eitaa logo
فیلمنامه نویسی
470 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
1.7هزار ویدیو
66 فایل
کانال فیلمنامه نویسی @FilmnameNevisi ارتباط با ادمین یا مدیر کانال فیلمنامه نویسی روزانه نویس @Dailywriter در كپی و ارسال این معرفی به علاقمندان به هنر فیلمنامه نویسی همکاری بفرمایید
مشاهده در ایتا
دانلود
✡️ منجی‌ستیزی و اسلام‌هراسی هری پاتر 1️⃣ ضدّیت با اسلام در این فیلم بسیار آشکار است. از همان قسمت اول، پروفسور کوییرل با روحانیت شیعه، شیطان را زیر عمامه‌اش مخفی کرده است!! ✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter ☝️ سوژه هایی مناسب پرداخت دراماتیک در دنیای هنرهای نمایشی (دراماتیک) برای تولید داستان، رمان و فیلمنامه فیلم و سریال ✅↙️کانال فیلمنامه نویسی در ایتا، سروش، ایگپ تلگرام و روبیکا فیلمنامه نویسی: تفکر فلسفی، مقدمه ای برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه سینما و تلویزیون با ایده، طرح و فیلمنامه های فاخر https://rubika.ir/filmnamenevisi لینک ↙️ آی دی های کانال ا🆔 در تلگرام، https://t.me/FilmnameNevisi در بله ↙️ https://ble.im/filmnamehnevisi در سروش↙️ https://splus.ir/filmnamenevisi در ایتا ↙️ https://eitaa.com/FilmnameNevisi در آی‌ گپ ↙️ https://iGap.net/filmnamenevisi در بله ↙️ https://ble.ir/join/ODhjNjFhNj ble.im/join/ODhjNjFhNj ✅ارسال به پژوهشگران هنر سینما .
✡️ از واقعیت پنهان مرد عنکبوتی تا دهکدهٔ جهانی باراکا (١) 💥 تجربه‌ای چهل‌ساله از لیبرالیزاسیون دولتی (قسمت پانزدهم) 1️⃣ نظام اقدام به بازتولید دینی جدید می‌نماید که مبتنی بر آن ساحت وجودی و حوزهٔ عمل انسان به سه سطحِ فردی، شهروندی و مدنی تقسیم می‌گردد. و با محترم‌شمردن هر باور و اعتقادی در حوزهٔ فردی، سعی می‌کند تا دخالت تفکرات خدامحور و بالأخص دین حَق را در روابط اجتماعی و در دو سطح شهروندی و مدنی، نامشروع جلوه داده و حضور در این دو سطح را به‌صورت امری مقدس تلقّی کند. از همین جهت، سینمای اقدام به خلق شخصیت‌هایی همچون مرد عنکبوتی می‌نماید. 2️⃣ (Spider-Man) ابرقهرمانی است که نخستین‌بار در سال ۲۰۰۲م. و به کارگردانی یک به‌نام (Sam Raimi) تولید شد. این اثر، توسط کمپانی کلمبیا پیکچرز به‌عنوان یکی از معتبرترین شرکت‌های سازنده و پخش‌کنندهٔ فیلم عرضه شد و مخاطبان بسیاری را در جهان مجذوب ساخته و به یکی از قهرمانان افسانه‌ای سینما مبدّل گردید. 3️⃣ مرد عنکبوتی پیش از حضور در سینما، نخست در سال ۱۹۶۲م، توسط پدیدآورندهٔ اصلی‌ترین شخصیت‌های کمیک و بازیگر، تهیه‌کننده و نویسندهٔ آمریکا، یعنی (Stan Lee) خلق شد و با سرمایهٔ شرکت و در قالب مجله و کتاب به جهانیان عرضه گردید. 4️⃣ مرد عنکبوتی در واقعیت پنهان خود در تعارضی آشکار با دین حَق و این فرمودهٔ خداوند متعال در قرآن کریم (عنکبوت: ۴۱)، سعی می‌کند تا تنها با کمک نیش یک ، اسطوره‌ای شکست‌ناپذیر خلق نماید که فقط با اتکا به خود با بدی‌ها به مبارزه برخاسته است. 5️⃣ مرد عنکبوتی شاید برای بسیاری مشخص نباشد و تا به آینده نیز هیچ‌گاه ستیز مستقیم او با دین حَق برای بسیاری از مخاطبان معلوم نگردد؛ اما آن‌چه که بدون هیچ تردیدی برای هر مخاطبی قابل فهم و درک می‌باشد، حضور مرد عنکبوتی به‌عنوان شخصیتی و بر بستر تفکر است که به‌نوعی ویژه از ماهیت قُدسی و در جامعهٔ پیرامونی خود دفاع می‌نماید. ✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter ☝️ سوژه هایی مناسب پرداخت دراماتیک در دنیای هنرهای نمایشی (دراماتیک) برای تولید داستان، رمان و فیلمنامه فیلم و سریال ✅↙️کانال فیلمنامه نویسی در ایتا، سروش، ایگپ تلگرام و روبیکا فیلمنامه نویسی: تفکر فلسفی، مقدمه ای برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه سینما و تلویزیون با ایده، طرح و فیلمنامه های فاخر https://rubika.ir/filmnamenevisi لینک ↙️ آی دی های کانال ا🆔 در تلگرام، https://t.me/FilmnameNevisi در بله ↙️ https://ble.im/filmnamehnevisi در سروش↙️ https://splus.ir/filmnamenevisi در ایتا ↙️ https://eitaa.com/FilmnameNevisi در آی‌ گپ ↙️ https://iGap.net/filmnamenevisi در بله ↙️ https://ble.ir/join/ODhjNjFhNj ble.im/join/ODhjNjFhNj ✅ارسال به پژوهشگران هنر سینما .
