💬 #دیالوگ
عجییه اما بعضی وقت ها سخت ترینش، بخشیدن کسیه که دوستش داریم.
🎬 A Beautiful Day in the Neighborhood (2019)
🌿 @GeraFilm1
🎞 رونمایی از پوستر فیلم " ناگهان درخت" در آستانه اکران اینترنتی
📌 فیلم سینمایی "ناگهان درخت" به نویسندگی و کارگردانی صفی یزدانیان و پیمان معادی ۱۷ آذر ماه اکران اینترنتی خواهد شد.
🎭 پیمان معادی، مهناز افشار، زهره عباسی، شقایق دهقان و مهراب قاسم خانی از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.
🌿 @GeraFilm1
🔵 لینک ورود به جلسه تحلیل فیلم
«یک روز زیبا در محله»:
https://www.skyroom.online/ch/gerafekr1/gerafilm
(بعنوان میهمان وارد شوید)
👤 با حضور آقای #نادر_خواجهزاده
⏱ شروع: ساعت ۱۶، جمعه چهارده آذر
🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#سالگرد_وفات_علی_حاتمی
تولد: مرداد ۱۳۲۳_تهران
وفات: ۱۴ آذر ۱۳۷۵ تهران
📌 کارگردان،فیلمنامهنویس و تهیهکننده سینما
حاتمی نه تنها کارگردانی صاحبسبک، که نویسنده بیبدیلی بود. به او لقب شاعر سینمای ایران را دادهاند، لقبی که هنگام تماشای سریال «هزاردستان»، نه تمجید که واقعیتی صرف جلوه میکند.
🖤 علی حاتمی در تاریخ ۱۴ آذرماه درگذشت و در تاریخ ۱۵ آذر ماه ۱۳۷۵ به خاک سپرده شد.پیکر وی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد. بر روی سنگ مزار وی که در طرفینش رقیه چهره آزاد (ملقب به مادر سینمای ایران و ایفاگر نقش مادر در فیلم "مادر") و رسام عربزاده (طراح ممتاز فرشهای ایرانی) دفن شدهاند یکی از ماندگارترین دیالوگهای فیلم "حاجی واشنگتن" نقش بسته است: "آیین چراغ خاموشی نیست".
🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#سکانس_ماندگار
#سلطان_صاحب_قران
#علی_حاتمی
🔹 علی حاتمی در صحنه مرگ امیر کبیر در حمام، فیلمبرداری را یک ماه تعطیل کرد تا دیالوگی درخور پیدا کند:
"مرگ حق است،اما به دست شما بسی مشکل، ولی شوق از میان شما رفتن مرگ را آسان می کند".
🌿 @GeraFilm1
👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻
✳️ علی حاتمی پر شورترین فیلمساز وابسته به آداب و سنن ایرانی است. فیلمسازی که با تیز بینی و هوشمندی منحصربه فردی توانسته حال و هوای زندگی، آداب ، رسوم و باورهای ایرانیان به ویژه تهران قدیم را به تصویر بکشد.
✳️ درون مایه تمامی آثار حاتمی بر اساس ویژگی های قومی و انسان های رشد یافته بر این باورها و اعتقادات، شکل گرفته است. شخصیت آثار او اغلب شبیه ترین افراد به جامعه ایرانی هستند.
✳️ حاتمی که تقریبا تمامی آثارش را بر اساس فیلم نامه هایی از خودش ساخته و در انتقال فضا، زمان و شرایط اجتماعی و دوره تاریخی که در فیلمش به تصویر کشیده بسیار دقیق و خستگی ناپذیربود.
✳️ دیالوگ های فیلم های او در سینمای ایران اگر بی نظیر نباشند حتما کم نظیر هستند و مهر و امضای خود را دارد یک جور هویت بکر و ناب! البته علی حاتمی روایت شخصی تاریخی خود را به تصویر در می آورد و اصراری بر ثبت دقیق حوادث تاریخی نبود!
🌿 @GeraFilm1
#چگونه_فیلم_ببینیم
#قسمت_1⃣1⃣
✅عناصر فیلمهای خوب
📌 تقریباً در هر داستانی، عواطف و احساسات قدرتمندی وجود دارد و هر فیلمی به دنبال آن است كه عواطف و احساسات ما را دستكاری كرده و به بازی بگیرد اما یك فیلم خوب، در چنین مواردی پای را از گلیمش درازتر نمیكند چرا كه هدایت احساسات و عواطف مخاطبان باید بی غلوغش بوده و با چهارچوب داستان تناسب داشته باشد. معمولاً ما فیلمی را كه بیش از حد بخواهد روی عواطف و احساسات مانور كند؛ پس میزنیم. حتی ممكن است با تماشای این نوع فیلمها در جایی كه قرار باشد به گریه بیفتیم، خنده مان بگیرد. بنابراین هر فیلمسازی باید بتواند جلوی خودش را بگیرد و بیراهه نرود.
