eitaa logo
فقه و زندگی
6.3هزار دنبال‌کننده
332 عکس
36 ویدیو
2 فایل
❤️بسم الله الرحمن الرحیم❤️ 💠 راه ارتباط : @a_gorji 🌸 تبادل و تبلیغ فعلا نداریم . 🌼 کانال دوممان : @ganjinenab 💐برداشت (با آدرس یا بدون آدرس) از هر دو کانالمون با ذکر صلوات بر ❤️محمد و آل محمد❤️ جایز است.
مشاهده در ایتا
دانلود
نماز در وطن (اصلی، دوم و وطن حکمی...): کامل است. 👌 جدول وطن ان شاء الله بعد از جدول کثیر السفر در کانال بارگذاری می‌شود. در سفر از مسافت شرعی نماز کامل است. در سفر از مسافت شرعی 2 حالت دارد: 🌸 اگر 10 روز و بیشتر در آن محل می‌ماند نماز کامل است. 🌺 اگر کمتر می‌ماند یا ‌اصلا توقف ندارد دو حالت دارد یا کثیر السفر است یا نیست: 1. کثیر السفر نمازش کامل است. 2. غیر کثیر السفر نمازش شکسته است. 👌جدول کثیر السفر ان شاء الله بعد از این جدول در کانال بارگذاری می‌شود. 👌 توضیحات در مطالب و جدول‌های بعدی ارائه خواهد شد. 📚توضیح المسائل مراجع م 1273 تا 1366 https://eitaa.com/joinchat/1704656951C26f5cc23f1
فقه و زندگی
#احکام_مسافر #معیار_کثير_السفر #احکام_نموداری https://eitaa.com/joinchat/1704656951C26f5cc23f1
🌺 آيت‌الله خامنه‌اي: فردی که در کمتر از ده روز حداقل يک بار سفر می‌کند و اين برنامه حداقل 8 ماه ادامه دارد يا کسي که حداقل سه ماه هر روز (بجز ایامی که معمولاً تعطیل می‌کنند ؛ مانند ایام تعطیل و عزاداری،) سفر می‌کند، کثيرالسفر است. 🌸 آيات عظام بهجت (ره)، فاضل (ره)، صافى (ره) و نورى: فردی که در کمتر از ده روز، حداقل يک بار، سفر می‌کند و اين وضعيت، تا مدتى ادامه داشته باشد [بنابرنظر آيات عظام نوري و صافي: سه ماه؛ آيت‌الله بهجت: دو ماه ؛ آيت‌الله فاضل: يک ماه] كثيرالسفر است. 🌼 آيت‌الله مكارم: انسان در یکی از این حالت، کثیر السفر می شود: 1. فردی که در هفته حداقل سه روز سفر می‌کند و اين برنامه حداقل دو ماه ادامه داشته باشد. 2. یک ماه هر روز ولو بدون جمعه ها 3. در مدت زمان 45 روز، 5 روز در هفته رفت و آمد کند. 🌺 آيت ‌الله سيستانى: فردی که ماهی ده روز سفر می‌کند و این كار را برای مدّت شش ماه از یک سال یا برای مدّت دو سال یا بیشتر، سالی سه ماه ادامه دهد کثيرالسفر است. 🌸 آیت‌الله سبحانی: فردی که هر هفته دو روز سفر مى‌كند و اين برنامه حداقل سه ماه ادامه داشته باشد؛ كثيرالسفر است. 🌼 آيت ‌الله شبیری زنجانی: فردی که برای مدت 6 ماه هر هفته یک سفر می‌کند، كثيرالسفر است. 🌺 آيت ‌الله وحید: فردی که حداقل به مدت 3 ماه یا بیشتر، 4 روز در هفته سفر می‌کند، كثير السفر است. 🌸 آيت ‌الله جوادی آملی: کسی که حداقل 4 روز در هفته در سفر باشد و این کار حداقل 2 ماه و بیشتر طول بکشد، كثير السفر است. 👌👌تبصره مهم: فرقی ندارد سفر کنند یا در مسافرت باشند مثلا دانشجوی که شنبه به دانشگاه می‌رود و چهارشنبه برمی‌گردد او 5 روز مسافر است (نه دو سفر شنبه رفت چهار شنبه برگشت). 🌺 آیات عظام خامنه‌اي، مكارم، زنجانی و وحید: کثير السفر از روز اول سفر نماز و روزه اش کامل است. 