شماره شبهه:2661
🔆متن شبهه:
مگه امام حسین و یارانش تو جنگ پیروز نشدن؟
خب پس چرا عزاداری میکنیم
باید جشن بگیریم
🔆 پاسخ شبهه:
1⃣اگه قرار به استدلال این شکلی باشه، اصلا گریه و عزاداری حتی برای از دست دادن نزدیکانمون رو هم باید تعطیل کنیم.
چون در اصل امانت خدا رو بهش برگردوندیم و این جای خوشحالی داره نه جای گریه.
2⃣"استاد شهید مطهری نیز به این پرسش در کتاب حماسه حسینی، به صورت مفصل پاسخ داده؛ ایشان از جمله چنین نوشته ... شهادت، موفقیت است نه شکست. مگر نه این است که على علیه السلام همواره آرزوى شهادت مىکرد و مىگفت: «لالْفُ ضَرْبَةٍ بِالسَّیْفِ اهْوَنُ عَلَىَّ مِنْ میتَةٍ عَلى فِراشٍ ...» ، مگر نمىگفت: «وَ اللَّهِ لابْنُ ابى طالِبٍ انَسُ بِالْمَوْتِ مِنَ الطِّفْلِ بِثَدْىِ امِّهِ»؟! مگر بلافاصله پس از ضربت خوردن از ابن ملجم نگفت: «فُزْتُ وَ رَبِّ الْکَعْبَةِ»؟! مگر در وقتى که در بستر افتاده بود نگفت: «... وَ ما کُنْتُ الّا کَقارِبٍ وَرَدَ وَ طالِبٍ وَجَدَ»؟! مگر سید الشهداء نگفت: «وَ ما اوْلَهَنى الى اسْلافِى اشْتیاقَ یَعْقوبَ الى یوسُفَ»؟! مگر نگفت: «لا ارَى الْمَوْتَ الّا سَعادَةً وَ لَا الْحَیاةَ مَعَ الظّالِمینَ الّا بَرَماً»؟!
3⃣ ولی این مطلب را با مقیاس دیگرى هم باید سنجید و آن، مقیاس اجتماعى است. ... اسلام یک سلسله حبّ و بغضهاى منطقى دارد. دستور ائمه اطهار به اقامه عزاى حسین بن على علیه السلام- به خاطر تشفّى قلب حضرت زهرا فى المثل نیست، حضرت زهرا أَجَلُّ شأناً از این امور است؛ براى احیاء نیت حضرت سید الشهداء و حضرت زهراست.
از این جهت اظهار تأثر مىشود که چرا چنین حادثهاى واقع شد. به منزله «آخ» است که مبادا تجدید شود. براى تقویت روح مبارزه است.
@GhararGahShayeat
4⃣ البته تجلیل شهادت و جشن شهادت نیز اگر به شکل معنوى و اخلاقى باشد نه آنطور که فعلًا در عید کریسمس معمول است، ممکن است تشویق به جهاد در او باشد؛ اما تشویق به تنهایى کافى نیست؛ حبّ و بغض باید با هم توأم باشد تا روح مبارزه در شخص پیدا بشود. احیاء روح مبارزه به این است که مظاهر ظلم و کفر همواره در برابرمان فرض شود و به آنها لعن و نفرین شود و آرزوى قطع و قمع آنها تلقین گردد، همانطور که در رَمْى جمرات همیشه ما باید شیطان را مجسم فرض کنیم و به او سنگ پرتاب کنیم. غرض این نیست که آرزوى مردن فقط تلقین شود. آرزوى مردن فقط خوب نیست. غرض آرزوى شهادت است. آرزوى شهادت وقتى محقَّق میگردد که انسان خود را در مقابل صف مخالف ببیند و از پیشرفت آنها و عملى شدن نقشه آنها در اجتماع متأثر گردد، و توأم با اشک شوق براى خوبان و سرمشقهاى عالى انسانیت، آتش خشمش براى مظاهر کفر و ظلم زبانه کشد. ...
