7️⃣ #گیلدا
🖋 کارگردان : #امید_بنکدار و #کیوان_علیمحمدی
🖋 گونه هنری: نامشخص!
🔴 داستان فیلم :
ماجرای فیلم در مورد بازیگری است که یک کافه هم دارد و در حال آماده شدن برای فیلم جدیدش می باشد، گیلدا در دنیای خیالی اش و در آن کافه با مردان متفاوتی ملاقات می کند...
🔴 مشخص است فیلمی که بعد از 4 سال توقیف بالاخره با فشارهای متعدد اکران میشود نه در حد و اندازه های یک فیلم تراز سینمای ایران بلکه در تراز یک فیلمِ با مخاطب خاص هم نیست، به قول مسعود فراستی حتی مقوا هم نیست.
🔴 اشتباه آنجا بود که سازندگان سالها قبل فیلم کوتاه "عشق تنهاست و از پنجرهای کوتاه به بیابانهای بیمجنون مینگرد" را ساختند و پس از مورد استقبال قرار گرفتن تصمیم گرفتند همان داستان را در یک فیلم بلند 2 ساعته با مقداری مخلفات اضافه جای دهند که البته نتیجه آن از فاجعهی پیش آمده مشخص است.
🔴 در استفاده هنرمندانه از تصویر و تمام جزئیات و امکانات هنر هفتم در این فیلم همین بس که اگر چشمهایتان را ببندید و فیلم را صرفا بشنوید هیچ چیزی از دست ندادهاید، چراکه بیشتر شبیه یک پخش رادیویی است تا فیلم سینمایی، که البته در همان پخش رادیویی هم موفق نیست.
🔴 نه حرفی برای گفتن، نه فراز و فرودی در داستان، نه درگیر کردن مخاطب، #گیلدا صرفا تلاشی مذبوحانه برای نوگرایی دارد
🔴 #گیلدا به حدی کسل کننده و حوصله سر بر است که اگر عزم جدی برای تماشای کامل آن دارید، پیشنهاد میکنیم 2 الی 3 روز در برنامهتان خالی کنید، چرا که همین اندازه طول خواهد کشید.
🔴 سال اکران : ۱۳۹۹
🔴 میزان فروش : متاسفانه 5 میلیارد
#اندیشکده_فطرت
#جشنواره_منهای_فجر
#هفتمین_فیلم_بد
🆔@FetratArak
هدایت شده از دیدبان هنر و رسانه
1⃣5⃣3⃣
#هنر_و_رسانه_در_اندیشه_بزرگان
#آیت_الله_میرباقری
✨هنر حقیقی✨
هنر حقیقی زمانی شکل میگیرد که احساسی از جمال و جلال حضرت حق و قرب کلی عالم در مسیر تکامل تاریخ بر محور ولایت حقّه در هنرمند شکل گیرد، به جامعه منتقل گردد و جامعه را به سوی مراتب قرب هدایت کند.
#هنر #هنرمند
#هنر_حقیقی
🍃دیدبان هنر و رسانه🍃
@Didban_Art_Media
#اندیشکده_فطرت
#جشنواره_منهای_فجر
6️⃣ ششمین فیلم بدِ سال: #زنها_فرشتهاند_2
کارگردان: #آرش_معیریان❗️
👇🏻👇🏻👇🏻
اندیشکده فطرت
#اندیشکده_فطرت #جشنواره_منهای_فجر 6️⃣ ششمین فیلم بدِ سال: #زنها_فرشتهاند_2 کارگردان: #آرش_معیریا
6️⃣ #زنها_فرشتهاند_2
🖋 کارگردان : #آرش_معیریان
🖋 گونه هنری: طنز، خانوادگی(!)
🔴 داستان فیلم :
داستان زن ها فرشته اند (۲) ، مجزا از داستان فیلم قبلی یعنی زن ها فرشته اند (۱) که در سال ۱۳۸۶ ساخته شد میباشد، یعنی در ادامه آن نیست اما با همان ایده و کلیشه ساخته شده و در حقیقت ضعیفتر از کار قبلی است.
🔴 همچنان شاهد استفاده از فرمول طلایی فروش فیلمهای طنز یعنی شوخیهای رکیک، مقادیر متنابهی حرکات موزون، زرق و برق های لاکچریستی و بازیگران سرشناس هستیم و مشخص نیست مخاطب چه زمانی میخواهد علیه این استحماق رنگی! دست به اعتراض بزند.
