eitaa logo
کانال تحلیلی حامیان ولایت
1.4هزار دنبال‌کننده
12هزار عکس
10.1هزار ویدیو
130 فایل
کانال تحلیلی حامیان ولایت @gh63_soldier_velyatfagih.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥جزئیات عملیات ناموفق زمینی ارتش رژیم غاصب از زبان اینترنشنال: ▪️در منطقه تجمع سربازان ارتش اسرائیل نیروهای حماس ناگهان از تونل زیر زمین درآمدند و با سربازانمان نبرد سورپرایزی داشتند! ▪️حماس نابود نشدنی است و مقامات اسرائیل هم دیگر به دنبال نابودی آن نیستند!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️چرا عراقی ها در مرز عراق و اردن تجمع کردند؟ ✅ما ایرانیا حرکت کنیم سمت مرز اردن یا نه؟ 🇵🇸 🇵🇸 🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥چیزهایی که از زندگی مردم مظلوم فلسطین نشنیدین ♨️اگر این سخنان دکتر کوشکی و وقایع روزمره فلسطین را بشنوید، قطعا دیگر نخواهید پرسید چرا حماس دست به زد. 🇵🇸 🇵🇸
🔹 عراق اعلام کرد ارتش آمریکا ۴:۳۰ دقیقه بامداد به وقت محلی ۳ تریلر حامل ترانسفورماتورهای برق و تجهیزات مورد نیاز تاسیسات برقی را که از عراق وارد سوریه می‌شد منهدم کرد. 🔥🔥🔥 🔹رسانه های عبری: بیش از 50 کشتی و ناو جنگی از 11 کشور برای اولین بار از سال 1945 در آب های مدیترانه و دریای سرخ حضور دارند. 🔥🔥🔥 🔷غافلگیری صهیونیست ها با عملیات هلی برن نیروهای قسام 🔹گردان قسام با اجرای عملیات هلی برن موفقیت آمیز در پشت خطوط مقدم نظامیان صهیونیستی و با درهم کوبیدن پایگاه ایریز ، عملیات نفوذ نظامیان صهیونیستی به شمال غزه را خنثی کردند. 🔥🔥🔥 🔹حمله راکتی مجدد مقاومت عراقی به پایگاه نفتی العمر محل حضور آمریکایی ها در شرق سوریه 🔥🔥🔥 🔷شلیک موشک به سمت پهپاد اسرائیلی در خان‌یونس 🔹گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت حماس: با موشک «متبّر» پهپاد اسرائیلی در آسمان خان یونس هدف قرار داده است. 🔥🔥🔥 🔹تانک های صهیونیست ها با آتش گسترده مقاومت قسام مجبور به عقب نشینی از صلاح الدین شدند 🔷خبرنگار الجزیره: رزمندگان مقاومت در حال انهدام تانک هایی هستند که وارد خیابان صلاح الدین ‌ده بودند 🔥🔥🔥 🔷حماس: در حال مقابله با نفوذ دشمن هستیم 🔹سخنگوی جنبش حماس: رزمندگان مقاومت هم اکنون در حال مقابله با نظامیان دشمن هستند و نبرد را با شایستگی اداره می‌کنند. 🔷دفتر اطلاع رسانی حماس: در حال حاضر هیچ تانک اسرائیلی در محور صلاح الدین وجود ندارد و حرکت خودروها در محور به حالت عادی بازگشته است. 🔥🔥🔥 🔹 جمهوری خواهان قصد دارند دو پیش نویس قانون ارائه کنند، اولی کمک به ارزش 14.5 میلیارد دلار به اسرائیل و دومی برای تشدید تحریم های نفتی علیه ایران. 🔥🔥🔥 تانک های اسراییلی به محله نتزر غزه رسیدند. نتزر یک نقطه راهبردی است که مشرف به محور مرکزی صلاح الدین است که از شمال نوار غزه به جنوب منتهی می شود. کنترل اتصال نتزر به معنای قطع شمال نوار غزه و شهر غزه از جنوب نوار غزه در محور اصلی است. 🔷درگیری های سنگین میان گردان های نظامی القسام و ارتش اسرائیل در صلاح الدین غزه 🔥🔥🔥 🔴«سدیروت» تبدیل به شهر ارواح شده است 🔹رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که شهر سدیروت واقع در اراضی اشغالی تبدیل به شهر ارواح و تقریباً خالی از سکنه شده است. 🔹هیچ حرکتی در این شهر به چشم نمی‌خورد و هیچ کسی در خیابان‌های آن قدم نمی‌زند. 🔥🔥🔥 🎥رسانه های صهیونیستی از خسارات قابل توجه در اثر اصابت راکت های مقاومت به شهرک صهیونیست نشین نتیووت در غرب نقب خبر دادند. 🔥🔥🔥 حضور نیروهای ویژه آمریکایی در حمله زمینی اسرائیل 🔹«عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه رأی‌الیوم: نیروهای ویژه آمریکا با اسرائیلی‌ها در جنگ علیه غزه شرکت کرده‌اند، این یعنی اسرائیل آن قدرت بزرگ نبوده که به توان خود اعتماد داشته باشد!
