eitaa logo
✍️قلم زنی✒️
211 دنبال‌کننده
612 عکس
115 ویدیو
3 فایل
من خسی بی سر و پایم که به سیل افتادم ذره ای بودم و مهـــر تو مـرا بالا برد اینجا محفلی است، برای قلم زنی در عرصه‌ی نگارش دل‌نوشته‌های تحلیلی، تاریخی و ناگفته‌هایی از جنس افکار زن نگار ارادتمند #فاطمه_شکیب‌رخ دکتری تاریخ @Shakibrokh
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صلی الله علیک یا اباعبدالله «چرا عاشورا بخوانیم؟» عاشورا را هر روز بخوانیم چرا که قرائت کننده در این دعا مقامات بسیاری را از خداوند متعال طلب می کند که دست یابی به این مقامات آدمی را در جایگاه عرفا قرار می دهد؛ ۱ _مقام خونخواهی امام حسین علیه السلام ان یرزقنی طلب ثار ک... ۲ _مقام وجاهت عندالله (آبروداری نزد خدا) اللهم اجعلنی عند ک وجیها ۳ _مقام معیَّت و همراهی با معصوم ان یجعلنی معکم فی الدنیا و الاخر ۴ _درخواست گره خوردن با معصوم در تمام مراحل زندگی اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد ... ۵ _مقام شهادت مماتی ممات محمد و ال محمد ۶ _رسیدن به مقام محمود ان یبلغنی المقام المحمود (مقام محمود یعنی مقام شفاعت از نگاه عموم مفسران) ۷ _مقام مشارکت در مصیبت ولی معصوم لقد عظمت الرزیه.....بک علینا و اسئل الله بحقکم....ان یعطینی بمصا بی بکم..(یعنی مصیبت مال منه) الحمدلله علی عظیم رزیتی ۸ _مقام برائت از دشمنان و ایام حیاتی بالبرائه منهم... ۹ _مقام لعن اللهم العن اول ظالم ظلم ۱۰ _مقام سلم انی سلم لمن سالمکم ولی لمن والاکم ۱۱ _مقام حرب حرب لمن حاربکم ۱۲ _مقام ایثار بابی انت و امی ۱۳ _مقام قربه الی الله (آخر مقامه این مقام) انی اتقرب الی الله... اللهم انی اتقرب الیک .. ۱۴ _مقام دوستی و نزدیکی به اهل بیت انی اتقرب الی الله و الی رسوله و الی ..... ۱۵ _مقام معرفت اهل بیت (من مات ولم یعرف امام زمانه میت میته جاهلیه) اکرمنی بمعرفتکم و معرفه اولیائکم.. ۱۶ _مقام ثبات قدم و نداشتن تزلزل ان یثبت لی عندکم قدم صدق_ ثبت لی قدم صدق عند ک مع الحسین... ۱۷ _مقام رجعت که رسیدن به این مقام توفیق بسیار می خواهد. ۱۸ _مقامی که خداوند به بنده اش درود بفرستد. اللهم اجعلنی فی مقامی هذا ممن تناله منک صلوات و رحمه و مغفره @Ghalamzaniii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زنان در عهد باستان به روایت ویل دورانت
برنامه امشب جهان آرا با حضور استاد شهریار زرشناس! @Ghalamzaniii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پرسید چرا امر به معروف و نهی از منکر واجب هست؟ جواب داد چون لازمه زندگی اجتماعی، محیط سالم، پاک و امن هست! آنهم در زندگی که باید همه از هم سبقت بگیرند تا به مقصد برسند، درست مثل همان اتوبانی که برای حفظ جان دیگران خلاف قانون نمی توان حرکت کرد! @Ghalamzaniii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نسبت به بیت‌المال بسیار حساس بود! ‏وسایل خانه‌اش را به نیازمندان می‌داد! ‏خودروی هدیه شده از طرف مقامات را قبول نمی کرد! خانه خودش را به یکی از نیروهای نیازمند خویش داد! او که شهادت لباس برازنده ای برایش بود... شادی روح همه شهدا و شهید اللهم صلی علی محمد و آل محمد @Ghalamzaniii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«به بهانه ششم آگوست» آموزه های دینی در تمام ادیان شکل دهنده ی بینش، باور و حتی شخصیت پیروان آن می باشد، اینکه به کرات دیده شده که برعلیه مبانی و آموزه های اسلام و به خصوص تشیع هجمه تخریب بسیار بالاتر از سایر ادیان است، برآمده از ویژگی و ساختار آموزشی حق محوری و حق طلبی اسلام ناب متصور است! از جمله مهمترین این آموزه ها که از تشعشع قیام عاشورا باقی مانده، حماسه سازی و حماسه پروری و به تبع آن نهادینه سازی فرهنگ ظلم ناپذیری و شهادت طلبی در راه احقاق حق است که در پیروان مکتب حسینی پرورانده می شود! به جدیت باید گفت که تنها همین یک ویژگی، سبب تفاوت مردم ایران اسلامی با دیگر اقوام شده که در برگ برگ وقایع تاریخ اسلامی قابل مشاهده است. با گذشت از ماندگارترین وقایع تاریخ جهان که بدون تردید انقلاب اسلامی ایران در شمار آنست، در خرده حوادث دوران معاصر نیز قابل تشخیص است. برای مثال زمانی که «ناو آمریکاییِ وینسس» هواپیمای ایرباس ایرانی را با موشک هدف قرار داد و همه ۲۹۰ سرنشین هواپیما جان باختند و به دریا افتادند، پس از حادثه مردم بندرعباس تا یک سال ماهی از دریایی که به خون عزیزانشان رنگین شده بود، نخوردند! در واقع هموطن های ما با این اقدام خشم از ظلم و جنایت ظالم را با دست خالی نشان دادند! حال آنکه مانند این حادثه که البته به شکل فجیع در ژاپن اتفاق افتاد با صورت بندی دیگری از طرف مردم و دولت ژاپن روبرو شد؛ چنانچه در کتاب کاهن‌ معبدجینجا در ماجرای ششم اگوست (بمباران هیروشیما) نوشته شده است که پس از وقوع بمباران هیروشیما توسط آمریکا آنچنان این حادثه به فراموشی سپرده شد که گویی، حرفی از هواپیمای آمریکایی نیست و بمب خود به خود منفجر شده است، با اینکه از زمان انفجار بمب تا به کنون بیش از ۳۰۳ هزار نفر در اثر این جنایت جان باخته‌اند.. آقای یامین پور نویسنده کتاب از قول کاهن معبد، آورده است که ما به ۳ دلیل از آمریکایی‌ها کینه نداریم و دشمنی نمی‌کنیم. یک اینکه آمریکایی‌ها بعد از انفجار بمب به ما کمک کردند تا افراد مجروح را مداوا کنیم. هر چند که پول کمک هایشان را از ما گرفتند! دوم اینکه ما ژاپنی ها معتقدیم باید گذشته را به رودخانه ریخت و فراموشش کرد! سوم اینکه ما بودایی هستیم و بودایی‌ها به تقدیر اعتقاد دارند. بنابراین با خود پنداشتیم که این تقدیر برای ما ثبت شده بود که در چنین روزی به این وسیله کشته شویم! از این رو، دلیلی ندارد که کینه آمریکایی‌ها را در دل داشته باشیم. شاید با درک مصداقی همین مقایسه کوچک بین دو ملت ایران و ژاپن، امکان فهم علت تلاش های بی وقفه و بی شمار غربی ها برای تغییر فرهنگ دینی ایرانیان در دوران معاصر مشخص شود! آنچه سالها همچون گنجی مستور ملت ایران را از