#خبر
🔻 «خورشید» بهترین فیلم جشنواره قطر شد.
🎞 فیلمسینمایی «خورشید» اثر مجید مجیدی
همزمان با مشخص شدن پخشکننده بینالمللی
خود به عنوان بهترین فیلم جشنواره «اجیال»
قطر معرفی شد.
🌿 @GeraFilm1
#آموزش
#نقد_فیلم
#بخش_دوم
🔻نقد فیلم از چیستی تا چگونگی!
🔸نقدنویسی گاهی بر اساس هدفی که از نگارش آن هست تقسیم بندی میشود، گاهی نیز بر اساس نحوه و اسلوبی که در نقد به کار میرود تقسیم بندی صورت میگیرد؛. در هر صورت پژوهش گران و منتقدان سینما، از منظرهای مختلفی به تقسیم بندی انواع نقد پرداختهاند.
🔸به طور مثال در نقدهای فرمالیستی، عینیت و وحدت فرم و محتوا، به این معناست که اثر هنری هر فرمی که داشته باشد، معنای خاصی را به آن موضوع اضافه نموده و برای مخاطب ارائه میدهد. روشن است که موضوعات و اتفاقات را میتوان خارج از ساختارهای هنری هم منتقل نمود، اما ویژگی ساختار هنری این است که موضوع یا محتوای خاص را به همراه یک ارزش افزوده به مخاطب ارائه میدهد. درک این ارزش افزوده برای مخاطب، ممکن است به صورت مستقیم باشد یا غیر مستقیم و ناخودآگاه.
🔸وجود فرم خاص در یک اثر هنری باعث میشود که مخاطب، انتظارات خاصی را پیگیری کند. انتظارات خاص مخاطب به معنای پیشبینی ادامه اثر نیست، چرا که اثری که قابل پیشبینی باشد طبیعتا جذابیت کمتری برای مخاطب دارد. بلکه به این معناست که اگر کارگردان یا خالق اثر، خلاف این انتظارات رفتار کند با واکنش منفی مخاطب مواجه خواهد شد. به عبارت دیگر، این انتظارات بدان معناست که پس از آگاهی و اطلاع، مخاطب آن را در توالی و ادامه فرم فیلم میداند یا خیر.
#سینما
#فیلم
#نقد_فیلم
🌿 @GeraFilm1
🎥 فیلم و سریال مناسب مزاج شما چیست؟
1⃣ چرا نوع فیلم و سریال هم باید متناسب با مزاج شما باشد؟
2⃣ مزاج شما چیست؟
🎭 فیلم و سریال مناسب و نامناسب دموی مزاجها
🎭فیلم و سریال مناسب و نامناسب صفراوی مزاجها
🎭فیلم و سریال مناسب و نامناسب بلغمی مزاجها
🎭فیلم و سریال مناسب و نامناسب سوداوی مزاجها
🌐 مشاهده مقاله در لینک زیر
https://tabaye.ir/00143
🌿 @GeraFilm1
#خبر
برای سال ۱۴۰۰
بودجه صداوسیما، ۳۵ درصد افزایش مییابد
بودجه صداوسیما در سال ۱۴۰۰ با رشد ۳۵ درصدی، ۲۶۱۹ میلیارد تومان برآورد شده که نسبت به سال گذشته که ۱۹۱۵ میلیارد بود، حدود ۳۵ درصد افزایش داشته است.
در بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۰ همچنین به دولت اجازه داده شده که در صورت مجوز از مقام معظم رهبری، تا سقف ۱۵۰ میلیون یورو از منابع ورودی سال ۱۴۰۰ صندوق توسعه ملی را به صورت تسهیلات ارزی یا تضمین دولت، برای توسعه کمی و کیفی برنامههای تولیدی، پویانمایی، مستند، فیلم و سریال در اختیار صداوسیما قرار دهد.