🌸 آیت الله سیستانی: راننده برون شهری از سفر اول نمازش کامل است ولی غیر راننده دو هفته بنابراحتیاط واجب جمع بخوانند. 🌼 آيات عظام فاضل(ره)، صافي(ره)، نوري و جوادی: در سفر اول نمازشان شكسته است و نبايد روزه بگيرند. و از سفر دوم نمازشان كامل و روزه شان صحيح است. 🌺 آيت الله سبحانی: سفر اول شکسته و سفر دوم بنابر احتیاط واجب جمع بخوانند. توضیح المسائل مراجع بحث نماز مسافر و مسأله 1312 https://eitaa.com/joinchat/1704656951C26f5cc23f1
همه مراجع: نمازش کامل است. 🌺✍️ همه مراجع بجز آیت الله خامنه‌ای: نمازش کامل است. 🌺✍️ آيت‌الله خامنه‌اي: 🔹1. دانشجويان بورسيه و مأمور به تحصيل كه داراي حقوق دريافتي مي‌باشند نمازشان کامل است. 🔹2. دانشجوياني که عنوان شغل و حرفه اي دارند مانند طلبه که از همان ابتدای تحصیل، بر او عنوان "روحانی" صدق می کند، یا دانشجویان دانشگاه افسری که بعد از گذراندن چند ماه تمرین و تعلیم در دانشگاه، سردوشی میگیرند و به آنها "افسر" گفته میشود، این نوع تحصیل جزء حرفه محسوب می شود و در سفر تحصیلی باید نماز را تمام بخوانند و روزه بگیرند. 🔹3. دانشجو و دانش آموزی که برای تحصیل علم به سفر میرود تا به این وسیله در آینده شغلی را اختیار کند، بنابر احتیاط واجب باید در سفر تحصیلی نماز را هم تمام و هم قصر بخواند. 🌸✍️ آیات‌عظام مکارم، سیستانی، مظاهری، شبیری و سبحانی: نمازش کامل است. 🌺✍️ بقیه مراجع: نماز شکسته است. : ☘️ سفر شغلی: مثل راننده، ملوان، خلبان و غیره که سفر شغل آنها است و یا معلم، نظامی، کارمند، کارگر و غیره که برای رسیدن به محل کار سفر می‌کنند كه سفر مقدمه شغل آنها است. 🌿 سفر تحصیلی: مانند سفر طلاب، دانشجویان و دانش‌آموزان به محل درس. 🍃 سفر غیر شغلی: مانند سفر برای زیارت، تفریح، صله رحم و ... 📚 توضیح المسائل مراجع نماز مسافر شرط هفتم م 1307 تا 1317 خامنه‌ای رساله نماز و روزه م 477 تا 490 https://eitaa.com/joinchat/1704656951C26f5cc23f1
بعد از اقامت ده روز در وطن (مثل تعطيلات يا مرخصي) 🤔❓کسانی که کثیرالسفر هستند اگر بیش از ده روز در وطن خود بمانند و دوباره رفت و آمد در سفر را شروع می‌کنند، حکم نماز و روزه آنها چگونه است؟ 🌺✍️ همه مراجع به جز آيات عظام بهجت،سيستاني، مظاهری و وحید: كساني كه كثيرالسفر باشند و در زمان تعطيلات بيش از ده روز در وطن بمانند در اولين سفر بعد از اقامت در وطن نمازشان شكسته است و روزه نمي توانند بگيرند. ولي در رفت و آمدهاي بعدي كم تر از ده روز نمازشان كامل و روزه شان صحيح است. 🌸✍️ آیات عظام بهجت،سيستاني، مظاهری: نماز را تمام بخوانند و روزه را بگیرند. 🌼✍️ آیت الله وحید: در اولین سفر بعد از توقف، احتیاط واجب آن است که بین شکسته و تمام جمع کند. 📚 توضیح المسائل مراجع م 1312؛ خامنه‌ای، رساله نماز و روزه م 494 https://eitaa.com/joinchat/1704656951C26f5cc23f1
سلام علیکم ✍️ به مناسبت عید سعید فطر ان شاء الله از امروز احکام فطریه و عید فطر بارگذاری می‌شود و ادامه احکام سفر و وطن بعد ماه رمضان در کانال درج می گردد.
