📸 معرفی کارگردان «1917»
سم مِندِز (به انگلیسی: Sam Mendes) کارگردان فیلم و تئاتر، تهیهکننده و فیلمنامهنویس انگلیسی است که بهخاطر ساخت اولین فیلم خود با نام زیبای آمریکایی توانست جایزه اسکار بهترین کارگردانی را از آن خود کند. از جمله فیلمهای مطرح مندس میتوان به زیبای آمریکایی، جادهای بهسوی تباهی، جاده انقلابی، اسکایفال و ۱۹۱۷ اشاره کرد.
🌿 @GeraFilm1
#اکران_اینترنتی فیلم «خروج»
▫️نویسنده و کارگردان:
ابراهیم حاتمیکیا
▫️بازیگران:
فرامرز قریبیان، پانتهآ پناهیها
محمدرضا شریفینیا، مهدی فقیه
کامبیز دیزباز
▫️داستان فیلم:
این فیلم داستان گروهی از کشاورزان روستایی را روایت میکند که شرکت سهامی آب، هنگام تخلیه سد آب شور به اشتباه آب را روانه زمینهای کشاورزی آنها میکند و باعث خرابی تمامی محصولات آنها میگردد و....
اینروزها با توجه به تعطیلی سینماها بخاطر بیماری کرونا، شاهد نمایش و اکران مجازی فیلمهای سینمای ایران هستیم.
شما میتوانید با خرید بلیط فیلم بالا، آنرا در منزل و بهمراه خانواده تماشا کنید.
هماکنون بلیط فیلم «خروج» از طریق ۲ سرویس زیر و با قیمت ۱۵ هزار تومان قابل خرید است:
- فیلیمو (سایت و اپلیکیشن)
- نماوا (سایت و اپلیکیشن)
🌿 @Gerafilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تیزر فیلم سینمایی «خروج»
🌿 @Gerafilm1
#دیالوگ
داستین هافمن:
معیار واقعی برای شناختن یک شخصیت،
مقدار مقاومتش در برابر وسوسههاست...
فیلم پاپیون / 1973
🌿 @Gerafilm1
May 11
به امید خدا از امروز میخواهیم زمان پخش فیلمهای سینمایی خوبی که از تلویزیون پخش میشود را در کانال اطلاعرسانی کنیم.
فیلم اول، شب واقعه 👇
📺 #پخش_تلویزیونی_هفته 📺
«شب واقعه» فیلمی به کارگردانی شهرام اسدی و نویسندگی همایون شهنواز و ساختهٔ سال ۱۳۸۷ است.
چهلمین روز بعد از آغاز جنگ ایران و عراق، دریاقلی سورانی پس از آن که خانوادهاش را راهی شهر آبادان میکند، به اوراقفروشی خود در حاشیه بهمنشیر برمیگردد و با ماجراهایی روبرو میشود...
🌿 @Gerafilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تیزر فیلم سینمایی «شب واقعه»
🌿 @Gerafilm1
سه روش انتقال یا کسب معرفت.mp3
1.16M
🎥 #درس_نکتههای_سینما | 1⃣
سه روش انتقال یا کسب معرفت،
که در تماشا و تحلیل فیلم با آن همراه میشویم:
- آموزش؛ با گفتوگو و تحلیل فیلم بعد از تماشا
- عبرت؛ با دیدن سرنوشت شخصیتهای فیلم
- تجربه؛ خود را جای شخصیتها گذاشتن و همذاتپنداری با آنها
- شکل چهارمی از روش رفع نیاز ما به معرفت هست که «قدر و اندازهگیری» نام داره و پس از نقد فیلم حاصل میشه و به جاش از آن صحبت خواهیم کرد.
جناب آقای #نادر_خواجهزاده
🌿 @Gerafilm1
#نقد
🎦 مسعود فراستی:
متاسفانه «خانه پدری» برای امثال
پدر رومینا اشرفی ساخته نشده.
(بخش اول)
🔹با انتشار خبر قتل رومینا اشرفی توسط پدرش و شباهت این اتفاق به فیلم «خانه پدری» انتقادات زیادی به واکنش تند مسعود فراستی نسبت به این فیلم منتشر شد. فراستی با دفاع از نقدش نسبت به فیلم کیانوش عیاری نوشت: اول بگویم: این جنایت نشان تحجر و بیفرهنگی با سپر «غیرت» است. غیرتی کور و کر، نه غیرتی انسانی/اخلاقی و ملی. دوم: همچنان که بارها گفتهام من مشکلی با طرح هیچ موضوع و تمی در سینما ندارم: خیانت، جنایت یا هر موضوع ملتهب اجتماعی، سیاسی یا فردی دیگر. مهم، از نظر من «چگونگی» و پرداخت آن است؛ نوع پرسش از موضوع و نوع نسبتی که با آن برقرار میکنیم. این نسبت است که نشان میدهد موضوع ملتهب برایمان دستاویز فولکفروشی و وطنفروشی است یا موضوع برایمان «مسئله» است.