واضح است که فیلم به نیت سینمای عامه پسند ساخته شده است اما قطعا سطح عامه جامعه انقدرها هم پایین نیست!
🔴 #زنها_فرشتهاند_2 حرفی که برای گفتن ندارد اما داستان در مورد دو زن (سحر قریشی و نیوشا ضیغمی) است که از همسران خود جدا شدهاند و برای گرفتن مهریه وارد یک بازی کلاهبرداری و نقشه کشیدن برای همسران سست عنصر داستان می شوند و هر یک به فریب همسر دیگری می پردازد.
🔴 مدتی هست که خط قرمز استفاده از الفاظ و شوخیهای رکیک و رقص علنی و رسمی در سینمای ما کاملا از بین رفته و عادی قلمداد میشود اما این فیلم گامهایی رو به جلو در راستای زدودن هرچه بیشتر خط قرمزها برداشته از جمله نمایش خشونت و زد و خورد بین یک زن و مرد یا استفاده از شلوار پاره برای بازیگر زن فیلم.
🔴 هم چنین در فیلم اشارات متعددی به یک کلیپ منقضی در فضای مجازی صورت میگیرد که خب دستاویز جالبی برای طنز بخشی به فیلم به نظر نمی رسد.
باید توجه داشت نیاز مردم و اقتضای سینما به وجود فیلم های طنز، به هیچ وجه دلیل که نه، حتی بهانه ی مقبولی برای پذیرش چنین آثار ابزورد و سخیفی نخواهد بود.
🔴 اگر فیلم را دیده اید و به علت و حکمت صحنه رقص هندی پی بردید لطفاً ما را هم در جریان بگذارید! برداشتی که انگار مستقیما در سینمای بالیوود ضبط شده است. در پایان سوال کلیدی این است که واقعا چه کسی این فیلمنامهها را مینویسد؟ چه کسی مجوز میدهد؟ و کلیدیتر از همه، واقعا عوامل سازنده و بازیگران با طیب خاطر این آثار را تهیه میکنند؟؟؟
🔴 سال اکران : ۱۳۹۹
🔴 میزان فروش : متاسفانه 3 میلیارد
#اندیشکده_فطرت
#جشنواره_منهای_فجر
#ششمین_فیلم_بد
🆔@FetratArak
#اندیشکده_فطرت
#جشنواره_منهای_فجر
5️⃣ پنجمین فیلم بدِ سال: #چشم_و_گوش_بسته
کارگردان: #فرزاد_موتمن❗️
👇🏻👇🏻👇🏻
اندیشکده فطرت
#اندیشکده_فطرت #جشنواره_منهای_فجر 5️⃣ پنجمین فیلم بدِ سال: #چشم_و_گوش_بسته کارگردان: #فرزاد_موتمن❗
5️⃣ #چشم_و_گوش_بسته
🖋 کارگردان : #فرزاد_موتمن
🖋 گونه هنری: طنز، مسلما غیر خانوادگی غیر دوستانه غیر انسانی
🔴 داستان فیلم :
ماجرا از این قرار است که یک فرد نابینا و یک فرد ناشنوا، به اشتباه متهم به قتل می شوند و برای اثبات بی گناهی شان با یک باند خلاف کار درگیر می شوند...
🔴 باز هم فرمول طلایی فروش فیلمهای طنز ابزورد اما اینبار با خط شکنیهایی بیشتر و وقیحانهتر! دیالوگهای مستقیم و غیر مستقیم جنسی،افکار و نگاههای هرزه شخصیتها، طراحی اغواگرانه و شهوتران زن داستان و به نمایش درآوردن صحنههایی که معلوم نیست عوامل سازنده فیلم با خانوادههایشان میتوانند آنها را نگاه کنند یا نه، همگی نشان میدهد این فیلم اصلا چشم و گوش بسته نیست و مرزهای بیحیایی سینما را جابه جا کرده است.