5⃣پس شهادت را اگر به مقیاس فردى بسنجیم باید موفقیت بشماریم و جشن بگیریم و شادى کنیم، ولى اگر به مقیاس اجتماعى در نظر بگیریم باید از یک نظر آن را شکست جامعه بدانیم، جامعه اى منحط که خود سید الشهداء فرمود: «وَ عَلَى الْاسْلامِ السَّلامُ اذْ قَدْ بُلِیَتِ الْامَّةُ بِراعٍ مِثْلِ یَزیدَ» و امثال این کلمات؛ و از نظر مصالح اجتماعى و تجدید و احیاء روح مبارزه و نبرد در راه حق البته ایجاد مکتب گریه و تأثر، مؤثرتر و مفیدتر است.
مجموعه آثار استاد شهید مطهری (حماسه حسینى(1 و 2)، ج17، ص 567- 568
6⃣همچنین حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پاسخ به این پرسش که: " چرا سوگوارى میکنیم؟! میگویند اگر امام حسین علیه السلام پیروز شد، پس چرا جشن نمىگیریم؟ چرا گریه مىکنیم؟ آیا این همه گریه در برابر آن پیروزى بزرگ شایسته است؟"، نوشته است: آنها که این ایراد را مطرح میکنند، «فلسفه عزادارى» را نمیدانند و آن را با گریه هاى ذلیلانه اشتباه میکنند.، آنگاه گریه را به چهار قسم: 1- گریه شوق، 2- گریه عاطفى، 3- گریه پیوند با هدف و 4- گریه ذلّت و شکست) تقسیم کرده و با ذکر تعریف و مثال برای هر کدام، افزوده است: هرگز براى امام حسین علیه السلام چنین گریه اى (گریه ذلّت و شکست) مکن که او از این گریه بیزار و متنفّر است؛ اگر گریه مىکنى، گریه شوق، عاطفه، و پیوند با هدف باشد. ولى البته مهمتر از سوگوارى، آشنایى با مکتب امام حسین علیه السلام و یاران او، و پیوستگى عملى به اهداف آن بزرگوار و پاک بودن و پاک زیستن و درست اندیشیدن و عمل کردن است.
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
در سروش 👇
http://sapp.ir/gharargahshayat
در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
هدایت شده از قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
✳️ پلیس کربلا درگیری زائران ایرانی وعراقی را تکذیب کرد
شایعات منتشر شده از سوی تفرقه افکنان، در خصوص بروز درگیری میان شهروندان ایرانی و عراقی در کربلا از سوی پلیس این شهر تکذیب شد./ ایرنا
📡 قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
@GhararGahShayeat
📚قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
#تحریفات_عاشورا ( قسمت چهارم ) ﴾﷽﴿ ✒دامادی حضرت قاسم علیه السلام 📚از این بالاتر می گوید در همان
#تحریفات_عاشورا
( قسمت پنجم )
✍ و می گویند حضرت فرمود من در همین جا میخواهم دخترم را برای پسر برادرم عقد بکنم و یک شکل از عروسی هم که شده است من در اینجا راه بیاندازم.
✍ یکی از چیزهایی که از تعزیه خوانی های قدیم ما هرگز جدا نمیشد، عروسی قاسم نو کدخدا؛ یعنی نو داماد بود، در صورتی که این در هیچ کتابی از کتاب های تاریخی معتبر وجود ندارد.
👈ادامه دارد........
📚 منبع حماسه حسینی؛ استاد شهید مطهری
نشر این پیام صدقه جاریه است.
