ابتدا باید نویسنده بزرگسال شویم.mp3
999.3K
🔸 #باشگاه_داستان 🔸
کارگاه #داستان_نویسی | جلسه اول
استاد #کریم_فیضی | نکته 8⃣
✅ برای اینکه نویسنده نوجوان بشویم، ابتدا باید نویسنده بزرگسال بشویم.
🌿 @Gerafbook
🔸 #باشگاه_داستان 🔸
📚 #کتابهایی_برای_خواندن 1⃣
کتاب «هوشنگ دوم» | گفتگوهای جناب کریم فیضی با آقای هوشنگ مرادی کرمانی
💎 تجربه زیسته ی هوشنگ مرادی کرمانی با وسعتی از ارتباطات انسانی و چشیدن زمانه و موقعیت های ایرانی و جهانی
🌿 @GerafBook
🔸 #باشگاه_داستان 🔸
📚 #کتابهایی_برای_خواندن 2⃣
پاییز فصل آخر سال است | نسیم مرعشی
✅ معرف: استاد #کریم_فیضی
💎 این کتاب از خودمان نوشته و خوب هم نوشته.
💎 برنده چند جایزه مهم (مثل جایزه ادبی جلال آل احمد)
💎 داستانی در مورد دختران و دغدغه هایشان
💎 بیش از ۴۰ بار تجدید چاپ در ۵سال
💎 نویسنده جوان این کتاب تنها ۳۶ سال سن دارد.
🌿 @Gerafbook
🔸 #باشگاه_داستان 🔸
کارگاه #داستان_نویسی | جلسه اول
استاد #کریم_فیضی | نکته 9⃣
✅ اهمیت دوران نوجوانی:
انسان اگر انسان هست، نوجوان انسانه. به این معنی که نه طفل هست که بگوییم شکل نگرفته (و انتخابی ندارد)، و نه بزرگ است که بگوییم شکل گرفته و از دست رفته. چون معمولا انسان که بزرگ میشود از دست میرود (و انتخاب گری های جدید ندارد).
🌿 @Gerafbook
🔸 #باشگاه_داستان 🔸
کارگاه #داستان_نویسی | جلسه اول
استاد #سید_علی_صدرایی | نکته 1⃣
✅ تمام پژوهشهای حوزه کودک و نوجوان نشان میدهد که بچهها آماده خواندن هستند. فقط باید «منبع درست» با «روشی درست» در اختیارشان قرار بگیرد.
🌿 @Gerafbook
🔸 #باشگاه_داستان 🔸
کارگاه #داستان_نویسی | جلسه اول
استاد #سید_علی_صدرایی | نکته 2⃣
✅ یکی از نکات جدی که ما در کشور داریم، همین تعبیری است که استفاده میکنیم به نام "کودک و نوجوان". که نشان میدهد که ما چه ذهنیتی داریم نسبت به کودک و نوجوان. چون این دو، دو موجود متفاوت هستند. نه درست به کودک توجه میکنیم و نه به نوجوان.
اساسا تا قبل از انقلاب صنعتی، تعبیر نوجوان استفاده نمیشده است و وجود نداشته.
🌿 @Gerafbook
کشف ایده_ها با خواندن.mp3
5.17M
🔸 #باشگاه_داستان 🔸
کارگاه #داستان_نویسی | جلسه اول
استاد #کریم_فیضی | نکته 0⃣1⃣
❓سوال: آیا با کتاب خواندن، استعداد ما کور نمیشود و از بین نمی رود؟
🌿 @Gerafbook
🔸 #باشگاه_داستان 🔸
✅ جلسه سوم کارگاه #داستان_نویسی ۱۰ دی ماه ۱۳۹۸ با حضور استاد #کریم_فیضی برگزار شد.
بحثهای مطرح شده در جلسه:
💎 نسبت داستان و رمان با واقعیت چگونه است؟
💎 نحوه کتابخوانی
💎 نویسندگی اراده و پشتکار میخواهد
💎 ۲ چیزی که ما را نویسنده میکند
💎 و...
در انتهای جلسه، استاد به پرسشهای حضار پاسخ دادند.
🌿 @Gerafbook
🔸 #باشگاه_داستان 🔸
کارگاه #داستان_نویسی | جلسه اول
استاد #سید_علی_صدرایی | نکته 3⃣
✅ یکی از دلایل خوب نبودن حال ادبیات کودک و نوجوان کشور، این است که نویسنده، مخاطب را خوب نمیشناسد. کمی هم باید توجه کنیم به اینکه مخاطب چه میخواهد، الان در چه فضای فکریای است، ظرفیت خواندنش چقدر است، ... .
مخاطب شناسی قطعه مهم و آغازین در پروسه ی نویسندگی و گستردن فضای ادبیات داستانیست.