فقه و زندگی
#احکام_روزه #فطریه_مهمان #احکام_نموداری https://eitaa.com/joinchat/1704656951C26f5cc23f1
🌅معیار غروب شب عید است و فرقی ندارد چند روز قبل از آن مهمان شده یا قبل از غروب بیاید و چند روز مهمان شود. 🔹 بعد از غروب شب عيد فطر مهماني كه بعد از غروب شب عيد فطر به خانه انسان بيايد، فطریه‌اش بر عهده صاحب خانه نيست. 🔹پيش از غروب شب عيد فطر ‏ فطریه ميهمانى كه پيش از غروب شب عيد فطر به خانه انسان مى‏آيد و يكى دو ساعت پس از صرف افطارى مى‏رود: 🌺✍️ آیات عظام نوری، صافی و بهجت: واجب است. 🌺✍️ بقیه مراجع: واجب نیست. فطریه ميهمانى كه پيش از غروب شب عيد فطر به خانه انسان مى‏آيد و شب را تا صبح در آنجا مى‏ماند: 🌸✍️ آیات عظام سیستانی، وحید، تبریزی، بهجت، نوری، صافی: واجب است. 🌸✍️ آیات عظام خامنه‎ای، فاضل، مکارم، مظاهری، زنجانی: واجب نیست. فطریه ميهمانى كه پيش از غروب شب عيد فطر در خانه انسان است و چند شب می‌ماند یا مانده است: 🌼✍️ آیت الله مظاهری: بر صاحبخانه واجب نيست. 🌼✍️ بقیه مراجع: بر صاحبخانه واجب است. 🤔 ❓ آیا مهمان باید هنگام غروب میزبان باشد؟ ☘️✍️ خیر ميزان صدق ميهمان بودن است هر چند در آن لحظه در منزل نباشد مثلا در باغ صاحبخانه باشد یا برای نماز به مسجد رفته باشد. همینکه گفته شود مهمان است کافیست. 🤔 ❓ اگر شخصى در شب عيد فطر به اشخاصى يا سالن پذيرايى، طعام دهد، بايد زكات فطرۀ آن‌ها را نيز بدهد؟ 🍃 همه مراجع بجز نوری: خیر لازم نیست. 🍃 آیت الله نوری همدانی : باید فطریه آنها را بدهد. 🤔 ❓ پرسش. اگر انسان شب عيد فطر ميهمان داشته باشد و صبح متوجه شود كه عيد بوده؛ آيا فطره آنها بر او واجب است؟ ✍️ بله، ناآگاهى از رؤيت هلال، تأثيرى در حكم پرداخت فطره ندارد. 🔸 زكات فطرۀ 🤔 ❓ اگر زكات فطرۀ ميهمان بر صاحب خانه باشد و خودش تنهايى به ميهمانى آمده باشد، آيا زكات فطرۀ عيالش باز بر عهدۀ خودش است يا خير؟ ✍️ در این صورت زكات فطرۀ عيال مهمان بر عهدۀ خودش است نه بر میزبان. 👨‍🎓 👨‍🎨زکات فطره ، ، و غیره که دولت مخارج آنان را تأمین می‌کند، بر عهده دولت نیست و در صورت وجود شرایط بر خودشان واجب است و چنانچه تمكن مالى نداشته باشند، از آنها ساقط است. 📚 توضیح المسائل مراجع م 1995 تا 1997؛ خامنه‌ای، سایت احکام مناسبتی عید فطر؛ فاضل استفتائات ج‌2، ص: 187س 37؛ مکارم جامع المسائل؛ سیستانی رساله ج 1م 2652 و 2653؛ تبریزی و وحيد، منهاج‏الصالحين، زكاةالفطره، م 1172؛ نوری استفتائات ج1س 246 و250 ج2 س 305 تا 307 https://eitaa.com/joinchat/1704656951C26f5cc23f1
