eitaa logo
کانال نشر آثار آیت الله فیاضی
3.2هزار دنبال‌کننده
168 عکس
69 ویدیو
164 فایل
ارتباط با ادمین: @Sadegh313a پرسش و پاسخ در مورد نظرات استاد : @Mahdinabavian ❌تبادل نداریم
مشاهده در ایتا
دانلود
جلسه 29 شهریور.docx
122.1K
📒تقریر 📌متن اولیه جلسه ۳۶۳ الی ۳۶۸ خارج اسفار خلاصه مطالب جلسه ۳۶۸: تفسیر دوم از قاعده و و بررسی آن 🔸کانال نشر آثار آیت الله فیاضی 🆔@asfar99
جلسه 29 شهریور.pdf
1.01M
📒تقریر 📌متن اولیه جلسه ۳۶۳ الی ۳۶۸ خارج اسفار خلاصه مطالب جلسه ۳۶۸: تفسیر دوم از قاعده و و بررسی آن 🔸کانال نشر آثار آیت الله فیاضی 🆔@asfar99
اسفار 381.docx
27.3K
📒تقریر عربی 📌متن اولیه جلسه ۳۸۱ خارج اسفار 🔻کانال نشر آثار اسفار آیت الله فیاضی 🆔@asfar99
اسفار 381.pdf
136.9K
📒تقریر عربی 📌متن اولیه جلسه ۳۸۱ خارج اسفار 🔻کانال نشر آثار اسفار آیت الله فیاضی 🆔@asfar99
اسفار 382.docx
28K
📒تقریر عربی 📌متن اولیه جلسه ۳۸۲ خارج اسفار 🔻کانال نشر آثار آیت الله فیاضی 🆔@asfar99
اسفار 382.pdf
139.3K
📒تقریر عربی 📌متن اولیه جلسه ۳۸۲ خارج اسفار 🔻کانال نشر آثارآیت الله فیاضی 🆔@asfar99
1400.08.17-اسفار - استاد فياضي - جلسه382.جلد2.mp3
35.43M
🔈صوت جلسه ۳۸۲ خارج اسفار فصل ششم ؛ اقسام تقابل تبیین و تشریح کلام آخوند + متن خوانی تاریخ: ۱۴۰۰/۸/۱۷ 🔸کانال نشر آثار آیت الله فیاضی 🆔@asfar99
⚪️ قاعده الشیء ما لم یجب لم یوجد ؛ اقوال و نظرات 📜برگرفته از کتاب نگاهی نو به فلسفه اسلامی ص۲۱۹ _۲۲۲ 🔸محل بحث فیلسوفان بر اساس قاعده ضرورت علی و معلولی معتقد شده اند وجود هر ممکنی همراه با دو ضرورت است یک: ضرورت سابق که نتیجه قاعده الشی ما لم یجب لم یوجد است یعنی ضرورتی که بر وجود ممکن تقدم رتبی دارد؛زیرا از دیدگاه آنها تا شیئ ممکن در مرحله قبل از ناحیه علت به مرحله ضرورت نرسد ، موجود نمی شود . دو: ضرورت لاحق یعنی ضرورتی که بعد از وجود ممکن به شیئ ممکن ملحق می شود و به معنای آن است شیئ ممکن هنگام موجود بودن برایش ضرورت دارد. همه اندیشمندان از جمله استاد فیاضی ضرورت لاحق را پذیرفته اند وآن را امر بدیهی می دانند اما درباره ضرورت سابق یا همان قاعده الشیئ ما لم یجب لم یوجد اختلاف نظر دارند به طور کلی به چهار دیدگاه در این رابطه اشاره می شود. بیان اقوال 1⃣دیدگاه مشهور فیلسوفان : این قاعده امر مسلمی است و در همه موارد و به نحو مطلق ، اعم از آنکه فاعل مختار باشد یا غیر مختار جاری است. 2⃣ دیدگاه متکلمان : (اولویت سابق)شیئ ممکن برای موجود شدن و معدوم شدن صرفا باید اولویت و رجحان پیدا کند و به حد ضرورت نمی رسد زیرا ضرورت در این قاعده با اختیار منافات دارد. 3⃣ دیدگاه برخی از اصولیین (تفصیل در مسئله) :این قاعده در مورد فاعل های غیر مختار صحیح است ولی در مورد فاعل عای مختار صحیح نمی باشد (آیات عظام نائینی ، خوئی، شهید صدر). 4⃣دیدگاه استاد فیاضی (نفی ضرورت و اولویت سابق ): از دیدگاه استاد فیاضی ، قاعده الشیئ ما لم یجب لم یوجد نه تنها صحیح نیست بلکه اساسا محال است و شیئ ممکن پیش از موجود شدن هیچ گونه ضرورتی ندارد . همچنین اولویت و رجحان سابقی نیز در کار نیست. در آینده به بیان استدلال استاد در این زمینه می پردازیم. ◀️مکتب فلسفی استاد فیاضی 🆔 @FayaziPhilosophicalSchool
بررسی تحلیلی تعلیقات آیت الله فیاضی بر مبحث "علم" نهایه الحکمه علامه طباطبائی قدس سره ارائه بحث : حجت الاسلام و المسلمین : رضا آذریان چهارشنبه ۱۹ آبان ساعت ۱۹ جهت حضور مجازی در جلسه لطفا از لینک زیر وارد شوید: ✅ https://b2n.ir/g.falsafe 🔻کانال نشر آثار آیت الله فیاضی 🆔@asfar99
درس اخلاق آیت الله فیاضی ➖چهارشنبه 19 آبان ماه بعد از نماز مغرب و عشاء مکان : دفتر مقام معظم رهبری قم با رعایت دستور العمل های بهداشتی 🔻کانال نشر آثار آیت الله فیاضی 🆔@asfar99
14000805(7)20.pdf
1.54M
📒متن درس اخلاق استاد فیاضی دفتر مقام معظم رهبری قم مقدسه تاریخ برگزاری :۵ آبان ۱۴۰۰ ✅انتشار با ذکر منبع بلا مانع است 🔸کانال نشر آثار آیت الله فیاضی 🆔@asfar99
14000805.doc
114.7K
📒متن درس اخلاق استاد فیاضی دفتر مقام معظم رهبری قم مقدسه تاریخ برگزاری :۵ آبان ۱۴۰۰ ✅انتشار با ذکر منبع بلا مانع است 🔸کانال نشر آثار آیت الله فیاضی 🆔@asfar99