eitaa logo
گرافیلما
54 دنبال‌کننده
130 عکس
116 ویدیو
2 فایل
کارگروه تخصصی فیلم «جور دیگر باید دید» ادمین: @ensankade1 https://gerafekr.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
همزمان با پخش فیلم «غلامرضا تختی» در پنجشنبه همین هفته از تلویزیون، بمدت چهار روز مطالبی راجع به این فیلم سینمایی خدمت شما ارائه خواهیم کرد. 💪 @GeraFilm1
📺 فیلم سینمایی این فیلم سینمایی به کارگردانی بهرام توکلی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان ساخته سال ۱۳۹۷ از معدود آثار سینمای ایران است که داستان زندگی یکی از قهرمانان ملی را روایت می‌کند. در «غلامرضا تختی» چهار دوره از زندگی جهان پهلوان تختی به تصویر کشیده است. 💪 @GeraFilm1
💬 مملکت آدم مثل ننه بابای آدم میمونه، نمیشه ولش کرد. هر قدر هم وضعیت مملکتمون بد باشه باید بمونیم و درستش کنیم. 💪 @Gerafilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«یه مرد بود، یه مرد»؛ انتشار موزیک ویدئوی با قطعه‌ای از زنده‌یاد فرهاد مهراد قطعه «مرد تنها» با صدای فرهاد مهراد شعر: شهیار قنبری آهنگساز: اسفندیار منفردزاده سازنده موزیک ویدئو: آرش وزیری‌تبار 💪 @Gerafilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نمایی جالب از بازسازی دهه ۳۰ در فیلم به کارگردانی بهرام توکلی 💪 @Gerafilm1
هفته گذشته استاد «محمد علی کشاورز» از میان ما رفت. ضمن عرض تسلیت درگذشت ایشان، آرزوی سلامتی همه پیشکسوتان عرصه سینما و تلویزیون را از خداوند مهربان خواستاریم. به همین مناسبت تصمیم گرفتیم که در هفته پیش‌رو، مطالبی را مرتبط با استاد کشاورز تقدیم شما نماییم. ⚫️ @GeraFilm1
📺 فیلم سینمایی این فیلم به کارگردانی و نویسندگی علی حاتمی است که به زندگی نقاش برجسته ایرانی، کمال الملک می‌پردازد. ⚫️ @GeraFilm1
قسمت 2⃣ ❓ملودرام چیست؟  (به فرانسوی: Mélodrame) 🖍 اثری نمایشی یا ادبی است که پی‌رنگ آن احساسی و متقدم بر شخصیت‌پردازی است و به گونه‌ای طراحی می‌شود تا قدرتمندانه عواطف مخاطب را جذب کند و نسبت به دیگر آثار بیشتر به جزئیات کاراکترها می‌پردازد. 🖍 شخصیت‌ها اغلب به سادگی ترسیم می‌شوند و ممکن است کلیشه‌ای به نظر برسند. 🖍 ملودرام‌ها معمولاً در فضای خصوصی خانه صحنه‌پردازی می‌شوند و بر مسائل اخلاقی، خانوادگی، عشق و ازدواج، اغلب با چالش‌هایی از یک منبع خارجی، مانند یک موجود وسوسه‌آفرین یا یک شرور اشرافی تمرکز دارند. 🖍این لفظ در ابتدا فقط برای توصیف نمایش‌‌های درام که تلفیقی از موسیقی و حرکت بودند، به کار می‌رفت اما در حال حاضر در موارد متعددی مثل نمایش روی صحنه بدون موسیقی متن، رمان، فیلم، تلویزیون و برنامه‌های رادیویی نیز به کار می‌رود. 