✡️ از واقعیت پنهان مرد عنکبوتی تا دهکدهٔ جهانی باراکا (۲) 💥 تجربه‌ای چهل‌ساله از لیبرالیزاسیون دولتی (قسمت پانزدهم) 1️⃣ (Baraka) عنوان مستندی فاقد دیالوگ است که در سال ۱۹۹۲م. و به کارگردانی (Ron Fricke) در سینمای آمریکا تولید و هم‌چنان عنوان‌دار یکی از پرهزینه‌ترین مستندهای تاریخ می‌باشد؛ مستندی با بیست فصل که در نقاط مختلف از جمله ایران و ۲۴ کشور از شش قارهٔ جهان و طی یک دورهٔ ۱۴ماهه تصویربرداری شده است. 2️⃣ باراکا که در اصل واژه‌ای عبری و به معنی برکت‌یافته می‌باشد، به‌صورت ویژه‌ای سعی می‌کند تا مخاطب خود را به پذیرش سوق داده و ضمن ایجاد حسّ حقارت در مخاطبان متدیّن، ایشان را متوجه ماهیت متعالی دین و عقب‌ماندگی و بَدَوی بودن سایر ادیان می‌نماید. 3️⃣ باراکا اگر چه با به چالش کشیدن اصالت وجود آدم و حوا، سعی می‌نماید تا روند انسان را مبتنی بر انگاره‌های به تصویر کشیده و از این جهت سرآغاز اثر را به ترسیم چهرهٔ یک در چشمهٔ آب گرمی در ژاپن اختصاص می‌دهد، اما در ادامه با نمایش مذاهب بکر و گوشه‌نشین اما جذاب تبّتی و آداب و رسوم کهن، بیننده را متوجه خصیصه‌هایی کهن از معبودخواهی و حسّ پرستش بَدَوی ساخته و با ترسیم ساختار تکامل بشر از مرحلهٔ و پس از آن مرحلهٔ و و نهایتاً مرحلهٔ و ، به‌نوعی اصل وجود دین حَق را در تعارض با شعور آدمی! و پیروان هر دین را انسان‌هایی سر در گریبان و خودحق‌پندار معرفی می‌کند! 4️⃣ بر این اساس، ، سعی می‌کند تا انسان‌گرایی سکولار یا را تنها مسیر بَشر معرفی کند؛ مسیری که در بَطن خود به نفی هرگونه پایهٔ فرابَشری و الهی برای مبادرت و دین جدید مادّی و مطلوب خود را بر پایهٔ خِرد محض بَشر بنا نهاده و ضمن تلفیق آن با نگاه‌های تجربه‌گرایانه به معرفی کتاب مقدسی جدید با عنوان می‌پردازد. 5️⃣ دینی که در چارچوب عقل و خِرد بَشری تعریف شده و ضمن توهم و خُرافه دانستن امور خارج از این چارچوب، سعی می‌نماید تا تمام داشته‌های غیرمادّی آدمی را در بهترین حالت ممکن به‌عنوان دریافت‌های ذهنی او محترم شمرده و در عین حال از ظهور و بروز گُستردهٔ اجتماعی آن جلوگیری نماید. ✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter ☝️ سوژه هایی مناسب پرداخت دراماتیک در دنیای هنرهای نمایشی (دراماتیک) برای تولید داستان، رمان و فیلمنامه فیلم و سریال ✅↙️کانال فیلمنامه نویسی در ایتا، سروش، ایگپ تلگرام و روبیکا فیلمنامه نویسی: تفکر فلسفی، مقدمه ای برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه سینما و تلویزیون با ایده، طرح و فیلمنامه های فاخر https://rubika.ir/filmnamenevisi لینک ↙️ آی دی های کانال ا🆔 در تلگرام، https://t.me/FilmnameNevisi در بله ↙️ https://ble.im/filmnamehnevisi در سروش↙️ https://splus.ir/filmnamenevisi در ایتا ↙️ https://eitaa.com/FilmnameNevisi در آی‌ گپ ↙️ https://iGap.net/filmnamenevisi در بله ↙️ https://ble.ir/join/ODhjNjFhNj ble.im/join/ODhjNjFhNj ✅ارسال به پژوهشگران هنر سینما .
✡️ چرا غرب هری پاتر را رها نمی‌کند؟! 💥 به بهانهٔ تصمیم ساخت سریال هری پاتر 1️⃣ مجموعهٔ دربرگیرندهٔ جنگ آخرین یا همان است که در قسمت ششم یعنی «هری پاتر و شاهزادهٔ دو‌رگه» از آن به‌طور مستقیم سخن رفت. در بخش آخر کتاب ششم، وقتی همهٔ یاران دامبلدور، گرد جسد او جمع شده‌اند، هری به یاد نخستین سفر کابوس‌وارش به این جنگل افتاده و اولین ملاقاتش با ولدمورت را به‌خاطر می‌آورد و همچنین جمله‌ای از دامبلدور که گفت: 👈 «جنگ نهایی نیک و بد، آرماگدون بزرگ چندان دیر نیست». 2️⃣ برای اولین‌بار در همین قسمت ششم بود که به‌طور علنی هری پاتر به‌عنوان نامیده شد! از آن قسمت به بعد بود که دیگر روشن شد هری پاتر مانند کاراکتر در سایر فیلم‌های مشابه آخرالزمانی، تنها کسی است که همه در انتظار نبردش با و نجات جهان از وجود آن به‌سر برده‌اند، که این موضوع در خود فیلم هم به‌روشنی مورد اشاره قرار گرفت. 3️⃣ مثلاً در صحنه‌ای از فیلم «هری پاتر و شاهزاده دورگه» که هری در رستورانی مشغول خواندن روزنامه بود، در همان روزنامه موضوع منجی بودن هری کاملاً بیان شد و پیشخدمت رستوران نیز از این بابت نسبت به هری ابراز ارادت کرد! 4️⃣ ، سرانجام در بخش دوم از فیلم «هری پاتر و یادگاران مرگ» رؤیت شد. نکتهٔ قابل توجه این‌که سازندگان فیلم دقیقاً براساس باورهای (صهیونیسم مسیحی) در بخش اول از یادگاران مرگ، و را بر و حاکم ساختند. 