eitaa logo
گرافیلما
53 دنبال‌کننده
130 عکس
116 ویدیو
2 فایل
کارگروه تخصصی فیلم «جور دیگر باید دید» ادمین: @ensankade1 https://gerafekr.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
📺 فیلم مسیر سبز👆، امشب (۶ مرداد) ساعت ۲۱ از شبکه نمایش پخش خواهد شد. تکرار فردا ساعت ۸ صبح. 🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مجموعه شخصیت هایی که تام هنکس در آثار سینمایی تجربه کرده! 🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏وقتی دیالوگش را فراموش می‌کند و باید از بازیگر مقابلش (هیلی جوئل آزمنت) کمک بگیرد... 🌿 @GeraFilm1
07 - Road To Chicago.mp3
4.57M
موسیقی فیلم آهنگساز: توماس نیومن کارگردان: سم مندز و بازی خیره کننده: و پل نیومن 🌿 @GeraFilm1
سلام 🌻 چند سالی است که سرویس‌هایی مثل «فیلیمو»، «نماوا»، «آیو»، «فیلم‌نت» و ... شروع به فعالیت کرده‌اند. این سرویس‌ها علاوه بر ارائه فیلم‌های روزِ ایران و جهان، آرشیوی قدرتمند از محصولات تاریخ سینما هم برای مخاطبان فراهم کرده‌اند. همچنین اقدام به پخش سریال‌های روزِ جهان، ساخت سریال‌های اختصاصی و ... کرده‌اند. همان‌طور که اطلاع دارید، برای استفاده از این سرویس‌ها باید اشتراک ماهانه تهیه کرد. ما قصد داریم که از این به بعد، کدهای تخفیفی را برای خرید اشتراک، در اختیار شما قرار دهیم. کد تخفیف فیلیمو: shahab ۱ ماهه: ۳۵۰۰۰ »»» ۲۴۵۰۰ (۳۰ درصد) ۳ ماهه: ۱۰۵۰۰۰ »»» ۵۲۵۰۰ (۵۰ درصد) (ارائه شده در صفحه اینستاگرام آقای شهاب مرادی) 🌿 @GeraFilm1
این هفته، همزمان با پخش فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» از تلویزیون، مطالبی را راجع به این فیلم خدمتتان تقدیم می‌کنیم.
🎥 شبی که ماه کامل شد کارگردان: نرگس آبیار داستان فیلم: این فیلم روایت دختری از منطقه جنوب تهران است ،که عاشق جوانی شهرستانی شده و در نهایت مجبور به مهاجرت از ایران می شود. در این مسیر برادرش با او هم قدم می شود و اتفاقاتی برای آنها رقم می خورد که... ژانر: خانوادگی، اجتماعی 🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تصاویری از پشت صحنه فیلم 🗺 محله پاکستانی‎ها در کشور بنگلادش 🌿 @GeraFilm1
📺 «شبی که ماه کامل شد» برنده ۶ سیمرغ بلورین از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر: 🥇بهترین فیلم 🥇بهترین کارگردانی 🥇بهترین بازیگر نقش اول مرد 🥇بهترین بازیگر نقش اول زن 🥇بهترین بازیگر نقش مکمل زن 🥇بهترین چهره پردازی دوشنبه ۱۳ مرداد شبکه نمایش ساعت ۲۱ تکرار: سه‌شنبه ۳ بامداد سه‌شنبه ۸ صبح 🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بخشی از میز گفت‌وگوی بهروز افخمی با کارگردان فیلم سینمایی و محمدحسین قاسمی تهیه‌کننده فیلم ⭕️ نرگس آبیار: 🔺«یک ترس مهم فیلم این است که آدم‌های معمولی اطرافمان ممکن است یک‌دفعه تبدیل به تروریست ‌شوند.» 🔺قبل از خیلی استرس داشتم. پشت سر گذاشتن آزمون جشنواره استرس ما را از بین برد. در دوران جشنواره قشر فرهیخته فیلم را دیدند اما در اکران عمومی با عامه مردم ارتباط بهتری پیدا کرد. مردم تگ می‌کنند، نظر می‌دهند. حتی نظر می‌دهند و انتقاد می‌کنند که بعد از دیدن فیلم استرس گرفتند. این‌ها تماشاگران ارزشمندی هستند.» 🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 موافقان و مخالفان «شبی که ماه کامل شد» چه می‌گویند؟ فیلم نرگس آبیار فیلمی است که مخالفان و موافقان زیادی دارد. در این ویدئو نظرات موافقان و مخالفان آن را با هم مرور می‌کنیم. در این نقد کوتاه از نظرات منتقدان، روزنامه نگاران و فعالان رسانه‌ای استفاده شده است. 🌿 @GeraFilm1