اشغال و سرخم نمودن در برابر ظلم بر حذر داشته، تربیت دینی مردم ما در مکتب حسین علیهماالسلام بوده است، همان ظرفیتی که توانایی بسیار بالایی در حل مشکلات فرهنگی و اعتقادی کنونی کشور ما نیز خواهد داشت، درحالی که حق آن آنچنان که باید باشد ادا نمی شود! ایکاش که به الگوی ترسیمی و‌ اعتقادی آن پیر فرزانه که در حفظ اسلام بیان نمود، دل و جان را بسپاریم و در صدد استفاده از ظرفیت این ارزش بزرگ برخیزیم، او که روح خدا بود فرمود: محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است! فاطمه شکیب رخ @Ghalamzaniii
هدایت شده از یادداشت‌💌✍
. نجمه صالحی درطول تاریخ کتاب‌های زیادی با عنوان مقتل الحسین علیه‌السلام به نگارش در آمده است. اما نکته مهم در این زمینه، شیوۀ گزارش‌گری مورخان از این واقعه است. بر اساس مباحثی که در فلسفۀ تاریخ مطرح می‌شود، تاریخ‌نگاری امری خود خواسته از طرف مورخ است. مورخان از میان گزارش‌های مختلف، به سلیقۀ خود از منابع مختلف مواردی را انتخاب نموده و در نوشته‌های خود نقل می‌کنند. به عبارت دیگر، مورخان آنچه را که خود صلاح می‌دانستند، در کتب تاریخی می‌نوشتند. معیار این صلاحیت تحت تأثیر عقاید مورخ، علایق شخصی، خواسته‌های وی، فضای سیاسی و اجتماعی دوران، ارزش‌های حاکم بر جامعه و نظایر آن بوده است. در تاریخ‌نگاری مسلمانان، نمونه‌های فراوانی را در منابع تاریخی می‌توان یافت که مورخان، حوادث را نقل نکرده و خود نیز به این عدم نقل حادثه، تصریح کرده‌اند. نمونۀ مشهور در این زمینه، محمد بن جریر طبری، مورخ معروف، است. وی بارها در کتاب خود می‌نویسد که از ذکر برخی از حوادث خودداری ورزیده و یا نقل آن را خوش نداشته است. به‌عنوان نمونه، در حوادث مربوط به اختلاف میان جناب ابوذر با عثمان، وی می‌نویسد که از ذکر آنها کراهت دارد. وی در جای دیگری از کتاب خود، گزارش نامه‌نگاری‌های میان محمد بن ابی‌بکر و معاویه را خوش نداشته است. وی در چندین جای دیگر کتاب خود نیز به حذف و عدم ذکر وقایع اشاره کرده است. به نظر می‌رسد، طبری به دلیل اینکه این دو حادثه با اعتقاد وی به عدالت صحابه منافات داشته، آن‌ها را در کتاب خویش نقل نکرده است. این عدم ذکر برخی رویدادها، نوعی محافظه‌کاری مورخانه است. البته این سخن به این معنا نیست که به گزارش‌های تاریخی، نمی‌توان اعتماد کرد، بلکه به این معنا است که در بررسی رویدادهای تاریخی باید به تأثیر دیدگاه‌های مورخان در گزارش آن، توجه داشت؛ به ویژه در حوادثی که بحث با مسائل اعتقادی ارتباطی تنگاتنگ دارد، باید توجه داشت که مورخان چگونه به گزارشگری رخدادهای تاریخی پرداخته‌اند؛ به ویژه در موضوعات مرتبط با شهادت امام حسین علیه‌السلام، که یکی از مهم‌ترین حوادث در مرزبندی اعتقادی جامعۀ اسلامی بود!   ـــــــــ❁●❁●❀❀●❁●❁ـــــــــــ @zemzemh60
