📣 گرافیلم (کارگروه فیلمِ مجموعهٔ چشمه جاری آسمان) برگزار میکند.
▫️تحلیل و بررسی فیلم "فراری"
▫️با حضور استاد نادر خواجهزاده
▫️#مجازی | #رایگان
🗓 دوشنبه ۸ دی ماه
🕰 ۲۰:۳۰ الی ۲۱:۳۰
اطلاعات تکمیلی راجع به فیلم و
جلسه را در پُستهای بعدی کانال گرافیلم ببینید.
اگر نیت یکساله دارید برنج بکارید...
اگر نیت دهساله دارید درخت غرس کنید...
اگر نیت صدساله دارید آدم تربیت کنید... سینماتوگراف آدم تربیت میکند!
🌿 @Gerafilm1
#Ferrari
🎭 ﮊﺍﻧﺮ : #ﺩﺭﺍﻡ ، #اجتماعی
⭐️ ﺍﻣﺘﯿﺎﺯ : 5 ﺍﺯ 10
👤ﮐﺎﺭﮔﺮﺩﺍﻥ : علیرضا داوودنژاد
👥ﺳﺘﺎﺭﮔﺎﻥ : محسن تنابنده، ترلان پروانه
⏱ ﻣﺪﺕ ﺯﻣﺎﻥ : ۱۰۵ دقیقه
🌏 ﻣﺤﺼﻮﻝ ﮐﺸﻮﺭ : ایران
📝 ﺧﻼﺻﻪ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ :
این فیلم دربارهٔ دختری است که از شهرستان به تهران میآید و تلاش میکند تا با خودروی «فِراری» چندین میلیاردی، عکس یادگاری بگیرد . او چون جایی را ندارد شبها را در بیمارستانها و مکانهای عمومی میگذراند. در این حین بامردی مسافرکش با بازی محسن تنابنده، آشنا میشود. راننده پس از شنیدن داستان دختر قصد کمک و نصیحت دختر را دارد و در این میان حوادثی نیز اتفاق می افتد...
🔴 فیلم " فراری" را میتوانید از لینکهای زیر تماشا نمایید:
🖥 فیلیمو
(تماشای تمامی فیلمهای فیلیمو با اینترنت رایتل و ایرانسل، نیازی به خرید اشتراک ندارد.)
🖥 آپ تی وی
(حجم مصرفی در آپ تی وی نیمبها محاسبه میشود)
🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تریلر فیلم " فراری "
🎬 Ferrari (2018)
🌿 @GeraFilm1
◾️اصغر عبدالهی درگذشت.
همایون اسعدیان کارگردان سینما در گفتگو با مهر درباره درگذشت اصغر عبداللهی فیلمنامه نویس و داستان نویس شناخته شده ایرانی، گفت: اصغر عبداللهی صبح امروز یکشنبه هفتم دی ماه به دلیل ابتلا به سرطان در بیمارستان جم درگذشت.
این کارگردان سینما بیان کرد: به احتمال بسیار زیاد مراسم تشییع پیکر این هنرمند، فردا دوشنبه هشتم دی ماه خواهد بود.
«جهیزیه برای رباب»، «غریبانه»، «خواهران غریب»، «به خاطر هانیه»، «در کمال خونسردی»، «چتری برای دو نفر»، «دو نفر و نصفی»، «عینک دودی»، «آبی»، «خانه خلوت»، «بندر مه آلود» و ... برخی از فیلمنامه هایی است که زنده یاد عبداللهی به نگارش درآورده بود. وی سال ۹۵ فیلم سینمایی «یک قناری یک کلاغ» را نیز کارگردانی کرده بود.
روحش شاد و یادش گرامی🖤
🌿 @GeraFilm1
#چگونه_فیلم_ببینیم
#قسمت_3⃣1⃣
✅ جان گرفتن شخصیتها
📌 یك وسیلهی عالی برای شخصیتپردازی سینمایی آن است كه ببینیم دیگر شخصیتها چگونه به فرد دیگری مینگرند. گاهی پیش از این كه شخصیتی روی پردهی سینما ظاهر شود به این طریق حجم وسیعی از اطلاعات پیرامون او را میتوان ارائه داد. این اتفاقی است كه در نخستین سكانس هاد (۱۹۶۳) رخ میدهد. در این سكانس لونی (براندون ویوایلد) ساعت ششونیم صبح در یكی از خیابانهای شهر كوچكی در تگزاس قدم میزند و به دنبال عمویش، هاد (پل نیومن) میگردد. همینطور كه لونی از جلوی یك بار رد میشود، صاحب آنجا مشغول پاك كردن خرده شیشهها از جلوی پنجرهی بزرگ بار است. لونی متوجهی خرده شیشهها شده و میگوید «مثل این كه دیشب حسابی سرت شلوغ بوده» و صاحب بار جواب میدهد «دیشب هاد اینجا بود واسه همینه كه حسابی سرمون شلوغ بود» تأكید روی اسم هاد و لحن صاحب بار به وضوح نشان میدهد كه «هاد» معادل «دردسر» است. شخصیتپردازی پیچیده و زمینهسازی از طریق مكالمهی دیگران، همان چیزهایی است كه در كازابلانكا (۱۹۴۲) پیش از ورود ریك (همفری بوگارت) دربارهاش گفته میشود. در شین (۱۹۵۳) نیز یك چنین شخصیتپردازی منعكس شوندهای دیده میشود، آنجا كه ویلسن (جك پلانس) كه سراپا نمادی از شرّ است، میخواهد وارد باری بشود كه كسی آنجا نیست و زیر یك میز سگی مریض چمباتمه زده است. همین كه ویلسن وارد میشود، آن سگ گوشش را تیز كرده و دمش را بین پاهایش قرار داده و بیمناك نگاهی میاندازد.
