7.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥نقد یک دانشجو نسبت به صحبتهای پزشکیان درباره اینکه دانشجو نمیتواند آدم بدی باشد
#به_ویژه_ترین کانال خبری در ایتا بپیوندید 👇
https://eitaa.com/joinchat/4073259207Ce587f9582c
🔷انفجار در نزدیکی فرودگاه بغداد با هدف برهم زدن سفر دکتر پزشکیان
🔹یک پهپاد ناشناس در نزدیکی تأسیسات آمریکایی در مجاورت فرودگاه بغداد منفجر شد. جعفر الحسينی، سخنگوی کتائب حزب الله عراق اعلام کرد: هدف از حمله مشکوک به فرودگاه بغداد، برهم زدن سفر رئیسجمهور ایران
اندر سیاست لیبرالی و اقتصاد طویله ای
همیشه با خود می گفتم که چوپانان چقدر گوسفندان را خوب دوست می دارند که سگان را برای محافظت از گله، نان و آب می دهند و گله را از طمع گرگان در امان می دارند.
اماحال فهمیده ام که چوپان نه دلش برای گوسفندان سوخته و نه سگان را بی طمع لانه داده بلکه به فکر سفره خود بوده که شکمش چاق تر شود و گاه برای اینکه خود را دوست دار گوسفندان نشان دهد به دروغ می گوید: گرگ،گرگ آمده و این درحالی است که چوپان زیر سایه درخت آرمیده و چوب تنبیه به دست گرفته تا اگر گوسفندی سربجنباند او را به غسالخانه برهاند.
این حکایت سیاست لیبرالی و اقتصاد طویله ای است که سرمایه داران می شوند، گله داران و مردمان، گوسفتدان
گوسفندانی سر به زیر،که هرچه چوپان بگوید: جز (بع بع) گفتن هیچ نگویند و با کمی یونجه و علف و طویله ای آرام دلخوش باشند.
گوسفندانی که به وقت سود دهی به آب و نمکی فربه شوند تا باز چوپان، در ترازوی منفعت سود بیشتری برد.
آری نطفه اقتصاد سرمایه داری که در آبستن تفکر لیبرالیسم بسته شد نه تنها در تولدِ رفاه و آزادی، نازا شد بلکه ناقص الخلقه ترین بی عدالتی را به دنیا آورد و جامعه انسانی را به جامعه حیوانی تبدیل کرد.
اقتصادی که ضعیفان زیر چرخهای بی عدالتی له می شوند تا سرمایه داران بی درد به راحتی زندگی کنند.
و تا زمانیکه این چوپانان بر دنیا حاکم باشند، مردمان یا باید گوسفند باشند و سر به زیر و یا همچنان در استطبلِ حقارت اسیر.
آری در اقتصادی که سرمایه سالاران و بالادستان می شوند زندان بان، زیردستان و پایین دستان می شوند زندانیانی که همواره محکوم به حبس هستند
عطاران_ یک معلم
✅سلامی: اسرائیل به زودی طعم انتقام را خواهد چشید
فرمانده کل سپاه:
🔹به جهان ثابت کردیم که اگر همه کشته شویم یک متر از خاک کشورمان را به بیگانگان نخواهیم داد؛ با سلاحمان با آمریکا نمیجنگیم بلکه با سلاح ایمان جوانانمان با آنها درگیر هستیم.
🔹تا این جوانان را داریم نه امتیاز میدهیم نه سازش میکنیم و نه عقب مینشینیم، امروز با زبان اقتدار با دشمن میجنگیم و آشکارا به قلب استکبار میزنیم؛ در وعده صادق کار دشمن را تمام کردیم و این روند ادامه خواهد داشت.
🔹مردم فلسطین به زودی طعم شیرین پیروزی را خواهند چشید و اسرائیل و دشمنان نیز به زودی طعم انتقام از شرارتهایشان را خواهند چشید.
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
✅ کسی حق ندارد در خیابان با کسی برخورد فیزیکی داشته باشد/دولت پیام رسان های داخلی را تقویت کند
حجت الاسلام و المسلمین محمد موحدی آزاد:
🔹اقدامات زیادی در خصوص بیحجابی یا بدحجابی انجام شده اما باز هم هست و تعطیل نشده است.
🔹مکررا گفتیم بحث اقدام قضایی، پایان خط است و ابتدا باید از طریق ارشاد و نهی از منکر اقدام شود.
🔹کسی حق ندارد در خیابان با کسی برخورد فیزیکی داشته باشد.
