فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اشاره به دو گزارش مبنی بر تهدید به آتش زدن و به آتش کشیدن خانه حضرت زهراء (س)
▫️گزارش کتاب مصنف ابن ابی شیبة و روایت صحیح مبنی بر تهدید عمر به آتش زدن خانه حضرت زهراء (س) (مصادر مخالفان شیعه)
▫️گزارش کتاب سلیم بن قیس هلالی مبنی بر به آتش کشیدن درب خانه حضرت زهراء (س)
🔸کلیپ برگرفته از قسمت پنجم برنامه امواج شبهه از فصل هشتم میباشد.
🆔 @FarshidSharafi | فرشید شرفی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اشاره به گزارش مسعودی در اثبات الوصیة مبنی بر هجوم به خانه حضرت زهراء (س) و به آتش کشیدن خانه آن حضرت
🔸کلیپ برگرفته از قسمت ششم برنامه امواج شبهه از فصل هشتم میباشد.
🆔 @FarshidSharafi | فرشید شرفی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اعتراف شبکههای وهابی فارسی: عثمان در برابر مهاجمان به خانهاش دفاع نکرد و نیروهای نظامی خود را نیز خلع سلاح کرد و این از فضائل اوست!!!
🔺اینان همانهایی هستند که هر ساله در ایام شهادت حضرت زهراء (س) به دنبال تشکیک در غیرت و شجاعت امیر مؤمنان (ع) هستند که ما به این سخنان پوچ پاسخ دادهایم [اینجا] و [اینجا] اما عملکرد عثمان که مصداق بارز مخالفت با عقل و منطق و غیرت و شجاعت است را اینگونه به فضیلت تبدیل میکنند!
🔸کلیپ برگرفته از قسمت هفتم برنامه امواج شبهه از فصل هشتم میباشد.
🆔 @FarshidSharafi | فرشید شرفی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شیخ محمود شاکر (عالم معاصر اهل سنت): مهاجمان به خانه عثمان درب خانه او را به آتش کشیدند اما عثمان نیروهای نظامیش را قسم میداد که دفاع نکنند و شمشیر نزنند و به همین دلیل برخی از او دفاع نکردند و سپس مهاجمان به عثمان حمله کردند!
🔸کلیپ برگرفته از قسمت هفتم برنامه امواج شبهه از فصل هشتم میباشد.
🆔 @FarshidSharafi | فرشید شرفی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ارائه برخی روایات صحیح اهل سنت پیرامون تعدی و اهانتهای جنسی زشت مهاجمان به خانه عثمان به همسر وی!
🔺در بخشی از متون آمده که مهاجمان گفتند: "قاتلها الله، ما أعظم عجيزتها!" (ترجمه: خدا زن عثمان را بکشد، چه باسن بزرگی دارد!)
🔷 نکته مهم آن است که نه تنها عثمان در این وقایع کمترین دفاعی نکرد، بلکه پیش از آن و تا اندکی قبل از ورود مهاجمان به خانهاش تمامی نیروهای نظامی و دفاعی خود را خلع سلاح و اخراج کرد! بیشک این عمل عثمان مصداق بارز مخالفت با عقل و شرع و مصداق عملی انتحار و تهلکه است و از این رو شخص عثمان از عوامل اصلی این وقایع است.
🔸کلیپ برگرفته از قسمت هفتم برنامه امواج شبهه از فصل هشتم میباشد.
🆔 @FarshidSharafi | فرشید شرفی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گزارش ابن اثیر جزری (مورخ مشهور مخالفان شیعه) از تعدی و اهانت جنسی زشت مهاجمان به خانه عثمان به همسر وی
🔺در بخشی از متون آمده که مهاجمان گفتند: "قاتلها الله، ما أعظم عجيزتها!" (ترجمه: خدا زن عثمان را بکشد، چه باسن بزرگی دارد!)
🔷 نکته مهم آن است که نه تنها عثمان در این وقایع کمترین دفاعی نکرد، بلکه پیش از آن و تا اندکی قبل از ورود مهاجمان به خانهاش تمامی نیروهای نظامی و دفاعی خود را خلع سلاح و اخراج کرد! بیشک این عمل عثمان مصداق بارز مخالفت با عقل و شرع و مصداق عملی انتحار و تهلکه است و از این رو شخص عثمان از عوامل اصلی این وقایع است.