🖍 در متون مدرن، این واژه به طور عمومی یک مفهوم تحقیرآمیز پیدا کرده است یعنی در واقع نشان می‌دهد که اثر مورد نظر فاقد هرگونه باریک بینی و ریزه‌کاری، گسترش شخصیت‌ها و یا هر دو مورد ذکر شده است. 🖍 مشخصه فیلم‌های ملودرام، طرح آن‌ها برای جذب کردن و بالا بردن عواطف مخاطبان است. آن‌ها به طور کلی به گسترش کاراکترهای کلیشه‌ای، تعاملات و تِم‌های بسیار احساسی وابسته هستند. 🖍 فیلم‌های ملودراماتیک تمایل به استفاده از طرح‌هایی دارند که اغلب با بحران‌های احساسات انسانی، رابطه عاشقانه یا دوستانه شکست خورده، مشکلات خانوادگی ادامه‌دار، تراژدی، بیماری، اختلال روانی یا دشواری‌های فیزیکی و احساسی سروکار دارند. قربانیان، زوج‌ها، شخصیت‌های پرهیزگار، قهرمانان و سردمداران رنج‌کشیده (که معمولاً قهرمانان زن هستند) در ملودرام‌ها ارائه و معرفی می‌شوند این افراد معمولاً تحت فشارهای اجتماعی، تهدید، سرکوب، ترس‌ها، حوادث غیرمحتمل و یا مشکلات با دوستان، جامعه، کار، عشق، یا خانواده هستند. 🖍قالب ملودراماتیک به شخصیت اجازه می‌دهد تا با وجود مشکلات خود کار و تلاش کند و با استقامت مداوم، اعمال فداکارانه و شجاعت ثابت‌قدم بر مشکلات فائق آید. 🖍از آنجایی که ملودرام‌ها بر واحد خانواده تاکید دارند، زنان معمولاً در نقش‌های فرمان‌بردار و سنتی به تصویر کشیده می‌شوند و شخصیت زن داستان در مواجه با این مسائل ازخودگذشتگی و سرکوب‌شدگی نشان می‌دهد. در این فیلم‌ها معمولاً شخصیت مرد باید یاد بگیرد که درباره مشکلات و مسائل مطرح شده به بحث و گفتگو بنشیند و راه حل پیدا کند که این به خودی خود باعث می‌شود فیلم‌های ملودرام برای بینندگان زن جذاب باشد. ملودرام‌ها معمولاً توجه‌‌شان را بر کاراکتر قربانی قرار می‌دهند. 🖍فیلم‌های ملودرام همیشه در درجه اول به فرهنگ عمومی مرتبط بوده است. هرچند که ممکن است موضوعات مورد بحث در برخی مواقع زندگی ثروتمندان یا افراد خیلی پیچیده باشد. 🖍از آنجایی که محل فیلم‌برداری در ملودرام‌ها در یک خانه یا یک شهر کوچک قرار می‌گیرد می‌تواند از این جهت برای فیلم‌ساز چالش‌برانگیز باشد که باید حس عمل و هیجان داده شده را تنها در یک محیط کم‌جا و کوچک خلق کند؛ یک راه اضافه کردن لوکیشن‌های بیشتر، از طریق فلش‌بک به گذشته است. حسّ گیر افتادن در یک فضای کوچک می‌تواند منجر به دلبستگی به اهداف یا افراد دست‌نیافتنی شود و یا نوعی از پرخاشگری باطنی را ایجاد کند. ⚫️ @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️حضور کوتاه محمدعلی کشاورز در فیلم صحرای تاتارها به همراه مکس ون‌ سیدو و ژاک پرن ▪️کارگردان: والریو زورلینی ▪️سال ساخت: ۱۹۷۶ ⚫️ @Gerafilm1