5️⃣ این همان مرحلهٔ نخست است که بنا بر تبلیغات مسیحیان صهیونیست، سپاه شرّ یا یا همان (‌ضد‌مسیح) ابتدا بر (بیت‌المقدس) حاکم شده و سپاه مسیح یا مسیحیان نوتولدیافته بر اثر پدیدهٔ Rapture به آسمان نزد مسیح می‌روند و بعد از مدتی همراه مسیح بازگشته و طیّ مرحلهٔ آخر جنگ آرماگدون، و ارتش تاریکی را شکست داده و حکومت هزارسالهٔ خود را در جهان برقرار می‌سازند. 6️⃣ هم‌چنان‌که در بخش دوم فیلم «هری پاتر و یادگاران مرگ» نیز شاهد بودیم، پس از مدتی که ولدمورت حاکم بر دنیای جادوگری است، هری پاتر با طلسم یادگاران مرگ، همچون مسیح مجدداً از دنیایی دیگر بازگشته و همراه همهٔ دانش‌آموزان و استادان هاگوارتز در جنگی سهمگین با سپاه شرّ، درگیر شده و آن را شکست داد. ✍️ سعید مستغاثی – مستندساز و کارشناس سینما ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter ☝️ سوژه هایی مناسب پرداخت دراماتیک در دنیای هنرهای نمایشی (دراماتیک) برای تولید داستان، رمان و فیلمنامه فیلم و سریال ✅↙️کانال فیلمنامه نویسی در ایتا، سروش، ایگپ تلگرام و روبیکا فیلمنامه نویسی: تفکر فلسفی، مقدمه ای برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه سینما و تلویزیون با ایده، طرح و فیلمنامه های فاخر https://rubika.ir/filmnamenevisi لینک ↙️ آی دی های کانال ا🆔 در تلگرام، https://t.me/FilmnameNevisi در بله ↙️ https://ble.im/filmnamehnevisi در سروش↙️ https://splus.ir/filmnamenevisi در ایتا ↙️ https://eitaa.com/FilmnameNevisi در آی‌ گپ ↙️ https://iGap.net/filmnamenevisi در بله ↙️ https://ble.ir/join/ODhjNjFhNj ble.im/join/ODhjNjFhNj ✅ارسال به پژوهشگران هنر سینما .
✡️ «اِل سید»؛ نمونه‌ای از پیوند منحوس شهسواران صلیبی با زرسالاری یهودی (١) 1️⃣ از نیمهٔ دوم سدهٔ یازدهم میلادی و در فضای جنون صلیبی علیه شرق اسلامی، شاهد مشارکت فعال در تهاجم علیه مسلمانان اسپانیا هستیم. 2️⃣ در تاریخ‌نگاری یهود، از قربانیان وانمود می‌شوند. اما نمونهٔ جنگ صلیبی شبه‌جزیره [شامل کشورهای اسپانیا، پرتغال، آندورا] خلاف این ادعا را نشان می‌دهد و سرآغاز فرایند اقبال الیگارشی یهودی به زیست در شمال اسپانیا و همدستی آنان با به‌‏شمار می‌رود. 3️⃣ به‌‏نوشتهٔ مورّخین دانشگاه عبری اورشلیم «شاهان مسیحی، یهودیان را به‌دلیل آشنایی‌شان با فرهنگ اسلامی در عملیات خود از نظر سیاسی و فرهنگی بسیار مؤثر یافتند.» و به پاس این خدمات، در هر منطقه‏‌ا‌ی که به تصرّف حکمرانان اروپا درمی‌آمد، به یهودیان مغازه، اراضی کشاورزی و باغ واگذار می‌شد. 4️⃣ بدین‌سان، سران جامعهٔ یهودی به پشتوانهٔ مالی و “اسب تروا”‌ی حکمرانان مسیحیِ اروپا علیه دولت‏‌های اسلامی اسپانیا به‌طور اخص و جهان اسلام به‌طور اعم بدل شدند. این سرآغاز پیوند با خاندان‏‌های سلطنتی و الیگارشی حاکم بر اروپا و شکل‌گیری اتحادی تاریخی است که نقشی اساسی در پیدایش ایفا کرد. 5️⃣ حکمرانان مسیحی اسپانیا، که در سدهٔ دهم میلادی تنها بر بخش کوچکی از شمال شبه‌جزیره ایبری فرمان می‌راندند، در نیمهٔ دوم سدهٔ یازدهم تهاجم به سرزمین‏‌های اسلامی را آغاز کردند و در سدهٔ سیزدهم در رأس پنج دولت لئون، آراگون، ناوار، کاستیل و پرتغال به‌تدریج سیطرهٔ خود را بر بخش مهمی از شبه‌جزیرهٔ ایبری برقرار نمودند. 6️⃣ توسعه‌طلبی به‌سوی جنوب تداوم یافت و در سال ۱۴۹۲م با سقوط حاکمیت مسیحیان بر سراسر ایبری تأمین شد. ✍️ استاد عبدالله شهبازی ✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter ☝️ سوژه هایی مناسب پرداخت دراماتیک در دنیای هنرهای نمایشی (دراماتیک) برای تولید داستان، رمان و فیلمنامه فیلم و سریال ✅↙️کانال فیلمنامه نویسی در ایتا، سروش، ایگپ تلگرام و روبیکا فیلمنامه نویسی: تفکر فلسفی، مقدمه ای برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه سینما و تلویزیون با ایده، طرح و فیلمنامه های فاخر https://rubika.ir/filmnamenevisi لینک ↙️ آی دی های کانال ا🆔 در تلگرام، https://t.me/FilmnameNevisi در بله ↙️ https://ble.im/filmnamehnevisi در سروش↙️ https://splus.ir/filmnamenevisi در ایتا ↙️ https://eitaa.com/FilmnameNevisi در آی‌ گپ ↙️ https://iGap.net/filmnamenevisi در بله ↙️ https://ble.ir/join/ODhjNjFhNj ble.im/join/ODhjNjFhNj ✅ارسال به پژوهشگران هنر سینما .