🔸کلیپ برگرفته از قسمت هفتم برنامه امواج شبهه از فصل هشتم میباشد.
🆔 @FarshidSharafi | فرشید شرفی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 محاصره چهل روزه خانه عثمان بر اساس گزارشهای تاریخی معتبر در نزد اهل سنت (گزارش ابن کثیر دمشقی) و سؤالى مهم از مخالفان شیعه
🔺چرا عثمان بن عفّان در طول چهل روز محاصره خانهاش، نیروهای نظامی پر شمار خود را خلع سلاح و اخراج کرد؟! چرا حداقل نوامیس و خانواده خود را همراه نیروهای نظامیش به بیرون نفرستاد تا مورد تعدی و هجوم قرار نگیرند؟! آیا این عملکرد مخالف عقل و غیرت و شجاعت نیست؟!
🔸کلیپ برگرفته از قسمت هشتم برنامه امواج شبهه از فصل هشتم میباشد.
🆔 @FarshidSharafi | فرشید شرفی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سخنان مهم علی محمد محمد الصلابی (عالم و دعوتگر سَلَفی - اخوانی) بر اساس گزارشهای تاریخی معتبر در نزد اهل سنت:
▫️عثمان در برابر هجوم به خانهاش و به آتش کشیدن درب خانهاش از سوی مهاجمان نه دفاع کرد و نه اجازه داد دیگران دفاع کنند!
▫️عثمان نیروهای دفاعی و نظامی خود را از خانهاش اخراج کرد و فقط خانواده و نزدیکانش را نگه داشت و سپس درب خانه را به روی مهاجمان باز کرد!
▫️مهاجمان خانه عثمان را غارت کرده و به نوامیس وی تعدی جنسی زشت کردند و حتی لباس زنان را غارت کردند! (مقصود لباس زینت و زیور آلات و برخی لباسهای زینتی یا رویی چون ملاءة است)
🔺چرا عثمان در طول چهل روز محاصره خانهاش، نیروهای نظامی پر شمار خود را خلع سلاح و اخراج کرد؟! چرا حداقل نوامیس و خانواده خود را همراه نیروهای نظامیش به بیرون نفرستاد تا مورد تعدی و هجوم قرار نگیرند؟! آیا این عملکرد مخالف عقل و غیرت و شجاعت نیست؟!
🔸کلیپ برگرفته از قسمت هشتم برنامه امواج شبهه از فصل هشتم میباشد.
🆔 @FarshidSharafi | فرشید شرفی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سخنان احسان الهی ظهیر پاکستانی (دعوتگر سلفی و شیعهستیز معاصر) در مورد محاصره طولانی مدت خانه عثمان و غارت منزل وی از سوی مهاجمان و امتناع عثمان از هر گونه دفاع در برابر مهاجمان!
🔺چرا عثمان در طول چهل روز محاصره خانهاش، نیروهای نظامی پر شمار خود را خلع سلاح و اخراج کرد؟! چرا حداقل نوامیس و خانواده خود را همراه نیروهای نظامیش به بیرون نفرستاد تا مورد تعدی و هجوم قرار نگیرند؟! آیا این عملکرد مخالف عقل و غیرت و شجاعت نیست؟!
🔸کلیپ برگرفته از قسمت هشتم برنامه امواج شبهه از فصل هشتم میباشد.
🆔 @FarshidSharafi | فرشید شرفی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دکتر عبدالقادر محمد عطا صوفی (دعوتگر و پژوهشگر سَلَفی معاصر): عثمان صحابه را قسم داد تا او را یاری نکنند و در نتیجه مهاجمان به خانه عثمان وارد شده و آن جا را غارت کرده و به زنان او نیز تعدیهای زشت جنسی کردند!!!
🔺چرا عثمان در طول چهل روز محاصره خانهاش، نیروهای نظامی پر شمار خود را خلع سلاح و اخراج کرد؟! چرا حداقل نوامیس و خانواده خود را همراه نیروهای نظامیش به بیرون نفرستاد تا مورد تعدی و هجوم قرار نگیرند؟! آیا این عملکرد مخالف عقل و غیرت و شجاعت نیست؟!
🔸کلیپ برگرفته از قسمت هشتم برنامه امواج شبهه از فصل هشتم میباشد.
