eitaa logo
فل‌جمله! FelJomle
120 دنبال‌کننده
348 عکس
225 ویدیو
6 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم. این کانال، خانوادگی اداره می‌شود... ارتباط: @HassanZabihnia
مشاهده در ایتا
دانلود
اگه بخوام "فل جمله" این طرح رو معرفی کنم، باید بگم چون در کشور ما قانون مدون و مدرنی در رابطه با فضای مجازی وجود نداره، عده ای از کارشناسان و نظریه پردازان به این فکر افتادن که این طرح رو بنویسن. طبیعتا اشکالاتی هم داره ولی اصل اینکار مورد نیاز و لازم بود. حالا ان شاء الله اگه فرصت داشته باشیم و داشته باشین، نتیجه مطالعه‌ها و مباحثه‌هام رو اینجا با شما به اشتراک می‌ذارم و نقاط ضعف و قوت این طرح رو بررسی می‌کنیم. @feljomle
در کشور ما تنها قانونی که برای فضای مجازی وجود دارد، یک قانون سلبی به نام "قانون جرایم رایانه ای" است که تعدادی خط قرمز مشخص کرده است. @feljomle
برشی از کتاب شرح اصول فقه، نوشته آیت الله علی محمدی: «پنجمین دانشمند شیعی که در میدان اصول درخشید و نامش جاودانه شد، مرحوم شیخ حسن فرزند شهید ثانی، معروف به صاحب معالم است که کتاب بسیار ارزنده معالم الاصول را تدوین و به جهان علم عرضه نمود. این کتاب از آن تاریخ تا به امروز جایگاه ویژه ای در میان حوزه های علمیه داشته و چندین قرن است که جزو کتب درسی حوزه ها محسوب می‌گردد. فراگیری این کتاب برای آشنایی با مبانی متقدمین لازم و ضروری به نظر می‌رسد.» در ارزنده بودن کتاب معالم الاصول شکی نیست. آن‌چه که به نظر می‌رسد که در حوزه مورد غفلت واقع می‌شود، بت شدن بعضی کتب است. این کتاب سال‌ها در حوزه های علمیه تدریس شده است ولی این افتخار برای حوزه نیست. افتخار برای نویسنده است. حوزه علمیه باید در پیشرفت علم و تدوین کتب جدیدتر پیشتاز باشد. باید هر سال کتب درسی را مورد نقد و بررسی قرار دهد و آن‌ها را ویرایش کنند. به هر حال در حوزه علوم انسانی، هر سال نظریات جدید و دقیق‌تری عرضه می‌شود و ضرورت دارد که دانشجویان و طلاب هر سال بهتر از سلف خود علم بیاموزند. صد البته نیاز است که کتب قدیمی هم برای آشنایی با نظریات متقدمین خوانده شود ولی نه در اولین سال آشنایی با اصول، بلکه پس از فراگرفتن یک دوره اصول در حد مطلوب. البته این مسئله فقط به این مورد ختم نمی‌شود و چه بسیار کتاب های دیگری هستند که در عین علمیت بالا، متناسب با نیاز های روز و استاندارد های کتب درسی نیستند. @feljomle
«پیامرسان اجتماعی: سامانه های کاربر محور فراهم کننده بستر تعاملات اجتماعی برای برقراری ارتباط میان فردی و گروهی از طریق تبادل انواع محتواهای یک یا چند رسانه ای.» ترکیب پیامرسان اجتماعی خلطی از دو اصطلاح است. ما ترکیبی تحت عنوان پیامرسان اجتماعی نداریم. آنچه که هست، شبکه پیامرسان و شبکه اجتماعی است. شبکه های پیامرسان آن شبکه هایی هستند که ما با عده ای از مخاطبان خود مواجه هستیم؛ چه به صورت یک به یک، چه به صورت گروه و چه به صورت کانال. در واقع در کانال ها ما مخاطب هستیم ولی در اصل مفهوم تغییری ایجاد نمی‌کند؛ مثل ایتا و تلگرام. شبکه های اجتماعی به آن دسته از شبکه ها گفته می‌شود که اصل بر داشتن مخاطب خاص نیست و شما می‌توانید در آن به محتواهای ارسالی تمام کاربران دسترسی پیدا کنید؛ مثل توییتر و اینستاگرام. طبعا دقت کردن به این تقسیم بندی در بررسی های بعدی موثر خواهد بود. @feljomle