📌شخصیتپردازی از طریق تضاد
یكی از مؤثرترین تكنیكهای شخصیتپردازی استفاده از تضاد رفتاری، نوع نگرش، عقاید، شیوهی زندگی و ظاهر شخصیتها در برابر شخصیتهای اصلی است. در فیلم بیلی باد (۱۹۶۲) به كارگردانی پیتر یوستینف، از یك سو بیلی (ترنس استامپ) را داریم، شخصیتی معصوم، بیتكلف و ساده و مطبوع كه به وضوح در تضاد با شخصیت كلاگارت (رابرت رایان) قرار دارد كه ترشروی و اهریمنی است. این تضاد تكان دهنده میان این دو شخصیت را در ظاهر و حالات صورتشان همچنین نوع لباس و شكل حرف زدنشان میبینیم. استامپ صورت بچگانهای دارد، ظاهری ملایم و آرام دارد، حركاتش مطبوع و تقریباً نوعاً زن صفتانه است؛ چشمانش آبی روشن، كاملاً بی شیلهپیله و معصوم است. چهرهی رایان، بالغ و كشیده است، دهان و فكهایش قوی و منقبضاند، از ظاهرش تلخی و بدگمانی میبارد، چشمان سیاه، تنگ و نافذ و بدنهادی دارد. موهای بیلی روشن است و پیراهن سفیدی بر تن كرده كه در تضاد با موها و لباس سیاه كلاگارت قرار دارد. صدای بیلی آرام و تا حدی آهنگین است اما كلاگارت لحنی سرد و زبانی چرب و نرم دارد.
📌 بازیگران برای این كه بتوانند به سرعت و بهطور عمیقی یك شخصیت را در ذهن و یاد ما قرار دهند؛ اغلب از اغراق در بازی استفاده كرده یا یكی دو خصیصه در شخصیتی را برتر جلوه داده و یا آن را به شكل تحریف شدهای به نمایش میگذارند كه این تمهید را كاریكاتوری كردن شخصیتها مینامند. وسواس شخصیت فلیكس انگر (جك لمون) و درهم و برهم بودن شخصیت اسكار مدیسن در یك زوج عجیب (۱۹۶۸) این گونه است.
📌 نكتهی مشابه دیگری كه در شخصیتپردازی به كار گرفته میشود «لایتموتیف» است. اصطلاحی كه از موسیقی وام گرفته شده و به تكرار یك حركت، یك عبارت یا یك ایده گفته میشود كه از یك شخصیت سر میزند و كم كم به وجه مشخصهی او بدل میشود. در كار خونین (۲۰۰۲) كلینت ایستوود كارگردان فیلم كه نقش تری مككالب، مأمور بازنشستهی اف.بی. آی را بازی میكند، عمل قلب انجام داده و بارها در طول فیلم قفسهی سینهاش را لمس میكند كه این لایتموتیفی سرشار از تعلیق و نشانی از آسیبپذیری قهرمان و پا به سن گذاشتن وی است...
🔹 برگرفته از ماهنامه سینمایی فیلم
🌿 @GeraFilm1
🔗 لینک ورود به جلسه
تحلیل فیلم «فراری»:
https://www.skyroom.online/ch/gerafekr1/gerafilm
(بعنوان میهمان وارد شوید)
👤 با حضور آقای #نادر_خواجهزاده
⏱ دوشنبه ۸ دی، ساعت ۲۰:۳۰
✴️ این جلسات هفتگی، با رویکرد تربیتی و توسعه فردی انجام میشود.
🌿 @GeraFilm1
9.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#خاطره_بازی
مروری زیبا بر چهره هایی که خزان، آنها را از درخت هستی چید و خاطراتشان را برای شبهای سرد و طولانی، برای ما باقی گذاشت.
🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فیلم_کوتاه
مراقب خودت باش
کارگردان: سونِه سورنسن/Sune Sorensen
سفارش شرکت داروسازی دُوک مُوریس آلمان برای کمپین کریسمس این شرکت
🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #نماهنگ | به وقت شهادت
🎙با اجرای گروه نسیم رحمت
🔰 بهمناسبت سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی
🌿 @GeraFilm1
📣 گرافیلم (کارگروه فیلمِ مجموعهٔ چشمه جاری آسمان) برگزار میکند.
▫️تحلیل و بررسی فیلم "متری شیش و نیم"
▫️با حضور استاد نادر خواجهزاده
▫️#مجازی | #رایگان
🗓 دوشنبه ۱۵ دی ماه
🕰 ۲۰:۳۰ الی ۲۱:۳۰
اطلاعات تکمیلی راجع به فیلم و
جلسه را در پُستهای بعدی کانال گرافیلم ببینید.
اگر نیت یکساله دارید برنج بکارید...
اگر نیت دهساله دارید درخت غرس کنید...
اگر نیت صدساله دارید آدم تربیت کنید... سینماتوگراف آدم تربیت میکند!
🌿 @Gerafilm1