زندگینامه محمد علی کشاورز محمد علی کشاورز زادهٔ 26 فروردین 1309، بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون ایران است. وی در شهر اصفهان، محلهٔ سیچان به دنیا آمد و فرزند دوم خانواده کشاورز بود. خاندان وی اصالتاً از گرجی تبارانی بوده که در زمان شاه عباس به ایران آمده و مسلمان شده‌اند. نام خانوادگی قبلی وی اصلانی بوده‌است؛ خاندانی که اکنون بخش قابل توجهی از جمعیت گرجیان اصفهان و فریدون‌شهر را تشکیل می‌دهند. وی یک بار ازدواج نموده‌ بود که در سال ۱۳۵۲ این ازدواج به جدایی انجامید و پس از آن دیگر ازدواج نکرد. نتیجه این ازدواج دختر وی به نام نلی است که در بلژیک زندگی و نقاشی تدریس می‌کند. وی فارغ‌التحصیل هنرستان هنرپیشگی تهران و دانشکده هنرهای دراماتیک بود. او از فارغ التحصیلان رشته نقشه‌برداری نیز بود و مجری‌گری برخی برنامه‌های مربوط به نقشه‌برداری در صدا و سیما به عهدهٔ ایشان بوده‌است. وی یک‌بار در دانشکدۀ پزشکی نیز پذیرفته شد امّا به‌دلیل علاقه و عشق زیادی که به‌ بازیگری داشت از تحصیل در این رشته انصراف می‌دهد و به‌همان عشق‌اش بازیگری می‌پردازد. اولین فعالیت هنری وی بازی در تله‌تئاتر «خودکشی» به کارگردانی علی نصیریان در سال ۱۳۳۹ بوده‌است و سپس در نمایش‌هایی همچون «ویولن‌ساز کره‌مونا»، «آنتیگون»، «آندورا»، «ادیپوس شهریار»، «بازی استریندبرگ» بازی کرد. 🎞 کارنامه هنری: کشاورز با فیلم‌سازان نامداری چون فرّخ غفّاری، ابراهیم گلستان، والریو زورلینی، بهرام بیضایی، ناصر تقوایی، نادر ابراهیمی، علی حاتمی، داریوش مهرجویی و عباس کیارستمی همکاری کرده‌است و با بازیگرانی غیرایرانی چون آنتونی کوئین و ماکس فون سیدو همبازی بوده‌است. 📺 مجموعه‌های تلویزیونی: وی در سال ۱۳۴۷ به تلویزیون رفت و کارگردانی هنری قسمت‌هایی از سریال خانهٔ قمر خانم را به عهده گرفت. از آثار ماندگار وی می‌توان به مجموعه‌های تلویزیونی دایی‌جان ناپلئون، آتش بدون دود، هزاردستان (در نقش شعبان استخوانی)، سربداران (در نقش خواجه قشیری)، افسانه سلطان و شبان (در نقش خوابگزار اعظم)، پدرسالار و گرگ‌ها اشاره کرد. 🎥 فیلم‌های سینمایی: او برای نخستین بار در سال ۱۳۴۳ با فیلم شب قوزی ساخته فرخ غفاری بازیگری سینما را نیز تجربه کرد و در ۴۷ فیلم سینمایی ایفای نقش کرده‌است. از جمله کارهای قابل توجه او می‌توان به رگبار، خشت و آینه، برزخی‌ها، کمال الملک، مردی که موش شد، کفش‌های میرزا نوروز، مادر، جستجو در جزیره، ناصرالدین شاه آکتور سینما، دلشدگان، آقای بخشدار، زیر درختان زیتون، روز واقعه و کمیته مجازات اشاره کرد. 🏆 جوایز: کشاورز برای بازی در فیلم مادر ساختهٔ علی حاتمی نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. ⚫️ @Gerafilm1