📌 واكنشها نسبت به دستمایههای عاطفی در مورد هر مخاطبی فرق دارد. یكی ممكن است پلهای مدیسن كانتی (1995) ساختهی كلینت ایستوود را اثر زیبایی بداند كه داستان تلخی را روایت میكند اما دیگری فیلم را دست بیندازد و آن را «یك فیلم سانتیمانتال به دردنخور» بنامد. این تفاوتها اغلب به وجود خودِ بینندهها باز میگردد. تماشاگری كه این فیلم را خیلی پسندیده، احتمالاً خود را كاملاً به دست فیلم سپرده و بی آن كه به زرنگبازی فیلمساز فكر كند، اجازه داده تا احساساتش را هر طور كه میخواهد هدایت كند. تماشاگر دیگر احتمالا حس كرده كه فیلم به گونهای ناعادلانه سعی دارد مهار احساسات او را در دست بگیرد و برای همین واكنش اش، رد كردن و نپذیرفتن فیلم است.
📌 زمانی كه دستمایهی عاطفی فیلمی فهمیده بشود، كمتر پیش میآید كه تماشاگر از آن تخطی بكند. فیلمساز میتواند این دستمایهی عاطفی را كتمان كند یا كمتر از آن چه كه لازم است بر روی آن تأكید كند. در كشتن مرغ مقلد (1962) آتیكوس فینچ (گریگوری پك) از یك عبارت سادهی تشكرآمیز به خاطر نجات جان اسكوت و جم استفاده میكند و به آرتور رادلی (رابرت دووال) میگوید: «ازت ممنونم آرتور...به خاطر بچههام.» اثری كه عبارت «ازت ممنونم» و كتمان احساسات بر جای میگذارد، وزن عاطفی عظیم فیلم را بر دوش میكشد، عبارتی كه اغلب، وقتی آن را به كار میبریم كه كسی لطف كوچكی در حق ما كرده است. این عبارت كه بهطور معمول اهمیت چندانی ندارد، شكل مهمی پیدا میكند و آنچه كه به زبان نمیآید ما را تكان میدهد.
📌 عناصر و روشهای بسیار گوناگونی برای تأثیر گذاشتن بر روی واكنشهای عاطفی مخاطبان یك فیلم وجود دارد. هم خودداری و هم استفادهی بیش از حد از دستمایههای عاطفی در طرح داستانی، دیالوگها و بازی بازیگران و اثرات بصری یك فیلم منعكس میشوند. عناصری كه در فضای بصری یا صحنهپردازی موجودند و خلق چنین فضایی نیز میتوانند به احساسات و عواطف مخاطبان چنگ بیندازند و بر روی واكنش عاطفی آنها تأثیر بگذارند. با این حال، رویكرد فیلمساز در استفاده از موسیقی فیلم، شاید مهمترین نكته باشد كه عاطفه و حس بیننده را هدف میگیرد و میتوانند منعكسكنندهی اوج و فراز عاطفی فیلم بوده یا آن را كتمان سازد...
🔹 برگرفته از ماهنامه سینمایی فیلم
🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#دیالوگ_ماندگار
جماعت خواب
اجتماع خواب زده
جامعه چرتی
عجب ملتی...
🎞 دیالوگی ماندگار از سریال «هزاردستان» ساخته زنده یاد #علی_حاتمی
#خبر
🔻 «خورشید» بهترین فیلم جشنواره قطر شد.
🎞 فیلمسینمایی «خورشید» اثر مجید مجیدی
همزمان با مشخص شدن پخشکننده بینالمللی
خود به عنوان بهترین فیلم جشنواره «اجیال»
قطر معرفی شد.
🌿 @GeraFilm1
#آموزش
#نقد_فیلم
#بخش_دوم
🔻نقد فیلم از چیستی تا چگونگی!
🔸نقدنویسی گاهی بر اساس هدفی که از نگارش آن هست تقسیم بندی میشود، گاهی نیز بر اساس نحوه و اسلوبی که در نقد به کار میرود تقسیم بندی صورت میگیرد؛. در هر صورت پژوهش گران و منتقدان سینما، از منظرهای مختلفی به تقسیم بندی انواع نقد پرداختهاند.
🔸به طور مثال در نقدهای فرمالیستی، عینیت و وحدت فرم و محتوا، به این معناست که اثر هنری هر فرمی که داشته باشد، معنای خاصی را به آن موضوع اضافه نموده و برای مخاطب ارائه میدهد. روشن است که موضوعات و اتفاقات را میتوان خارج از ساختارهای هنری هم منتقل نمود، اما ویژگی ساختار هنری این است که موضوع یا محتوای خاص را به همراه یک ارزش افزوده به مخاطب ارائه میدهد. درک این ارزش افزوده برای مخاطب، ممکن است به صورت مستقیم باشد یا غیر مستقیم و ناخودآگاه.
