در سیستان چه خبر است؟!
عبد الشیطان خطبه می خواند و عوامل اطاعت می کنند؟!
هر چند وقت یکبار خبر شهادت خادمان این ملت شنیده می شود!
آیا تامین امنیت حقوقی و انسانی خادمان ملت در قانون اساسی تعبیه نشده است؟!
تجربه های همسان گواه آنست که اگر داستان تعرض به نیروهای امنیتی در همین استان حادثه خیر حل نگردد، در آینده ای نزدیک دامن گیر شهرهای مستعد نیز خواهد شد!
نگران فرزندان این خاکیم!
اقتدار را فدای مصلحت نکنید!
#پلیس_راهور
#مدافعان_امنیت
@Ghalamzaniii
23.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 لیبرالیسم اخلاقی | تعریف لیبرالیسم به زبان ساده
🔰قسمت دوم × برنامه تلوزیونی «علامت»
💠عاشورا؛در صیغه مونث
🔹مثنی مونث غایب
💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان
🕙هرشب ساعت: ۲۲:۳٠ | تکرار: ساعت ۱۴ و ۱۷:۳٠
🔸شبکه دو سیما
AUDIO-2022-07-31-14-30-30.mp3
3.04M
▪️نماهنگ دنیای منی حسین(ع)
▪️با نوای مجتبی رمضانی
@Ghalamzaniii
«نوجوان کربلا»
ششم محرم الحرام را به یاد نوجوان کربلا قاسم بن حسن(ع)، عزاداری می کنیم چرا که در مکتب تشیع نوجوان، دارای جایگاه بلند و رفیعی است که می تواند مانند قاسم بن الحسن(ع) صاحب دل دریایی و عقل و عشقی ماورایی باشد، وقتی یادگار امام حسن(ع)، از عمو اذن میدان خواست! امام حسین(ع) نپذيرفت، زیرا منابع عاشورا وی را نوجوانى معرفی کرده اند که هنوز به سنّ بلوغ نرسيده بود. اما او آنقدر دست و پاى امام را بوسه زد تا رضايت امام را جلب كرد و در حالى كه اشك مى ريخت به ميدان رفت. چهره مباركش همانند پاره ماه مى درخشيد و با آنکه سنّ كمی داشت پیکار سختی کرد و سى و پنج نفر را بر زمين افكند، تا این که عمرو بن سعد أزْدى، فرق سرش را شکافت و قاسم(ع) با صورت به زمين افتاد و فرياد زد: عموجان! مرا درياب. قاسم بعد از رسیدن امام حسین(ع) به شهادت رسید.
بیشتر نیز در شب عاشورا، هنگامی كه امام حسين (علیهالسلام) خطبه می خواند و به ياران خود فرمود: «فردا من و شما همه كشته خواهيم شد»، قاسم پنداشت که اين افتخار از آنِ مردان و بزرگسالان است و شامل نوجوانان نمىشود. از اينرو پرسيد: «آيا من هم فردا كشته خواهم شد؟» امام (ع) با مهربانى پرسيد: «فرزندم، مرگ در نزد تو چگونه است؟» عرض كرد «احلى من العسل» (شيرينتر از عسل). سپس حضرت فرمود: عمو به فدايت، به خدا سوگند، تو از آنان هستى كه پس از گرفتار شدن به بلايى سخت كشته خواهى شد . این سوال حضرت نشان می دهد که امام (ع) وقتی رشد عقل و فکری و روحی قاسم را مشاهده کرد، بشارت شهادت در رکاب خویش را به وی مژده داد، به راستی که در مکتب اسلام، نوجوان و جوان، جوانه ای قوی با توانایی رشد بالا است که می تواند مانند قاسم بن الحسن(ع)، به حقیقت زندگی اخروی دست یابد و دنیا و مظاهر فریبنده ی آن را فدای عشق حقیقی نکند.
منبع: «عاشورا ريشه ها، انگيزه ها، رويدادها، پيامدها»، سعید داودی و مهدی رستم نژاد، ص 482؛ قمی، شیخ عباس، نفس المهموم، ص ۲۰۸.