💢آیت الله اراکی: رسانه ملی به تحلیل و نمایش گسترده شکست بزرگ مستکبران دنیا بپردازد تشکیل سپاه جهانی آزادی بخش اسلامی از وظایف امروز است 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 جواد خیابانی خطاب به فیفا:  آیا جرات دارید اسرائیل را اخراج کنید؟ هنوز پرچم اوکراین را در مسابقات ورزشی بالای تصویر می‌گذارید 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 حضور در انتخابات مجلس با نام "مبنا" اصولگرایان که در انتخابات ٩۴ مجلس خود را «جمنا» (جبهه مردمی نیروهای انقلاب) و در انتخابات ٩٨ «شانا» (شورای ائتلاف نیروهای انقلاب) نامیده بودند، در همایش اخیر نیز از نام جدید خود رونمایی کردند و قرار است در انتخابات پیش روی مجلس تحت عنوان «مبنا» ( مجمع بیداری نیروهای انقلاب) فعالیت کنند. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♨️ سرلشکر باقری: بمباران هوایی غزه فاقد ارزش نظامی و نشانه شکست صهیونیست‌هاست رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در دهمین همایش ملی پدافند غیرعامل: اگر حتی یک سال بمباران غزه ادامه یابد و همه مردم غزه شهید شوند باز هم شکست خورده قطعی صهیونیست‌ها هستند. باریکه غزه دیگر جایی برای تانک‌های صهیونیست‌ها ندارد و آنها همه قوای خود را به صحنه آورده‌اند 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 سخنگوی وزارت امور خارجه: مجامع بین‌المللی و به صورت خاص شورای امنیت سازمان ملل نشان دادند در مواقع بحرانی از ماموریت ذاتی خود در پایان دادن به بحران‌ها و یا جلوگیری از آغاز آن موفق نبوده‌اند. کشورهای مختلف اثر گذار به ویژه آمریکا اجازه نمی‌دهند که شورای امنیت و سازمان ملل به وظیفه ذاتی خود در امر حفظ صلح و امنیت بین‌المللی عمل کنند. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 صعود ۱۰ پله‌ای ایران در رده‌بندی رشد اقتصادی جهان صندوق بین المللی پول: 🔹ایران در رده‌بندی کشورهای جهان از نظر رشد اقتصادی ۱۰ پله صعود کرده و کشورهایی مثل انگلیس، هلند و مجارستان را کنار زده است. 🔹رشد اقتصادی ۲.۹۷ درصدی برای ایران در سال جاری میلادی برآورد شده است که بیشتر از ۱۰۱ کشور جهان است. 🔹ایران در سال ۲۰۲۳ رتبه ۹۰ را در رده‌بندی جهانی رشد اقتصادی بدست آورده است. رتبه سال گذشته ایران ۱۰۰ بوده است. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 بازداشت ۱۹ عامل گروهک منافقین در سیستان و بلوچستان 🔹اداره کل اطلاعات استان و سازمان اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان در بیانیه‌ای مشترک از بازداشت ۱۹ عامل گروهک منافقین در سیستان و بلوچستان خبر دادند. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 در خبرها دیدم که اصلاح طلبان و تعدادی از اعضای کابینه روحانی دور هم جمع شده اند و نشستی با عنوان « فلسطین در سیره نظری و عملی امام خمینی» را برگزار کرده اند! 🔹 نیاز به این همه زحمت نبود، کسی هم گوشش برای اعلام مواضع و حرفهای کلی و کلیشه ای و شعارهای شما بدهکار نیست. کاش فقط به این دو سوال پاسخ می دادید: ۱. نسبت امام خمینی با شعار غیر انسانی «نه غزه نه لبنان» چه بود و چرا در برابر آن روزه سکوت گرفتید؟ ۲. نسبت امام خمینی با تلاش برای خلع سلاح حزب الله و حماس در نامه سال ۲٠٠۳ دولت خاتمی به امریکا از طریق سفارت سوییس چه بود؟
32.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖥 فیلم کامل صحبت‌های استاد رائفی‌‌‌‌‌‌پور در برنامه «به افق فلسطین» 🗓 ۷ آبان ۱۴۰۲ - شبکه افق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌اعترافات کارشناس شبکه سگیونیستی اینترنشنال ⭕️ جمهوری اسلامی دروغ نمی‌گوید و این بدان معناست که اگر آقای خامنه‌ای می‌گوید «اسقاطیل باید نابود شود» یعنی باید نابود شود 🔹آقای خامنه‌ای کتاب «خاورمیانه بدون اسرائیل» را حتی قبل از انقلاب چاپ کرده است؛ به همین دلیل است که برای نابودی اسرائیل زمان معین کردند 🔸ایران عمق استراتژیک خود را تا مرزهای اسقاطیل جلو برده؛ ایران می‌تواند تل‌آویو را با خاک یکسان کند؛ اسقاطیل توان مقابله با ایران را ندارد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️رژیم صهیونیستی در محاصره محور مقاومت؛ باتلاق غزه و مهاجرت معکوس گریبانگیر اسرائیل خواهد شد! 📍کارشناس بی‌بی‌سی: ❇️اسرائیل از هر طرف در محاصره گرو‌ه‌های مقاومت است؛ توانایی حزب‌الله لبنان اکنون چندین برابر از گذشته است. ❇️اسرائیل واقعا در شرایط سختی به سر می‌برد و از بین بردن حماس دور از واقعیت است!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️ خطاب تند نماینده پارلمان ایرلند به اروپایی‌ها؛ چه تعداد زن، مرد و کودک بی‌گناه فلسطینی باید سلاخی شود تا خواستار تحریم اسرائیل و محکومیت جنایات جنگی‌اش شوید! 📍ریچارد بوید بارت، نماینده‌ی ایرلندی در پارلمان این کشور در دفاع از مردم فلسطین: ❇️هر دقیقه کودکان توسط اسرائیلی‌ها سلاخی می‌شوند، مدارس، بیمارستان‌ها، منازل مسکونی بمباران می‌شود و شما هیچ کاری انجام نمی‌دهید!