استاد شهریار زرشناس (عضو هیات علمی دانشگاه) در برنامه کسانی باید پاسخگوی 30 سال مشکلات اقتصادی ایران باشند که نظراتشان در اقتصاد ایران اجرا شده و حالا در رسانه‌هایشان نشسته‌اند و قیافه منتقد به خود گرفته‌اند! مگر مصر سفارت آمریکا را تسخیر کرده که امروز اقتصادش به این حال و روز افتاده؟ پرو که یکی از بی نواترین اقتصادهای دنیا را دارد، دقیقا ثمره نسخه‌های اقتصاد جهانی غرب و جریان‌های نئولیبرالی است. سیاست نئولیبرالی دانشگاه‌ و بیمارستان پولی از دوره هاشمی در ایران اجرا شد، و این هم نتیجه‌ی آن است؛ و اگر هم سیاست‌هایشان کامل اجرایی می‌شد، قطعا وضع بدتر بود. @Ghalamzaniii
وقتی میگیم مدافعان این نظام پابرهنگان هستند، نه آن ۴ درصد مرفه بی درد! اینم مدرک👇 پدر شهید هدیه به روح شهدای اسلام @Ghalamzaniii
جناب مخبر در روز خبرنگاران از آمار تلاش رسانه ای آمریکا بر علیه نظام ایران در جنبش ززآ خبر داد! اینکه آمریکا ۴۰۰ میلیون دلار برای این جنگ رسانه ای هزینه کرد و اینکه در سراسر دنیا از فرانسه تا ترکیه، هند، ایتالیا، آمریکا و بقیه نوچه ها..سلبریتی ها، به حمایت جنبش ززآ برخاستند طرف دیگر! ‏ اما مهمتر از همه اینکه، با اینهمه هزینه باز هم توانایی غلبه بر اعتقاد ملت ایران رو پیدا نکردند! چون هنوز راز این مقاومت را باور ندارند!!! همان فرمول بی بدیلی که در جنگ هشت ساله تحمیلی، کشور ما را در برابر ۳۴ کشور جهان، بدون از دست دادن یک وجب خاک حفظ کرد! ما این ایستادگی را مدیون مردان غیور سرزمین مان هستیم. @Ghalamzaniii
فساد چرا و چگونه مساله منبر شد؟! اینکه منبری های خوب انقلابی هم در نوبت‌های مکرر به فساد می پردازند و یکبار حکومت علوی را "الگو" گرفته، مثل برخورد با ابن هرمه را مطالبه و یکبار در صدد رفع شبهه مسری فساد به مشروعیت نظام افتاده با فسادهای درون حکومت علوی "مقایسه" می‌کنند؛ مبتنی بر یک درک و محاسبه پیشینی است: مردم و حتی گروه‌های حزب اللهی درباره "میزان فساد"، ذهنیت منفی دارند و گله‌مند و منتقدند! از قضا پیمایش های علمی همین درک را تایید می کند. در آخرین پیمایش توسط مرکز تحلیل اجتماعی متا، از ۵بلوک جامعه، بلوک "وفاداران راسخ" -که در عمده مسائل همراه با نظام اسلامی هستند- در مساله فاصله خیلی زیادی با عموم مردم ندارند! ۵۱ درصد شان قائل هستند فساد در ایران بیشتر از کشورهای دیگر است و ...! تا اینجا معلوم است محاسبه و درک این منبری‌ها از مساله مخاطبانِ خود با واقعیت و پیمایش‌ها مطابق است و نمره خوب مساله یابی دارند. اما ؛ چقدر در مقایسه با حکومت علوی است؟! اینجا در مقام مناقشه صغروی در مستندات مقایسه نیستم. به نظر می رسد اگر باز درک درستی از میدان و "نسبت ذهنیت و عینیت" باشد راه حل های بهتر و موثرتری انتخاب شود. در بین شاخص های اندازه گیری فساد، "شاخص ادراک فساد" هم شایع است و معمولا همین، منشأ رتبه بندی فساد کشورها می شود. به این شاخص اشکالات متعددی وارد است از جمله اینکه ادراک (ذهنیت) همیشه مطابق با واقعیت (عینیت) نیست. شایعات و جوسازی رسانه ای، ابهام و خروجی های نامطلوب و... همه میتواند ادراک فساد را افزایش دهد. به حسب برخی پیمایش