🔸وجود فرم خاص در یک اثر هنری باعث میشود که مخاطب، انتظارات خاصی را پیگیری کند. انتظارات خاص مخاطب به معنای پیشبینی ادامه اثر نیست، چرا که اثری که قابل پیشبینی باشد طبیعتا جذابیت کمتری برای مخاطب دارد. بلکه به این معناست که اگر کارگردان یا خالق اثر، خلاف این انتظارات رفتار کند با واکنش منفی مخاطب مواجه خواهد شد. به عبارت دیگر، این انتظارات بدان معناست که پس از آگاهی و اطلاع، مخاطب آن را در توالی و ادامه فرم فیلم میداند یا خیر.
#سینما
#فیلم
#نقد_فیلم
🌿 @GeraFilm1
🎥 فیلم و سریال مناسب مزاج شما چیست؟
1⃣ چرا نوع فیلم و سریال هم باید متناسب با مزاج شما باشد؟
2⃣ مزاج شما چیست؟
🎭 فیلم و سریال مناسب و نامناسب دموی مزاجها
🎭فیلم و سریال مناسب و نامناسب صفراوی مزاجها
🎭فیلم و سریال مناسب و نامناسب بلغمی مزاجها
🎭فیلم و سریال مناسب و نامناسب سوداوی مزاجها
🌐 مشاهده مقاله در لینک زیر
https://tabaye.ir/00143
🌿 @GeraFilm1
#خبر
برای سال ۱۴۰۰
بودجه صداوسیما، ۳۵ درصد افزایش مییابد
بودجه صداوسیما در سال ۱۴۰۰ با رشد ۳۵ درصدی، ۲۶۱۹ میلیارد تومان برآورد شده که نسبت به سال گذشته که ۱۹۱۵ میلیارد بود، حدود ۳۵ درصد افزایش داشته است.
در بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۰ همچنین به دولت اجازه داده شده که در صورت مجوز از مقام معظم رهبری، تا سقف ۱۵۰ میلیون یورو از منابع ورودی سال ۱۴۰۰ صندوق توسعه ملی را به صورت تسهیلات ارزی یا تضمین دولت، برای توسعه کمی و کیفی برنامههای تولیدی، پویانمایی، مستند، فیلم و سریال در اختیار صداوسیما قرار دهد.
🌿 @GeraFilm1
فیلم تازه مجیدی در چین/ کارگردان «خورشید» با محوریت یک دختربچه در بحران کرونا فیلم میسازد
🔹مجید مجیدی فیلم تازهاش را در چین می سازد. به گزارش سینمادیلی این فیلم درباره پس زمینههای پاندمی کروناست. کارگردان «خورشید» که برای جشنواره بینالمللی فیلم «هاینان» در چین حضور دارد، درباره ساخت این فیلم به خبرگزاری سیجیتیان گفت بعد از جشنواره به استان یوننان در جنوب چین و همچنین شهر شرقی هانگژو برای بررسی و انتخاب لوکیشنهای فیلمش سفر خواهد کرد
🔹مجیدی اعلام کرده فیلمش با محوریت یک دختربچه در میان بحران کروناس و بازیگران فیلمش همگی چینی خواهند بود
🔹سال گذشته همزمان با شیوع کرونا در چین مجید مجیدی نامه خبرسازی را به مردم چین منتشر و با آنها همدردی کرد. او پیش از این اعلام کرده بود دوست قدیمی مردم چین است و آماده ساخت فیلمی درباره تلاش آنها برای غلبه بر کروناست.
🌿 @GeraFilm1
📣 گرافیلم (کارگروه فیلمِ مجموعهٔ چشمه جاری آسمان) برگزار میکند.
▫️تحلیل و بررسی فیلم "شلاق"
▫️با حضور استاد نادر خواجهزاده
▫️#مجازی | #رایگان
🗓 دوشنبه ۲۴ آذر ماه
🕰 ۱۵:۳۰ الی ۱۶:۳۰
اطلاعات تکمیلی راجع به فیلم و
جلسه را در پُستهای بعدی کانال گرافیلم ببینید.
اگر نیت یکساله دارید برنج بکارید...
اگر نیت دهساله دارید درخت غرس کنید...
اگر نیت صدساله دارید آدم تربیت کنید... سینماتوگراف آدم تربیت میکند!
🌿 @Gerafilm1
#توجه
📌با توجه به درخواست اعضای محترم کانال جلسات تحلیل فیلم از روزهای جمعه به روزهای دوشنبه تغییر یافت.