🔹تمرد از دستور پلیس جرم است و فرد مجرم تعقیب و مواخذه میشود.
🔹کسی حق ندارد ولو فردی مرتکب جرم میشود در خیابان برخورد ناشایست داشته باشد.
🔹از دولت و وزارت ارتباطات میخواهیم به سرعت پیامرسانهای داخلی را تقویت کنند و اگر بودجه و نیازهایی دارند این نیازها را تامین کنند.
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
18.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
میدونستی شهید رئیسی از فضا اومده بود؟!
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اهدای لوح «پیام تقدیر رهبر انقلاب» به نخستوزیر عراق
🔹لوح «پیام تقدیر رهبر انقلاب اسلامی از ملت، دولت و موکبداران عراقی اربعین» توسط پزشکیان به نخستوزیر عراق اهدا شد.
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دفاع مجدد همتی از رانت بانکها
🔹وزیر اقتصاد: میگویند چرا از وام کارمندان بانکها دفاع کردید، وظیفه دارم از کارمندانم دفاع کنم.
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
📌سیره سیاسی امام حسن عسکری (ع)
✍امام حسن عسکری(ع) به علت محدودیت سیاسی و جوّ خفقان،نمی توانست به صورت آزاد و مستقیم با پیروان خود در تماس باشد و از مذهب تشیع مرزبانی کند.
به ناچار با چهار روش علیه حکومت وقت موضع گرفت وتوانست به گسترش فرهنگ تشیع و رهبری تشکیلات شیعه بپردازد:
روش ارتباطی، سرّی، حمایتی و تمهیدی.
روش ارتباطی: ایجاد ارتباط با شیعیان در مناطق مختلف، از راه تعیین نمایندگی و نیابت در شهرستانها، از راه پیک و پیام و از راه مکاتبه و مبادله نامه واعلامیه ها، انجام می شد.
روش سرّی و تقیه ای: که در شرایط خاص و به صورت سنجیده وهوشمندانه، صورت می پذیرفت.
روش حمایتی: که در امور فکری، عقیدتی، اجتماعی و اقتصادی انجام می پذیرفت. و این روش بیشتر از راه علم امامت، اعجاز و کرامت شکل می گرفت.
روش تمهیدی :که در راستای حفظ و حراست فرزندش حضرت مهدی موعود(عج) و آماده سازی شیعه و مسلمانان برای غیبت صغرا و کبرای آن بزرگوار بود.
⚡️آیت الله طالقانی؛
سلسله جنبان اسلام سیاسی در ایران معاصر
🔹هر چند مشهور جریان شناسان نخستین جرقه اسلام سیاسی در ایران را حوادث پانزده خرداد ۱۳۴۲ می دانند؛ ولی نباید فراموش کرد که نخستین زندانی سیاسی در ایران در دهه بیست آیت الله طالقانی است و نقش ایشان در شکل گیری اسلام سیاسی در ایران معاصر مورد بی مهری قاطبه جریان شناسان قرار گرفته است. به همین مناسبت در یادداشت پیش رو به نکاتی در مورد نقش این بنیان گذار اسلام سیاسی در ایران اسلامی معاصر خواهیم پرداخت.
🔸یکم. او نخستین زندانی سیاسی در بین روحانیت بود و از سال ۱۳۱۸ تا ۱۳۵۷ بارها زندانی، تبعید شد و به تعبیر خودش « زندان، خانه دومش بود و همیشه یک دست رختخواب آماده برای زندان در گوشه خانه اش داشت.» مهمترین علت زندانی شدن او مبارزه با «بی حجابی اجباری» در دوران رضاخان بود. ماموران حکومت اجازه نمی دادند بانوان با حجاب به کوچه و خیابان بیایند. طالقانی محله قنات آباد تهران را مرکزی امن برای تردد زنان کرده بود و مأموران بخاطر همینه او جرئت زورگویی و تجاوز به بانوان عفیف را در این محله نداشتند. رژیم این امر را دهن کجی تفسیر و برای نخستین بار طالقانی در دوم بهمن ۱۳۱۸ دستگیر و روانه زندان شد.