ها نسبت "ادراک فساد" به "تجربه و مشاهده فساد" در ایران ۷ به ۱ می باشد! یعنی ۷ برابر از درک مستند فساد، ادراک و باور به آن -بدون مستند و دلیلی خاص- بین مردم شایع است. با این وضعیت اگر گویندگان نتوانند خود را از حباب این تفاوت خارج کنند، احتمالا دنبال فهرست بلندی از فساد در حکومت علوی می گردند تا نتیجه مقایسه با جمهوری اسلامی حفظ شود! برای مثال نمونه هایی که در نگاه سخت گیرانه علی(ع) توبیخ، استیضاح و دستور بازرسی بوده اما هرگز در قوانین ما فساد تلقی نمی شود -بلکه بعضی رویه هم هست- در آن فهرست فساد، شمارش می شود! از مهمان شدن استاندار بصره بر یک سفره که فقرا در آن نبودند (نامه۴۵) تا تذکر گرفتن شریح برای خانه ۸۰ دیناری اش (نامه۳)! و... گوینده‌ای مجبور می‌شود زیاد بن ابیهِ دوره معاویه را به حساب زیاد بن ابیه دوره علی(ع) -و حتی دوره امام حسن(ع)- بگذارد تا نمونه های فاسد در حکومت علوی را هم زیاد کند! دیگری مجبور می‌شود "دوره حملات تروریستی و الغارات" بعد از صفین و خوارج -که به تصریح امام جز کوفه برایش نماند- را مثل "دوره استقرار و بسط ید امام در ولایات" بگیرد و از فرار استاندار بصره با بیت المال، نمونه از فساد در دوره علوی بگیرد؛ و حتی به خط و نشان نامه ۴۱ -که تهدید به ذوالفقار است اما همزمان از عدم بسط ید امام خبر می دهد- اشاره نکند! ظاهراً وقتی مشکل نه "رخ دادن فساد" در حکومت اسلامی بلکه "ضریب خوردن ادراک آن" و "درک سستی در برخورد با آن" است؛ تصحیح دید مردم از راه دیگری می گذرد. مثل: ۱. مطالبه نظام اداری (انحصارات، امتیازات، واگذاری ها، مزایا و...) برای رصد واقعی فساد، بجای معیار کردن ذهنیت ها و برساخت های رسانه ای و دشمن ساز. ۲. درست در جهت پاره کردن حباب های کاذب در اذهان و واقعی کردن نسبت ها. رهبر انقلاب هم در دیدار امسال تصریح کردند: قوه قضائیه تصویر رسانه ای خوبی ندارد! ۳. برخورد فوری و کامل و غیر مبهم دستگاه قضایی با مفسدان و گزارش درست و به موقع به مردم. این سه در سیره حضرت امیر(ع) نمونه ها دارد و البته برخی از آن منبری ها هم از این حل ها گفته و می گویند. ............................ ۱. همه نتایج این پیمایش انتشار عمومی نیافته است لکن در پیمایش های مشابه میتوانید نتایج در مردم و جوانان را ببینید: shoaresal.ir/fa/news/118575 ۲. این هم شنیده از مقامات مسئول است! ۳. ممکن است به حسب "صفات فاعلی" زیاد بن ابیه را کارگزار ترازی برای حکومت علوی ندانیم اما در دوره ایشان "قبح فعلی" از او گزارش نشده و تا صلح امام مجتبی(ع) هم به او وفادار مانده. محسن قنبریان ۱۴۰۲/۵/۱۷ @Ghalamzaniii
لطف های بی حسابت زود یادم می رود ‏من که قَدرت را نمیدانم خجالت می کشم ‏دارم از این حسرت کرببلا دق می کنم ‏من که از دوری جانانم خجالت می کشم @Ghalamzaniii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علویان ترکیه را ببینید. اجتماع وعزاداری زنان مسلمان ترکیه در ایام اسارت حضرت زینب سلام الله علیه.
