
✅ فرهنگ در شهر👌
802 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
746 ویدیو
107 فایل
🔸طرح دیدگاه در مبانی #مهندسی_فرهنگی 🔹بررسی اصول معماری وشهرسازی_اسلامی 🔸 تحلیل و تبیین #نظامات_اجتماعی 🔹اخبار مهم در حوزه مدیریت شهری 🔸 ارائه ایده‌های نوین فرهنگی راه ارتباطی: @NaserSafariAflak
مشاهده در ایتا
دانلود
8.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اینم لطیفه و خنده☝! آیین پاک کردن گناهان و تصفیه دل در برخی ادیان شرقی😳 بخشودگی تمامی گناهان در یک جلسه! کاملا تضمینی! 🙄
در آیین یهود هم از این خرافات زیاد هست فیلم شکارچی شنبه هم خیلی عالی این بخش رو پوشش داد هم پول گرفتنه! و هم کولی گرفتنه..! واقعا نصیریان بی‌نظیر بازی کرده بود و بعد از این بازی تهدید شد و ممنوع الورود به برخی کشورها شد! حیف که تو این یکسال گذشته، رسانه ملی یکبارم بازپخشش نکرد! و جا داشت به همه زبانها دوبله و منتشر میشد! یک کار خوبم که تولید شده خوب منتشر نمیشه!
✅ فرهنگ در شهر👌
. #دهکده‌ی_گردشگری_در‌_سد_اکباتان۱ کسی با توسعه زیرساخت‌های تفریحی و گردشگری شهر مخالف نیست، چه
۶ پست با عنوان گذاشتم ولی تعدادی از دوستان نخوندن اینها همه‌شون با هم یک تحلیل محسوب و به اصطلاح یک بسته نسبتا کامل هستند. قبلا هم در خصوص توزیع عادلانه سرانه‌ها و توجه به تحقق همه کاربری‌ها در مناطق مختلف شهر، با هم گفتگو کرده‌ایم.
توضیح یک طرح نسبتا خوب و راهبردی: 👇 ساماندهی به بافت تاریخی شهر و خیابان شهدا، با احداث خیابان اشتراکی شهدا(توسعه‌ی بیشتر پیاده‌محوری در عین حفظ خیابان)
40.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☘️ در این طرح، بقعه‌ی امامزاده سهل بن علی نیز _که در سال ۱۳۱۴،در طرح احداث میدان و ۶ خیابان، تخریب و زیر آسفالت قرار گرفته بود_ بازسازی شده و این بنای فاخر بر روی قبر مطهر، ساخته شده است و پیاده‌راه _درقالب خیابان اشتراکی_به سمت میدان و شاهزاده حسین س امتداد میابد تا فضایی تحت عنوان بین الحرمین در این محور ایجاد گردد. در این طرح به سایر معضلات محله و پهنه پیرامونی پرداخته شده است.
البته مساله احیاء بقعه، یکی از فروعات و ثمرات این طرح است و قطعا در خصوص آثار اجتماعی و پیوست‌های ترافیکی این طرح صحبت خواهیم کرد... ولی به مناسبت قرارگیری این بقعه در وسط و تشخص چشمگیر آن در این محور، شاید سوالات بسیاری در خصوص هویت این امامزاده و تاریخ آن در اذهان شکل‌گرفته باشد که ابتدا مطالبی رو در این باره تقدیم میکنم.. 👇
. این امامزاده از سادات حسنی و از فرمانراوایان علویان در همدان بوده‌اند و در سال ۳۱۲ هجری قمری و در دفاع از مردم همدان در مقابل حملات مرداویج زیاری به شهادت رسیده اند و لذا در طول این هزار و ۱۰۰ سال مردم همدان در تجلیل از ایشان به وی لقب «الشهید الامیر» داده اند. 🥀
هدایت شده از ✅ فرهنگ در شهر👌
🔸️این تصویر، یک طراحی ساده و ابتدایی است از فضای بین میدان پروانه ها و میدان شهید مفتح که خیابان شهدا و دو امامزاده را نشان میدهد... امامزاده‌ی سمت چپ، بقعه‌ی عیسی بن احمد (ع) است که در کنار مسجدفاطمه الزهرا (س) و در جوار میدان محله ی پای مصلی(سابق) قرار دارد. سمت راست، بقعه شریف امامزاده سهل بن علی (ع) که حدود ۸۰ سال است در طرح خیابان کشی، تسطیح شده است!!! امامزاده‌ای معتبر و دارای شجره و صاحب کرامت که به قضای حوائج به ویژه در امر ازدواج شهرت دارد... معروف به "الشهید الامیر" که در دفاع از شهر همدان در حمله مرداویج زیاری به همدان به شهادت رسیده‌اند. قبر مطهر ایشان، وسط خیابان در فاصله ۵۰ متری از میدان پروانه ها واقع شده است. چنانچه خیابان شهدا بخواهد پیاده راه شود می‌توان این بقعه را در وسط خیابان به شکلی زیبا بازسازی کرده و بین الحرمینی به شکل U در این منطقه از شهر ایجاد کرد...👌 🔸️از دوستان طراح و خوش ذوق برای طراحی بهتر دعوت میکنم...🌿 ✅@FarhangDarShahr تاریخ انتشار، ۱۲فروردین ۱۴۰۱
✅ فرهنگ در شهر👌
🔸️این تصویر، یک طراحی ساده و ابتدایی است از فضای بین میدان پروانه ها و میدان شهید مفتح که خیابان شهد
بر گرفته از سایت ویکی فقه: در کتاب خطی و نفیسی که درباره آثار تاریخی همدان است چنین آمده است: «دو بقعه است در محله پای مصلی مشهور به محله چهارباغ، یکی سهل بن علی و یکی اهل بن علی، سهل، بقعه کوچک و صحن مختصر خراب و چشمه آبی دارد، شرح این بقعه تفصیلی دارد؛ زمانی که شاه اسماعیل صفوی، آن سلطان مؤیَّد بواسطه، به همدان تشریف فرما و در دامنه کوه الوند ییلاق فرمود، خاطر همایونی تعلق در تاسیس بنایی در این ولایت فرمودند که از آن سلطان عدالت شعار به یادگار بماند. اتفاق رای مردم آن دیار بر آن شد که بقعه امام زاده سهل بن علی را بنایی مجدد و ارفع از اول بگذارند. لهذا حرمی رفیع و صحنی وسیع مشتمل بر حجرات و مدرسه و گنبدی عالی و چهارباغی پیرامون بقعه مشتمل بر اشجار و انهار و جدار محکم و متین و جریان قنات صحن در آن باغ آراسته و تمام کردند. ولی مع الاسف در فتنه افغان محمود و اشرف که _ولایات عراق و فارس خراب شد_ اکثر بناهای عالیه از قبیل بیوتات و عمارات و بقاع متبرکه با خاک یکسان شد. از آن جمله بوده همین سهل بن علی که آثار آن از میان رفته بود و تدریجاً محلّ خانه و سکنای رعایا شده بود تا پنجاه شصت سال قبل(دوره قاجار) شخصی خوابی دیده آن محل را شکافتند، آثار امامزاده و صحن خراب و قنات که در وسط صحن بوده از زیر خاک پیدا شد، بقعه کوچکی که فعلاً هست بنا کردند و به همین جهت امام زاده تازه مشهور است. (این 👈 متن مقتبس از سایت ویکی فقه بوده و مولف محترم در اواخر قاجاریه نگاشته است)