🔹دوم: طالقانی منتقد جدی اسلام سنتی محافظه کار بود و به عبارتی طالقانی پیش قراول نضج اسلام سیاسی در ایران معاصر است. تا پیش از او، طی چند سده، «اسلام کلامی» و «اسلام فلسفی» و «اسلام عرفانی» و «اسلام فقهی فردی» رواج داشت ولی اسلام سیاسی غالبا غایب بود و غیبتش نیز احساس نمیشد. او با کلید واژه «حرکت» به وزیدن نسیم اسلام سیاسی در حوزه های سنتی کمک کرد. همه افراد یک کلید شخصیت دارند و با آن کلید، گنجینه شخصیتشان کشف می شود. کلید شخصیت طالقانی «حرکت» بود. دین برای سید محمود طالقانی بیش از آنکه چشمه معرفت باشد، سرچشمه حرکت بود. او غایت دین را تغییر می دانست نه تفسیر. وی دین را دایره المعارفی پر از مدخل های الفبایی نمی دانست و اسلام را موتور حرکت جامعه تعریف می کرد. از نظر وی، پیامبران چون فلاسفه و عالمان دانشگاهی نیستند، بلکه آنان مصلح جوامع و محرک توده ها هستند. پیامبران نیامدند بر دانسته های بشر بیافزایند و آنها آمده اند تا مسیر تاریخ و سرنوشت جوامع را اصلاح کنند.
🔸سوم: طالقانی ویژگی های متضاد را با یکدیگر جمع کرده بود. دینداری و روشنفکری، تدین و تسامح، مبارزه و مدارا و دینداری و علم گرایی در نهاد او گره خورده بود. طالقانی از نظر جریان شناسی در زمره روشنفکران دینی و از منتقدان اسلام سنتی بود. او دقیقا در مسیر پدر روشنفکری جهان اسلام سید جمال حرکت می کرد. گزافه نیست اگر وی را نسخه دوم سید جمال در دوران معاصر بدانیم. اساسا دغدغه اصلی طالقانی بسان سنتی ها اختلاف شیعه و سنی نبود؛ نزاع اصلی دنیای وی تقابل دین و بی دینی بود. وی آفت بزرگتر در جهان اسلام را نه در خرافات شیعه و نه در انحرافات اهل سنت، بلکه در الحاد و استبداد می دانست. از این رو سردمدار مخالفت با وی، نزدیکان شیخ محمود حلبی بودند و او را یک وهابی تمام عیار می خواندند.
🔹چهارم:
طالقانی نخستین مبلغ اسلام سیاسی و سرسلسله جنبش اسلام الحرکی در ایران است. وی در همه عرصه های مبارزه حضور و نخستین زندانی سیاسی روحانی بود. او تنها روحانی بود که با همه احزاب و مبارزین ارتباط و مخاطب خود را جوانان و روشنفکران قرار داده بود. طالقانی همچنین پایه گذار نهضت بازگشت به قرآن بود.
💠 النهایه:
مهمترین سرمشقی که می توان از وی برای طرفداران اسلام سیاسی معاصر الگو گرفت این است که می توان نهایت دافعه را در برابر دشمنان مردم داشت و نهایت جاذبه را در برابر دگراندیشان را با هم آمیخت و ضمن بیشترین مبارزه، بیشتر از دیگران تسامح ورزید.
🌹زندگی نامه آقا امام حسن عسکری(ع)🌹
امام حسن عسکری در ۸ ماه ربیع الثانی درشهرمدینه دیده به جهان گشود.
به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم؛حضرت امام حسن عسکرى (علیه السلام) در سال ۲۳۲ هجرى قمرى در روز هشتم ماه ربیع الثانى در شهر مدینه به دنیا آمد، پدر آن حضرت امام بزرگوار حضرت هادى، ومادرش خانمى به نام حدیثه بود. نام ایشان حسن، و کنیه آن بزرگوار ابو محمّد واز القاب ایشان زکى و عسکرى است.
آنچه از صفات بزرگ وفضائل که لازمه امامت است در آن حضرت جمع بود، یعنى: در علم، وزهد، کامل بودن در عقل وخرد، عصمت، شجاعت، کرم وبزرگوارى از تمام مردم زمان خود برتر بود.
صورت و سیرت امام حسن عسکری (ع)
امام حسن عسکری (ع) بیانی شیرین و جذاب و شخصیتی الهی باشکوه و وقار و مفسری بی نظیر برای قرآن مجید بود. راه مستقیم عترت و شیوه صحیح تفسیر قرآن را به مردم و به ویژه برای اصحاب بزرگوارش - در ایام عمر کوتاه خود - روشن کرد.
دوران امامت
به طور کلی دوران عمر ۲۹ ساله امام حسن عسکری (ع) به سه دوره تقسیم میگردد:
دوره اول ۱۳ سال است که زندگی آن حضرت در مدینه گذشت.
دوره دوم ۱۰ سال در سامرا قبل از امامت.
دوره سوم نزدیک ۶ سال امامت آن حضرت میباشد.