📚 📖 📚 📖 📚 📖 📚 📖
⚜مجله مجازی عقیق⚜
http://eitaa.com/joinchat/1366032390C8fbb147e93
هدایت شده از چشم های منتظر مائده
این صلوات معادل ده هزار صلوات میباشد:
اللهُمَ صَلِّ عَلَی سَیِّدنا و نبیِّنا مُحَمَدٍ و آلِه مَااختَلَفَ المَلَوان و تَعاقَبَ العَصرانِ وَکَرَّ الجَدیدانِ وَاستَقْبَلَ الفَرقَدانِ و بَلِّغ رُوحَهُ و اَرواحَ اَهلَ بَیته منِّی اَلتَّحیَّهَ وَ السَّلام
منبع:تفسیر روح البیان/ج۷/ص۲۳۴
شماره شبهه :2662
🔆متن شبهه:
چرا سال قمری ازماه محرم شروع میشود مگر پیامبر(ص) در ماه ربیع الاول هجرت نکردند؟
🔆پاسخ شبهه:
1⃣در عصر جاهلی یعنی زمانی که هنوز پیامبر اکرم(ص) به پیامبری مبعوث نشده بود، مردم آن زمان ماه محرم را به عنوان نخستین ماه سال قرار داده بودند و سال جدید نزد آنان با شروع ماه محرم آغاز میگردید.(۱) علت انتخاب ماه محرم این بود که مردم پس از انجام اعمال حج به خانه و سرزمین خود باز میگشتند و قریش نیز از میزبانی حاجیان فارغ و اموال تجارتی خود را نیز در این ایام فروخته آماده تجارتی جدید میشدند.
2⃣با هجرت پیامبر (ص) از مکه به مدینه در سال سیزدهم بعثت که در ماه ربیعالاول اتفاق افتاد، این حادثه تاریخی و این ماه مبدأ تاریخ مسلمانان قرار گرفت. بنابراین از همان سالِ نخستینِ هجرت این واقعه مبدأ تقویم مسلمانان گردید.(۲) در ابتدا این تقویم به صورت ماه شماری بود به این معنا که مثلا میگفتند: «فلان واقعه، چهل و نه ماه پس از هجرت بوقوع پیوست»
شیوه تاریخ گذاری بر اساس «شمارش ماهها» قبل از هجرت حضرت محمد(ص) سابقه نداشته و پس از هجرت نیز دیری نپاییده و در سالهای پنجم و ششم هجری یا کمی دیرتر به تدریج منسوخ شد و تا حدودی جای خود را به شیوه تاریخ نگاری بر اساس: «سال شماری» داد اما بدلیل آنکه بسیار کم مورد استفاده قرار میگرفت این شیوه نیز داشت به دست فراموشی سپرده میشد.
3⃣گسترش اسلام به مناطق امپراطوری ایران و روم، و بستن پیمانهای متعدد نظیر صلح، خراج، جزیه و... نیاز به تاریخی دقیق را مورد توجه قرار داد. این مسائل خلیفه دوم را بر آن داشت برای رسمیت بخشیدن به تاریخی منظم و دقیق جلسهای مشورتی برگزار نماید. به نوشته «طبری» تاریخ نویس مشهور جهان اسلام: «عمر, اصحاب پیامبر را گردهم آورد و گفت: مبدأ تاریخ را چه روزی قرار دهیم؟
امیرمومنان علی بنابیطالب(ع) فرمود: مبدأ تاریخ مسلمانان را باید از روزی قرار داد که پیامبر مهاجرت کرد و سرزمین شرک را ترک نمود».
پیشنهاد امام این بود که که ماه ربیعالاول به عنوان مبدا تقویم و روز اول ربیعالاول یعنی همان روزی که حضرت محمد (ص) از مکه خارج شدند به عنوان اولین روز تقویم رسمیت یابد.