فیلم «کشتارگاه» ▫️ کارگردان: عباس امینی ▫️ بازیگران: امیرحسین فتحی، باران کوثری مانی حقیقی، حسن پورشیرازی ▫️ داستان فیلم: این فیلم روایتی از مشکلات اجتماعی این روزهای کشور است و داستانش درباره مرد جوانی به نام امیر است. امیر به تازگی از فرانسه دیپورت شده و ناخواسته وارد ماجرایی می شود... ▫️ژانر: خانوادگی | اجتماعی این‌روزها با توجه به تعطیلی سینماها بخاطر بیماری کرونا، شاهد نمایش و اکران مجازی فیلم‌های سینمای ایران هستیم. شما می‌توانید با خرید بلیط فیلم بالا، آن‌را در منزل و بهمراه خانواده تماشا کنید. هم‌اکنون بلیط فیلم «کشتارگاه» از طریق ۲ سرویس زیر و با قیمت ۱۵ هزار تومان قابل خرید است: - فیلیمو (سایت و اپلیکیشن) - نماوا (سایت و اپلیکیشن) ⚫️ @Gerafilm1
💬 پیروزی محرومان قطعی‌ست، دل‌نگرانیِ ما از خودخواهیِ آدمی‌ست که می‌خواهد به چشمِ خود شاهدِ پیروزی باشد. پیروزی رؤیت خواهد شد، حتی اگر در کاسه‌ی چشم‌های من و تو گیاه روییده باشد. ⚫️ @Gerafilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
موسیقی خاطره انگیز فیلم "دلشدگان" کارگردان: علی حاتمی آهنگساز: حسین علیزاده آواز: محمدرضا شجریان فیلمبردار: محمود کلاری بازیگران: محمدعلی کشاورز، امین تارخ، اکبر عبدی، حمید جبلی، لیلا حاتمی ⚫️ @Gerafilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کارتون نوستالژیک «مهاجران» که تصویری شیک و اتوکشیده از اشغال استرالیا توسط سفیدپوستان انگلیسی ارایه می‌کرد را یادتان هست؟ آن پدر پرکار و پرتلاش خانواده و آن مادر مهربان و زحمتکش... این بازآرایی تصویری از دهه‌ها خون‌ریزی و کشتار بومیان و سلب زمینها، برای کودکان جهان بهت آور است. ثانیه ۵۵ فیلم چه پیام روشنی دارد. مرد پایش را بر روی خاک استرالیا می‌کوبد و می‌گوید این همان زمینی است که ما تا وقت مردن در آن زندگی می‌کنیم. این همان پیام معروف است که می‌گوید: «در این زمین یا می میریم یا (برای زنده ماندن) می کشیم». 🔺تصویر واقعی از مهاجرت میخواهید؟ اینجاست. بومیان به غل و زنجیر کشیده شده، زمین‌های غصب شده، میلیون‌ها در‌ خاک و خون تنیده، و بردگان وارد شده از آفریقا بر روی کشتی‌های مرگ. 🔺این واقعیت استعماری جهان چند قرن اخیر است. با کارتون‌هایشان گولمان زده بودند. منبع: کانال maktubaat در تلگرام
مدل‌های مختلف نقد.mp3
4.62M
🎥 | 3⃣ «اشاره‌ای به انواع نقدنویسی» در نشستِ تحلیل فیلمِ مغزهای کوچک زنگ‌زده جناب آقای 🌿 @Gerafilm1
این هفته می‌خواهیم اطلاعاتی را راجع به فیلم «کتاب سبز» (green book) خدمت‌تان تقدیم کنیم. داستان این فیلم، در اوج درگیری‌های نژادپرستی در آمریکا اتفاق می‌‌افتد و در مورد رابطه یک پیانیست سیاه‌پوست و رانندهٔ سفیدپوست اوست.