🌿 @GeraFilm1
فیلم تازه مجیدی در چین/ کارگردان «خورشید» با محوریت یک دختربچه در بحران کرونا فیلم میسازد
🔹مجید مجیدی فیلم تازهاش را در چین می سازد. به گزارش سینمادیلی این فیلم درباره پس زمینههای پاندمی کروناست. کارگردان «خورشید» که برای جشنواره بینالمللی فیلم «هاینان» در چین حضور دارد، درباره ساخت این فیلم به خبرگزاری سیجیتیان گفت بعد از جشنواره به استان یوننان در جنوب چین و همچنین شهر شرقی هانگژو برای بررسی و انتخاب لوکیشنهای فیلمش سفر خواهد کرد
🔹مجیدی اعلام کرده فیلمش با محوریت یک دختربچه در میان بحران کروناس و بازیگران فیلمش همگی چینی خواهند بود
🔹سال گذشته همزمان با شیوع کرونا در چین مجید مجیدی نامه خبرسازی را به مردم چین منتشر و با آنها همدردی کرد. او پیش از این اعلام کرده بود دوست قدیمی مردم چین است و آماده ساخت فیلمی درباره تلاش آنها برای غلبه بر کروناست.
🌿 @GeraFilm1
📣 گرافیلم (کارگروه فیلمِ مجموعهٔ چشمه جاری آسمان) برگزار میکند.
▫️تحلیل و بررسی فیلم "شلاق"
▫️با حضور استاد نادر خواجهزاده
▫️#مجازی | #رایگان
🗓 دوشنبه ۲۴ آذر ماه
🕰 ۱۵:۳۰ الی ۱۶:۳۰
اطلاعات تکمیلی راجع به فیلم و
جلسه را در پُستهای بعدی کانال گرافیلم ببینید.
اگر نیت یکساله دارید برنج بکارید...
اگر نیت دهساله دارید درخت غرس کنید...
اگر نیت صدساله دارید آدم تربیت کنید... سینماتوگراف آدم تربیت میکند!
🌿 @Gerafilm1
#توجه
📌با توجه به درخواست اعضای محترم کانال جلسات تحلیل فیلم از روزهای جمعه به روزهای دوشنبه تغییر یافت.
👆🏻به روز و ساعت پوستر توجه شود.
🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تریلر فیلم " شلاق "
🎬 Whiplash (2014)
🌿 @GeraFilm1
#Whiplash
🎭 ﮊﺍﻧﺮ : #ﺩﺭﺍﻡ ، #ﻣﻮﺯﯾﮏ
⭐️ ﺍﻣﺘﯿﺎﺯ : 8.5 ﺍﺯ 10
👤ﮐﺎﺭﮔﺮﺩﺍﻥ : Damien Chazelle
👥ﺳﺘﺎﺭﮔﺎﻥ : J.K. Simmons, Miles Teller, Melissa Benoist
⏱ ﻣﺪﺕ ﺯﻣﺎﻥ : 1:46:45
🌏 ﻣﺤﺼﻮﻝ ﮐﺸﻮﺭ : ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ
📝 ﺧﻼﺻﻪ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ : ﺍﻧﺪﺭﻭ ﮐﻪ ﭘﺪﺭﺵ ﯾﮏ ﻧﻮﯾﺴﻨﺪﻩ ﻧﺎﻣﻮﻓﻖ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻭﺿﻊ ﻣﺎﻟﯽ ﺯﯾﺎﺩ ﺧﻮﺑﯽ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻭﺍﺭﺩ ﯾﮏ ﺁﮐﺎﺩﻣﯽ ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﺗﺎ ﻫﻨﺮ ﺩﺭﺍﻡ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺣﺮﻓﻪ ﺍﯼ ﺑﺮﺳﺎﻧﺪ ﺍﻣﺎ ﺩﺭ ﺁﻧﺠﺎ ﺑﺎ ﻣﺮﺑﯽ ﺍﯼ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺳﺨﺖ ﮔﯿﺮ ﺭﻭﺑﺮﻭ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﮐﻪ...
🔴 فیلم " شلاق" را میتوانید از لینکهای زیر تماشا نمایید:
🖥 فیلیمو
(تماشای تمامی فیلمهای فیلیمو با اینترنت رایتل و ایرانسل، نیازی به خرید اشتراک ندارد.)
🖥 آپ تی وی
(حجم مصرفی در آپ تی وی نیمبها محاسبه میشود)
🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#دانستنی_سینمایی
🔹 برای سکانس سیلی زدن در فیلم "شلاق"، در ابتدا با کمک جلوههای صوتی و زاویهبندی دوربین، سیلیها را به صورت مصنوعی درآوردند، اما "جی.کی. سیمونز" و "مایلز تِلِر" بعدا توافق کردند که بگذارند سیمونز سیلیهای واقعی بزند!