🔴 در کنار موارد ذکر شده بالا، از نگاه غیرانسانی کارگردان و نویسنده و تمسخر افراد دارای معلولیت هم نمیتوان گذشت گویا همزمان با ته کشیدن سوژههای جدید جنسی برای شوخی در فیلمها باید منتظر ورود به هر عرصهای برای تمسخر باشیم و هیچ حد و مرز اخلاقی و انسانی جلودار این ابزوردپردازان بیهنر نیست
🔴 قهرمانپردازی و فرهنگسازیهای مفید برای جامعه سالهاست در این دست فیلمها جایی ندارد و ما هم یادگرفتهایم انتظارات بیجا از هنربازان نداشته باشیم اما احمق و بی فکر نشان دادن نیروی پلیس که محور امنیت جامعه است نه یک گزاره هنری بلکه به عنوان یک مولفه استراتژیک در جامعه سازی مطرح میشود و حفظ شان و اقتدار آن از مفروضات بنیادی است و ای کاش امثال چشم و گوش بسته ها به خاطر بازی با این گزاره مهم مورد توبیخ قرار میگرفتند
🔴 اگر رسالت یک فیلم کمدی را نقد مسائل جامعه و تلنگر به افکار فرسوده بدانیم، این فیلم به هیچ وجه رسالت خود را انجام نداده است و حتی در جهتی معکوس القائات نامناسبی برای مخاطب دارد، از نظر داستان هم کششی برای مخاطب ایجاد نمیکند چراکه قصه کاملا تکراری و نخ نماست
🔴 از اذهان مریض سازنده انتظاری نمیرود اما سوال اینجاست که واقعا چه سازمانی به این فیلمها مجوز پخش میدهد؟ وزارت ارشاد؟ اغوا؟؟ یا اضلال؟؟؟
🔴 سال اکران : ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹
🔴 میزان فروش : با کمال تاسف 12 میلیارد
#اندیشکده_فطرت
#جشنواره_منهای_فجر
#پنجمین_فیلم_بد
🆔@FetratArak
هدایت شده از دیدبان هنر و رسانه
1⃣5⃣7⃣
#هنر_و_رسانه_در_اندیشه_بزرگان
#علامه_جوادی_آملی
✨لهو و فلاح✨
کار خیالمحور، سرگرمی است که از آن به لهو تعبیر میشود و رجال دینی، هرگز مبتلا به آن نخواهند شد. اندیشه و یا انگیزه عقلمدار، هنر است که از آن به فلاح یاد میشود و صلای «حی علی الفلاح»سالکان کوی خرد را به سمت آن فرا میخواند.
#هنر #هنرمند
#خیال #قوه_واهمه
#سرگرمی #لهو
#عقل #فلاح
#حی_علی_فلاح
🍃دیدبان هنر و رسانه🍃
@Didban_Art_Media
اندیشکده فطرت
#اندیشکده_فطرت #جشنواره_منهای_فجر 4️⃣ چهارمین فیلم بدِ سال: #مطرب کارگردان: #مصطفی_کیایی❗️ 👇🏻👇🏻👇🏻
4️⃣ #مطرب
🖋 کارگردان : #مصطفی_کیایی
🖋 گونه هنری: طنز، ضد اجتماعی
‼️ببینیم پرفروشترین فیلم تاریخ سینمای ایران چه چیزی در چنته دارد❓
🔴 داستان فیلم :
ابراهیم یک خواننده کوچه بازاری قصد دارد خواننده بزرگی شود، از بخت بد او، انقلاب می شود و او در حسرت مطربی باقی می ماند اما فرصتی فراهم می شود تا در ترکیه یک کنسرت برگزار کند
🔴 #مطرب با موضوع جالبی که داشت، میتوانست به یک طنز قوی تبدیل شود اما افراط در شوخی و اتفاقات دم دستی و غیر منطقی و هجمه به فرهنگ خودی، از آن فیلمی بی در و پیکری ساخته و صرفا با افراط در استفاده از همان فرمول طلایی ابزورد سازی به این حجم از فروش دست یافته است.
🔴 فیلم ظاهری انتقادی دارد و قرار است با نقد هایی که به جامعه وارد میکند حرف و اعتراض خود را به مخاطب القا کند اما همه این مفاهیم جدای از منصفانه یا غیرمنصفانه بودنشان زیر لایهای ضخیم از مسخره بازی و لودگی پنهان شدهاند و جلب توجهی نمیکنند.
🔴 مطرب بستری مناسب دارد و میتوانست با یک فکر صحیح به موضوعاتی مثل مهاجرت، آقازادگی، غرب زدگی و کنسرت و ... بپردازد اما کاملا بی هدف پیش رفته و به مثابه آش شله قلمکاری است که هر چیزی را که مسبب افزایش فروش فیلم میشود در خود جای داده و هدف بیشتری ندارد.