🎞 | نام فیلم: Green Book 🌍 |محصول: آمریکا 🎖| امتیاز: 8.3 از 10 🎭 | ژانر: 📆 | سال انتشار: 2018 👤 | کارگردان: Peter Farrelly 👥 بازیگران : - Linda Cardellini - Mahershala Ali  - Sebastian Maniscalco  🌿 @GeraFilm1
💬 تو با خشونت به جایی نمی‌رسی، تو وقتی برنده می‌شی که شخصیتت رو حفظ کنی. «شخصیت» همیشه برنده‌ست! 🌿 @Gerafilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 «کتاب سبز» فیلمی آمریکایی محصول سال 2018 است که به ظاهر مفهومی در نقد نژادپرستی دارد اما واقعیت آن چیز دیگری است. 🔺این فیلم در عین نشان دادن نژادپرستی آمریکایی در دهه 60، تلاش می کند از فیلمی سیاه فاصله گرفته و به مخاطب القا کند نه تنها جامعه امروز آمریکا شباهتی به گذشته نژادپرستانه‌اش ندارد، بلکه نژادپرستان به تدریج نگاهشان تغییر کرده است. 🔺این ادعا شاید بزرگترین دروغ فیلم محبوب اسکار درباره فرهنگ غیرانسانی جامعه آمریکا است؛ که این روزها مصداق آن را همه مردم دنیا تماشا می‎کنند. 🔺کتاب سبز با اسم اصلی green book توانست در اسکار سال 2018 سه جایزه مهم را به خود اختصاص بدهد. 🔺ماهرشالا علی به عنوان بازیگر سیاه پوست اصلی این فیلم، پیش از این در نقد نژادپرستی آمریکا سخنرانی جنجالی داشته و به دشواری‌های زندگی یک سیاه‌پوست مسلمان در این کشور اشاره کرده بود. منبع: کانال تلگرامی نشانَک 🌿 @Gerafilm1
نقد و بررسی فیلم «کتاب سبز» داستان تور موسیقی آهنگساز و نوازنده چیره‌دست سیاه‌پوست، دان شرلی در شهرهای مختلف ایالات متحده در دهه 60 میلادی می‌باشد. شرلی در موسیقی سبک "جاز" به عنوان یک پدیده غیرمعمول شناخته می‌شد. او فردی بود که اصولی‌ترین قواعد نواختن موسیقی جاز و در واقع استاندارد نوازندگی آن‌را تغییر می‌داد و آن را به سبک و سیاق خود اجرا می‌کرد. شرلی در عین حال که به موسیقی تسلط داشت، استعداد عجیبی در یادگیری نیز داشت بطوری که می‌توانست به 8 زبان زنده دنیا سخن بگوید و به صورت حرفه‌ای به نقاشی بپردازد. وی همچنین دارای مدرک دکترای روانشناسی، موسیقی و هنر نیز بود. «کتاب سبز» اشاره به تور دهه 60 این آهنگساز دارد که با اتفاقات مختلفی همراه بود. داستان فیلم از جایی آغاز می‌شود که شرلی (ماهرشالا علی) قصد دارد سفری را در ایالات متحده آغاز نماید و می‌داند که قرار نیست در تمام نقاط این کشور امنیت شامل حال او شود! از این جهت تصمیم می‌گیرد راننده.ای سفید‌پوست استخدام کند و در این راه به تونی (ویگو مورتنسن) می‌رسد که در یک باشگاه شبانه فعالیت می‌کند و علاقه فراوانی هم به استفاده از خشونت دارد! تونی می‌پذیرد که شرلی را در این سفر همراهی کند اما اختلاف نظر این دو ماجراهای مختلفی را در طول داستان رقم می‌زند و ... «کتاب سبز» از دسته آثار جاده‌ای - رفاقتی محسوب می‌شود که قرار است تضاد دو شخصیت اصلی داستان منجر به تحول آنان شود. در اینجا شرلی شخصیتی خودخواه و به شدت مبادی آداب است که نمی‌تواند رفتارهای سطح پائین را تحمل کند و در نقطه مقابل تونی قرار دارد که کاملاً دیدگاهی متفاوتی نسبت به شرلی دارد. او تحمل زیادی ندارد و اغلب مشکلاتش را