🎬 نامزدهای سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
🎞 نامزدهای بهترین نقش مکمل مرد: جواد عزتی، ارشیا نیک بین، مجتبی پیرزاده، بابک کریمی، امیر آقایی، نوید پورفرج
🎞 نامزدهای بهترین نقش مکمل زن: لیلا زارع، مینو شریفی پور، سمیرا حسن پور، طناز طباطبایی، باران کوثری، ستاره پسیانی
🎞 نامزدهای بهترین بازیگر مرد: میرسعید مولویان فرامرز قریبیان پیمان معادی امیر جدیدی علی شادمان
🎞 نامزدهای بهترین بازیگر زن: نازنین احمدی، پریناز ایزدیار،
مریم مقدم،ندا جبرئیلی، الناز شاکردوست
🎞 نامزدهای بهترین فیلمنامه: نیما جاویدی و مجید مجیدی برای فیلم خورشید، سعید ملکان و بهرام توکلی برای فیلم روز صفر، محمد کارت، حسین دوماری و پدرام پورامیری برای فیلم شنای پروانه، بهتاش صناعیها، مریم مقدم و مهرداد کورشنیا برای فیلم قصیده گاو سفید،علی زرنگار برای فیلم مغز استخوان، بهنام بهزادی و سحر سخایی برای فیلم من میترسم
🎞 نامزدهای بهترین کارگردانی: نیکی کریمی، مرتضی فرشباف، مجید مجیدی، محمدحسین مهدویان، سعید ملکان، محمد کارت
🎞 نامزدهای بهترین فیلم: فیلم آتابای، فیلم خورشید، فیلم درخت گردو، فیلم روز صفر، فیلم شنای پروانه
🌿 @Gerafilm1
🎬 سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران به رسول صدر عاملی برای فیلم شنای پروانه رسید.
🌿 @GeraFilm1
🎯 برگزیدگان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر
🎬 سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل زن به طناز طباطبایی برای فیلم شنای پروانه رسید.
🎬 سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل مرد به امیر آقایی برای فیلم شنای پروانه رسید.
🎬 سیمرغ بلورین بهترین نقش اصلی زن به نازنین احمدی برای فیلم ابر بارانش گرفته رسید.
🎬 سیمرغ بلورین بهترین نقش اصلی مرد به پیمان معادی برای فیلم درخت گردو رسید.
🎬 سیمرغ بلورین بهترین فیلم هنر و تجربه به فیلم پوست به کارگردانی بهرام ارک و بهمن ارک رسید.
🎬 سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه به نیما جاویدی و مجید مجیدی برای فیلم خورشید رسید.
🎬 جایزه ویژه هیئت داوران به سعید ملکان برای فیلم روز صفر رسید.
🎬 سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی به محمدحسین مهدویان برای فیلم درخت گردو رسید.
🎬 سیمرغ بلورین بهترین فیلم به امیر بنان و مجید مجیدی برای فیلم خورشید رسید.
🎬 سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه ملی به سعید ملکان برای فیلم روز صفر رسید.
🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓چرا هیچکاک بزرگترین تصویرساز تاریخ سینماست؟
✅ در این ویدئوی 10 دقیقهای با شیوۀ کار هیچکاک در آثارش، ذهنیت و زاویۀ دید او در آنها، و برخی عناصر و اصطلاحات سینمایی آشنا میشوید...
اگر بعد از تماشای این ویدئو علاقهمند شدید به تماشای یکی از آثار هیچکاک، فیلم «مرد عوضی» را پیشنهاد میکنیم... فیلمی که تمام عناصر و مؤلفههای سینمای هیچکاک را دارد؛ از تعلیق و ترس، تا ایمان و امید.
🌿 @GeraFilm1
📽 #نمایش_و_تحلیل
نمایش و تحلیل فیلم سینمایی #جوکر
با حضور نصرت الله تابش
مدیر مسئول و سردبیر ماهنامه فیلم نامه نویسی "فیلم نگار"
از شاگردان قدیمی استاد صفایی
زمان : دوشنبه 28 بهمن ماه
نمایش فیلم 16 الی 18
تحلیل فیلم بعد از نماز توسط آقای تابش
⭕️ @EinSadTehran
#جوکر
مددکار، خطاب به آرتور: «وضع کار چطوره؟ افکار منفی داری؟»
آرتور: «افکار منفی، تمام چیزیه که من دارم!»
🌿 @GeraFilm1
هدایت شده از مؤسسهٔ لیلةالقدر تهران
⭕️ #اطلاعیه
توجه توجه
با توجه به استقبال گسترده مخاطبین از نقد و تحلیل فیلم جوکر و با عنایت به زمان محدود در روز دوشنبه،
بناداریم امشب بلافاصله بعدازنماز مغرب و عشا با حضور استاد سید امیر میرخندان و دکتر صابریان ، ابعاد دیگری از این فیلم مهم را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.