بی‌تردید اقتصاد همواره یکی از مهم‌ترین عرصه‌های زندگی اجتماعی بشر بوده و هست. اما زمانی اهمیت این عرصه بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد، که با دریای فناوری‌های روز تلاقی کند. حوزه پول مجازی و رمزینه ارزها نمونه‌های روشن از تلاقی اقتصاد و فناوری‌است که در صورت موفقیت، شکوفایی بینظیری در حوزه‌های مالی- اقتصادی دنیا ایجاد خواهد کرد. اما در فرض غلبه نقاط تاریک و منفی، به شکل جبران‌ناپذیری، زندگی عموم مردم را به سقوط خواهد کشانید. آنچه در این برهه مهم ضروری می‌نماید، بررسی‌های دقیق فنی، اقتصادی، حقوقی و دینی، در مورد رمزارزها و فناوری مادر آن، یعنی زنجیره بلوکی و دفتر کل توزیع شده می‌باشد. اثر حاضر با این ایده که اولین گام یک محقق، شناخت آن چیزی است که محققین سابق به آن دست یافته‌اند، به تحلیل و بررسی وضعیت موجود پژوهش در حوزه‌ی پول مجازی و بلاکچین با رویکرد اسلامی اقدام کرده است. گزارشی که این اثر از وضعیت پژوهش‌های موجود به دست می‌دهد، پله‌ی آغازین خوبی برای محققین، فعالان حوزه پول مجازی و مهم‌تر از همه، سیاستگذاران پژوهشی حوزه‌ی پول مجازی خواهد بود. @feljomle
تا امروز نگاه مسئولین تقنینی کشور به مسئله فضای مجازی در این حد بوده است که چه جرمی ممکن است در این فضا اتفاق بیفتد. می‌شود اینطور بیان کرد که برای سامان دادن به مسئله ای باید برای آن آینده ای را متصور شد، خط مشی مشخص کرد و خطوط قرمز را ترسیم کرد. لکن در ایران تا به حال نه آینده ای ترسیم شده و نه قوانین ایجابی نوشته شده است؛ فقط خطوط قرمزی که هدف خاصی هم ندارند تصویب شده است. لذا وجود قانونی همه جانبه که حرکت کلی فصای مجازی را کنترل کند واجب و لازم است. این قانون نباید دست و پاگیر باشد. باید تسهیل کننده باشد. اصلا قانون نوشتن اگر باعث پیچیده شدن مسائل شود، از غرض اصلی وضعش دور می‌شود. باید دید آیا طرح صیانت با نگاه تسهیل کنندگی نوشته شده است یا نگاه آن کاملا پیچیده کننده است. در این صورت است که می‌توان قضاوت بهتری نسبت به آن داشت. @feljomle
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. میگن وقتی امام حسین میخواستن بیان سمت کربلا، توی همون مکه و مدینه، یه آقایی اومد گفت آقاجان نرو، این سفر خیلی واست خطرناکه. وقتی دید امام حسین علیه السلام تصمیمش قطعیه گفت آقا من دارم میرم چاه بکنم، بیزحمت قبل از رفتنت بیا و چند تا کلنگ برام بزن تا برکت پیدا کنه و پر آب بشه. خلاصه امام حسین در حد درک و فهم طرف کارشو راه انداخت و راه افتاد سمت کربلا و حادثه های بعدی که خودتون می‌دونید رخ داد. پ.ن: اینجا مرز شلمچه است و اینها عزیزانی هستند که میخوان برن واسه زیارت کربلا... موقعیت نشناس بودن هم عالمی داره. @feljomle
قم در وضعیت سیاه کرونایی لطفا، خواهشا، تو رو خدا ماسک بزنیم.
4_5981009901214763139.mp3
25.93M
این تقاص کدوم گناهه؟ میگم کربلا‌ میگن که راه‌ها بسته‌ست میگم امام رضا‌ میگن رواق‌ها بسته‌ست... @feljomle
هدایت شده از پندرز 😘
مشکلمون اینجاست که خودمون تربیت نداریم و میخوایم بچه تربیت کنیم... @pandarz 😘
🍃دعای هرروز ماه صفر🍃 🔸التماس دعا...
مدت ها بود میخواستم از شر گروه ها و کانال هام توی شبکه های اجتماعی خلاص بشم. امروز حدود 100 تا کانال و گروه رو که خواسته و ناخواسته عضوشون بودم، پاک کردم. خیلی از این ها رو به ادنی مناسبتی نگه داشته بودم که همون مناسبت ناچیز رو نادیده گرفتم و از شرشون خلاص شدم. گاهی باید از خیلی از کانال ها و گروه هایی که خواسته ناخواسته توی زندگی واقعیت عضوشون هستی هم بکشی بیرون. شاید روال زندگی‌ت به مسیر طبیعی خودش بیفته. @feljomle
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باور نکردنیه!😱 اگه دستت شکسته باشه بهت خبر میدیم!! باورتون میشه ٩ روز بعد بهش گفتن دستت شکسته حالا خودت برو آتل بخر و وقت عمل برای بیمارستان بگیر!! خیلی هم واسه غرب سر و کله نشکنیم واقعیت چیز دیگریست... @feljomle