🔷هشدار مشاور سابق ترامپ: جنگ گسترش یابد اسرائیل محو می شود 🔹«داگلاس ماکگریگور» سرهنگ بازنشسته و مشاور سابق «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا هشدار داد که در صورت وقوع جنگ منطقه ای در خاورمیانه اسرائیل محو می شود. 🔹وی گفت: من نگران این هستم که اگر جنگ منطقه ای رخ دهد در نهایت چیزی به اسم اسرائیل باقی نماند. 🔥🔥🔥 🔷 خاخام کشتیل در مدرسه عقیدتی نیروهای نظامی: 🔹به امید خدا برده داری باز خواهد گشت عرب‌ها باید برده ما باشند، می‌خواهند که برده باشند، این مسئله ژنتیک است آری ما به برتری نژادی یهود باور داریم 🔹یهودیت فقط یک دین نیست ، آنها خودشان را یک نژاد میدانند و نژاد پرستی با یهودیت پیوند خورده است. 🔥🔥🔥 حمله موشکی سنگین از غزه به شهرک های بیت المقدس و صدای انفجار در این شهر شنیده شد. 🔥🔥🔥 🔷غافگیرشدن مجدد صهیونیست‌ها در برابر مقاومت 🔹رزمندگان مقاومت بار دیگر نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را از شمال غرب بیت‌لاهیا قصد نفوذ داشتند، غافلگیر کرده و آنها را با راکت الیاسین ۱۰۵ و با پوشش تک‌تیراندازان عقب راندند. 🔥🔥🔥 ‌روزنامه ی هاآرتص خواستار «برکناری فوری» نتانیاهو شد 🔥🔥🔥 🔷سخنگوی حماس: دشمن صدها تن بمب روی غزه ریخته است 🔹یک سخنگوی حماس گفت دشمن صدها تن بمب روی نوار غزه ریخته است و تهدیدات آن‌ها مبنی بر ورود زمینی به غزه درست نیست چون این اتفاق از چند روز پیش افتاده و آن‌ها بعد از مواجه‌شدن با مقاومت عقب‌نشینی کردند. 🔥🔥🔥 اسرائیل یک برج مخابراتی در غزه را هدف قرار داد 🔹توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی یک برج مخابراتی در اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه را هدف قرار داد. 🔥🔥🔥 🔹مواضع ائتلاف آمریکایی در تاسیسات گازی کونکو واقع در استان دیرالزور سوریه هدف حمله راکتی گروه‌های مقاومت قرار گرفت. 🔥🔥🔥 🔹جنگنده‌های آمریکایی اهدافی را در نزدیکی فرودگاه دیرالزور بمباران کردند 🔥🔥🔥 🔹به همراه ناو UDC Tonnerre، نیروی دریایی فرانسه نیز یک زیردریایی هسته ای چند منظوره کلاس Rubis را به سواحل اسرائیل فرستاد. ابعاد زیردریایی قابل مشاهده است و وضعیت غیر رسمی آن را به عنوان فشرده ترین زیردریایی هسته ای در جهان تأیید می کند. 🔥🔥🔥 حمله موشکی و پهپادی به پایگاه عین الاسد محل حضور آمریکایی ها در الانبار عراق 🔹️ در پی حمله به پایگاه آمریکایی عین الاسد واقع در غرب عراق، صدای انفجارهایی به گوش رسیده است 🔹️ المیادین: عین الاسد هدف چهار موشک قرار گرفته و صدای چهار انفجار در آن به گوش رسیده است 🔥🔥🔥 🔹سلطنت عمان موافقنامه عبور پروازهای اسرائیلی از آسمان این کشور را لغو کرد. 🔥🔥🔥 🔹یائیر لاپید، رهبر اپوزوسیون رژیم صهیونیستی: تا زمانی که این 6 نفر را ترور نکنیم، نباید متوقف شویم: یحیی سنوار، محمد الضیف، اسماعیل هنیه، صالح العاروری، خالد مشعل و مروان عیسی. 🔥🔥🔥 نیروهای آمریکایی ۲۳ بار در منطقه هدف قرار گرفتند 🔹دو مقام دفاعی ارشد آمریکا اعلام کردند از ۱۷ تا ۳۰ اکتبر نیروهای آمریکایی و ائتلاف دست کم ۱۴ بار در عراق و ۹ بار در سوریه هدف ترکیبی از حملات پهپادی و راکتی قرار گرفتند. 🔹این مقام‌ها مدعی شدند که بسیاری از راکت‌ها و پهپادها رهگیری شده و از رسیدن به هدف بازماندند. 🔥🔥🔥 🔹مقاومت اسلامی لبنان پایگاه البیاض ارتش اشغالگر را در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار داد. 🔥🔥🔥
