eitaa logo
اندیشکده فطرت
455 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
503 ویدیو
93 فایل
شبکه رسمی اندیشکدۀ فطرت اندیشکده فطرت با هدف فعالیت در حوزه اشاعه و تولید علوم انسانی ایرانی اسلامی تشکیل شده است. ارتباط با مدیر کانال: @MTFetrat اراک شهرک مصطفی خمینی خیابان نوید حسینیه شهدا
مشاهده در ایتا
دانلود
هوالحی برادری هست که سه ماه کرایه منزلش عقب مونده. مبلغش یک و نیم میلیون تومان هست. آیا عزیزی می تونه کمک کنه؟ در صورت تمایل به کمک لطفا به بنده @Mtfetrat پیام بدهید. با تشکر م.تابنده 17شهریور 1399 .
هدایت شده از دیدبان هنر و رسانه
1⃣ 🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰
هدایت شده از دیدبان هنر و رسانه
🎥 🎞 🎥 🎞 🎥 🎞 ✨بزم رزم✨ 🎬 کارگردان: سید وحید حسینی 📹 تهیه شده در گروه مستند روایت فتح 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
هدایت شده از دیدبان هنر و رسانه
🔻 💠«سید وحید حسینی» پژوهشی را پیرامون بخشی از تاریخ موسیقی ایران انجام داده و آن را در قالب مستند «بزم رزم» به تصویر کشیده است. 🔹 او در این اثر تلاش کرده تا به شکل‌گیری موسیقی بعد از انقلاب بپردازد و بیشتر به دوره هشت سال دفاع مقدس نظر دارد. در این سیر او در صدد است تا هم نحوه شکل‌گیری موسیقی پس از انقلاب و تغییر و تحوّلات آن را دنبال نماید و هم نشان دهد هنری مانند موسیقی چگونه از شرایط خود، اثر پذیرفته و سپس تلاش کرده که بر شرایط اثر گذار باشد و خود را با آهنگ تغییر و تحوّل جامعه و مردم هماهنگ سازد. 🔹در روند این تغییرات او به گروه‌های مختلف با گرایش‌های سیاسی و اعتقادی نظر کرده است و تلاش کرده تا از طیف‌های گوناگون دخیل در این بخش از تاریخ یادی نماید. 🔹البته این که چقدر توانسته منصفانه به این موضوع بنگرد و نظرها را به کدام سمت، جهت دهد خود جای بحث دارد. به هر حال سازندگان اثر این بار مخاطب را به تماشای رزمی هشت ساله می‌کشانند، البته این بار از زاویه نگاه هنری چون موسیقی. 🔸از این رو تماشای آن و مطالعه آن سال‌ها در قاب این مستند خالی از لطف نیست. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
هدایت شده از دیدبان هنر و رسانه
1⃣ 🔴در جست و جوی کورسویی حال خوب 📺 به بهانه پخش سریال دل از شبکه نمایش خانگی 🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰
هدایت شده از دیدبان هنر و رسانه
✍✍✍✍✍ 🔻 🔸در جست و جوی کورسویی حال خوب‼️ 🔹از نام اثر بر می‌آید که باید با یک سریال عاشقانه رو به رو بود؛ دل. ملودرامی عاشقانه از دل ربودن و دل ستاندن. 🔸 اما، کافی است همان چند قسمت اول را ببینید تا دریابید که از احساس‌های آرامش‌بخش عشق و زیبایی‌های آن خبری نیست. می‌دانیم که اقتضاء درام فراز و فرود داستان است و قرار است شخصیت‌ها در کشاکش به دست آوردن‌ها و از دست دادن‌ها قرار بگیرند تا قصه شکل بگیرد. اما صرف نظر از این فراز و فرود که البته ریتم کُند و کلافه‌کننده سریال بستری برای فراز و فرود آن چنانی ایجاد نمی‌کند، در پی یافتن روابطی عاشقانه، عاطفی و انسانی میان زن و مرد، اعضای یک خانواده و... در یک ملودرام عاشقانه هستیم. 