آیت الله ناصری (ره): چند چیز است که در زلال کردن جوهره انسان خیلی مؤثر است: ۱) ⁧‫مخالفت‬⁩ با ⁧‫نفس‬⁩ که آثار وضعی هم دارد، آن هم در همه ابعاد، خوراک و غیر خوراک ۲) ⁧نماز‬⁩ شب و بیداری سحر، که آثار وضعی دنیایی هم دارد. ۳)روزه‬⁩ نیز بسیار مؤثر است. ‌ ۴) ⁧گریه‬⁩ بر حضرت اباعبداللّه (ع) خیلی زود اضافات را می سوزاند.‌ @Ghalamzaniii
چند شب پیش که در نیمه شب، برق های منزل قطع شد, یاد ایامی افتادم که در شب و روز، نگران قطعی های مکرر برق و خرابی لوازم منزلمان بودیم! یاد تعطیلی کارهایمان با رفتن برق افتادم، چقدر با امروز متفاوت هستیم! من در همین اتفاق ساده، قدرت باور «ما می تواینم» را می بینم، اینکه هنوز دولتی، در حالی که به آوار برداری هشت ساله دولت پیشین، پایان نداده، توانایی ترمیم را نیز پیدا کرده، خبر از انجام انگیزه و کار جهادی را می رساند که به رغم تمام پروپاگاندای بی وقفه معاندان بر علیه این دولت، توانسته است گوشه ای از زحمات خود را برداشت کند! همان تلاش و باوری که در تفکر دولت لیبرال پیشین وجود نداشت و نتایج زخم آن هنوز بر پیکر کشورمان تازه است! به امید روزهایی که «باور ما می توانیم» باور قلبی تمام ما ایرانیان باشد. فاطمه شکیب رخ @Ghalamzaniii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
《معلم جهاد تبیین》 امام سجاد علیه السلام در طول حیات بابرکتشان، در اثبات حقانیت و زنده نگهداشتن قیام عاشورا با دو روش به تبیین اقدام نمودند. روش مشهور که به سوگواری دائم در عزای سید الشهداء و یارانشان شناخته می شود، همان اشک و ماتم مستمر از وقوع فاجعه کربلا بود که سوزناکی گریه های حضرت، دل ها را متوجه عمق سنگینی جنایت در حق اهل بیت علیهمالسلام می نمود و روش دوم《تبیین قیام عاشورا》بود، چنانچه این امام همام هنگامی که به شهر دمشق وارد شدند و با پیرمرد نا آگاه و هتاک شامی روبرو گشتند که خداوند را بخاطر کشته شدن شهدای کربلا ستایش می گفت! ایشان بدون ابراز ناراحتی از گفتار وی سعی در روشن نمودن حقیقت برای آن پیرمرد برآمدند. امام زین العابدین(ع) با قرائت آیه《قُلْ لاَ أَسْئَلُکمْ عَلَیهِ اَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبی》 به وی فرمود: ای پیرمرد! آیا از این آیه اطلاع داری؟ پس زمانی که با تایید مخاطب خویش روبرو شد، به معرفی و تفسیر آیه و روشن نمودن مقصود آن اهتمام نمود و فرمودند: قربی ما اهل بیت(ع) هستیم! بعد از آن با اشاره به سوره بنی اسرائیل و تاکید بر《حقّ نزدیکان》و دریافت پاسخ پیرمرد، دگر بار فرمود: آیا آیه《وَ اعْلَمُوا أَنَّمَا غَنِمْتُمْ مِنْ شَیء فَأَنَّ للهِِ خُمُسَهُ وَ لِلرَّسُولِ وَ لِذِی الْقُرْبی》و بدانید که یکْ پنجمِ آنچه به دست می آورید، برای خداوند و پیامبر و نزدیکان است، را خوانده ای؟ با پاسخ پیرمرد مبنی از آگاهی از آن آیه، امام(ع) فرمود: ای پیرمرد! آن نزدیکان ما هستیم، سپس علی بن الحسین (ع) با قرائت آیه《إِنَّمَا یریدُ اللهَ لِیذْهِبَ عَنْکمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیتِ وَ یطَهِّرَکمْ تَطْهیراً، برای مرتبه آخر با پیرمرد اتمام حجت نمود و فرمود: خداوند طهارت را مخصوص ما اهل بیت (ع) نموده است! در این هنگام پیرمرد، لحظه ای خاموش و از گفته خویش پشیمان شد، سپس سرش را به سوی آسمان، بالا برد و گفت: خدایا! من از آنچه گفتم و از دشمنی با این اهل بیت (ع)، توبه می کنم، خدایا! من از دشمن محمّد و خاندان محمّد(ص) به درگاه تو بیزاری می جویم. سنجش شرایط شام، استعانت از صبر و بیان ساده در توضیح واقعه از نکات ارزشمند این رفتار تبیینی امام سجاد علیه السلام برداشت می شود، زیراکه مردم شام تربیت یافته ی اسلام دست ساز اموی بودند و از حقائق اسلام واقعی اطلاعی نداشتند و همین امر، علت رفتار تبیینی امام (ع) در شام بوده است، چراکه در کوفه رفتار و گفتار ایشان با مردم در قالب توبیخ بود و جنبه تبیین به خود نداشت و همین امر را می توان از نکاتی دانست که جهادگر تبیین باید به آن توجه کامل داشته باشد. منابع: بحارالانوار، ج 45، ص 129 ؛ احتجاج، ج 2، ص 120-122؛ تاریخ طبری، ج 2، ص 591 به بعد (حوادث سال سیزدهم). فاطمه شکیب رخ @Ghalamzaniii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
باز هم تسلیت! امشب دگربار شاهچراغ مورد هدف انتقام دژخیمان قرار گرفت! تا که قدرت امنیتی ایران به واسطه موذیانه ترین اخبار به زیر سوال رود! شلیک هشت خشاب پر در شاهچراغ، خبر هولناکی بود که قرار بود، تیتر تمام رسانه های آتش بیار فردا بشود! ۲۴۰ تیری که امشب به سمت مردم بی گناه شلیک نشد، حاصل جانفشانی شیرمردهای سرزمین مان است که با رشادت خویش، مانع وقوع جنایت فجیع اصحاب شیطان شدند! خداوند به مجروجان مظلوم این حادثه شفای عاجل عنایت فرمایید《آمین یا رب العالمین》 ✍️فاطمه شکیب رخ @Ghalamzaniii
تروریست رسانه، همان بازوان پر توان و مغز متفکر عملیات داعش و امثالهم است. سناریو تکراری جای جلاد و شهید را عوض کردن با طرح محکومیت قاتل و همدردی با بی گناه، در عین فریادهای کارخودشان هست! تراژدی تکراری برای جاهلانی ست که به شنیدن و پذیرفتن دورغ علاقمند هستند! بدون تردید اگر قرار بود کار خودشان باشد، امثال شما در صف اول حذف فیزیکی مخالفان باید به درک واصل می شدید! فاطمه شکیب رخ @Ghalamzaniii
در ۲۳ مرداد ۱۳۵۰ بحرین، چهاردهمین استان ایران با دسیسه انگلیس و خیانت پهلوی از ایران جدا شد. مساحت ‌‫بحرین‬⁩ ۷۷۸کیلومتر مربع است که پهلوی مزدور در ممانعت از جداسازی آن از ایران حتی یک تیر شلیک نکرد! در حالی که جمهوری اسلامی هشت سال با دست خالی و تقدیم ٢٠٠ هزار شهید از بهترین جوانان وطن جنگید تا یک وجب خاک ایرانیان کم نگردد... کار خودشون بود از همان زمانی که تیر به سمت خودی ها می زدند، اما برای حفظ خاک و ناموس وطن سنگ هم نمی زدنند!!! @Ghalamzaniii فاطمه شکیب رخ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فیلم تاریخی از مجلس شورای ملی زمان پهلوى و غُرش يك نماینده که با اَشک به واگذاری استان بحرین به انگلیس اعتراض میکند.