✡️ منجی‌ستیزی و اسلام‌هراسی هری پاتر 2️⃣ لرد ولدمورت نیز به‌عنوان ضدمنجی که به هاگوارتز حمله کرده و بزرگ‌ترین دشمن بشریّت است، لباس (عبا و قبا) را به تن کرده است. ✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter ☝️ سوژه هایی مناسب پرداخت دراماتیک در دنیای هنرهای نمایشی (دراماتیک) برای تولید داستان، رمان و فیلمنامه فیلم و سریال ✅↙️کانال فیلمنامه نویسی در ایتا، سروش، ایگپ تلگرام و روبیکا فیلمنامه نویسی: تفکر فلسفی، مقدمه ای برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه سینما و تلویزیون با ایده، طرح و فیلمنامه های فاخر https://rubika.ir/filmnamenevisi لینک ↙️ آی دی های کانال ا🆔 در تلگرام، https://t.me/FilmnameNevisi در بله ↙️ https://ble.im/filmnamehnevisi در سروش↙️ https://splus.ir/filmnamenevisi در ایتا ↙️ https://eitaa.com/FilmnameNevisi در آی‌ گپ ↙️ https://iGap.net/filmnamenevisi در بله ↙️ https://ble.ir/join/ODhjNjFhNj ble.im/join/ODhjNjFhNj ✅ارسال به پژوهشگران هنر سینما .
✡️ «اِل سید»؛ نمونه‌ای از پیوند منحوس شهسواران صلیبی با زرسالاری یهودی (۲) 1️⃣ پیوند با حکمرانان مسیحی شبه‌جزیره ایبری از زمان آلفونسو پنجم، شاه لئون (۹۹۹-۱۰۲۷)، آغاز شد؛ و در دوران آلفونسو ششم، شاه لئون (۱۰۶۵-۱۱۰۹) و کاستیل (۱۰۷۲-۱۱۰۹)، به شکل جدّی رخ نمود. 2️⃣ در سدههٔ یازدهم میلادی، امیرنشین مسلمان طُلَیْطِلَه (تولِدو)، در قلب شبه‌جزیرهٔ ایبری و در جنوب دو امیرنشین مسیحی کاستیل و لئون، کانون شکوفای فرهنگ و اقتصاد منطقه بود و خاندان بنی‌ذوالنون دولتی منظم و کشوری مرفّه پدید ساخته بود. 3️⃣ در این دوران، یکی از مهم‌ترین و پرجمعیت‌ترین مراکز یهودی‌نشین اسپانیا بود و چهارهزار در آن مأوا داشتند. در پرتو این امنیت و رفاه، در طلیطله یک بسیار ثروتمند و متنفّذ مستقر شد که رهبری یهودیان منطقه را به‌دست داشتند. 4️⃣ درست از همین زمان، به فرماندهی حادثه‌جویی شرور به‏‌نام «رودریگو دیاز ویواری» معروف به (۱۰۴۳-۱۰۹۹)، که سالیانی در دربار آلفونسوی ششم مأوا داشت، گروهی به‌ظاهر نامرتبط با دولت کاستیل تشکیل شد و تهاجم و غارت سرزمین‏‌های ثروتمند مسلمان‌نشین قُرْطَبه (کوردوبا) و بَلَنْسیه (والنسیا) را آغاز کرد. 5️⃣ «ال سید» (که لقب او شکل اسپانیولی «سیّد» عربی است) بعدها به موضوع حماسه‌سرایی‌‏های اغراق‌آمیز بدل شد و در مقام یک قهرمان افسانه‌ای جای گرفت؛ و در سدهٔ بیستم، در ، بر اساس این افسانه‌ها از «ال سید» فیلم‌ها ساخته شد. این در حالی‌است که محققین او را حادثه‌جویی می‌شناسند که: «به عصر خویش بیش از فضایل آن متصف بود.» 6️⃣ در این اسطوره‌ها گفته می‌شود که «اِل سید» با سرمایه‌گذاری یک «شیّاد زیرک» و ۳۰۰ سوار، تهاجم غارتگرانهٔ خود را آغاز کرد و خزانه‌داران و کارگزارانش بودند. این افسانه‌ها صحّت دارد. غارتگری‌‏های «اِل سید» در اصل یک سرمایه‌گذاری مالی از سوی بود. دایرةالمعارف یهود می‌نویسد: «اِل سید» از راکوئل و ویداس، یهودیان ساکن شهر برغش (بورگس) پایتخت کاستیل، وام گرفت و با این پول به والنسیا حمله برد. ✍️ استاد عبدالله شهبازی ✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter ☝️ سوژه هایی مناسب پرداخت دراماتیک در دنیای هنرهای نمایشی (دراماتیک) برای تولید داستان، رمان و فیلمنامه فیلم و سریال ✅↙️کانال فیلمنامه نویسی در ایتا، سروش، ایگپ تلگرام و روبیکا فیلمنامه نویسی: تفکر فلسفی، مقدمه ای برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه سینما و تلویزیون با ایده، طرح و فیلمنامه های فاخر https://rubika.ir/filmnamenevisi لینک ↙️ آی دی های کانال ا🆔 در تلگرام، https://t.me/FilmnameNevisi در بله ↙️ https://ble.im/filmnamehnevisi در سروش↙️ https://splus.ir/filmnamenevisi در ایتا ↙️ https://eitaa.com/FilmnameNevisi در آی‌ گپ ↙️ https://iGap.net/filmnamenevisi در بله ↙️ https://ble.ir/join/ODhjNjFhNj ble.im/join/ODhjNjFhNj ✅ارسال به پژوهشگران هنر سینما .