🌿 @GeraFilm1
(بخش دوم)
🔹گفتهام که خانه پدری، فیلم بدی است و ضدملی؛ با یک موضوع مهم اجتماعی. فیلمساز ما خوشبختانه برخلاف قبادی و مخملباف که به خاطر جایزههای جهانی، همه چیز را به فروش میگذارند –خود، سرزمین و...- ناخواسته و شتابزده چنین فیلمی را ساخته. مستقل از تکنیک ضعیف و ناتوان فیلم، فیلمنامه نیز بسیار سطحی و ولنگار است. به هیچ آدمی رسیده نشده و همه یا تیپاند یا ماقبل آن. بدتر از همه شخصیتپردازی پدر است و تعمیم جنایت او به چندین نسل بعدی. و این برخلاف نظر فیلمساز «نیشتر زدن و هشدار دادن» هم نیست، بلکه ارائه تصویری مخدوش و تاریک از ایران است و متاسفانه با توقیفهای پیدرپی مانع از بحث جدی درباره آن شد.
🔹خانه پدری «حقانیت» ندارد. وقتی فیلم یا اثری حقانیت مییابد که پرداخت -و بیان- درست باشد. حق و حقانیت داشتن، یعنی مسئله داشتن –و دردمند بودن- و اندازه نگه داشتن؛ که این مهم از تکنیک –و فرم- دریافت میشود. نمیدانم اگر این پدر، فیلم خانه پدری را میدید آیا دست به این قتل فجیع نمیزد؛ پشیمان میشد یا مصممتر؟ نمیدانم. فیلم متاسفانه برای پدر این دختر و امثال او ساخته نشده که ببینند و «عبرت» بگیرند. حال آنکه منطقا این فیلم میبایستی برای این قشر و چنین افرادی ساخته و ارائه میشد، نه برای من و شما و احیانا فرنگیها.
🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 ده فیلم ضد نژادپرستی
📌 موضوع بردهداری آمریکا از سیاهپوستان به مفهوم مالکیت، فروش و تجارت از قدمتی طولانی برخوردار است. بردگی یک پدیده پیچیده و جهانی است که حذف آن نیازمند بررسی ریشههای به وجود آورندهی آن در دنیاست که میتواند عواملی، چون فقر، تضاد طبقاتی، تبعیض نژادی و نابرابریهای جنسیتی باشد.
📌 با این حال سینما از دیرباز موضعی بهشدت منفی در قبال نژادپرستی داشته و فیلمسازان تلاش کردهاند آثار مهم و تأثیرگذاری در نکوهش این رفتار بسازند که برخی از آنها جزو مهمترین و محبوبترین آثار سینمای جهان به شمار میآیند.
🌿 @GeraFilm1
#آشنایی_با_اصطلاحات_فیلم
قسمت 1⃣
❓درام چیست؟
درام واژهای است که بارها در حوزه فیلم و سینما آن را میشنویم و تا در این حرفه هستیم آن را خواهیم شنید.
درام را در سینما به ۲ معنی به کار میبریم:
✅ اول گونه یا ژانر که به فیلمهای خاص که قواعد خاصی را دنبال میکنند اطلاق می شود.
✅ دوم استفاده از این واژه در فیلمنامه است. پس اگر شنیدید جایی گفتند که فیلم درام ندارد، شامل مرحله دو میشود.
درام در یک کلمه یعنی برخورد. اما این یعنی چه ؟
درام داستانی است درباره کسی که هدفی را دنبال می کند اما موانع و مشکلات که می توانند هر چیزی یا هر کسی باشند، مانع رسیدن او به هدف میشوند.
فرض کنید قهرمان ما می خواهد از شهرستان به تهران بیاید و دنبال سرنوشت خود برود. هدف اولیه او آمدن به تهران است و او برای این کار نیاز به حداقل پول سفر دارد، بنابراین پیش پدر میرود و از او درخواست پول میکند. اگر پدر بگوید آفرین پسرم باید این تصمیم را زودتر میگرفتی چقدر به پول نیاز داری و پول سفر را به او بدهد، در حقیقت ما داستانی نوشتهایم بدون درام.
اما اگر پدر بگوید که نه تنها پول ندارد، بلکه اگر هم داشت به تنِلشی چون او پول نمی داد که فقط هدر دادن پول را بلد است، اینجا ما درام داریم و واکنش بعدی او داستان را به پیش میراند. اینکه پسر چه کاری انجام می دهد، آیا سراغ دوست یا مادر میرود و یا درصدد کشتن پدر برمیآید، به شخصیتسازی پسر و اهمیت هدف او بستگی دارد.