دوره امامت حضرت عسکری (ع) با قدرت ظاهری بنی عباس رو در روی بود. خلفایی که به تقلید هارون در نشان دادن نیروی خود بلندپروازیهایی داشتند.
امام حسن عسکری (ع) از شش سال دوران اقامتش، سه سال را در زندان گذرانید. زندانبان آن حضرت صالح بن وصیف دو غلام ستمکار را بر امام گماشته بود، تا بتواند آن حضرت را - به وسیله آن دو غلام - آزار بیشتری دهد، اما آن دو غلام که خود از نزدیک ناظر حال و حرکات امام بودند تحت تأثیر آن امام بزرگوار قرار گرفته به صلاح و خوش رفتاری گراییده بودند.
اتفاقات مهم دردوران امامت آن حضرت:
از جمله مسائل روزگار امام حسن عسکری (ع) یکی نیز این بود که از طرف خلافت وقت، اموال و اوقات شیعه، به دست کسانی سپرده میشد که دشمن آل محمد (ص) و جریانهای شیعی بودند، تا بدین گونه بنیه مالی نهضت تقویت نشود. چنانکه نوشته اند که احمد بن عبیدالله بن خاقان از جانب خلفا، والی اوقاف و صدقات بود در قم، و او نسبت به اهل بیت رسالت، نهایت مرتبه عداوت را داشت.
نیز اصحاب امام حسن عسکری، متفرق بودند و امکان تمرکز برای آنان نبود، کسانی، چون ابوعلی احمد بن اسحاق اشعری در قم و ابوسهل اسماعیل نوبختی در بغداد میزیستند، فشار و مراقبتی که دستگاه خلافت عباسی، پس از شهادت حضرت رضا (ع) معمول داشت، چنان دامن گسترده بود که جناح مقابل را با سختترین نوع درگیری واداشته بود. این جناح نیز طبق ایمان به حق و دعوت به اصول عدالت کلی، این همه سختی را تحمل میکرد، و لحظهای از حراست (و نگهبانی) موضع غفلت نمیکرد.
اینکه حضرت هادی (ع) و حضرت امام حسن عسکری (ع) هم از سوی دستگاه خلافت تحت مراقبت شدید و ممنوع از ملاقات با مردم بودند و هم امامان بزرگوار ما - جز با یاران خاص و کسانی که برای حل مشکلات زندگی مادی و دینی خود به آنها مراجعه مینمودند کمتر معاشرت میکردند به جهت آن بود که دوران غیبت حضرت مهدی (ع) نزدیک بود، و مردم میبایست کم کم بدان خو گیرند، و جهت سیاسی و حل مشکلات خود را از اصحاب خاص که پرچمداران مرزهای مذهبی بودند بخواهند، و پیش آمدن دوران غیبت در نظر آنان عجیب نیاید.
در زمان امام یازدهم تعلیمات عالیه قرآنی و نشر احکام الهی و مناظرات کلامی جنبش علمی خاصی را تجدید کرد، و فرهنگ شیعی - که تا آن زمان شناخته شده بود - در رشتههای دیگر نیز مانند فلسفه و کلام باعث ظهور مردان بزرگی، چون یعقوب بن اسحاق کندی، که خود معاصر امام حسن عسکری بود و تحت تعلیمات آن امام، گردید.
شهادت امام حسن عسکری (ع)
شهادت آن حضرت را روز جمعه هشتم ماه ربیع الاول سال ۲۶۰ هجری نوشته اند.
علت شهادت آن حضرت را سمی میدانند که معتمد عباسی در غذا به آن حضرت خورانید و بعد، از کردار زشت خود پشیمان شد. بناچار اطبای مسیحی و یهودی که در آن زمان کار طبابت را در بغداد و سامره به عهده داشتند، به ویژه در مأموریتهایی که توطئه قتل امام بزرگواری مانند امام حسن عسکری (ع) در میان بود، برای معالجه فرستاد. البته از این دلسوزیهای ظاهری هدف دیگری داشت، و آن خشنود ساختن مردم و غافل نگهداشتن آنها از حقیقت ماجرا بود.
بعد از آگاه شدن شیعیان از خبر درگذشت جانگداز حضرت امام حسن عسکری (ع) شهر سامره را غبار غم گرفت، و از هر سوی صدای ناله و گریه برخاست. مردم آماده سوگواری و تشییع جنازه آن حضرت شدند.🖤
@ashareiranman 👈شعروادب
10.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امام زمان توروضه بخوان
✼🍃🥀🍃✼
🆔 @nab313