با مشت زدن حل و فصل می کند. تونی همچنین خیلی توانایی در ادبیات و نوشتار ندارد و به همین جهت هنگامی که برای خانواده‌اش نامه می‌نویسد معمولاً نمی‌تواند آنچه که حس می‌کند را انتقال دهد. تضادهای میان تونی و شرلی تنها به رنگِ پوست خلاصه نمی‌شود، بلکه آنها در رویکردهای اجتماعی و باورهای شخصی نیز در نقطه مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. فیلم توانسته در میان اختلافات تونی و شرلی، گریزی هم به جامعه وقت آمریکا بزند. جامعه‌ای که در آن مقطع یک جدال بی‌پایان را با جامعه سیاه‌پوستان آغاز کرده بود که این نژاد پرستی نیز در «کتاب سبز» به خوبی به تصویر کشیده شده است. در طول داستان ما به همراه این دو به مکان‌های مختلفی می‌رویم که باور عمومی به حقیر پنداشتن جامعه سیاه‌پوستان در آن جریان دارد. باوری که نام فیلم نیز به نوعی از آن الهام گرفته که اشاره به کتابی به نام «کتاب سبز راننده سیاه پوست» دارد که بیش از نیم قرن پیش در ایالات متحده چاپ می‌شد و در آن لیست هتل‌ها و غذاها و در مجموع، سرویس‌هایی که سیاه‌پوستان می‌توانستند از آن استفاده نمایند در آن ذکر می‌شد. «کتاب سبز» به خوبی توانسته انتقادات خودش را از جامعه و باورهای اشتباه آن که بخش زیادی از آن حتی امروز نیز مشاهده می‌شود مطرح نماید و در عین حال دو شخصیت اصلی داستانش را به بلوغ برساند. دو شخصیتی که ابداً درک مناسبی از یکدیگر ندارند اما رفته‌رفته متوجه می‌شوند که حضور هر کدامشان یک موهبت برای دیگری محسوب می‌شود. تونی در این سفر از شرلی می‌آموزد و تجربه‌های جدیدی به دست می‌آورد و شرلی نیز خیلی زود متوجه می‌شود که نمی‌تواند همیشه پشت ظاهر پر زرق و برق و مبادی آدابش پنهان شود و گاهی نیاز است که از جدول خارج شود و تن به مواردی دهد که برای او رد شدن از خط قرمز محسوب می‌شود. اما نمی‌توان از تاثیر دو بازیگر اصلی فیلم در موفقیت فیلم چشم پوشی کرد. ویگو مورتنسن در نقش تونی یک بازی ماندگار از خود ارائه داده که می‌تواند بار دیگر نامش را در میان نامزدهای جوایز سینمایی سال قرار دهد. وی که برای بازی در این نقش وزن زیادی اضافه کرده، بازی فوق العاده‌ای در نقش تونی داشته و می‌توان گفت یکی از بهترین نقش آفرینی‌های دوران بازیگری‌اش را تجربه کرده است. ماهرشالا علی نیز بازی بسیار خوبی در نقش شرلی داشته است. او به خوبی توانسته مردی مغرور را به تصویر بکشد که در درونش طوفانی در جریان است اما با ظاهر موجه خود آن را پنهان می‌کند. فیلم ارزش‌های انسانی را برجسته می‌کند و می‌خواهد که تضادها را بپذیریم و آن را به فرصتی برای عشق ورزیدن و دوستی تبدیل کنیم. ارائه این مفاهیم در فیلم نیز به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود و در نهایت به یک خودشناسی بزرگ منجر می گردد. البته این نکته را هم نباید فراموش کرد که کارگردان فیلم پیتر فارلی است که سابقه ساختن بنجل های سینمایی فراوانی را در کارنامه هنری اش دارد و خلق «کتاب سبز» «احمق و احمق تر 2» بوده، یک غافلگیری تمام عیار محسوب می‌شود!  با تلخیص از میثم کریمی                 🌿 @GeraFilm1