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖🌹 بسمه تعالی 🌹 📖 🌹[ : حمایت آمریکا از کشور تروریست رژیم صهیونیستی در کشور غصب شده فلسطین بزرگترین حمایت از تروریسم است. ۱۳۷۲/۳/۱۴] 🗣 سلام عرض می‌کنم خدمت شما خوبان کانال تحلیلی حامیان ولایت و هم‌وطنان گرامی به استحضارتان می‌رسانم که با عنوان: 🛑 ⁉️؟؟ 💥 مثل همیشه با حضور روشنگرانه : 👤 ♦️ ♦️. ♦️ ♦️ ♦️ 📆 تاریخ برگزاری:( دوشنبه ۱۴۰۲/۸/۸) 🕙 زمان برگزاری : (ساعت‌ : ۲۲ ) در برگزار می‌گردد. 👥 ازشما مخاطبین ارجمندو هموطنان گرامی دراین جلسه دعوت به عمل می‌آید حضور شما خوبان مایه خرسندی ماست 🌹🌱🌹🌱🌹🌱 ↩️ @Gh63_soldier_VelyatFagih
🍃🌹🍃࿐჻ᭂ🍃:🌹🍃:🍃🌹🍃჻ᭂ࿐ سلام ودرود بیکران به پیشگاهِ مقدس امام زمان ( روحی وارواح العالمین لتراب مقدمه الفدا ) وادایِ احترام به ارواح پاک ومطهرامام عزیز وشهدای گرانقدر وآرزوی سلامتی وطول عمرِ باعزت وبرکت برای رهبرمعظم انقلاب عرض سلام واحترام دارم محضر شما استادفرهیخته جنابِ وآرزوی سلامتی وتوفیق روزافزون برای شما ، مثل همیشه امشب هم با کنفرانسی دیگر با مبحث: 🛑 ⁉️؟؟ در خدمت شما استادبزرگوارهستیم ضمن عرضِ خیرمقدم به شما ، دعوت میکنم که با فرمایشات وروشنگریهایِ بی بدیلتون همه حاضرین ومستمعین رو به فیض برسانید به برکتِ ذکرشریف صلوات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم‌الله الرحمن الرحیم با سلام خدمت هموطنان گرامی شبتون بخیر و نیکی با موضوع: آينده جنگ غزه و جنگ جهانی سوم و اینکه آیا ایران وارد جنگ خواهد شد؟ در خدمت شما بزرگواران هستیم
✍ جنبش حماس در چندماه اخیر هشدارهای زیادی به اسرائیل داد و این در اطلاعیه‌هایش مشخص است. 👈مهم‌ترین هشدارها مربوط به اقدامات یهودیان افراطی و وضع محدودیت از سوی پلیس رژیم جعلی اسرائیل برای نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی است. 👈حماس هشدار می‌داد که با آتش بازی نکنید، قدس قبله‌گاه اول مسلمانان است و اسرائیل این تهدیدها را چندان جدی نمی‌گرفت. 👈حتی درحملاتی که چند وقت قبل، واحدهای قدس علیه رژیم جعلی اسرائیل انجام دادند، نتانیاهو شخصاً گفت حماس مایل نیست در اوضاع کنونی علیه اسرائیل وارد جنگ شود؛ چون حماس را در نوار غزه صاحب دولت می‌دانست و تصورش این بود که حماس چون باید پاسخگوی مردم غزه باشد، وارد جنگ نمی‌شود. 👈در واقع تصور اسرائیلی‌ها این بود که حماس به تدریج در حال پذیرش ایده «تشکیل دولت فلسطین در درون مرزهای ۱۹۶۷» است و این به معنای تایید موجودیت اسرائیل از سوی حماس بود. ۱
✍ پس ازحمله زمینی گسترده و ناموفق رژیم صهیونیستی به غزه که جمعه شب با زمینه‌سازی و حمایت همه جانبه امریکا انجام شد، اکنون این سئوال مطرح است که چرا بایدن با پشتیبانی همه جانبه از رژیم صهیونیستی توصیه خود مبنی بر ضرورت اجتناب اسرائیل از تکرار اشتباه امریکا پس از ۱۱ سپتامبر را زیرپا می‌گذارد؟ ۲