فاطمه شکیب رخ
#محرم
#قاسم_بن_الحسن
@Ghalamzaniii
✍ | عاشورا، گفتمانی شیعی یا رخدادی تاریخی؟
گاه فکر می کنم که سخن گفتن و یا نوشتن از عاشورای امام حسین علیهالسلام به آسانی که دیگران می گویند و یا می نویسند نیست. چرا که نه عاشورا را می توان به همان سادگی تعریف کرد و نه وجود مقدسی چون حسین بن علی بن ابیطالب علیهم السلام را. نه توان بسط عاشورا به مثابه گفتمان شیعه را دارد نه توان انعکاس واقعیت تاریخی عاشورا را...
تاریخ عاشورا خود محوری در هم پیچیده و سنگین است که آثار برجای مانده را یارای انعکاس آن نیست. تاریخ نویسانی چون عروة، هشام کلبی، ابن اسحاق، ابومخنف، طبری، دینوری و ابن سعد و بلاذری و... نه می توانند فهمی صحیح از حقیقت امام و امامت داشته باشند و نه توانستند آنگونه که باید عمق فاجعه عاشورا را به آیندگان برسانند. تحلیل عاشورا نه عنوان یک رخداد تک بعدی تاریخی همچون دیگر رخدادهای سیاسی و نظامی، بلکه به عنوان یک واقعه با ویژگی های انحصاری مثل رهبری، اهداف، چگونگی رخداد و پیامدها و بسامدها باید انجام گیرد.
بی تردید پرداختن به عاشورا بدون توجه به جنبه های وحیانی وجود مقدس حسین بن علی ابن ابیطالب علیهمالسلام اشتباهی عمیق است. همانگونه که بی توجهی به این بعد صدها سال است تاریخ نویسان را به ورطه گمراهی کشانده و علی رغم زحمات فراوان اما مسیر را به خطا پیمودند. تاریخ عاشورا با حسین علیهالسلام مقدس شد و از این رو هم سنجه های بررسی و تحلیلش و هم معلومات تاریخی اش باید با مقتضای موضوع و محور اصلی این رخداد هماهنگ باشد. چرا که در غیر اینصورت تحلیل ها به همان نتایجی منتهی خواهد شد که از حسین بن علی علیهالسلام یک قیام کننده علیه حاکم مشروع و اختلاف او با یزید ملعون را نزاع بر سر یک زن دانسته اند.
وجود این ابعاد است که سبب این نکته مهم می شود که بگوییم عاشورا یک رخداد در بستر معین نیست. چرا که اگر چنین بود حتما همانند هزاران نبرد و قیام نظامی و سیاسی که در تاریخ، اثری از آن نماند، رنگ می باخت.
شاید گفتن از این مطلب که عاشورا قبل از جنبه تاریخی اش، در لایه های کلامی و اندیشه ای پیچیده شده، بحث بر انگیز باشد اما ناچاریم بپذیریم که شخصیت و جایگاه امامت امام حسین بن علی علیه السلام است که بر پایه آن عاشورا حقیقتی ماندگار و قوه محرکه ای برای تاریخ شیعه شده است.
تاریخی که کوشید از روزهای پس از وقوع عاشورا تا کنون به گونه های مختلف در قالب آیین ها، مراسمات و آداب مذهبی خود را در تمدن شیعی و در سطحی عمیق تر در فرهنگ شیعه ماندگار کند و بسامد آن در طول تاریخ عامل تداوم و استمرار باشد.
پس باید با قاطعیت گفت که بی تردید عاشورا در چنین فضای، کلامی و اندیشه ای، تاریخی و اجتماعی و آیینی و سیاسی، قابل فهم است. در واقع به تعبیری واضح تر باید گفت عاشورا گفتمان فعال شیعه در مواجهه با جریان های رقیب بود و هست و خواهد بود که بر مفهوم امامت و هدایتگری و جایگاه ویژه امامت به عنوان دال مرکزی آن و مهمترین و اساسی ترین مبنای مذهبی در شیعه تاکید کرده است. در این میان همه عناصر مؤثر بر تحلیل عاشورا همچون ایثار، شهادت، رشادت و حماسه، عزا و ماتم، عطش و ... مفاهیمی وابسته به تبیین عاشورا و برای فهم بهتر دال مرکزی بوده و خواهد بود.