🆔 @FarshidSharafi | فرشید شرفی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دکتر ناصر بن علی عایض (عالم و دعوتگر سَلَفی معاصر): صبر عثمان در برابر هجوم به خانهاش و اتفاقات مربوط به آن (آتش زدن درب خانه عثمان، اهانتهای زشت به نوامیس عثمان و قتل و غارت خانه وی و ...) با آن که میتوانست دفاع کند و نیروی نظامی هم داشت، از برترین فضائل عثمان است!!!
🔺چرا عثمان در طول چهل روز محاصره خانهاش، نیروهای نظامی پر شمار خود را خلع سلاح و اخراج کرد؟! چرا حداقل نوامیس و خانواده خود را همراه نیروهای نظامیش به بیرون نفرستاد تا مورد تعدی و هجوم قرار نگیرند؟! آیا این عملکرد مخالف عقل و غیرت و شجاعت نیست؟!
🔸کلیپ برگرفته از قسمت هشتم برنامه امواج شبهه از فصل هشتم میباشد.
🆔 @FarshidSharafi | فرشید شرفی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ابن تیمیه (عالم برجسته و مشهور مخالفان شیعه): صبر عثمان در برابر مهاجمان به خانهاش و اهانتهای آنان به همسرش از بزرگترین فضائل عثمان است!!!
🔺چرا عثمان در طول چهل روز محاصره خانهاش، نیروهای نظامی پر شمار خود را خلع سلاح و اخراج کرد؟! چرا حداقل نوامیس و خانواده خود را همراه نیروهای نظامیش به بیرون نفرستاد تا مورد تعدی و هجوم قرار نگیرند؟! آیا این عملکرد مخالف عقل و غیرت و شجاعت نیست؟!
🔸کلیپ برگرفته از قسمت هشتم برنامه امواج شبهه از فصل هشتم میباشد.
🆔 @FarshidSharafi | فرشید شرفی
1340- Children Marriage.pdf
333.9K
📥 پاسخی مختصر به ادعای نادرست «کودکهمسری» خواندن ازدواج حضرت زهراء (س)
◾️این یادداشت در چهار محور اصلی و با تکیه بیشتر بر محور چهارم نگاشته شده است:
🔺1- نکات و عناوین کلّی در مورد عناصر مهم دخیل در ازدواج
🔺2- نکات و عناوین اصلی مرتبط با ماجرای ازدواج حضرت زهراء (س)
🔺3- رواج و مشروع بودن مقوله موسوم به «کودکهمسری» در فرهنگ ایران باستان و آیین زرتشتی بلکه تشویق به آن
🔺4- «کودکهمسری» در غرب؛ مطالبی ناگفته و ناشنیده که هر انسانی باید بداند!
▫️تذکّر: در پاورقیهای این یادداشت به مطالب بسیار مهمی اشاره شده است.
🔗 مطالعه یادداشت به صورت آنلاین [اینجا]
🆔 @FarshidSharafi | فرشید شرفی
فرشید شرفی | قرآن و حدیث و کلام
📥 پاسخی مختصر به ادعای نادرست «کودکهمسری» خواندن ازدواج حضرت زهراء (س) ◾️این یادداشت در چهار محور
📸 متن مشهور و معتبر زرتشتی: اگر دختران را در محدوده سنّی 9 تا 12 سال و حداکثر تا 12 سالگی شوهر ندهید گناهکارید!
📝 و اندر دین پیداست که دختر تا نُه ساله نشود به شوهر نباید دادن و نامزد کسی نباید کردن و تا دوازده سال شود پس به شوهر باید دادن چه گناه باشد.
📚صد در بندهش،دَر 34،بند1 و 2،ص 101.
✅ بر اساس این متن زرتشتی، حداقل سنّ جواز نامزد ساختن و ازدواج برای دختر در نزد زرتشتیان 9 سال و حداکثر سنّ مطلوب و ممدوح ازدواج در نزد ایشان 12 سال است.
☑️ این مطلب بُرشی از یادداشت "پاسخی مختصر به ادعای نادرست «کودکهمسری» خواندن ازدواج حضرت زهراء (س)" میباشد.