🌿 @Gerafbook
خواندن مقدمه نوشتن.mp3
3.31M
🔸 #باشگاه_داستان 🔸
کارگاه #داستان_نویسی | جلسه اول
استاد #سید_علی_صدرایی | نکته 4⃣
⁉️ سوال: آیا با کتاب خواندن، استعداد ما کور نمیشود و از بین نمی رود؟
🌿 @Gerafbook
🔸 #باشگاه_داستان 🔸
کارگاه #داستان_نویسی | جلسه اول
استاد #سید_علی_صدرایی | نکته 5⃣
✅ اگر میخواهیم کاری جدی در حوزه کتاب (بخصوص ادبیات داستانی) کاری انجام دهیم، لازم است زنجیره ای را در بگیریم که از ایده و نوشتن و تولید اثر تا ترویج و عرضه تا شبکه توزیع و فروش را در بر بگیرد.
🌿 @Gerafbook
🔸 #باشگاه_داستان 🔸
کارگاه #داستان_نویسی | جلسه اول
استاد #سید_علی_صدرایی | نکته 6⃣
✅ یک نکته مهم در توسعه ادبیات داستانی، کتاب شناسی است. آن هم نه فقط شناخت کتابهای خوب، بلکه شناختن کتابهای ضعیف و غیر خوب هم ضروریست. این کار خیلی به شما ذهنیت میدهد که در این عرصه چه کار نکنید.
باید بدانیم که بچه ها از چه کتابهایی خوششان نمی آید. و از طریق مطالعه و بررسی همین کتابها میتوانیم عبرت گرفته و اشتباهات آنها را تکرار نکنیم.
🌿 @Gerafbook
تمرکز.mp3
986.7K
🔸 #باشگاه_داستان 🔸
کارگاه #داستان_نویسی | جلسه اول
استاد #سید_علی_صدرایی | نکته 7⃣
✅ ایجاد تمرکز با کتاب خواندن
🌿 @Gerafbook
🔸 #باشگاه_داستان 🔸
📚 #کتابهایی_برای_خوردن 2⃣
خوابگردها | آرتور کستلر
✅ معرف: استاد #سید_علی_صدرایی
💎 این کتاب، تاریخ تغییر دیدگاه انسان دربارهٔ جهان است.
💎 کتابی که در زمینه ای از تاریخ کیهانشناسی و ستارهشناسی در غرب که در سال ۱۹۵۹ منتشر شد.
🌿 @Gerafbook
📚 #باشگاه_داستان ورق میزند:
📖 «خوانش ادبیات داستانی نوجوان»
📌 با رویکرد ترویجی-تربیتی
✳️ با حضور جناب آقای #سید_علی_صدرایی (مسئول محترم مجموعه ویترین کتاب)
🔅 خوانش کتابهای داستانی نوجوان
🔅 شناخت کتاب خوب و کتاب بد نوجوان
🔅 حرکت در مسیر توسعه فردی و جمعی خودمان
🔅 شناخت نوجوان با رویکردی فرایندی و سیستمی
🔅 شناخت جریان های موجود در ادبیات نوجوان
🔅 شناخت هرم کتابهای نوجوان
🔅 شناخت روشهای خلاقانه ترویج کتابخوانی
📅 یکشنبه ها ساعت ۱۴ تا ۱۶
(شروع از ۱۵ دی ماه ۹۸)
برای کسب اطلاعات بیشتر با آیدی @ensankade1 در ارتباط باشید
🏢 میدان انقلاب، خ ژاندارمری، بین فخر رازی و دانشگاه، پ۶۳، واحد۷، مجموعه فرهنگی-تربیتی چشمه جاری آسمان
☎️ ۰۲۱۶۶۱۷۷۱۴۲
🌿 @Gerafbook
📣 #اطلاعیه
✳️ جلسه اول کارگاه #داستان_نویسی با حضور جناب دکتر #کریم_فیضی و جناب آقای #سید_علی_صدرایی با موضوع کلی #ضرورت_نوشتن در تاریخ ۹۸٫۹٫۲۶ برگزار شد. عزیزانی که تمایل به استفاده از صوت کامل کارگاه را دارند، لطفا به ادمین کانال مراجعه فرمایند.
🌿 @GerafBook
🔸 #باشگاه_داستان 🔸
کارگاه #داستان_نویسی | جلسه دوم
استاد #کریم_فیضی | نکته 1⃣1⃣
✅ اول شرط داستان نویسی
اول شرط ورود به عالم فرهنگ بطور کلی و بطور خاص(یعنی قلم و خلاقیت)، شناخت خود است.
اولین مساله در زندگی ما و در زندگی فرهنگی ( که اسمش را خلاقیت، کشف، تالیف، تحقیق و نویسندگی میگذاریم)، شناخت خود است.
🌿 @Gerafbook
مثل سعدی خودمان را کشف کنیم.mp3
625.9K
🔸 #باشگاه_داستان 🔸
کارگاه #داستان_نویسی | جلسه دوم
استاد #کریم_فیضی | نکته 2⃣1⃣
✅ هر انسانی توانایی ای دارد مخصوص خودش(که فرد دیگر آنرا ندارد)، و بایستی آنرا کشف کند.
مثل سعدی خودمان را کشف کنیم.