قسمت 4⃣ 📎بخش_اول ✅ ژانر 📌 شناخت مولفه‌های اصلی گونه‌های مختلف سینمای داستانی به مخاطب کمک می‌کند که فیلم‌ها را براساس ظرفیت‌ها و زمینه هنری خاص خودشان مورد ارزیابی قرار دهد. به همین دلیل در این پرونده نیز به معرفی ژانر دیگری در سینما می پردازیم تا موجب شناخت بیشتر ببینندگان فیلم شود. 📌وسترن، ژانری هنری است که در فیلم، تلویزیون، رادیو، ادبیات، نقاشی و سایر هنرهای تجسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. داستان‌های این ژانر بیشتر در نیمه دوم قرن ۱۹ میلادی و در آمریکای قدیم و پس از نبرد آلامو در سال ۱۸۳۶ و به ویژه پس از پایان جنگ داخلی آمریکا در سال ۱۸۶۵ و کشتار زانوی زخمی در سال ۱۸۹۰ اتفاق می‌افتد. 📌در کنار موسیقی جاز و ادبیات قرن بیستم، وسترن اصیل ترین فرم هنری زاده شده در ایالات متحده آمریکا است. فرمی که پیش از تولد سینما، در قالب ادبیات عامه پسند و پاورقی‌ها و هم‌زمان با شکل‌گیری این سرزمین، آغاز به روایت سینمایی شکل‌گیری تمدن و غلبه سلطه طلبانه آن بر شیوه‌های سنتی زندگی ساکنان و مالکان اصلی این سرزمین کرد و با سرقت بزرگ قطار بود که تماشاگران حیرت‌زده آغاز هزاره جذابیت و افسون مقاومت ناپذیر سینما را درک کردند. 📌بعضی اعتقاد دارند که وسترن اصیل‌ترین گونه و مادر ژانرها است. با وسترن است که سینما آغاز می‌شود و مفهوم «حرکت» به مثابه جوهر سینما را مبنای روایت و سازمان خود قرار می‌دهد. به قول آندره بازن، نظریه‌پرداز بزرگ سینما، اگر سینما یعنی حرکت، پس وسترن عالی‌ترین مصداق سینما و مظهر و عصاره آن است. هیچ فرم هنری دیگری همچون وسترن نتوانست با معدودترین و کم شمارترین کلیشه‌ها دهه‌ها کار کند و هربار نامکررتر و بکرتر جلوه کند. وسترن، محبوبترین ژانر سینمای هالیوود از اوایل قرن بیستم تا دهه ۶۰ میلادی بود. 📌مطابق اظهارنظر مشهور جیمز کیتزز، سینمای وسترن بیش از آن‌که به مقابله دو قطب خیر و شر اختصاص داشته باشد، گونه‌ای سینمایی برای نمایش تعارض طبیعت وحشی با تمدن شهرنشینی است که در دل این تعارض به نمایش تضادهای دیگری هم می‌پردازد. مسائلی مانند اختیار، مسئولیت، حب نفس، اخلاق، بی‌سوادی و مهم‌تر از همه کشت و کشتار بیابانی، مهم‌ترین موضوعات این گونه سینمایی را تشکیل می‌دهند. به لحاظ تاریخی، از فیلم صامت «سرقت بزرگ قطار» محصول ۱۹۰۳، ساخته ادوین اس پورتر، به عنوان نخستین فیلم ژانر وسترن یاد می‌کنند. 📌با این همه، احتمالا مهم‌ترین مولفه گونه سینمایی وسترن را باید قهرمانی بدانیم که یک مرد گاوچران (با همان ویژگی‌های ثابتی که از کابوی‌ها می‌شناسیم) است. به لحاظ پرداخت شخصیتی، قهرمان سینمای وسترن معمولاً فردی تنها و متکی به خود است که مسئولیت‌پذیری و پایبندی به اخلاقیات از خصایص بارز شخصیتش به شمار می‌رود. 🌿 @GeraFilm1