✍ تاریخ دوباره تکرار می‌شود و بار دوم می‌تواند تراژیک‌تر باشد! 👈برای کسانی که در چند هفته گذشته تحرکات امریکا در واکنش به درگیری‌های تازه در غزه بویژه عملیات زمینی شب جمعه اسرائیل در این منطقه را دنبال می‌کنند، تنها کمدین صحنه، «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده است که از یک طرف توان مالی، تسلیحاتی، اطلاعاتی، دیپلماسی و رسانه‌ای واشنگتن را برای کمک به متحد عصبی و سردرگمش در خاورمیانه به خدمت گرفته و به تل‌آویو کمک می‌کند با رد خونِ کودکان و زنان در غزه، فضاحت غافلگیری دربرابر حماس را پاک کند و از طرف دیگر با ادعای حمایت از کمک‌های انسانی به غیرنظامیان در این منطقه، می‌خواهد ماسک بشردوستی را روی صورت خود نگه دارد. 👈آنچه در دو سال گذشته در اوکراین روی داد، تناقض‌های امریکا را علنی کرد، اما آنچه در دو هفته گذشته بویژه از جمعه شب تاکنون رخ داده، پایین افتادن تمام ماسک‌ها بود ۳
✍ دقیقا در واکنش به این تصویر دوگانه بود که نشریه «نیشن» در تازه‌ترین گزارش خود تأکید کرد : « تماشای اینکه رئیس‌جمهور بایدن به بنیامین نتانیاهو هشدار می‌دهد که به درس‌های ۱۱ سپتامبر توجه کند و در عین حال به اسرائیل برای مجازات دسته‌جمعی غزه کارت سفید می‌دهد تا به نام انتقام، مسیر خون‌ریزی غیرنظامیان را دنبال کند، نمایشی کسل‌کننده است» ۴
✍ میانجی‌گری‌های ادعایی بایدن برای نجات جان ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفری که در باریکه غزه گرفتار شده‌اند تنها چند کامیون محموله مواد غذایی بوده؛ آن هم در شرایطی که رژیم اسرائیل فقط سه‌شنبه گذشته ۴۰۰ بار به غزه حمله کرد! 👈واشنگتن به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد هم که با تاکید بر و پایان کشتار مردم مظلوم فلسطین با رای بیش از ۱۲۰ کشور به تصویب رسید نیز تا حلقه دیگری به زنجیر رفتار دوگانه اش بیافزاید. ۵
✍رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا در حالی از اتخاذ بهترین شیوه‌ها برای کاهش آسیب غیرنظامیان صحبت می‌کند که نزدیک ۲۵۰۰ کودکی که می‌بایست از شنیدن این سخنرانی‌های بشردوستانه خوشحال شوند، زیر موشک‌باران چند هفته اخیر مدفون شده‌اند. 👈این آمار منهای ۵۰۰۰ زن و غیرنظامی بی‌گناهی است که با پوستهایی سوخته و بدنهایی زخمی و تکه‌پاره زیر آوار زنده به گور شدند. ۶
✍ تناقض امریکایی‌ها به آنچه گذشت، محدود نیست؛ زیرا سخنان «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، به رژیم اسرائیل برای حمله زمینی به غزه و تداوم کشتارها بود. 👈او با بیان اینکه «جنگ همین است؛ بی‌رحمانه است، پرآشوب است و زشت است» تأکید کرد، رئیس‌جمهور ایالات متحده نیز معتقد است که نزاع نظامی هزینه‌هایی چون جان کودکان، زنان و غیرنظامیان دارد و با این سخنان آشکار نشان داد جو بایدن در سال ۲۰۲۳،همان جایی ایستاده که جرج دبلیو بوش در سال ۲۰۰۳ یعنی دقیقا ۲۰ سال پیش ایستاده بود. ۷