🌿 @Gerafbook
🔸 #باشگاه_داستان 🔸
کارگاه #داستان_نویسی | جلسه دوم
استاد #کریم_فیضی | نکته 3⃣1⃣
✅ باید خودمان را بشناسیم
بدون شک یک از مباحث بسیار مهم داستاننویسی شناخت از خود است. اگر هم جزو اولین مسائل نباشد، در امتداد مباحث اصلی مطرح میشه. اینکه من کیستم؟ چه تواناییهایی دارم؟ فرق من با دیگری چیست؟
اینطور نیست که بگوییم من هم یکی مثل بقیه. هیچ ۲ نفری مثل هم نیستند. یعنی هیچ ۲ نفری تواناییهای یکسان ندارند.
از نظر فیزیک و جمال و ظاهر هیچ ۲ نفری عین هم نیستند. حتی دوقلوها هم کمی با هم فرق دارند.
در باطن (غیر فیزیک) تفاوتها وحشتناک تر و تصاعدی تر است.
هر فردی یک سری ویژگی منحصر به فرد خود را دارد که بایستی آنرا کشف کند.
🌿 @Gerafbook
🔸#باشگاه_داستان 🔸
اولین جلسه « #کتابنوش_نوجوان » (خوانش ادبیات داستانی نوجوان) با حضور جناب آقای #سید_علی_صدرایی (مسئول موسسه ویترین کتاب) در تاریخ ۹۸٫۱۰٫۱۵ برگزار شد.
✅ مباحث مطرح شده در جلسه:
🔺 ۳ شبکه توزیع، ترویج و تولید در فضای کتاب
🔺 مروج کتابخوانی کیست؟ فرق او با فروشنده کتاب چیست؟
🔺 توجه به تفاوتهای فردی در معرفی کتاب
🔺 نقد روش ترویج کتاب تنتن و سندباد
🔺 ضرورت مخاطب شناسی
🔺 بررسی مصداقی چند کتاب در حوزه ادبیات داستانی نوجوان
🌿 @GerafBook
🔸 #باشگاه_داستان 🔸
✅ کارگاه #داستان_نویسی (جلسه 4⃣ )
🖌 عنوان جلسه: بریدن کیک جهان با چاقوی رمان
👤 با حضور استاد #کریم_فیضی
🗓 سه شنبه، ۱۷ دیماه / ۱۴ الی ۱۶
برای حضور و کسب اطلاعات بیشتر با آیدی @ensankade1 در ارتباط باشید.
🏢 میدان انقلاب، خ ژاندارمری، بین خ فخر رازی و دانشگاه، پ۶۳،واحد۷، مجموعه فرهنگی-تربیتی چشمه جاری آسمان
☎️ ۰۲۱۶۶۱۷۷۱۴۲
🌿 @GerafBook
خلاقیت در نویسندگی.mp3
580.6K
🔸 #باشگاه_داستان 🔸
کارگاه #داستان_نویسی | جلسه دوم
استاد #کریم_فیضی | نکته 4⃣1⃣
✅ دو اقدام برای کسب خلاقیت در نوشتن.
یعنی اینکه چگونه در داستانمان جملات نیرومند داشته باشیم؟
🌿 @Gerafbook
🔸 #باشگاه_داستان 🔸
✅ جلسه چهارم کارگاه #داستان_نویسی، امروز ۱۷ دی ماه ۱۳۹۸ با حضور استاد #کریم_فیضی برگزار شد.
بحثهای مطرح شده در جلسه:
💎 پنج قابلیت رمان
💎 شاهکارهای داستانی، حاوی چه خصوصیاتی هستند؟
💎 تاریخچه ای کاربردی از رمان، از گذشته تا حال
💎 تولستوی از ضعف تا قوت
💎 و...
در انتهای جلسه، استاد به پرسشهای حضار پاسخ دادند.
🌿 @Gerafbook
🔸 #باشگاه_داستان 🔸
کارگاه #داستان_نویسی | جلسه دوم
استاد #کریم_فیضی | نکته 5⃣1⃣
✅ نیروی ناشناخته داستان (کلمات جاندار و جملات نیرومند)
به نظر من ارزش هر نوشتهای در هر زمینهای ( چه مذهبی، چه فنی، چه علمی، چه شعری، چه داستانی، … )، به جملات تازهایست که به فرهنگ بشری اضافه میکند.
این جملات حاوی یک نیروی ناشناخته است که آدم را تکان میدهد. این جملات نیروی وحشتناکی دارند. مثل بمب اتم میمانند، تکان میدهند و راه میاندازند.
این جملات را باید در کتابهایی که میخوانیم و در کتاب نفسمان (کتاب درونمان) کشف کنیم و روی آن فکر کنیم.
🌿 @Gerafbook
نیروی ناشناخته داستان.mp3
1.01M
🔸 #باشگاه_داستان 🔸
کارگاه #داستان_نویسی | جلسه دوم
استاد #کریم_فیضی | نکته 6⃣1⃣
✅ نیروی ناشناخته داستان
در این صوت، تنها چند نمونه از جملات نیرومند که در جلسه بیان شد، خوانده میشود.
فهم میزان اثرگذاری و نیرومندی آنها، بستگی به بودن در فضای داستان دارد. و عموما منوط است به جاری بودن در داستان مورد نظر.
🌿 @Gerafbook