✅ زمان: چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه بلافاصله پس از نماز مغرب و عشا
✅مکان: موسسه لیله القدر تهران واقع در میدان انقلاب،خ شهدای ژاندارمری، بین ۱۲ فروردین و منیری جاوید، پلاک ۱۳۴، ط اول زنگ اول.
💠 ضمنا استاد سید امیر میرخندان از شاگردان قدیمی مرحوم استاد صفایی ره بوده و فعال فرهنگی هستند. همچنین رشته تحصیلی ایشان علاوه بر دروس حوزی در زمینه مدیریت برنامه ریزی آموزشی بوده و سابقا معاون پرورشی منطقه ۹ تهران بوده اند.
ان شاءالله با حضور همه دوستان جلسه ی پرباری خواهد بود.
@EinSadTehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#موسیقی_فیلم
#جوکر
«جوکر» فیلمی درام، جنایی و روانشناسانه است که توسط «تاد فیلیپس» ساخته شد و از سوی منتقدان و مخاطبان سینما مورد استقبال قرار گرفت. این فیلم، زمینههای شخصی و اجتماعی شکلگیری شخصیت جوکر به عنوان یک مجرم را روایت میکند؛ شخصیتی که در جنایات شهر «گاتهام» نقطه مقابل «بتمن» قرار دارد. موسیقی «جوکر» ساخته «هیلدور گودِنادوتیر» است؛ آهنگساز و نوازندهای که در سبک کلاسیک فعالیت میکند و تاکنون برای ۲۰ اثر سینمایی و تلویزیونی موسیقی متن نوشته است.
🌿 @GeraFilm1
#دیالوگ فیلم
#Inception
+سرسخت ترین انگل چیه؟
-یه ویروس، یا باکتری یا کرم روده؟!
+نه، سرسخت ترین انگل تو ذهن ِ ماست، یک پنداشت، سرسخت و بسیار واگیردار...
🌿 @GeraFilm1
▪️از خون جوانان وطن لاله دمیده....
▪️پیکر سرباز ایرانی در میان گلها،دو روز مانده به نوروز سال 1365
▪️صد کیلومتری بصره - عکس از پاولوفسکی 18 مارس 1986
🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️انیمیشن کوتاه برای پرندگان
For the Birds 2000
▪️کارگردان راف اگلستون
▪️برنده جایزه اسکار
▪️داستان پرندگان کوچکی که نمیخواهند از یک پرنده بزرگتر پیروی کنند...
🌿 @GeraFilm1
🎞 فیلم سینمایی 1917
🎬 به کارگردانی Sam Mendes
🏅نامزد بهترین فیلم اسکار 2020 و برنده بهترین فیلمبرداری،بهترین جلوه های ویژه و بهترین میکس صدا.
🥇 برنده بهترین فیلم درام و بهترین کارگردانی از گلدن گلوپِ هفتاد و دوم
🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 تریلر فیلم سینمایی «1917»
«اگر قبل از صبح فردا این پیغام رو نرسونید، یک قتل عام بزرگ رخ میده»
🌿 @GeraFilm1
📸 معرفی کارگردان «1917»
سم مِندِز (به انگلیسی: Sam Mendes) کارگردان فیلم و تئاتر، تهیهکننده و فیلمنامهنویس انگلیسی است که بهخاطر ساخت اولین فیلم خود با نام زیبای آمریکایی توانست جایزه اسکار بهترین کارگردانی را از آن خود کند. از جمله فیلمهای مطرح مندس میتوان به زیبای آمریکایی، جادهای بهسوی تباهی، جاده انقلابی، اسکایفال و ۱۹۱۷ اشاره کرد.
🌿 @GeraFilm1
#اکران_اینترنتی فیلم «خروج»
▫️نویسنده و کارگردان:
ابراهیم حاتمیکیا
▫️بازیگران:
فرامرز قریبیان، پانتهآ پناهیها
محمدرضا شریفینیا، مهدی فقیه
کامبیز دیزباز
▫️داستان فیلم:
این فیلم داستان گروهی از کشاورزان روستایی را روایت میکند که شرکت سهامی آب، هنگام تخلیه سد آب شور به اشتباه آب را روانه زمینهای کشاورزی آنها میکند و باعث خرابی تمامی محصولات آنها میگردد و....
اینروزها با توجه به تعطیلی سینماها بخاطر بیماری کرونا، شاهد نمایش و اکران مجازی فیلمهای سینمای ایران هستیم.
شما میتوانید با خرید بلیط فیلم بالا، آنرا در منزل و بهمراه خانواده تماشا کنید.
هماکنون بلیط فیلم «خروج» از طریق ۲ سرویس زیر و با قیمت ۱۵ هزار تومان قابل خرید است:
- فیلیمو (سایت و اپلیکیشن)
- نماوا (سایت و اپلیکیشن)
🌿 @Gerafilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تیزر فیلم سینمایی «خروج»
🌿 @Gerafilm1
#دیالوگ
داستین هافمن:
معیار واقعی برای شناختن یک شخصیت،
مقدار مقاومتش در برابر وسوسههاست...