✡️ «اِل سید»؛ نمونه‌ای از پیوند منحوس شهسواران صلیبی با زرسالاری یهودی (٣) 1️⃣ سرمایه‌گذاری یهودیان در غارتگری‏‌های «اِل سید» سرآغاز پیوند قدرت مالی و اطلاعاتی با قدرت سیاسی و نظامی است؛ پیوندی شوم که تا به امروز ادامه دارد. دایرةالمعارف یهود دوران جنگ‏‌های الیگارشی صلیبی علیه مسلمانان در شبه جزیره ایبری را نمونه‌ای مثال‌زدنی از نقش «سرمایه‌گذاری کلان و گسترده مالی» در تکاپوهای نظامی یافته است. 2️⃣ آلفونسو ۱۳ سال پس از آغاز سلطنتش در کاستیل، و پس از یک دوران آشوبگری و راهزنی در منطقه به‌‏وسیله «اِل سید»، سرانجام به جنگ با یحیی بن اسماعیل، پسر امیری که جوانمردانه به او پناه داده بود، برخاست و در صفر ۴۷۸‌ق./ مه ۱۰۸۵م. را اشغال کرد. طلیطله نخستین ایالت بود که به چنگ حکمرانان مسیحی افتاد. 3️⃣ یازده سال پس از سقوط طلیطله، اول (۱۰۹۶-۱۰۹۹) و تهاجم حکمرانان و الیگارشی اروپا به سرزمین‏‌های اسلامی آغاز شد. لشکرکشی‌های آلفونسوی ششم دومین سرمایه‌گذاری بزرگ مالی (و اطلاعاتی) یهودیان در عملیات نظامی الیگارشی اروپا در شبه جزیره ایبری، پس از «اِل سید»، است. 4️⃣ پس از اشغال طلیطله، این شهر به کانون پرتکاپوی مالی و سیاسی و فرهنگی بدل شد؛ و از جمله گروهی از یهودیان به ترجمه آثار عربی به زبان لاتین مشغول شدند. 5️⃣ طلیطله، که با دربار آلفونسو هم‌بسته بود، با مسلمانان سلوکی ستمگرانه داشت تا بدان‌جا که با مرگ آلفونسو (۱۱۰۹) «مردم شهر شوریدند و یهودیان را مورد حمله قرار دادند.» 6️⃣ در زمان آلفونسوی هشتم (۱۱۵۸-۱۲۱۴) امیران مسلمان اندلس تلاش برای بازپس‌گیری طلیطله را آغاز کردند و سران یهودی چون یوسف الفخار و پسرش آبراهام، برخی از اعضای خاندان ابن عزرا و یوسف ابوعمر بن شوشن در دفاع از شهر «فعالانه شرکت جستند.» ✍️ استاد عبدالله شهبازی ✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter ☝️ سوژه هایی مناسب پرداخت دراماتیک در دنیای هنرهای نمایشی (دراماتیک) برای تولید داستان، رمان و فیلمنامه فیلم و سریال ✅↙️کانال فیلمنامه نویسی در ایتا، سروش، ایگپ تلگرام و روبیکا فیلمنامه نویسی: تفکر فلسفی، مقدمه ای برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه سینما و تلویزیون با ایده، طرح و فیلمنامه های فاخر https://rubika.ir/filmnamenevisi لینک ↙️ آی دی های کانال ا🆔 در تلگرام، https://t.me/FilmnameNevisi در بله ↙️ https://ble.im/filmnamehnevisi در سروش↙️ https://splus.ir/filmnamenevisi در ایتا ↙️ https://eitaa.com/FilmnameNevisi در آی‌ گپ ↙️ https://iGap.net/filmnamenevisi در بله ↙️ https://ble.ir/join/ODhjNjFhNj ble.im/join/ODhjNjFhNj ✅ارسال به پژوهشگران هنر سینما .
✡️ منجی‌ستیزی و اسلام‌هراسی هری پاتر 3️⃣ ولدمورت هنگام ظهورش، یارانش را توبیخ می‌کند که چرا به فکر بازگشت من نبودید؟ پاسخ می‌دهند که در زمان شما، اگر ندایی بود حتماً دنبال می‌کردیم. ✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter ☝️ سوژه هایی مناسب پرداخت دراماتیک در دنیای هنرهای نمایشی (دراماتیک) برای تولید داستان، رمان و فیلمنامه فیلم و سریال ✅↙️کانال فیلمنامه نویسی در ایتا، سروش، ایگپ تلگرام و روبیکا فیلمنامه نویسی: تفکر فلسفی، مقدمه ای برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه سینما و تلویزیون با ایده، طرح و فیلمنامه های فاخر https://rubika.ir/filmnamenevisi لینک ↙️ آی دی های کانال ا🆔 در تلگرام، https://t.me/FilmnameNevisi در بله ↙️ https://ble.im/filmnamehnevisi در سروش↙️ https://splus.ir/filmnamenevisi در ایتا ↙️ https://eitaa.com/FilmnameNevisi در آی‌ گپ ↙️ https://iGap.net/filmnamenevisi در بله ↙️ https://ble.ir/join/ODhjNjFhNj ble.im/join/ODhjNjFhNj ✅ارسال به پژوهشگران هنر سینما .
✡️ منجی‌ستیزی و اسلام‌هراسی هری پاتر 4️⃣ هم‌چنین هنگام ظهورِ دوبارهٔ ولدمورت پس از چند سال، یاران او از ابرها به محضر او می‌آیند. در اسلام و مسیحیت، این مطلب که سوار بر ابرها به محضر او شرفیاب می‌شوند، وجود دارد. ✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter ☝️ سوژه هایی مناسب پرداخت دراماتیک در دنیای هنرهای نمایشی (دراماتیک) برای تولید داستان، رمان و فیلمنامه فیلم و سریال ✅↙️کانال فیلمنامه نویسی در ایتا، سروش، ایگپ تلگرام و روبیکا فیلمنامه نویسی: تفکر فلسفی، مقدمه ای برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه سینما و تلویزیون با ایده، طرح و فیلمنامه های فاخر https://rubika.ir/filmnamenevisi لینک ↙️ آی دی های کانال ا🆔 در تلگرام، https://t.me/FilmnameNevisi در بله ↙️ https://ble.im/filmnamehnevisi در سروش↙️ https://splus.ir/filmnamenevisi در ایتا ↙️ https://eitaa.com/FilmnameNevisi در آی‌ گپ ↙️ https://iGap.net/filmnamenevisi در بله ↙️ https://ble.ir/join/ODhjNjFhNj ble.im/join/ODhjNjFhNj ✅ارسال به پژوهشگران هنر سینما .
