فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
میگن وقتی امام حسین میخواستن بیان سمت کربلا، توی همون مکه و مدینه، یه آقایی اومد گفت آقاجان نرو، این سفر خیلی واست خطرناکه.
وقتی دید امام حسین علیه السلام تصمیمش قطعیه گفت آقا من دارم میرم چاه بکنم، بیزحمت قبل از رفتنت بیا و چند تا کلنگ برام بزن تا برکت پیدا کنه و پر آب بشه.
خلاصه امام حسین در حد درک و فهم طرف کارشو راه انداخت و راه افتاد سمت کربلا و حادثه های بعدی که خودتون میدونید رخ داد.
پ.ن: اینجا مرز شلمچه است و اینها عزیزانی هستند که میخوان برن واسه زیارت کربلا...
موقعیت نشناس بودن هم عالمی داره.
@feljomle
4_5981009901214763139.mp3
25.93M
این تقاص کدوم گناهه؟
میگم کربلا
میگن که راهها بستهست
میگم امام رضا
میگن رواقها بستهست...
@feljomle
هدایت شده از پندرز 😘
مشکلمون اینجاست که خودمون تربیت نداریم و میخوایم بچه تربیت کنیم...
#انسان_ماشین_نیست
@pandarz 😘
مدت ها بود میخواستم از شر گروه ها و کانال هام توی شبکه های اجتماعی خلاص بشم.
امروز حدود 100 تا کانال و گروه رو که خواسته و ناخواسته عضوشون بودم، پاک کردم.
خیلی از این ها رو به ادنی مناسبتی نگه داشته بودم که همون مناسبت ناچیز رو نادیده گرفتم و از شرشون خلاص شدم.
گاهی باید از خیلی از کانال ها و گروه هایی که خواسته ناخواسته توی زندگی واقعیت عضوشون هستی هم بکشی بیرون. شاید روال زندگیت به مسیر طبیعی خودش بیفته.
@feljomle
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#طرح_صیانت_در_معرض_بررسی
غلبه نگاه امنیتی
یکی از مهم ترین و اساسی ترین مسائل مربوط به این طرح غلبه نگاه امنیتی در آن است. به صورتی که اگر کسی بخواهد تولید داخلی را از طریق یک شبکه اجتماعی فیلتر شده در ایران در خارج از ایران به فروش برساند، مشمول مجازات شده و تمام منافع حاصل از آن تجارت مصادره می شود.
استدلال آقایان این است که در کشور های دیگر، فضای مجازی در اختیار نهاد های نظامی و امنیتی است.
مگر کشور های دیگر ملاک و معیار برای نوع قانون نویسی ما هستند؟
تفاوت های ایدئولوژیک بسیاری داریم. مثلا در کشور های اروپایی در قانون نویسی به نسبیت اخلاق معتقدند و بعد از اینکه مردم به سمت اخلاقی که قبلا ناپسند شمرده می شد، روی آوردند، آن مسئله در کشور قانونی می شود.
مثلا در زمینه همجنس گرایی -فارغ از مسائل سیاسی- که غیرقانونی بود و ثبت نمی شد، وقتی مطالبه عمومی شد، تبدیل شد به قانون و رسمی شد.
این تفاوت دیدگاه ها و مبانی فکری مختلف باعث می شود که ما ملزم شویم تا برای فضای مجازی نسخه دیگری بپیچیم.
اما سوال اینجاست که آیا ما هم باید در برخورد با فضای مجازی، سلبی و امنیتی برخورد کنیم؟
اصلا نسبت فضای مجازی با زندگی واقعی چیست؟
شاید این سوال بتواند کمک کند تا بتوانیم جواب سوال قبلی را بدهیم.
(در پیام بعدی به نسبت بین فضای مجازی و زندگی واقعی می پردازیم)
@feljomle
🔘فرمانده سپاه: قادریم تمام پایگاههای آمریکا را اشغال کنیم
➖ملت ایران نگران بلوفهای ترامپ نباشد. ما قادریم همزمان همه پایگاههای #آمریکا را اشغال کنیم.
زدن عین الاسد را مقابل شهادت #حاج_قاسم قرار ندادیم و فقط موازنه روانی را برقرار کردیم. عین الاسد عملیات انتقامی ما نبود.
تاوان شهادت حاج قاسم را باید نظام سیاسی آمریکا بدهد. #انتقام حاج قاسم قطعی است و هنوز صورت نگرفته است.
➖اگر رژیم صهیونیستی دنبال ایجاد پایگاه در خلیج فارس باشد که عالیست چون به نابودی نزدیکتر میشود.
☑️ @feljomle
در جنگ، با تمام امکانات، تمام دنیا، هرکاری توانستند کردند ولی نتوانستند حتی یک وجب از خاک کشور را بگیرند و نتوانستند یک قدم نظام و انقلاب را به عقب برگردانند.