🆔 @FarshidSharafi | فرشید شرفی
فرشید شرفی | قرآن و حدیث و کلام
📥 پاسخی مختصر به ادعای نادرست «کودکهمسری» خواندن ازدواج حضرت زهراء (س) ◾️این یادداشت در چهار محور
📸 روایت پهلوی (متن مشهور زرتشتی): ازدواج با دختر 9 ساله و نزدیکی با دختر 12 ساله جایز است!/ اگر دختر (همسر) 12 ساله تمکین نکرد مستحق اعدام است!
📝 1- دختر، اگر نُه ساله نیست، شوهر دادن جایز نیست و خود به زنی کردن، جایز نیست. 2- و اگر نُه ساله است، آن گاه به شوهر دادن جایز است. 3- هنگامی که به سن مردخواهی رسد - که دوازده سالگی است - آن گاه با او نزدیکی کردن جایز است.آن گاه نیز بار نداد (= تمکین نکرد)، پس مرگ ارزان باشد.
📚روایت پهلوی (متن فارسی میانه - پهلوی ساسانی) ، ص 44 و 45، مترجم: مهشید میرفخرایی، ناشر: مؤسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگی، نوبت چاپ: چاپ اول، سال چاپ:1367 خورشیدی.
▫️بر اساس نظر متخصصان زرتشتیپژوه، نویسنده «روایت پهلوی» یکی از موبدان زرتشتیِ آشنا به شریعت زرتشتی بوده و این متن را در دوران پس از اسلام نگاشته است.
☑️ این مطلب مرتبط با یادداشت "پاسخی مختصر به ادعای نادرست «کودکهمسری» خواندن ازدواج حضرت زهراء (س)" میباشد.
🆔 @FarshidSharafi | فرشید شرفی
فرشید شرفی | قرآن و حدیث و کلام
📥 پاسخی مختصر به ادعای نادرست «کودکهمسری» خواندن ازدواج حضرت زهراء (س) ◾️این یادداشت در چهار محور
📸 حسن پیرنیا (مورخ باستان گرا و متعصب): در دوران ساسانیان دختران را از کودکی نامزد کرده و در 15 سالگی شوهر میدادند!
📝 دختران را از طفولیت نامزد می کردند و در سن 15 سالگی شوهر می دادند تا بر عده ی خانواده ها بیفزاید.
📚پیرنیا، حسن (متوفای 1314 خورشیدی)، تاریخ ایران از مادها تا انقراض ساسانیان، ص260، ناشر: دبیر، نوبت چاپ: سوم، 1392 خورشیدی.
☑️ این مطلب مرتبط با یادداشت "پاسخی مختصر به ادعای نادرست «کودکهمسری» خواندن ازدواج حضرت زهراء (س)" میباشد.
🆔 @FarshidSharafi | فرشید شرفی
📸 پروفسور کریستین بارتلمه (خاورشناس مشهور آلمانی): زن در ایران باستان و دوره ی ساسانیان حکم «کالا» را داشت و فاقد شخصیت حقوقی بود!
📝 در امپراتوری ساسانی، بنا بر قوانین متداول از قدیم، زن شخصیت حقوقی نداشت. یعنی زن شخص فرض نمی شد، بلکه شیء پنداشته می گردید. به عبارت دیگر وی شخصی که صاحب حقی باشد به شمار نمی رفت، بلکه چیزی که می توانست از آنِ کسی، حق کسی شناخته شود، به شمار میرفت. به طور خلاصه زن دارای حقوقی نبود.
📚بارتلمه، کریستیان، زن در حقوق ساسانی، ص 40، مترجم: دکتر ناصر الدین صاحب الزمانی، ناشر: مؤسسه مطبوعاتی عطائی - تهران، 1337 خورشیدی.
📝 شایان ملاحظه است که در مبحث ازدواج ، با وجود تجدد در فکر، در حقوق ساسانی همچنان اندیشه ی دیرین «زن شیء است نه شخص» کاملا از میان نرفته و خودنمایی میکند.
📚بارتلمه، کریستیان، زن در حقوق ساسانی، ص 50، مترجم: دکتر ناصر الدین صاحب الزمانی، ناشر: مؤسسه مطبوعاتی عطائی - تهران، 1337 خورشیدی.
✅ مطالعه مطلب به صورت آنلاین از طریق وبلاگ (منتشر شده در آذر 1396 خورشیدی) (اینجا)
🆔 @FarshidSharafi | فرشید شرفی