این چنین است که سرخی روی گونهی تلر به وضوح دیده میشود.
🎬Whiplash (2014)
🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#آموزش
#ساختار_سه_پرده_ای
آموزش ساختار سه پرده ای با نگاهی به فیلم Whiplash
برگرفته از کانال ایران استوری لوگ
#wiplash
🌿 @GeraFilm1
🔗 لینک ورود به جلسه
تحلیل فیلم «شلاق»:
https://www.skyroom.online/ch/gerafekr1/gerafilm
(بعنوان میهمان وارد شوید)
👤 با حضور آقای #نادر_خواجهزاده
⏱ شروع: ساعت ۱۵:۳۰، دوشنبه ۲۴ آذر
🌿 @GeraFilm1
28.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 فیلم #کوتاه «شلاق»
کارگردان: #دیمین_شزل
#Whiplash (2013)
این فیلم کوتاه قبل از ساخت نسخه بلند آن توسط کارگردان ساخته شده است و نسخه بلند فیلم سال بعد ساخته شد و چند اسکار هم گرفت.
🌿 @GeraFilm1
#دیالوگ_ماندگار
اندرو: من ترجيح ميدم تو ۳۴ سالگي مست و ورشکسته بميرم و باشند کسايي که سر ميز شام در موردم صحبت کنند
تا اينکه طوري زندگي کنم که تو ۹۰ سالگي پولدار و هوشيار باشم و کسي يادش نياد من کي بودم.
#Whiplash /2014
🌿 @GeraFilm1
#خبر
حمایت ۳۰ هزار یورویی جشنواره برلین از فیلم پیمان معادی
🔹سایت جشنواره فیلم برلین فهرست ۱۲ فیلم منتخب برای دریافت حمایت مالی از صندوق سینمای جهان را اعلام کرد و فیلم «چیزهایی که تو میکشی» به کارگردانی علیرضا خاتمی و تهیه کنندگی پیمان معادی و یک شرکت فرانسوی نیز مبلغ ۳۰ هزار یورو در این فهرست حضور دارد.
🌿 @GeraFilm1
گرافیلما
#a_beautiful_day_in_the_neighborhood_2019 ❇️ ژانر: بیوگرافی، درام ❇️ محصول: آمریکا، چین ❇️ IMDb: 7
#تحلیل
#بخش_۱
✅ در صحنهای از فیلم «یک روز زیبا در محله» وقتی لوید برای اولینبار برای دیدن مستر راجرز به داخل استودیو میرود برنامه در حال ضبط است اما راجرز با دیدن او از جلوی دوربین به پشت صحنه رفته و به وی خوشامد میگوید و گپی کوتاه میزند. طبیعی است که عوامل صحنه از این وقفه راضی نیستند و پیگیر بازآمدن راجرز میشوند اما به خوبی پیداست که با این منش او آشنایی دارند و تا حدی بدان عادت کردهاند.
این صحنه دو ویژگی از شخصیت یک «مجری-مربی» را به خوبی آشکار میکند:
📌 یک: برای مستر راجرز ایفای «نقش» تربیت و درمانگری همتراز و بلکه دلیل اصلی انتخاب و انجام «شغل» و وظایف کاری اوست، او که نقش و شغلش را تلفیق و در طول بیش از 30 سال اجرای برنامه هر دو معیار ضروری برای تبدیل شدن به الگوی «مجری-مربی» را در خود تقویت و حفظ نموده است.
📌 دو: با نگاهی دقیقتر به نوع خوشامدگویی در اولین دیدار و سایر ملاقاتهای مستر راجرز با لوید متوجه رازی مهم در توفیق او برای کیفیتبخشی به ارتباطات و زمینهسازیاش در کار تعلیم و تربیت میشویم...