✡️ آنچه خواندید خلاصه‌ای بود از پانزدهمین قسمت از سلسله مقالات «تجربه‌ای چهل‌ساله از لیبرالیزاسیون دولتی» با عنوان «از واقعیت پنهان مرد عنکبوتی تا دهکدهٔ جهانی باراکا». متن کامل این مقاله را در آدرس زیر مطالعه کنید: 👉 https://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-hollywood/18577 ✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter ☝️ سوژه هایی مناسب پرداخت دراماتیک در دنیای هنرهای نمایشی (دراماتیک) برای تولید داستان، رمان و فیلمنامه فیلم و سریال ✅↙️کانال فیلمنامه نویسی در ایتا، سروش، ایگپ تلگرام و روبیکا فیلمنامه نویسی: تفکر فلسفی، مقدمه ای برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه سینما و تلویزیون با ایده، طرح و فیلمنامه های فاخر https://rubika.ir/filmnamenevisi لینک ↙️ آی دی های کانال ا🆔 در تلگرام، https://t.me/FilmnameNevisi در بله ↙️ https://ble.im/filmnamehnevisi در سروش↙️ https://splus.ir/filmnamenevisi در ایتا ↙️ https://eitaa.com/FilmnameNevisi در آی‌ گپ ↙️ https://iGap.net/filmnamenevisi در بله ↙️ https://ble.ir/join/ODhjNjFhNj ble.im/join/ODhjNjFhNj ✅ارسال به پژوهشگران هنر سینما .
✡️ از خدمتکاران‌جنسی تا همسران‌کوروش 1️⃣ بنابر روایت مصریان، از آماسیس دوم [فرعون مصر بعد از آپریس] دخترش را خواستگاری کرد و وی چون بیم آن داشته دخترش به‌جای همسر رسمی، بشود، دختر آپریس را به‌جای دختر خود به نزد کوروش فرستاد. 2️⃣ در روایت دیگری، زنی پارسی به دیدار کوروش می‌آید. آن زن پارسی وقتی کودکان قد بلند و جذاب [همسر کوروش] را کنار وی دید، شروع به تحسین کاساندان کرد، لکن کاساندان گفت با وجود داشتن این فرزندان، لکن کوروش به همسری که از مصر گرفته احترام می‌گذارد و شروع به بدگویی از زن مصری کوروش کرد. 3️⃣ در کوروش‌نامه گزنفون «هووخشتره» فرزند آستیاگ و آخرین شاه ماد پس از آن‌که با کوروش دیدار می‌کند، دختر خود را با هدایایی به کوروش تقدیم می‌کند. کوروش در ادامه خطاب به هووخشتره پس از تشکر از وی می‌گوید باید موضوع را با پدر و مادرش در میان بگذارد. کوروش پس از این‌که جانشین پدرش شد به سمت ماد می‌رود و با دختر هووخشتره ازدواج می‌کند. ✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter ☝️ سوژه هایی مناسب پرداخت دراماتیک در دنیای هنرهای نمایشی (دراماتیک) برای تولید داستان، رمان و فیلمنامه فیلم و سریال ✅↙️کانال فیلمنامه نویسی در ایتا، سروش، ایگپ تلگرام و روبیکا فیلمنامه نویسی: تفکر فلسفی، مقدمه ای برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه سینما و تلویزیون با ایده، طرح و فیلمنامه های فاخر https://rubika.ir/filmnamenevisi لینک ↙️ آی دی های کانال ا🆔 در تلگرام، https://t.me/FilmnameNevisi در بله ↙️ https://ble.im/filmnamehnevisi در سروش↙️ https://splus.ir/filmnamenevisi در ایتا ↙️ https://eitaa.com/FilmnameNevisi در آی‌ گپ ↙️ https://iGap.net/filmnamenevisi در بله ↙️ https://ble.ir/join/ODhjNjFhNj ble.im/join/ODhjNjFhNj ✅ارسال به پژوهشگران هنر سینما .
✡️ متن کامل یادداشت «هری پاتر منجی آخرالزمان کابالیستی» را در آدرس زیر بخوانید: 👉 https://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-hollywood/19833 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter ☝️ سوژه هایی مناسب پرداخت دراماتیک در دنیای هنرهای نمایشی (دراماتیک) برای تولید داستان، رمان و فیلمنامه فیلم و سریال ✅↙️کانال فیلمنامه نویسی در ایتا، سروش، ایگپ تلگرام و روبیکا فیلمنامه نویسی: تفکر فلسفی، مقدمه ای برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه سینما و تلویزیون با ایده، طرح و فیلمنامه های فاخر https://rubika.ir/filmnamenevisi لینک ↙️ آی دی های کانال ا🆔 در تلگرام، https://t.me/FilmnameNevisi در بله ↙️ https://ble.im/filmnamehnevisi در سروش↙️ https://splus.ir/filmnamenevisi در ایتا ↙️ https://eitaa.com/FilmnameNevisi در آی‌ گپ ↙️ https://iGap.net/filmnamenevisi در بله ↙️ https://ble.ir/join/ODhjNjFhNj ble.im/join/ODhjNjFhNj ✅ارسال به پژوهشگران هنر سینما .