🔸اما... چند قسمت ابتدایی سریال که می‌گذرد دیگر امیدی به یافتن عشق و مفهوم دل‌دادگی و زیبایی‌های آن باقی نمی‌ماند. از این رو خودت را قانع می‌کنی که حدّاقل در پی کمی حال خوب باشی. می‌گردی، می‌گردی و نمی‌یابی مگر حال خراب و آشفته. کمی دقت کافی است تا بفهمی این جا حال کسی خوب نیست. از آرش و رستا (با بازی حامد بهداد و ساره بیات) که شخصیت‌های اصلی هستند تا مرسده و فاراب و... که نقش‌های مکمّل را شکل می‌دهند. در نهایت در پس جست و جو در این سریال، پس از گذر از سی و چند قسمت، باز هم به همان نقطه اول باز می‌گردی و تنها چیزی که عایدت می‌شود، سردرگمی و افسردگی است که از لا به لای نقش‌های موجود به تو نیز سرایت کرده است. 📎ادامه دارد〰〰 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
هدایت شده از دیدبان هنر و رسانه
📎📎📎📎📎📎 〰〰بخش دوم ♦️پایان جست و جو 👈در مجموع در این سریال باید لا به لای عشق‌های یک سویه، هوس‌های تب‌دار، روابط مثلثی و مربعی!!، عقده‌های خاک خورده، زخم‌های کهنه، تجاوز، خشونت و... به دنبال عشق، امید و حال خوب گشت و پر واضح است که در این بازار کساد، گمشده خود را پیدا نخواهی کرد. البته این ملال، دل‌زدگی و حال بد در پوششی از خانه‌های دوبلکس کاخ‌گونه، ماشین‌های لوکس مدل بالا، نمایش انواع لباس‌ها و پوشش‌‌ها و... خود را آراسته و پنهان کرده است. 🔸در پی کشف نسبت این ظاهر آراسته و تجمل نمایشی و آن باطن دل‌زده و تهوّع‌آور هستی که فکر می‌کنی شاید از ابتدا به اشتباه لا به لای این سبک زندگی و میان این طبقه اجتماعی به دنبال عشق، امید و حال خوب بودی. 👈شاید این وضعیت، نمایش همان حال اصلی طبقه متوسط و به اصطلاح بورژوا است با تمام زرق و برق‌هایش. از این روست که در پایان این جست و جوی ناموفق می‌گویی؛ گفت آنچه یافت می نشود آنم آرزوست. 👌پ.ن: باید از ساحت واژه عشق عذرخواهی کرد. در این یاد داشت مسامحتاً از کلمه عشق و دل‌دادگی استفاده شد، زیرا هیچ کدام از این شخصیت‌ها و روابطشان لایق این واژه نیستند. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
هدایت شده از دیدبان هنر و رسانه
سریال دل- مشروح یاد داشت.pdf
1.45M
👆متن کامل یادداشت در جست و جوی کورسویی حال خوب را همراه با تصاویر در این فایل مطالعه فرمایید👆 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
هدایت شده از دیدبان هنر و رسانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺📌پیوست یاد داشت بالا🔺 🔶آفتاب آمد دلیل آفتاب 🔴⚠️ آنها حال بد را بازی نمی‌کنند، حال بد را توجیه می‌کنند و تمام قد از آن دفاع می‌کنند 🔴 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
هدایت شده از دیدبان هنر و رسانه
5⃣ ✨بالاتر از بی‌هنری✨ کدام روح، زیبایی را می‌شناسد؟ آن روح که زیباست. روح زیباست که زیبایی را زیبا می‌یابد و روح زشت است که زیبا را زشت و زشت را زیبا می‌بیند و به تدریج با زشتی یکی می‌شود و گاه حتی زیبایی را انکار می‌کند و همه عالم را زشت می‌بیند و بی‌هنری بالاتر از این نمی‌شود. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
هدایت شده از اندیشکده فطرت
هوالحی برادری هست که سه ماه کرایه منزلش عقب مونده. مبلغش یک و نیم میلیون تومان هست. آیا عزیزی می تونه کمک کنه؟ در صورت تمایل به کمک لطفا به بنده @Mtfetrat پیام بدهید. با تشکر م.تابنده 17شهریور 1399 .