بنابراین بزرگداشت عاشورا در حقیقت بزرگداشت اندیشه امامت و مسایل وابسته به آن در قامت رشادت، شهادت، مظلومیت و ایثار است.
✍️ دکتر سید محمد حسینی
🆔 @facultyofhistort | دانشکده تاریخ
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
MirzaMohammadi 1402 shab06 b.mp3
12.82M
◾️ #گزارش_صوتے
🎤حجت الاسلام #استاد_میرزامحمدی
🔊 روضه
📆 شب ششم محرم الحرام ۱۴۴۵
🕌 هیـــئت رزمـــندگان اســـلام قــم
«محفل بال ملائک»
این روزها که بی آنکه بدانیم چرا به بهشت روضه حسین علیه السلام سرازیر می شویم، نه به دنبال دعوت رسمی از جانب کسی هستیم و نه منتظر اذن ورود به مجلس اباعبدالله نشسته ایم، این روزها که اشک های جاری مان، گواه دل های پیوند خورده ما به عزای آسمان و زمین است و پلک های ورم کرده مان نمایان داغ جگر سوز قیام عاشورا است، با تمام اشک هایمان شکر گذار نان حلال پدران و شیر پاک مادرانمان باشیم! که اذن ورود گام های ما را به روی بال ملائک، همان خلوص و عشق به میراث رسیده، رقم زده است.
چقدر حال این روزهایمان خریدنی ست.
چقدر این غصه عاشقانه بر دل مان خواستنی ست.
و در این شبها که قطرات اشک بر سوز حسین (ع) آرام آرام ما را به سوی گودال می رساند و همان لحظه و شمر جالس علی صدرک را به اوج اندوه جان هایمان می کشاند، به یاد آن قلب داغداری باشیم که به جای اشک، خون در عزای «اشرف اولاد آدم» می گرید، برای غربتش دعا کنیم، تا به محضرشان برسانند که شیعیانتان در این شبها به داغ شما نیز داغدارند و به اشک شما نیز به اندوه دچارند، باشد که نام ما را در شمار دعاگویان حضرت یار بنویسند!
فاطمه شکیب رخ
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#محرم
#امام_حسین
@Ghalamzaniii
MirzaMohammadi 1402 shab07 b.mp3
16.49M
🎤حجت الاسلام #استاد_میرزامحمدی
🔊 بفرمایید روضه
📆 شب هفتم محرم الحرام
AUDIO-2022-08-06-20-03-57.mp3
4.31M
تموم دنیا روضه خونه
اشکام می ریزه دونه دونه
بهونه ی گریه هام امشب
عموی صاحب الزمونه
ساقی کربلا اباالفضل
امید خیمه ها اباالفضل…
#نوحه
#محرم
#محمود_کریمی
@Ghalamzaniii
AUDIO-2022-08-07-18-09-41.mp3
4.15M
ابالفضل من علمدار من نذاری به عشقت جسارت کنن
نذاری یه وقت تا تو زنده ای همین کوفیا خیمه غارت کنن
ابالفضل من علمدار من یادت باشه آب ابروی توئه
یادت باشه که خود فاطمه تو اون لحظه ها روبروی توئه
حسینم بدون تو اون خاک و خون تو آتیش به قلب خدا میزنی
یه روزی میاد غریب غریب توی خاک و خون دست و پا میزنی…
#نوحه
#تاسوعا
#اباالفضل
#محرم
@Ghalamzaniii
«خدا را شناختم به شکستن عزم ها و اراده ها»
این جمله امیرالمومنین علیه السلام در جای جای گذران عمر تماشا می شود، چه اراده ها برای شکست حق، عزم شد و چون خواست خداوند بر ابقای حق بود، در هم شکسته شد!