✡️ به‌مناسبت ١۶ مه، روز جهانی مبارزه با ترس از یا 1️⃣ پشت‌پردهٔ ترویج همجنس‌بازی در جهان 👉 https://jscenter.ir/jewish-and-corruption/homosexuality/184 2️⃣ هالیوود و ترویج همجنس‌بازی در انیمیشن‌ها 👉 https://jscenter.ir/jewish-and-corruption/homosexuality/10860 3️⃣ کابالیسم و قوم لوط 👉 https://jscenter.ir/jewish-studies/kabbalah/4727 4️⃣ اسرائیل بهشت همجنس بازان 👉 https://jscenter.ir/jewish-and-corruption/homosexuality/18363 5️⃣ «سازمان جهانی بهداشت»؛ مروّج انحراف جنسی در مدارس 👉 https://jscenter.ir/jewish-and-corruption/prostitution/19596 6️⃣ «یووال نوح هراری»؛ یهودی همجنس‌بازی که «پیشگوی آینده بشر» شد! 👉 https://jscenter.ir/other-topics/jewish-celebrities/17988 7️⃣ «کی پاپ» و موج پسران دخترنما 👉 https://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-culture/17571 8️⃣ وقتی عرفان نیهیلیستی به همجنس‌بازی رسید! 👉 https://jscenter.ir/slave-jews/pahlavi/17681 ✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter ☝️ سوژه هایی مناسب پرداخت دراماتیک در دنیای هنرهای نمایشی (دراماتیک) برای تولید داستان، رمان و فیلمنامه فیلم و سریال ✅↙️کانال فیلمنامه نویسی در ایتا، سروش، ایگپ تلگرام و روبیکا فیلمنامه نویسی: تفکر فلسفی، مقدمه ای برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه سینما و تلویزیون با ایده، طرح و فیلمنامه های فاخر https://rubika.ir/filmnamenevisi لینک ↙️ آی دی های کانال ا🆔 در تلگرام، https://t.me/FilmnameNevisi در بله ↙️ https://ble.im/filmnamehnevisi در سروش↙️ https://splus.ir/filmnamenevisi در ایتا ↙️ https://eitaa.com/FilmnameNevisi در آی‌ گپ ↙️ https://iGap.net/filmnamenevisi در بله ↙️ https://ble.ir/join/ODhjNjFhNj ble.im/join/ODhjNjFhNj ✅ارسال به پژوهشگران هنر سینما .
✡️ فرانتس کافکا یهودی صهیونیست (١) 1️⃣ تنها یک نیست. بلکه، درحقیقت، در راستای اهداف و عملکرد ، سعی در تخریب چهره و تخفیف شخصیت اَعراب و مسلمانان – به‌عنوان مدعیان سرزمین فلسطین – دارد. 2️⃣ داستان کوتاه و ضعیف «شغال‌ها و عرب‌ها» از او، یک نمونهٔ بارز در این زمینه است. این نوشته که از همان ابتدا و نامش، بخشی از اغراض نویسندهٔ خود را آشکار می‌کند، البته بیشتر شبیه یک خاطرهٔ فانتزی‌گونه است تا یک داستان. 3️⃣ ماجرا، از زبان یک جهانگرد اروپایی روایت می‌شود: او و همراهانش در «یک واحه و بیابان» چادر زده‌اند، و یک عرب هم، نگاهبان شترهایِ حاملِ آنهاست. وقتی آن عرب می‌رود که بخوابد، تعدادی شغال می‌آیند و اطراف این جهانگرد اروپایی را می‌گیرند، و به تجلیل از و بدگویی و تخفیف نزد او می‌پردازند! 4️⃣ «ما می‌دانیم تو از سمت شمال می‌آیی؛ و به‌همین‌جهت، امیدواریم. آنجا وجود دارد. اما عرب‌ها عاری از عقل هستند. چنان‌که می‌بینی، نمی‌شود در خودپسندی سرد آنها، جرقهٔ عقلی روشن کرد… ما دنبال این هستیم که کسی – اربابی‌ – بیاید و ما را نجات بدهد. ما مجبوریم در این سرزمین زندگی بکنیم [توجه شود!]. ولی به‌دنبال یک هستیم که بیاید ما را نجات بدهد.» ✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter ☝️ سوژه هایی مناسب پرداخت دراماتیک در دنیای هنرهای نمایشی (دراماتیک) برای تولید داستان، رمان و فیلمنامه فیلم و سریال ✅↙️کانال فیلمنامه نویسی در ایتا، سروش، ایگپ تلگرام و روبیکا فیلمنامه نویسی: تفکر فلسفی، مقدمه ای برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه سینما و تلویزیون با ایده، طرح و فیلمنامه های فاخر https://rubika.ir/filmnamenevisi لینک ↙️ آی دی های کانال ا🆔 در تلگرام، https://t.me/FilmnameNevisi در بله ↙️ https://ble.im/filmnamehnevisi در سروش↙️ https://splus.ir/filmnamenevisi در ایتا ↙️ https://eitaa.com/FilmnameNevisi در آی‌ گپ ↙️ https://iGap.net/filmnamenevisi در بله ↙️ https://ble.ir/join/ODhjNjFhNj ble.im/join/ODhjNjFhNj ✅ارسال به پژوهشگران هنر سینما .