هدایت شده از دیدبان هنر و رسانه
1⃣ 🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰
هدایت شده از دیدبان هنر و رسانه
✨نسبت قوای وهم، خیال و متخیله✨ 📌ادامه دارد 〰〰〰 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
هدایت شده از دیدبان هنر و رسانه
📚📖📚📖📚📖📚📖📚 ✨مفتون و فیروزه✨ 🖌نویسنده: سعید تشکری 📚 انتشارات نیستان 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
هدایت شده از دیدبان هنر و رسانه
📎📎📎📎📎📎📎 🔻 💠رمانی دو جلدی است که توسط انتشارات نیستان برای نخستین بار در سال 1393 منتشر شد. سعید تشکری که برای نوشتن این کتاب حدود پنج سال وقت گذاشته است، روایتی از سال‌های منتهی به انقلاب اسلامی را به رشته تحریر در آورده است. البته این روایت در مشهد و قوچان در جریان است. برای ما که عادتمان داده‌اند جریان انقلاب را منحصر در تهران بدانیم، خواندن داستانی که شخصیت‌هایش از قوچان آمده‌اند و در کنار مشهدی‌ها در جریان انقلاب ایفای نقش می‌کنند، امری خجسته است. موضوع دیگر ورود از زاویه نگاه هنرمندان و هنری چون تئاتر به انقلاب است. مفتون، فیروزه، دکتر دانشگر، طیبه عزتی و ... از طریق هنر با جریان انقلاب همراه می‌شوند، به گونه‌ای که می‌توان دغدغه آنها را در یافتن هنر متعهّد به انقلاب و اوضاع و شرایط روز دنبال کرد. نقطه قوت دیگر اثر، پایبندی به واقعیت در عین خلق شخصیت‌های خیالی و روابط میان آنهاست. سید علی خامنه‌ای، شهید هاشمی نژاد، هژبر یزدانی و... شخصیت‌هایی هستند که پا در عالم واقع دارند و سبب تقویت وجهه تاریخی رمان می‌شوند. با توجه به همین روایت تاریخ معاصر، خط تعلیق اصلی کتاب لو رفته است و خواننده می‌داند که ماجرا به بهمن 57 ختم می‌شود، اما ریز داستان‌ها و خط‌ تعلیق‌های فرعی خوانش کتاب را شیرین و جذّاب می‌کند و آن را از زمره یک پژوهش تاریخی صرف خارج می‌کند. متن ساده و روان کتاب از یک سو و قدرت تصویرگری نویسنده (به سبب سبقه تئاتری وی) سبب می‌شود تا خواننده کتاب، به راحتی از پس خواندن دو جلد کتاب قطور برآید و از ادامه خواندن منصرف نشود. داستان با وجود تعدّد شخصیت‌ها، آسان‌خوان است و شخصیت‌ها در گیر و دار داستان گم نمی‌شوند. نه تنها با یک کلاف سر در گم مواجه نیستیم، بلکه ارتباط شخصیت‌ها، جایگاه آنان و سرنوشتشان در داستان مشخص است. نکته دیگری که حائز اهمیت است، صیرورت و شدن شخصیت‌ها در داستان است آنها در جریان آشنایی با انقلاب و اوضاع و شرایط آن روزهای ایران و به خصوص حوادث مشهد، قوچان و... رشد کرده، هر کدام به سهم خود، چون جویی کوچک به رود خروشان انقلاب می‌پیوندند. به قول مفتون: «همه بزرگ شده‌ایم. سرانجام اترک به دریا می‌رسد.» 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
هدایت شده از دیدبان هنر و رسانه
6⃣ ✨کارکرد زیبایی✨ انسان به ارتباط با زیبایی محتاج است. بدون زیبایی، روح در تاریکی و خشونت ماده خسته می‌شود. زندگی کردن در سیطره کمیّات و امتدادهای هم مسیر و یکنواخت نیز روح را در خود می‌فشارد. کار زیبایی با انسان نیز در حقیقت، جلب نظر اوست در جهت گسیختن از کمیّات و پرداختن به کیفیّات، تا حیات او طراوت و معنا پیدا کند. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
هدایت شده از دیدبان هنر و رسانه
1⃣ 🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰
هدایت شده از دیدبان هنر و رسانه