🔹وطن حکمی یعنی جایی که انسان مسافر محسوب نمی‌شود و نماز کامل و روزه صحیح است. 🤔❓چه مقدار قصد ماندن داشته باشد، آنجا وطن حکمی محسوب می‌شود؟ 🌺 آیات عظام خامنه‌ای، مکارم و سبحانی: یکسال 🌼 آیت الله سیستانی: یکسال و نیم 🌸 آیات عظام وحید و شبیری: دو سال 🌺 آیت الله مظاهری: چهار سال 🌼 آیات عظام نوری و صافی قائل به وطن حکمی نیستند. 🤔❓در وطن حکمی از چه زمانی می‌تواند نمازش را در آن‌جا تمام بخوانند؟ 🌺✍️ همه مراجع بجز سیستانی: همین که در نظر مردم، آن‌جا مستقر شود هر چند از روز اول باشد. 🌼✍️ آیت الله سیستانی: در دو هفته اول، در صورتی که قصد اقامت ده روز ندارد، بنا براحتیاط واجب،نمازش را هم شکسته و هم تمام بخواند، بعد از آن کامل. 📚 توضیح المسائل مراجع م1330؛ خامنه‌ای رساله نماز و روزه م541؛ مکارم جامع المسئل احکام وطن؛ سیستانی، رساله ج1 م1602؛ وحید، رساله م 1339 و استفتائات احکام وطن؛ مظاهری استفتائات ج1 م1801؛ شبیری، رساله م1340 و استفتائات احکام وطن https://eitaa.com/joinchat/1704656951C26f5cc23f1
🔹 وطن اصلی: وطنِ اصلی مکانی است که انسان بخش عمده ای از اوایل زندگی (دوران کودکی و نوجوانی) را در آنجا رشد و نمو کرده باشد. 🔸 وطن اتّخاذی: جایی که انسان آنجا را به عنوان وطن و محل سکونت قرار داده است در حالی که قبلاً وطن او نبوده است. 🔹وطن حکمی: توضیحاتش در مطلبی قبلی بیان شد. 🤔❓منظور از اعراض از وطن اصلی و اتخاذی چيست و چگونه محقق ميشود؟ 🌺✍️ همه مراجع بجز مکارم: یعنی فرد از وطنش خارج شود و تصمیم داشته باشد برای زندگی به آنجا برنگردد. 🌼✍️ آیت الله مکارم: یعنی قصد زندگى در وطن سابق را ندارد یا اگر قصد دارد عملا مدّت طولانى گذشته (مثلاً پنج سال) و هنوز بازنگشته، در این صورت اعراض عملى حاصل شده ونماز و روزه‌اش در آنجا شكسته است. مگر اينكه سالى 90 روز در وطن اصلی و 120 روز در وطن اتخاذی هرچند به صورت پراكنده سكونت داشته باشد. 🤔❓آیا وطن حکمی اعراض دارد؟ 🌺✍️ خیر وطن حکمی اعراض ندارد، يعنى همين‌كه از آن محلّ خارج و به جاى ديگر براى زندگى منتقل شد، از آن به بعد نمازش در آن مكان شكسته است؛ چه قصد داشته باشد دوباره به آن‌جا برگردد و چه قصد نداشته باشد. 📚 توضیح المسائل م 1334؛ خامنه‌ای، رساله نماز و روزه مساله 553 تا 557؛ سيستانى، رساله ج 1 م 1608 و 1609؛ نورى، استفتائات، ج 1، س 164 تا 167؛ مکارم، جامع المسائل احکام وطن https://eitaa.com/joinchat/1704656951C26f5cc23f1
🤔❓خانمى كه ازدواج مى‏كند و از زادگاهش به شهر جدید مى‏رود و در سال چند مرتبه براى ديدن فاميل به زادگاهش بازمى‏گردد، نماز و روزه او چه حكمى دارد؟ 🌺✍️ همه مراجع (به جز صافى و مكارم): با ازدواج كردن زن و رفتن به شهر شوهر اعراض از وطن اصلى زن صورت نمى‏گيرد و در وطن خود نماز و روزه او كامل است. 🌸✍️ آيه‏الله صافى: اگر زن قصد دارد در وطن شوهر زندگى كند اعراض قهرى از وطن اوست و نماز او شكسته و بدون قصد ده روز نمى‏تواند روزه بگيرد. 🌼✍️ آيه‏الله مكارم: اگر زن تصميم دارد با شوهر خود در شهر ديگرى زندگى كند و شوهرش قصد بازگشت به شهر زن را ندارد، يا نمى‏تواند قبل از پنج سال برگردد و در هر سال كمتر از 90 روز رفت و آمد داشته باشد، اعراض قهرى حاصل شده است و نماز او شكسته است و بدون قصد ده روز نمى‏تواند روزه بگيرد. 📚 خامنه‏اى، اجوبه‏، س 694 و 705؛ سيستانى، استفتائات، بخش نماز مسافر؛ نورى، استفتائات، ج1، س 164 و 165 و 166 و 167؛ بهجت، استفتائات، احكام وطن، س 1570 و 1575 و 1576؛ تبريزى، استفتائات، س 492؛ صافى، 240 سؤال پيرامون روزه، س 183 و 570 مسئله س 158؛ مكارم، استفتائات، ج 1، س 217 و ج 2، س 294. https://eitaa.com/joinchat/1704656951C26f5cc23f1