پس درام یعنی ایجاد مانع برای اینکه قهرمان یا شخصیت اصلی فیلم را از رسیدن به هدفش باز دارد و زمان رسیدن را به تعویق بیندازد.
🌿 @GeraFilm1
#اکران_اینترنتی فیلم «طلا»
▫️ کارگردان:
پرویز شهبازی
▫️تهیهکننده:
رامبد جوان، محمد شایسته
▫️ بازیگران:
نگار جواهریان، هومن سیدی،
طناز طباطبایی، هدی زین العابدین،
مهرداد صدیقیان و احترام برومند
▫️ داستان فیلم:
راهی برای پول دارشدن، خسته از نگاه تحقیر آمیز دور و بری ها، احساس تباهی از کارکردن برای دیگران؛ این ها دلایلی است که سه نفر را به هم وصل کرده تا یک کار و کاسبی راه بیندازند.
▫️ژانر:
خانوادگی | اجتماعی
اینروزها با توجه به تعطیلی سینماها بخاطر بیماری کرونا، شاهد نمایش و اکران مجازی فیلمهای سینمای ایران هستیم.
شما میتوانید با خرید بلیط فیلم بالا، آنرا در منزل و بهمراه خانواده تماشا کنید.
هماکنون بلیط فیلم «طلا» از طریق ۲ سرویس زیر و با قیمت ۱۵ هزار تومان قابل خرید است:
- فیلیمو (سایت و اپلیکیشن)
- نماوا (سایت و اپلیکیشن)
🌿 @Gerafilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تیزر فیلم سینمایی «طلا»
🌿 @Gerafilm1
📺 #پخش_تلویزیونی_هفته
«مرد بارانی» فیلمی به کارگردانی بری لوینسون و محصول سال ۱۹۸۹ آمریکا است.
چارلی بابیت (تام کروز) جوانی که غرق تجارت اتومبیلهای لوکس است، باخبر میشود پدرش فوت کرده و خانه سه میلیون دلاریاش را به برادر نادیدهاش، ریموند (داستین هافمن) که مبتلا به اوتیسم است، بخشیده است.
⭐️ برنده ۴ جایزه اسکار
🌿 @Gerafilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تیزر فیلم سینمایی «مرد بارانی»
🌿 @Gerafilm1
#دیالوگ
معاویه: قوی تر از ذولفقار علی سراغ داری؟
عمروعاص: آری، جهل مردم...
«امام علی» سریالی تاریخی است به کارگردانی داوود میرباقری که زمان پخش و سالهای بعد از آن طرفداران بسیاری پیدا کرد. این سریال محصول سال ۱۳۷۵-۱۳۷۰ است. از این مجموعه تلویزیونی نسخه سینمایی نیز تهیه شدهاست.
I کارگروه فیلم I
@GeraFilm1
01 - Last Day in Jail.mp3
7.37M
🎼 #موسیقی_متن
ساختهٔ رامین کوشا
سرخپوست فیلمی از نیما جاویدی با بازی نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار است که در جشنواره سیوهفتم نمایش داده شد و مورد توجه قرار گرفت.
🌿 @GeraFilm1
سینما و توسعه فردی.mp3
3.04M
🎥 #درس_نکتههای_سینما | 2⃣
چگونه سینما باعث توسعه وجودی (توسعه فردی) میشود؟
جناب آقای #نادر_خواجهزاده
🌿 @Gerafilm1
همزمان با پخش فیلم «غلامرضا تختی» در پنجشنبه همین هفته از تلویزیون، بمدت چهار روز مطالبی راجع به این فیلم سینمایی خدمت شما ارائه خواهیم کرد.
💪 @GeraFilm1
📺 #پخش_تلویزیونی_هفته
فیلم سینمایی #غلامرضا_تختی
این فیلم سینمایی به کارگردانی بهرام توکلی و تهیهکنندگی سعید ملکان ساخته سال ۱۳۹۷ از معدود آثار سینمای ایران است که داستان زندگی یکی از قهرمانان ملی را روایت میکند.
در «غلامرضا تختی» چهار دوره از زندگی جهان پهلوان تختی به تصویر کشیده است.
💪 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تیزر فیلم «غلامرضا تختی»
💪 @Gerafilm1
💬 #دیالوگ
مملکت آدم مثل ننه بابای آدم میمونه، نمیشه ولش کرد. هر قدر هم وضعیت مملکتمون بد باشه باید بمونیم و درستش کنیم.
#غلامرضا_تختی
💪 @Gerafilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#موزیک_ویدئو
«یه مرد بود، یه مرد»؛
انتشار موزیک ویدئوی #غلامرضا_تختی
با قطعهای از زندهیاد فرهاد مهراد
قطعه «مرد تنها»
با صدای فرهاد مهراد
شعر: شهیار قنبری
آهنگساز: اسفندیار منفردزاده
سازنده موزیک ویدئو: آرش وزیریتبار
💪 @Gerafilm1