پیروزی از این بالاتر؟
@feljomle
مدل سازی جدیدی برای حضور مردم اتفاق افتاد که در هیچجا سابقه نداشته است.
هر کسی در هر سنی و هر تخصصی میتوانست در جبهه حضور داشته باشد و خدمتی انجام دهد.
در همین مدل سازی بود که چه استعداد هایی شناسایی شدند.
مثلا جوانی از کرمان بیاید جبهه و بعد از مدتی بشود #قاسم_سلیمانی.
@feljomle
کرونا رو دست، کم نگیرید!
بعضیا تحلیل درستی ندارند.
روزی 150 نفر از هم وطنها از بین میرن. این چیز کمیه؟
@feljomle
✅ چند نکته از سخنرانی رهبر معظم انقلاب
این عبارات عین کلام نیستن ولی میتونین از این لینک بخونید:
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=46525
هجده لغت به سوره ی کوثر نوشته است
یعنی که عمر فاطمه را هجده سرشته است
دانی چرا سوره ی کوثر سه آیه دارد؟
این سه نشان دهنده ی عمر رقیه است
#طرح_صیانت_در_معرض_بررسی
نسبت فضای مجازی با زندگی واقعی چیست؟
این سوال یکی از کلیدی ترین سوالات است که پاسخ به آن بسیاری از مشکلات را حل میکند.
پرسشی ساده ولی در عین حال مورد غفلت قرار گرفته از سوی جامعه علمی.
دو رویکرد وجود دارد:
1. فضای مجازی دقیقا همان زندگی واقعی است اما در فضای سایبری (بعدا درباره ترجمه سایبر صحبت خواهیم کرد).
2. فضای مجازی بخشی از زندگی واقعی است.
در صورتی که فضای مجازی را هم عرض زندگی واقعی بدانیم، یعنی به تمامه قوانین زندگی واقعی در آن فضا ساری و جاری است و فقط تفاوت در سنخ قانون است که آنجا مجازی و اینجا واقعی.
اما اگر فضای مجازی را بخشی از زندگی واقعی بدانیم، میتوان اینطور تحلیل کرد که بخشی قوانین زندگی واقعی در فضای مجازی هم وجود دارد و فضای مجازی هم علاوه بر آن قوانین مخصوص به خود را داراست.
به نظر میرسد آنچه دقیق تر و عقلانی تر باشد، بخشی از زندگی واقعی بودنِ فضای مجازی است.
چرا که بسیاری از قوانین زندگی واقعی با همان کیفیت در آن ساری و جاری است؛ مثل حجاب، دروغ، غیبت، آداب تعاملات اجتماعی...
نکته ای که باید در طرح صیانت یا طرح توسعه پلتفرم ها مد نظر قرار بگیرد این است که برخی قوانین با قوانین زندگی واقعی مشترک اند و برخی دیگر منحصرا قوانین فضای مجازی هستند.
@feljomle
❌ من حقوق خوان نیستم. فقه خوان هستم و حوزه مطالعاتی ام هم فعلا در حوزه علوم پایه اسلامی و حوزه فضای مجازی است.
مطالبی که در نقد طرح صیانت یا مسائل دیگر گذاشته میشود، صرفا نگاه تأملی به مسئله است.
گاهی برخی از مطالب حاصل مباحثات با دوستان است.
لازم است اعلام کنم هیچ تعصبی روی موارد بالا نیست (چون بحث علمی است) و اگر مخالفتی هست یا نکته ای مد نظر هست پذیرا هستم.
ارادتمند، ذبیح نیا @HassanZabihnia
@feljomle
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نموداری که یک فاجعه را پیشبینی میکند!
🔹حریرچی: سطح رعایت دستورالعملها اکنون ۶۲ درصد است، اگر این عدد بیشتر نشود، مرگ و میر کرونا به شدت افزایش می یابد.
@Farsna
#گوشه_ای_از_خاطرات 1️⃣
حدود سالهای 89-90 بود که پیشنهاد شد در انجمن اسلامی مدرسه عضو شم و اگه کاری از دستم بر میومد، انجام بدم. قبول کردم. با دوستان جدیدی آشنا شدم. حسین رو از سالها قبل میشناختم ولی با علیرضا تازه آشنا شده بودم.
هفتگی جلساتی داشتیم که حسین مسئولش بود. خب شخصیت ما سه تا خیلی با هم تفاوت داشت. حسین آدمی منطقی بود و ذهنی منظم داشت، اما من شلخته و عملیاتی، علیرضا یادم نیست اون موقع چه جوری بود ولی توی جلسات بیشتر گوش میداد تا حرف بزنه. الان هم همینجوریه.
آخر جلسات یا مصوبه داشتیم یا دعوا. همین دعوا ها باعث شد که صبر و تحملمون هم به تدریج افزایش پیدا کنه. دلیل این پیشرفت هم رفاقتی بود که پیشتوانه کار ما بود. اگه گوشت همو میخوردیم استخون همو دور نمینداختیم.