401-02-27 mohamadi kheyrat dar shab aval ghabr~1.mp3
720.1K
📖 🔘خیرات در شب اول قبر ▫️حجت الاسلام و المسلمین محمدی ⏱27 اردیبهشت 1401
: 8 فرسخ 🌺✍️ آیات عظام خامنه‌ای و جوادی: 20/5 کیلومتر = 41 رفت و برگشت. 🌼✍️ آیات عظام مظاهری و مکارم: 21/5 کیلومتر = 43 رفت و برگشت. 🌸✍️ آیت الله سیستانی: 22 کیلومتر = 44 رفت و برگشت. 🌺✍️ آیت الله نوری: 22/5 کیلومتر = 45 رفت و برگشت. 🌼✍️ آیت الله شبیری: 20 کیلومتر = 40 رفت و برگشت. ☘️ بر اساس تحقیقات انجام گرفته 1350 متر پس از آخرین نقطه شهر، حد ترخص می باشد. 👌 تبصره: برای محاسبه حد ترخص و مسافت شرعی از آخرین خانه‌ی شهر حساب می‌کنند. 📚 توضیح المسائل مراجع نماز مسافر؛ آقا رساله نماز و روزه مسأله 410 https://eitaa.com/joinchat/1704656951C26f5cc23f1
401-03-03 mohamadi kashtan nakhon masnuee~1.mp3
765.1K
📖 🔘 احکام کاشتن ناخن مصنوعی ▫️حجت الاسلام و المسلمین محمدی ⏱3خرداد 1401 🔷🔸💠🔸🔷
🌺 از اول سفر قصد نداشت اگر بعد از خواندن یک نماز چهار رکعتی قصد کرد میتواند مکرر به کمتر از مسافت شرعی رفت و آمد کند. 🌼 از اول قصد داشت: 3 صورت دارد: 1. حول حد ترخص 2. تا قبل مسافت شرعی 3. بیشتر از مسافت شرعی 🔹 حول حد ترخص : برای قصد اقامت اشکال ندارد. 🔹 بیش از مسافت شرعی: نمی‌تواند قصد اقامت 10 روز کند. 🔹 تا قبل مسافت شرعی (4 فرسخ): ✍️ آیت الله خامنه‌ای: در صورتی که قصد داشته باشد در این مدت سه بار و هر بار حداکثر به مدت نصف روز خارج شود، به قصد اقامت او خللی وارد نمی شود و نمازش تمام است. ✍️ آیات عظام: سیستانی و مکارم: اگر روزي دو ساعت برود و برگردد نماز و روزه تمام است. ✍️ آیات عظام: سبحانی و جوادی: اگر گاهى تا كمتر از چهار فرسخ برود و بدون فاصله بسيار برگردد، در همه ٔ ده روز بايد نمازش را تمام به جا آورد. ✍️ آیات عظام: مظاهری و شبیری: می‌تواند هر مقدار تا کمتر از چهار فرسخی برود و برگردد. (شبیری شبها در محل اقامت باشد.) ✍️ آیات عظام: نوری و وحید: اگر بخواهد در تمام ده روز فقط دو ساعت برود و برگردد، نمازش تمام است. 📚 آقا رساله نماز و روزه م 561 و 568؛ مکارم جامع المسائل؛ مظاهری، سایت استفتائات، س 702 و 1809؛ شبیری، سایت، استفتائات؛ سبحانی، استفتائات ج 1 س 307 و رساله م 1053؛ جوادی، رساله م 3138؛ سيستاني، توضيح المسائل، ج 1، م 1628؛ وحید استفتائات، س49؛ نوری رساله م 1338 https://eitaa.com/joinchat/1704656951C26f5cc23f1
401-03-10 mohamadi tarbiyat farzand~1.mp3
759.5K
📖 🔘 تربیت فرزند ▫️حجت الاسلام و المسلمین محمدی ⏱10خرداد 1401 🔷🔸💠🔸🔷
نماز مخصوص یکشنبه های ماه ذی القعده 🕋🕋 التماس دعا 🕋🕋
این کانال دوممان: @ganjinenab بدرد منبر و کلاس میخوره.