🦋🕯🦋🕯🦋🕯🦋🕯 ✨عمان سامانی✨ 🗓 (قرن ۱۴ ه.ق) کیست این پنهان مرا در جان و تن کز زبان من همی گوید سخن؟ این که گوید از لب من راز کیست بنگرید این صاحب آواز کیست؟ در من این سان خود نمایی می‌کند ادّعای آشنایی می‌کند کیست این گویا و شنوا در تنم؟ باورم یارب نیاید کاین منم! متصل‌تر با همه دوری به من از نگه با چشم و از لب با سخن! خوش پریشان با منش گفتارهاست در پریشان گوئیش اسرارهاست گوید او چون شاهدی صاحب جمال حسن خود بیند به سر حدّ کمال از برای خود نُمایی صبح و شام سر برآرد گه ز روزن گه ز بام با خدنگ غمزه صید دل کند دید هرجا طایری بسمل کند گردنی هر جا در آرد در کمند تا نگوید کس اسیرانش کمند لاجرم آن شاهد بالا و پست با کمال دلربایی در الست جلوه‌اش گرمی بازاری نداشت یوسف حسنش خریداری نداشت غمزه‌اش را قابل تیری نبود لایق پیکانش نخجیری نبود عشوه‌اش هرجا کمند انداز گشت گردنی لایق نیامد، بازگشت ما سوی آیینۀ آن رو شدند مظهر آن طلعت دلجو شدند پس جمال خویش در آیینه دید روی زیبا دید و عشق آمد پدید مدتی آن عشق بی نام و نشان بُد معلّق در فضای بیکران دلنشین خویش مأوائی نداشت تا درو منزل کند جایی نداشت بهر منزل بی‌قراری ساز کرد طالبان خویش را آواز کرد چون که یک سر طالبان را جمع ساخت جمله را پروانه، خود را شمع ساخت جلوه‌ای کرد از یمین و از یسار دوزخی و جنّتی کرد آشکار جنّتی خاطر نواز و دل‌فروز دوزخی دشمن گداز و غیر سوز 💐💫💐💫💐💫💐💫💐 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
هدایت شده از دیدبان هنر و رسانه
7⃣ ✨ خود اسلام از اول در یک قالب صد در صد هنری ارائه شده و آن قرآن است. قرآن از لحاظ زبان هنری یک چیز بی‌نظیر و استثنائی است. اهل زبان همه‌شان متّفقند، شعرا، فصحاء، بلغاء و کسانی که در ادبیات و هنر صاحب‌نظرند از اول تا امروز در مقابل اوج هنری قرآن اظهار عجز کرده‌اند. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
مشکل از ماست که بی‌خطر شده‌ایم... 😎 🆔 @FetratArak
✅ پایان شهید سید مرتضی آوینی سال 72 و در فکه نبود، تاثیری که آوینی بر تبیین عقلانیت انقلابی و تفکر امام داشت سبب شد بسیاری بعد از او تحت تاثیر آثارش باشند. تجلی هنری آوینی در "روایت فتح" شهود او بود و ابعاد نظری و معرفتی‌اش در کتاب‌ها و مقالات او بیان شده است که فهم آن‌ها اطلاعات قابل توجهی در حوزه فلسفه و حکمت و حتی عرفان می‌طلبد، مباحث پیچیده‌ای که در دوره تولیدش نظیر ندارند. آوینی در مسائلی که ما با آن‌ها درگیریم در حوزه فرهنگ، اقتصاد، انسان‌شناسی، مباحث سینما و رسانه و حوزه‌های دیگر مثل پارتیزان‌ها عمل می‌کند، یعنی سریعا به تحولات اطرافش واکنش نشان می‌دهد. بسیارند افرادی که جزء مخالفان او بودند اما بعد از شهادت شیفته‌اش شدند، آوینی دقیقا در زمانی زیست کرد که بزرگترین خطر برای انقلاب، اسلام آمریکایی بود با همه تجلیات آمریکایی و اروپایی‌اش یعنی جریان لیبرال مدرن وحشیِ ضد انقلاب. ✅ آوینی پیش از انقلاب متفکری کاملا غرب‌زده بود، معماری و هنر خوانده و سبک زندگی و ظاهری روشن‌فکرانه دارد، علقه‌ای هم به اسلام و انقلاب و قرآن ندارد، خودش می‌گوید که بعد از انقلاب شروع کرده به نقد فضایی که 10 سال در آن حضور داشته. در قرآن می‌فرماید کسی که به طاغوت کافر شود و به خدا ایمان آورد به محکم‌ترین دستگیره چنگ زده است. کامران آوینی قبل انقلاب و سید مرتضی آوینی بعد انقلاب کسی بود که اول به طاغوت کافر شد و سپس به الله ایمان آورد. و دقیقا به همین دلیل است که بهتر از دیگران می‌تواند تمدن غرب را به چالش بکشد. کتاب ماجرای فکر آوینی به قلم وحید یامین‌پور 🆔 @fetratarak
هدایت شده از دیدبان هنر و رسانه
8⃣ ✨هجرت هنری✨ ما اگر بتوانیم از راه صحیح بشریت را به سمت هنرمعقول ببریم و نیازهای هنر دوستانه آنها را تأمین کنیم، جامعه دیگر از ما توقّع هنر کاذب ندارد. اگر ما هنر صادق را ارائه کردیم، قطعاً این طور می‌شود. اگر بتوانیم جامعه را به سمت هنر دینی و معقول ببریم آن خلاء پر می‌شود. البته در مرحله انتقال از هنر حسّی به هنر عقلی، از هنر غیر دینی به هنر دینی، یک مقداری فاصله هست. باید این تلفات را تحمل کرد، ولی بنا باید بر این باشد که ما این هجرت و انتقال را داشته باشیم. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media