✡️ نقد سریال بازی تاج و تخت 💥 قسمت اول 1️⃣ (Game of Thrones) مجموعهٔ تلویزیونی آمریکایی در ژانر درام فانتزی است که به‌دست «دیوید بنیاف» و «دی. بی. وایس» برای شبکه اچ‌بی‌او (HBO) ساخته شده است. 2️⃣ جالب توجه است که جدای از شبکه «اچ بی او» که از اقمار اَبَرشرکت «برادران وارنر» است، بازی تاج و تخت اقتباسی از مجموعه کتاب‌های «ترانهٔ یخ و آتش» نوشتهٔ «جورج آر. آر. مارتین» نوشته شده و سریال هم توسط دیوید بنیاف و دی. بی. وایس تولید شده است که هر دو هستند. 3️⃣ سریال «بازی تاج و تخت» در ۷۳ قسمت و در حدود نُه سال پخش شد. این سریال پُربیننده‌ترین سریال در تمام تاریخ بوده و با کسب نمره ۹.۲ از ۱۰، سیزدهمین سریال برتر تاریخ از حیث رضایت مخاطب در بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها (IMDb) است. 4️⃣ «بازی تاج و تخت» علی‌رغم دارا بودن صحنه‌های شبه‌پورنو و لجام‌گسیخته، توانست با کمک دستگاه‌های تبلیغاتی شیطان، مخاطبین بسیار زیادی پیدا کند و حرف خود را به گوش تمام جهان برساند. 5️⃣ این سریال در کنار اقتباس‌های تاریخی متعدد از تاریخ جهان و از جمله انگلیس، دارای فضای به‌شدّت دینی و است. علاوه بر آغاز و پایان این سریال که کاملاً آخرالزمانی بوده و از کتاب‌های یا عهد جدید الهام گرفته است، ادیان متعددی در فیلم به تصویر درمی‌آید. 6️⃣ در کنار خدایان متعدّد و بت‌های متکثّر، سه آیین در این سریال کاملاً جلوه‌گر است: 🔸 آیین یا دین اغلب مردم وستروس، 🔸 آیین جنگل، 🔸 آیین پرستش . 7️⃣ اگر بحث‌های تاریخی فیلم را کنار بگذاریم، دغدغهٔ اصلی سازندگان، ترسیم یک متناسب برای جهان است. تا جایی که علاوه بر تصریحات متعدّد به این موضوع در دیالوگ‌ها، مخاطب نیز چارهٔ این هرج و مرج را در گره‌گشایی شخصیت‌های مهم داستان مثل دنریس تارگرین و جان اسنو پی‌گیری می‌کند. 8️⃣ در ادامه با نگاهی بر مؤلفه‌های متعدّد دینی فیلم، سعی می‌کنیم به هدف اصلی فیلم‌ساز که معرفی و ترسیم یک است، برسیم. ✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter ☝️ سوژه هایی مناسب پرداخت دراماتیک در دنیای هنرهای نمایشی (دراماتیک) برای تولید داستان، رمان و فیلمنامه فیلم و سریال ✅↙️کانال فیلمنامه نویسی در ایتا، سروش، ایگپ تلگرام و روبیکا فیلمنامه نویسی: تفکر فلسفی، مقدمه ای برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه سینما و تلویزیون با ایده، طرح و فیلمنامه های فاخر https://rubika.ir/filmnamenevisi لینک ↙️ آی دی های کانال ا🆔 در تلگرام، https://t.me/FilmnameNevisi در بله ↙️ https://ble.im/filmnamehnevisi در سروش↙️ https://splus.ir/filmnamenevisi در ایتا ↙️ https://eitaa.com/FilmnameNevisi در آی‌ گپ ↙️ https://iGap.net/filmnamenevisi در بله ↙️ https://ble.ir/join/ODhjNjFhNj ble.im/join/ODhjNjFhNj ✅ارسال به پژوهشگران هنر سینما .
✡️ برای اطلاع از ماجرای اندلس، و نقش شخصیت‌های مهمی همانند «ال سید» در آن دوران، یادداشت «الیگارشی یهودی و غارت اندلس» را در آدرس زیر مطالعه کنید: 👉 https://jscenter.ir/jewish-history/formation/1984 ✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter ☝️ سوژه هایی مناسب پرداخت دراماتیک در دنیای هنرهای نمایشی (دراماتیک) برای تولید داستان، رمان و فیلمنامه فیلم و سریال ✅↙️کانال فیلمنامه نویسی در ایتا، سروش، ایگپ تلگرام و روبیکا فیلمنامه نویسی: تفکر فلسفی، مقدمه ای برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه سینما و تلویزیون با ایده، طرح و فیلمنامه های فاخر https://rubika.ir/filmnamenevisi لینک ↙️ آی دی های کانال ا🆔 در تلگرام، https://t.me/FilmnameNevisi در بله ↙️ https://ble.im/filmnamehnevisi در سروش↙️ https://splus.ir/filmnamenevisi در ایتا ↙️ https://eitaa.com/FilmnameNevisi در آی‌ گپ ↙️ https://iGap.net/filmnamenevisi در بله ↙️ https://ble.ir/join/ODhjNjFhNj ble.im/join/ODhjNjFhNj ✅ارسال به پژوهشگران هنر سینما .
✡️ متن کوتاه فوق که خواندید، بهانه‌ای بود برای معرفی جدیدترین مقاله‌ای که با عنوان «از خدمتکاران جنسی تا همسران کوروش» در سایت اندیشکده منتشر شده است. این مقاله به‌علت طولانی بودن و برخورداری از ۴۰ تصویر به عنوان سند از کتب تاریخی، و ذکر متن انگلیسی کتب، قابل انتشار در کانال نیست. دوستان اهل تحقیق خود را به مطالعهٔ متن کامل این مقاله و دیدن اسناد آن در آدرس زیر دعوت می‌کنیم: 👉 https://jscenter.ir/slave-jews/cyrus/19906 ✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter ☝️ سوژه هایی مناسب پرداخت دراماتیک در دنیای هنرهای نمایشی (دراماتیک) برای تولید داستان، رمان و فیلمنامه فیلم و سریال ✅↙️کانال فیلمنامه نویسی در ایتا، سروش، ایگپ تلگرام و روبیکا فیلمنامه نویسی: تفکر فلسفی، مقدمه ای برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه سینما و تلویزیون با ایده، طرح و فیلمنامه های فاخر https://rubika.ir/filmnamenevisi لینک ↙️ آی دی های کانال ا🆔 در تلگرام، https://t.me/FilmnameNevisi در بله ↙️ https://ble.im/filmnamehnevisi در سروش↙️ https://splus.ir/filmnamenevisi در ایتا ↙️ https://eitaa.com/FilmnameNevisi در آی‌ گپ ↙️ https://iGap.net/filmnamenevisi در بله ↙️ https://ble.ir/join/ODhjNjFhNj ble.im/join/ODhjNjFhNj ✅ارسال به پژوهشگران هنر سینما .