همینقیام ماندگار عاشورا را می توان بزرگترین وجهه شکست اراده ی باطل دانست، خواستند حسین (ع) نباشد، او و یارانش را از زمین محو کردند، اما چه شد؟! آیا تفکر و راه حسین (ع) با حذف جسم او نابود گردید؟!
در دوران معاصر نیز چه عزم ها کرده اند که راه حسین به فراموشی سپرده شود، مکتب حسین (ع) به تنگنا مبتلا شود، پیروان و عاشقان حسین (ع) دلسرد شوند!
حتی به ورود عزادار فاسق در جمع مومنان نیز دل خوش کرده اند!
سخن را کوتاه کنیم، عزادار سر برهنه، شرب خمر کرده و تمام موارد دیگر که در نهایت به فسق شرعی ختم می شوند، شاید که در زمره عزاداران حسین (ع) شمرده شوند، اما نمایش فسق در محفل بال ملائک، سبب بطلان مدعی ابتلاء به عزای حسین (ع) است!
زیرا که هم مسیری و پیروی از مسیر و مکتب حسین (ع) با زنگار میسر نیست و یاران سید الشهداء نیز پس از تطهیر و جبران فسق به خدمت و جان فشانی مفتخر گشتند!
مخلص کلام آنکه این محرم نیز بگذرد و به رغم آنکه قصد داشتند تا دوگانگی و تضارب آراء را در مهمترین مجالس شیعه بکشانند! عزم ها شکسته خواهد شد، چرا که صاحب این مهمانی حسین «سفینة النجاة» است و او حقی لایزال است که به سردی نخواهد گرائید!
فاطمه شکیب رخ
#جهاد_تبیین
#محرم
@Ghalamzaniii
وعده ای داده ای و راهی دریا شده ای
خوش به حال لب اصغر که تو سقا شدهای
آب از هیبت عباسی تو میلرزد
بی عصا آمدهای حضرت موسی شدهای
به سجود آمدهای یا که عمودت زده اند
یا خجالت زدهای وه که چه زیبا شده ای
یا اخا گفتی و ناگه کمرم درد گرفت
کمر خم شده را غرق تماشا شده ای
منم و داغ تو و این کمر بشکسته
توئی و ضربهای و فرق ز هم وا شده ای
سعی بسیار مکن تا که ز جا برخیزی
کمی هم فکر خودت باش ببین تا شده ای
ماندهام با تن پاشیدهات آخر چه کنم؟
ای علمدار حرم مثل معما شده ای
مادرت آمده یا مادر من آمده است
با چنین حال به پای چه کسی پا شده ای
تو و آن قد رشیدی که پر از طوبی بود
در شگفتم که در این قبر چرا جا شده ای
علی اکبر لطیفیان
#علمدار
#تاسوعا
@Ghalamzaniii
السَّلَامُ عَلَی الْعَبَّاسِ بْنِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ، الْمِوَاسِی أَخَاهُ بِنَفْسِهِ، الْآخِذِ لِغَدِهِ مِنْ أَمْسِهِ، الْفَادِی لَهُ الْوَاقِی، السَّاعِی إِلَیهِ بِمَائِهِ الْمَقْطُوعَهِ یدَاهُ
سلام بر عباس بن امیرالمؤمنین، كه با جان خویش برادرش را یاری میكرد و به خاطر او از خود میگذشت، برای فردای قیامتش از دنیایش بهره گرفت، خودش را فدای برادرش کرد و برای او نگهبان و سرباز فداكاری بود، با وجودی كه خود تشنه بود تلاش كرد آبی را كه داشت به حسین(ع) برساند، باآنكه دو دستش بریده شد.
سید ابن طاووس، اقبال الاعمال، ۱۴۰۹ق، ج۲، ص۵۷۴.
@Ghalamzaniii
MirzaMohammadi 1402 shab09 c.mp3
8.51M
◾️ #گزارش_صوتے
🎤حجت الاسلام #استاد_میرزامحمدی
بفرمایید روضه
📆 شب تاسوعا محرم الحرام ۱۴۴۵
✍عـلامه امـینى (ره) فـرمودند:
شــب و روز تاسوعا و عاشورا براى
سلامتى امام زمان صــدقه دهید
چون قلبِ حــضرت اندوهناڪ جَدِّ
غریب شان، حضـــرت سیدالشهداء
اســـت.
