11.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺آژیر خطر سقوط سینمای ایران به صدا درآمد...
🌿 @GeraFilm1
#اکران_اینترنتی
🎞 فیلم «روزهای نارنجی»
🔸 کارگردان:
آرش لاهوتی
🔸 بازیگران:
هدیه تهرانی، علی مصفا
مهران احمدی، علیرضا استادی
ژیلا شاهی، صدف عسکری
🔹 داستان فیلم:
داستان حول محور زنی به اسم «آبان» می گردد که پس از آن که واسطه استخدام کارگران زن فصلی برای کار در باغ های مرکبات شمال کشور میشود، باید با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم کند. آبان با روحیه جنگنده و مستحکمی که دارد، سعی میکند در برابر این مشکلات تمام قد بایستد اما ...
🖥 شما میتوانید با خرید بلیط فیلم بالا، آنرا در منزل و بهمراه خانواده تماشا کنید.
لینک تماشای آنلاین:
فیلیمو | نماوا
🌿 @Gerafilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تیزر فیلم سینمایی روزهای نارنجی
🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 فرصت
The Story of God
With Morgan Freeman
🌿 @GeraFilm1
#چگونه_فیلم_ببینیم
قسمت 5⃣
#ادامه_مبحث_قبل
✅ مشاهده و قضاوت
3⃣ ساختارها و درونمایهها
فیلمهایی كه بر روی سبك، بافت یا ساختار تأكید دارند، اغلب از نظر تجاری موفقیت چندانی ندارند چون تعداد زیادی از تماشاگران یا آمادگی تجربههایی از این دست را ندارند و یا با چنین دیدگاههای سینمایی راحت نیستند. فیلمهایی مثل یادگاری (۲۰۰۰) ساختهی كریستوفر نولان، به اصطلاح آثار راحتالحلقومی نیستند كه بشود توی سالن سینما نشست یا روی لپتاپ تماشایشان كرد.
4⃣ تمركز بر ایدهها
در بسیاری از آثار جدی سینمایی، كنش و شخصیتها، اهمیتی بیش از مفهوم خود فیلم دارند؛ آنها به روشن ساختن برخی از مفاهیم زندگی میكنند و باعث میشوند تا تماشاگر با تجربههای بشری آشنا شود و یا وضعیت انسان در جامعهاش از طریق این كنشها و شخصیتها به نمایش گذاشته میشود. ممكن است ایده یا فكر اصلی فیلم به طور مستقیم از طریق رخدادی خاص یا شخصیت بهخصوصی به آنها ربط پیدا كند. البته، خیلی اوقات ایده یا فكر اصلی فیلم به شكل ماهرانهای در دل فیلم مطرح میشود كه ما را به چالش میكشد و باید تلاش كنیم تا تعبیری را بیابیم كه از نظر ما كاملاً با چهارچوب فیلم هماهنگی دارد. این رویكرد غیرمستقیم باعث میشود تا تعابیر متنوعی نسبت به فیلم ایجاد شود كه البته نباید با چهارچوب ایده یا فكر اصلی فیلم در تضاد باشند.
احتمالا نخستین گام برای شناخت ایدهی هر فیلمی آن است كه بتوانیم موضوع فیلم را در یك جمله یا یك عبارت به زبان بیاوریم، مثلاً حسادت، بیعدالتی، پیشداوری. یادمان باشد كه شناسایی موضوع حقیقی فیلم، نخستین گام ارزشمند برای تجزیه و تحلیل یك فیلم به شمار میآید. اگر توانستیم موضوع فیلم را در یك عبارت یا یك جمله خلاصه كنیم، احتمالاً با یكی از موارد زیر روبهرو هستیم:
۱- مفاهیم اخلاقی: فیلمهایی كه جملههای اخلاقی در آنها شنیده میشود، قصدشان آن است كه از ابتدا ما را با استدلالی عقلی یا یك قاعدهی اخلاقی بهخصوص متقاعد كنند تا ترغیب شویم كه چنین قاعدهای را در زندگی خودمان به كار بگیریم. قواعدی از این دست اغلب به شكل كلمات قصار هستند «عشق به پول ریشهی همهی بدیهاست.» البته فیلمهای امروزی به مفاهیم اخلاقی مهمی میپردازند و كمتر پیش میآید بر روی یك نكته تأكید كنند و ما هم باید مراقب باشیم كه یك مفهوم اخلاقی را با یك جملهی قصار اشتباه نگیریم. فیلمهایی مانند تاوان (جو رایت، ۲۰۰۷) یا بازدید كننده (۲۰۰۷) ساختهی تام مككارتی ما را وادار میكنند تا با دقت به نتایج تصمیمهای اخلاقی خودمان فكر كنیم.