قسمت 4⃣ 📎بخش_دوم ✅ ژانر 📌ویژگی‌های دیگری از جمله دوری کردن از پیوند ازدواج، گذشته مجرمانه، و بازگشت از بازنشستگی هم، اگرچه ضروری و همیشگی نیستند، اما در طول تاریخ معمولاً برای قهرمان فیلم‌های وسترن پرتکرار بوده است. اقشار موجود در فیلم‌های وسترن نیز به وضوح از ساختار طبقاتی جوامع آمریکایی در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم متاثر شده‌اند و اساساً گروه‌هایی مانند کشاورزان، افسران سواره نظام، معدن‌داران، شکارچیان، جویندگان طلا، پیرمردان نمونه‌وار فیلم‌های وسترن، کلانتر، زورگویان قلدرمنش و… را دربرمی‌گیرند. 📌عنصر دیگری که فیلم‌های گونه وسترن را از سایر گونه‌ها متمایز می‌کند، لوکیشن و به طور کلی عنصر مکانی و شیوه طراحی صحنه آن‌هاست. عناصری مانند جلگه، دره، تپه‌های کوتاه، صحرا، بیابان، مزارع، بازارهای محلی، قمارخانه، شهرک‌های کوچک با یک خیابان مرکزی و وسایل حمل و نقل خاصی مانند دلیجان و واگن‌های قطار در اغلب فیلم‌های وسترن پررنگ هستند. 📌قصه فیلم‌های وسترن نیز اصولاً در خلال یک سفر جستجوگرانه روایت می‌شود که طی آن قهرمان قصه و همراهانش به دل طبیعت وحشی می‌زنند. در دل این سفر، فراز و نشیب‌های مختلفی هم به وقوع می‌پیوندد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به دوئل یا مبارزه نفر به نفر اشاره کرد. شکل متفاوت طراحی لباس هم، که ریشه در همان فرهنگ آمریکایی کابویی دارد، از دیگر عناصر مهم ژانر وسترن محسوب می‌شود. 📌نکته مهمی که در تاریخچه بیش از صد ساله فیلم‌های وسترن به وضوح جلب توجه می‌کند، افزایش میزان نمایش خشونت در آثار این گونه سینمایی در دهه ۱۹۷۰ است. احتمالاً درخشان‌ترین نمونه وسترن در تاریخ را باید مجموعه به یاد ماندنی «خوب، بد، زشت» ساخته سرجیو لئونه بدانیم که سومین فیلم از سه‌گانه دلار این کارگردان است و جزو زیرگونه‌ای موسوم به وسترن اسپاگتی دسته‌بندی می‌شود. 📌همچنین «دلیجان» محصول ۱۹۳۹ و «جویندگان» محصول ۱۹۵۶ساخته جان فورد، از نمونه‌های خالص ژانر وسترن در تاریخ است. «نابخشوده» ساخته کلینت ایستوود (۱۹۹۲) و «۳:۱۰ به یوما» ساخته جیمز منگولد (۲۰۰۷) نیز از نمونه‌های متاخر موفق سینمای وسترن محسوب می‌شوند (با اینکه این فیلم بازسازی اثر دلمر دیویس در سال ۱۹۵۷ بود) تنوع این ژانر به حدی است که برخی منابع تا ۲۰ زیرگونه مختلف را هم برای آن برشمرده‌اند. بالطبع این ژانر، با توجه به ویژگی‌های خاص بومی‌اش، نمی‌تواند در کشوری مانند ایران که فرهنگ و مردمانی کاملاً متفاوت دارد، رایج شود. 📌با این حال، ابراهیم حاتمی‌کیا، به عنوان یکی از مهم‌ترین فیلمسازان پس از انقلاب، بارها از علاقه‌اش به گونه وسترن و الهامی که از این ژانر سینمایی در فیلم‌هایش گرفته، سخن گفته است. فیلم «همه چیز برای فروش»، محصول ۱۳۹۱ به کارگردانی امیر ثقفی نیز از معدود فیلم‌های ایرانی به شمار می‌رود که وسترن را الهام‌بخش خود قرار داده است. 🌿 @GeraFilm1
تصویربرداری فاز جدید سریال تلویزیونی "سلمان فارسی" به کارگردانی داوود میرباقری در شاهرود از سر گرفته شد.  در این بخش از کار، ادامه سفر سلمان جوان در مسیر دمشق و فراز و فرودهای سفر و درگیر شدن با قبایل تحت سلطه روم و ایران باستان روایت می‌شود و نزدیک به 2 ماه گروه تصویربرداری را در این منطقه ادامه خواهد داد و بازیگرانی مانند فرهاد اصلانی (در نقش یک تاجر)، محمدرضا هدایتی و علی دهکردی جلوی دوربین خواهند رفت. گروه تولید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کار را جلوی دوربین می‌برند. به دلیل تعدد افراد در صحنه، در جای جای کمپ آماده شده برای تصویربرداری، وسایل و لوازم مورد نیاز بهداشتی و ضدعفونی