🌿 @GeraFilm1
گرافیلما
#تحلیل #بخش_۱ ✅ در صحنهای از فیلم «یک روز زیبا در محله» وقتی لوید برای اولینبار برای دیدن مستر ر
#تحلیل
#بخش_دو
📌در میان معلمین و مربیان قائدهای مورد تأکید است با این مضمون که تعلیم و تربیت عمیق جز با ارتباط نزدیک و «چهره به چهره» با دانشآموز و متربی امکان نمییابد. در حالی که تحقق این نوع ارتباط نهایت مطلوب بسیاری از ماست در این صحنه راجرز علاوه بر چهره به چهره شدن با لوید و البته فشردن دستهای او که امری معمول است دست دیگرش را بسان چتری روی ارتباطی که میانشان به وجود آمده میگذارد! گو اینکه به خوبی ارزش این رابطه را میداند و از آن محافظت خواهد کرد. و ما در ادامه این فیلم مستر راجرز را تماشا میکنیم که چگونه ایجاد علاقه میکند، چگونه دوست میشود و چگونه خشونت محیط و اطرافیانش را به مهربانی و همسایگی تبدیل میکند! شاید راز موفقیت و ماندگاری راجرز همین باشد؛ ارتباط «روح به روح».
🌿 @GeraFilm1
✅ از برنامه آقای مجری و کلاه قرمزی می توان به عنوان نمونهای موفق از سبک برنامه مستر راجرز در ایران یاد کرد.
🌿 @GeraFilm1
📣 گرافیلم (کارگروه فیلمِ مجموعهٔ چشمه جاری آسمان) برگزار میکند.
▫️تحلیل و بررسی فیلم "سکسکه"
▫️با حضور استاد نادر خواجهزاده
▫️#مجازی | #رایگان
🗓 دوشنبه ۱ دی ماه
🕰 ۱۵:۳۰ الی ۱۶:۳۰
اطلاعات تکمیلی راجع به فیلم و
جلسه را در پُستهای بعدی کانال گرافیلم ببینید.
اگر نیت یکساله دارید برنج بکارید...
اگر نیت دهساله دارید درخت غرس کنید...
اگر نیت صدساله دارید آدم تربیت کنید... سینماتوگراف آدم تربیت میکند!
🌿 @Gerafilm1
#Hichki
🎭 ﮊﺍﻧﺮ : #ﺩﺭﺍﻡ ، #کمدی
⭐️ ﺍﻣﺘﯿﺎﺯ : 7.5 ﺍﺯ 10
👤ﮐﺎﺭﮔﺮﺩﺍﻥ : سیدهارت پی. مالوترا
👥ﺳﺘﺎﺭﮔﺎﻥ : رانی موکرجی
⏱ ﻣﺪﺕ ﺯﻣﺎﻥ : ۱۱۶ دقیقه
🌏 ﻣﺤﺼﻮﻝ ﮐﺸﻮﺭ : هند
📝 ﺧﻼﺻﻪ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ :
ناینا ماتور یک معلم است که به نشانگان توره مبتلاست و در مدرسه معتبر سنت نکتکر او را برای معلمی میپذیرند. او برای تدریس به کلاس ۹f فرستاده میشود، ناینا به خاطر بیماری اش مرتب سکسکه میکند و دانش آموزان صدای او را تقلید میکنند و او را مسخره میکنند...
🔴 فیلم " سکسکه" را میتوانید از لینکهای زیر تماشا نمایید:
🖥 فیلیمو
(تماشای تمامی فیلمهای فیلیمو با اینترنت رایتل و ایرانسل، نیازی به خرید اشتراک ندارد.)
🖥 آپ تی وی
(حجم مصرفی در آپ تی وی نیمبها محاسبه میشود)
🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تریلر فیلم " سکسکه "
🎬 Hichki (2018)
🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐 شب یلدا مبارک
عزیزانِ عشقِ هر مراسم، این مدت خودتون رو به خونه منگنه کنید، باور کنید هیچکس از شما، هیچ انتظاری ندارد که ندارد هیچ، خوشحال هم میشوند.