۲- حقیقت ماهیت بشری: این فیلمها اساساً با آثاری كه بر روی شخصیتی خاص تأكید میكنند، تفاوت دارند. شخصیتهای این نوع فیلمها به چیزهایی ورای خودشان فكر میكنند. آنها نمایندهی همهی بشریتاند و برای ترسیم حقایق جهان پیرامون ماهیت انسان و انسانیت از آنها به عنوان ابزاری سینمایی استفاده میشود. درفیلمی مانند جایی برای پیرمردها نیست (۲۰۰۷)، شخصیتی كه خاویر باردم نقش او را بازی میكند و یا فیلیپ سیمور هافمن فقید در سینکداکی نیویورك (۲۰۰۸) ساختهی چارلی كافمن، تجسمی از لایههای كمشمار تمدن بشریاند یا نمادی از واقعیت زندگی هستند كه از زندگی آدمهای متمدن طرد شدهاند...
#ادامه_دارد
🌿@Gerafilm1
#معرفی_کتاب
📚 کتاب "کالبدشکافی فیلم" درآمدی است بر روش های کیفی تحلیل فیلم از آرین طاهری از انشارات سوره مهر.
این کتاب به بررسی کلیات نظری تحلیل متن در مطالعات ارتباطی و سینمایی و رویکرد روش شناختی تحلیل فیلم میپردازد.
🌿 @GeraFilm1
📱علاقهمندان به تحلیل فیلم میتوانند نسخه الکترونیک این اثر را در برنامه طاقچه از طریق لینک زیر مطالعه نمایند. 👇
https://taaghche.com/book/45025
🌿 @GeraFilm1
💬 #دیالوگ
جـــزای حماقتمان،
احمقهایی هستند که بر ما حکومت میکنند...
🎥 Apocalypse Now (1979)
🌿 @Gerafilm1
#معرفی_مستند
🎬 نام مستند: باتلاق وان
👤 کارگردان: مهدی گلستانیان
🎭 ژانر: اجتماعی، مستند
🌎 محصول: ایران
📝 خلاصه داستان: مستند "باتلاق وان" نگاهی اجتماعی به مهاجرتهای غیرقانونی انسانها دارد. افرادی که به خیال زندگی بهتر، بیهدف تصمیم به مهاجرت از ایران میگیرند و به صورت غیرقانونی از خطرناکترین مسیرهای سرنوشت میگذرند تا به بهشت خیالیشان برسند، اما در پایان ماجرا مجبور به زندگی در ترکیه میشوند.
🌿 @GeraFilm1
#خبر
🏆 چهارمین هوگو برای سینمای ایران
❇️ "جنایت بیدقت" شهرام مکری جایزه هیات داوران جشنواره شیکاگو را برد.
"شهرام مکری" موفق شد جایزه هوگوی نقرهای هیات داوران جشنواره شیکاگو را برای فیلم "جنایت بی دقت" از آن خود کند.
این فیلم پیش از این نیز در ۷۲امین دوره جشنواره بینالمللی فیلم ونیز، موفق به کسب جایزه بهترین فیلمنامه از منتقدان سینمایی شد.
این، چهارمین هوگوی جشنواره شیکاگو برای سینمای ایران پس از عزتالله انتظامی (گاو)، جعفر پناهی (دایره) و اصغر فرهادی (چهارشنبهسوری) است.
🌿@Gerafilm1
13.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#فیلم_کوتاه
🎭 نقاب
👈 کارگردان: Adem Akyol
🌿 @Gerafilm1
📚 سینمای مردم شناسانه و سینمای پیشرفته
🔖 فیلم مردم شناسانه «Ethnographic film»
💠 این نوع سینما تلاش دارد تجربههای اجتماعی و فرهنگی گروه خاصی از انسانها را به تصویر بکشد. هدف فیلم مردم شناسانه تفسیر یک جامعه مشخص و ویژه است و متفاوت از انواع مستندهایی است که موضوعاتشان، پرسشهای ملی اجتماعی و سیاسی است. برای مثال تمامی آثار مهم «رابرت فلاهرتی» از فیلم های مردم شناسانه هستند.