قرار داده شده است که گروه به سلامت به کار خود ادامه دهد. در این بخش از کار بر مبنای ساخت و سازهای صورت گرفته در چند ماه اخیر و لوکیشن‌های انتخاب شده در استان سمنان، تصویربرداری سریال با بهره‌گیری از جلوه‌های ویژه (ویژوال افکت) جلو می‌رود. با توجه به شیوع ویروس کرونا فصل بیزانس که پیش‌تر قرار بود در ترکیه تصویربرداری شود، به مدد بهره‌مندی از آخرین دانش صنعت مجازی (ویژال افکت)  در سمنان، اتفاق می‌افتد. تصویربرداری فاز اول سریال سلمان فارسی زمستان سال گذشته از بخش‌های جنوبی ایران و جزیره قشم آغاز شد. پیش‌بینی شده در فصل‌بندی این بخش از داستان سریال "سلمان فارسی" از تولد روزبه (سلمان) تا پیش از وفات پیامبر اسلام روایت شود که در ۴۵ قسمت آماده خواهد شد. در این سریال از تعداد کثیری بازیگر جوان تئاتر در سطح کشور هم برای ایفای نقش استفاده شده است. منبع: تسنیم 🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸مَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاهُ... 🔸 الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ 🌺 عید سعید غدیر خم مبارک باد. 🌿 @GeraFilm1
1⃣ ✅ آمیزه‌ای از عقل و دل 📌چگونه فیلم ببینیم دقیقاً روی دیگر این سکه است که چرا فیلم می‌بینیم؟ یادداشت‌هایی که از این پس روزهای یکشنبه در کانال گرافیلم خواهید خواند، بر اساس استاندارد‌های موجود در آثار نویسندگانی تهیه و تنظیم شده‌‌اند که قصد دارند به خوانندگان‌شان بگویند که چگونه فیلم ببینند، به چه چیزهایی در یک فیلم توجه کنند. احتمالاً این کوتاه‌‌ترین مقدمه‌‌ای است که تا به حال درباره‌ی موضوعی با این اهمیت خوانده‌‌اید. 📌 فیلم ساختن هنر است و به همین ترتیب تماشای فیلم‌‌ها نیز چنین است اما تماشای فیلم‌ها بدون این که در سطحی عمیق‌‌تر و با معنا به آن‌ها نگاه کنیم، فعل هدفمندی نیست. تقویت قدرت نگاه تماشاگر و کسب مهارت در کشف جنبه‌های پیچیده‌ی یک فیلم، احتمالاً دو هدف اصلی در تماشای فیلم‌ها هستند. به عنوان یک فرم بیانی، سینما به دیگر رسانه‌های هنری شبیه است: فیلم از خط، فرم، حجم و بافت استفاده می‌کند. فیلم، مانند نقاشی و عکاسی از فعل و انفعال نور و تاریکی ماهرانه استفاده می‌کند، فضای سه‌بعدی را دستکاری می‌کند اما مانند پانتومیم، بر روی تصاویر متحرک، متمرکز است و مانند حرکات موزون دارای ریتم است. با این همه، فیلم و سینما یک فرم منحصربفرد است. از سکون نقاشی و مجسمه‌سازی عبور می‌کند، حتی به دلیل توانایی‌اش برای آشکار ساختن دیدگاه‌های گوناگون و به نمایش گذاشتن کنش‌های مختلف، دست‌کاری در زمان و انتقال حس بی‌کرانی از فضاهای متفاوت، از درام پیشی می‌گیرد. بر خلاف رمان و شعر، می‌تواند به‌طور مستقیم و بدون استفاده از نمادهای انتزاعی مانند کلماتی که روی یک صفحه نوشته می‌شوند، تصاویر و صداها را به هم پیوند بزند. 📌 فیلم، تقریباً می‌تواند هر چه را که در ذهن داریم، به تصویر بکشد، زمان را آن‌قدر می‌توانیم در یک فیلم، آهسته یا تند بکنیم که چیزهایی دیده شوند که در ظاهر قابل دیدن نیستند. آیا تا وقتی که «هری پاتر»ها یا «آواتار» ساخته نشده بودند، می‌توانستیم حس کنیم که پرواز از روی بال‌های یک پرنده‌ی وحشی و بر فراز دره‌ای تنگ و باریک چگونه است؟ آیا اگر «آمادئوس» ساخته نشده بود؛ می‌توانستیم عمق، گیرندگی و زندگی خلاقه‌ی موتسارت را در جایی به جز موسیقی‌هایی او شاهد باشیم؟ سینما رسانه‌ای است که به هر موضوعی می‌تواند سرک بکشد و با هر دیدگاهی از شاعرانه گرفته تا حماسی به داستان‌ها جان ببخشد. ویژگی‌هایی که باعث شده‌اند تا فیلم و سینما این همه قدرتمند و واقعی به نظر برسد، البته تجزیه و تحلیل آن را نیز به چالش کشیده‌اند. 📌 فیلم دائماً با حرکت و تصویر متحرک سر و کار دارد اما اگر از حرکت بایستد، ویژگی منحصر به فردش نیز از بین می‌رود. بنابراین در تجزیه و تحلیل یک فیلم باید نسبت به فعل و انفعال همزمان تصویر، صدا و حرکتی که روی پرده مشاهده می‌کنیم، حساسیت داشته باشیم. این مسأله منجر می‌شود به بحث‌برانگیزترین بخش از تجزیه و تحلیل یک فیلم 📌 گاهی باید تقریباً به‌طور کامل در فیلم غرق بشویم و در عین حال تا حد زیادی حواس‌مان باشد که چه چیزی را داریم تماشا می‌کنیم و در برابرش منفعل و دست بسته نباشیم. در ظاهر به نظر می‌رسد که این کار دشواری است اما اگر می‌خواهیم حقیقتاً در زمینه‌ی سینما «صاحب‌نظر» بشویم، می‌شود در این کار مهارت کسب کرد و لازم است که دانسته و آگاهانه در مسیر این کار قدم برداریم... 🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم کوتاه و مفهومی Bucle (حلقه) 🔹برنده بهترین فیلم جشنواره فیلم کوتاه نیویورک 🌿 @GeraFilm1
💬 اگر صبر کنی که یه اتفاقی بیفته بعد فکر کنی که میخوای چکار کنی، از الان رو خودت به عنوان یه جسد حساب کن! 🎥 A Perfect Getaway 🌿 @Gerafilm1
📚 کتاب «سر کلاس با کیارستمی» کیارستمی علاوه‌ بر شاعر و فیلم‌ساز، معلم هم بود. او چه در ایران و چه در دیگر نقاط جهان کارگاه‌های متعدد فیلم‌سازی برگزار کرد و کوشید زبان شاعرانۀ سینمای خود را به علاقه‌مندان آموزش دهد. پال کرونین، ویراستار کتاب "سر کلاس با کیارستمی"، یکی از شاگردان این کلاس‌ها بود. وی از همان برخورد اول به اهمیت درس‌های کارگاه فیلم‌سازی کیارستمی پی می‌برد و تصمیم می‌گیرد آنها را در هرکجا که برگزار شوند، دنبال کند و با دقت از آموزه‌های این کارگردان شهیر یادداشت بردارد. او پس از ده سال شرکت در این کلاس‌ها، اطمینان حاصل می‌کند که بالاخره مجموعه‌ یادداشت‌هایش تکمیل شده‌اند و آنچه ثبت کرده همۀ دیدگاه‌ها و تجربه‌های ارزشمند کیارستمی را دربرمی‌گیرد. این کتاب نتیجهٔ یادداشت‌های پال کرونین از ده سال شرکت مستمر در کلاس‌های فیلم‌سازی عباس کیارستمی است. ویراستار: پال کرونین مترجم: سهراب مهدوی چاپ و نشر نظر چاپ سوم ۱۳۹۶ 🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به یاد علی حاتمی، به مناسبت 76امین سالروز تولد ایشان... 🌿 @GeraFim1
📣 این هفته بمناسبت سالروز تولد آلفرد هیچکاک، مطالبی را در مورد این کارگردان بزرگ تقدیمتان می‌کنیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به مناسبت تولد 🔹او در 13 آگوست سال 1899 در لندن به دنیا آمد و از سال 1919 به عنوان طراح میان‌پرده فیلم‌های صامت مشغول به کار شد. 🔹در 23 سالگی اولین فیلمش را ساخت و در سال 1929 اولین فیلم ناطق انگلیس به نام باج‌گیری را کارگردانی کرد. 🔹در سال 1934 با فیلم مردی که زیاد می‌دانست توجه هالیوود را جلب کرد و از سال 1940 با فیلم ربه‌کا در هالیوود فیلم ساخت. 🔹آلفرد هیچکاک بیش از 50 فیلم ساخته و این فیلم‌ها شباهت‌هایی دارند مثل پیرنگ قتل، قربانی‌های مو بور، اینسرت عنوان روزنامه‌ها و ... 🌿 @GeraFilm1