@Ghalamzaniii
🏴اَعْظَمَ اللّهُ اُجُورَنا وَاُجورَکُمْ بِمُصابِنا بِالْحُسَیْنِ عَلَیْهِ السَّلامُ وَجَعَلَنا
وَاِیّاکُمْ مِنَ الطّالِبینَ بِثارِهِ مَعَ وَلِیِّهِ الاِمامِ الْمَهْدِیِّ مِنْ الِ مُحَمَّدٍ عَلَیْهِمُ السلام
قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه و اله :
مَنْ عَزَّى مُصَاباً كَانَ لَهُ مِثْلُ أَجْرِه مِنْ غَيْرِ أَنْ يَنْتَقِصَ مِنْ أَجْرِ الْمُصَابِ شَيْئاً.
هرکس به عزاداری تسلیت بگوید، به اندازه اجر آن عزادار بدون این که از اجر او کاسته شود به تسلیت گوینده اجر داده می شود.
الكافی، ج ۳ ص ۲۰۵
@Ghalamzaniii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❁﷽❁
🏴والشِّمْرُ جَالِسٌ عَلَی صَدْرِک
حجت الاسلام #استاد_میرزامحمدی
AUDIO-2022-08-19-13-12-47.mp3
8.62M
به سمت گودال از خیمه دویدم من؛ شمر جلوتر بود
دیر رسیدم من…
سرِ تو دعوا بود؛ ناله کشیدم من… سرِ تورو بردند
دیر رسیدم من…
#محمود_کریمی
#نوحه
#عاشورا
@Ghalamzaniii
امام زمان عجل الله تعالی فرجه، خطاب به جد بزرگوارشان، حضرت سیدالشهداء علیه السلام؛
سلام از کسی که اگر باتو در کربلاء مى بود، باجانش (دربرابرِ) تیزىِ شمشیرها از تو محافظت مى نمود و نیمه جانش را به خاطر تو بدست مرگ مى سپرد.
در رکاب تو جهاد می کرد و تو را برعلیه ستمکاران یارى می داد، جان و تن و مال و فرزندش را فدای تو مى نمود و جانش فداى جان تو و خانواده اش سپربلاىِ اهل بیت تو می شد، اگرچه زمانه حضور مرا به تأخیر انداخت و مُقدَّرات الهى مرا از یاری تو بازداشت و نبودم تا با آنان که باتو جنگیدند بجنگم و با کسانیکه با تو اظهار دشمنى کردند خصومت نمایم، ازروى حسرت و تأسّف و افسوس بر مصیبت هائى که بر تو وارد شده، از فرط اندوهِ مصیبت، صبح و شام بر تو مویِه می کنم و به جاى اشک براى تو خون گریه می کنم تا از غم و غصّه شدّتِ حزن جان سپارم.
زیارت ناحیه مقدسه
#عاشورا
@Ghalamzaniii
اگر می بینید که رضا دوست ها، از شور عزاداری در ایران اسلامی درد بی درمان گرفته اند تعجب نکنید اربابشون هم شمشیر دشمنی اش به روی امام حسین (ع) بالا بود👇👇
رضاخان تا پایان حکومت خود عزاداری
برای سیدالشهدا(ع) را ممنوع کرد.
براساس بخشنامه محرمانه وزارت داخله در ۲۸ اسفند ۱۳۱۴ در ایام سوگواری محرم و صفر راه انداختن دستهها ممنوع شد. حتی روضههای خانگی، مراسمات حوزههای علمیه و از همه عجیبتر، ذکر مصایب در مجالس ترحیم هم ممنوع شد.
@Ghalamzaniii
روح الامین نام این نقاشی اش را «مهر تربت خونین» گذاشته است.
غم و اندوه این اثر را می توان روضه خواند نامید.
@Ghalamzaniii