🔴 همانطور که انتظار میرود با فیلمی مواجه هستیم تشکیل شده از مقادیر زیادی طنز جنسی، اعتراض به انقلاب اسلامی، تحقیر ایران و ایرانی و نمایش ایران به عنوان محل بدبختی و بیچارگی، درمورد باقی خط قرمزهای عرفی جامعه هم اصلا نیازی به اشاره نیست چراکه از رعایت کردنشان در این فیلم باید تعجب میکردیم.
🔴 مطرب بهترین اثر برای ایران زدایی و تبلیغ ترکیه به عنوان شهر رویایی ما ایرانی ها است، روندی که در چند سال اخیر در سینما و تلویزیون شدت گرفته. نکته تاسفبرانگیز دیگر فیلم بازیگر نقش اول آن است و میتوان گفت فاصله پرويز پرستوييِ آژانس شيشه اي تا مطرب، از كرخه تا راين است.
🔴 سال اکران : ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹
🔴 میزان فروش : با کمال تاسف 35 میلیارد
#اندیشکده_فطرت
#جشنواره_منهای_فجر
#چهارمین_فیلم_بد
🆔@FetratArak
هدایت شده از دیدبان هنر و رسانه
1⃣5⃣8⃣
#هنر_و_رسانه_در_اندیشه_بزرگان
#استاد_مجید_شاه_حسینی
✨سینمای مردمی✨
سینمایی که به مردم احترام میگذارد، تصویر درستی از آنها روی پرده نشان میدهد؛ تصویری امیدآفرین، نه چاپلوسانه و نه موهن و نه هتّاک. سینمایی که به مردم احترام میگذارد و مطلوب مردم است، رؤیاهای مردم را به رسمیّت میشناسد و در مخاطب خود ایجاد امید میکند. و نهایتاً سینمایی که در وقت ضرورت، مشکلات را با ارائۀ راه حل مناسب به نمایش میکشد.
#هنرمند #هنر
#سینما #مردم
#مخاطب
🍃دیدبان هنر و رسانه🍃
@Didban_Art_Media
#اندیشکده_فطرت
#جشنواره_منهای_فجر
3️⃣ سومین فیلم بدِ سال: #خوب_بد_جلف2
کارگردان: #پیمان_قاسم_خانی❗️
👇🏻👇🏻👇🏻
اندیشکده فطرت
#اندیشکده_فطرت #جشنواره_منهای_فجر 3️⃣ سومین فیلم بدِ سال: #خوب_بد_جلف2 کارگردان: #پیمان_قاسم_خانی❗️
3️⃣ #خوب_بد_جلف2
🖋کارگردان : #پیمان_قاسم_خانی
🖋 گونه هنری : طنز_غیرخانوادگی (تماشای این فیلم حتی با دوستان هم توصیه نمیشود🔞)
⚠️ احتمال کهیر زدن
🔴داستان فیلم :
یک گروه تروریستی به دستور ترامپ، برای نفوذ به تاسیسات امنیتی، در قالب یک تیم فیلمسازی وارد ایران می شوند و از سام درخشانی و پژمان جمشیدی به عنوان بازیگر و پوشش برای کار خود استفاده می کنند...
🔴اگر با نهایت تسامح و تساهل نگاه کنیم زوج سینمایی سام درخشانی و پژمان جمشیدی تنها برگ نصفه و نیمه برندهی فیلم هستند که البته حلاوت و تازگی لازم را ندارند و اگر از شوخی و اشارت جنسی که پای ثابت فیلمهای طنز سال های اخیر هستند بگذریم، به سختی میتوانند خندهای بر لب بنشانند، گویا سرچشمه خلاقیت قاسم خانی هم خشک شده و دیگر چیز جدید برای ارائه ندارد و حتی صحنههای جیمزباند بازی هم کمکی به او نکرده
از ترکیب دو مورد فوق میتوان به کلیت فیلم پی برد، بگذریم از اینکه قصه تکراری باعث میشود از همان ابتدا، پایان فیلم لو برود
🔴شاید بتوان گفت جذاب ترین سکانس فیلم خوب بد جلف 2 آنجاییست که مینویسد: این داستان ادامه دارد.
البته به شرط آنکه دیگر ادامهاش ساخته نشود
🔴 میزان فروش: متاسفانه ۱۴ میلیارد
🔴 سال اکران:۱۳۹۹
#اندیشکده_فطرت
#جشنواره_منهای_فجر
#سومین_فیلم_بد
🆔@FetratArak