@dirindirin
🍀 @cheshmejari
#چگونه_فیلم_ببینیم
#قسمت_2⃣1⃣
✅ انواع كشمكش و شخصيت
📌 در آثار سینمایی برخی از كشمكشهای مهم اصولاً فیزیكیاند، مثل دعوای تنبهتن یا تیراندازیها در آثار وسترن. البته كشمكشهای دیگری سراغ داریم كه تقریباً بهطور كامل روانی هستند، مانند آنچه كه اغلب در آثار فدریكو فلینی یا اینگمار برگمان شاهدیم. البته در خیلی از فیلمها، كشمكشها هم ابعاد فیزیكی دارند و هم روانی و اغلب خودِ آنها مشخص میكنند كه چه زمانی یكی متوقف شده و دیگری آغاز میشود. شاید راه سادهتر و بامعناتر برای دستهبندی كشمكشهای مهم و اساسی آن باشد كه تحت عنوان كلی كشمكشهای بیرونی و درونی از آنها یاد كنیم.
📌 سادهترین شكل یك كشمكش بیرونی میتواند مبارزهی فردی و شخصی بین شخصیت اصلی و یك شخصیت دیگر باشد. در این سطح، كشمكش و تضاد چیزی نیست مگر ستیزه و جدال بر سر خواستههایی كه همخوانی ندارند، مثل تصاحب یك جایزه، دوئل كردن یا دو نفر كه دلبستهی یك زن هستند. اما این كشمكشها كه ممكن است در ابتدا ساده به نظر برسند و نشانه هایی از تضادهای بشری باشند، چه بسا در ادامه پیچیده بشوند. كشمكشهای شخصی در سطح فرد یا افراد باقی نمیمانند و به جامعه تسری پیدا كرده و یا به نظامهای ارزشی و اخلاقی آدمها ربط پیدا میكنند. بنابراین چنین كشمكشهایی اغلب به نمادی از تضاد گروههای مختلف، نهادهای اجتماعی یا نظامهای ارزشی متفاوت بدل میشوند.
📌 نوع دیگری از كشمكش ها بیرونی هستند كه شخصیت اصلی یا دیگر شخصیتها را به مواجهه با مسائلی مانند تقدیر، طبیعت یا نظام اجتماعی میكشانند. چنین مسائلی شخصیتهای یك فیلم را اساساً درگیر مسائل غیرشخصی و غیربشری میكنند. جفرسون اسمیت (جیمز استوارت) در آقای اسمیت به واشنگتن میرود (۱۹۳۹) بر علیهی فساد سیاسی مبارزه میكند و با «نظام سیاسی» درگیری دارد. یك مثال درگیری و كشمكش فیزیكی بیرونی فیلم جدا افتاده (۲۰۰۰) ساختهی رابرت زمكیس است كه تام هنكس تلاش میكند تا اثبات كند كه توان ایستادگی در برابر نیروهای طبیعی را دارد.
📌 یك نوع دیگر كشمكش درونی بر روی تضاد درونی شخصیت با خودش متمركز است. گاهی درون یك شخصیت دو نیروی مخالف با یكدیگر وجود دارند. نمونهی واضح چنین شخصیتی شخصیت وودی آلن در فیلمهایی مانند دوباره بنواز سام (۱۹۷۲)، آنی هال (۱۹۷۷) و منهتن (۱۹۷۹) است كه درگیر تضادها و ناامنیهای درونی است. در فیلم نخست، شخصیت اصلی سعی دارد با قهرمان سینماییاش همفری بوگارت، رقابت داشته باشد تا بر تردید و ناامنی درونیاش غلبه كند.
✅ شخصیتپردازی
فرانك كاپرا كارگردان سرشناس سینما میگوید «نمیشود تماشاگران را فریب داد و با نماهای دوربین روی دست، زوم كردن و با چیزهای دیگری سرشان را گرم كرد كه برایشان هیچ اهمیتی ندارد. انسانیترین عنصری كه در یك فیلم وجود دارد و تماشاگر میخواهد بداند چه بلایی بر سرشان خواهد آمد، شخصیتهای یك فیلم هستند.» شخصیتها برای این كه جذاب به نظر برسند باید واقعی، باورپذیر باشند؛ همانطوری كه داستان یك فیلم نیز باید اینگونه باشد. به عبارت دیگر شخصیتهای یك فیلم از قوانین احتمالات و الزامات پیروی میكنند، از برخی حقایق درونی اطاعت میكنند یا این كه طوری پرداخت شدهاند كه بر اساس هنر بازیگری یك بازیگر، واقعی جلوه كنند...
🔹برگرفته از ماهنامه سینمایی فیلم
🌿 @GeraFilm1