این جمع سه نفره که همچنان با هم هستیم و حرف همو بیشتر از بقیه میفهیم (هر چند قبول نمی کنیم😅) بعد ها شد هیئت مدیره هیئت انصار المهدی اتحادیه. البته همچنان حسین مسئول جمع بود و این زحمت رو قبول کرده بود.
خیلی از دغدغه های ما از اینجا شروع شد؛ مثلا اینکه اومدیم حوزه به خاطر احساس نیازی بود که در کمبود عالم دینی میکردیم یا اینکه به خاطر پراکنده کاری مجموعه های شهرستان به شدت به یک ستاد فرماندهی احتیاج داشتیم که تا امروز هنوز محقق نشده. حتی در فضای دانش آموزی به شدت کمبود یک مجموعه قوی که هم عالمانه برخورد کنه هم روشمندانه، احساس می شد.
همه اینها باعث شد کمکم راهی قم بشیم که حالا باز بیشتر توضیح خواهم داد.
چهارشنبه/ 2مهر1399
ادامه دارد...
@feljomle
اهمّیّت فضای مجازی و لزوم راهاندازی شبکهی ملّی اطّلاعات
مسائل دیگری هم البتّه در کشور وجود دارد. یک مسئله که من اصرار دارم روی آن تکیه بکنم، مسئلهی فضای مجازی است؛ خب فضای مجازی خیلی مهم است. آقایانی که در زمینهی فضای مجازی نظراتی دارند و ابراز میکنند و گاهی میگویند که این جزو زندگی اصلی مردم است -که ما هم قبول داریم؛ الان واقعاً فضای مجازی، یک بخش حقیقی از زندگی مردم شده؛ حالا دولت الکترونیک و از این قبیل که به جای خود محفوظ است- شکّی نیست [امّا] آنچه عرضِ من است و من روی آن تکیه میکنم این است که فضای مجازی بدون اختیار ما، از بیرون از اختیارِ ما دارد مدیریّت میشود؛ بحث این است. فضای مجازی یک چیزی نیست که آدم بتواند مثل یک آب روانی هر جور که میخواهد از آن استفاده بکند؛ دیگران دارند این آب را به یک سمتی که خودشان میخواهند هدایت میکنند؛ آنها دارند مدیریّت میکنند این فضا را. خب وقتی که ما میدانیم کسانی از بیرون دارند فضای مجازی را -که ما هم دستاندرکارش هستیم و مبتلابهِ ما است- هدایت میکنند و مدیریّت میکنند، ما نمیتوانیم بیکار بنشینیم در مقابل او؛ ما نمیتوانیم مردممان را که با فضای مجازی ارتباط دارند، بیپناه رها کنیم در اختیار آن مدیری که دارد پشت پرده، فضای مجازی را اداره میکند. عوامل مسلّط بینالمللی در این زمینهها بشدّت فعّالند: از لحاظ خبردهی، خبررسانی، تحلیل دادهها و امثال گوناگون؛ هزاران کار دارد انجام میگیرد روی فضای مجازی. برای خاطر این است که بنده روی مسئلهی شبکهی ملّی اطّلاعات این همه تأکید میکنم. این شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملّی فضای مجازی که تشکیل دادهایم و بنده اصرار داشتم و دارم که این [شورا] تشکیل بشود و رؤسای محترم در آن شرکت کنند و تصمیمگیری کنند و اجرا کنند، به خاطر اهمّیّت این مسئله است؛ نمیشود این مسئله را رها کرد. و من میبینم که آن اهتمام لازم به خرج داده نمیشود. خب الان شبکهی ملّی اطّلاعات اجزائی دارد، این اجزا باید در زمانبندیهای مشخّص تحقّق پیدا کند؛ آدم میبیند که تحقّق پیدا نمیکند، از زمانبندیها عقبند؛ یا سیاستهای اصولیای در زمینهی پهنای باند وجود دارد که مکرّر ابلاغ شده، خب این سیاستها باید رعایت بشود و اینها مورد درخواست و تأکید مؤکّد اینجانب است.
رهبر معظم انقلاب
2شهریور 1399
هدایت شده از روزنه
◾️إنا لله وإنا إليه راجعون ◾️
◼️روح بلند و ملکوتی #آیتالله_ممدوحی به لقاءالله پیوست.
ایشان از ارادتمندان ثابت قدم #امام_خمینی و از شاگردان برجسته علامه طباطبایی(ره) و در زمره #علمای_انقلابی_قم بودند.
🔘حمایت بی لکنت از ارزشهای #انقلاب_اسلامی، زندگانی ساده، سالها تدریس فلسفه اسلامی در حوزه علمیه قم، درس اخلاق حکمت آموز و مجاهدت در طلبه پروری، جلوه پر رنگ زندگانی پر برکت ایشان بود.
خداوند ایشان را با اولیای خود محشور فرماید.
@rozaneebefarda