📌 این دسته از فیلم ها: «نانوک شمال ۱۹۲۲»، تصویری قهرمانانه از زندگی یک اسکیمو در خلیج در کانادا، «فیلم موآنا ۱۹۲۶»، تصویری از سنت های قبیلهای ساموان، «مردی از آران ۱۹۳۴»، شرحی از واقعیت های دشوار زندگی یک خانواده در جزیرهای دور افتاده در ایرلند و «داستان لوئیزیانا ۱۹۴۸»، نگاهی شاعرانه به رودخانهای در جنوب آمریکا هستند.
📌از دیگر پیشاهنگان اولیه مردم شناس در سینما می توان از «مریان سی کوپر و ارنست شودساک» برای فیلم «علفزار 1925» یاد کرد که سفر قبیلهای عشایری در ایران مرکزی را نشان میدهد.
📌 این دو مستند پرداز هم همچون «فلاهرتی» تلاش دارند برای ضبط فرهنگ موضوعاتشان، در نهایت بیطرفی و بدون پیش داوریهای ممکن آثار خود را بنا کنند. این پیششرط ویژه در تمامی فیلمهای مردم شناسان دیده میشود. مردم شناسان معاصر در فیلمهایشان به گونهای طبیعی برای ثبت دقیق و به دست آمدن مواد خام تصویری از موضوعات فرهنگیشان، از نماهای دور به مراتب بیشتر استفاده میکنند. «جان کوهن» در فیلم «کوئروها: یک شکل بقاء 1978» از این روش در مطالعه مردم شناسانه سرخ پوستان قبیله «کوئرو» در شرایط بدوی کوههای «آند»در پرو، بهره جسته است.
📌برخی از فیلمهای داستانی نیز دارای گرایشهای مردم شناسانه هستند: «دختر معدنچی 1980»، «داستان کی جو 1992» ، «پیش از غروب 2000» و «شهر مردان 2007» نیز از این دست فیلم ها هستند.
🌿@GeraFilm1
🔖 سینمای پیشرفته «Expanded cinema»
💠 این اصطلاح را میتوان اصطلاح عمومی به مفهوم جستجو به دنبال شیوههای بسیار فناورانه در هنر سینما دانست. این نوع سینما شامل انواع استفاده فناورانه به عنوان مثال استفاده از چند دستگاه پخش در نمایش فیلم تا فیلمهای کامپیوتری و بازیهای سادهی سایه و نور، تلاشهای هنرمندانه برای خلق تصاویر متحرک و فضاهای چندرسانهای که روی حواس ما اثر میگذارند، میشود.
📌هنرمندان «سینمای پیشرفته» غالباً با جوهر حرکت سر و کار دارند که همواره سینماگر را به کشف مجدد از سه اصل در سینما وسوسه کرده است. این سه اصل: نور، زمان و مکان (فضا) است. فیلمسازان «سینمای پیشرفته» به دور از فیلمهای "طوطی قوطی" (منظور فیلم های کلاسیک داستانی است) که به صورت معمول در سالنهای سینما به صورت تجاری نمایش داده می شود تلاش دارند هر یک از فیلمهایشان را به یک تجربه اصیل و بدیع تماشایی تبدیل کنند. برنامه یک سالن سینمای پیشرفته شامل این عناصر می شود: ۱- استفاده چند رسانهای شامل اجرای زنده ٢- فناوری ویدیو و ٣- نظام نمایش چند رسانهای.
📌اصطلاح «سینمای پیشرفته» اولینبار از سوی یک منتقد سینما به نام «جین یانگ بلود» به کار گرفته شد.
🌿@GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#نکات_جالب_سینمایی
▪️در این صحنهی معروف از فیلم «عصر جدید (۱۹۳۶)» به کارگردانیِ چارلی چاپلین، شاید به نظر برسه که چارلی چاپلین در حال سقوط به طبقهی پایین تره ولی این قسمت از فیلم با نبوغ و با استفاده از یک نقاشی مات، همانطور که در بالا میبینید، به فیلم اضافه شده است.
🌿 @Gerafilm1