1. به خاطر ندانستن حکم یا موضوع خلاف وظیفه عمل کرده: مسافری که وظیفه‌اش نماز تمام بود، نمازهایی که شکسته خوانده باید چهار رکعتی اعاده کند و روزه‌هایی را که نگرفته، باید بگیرد. : مسافری که نماز شکسته است اگر روزه ماه رمضان را بگیرد روزه‌اش باطل است و باید قضا کند. 🔹داخل وقت مسافری که نماز شکسته است و نماز را کامل خواند اگر داخل وقت فهمید باید نماز را اعاده کند. 🔸اگر خارج وقت فهمید: 🌺✍️آیات عظام مکارم، صافی، سیستانی، وحید و زنجانی: نمازش صحیحه و قضا ندارد. 🌸✍️آیت الله خامنه‌ای: اگر جهل به موضوع داشت باید قضا کند و اگر جهل به خصوصیات حکم داشت بنابر احتیاط واجب، قضا کند. 🌺✍️بقیه مراجع : باید قضا کند. 👌جاهل به خصوصیات حكم: مانند اینکه می داند بعد قصد اقامت ده روز نماز کامل است ولی نمی داند قبل از خواندن یک نماز چهار رکعتی اگر از قصدش برگردد، نماز قصر است و نماز را تمام بخواند. 👌جاهل به موضوع: كسی كه از موضوع حكم بی‌اطلاع است. مثلا به هشت فرسخ رفته است اما خیال می کند آنجا هفت فرسخ است و نماز را تمام می خواند. 2. حکم و موضوع را می‌داند ☘️اگر حکم و موضوع را می‌دانست ولی فراموش کرد که مسافر است و نماز را کامل خواند، اگر داخل وقت یادش بیاید مسافر است، باید نماز را اعاده کند ولی خارج وقت متوجه شود، قضا ندارد. 📚توضیح المسائل مراجع م 1360 تا 1363 آقا رساله نماز و روزه م 603 تا 615 https://eitaa.com/joinchat/1704656951C26f5cc23f1
401-03-16 mohamadi ahkam vaghf~1.mp3
700.1K
📖 🔘 احکام وقف ▫️حجت الاسلام و المسلمین محمدی ⏱16خرداد 1401 🔷🔸💠🔸🔷
401-03-17 mohamadi m`aharem~1.mp3
845.3K
📖 🔘 احکام محارم ▫️حجت الاسلام و المسلمین محمدی ⏱17خرداد 1401 🔷🔸💠🔸🔷
شک دارد پوست یا ناخن کنده شده: غذا و وسایل پاک است. (بیشتر این حالت پیش میاید) ناخن کنده: غذا و وسایل پاک است. 🌺پوست کنده 🔹 خون نیامده ✍️ آیات عظام: تبریزی، فاضل، وحید و مظاهری: غذا و وسایل پاک است. ✍️ بقیه مراجع: بنابر احتیاط واجب نجس است. 👌مقلدین بقیه مراجع در این مسئله می‌توانند به یکی از آیات عظام وحید یا مظاهری رجوع کنند و آن غذا و ظروف پاک است. 🔸 خون آمده غذا غیر آبکی: قسمتی خونی را بردارند بقیه پاکه غذا آبکی و خون وارد غذا شده: غذا نجس شده می‌توانند آن را به حیوانات بدهند. 👌حکم کنده شدن پوست هنگام خرد کردن مواد غذای مانند سبزی نیز همینگونه است. 📚توضیح المسائل مراجع م 89 و 91 آقا اجوبه س 272 https://eitaa.com/joinchat/1704656951C26f5cc23f1
فقه و زندگی
#احکام_منزل #احکام_رنده #شک_به_کنده_شدن شک دارد پوست یا ناخن کنده شده: غذا و وسایل پاک است. (بیشتر
👌 منظور از غذای غیر آبکی مثل : رنده کردن سیب زمینی، پیاز، هویج و ... 👌 منظور از غذای آبکی مثل اینکه در سوپ یا مانند آن چیزی رنده کند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
401-03-19 mohamadi ahkam khoms~1.mp3
750.8K
📖 🔘 احکام خمس ▫️حجت الاسلام و المسلمین محمدی ⏱19خرداد 1401 🔷🔸💠🔸🔷