👆🏻به روز و ساعت پوستر توجه شود.
🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تریلر فیلم " شلاق "
🎬 Whiplash (2014)
🌿 @GeraFilm1
#Whiplash
🎭 ﮊﺍﻧﺮ : #ﺩﺭﺍﻡ ، #ﻣﻮﺯﯾﮏ
⭐️ ﺍﻣﺘﯿﺎﺯ : 8.5 ﺍﺯ 10
👤ﮐﺎﺭﮔﺮﺩﺍﻥ : Damien Chazelle
👥ﺳﺘﺎﺭﮔﺎﻥ : J.K. Simmons, Miles Teller, Melissa Benoist
⏱ ﻣﺪﺕ ﺯﻣﺎﻥ : 1:46:45
🌏 ﻣﺤﺼﻮﻝ ﮐﺸﻮﺭ : ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ
📝 ﺧﻼﺻﻪ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ : ﺍﻧﺪﺭﻭ ﮐﻪ ﭘﺪﺭﺵ ﯾﮏ ﻧﻮﯾﺴﻨﺪﻩ ﻧﺎﻣﻮﻓﻖ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻭﺿﻊ ﻣﺎﻟﯽ ﺯﯾﺎﺩ ﺧﻮﺑﯽ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻭﺍﺭﺩ ﯾﮏ ﺁﮐﺎﺩﻣﯽ ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﺗﺎ ﻫﻨﺮ ﺩﺭﺍﻡ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺣﺮﻓﻪ ﺍﯼ ﺑﺮﺳﺎﻧﺪ ﺍﻣﺎ ﺩﺭ ﺁﻧﺠﺎ ﺑﺎ ﻣﺮﺑﯽ ﺍﯼ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺳﺨﺖ ﮔﯿﺮ ﺭﻭﺑﺮﻭ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﮐﻪ...
🔴 فیلم " شلاق" را میتوانید از لینکهای زیر تماشا نمایید:
🖥 فیلیمو
(تماشای تمامی فیلمهای فیلیمو با اینترنت رایتل و ایرانسل، نیازی به خرید اشتراک ندارد.)
🖥 آپ تی وی
(حجم مصرفی در آپ تی وی نیمبها محاسبه میشود)
🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#دانستنی_سینمایی
🔹 برای سکانس سیلی زدن در فیلم "شلاق"، در ابتدا با کمک جلوههای صوتی و زاویهبندی دوربین، سیلیها را به صورت مصنوعی درآوردند، اما "جی.کی. سیمونز" و "مایلز تِلِر" بعدا توافق کردند که بگذارند سیمونز سیلیهای واقعی بزند!
این چنین است که سرخی روی گونهی تلر به وضوح دیده میشود.
🎬Whiplash (2014)
🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#آموزش
#ساختار_سه_پرده_ای
آموزش ساختار سه پرده ای با نگاهی به فیلم Whiplash
برگرفته از کانال ایران استوری لوگ
#wiplash
🌿 @GeraFilm1
🔗 لینک ورود به جلسه
تحلیل فیلم «شلاق»:
https://www.skyroom.online/ch/gerafekr1/gerafilm
(بعنوان میهمان وارد شوید)
👤 با حضور آقای #نادر_خواجهزاده
⏱ شروع: ساعت ۱۵:۳۰، دوشنبه ۲۴ آذر
🌿 @GeraFilm1
28.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 فیلم #کوتاه «شلاق»
کارگردان: #دیمین_شزل
#Whiplash (2013)
این فیلم کوتاه قبل از ساخت نسخه بلند آن توسط کارگردان ساخته شده است و نسخه بلند فیلم سال بعد ساخته شد و چند اسکار هم گرفت.
🌿 @GeraFilm1
#دیالوگ_ماندگار
اندرو: من ترجيح ميدم تو ۳۴ سالگي مست و ورشکسته بميرم و باشند کسايي که سر ميز شام در موردم صحبت کنند
تا اينکه طوري زندگي کنم که تو ۹۰ سالگي پولدار و هوشيار باشم و کسي يادش نياد من کي بودم.
#Whiplash /2014
🌿 @GeraFilm1
#خبر
حمایت ۳۰ هزار یورویی جشنواره برلین از فیلم پیمان معادی
🔹سایت جشنواره فیلم برلین فهرست ۱۲ فیلم منتخب برای دریافت حمایت مالی از صندوق سینمای جهان را اعلام کرد و فیلم «چیزهایی که تو میکشی» به کارگردانی علیرضا خاتمی و تهیه کنندگی پیمان معادی و یک شرکت فرانسوی نیز مبلغ ۳۰ هزار یورو در این فهرست حضور دارد.
🌿 @GeraFilm1