فیلم پاپیون / 1973
🌿 @Gerafilm1
May 11
به امید خدا از امروز میخواهیم زمان پخش فیلمهای سینمایی خوبی که از تلویزیون پخش میشود را در کانال اطلاعرسانی کنیم.
فیلم اول، شب واقعه 👇
📺 #پخش_تلویزیونی_هفته 📺
«شب واقعه» فیلمی به کارگردانی شهرام اسدی و نویسندگی همایون شهنواز و ساختهٔ سال ۱۳۸۷ است.
چهلمین روز بعد از آغاز جنگ ایران و عراق، دریاقلی سورانی پس از آن که خانوادهاش را راهی شهر آبادان میکند، به اوراقفروشی خود در حاشیه بهمنشیر برمیگردد و با ماجراهایی روبرو میشود...
🌿 @Gerafilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تیزر فیلم سینمایی «شب واقعه»
🌿 @Gerafilm1
سه روش انتقال یا کسب معرفت.mp3
1.16M
🎥 #درس_نکتههای_سینما | 1⃣
سه روش انتقال یا کسب معرفت،
که در تماشا و تحلیل فیلم با آن همراه میشویم:
- آموزش؛ با گفتوگو و تحلیل فیلم بعد از تماشا
- عبرت؛ با دیدن سرنوشت شخصیتهای فیلم
- تجربه؛ خود را جای شخصیتها گذاشتن و همذاتپنداری با آنها
- شکل چهارمی از روش رفع نیاز ما به معرفت هست که «قدر و اندازهگیری» نام داره و پس از نقد فیلم حاصل میشه و به جاش از آن صحبت خواهیم کرد.
جناب آقای #نادر_خواجهزاده
🌿 @Gerafilm1
#نقد
🎦 مسعود فراستی:
متاسفانه «خانه پدری» برای امثال
پدر رومینا اشرفی ساخته نشده.
(بخش اول)
🔹با انتشار خبر قتل رومینا اشرفی توسط پدرش و شباهت این اتفاق به فیلم «خانه پدری» انتقادات زیادی به واکنش تند مسعود فراستی نسبت به این فیلم منتشر شد. فراستی با دفاع از نقدش نسبت به فیلم کیانوش عیاری نوشت: اول بگویم: این جنایت نشان تحجر و بیفرهنگی با سپر «غیرت» است. غیرتی کور و کر، نه غیرتی انسانی/اخلاقی و ملی. دوم: همچنان که بارها گفتهام من مشکلی با طرح هیچ موضوع و تمی در سینما ندارم: خیانت، جنایت یا هر موضوع ملتهب اجتماعی، سیاسی یا فردی دیگر. مهم، از نظر من «چگونگی» و پرداخت آن است؛ نوع پرسش از موضوع و نوع نسبتی که با آن برقرار میکنیم. این نسبت است که نشان میدهد موضوع ملتهب برایمان دستاویز فولکفروشی و وطنفروشی است یا موضوع برایمان «مسئله» است.
🌿 @GeraFilm1
(بخش دوم)
🔹گفتهام که خانه پدری، فیلم بدی است و ضدملی؛ با یک موضوع مهم اجتماعی. فیلمساز ما خوشبختانه برخلاف قبادی و مخملباف که به خاطر جایزههای جهانی، همه چیز را به فروش میگذارند –خود، سرزمین و...- ناخواسته و شتابزده چنین فیلمی را ساخته. مستقل از تکنیک ضعیف و ناتوان فیلم، فیلمنامه نیز بسیار سطحی و ولنگار است. به هیچ آدمی رسیده نشده و همه یا تیپاند یا ماقبل آن. بدتر از همه شخصیتپردازی پدر است و تعمیم جنایت او به چندین نسل بعدی. و این برخلاف نظر فیلمساز «نیشتر زدن و هشدار دادن» هم نیست، بلکه ارائه تصویری مخدوش و تاریک از ایران است و متاسفانه با توقیفهای پیدرپی مانع از بحث جدی درباره آن شد.
🔹خانه پدری «حقانیت» ندارد. وقتی فیلم یا اثری حقانیت مییابد که پرداخت -و بیان- درست باشد. حق و حقانیت داشتن، یعنی مسئله داشتن –و دردمند بودن- و اندازه نگه داشتن؛ که این مهم از تکنیک –و فرم- دریافت میشود. نمیدانم اگر این پدر، فیلم خانه پدری را میدید آیا دست به این قتل فجیع نمیزد؛ پشیمان میشد یا مصممتر؟ نمیدانم. فیلم متاسفانه برای پدر این دختر و امثال او ساخته نشده که ببینند و «عبرت» بگیرند. حال آنکه منطقا این فیلم میبایستی برای این قشر و چنین افرادی ساخته و ارائه میشد، نه برای من و شما و احیانا فرنگیها.
🌿 @GeraFilm1