غلبه نگاه امنیتی یکی از مهم ترین و اساسی ترین مسائل مربوط به این طرح غلبه نگاه امنیتی در آن است. به صورتی که اگر کسی بخواهد تولید داخلی را از طریق یک شبکه اجتماعی فیلتر شده در ایران در خارج از ایران به فروش برساند، مشمول مجازات شده و تمام منافع حاصل از آن تجارت مصادره می شود. استدلال آقایان این است که در کشور های دیگر، فضای مجازی در اختیار نهاد های نظامی و امنیتی است. مگر کشور های دیگر ملاک و معیار برای نوع قانون نویسی ما هستند؟ تفاوت های ایدئولوژیک بسیاری داریم. مثلا در کشور های اروپایی در قانون نویسی به نسبیت اخلاق معتقدند و بعد از اینکه مردم به سمت اخلاقی که قبلا ناپسند شمرده می شد، روی آوردند، آن مسئله در کشور قانونی می شود. مثلا در زمینه همجنس گرایی -فارغ از مسائل سیاسی- که غیرقانونی بود و ثبت نمی شد، وقتی مطالبه عمومی شد، تبدیل شد به قانون و رسمی شد. این تفاوت دیدگاه ها و مبانی فکری مختلف باعث می شود که ما ملزم شویم تا برای فضای مجازی نسخه دیگری بپیچیم. اما سوال اینجاست که آیا ما هم باید در برخورد با فضای مجازی، سلبی و امنیتی برخورد کنیم؟ اصلا نسبت فضای مجازی با زندگی واقعی چیست؟ شاید این سوال بتواند کمک کند تا بتوانیم جواب سوال قبلی را بدهیم. (در پیام بعدی به نسبت بین فضای مجازی و زندگی واقعی می پردازیم) @feljomle
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔘فرمانده سپاه: قادریم تمام پایگاه‌های آمریکا را اشغال کنیم ➖ملت ایران نگران بلوف‌های ترامپ نباشد. ما قادریم همزمان همه پایگاه‌های را اشغال کنیم. زدن عین الاسد را مقابل شهادت قرار ندادیم و فقط موازنه روانی را برقرار کردیم. عین الاسد عملیات انتقامی ما نبود. تاوان شهادت حاج قاسم را باید نظام سیاسی آمریکا بدهد. حاج قاسم قطعی است و هنوز صورت نگرفته است. ➖اگر رژیم صهیونیستی دنبال ایجاد پایگاه در خلیج فارس باشد که عالیست چون به نابودی نزدیک‌تر می‌شود. ☑️ @feljomle
تبیین نقش امام در نوشته های مربوط به دفاع مقدس کمرنگ است. @feljomle
در جنگ، با تمام امکانات، تمام دنیا، هرکاری توانستند کردند ولی نتوانستند حتی یک وجب از خاک کشور را بگیرند و نتوانستند یک قدم نظام و انقلاب را به عقب برگردانند. پیروزی از این بالاتر؟ @feljomle
اگر قبول قطعنامه در آن مقطع مدبرانه نبود امام انجام نمی‌داد. @feljomle
مدل سازی جدیدی برای حضور مردم اتفاق افتاد که در هیچ‌جا سابقه نداشته است. هر کسی در هر سنی و هر تخصصی می‌توانست در جبهه حضور داشته باشد و خدمتی انجام دهد. در همین مدل سازی بود که چه استعداد هایی شناسایی شدند. مثلا جوانی از کرمان بیاید جبهه و بعد از مدتی بشود . @feljomle
کرونا رو دست، کم نگیرید! بعضیا تحلیل درستی ندارند. روزی 150 نفر از هم وطن‌ها از بین میرن. این چیز کمیه؟ @feljomle
✅ چند نکته از سخنرانی رهبر معظم انقلاب این عبارات عین کلام نیستن ولی میتونین از این لینک بخونید: https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=46525
هجده لغت به سوره ی کوثر نوشته است یعنی که عمر فاطمه را هجده سرشته است دانی چرا سوره ی کوثر سه آیه دارد؟ این سه نشان دهنده ی عمر رقیه است
نسبت فضای مجازی با زندگی واقعی چیست؟ این سوال یکی از کلیدی ترین سوالات است که پاسخ به آن بسیاری از مشکلات را حل می‌کند. پرسشی ساده ولی در عین حال مورد غفلت قرار گرفته از سوی جامعه علمی. دو رویکرد وجود دارد: 1. فضای مجازی دقیقا همان زندگی واقعی است اما در فضای سایبری (بعدا درباره ترجمه سایبر صحبت خواهیم کرد). 2. فضای مجازی بخشی از زندگی واقعی است. در صورتی که فضای مجازی را هم عرض زندگی واقعی بدانیم، یعنی به تمامه قوانین زندگی واقعی در آن فضا ساری و جاری است و فقط تفاوت در سنخ قانون است که آنجا مجازی و اینجا واقعی. اما اگر فضای مجازی را بخشی از زندگی واقعی بدانیم، می‌توان اینطور تحلیل کرد که بخشی قوانین زندگی واقعی در فضای مجازی هم وجود دارد و فضای مجازی هم علاوه بر آن قوانین مخصوص به خود را داراست. به نظر می‌رسد آنچه دقیق تر و عقلانی تر باشد، بخشی از زندگی واقعی بودنِ فضای مجازی است. چرا که بسیاری از قوانین زندگی واقعی با همان کیفیت در آن ساری و جاری است؛ مثل حجاب، دروغ، غیبت، آداب تعاملات اجتماعی... نکته ای که باید در طرح صیانت یا طرح توسعه پلتفرم ها مد نظر قرار بگیرد این است که برخی قوانین با قوانین زندگی واقعی مشترک اند و برخی دیگر منحصرا قوانین فضای مجازی هستند. @feljomle