4⃣ اما متاسفانه از آنجایی که عمر بن خطاب بنایش بر مقابله و تقابل با امیرالمومنین علی علیه السلام بود اصل پیشنهاد که: «تقویم مسلمانان هجری، یعنی بر اساس هجرت» باشد مورد قبول همگان واقع شد اما عمر بن خطاب بر اساس «رسوم عهد جاهلیت» مبدأ تاریخ را محرم همان سالی قرار میدهد که پیامبر در آن سال هجرت فرمودند كه از لحاظ زمانی دو ماه و دوازده روز زودتر از رسیدن پيامبر به مدينه بود.(۳)
5⃣نتیجه: مبدا تاریخ مسلمانان بنابر پیشنهاد امیرالمومنین علی علیه السلام سال هجرت پیامبر قرار گرفت اما پیشنهاد دیگر حضرت که روز اول ربیع الاول, روز اول سال قمری قرار گیرد با مخالفت... عمر بن خطاب مواجه شد و وی متاسفانه به رسم جاهلیت همان اول محرم را روز اول سال قرار داد.
پی نوشتها:
(۱). جواد علی، المفصل فی تاریخ العرب قبل الاسلام، قم، منشورات شریف رضی، چاپ اول، ج ۸، ص ۴۶۰.
(۲). تاریخ طبری, ج۳، ص۹۲۳.
(۳). تاریخ طبری, ج۳، ص۹۲۶.
منبع:مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
در سروش 👇
http://sapp.ir/gharargahshayat
در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
هدایت شده از قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
#شبهات_ماه_محرم
💢آیا درست است که امام حسین(ع) می خواست از #رطوبت دهان علی اصغر استفاده کند؟ آیا #روضه صحت دارد؟
✅آنچه بیان شده است نه با نقل و متون تاریخی سازگاری دارد و نه با عقل، به این معنا که اولا؛ این مطلب در هیچ یک از منابع و مقاتل، ذکر نشده است
ثانیا؛ چنین چیزی با مبانی عقلانی سازگاری ندارد یعنی از سویی امکان ندارد که از رطوبت دهان طفلی، بشود آنقدر استفاده کرد که گلویی برای خطبه خواندن و یا ادامه دادن آن تر بماند؟! و از سوی دیگر از هیچ انسان عاقلی چنین کاری سر نمی زند تا چه رسد به امام حسینی (ع) که امام معصوم است و بهره مندیِ کامل و همزمانش از عقل و عشق، همه را مبهوت کرده است.
📡 قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
@GhararGahShayeat
هدایت شده از ذره بین 🔍
روز شمار محرم:روز هشتم
✍در روز هشتم محرمالحرام سال 61 هجرى قمرى با اينكه سپاه امام حسين (ع) در محاصره شديد قرار داشت، اميه بن سعد طايي خود را به ياران امام رساند.
✍اميه بن سعد طايي از شهداي كربلا به شمار ميآيد و روز عاشورا به نقلي در حمله اول شهيد شد. وي در سواركاري نامي، شجاعي از كوفيان و از اصحاب اميرالمومنين (ع) بوده است و در جنگ صفين نيز حضور داشتند در اين روز عطش بار ديگر بر همراهان امام (ع) غلبه كرد و عمربن حجاج به محاصره شريعه فرات مباهات ميكرد و به حضرت زخم زبان ميزد.
✍ابومخنف از زبيدي نقل كرده كه ميگفت: از عمروبن حجاج هنگامي كه نزديك اصحاب امام (ع) شد شنيدم ميگفت: اي كوفيان! از ابن زياد و جمع خود دست نكشيد و در كشتن كسي كه از دين بيرون رفته امام حسين (ع) و با امام خود يزيد مخالفت ميكند ترديد نكنيد.
✍امام فرمود: اي عمروبن حجاج! آيا مردم را بر من ميشوراني؟ آيا ما از دين خدا بيرون رفتهايم و شما بر دين پايدار ماندهايد؟ هان! به خدا سوگند، آنگاه كه جانهاي شما از بدنها مفارقت كنند و بر اين اعمال خود بميريد، درخواهيد يافت كه كدام يك از ما از دين خدا بيرون رفته و چه كسي به سوختن در آتش سزاوارتر است.
✍با توجه به اينكه عطش بر امام و همراهان غلبه كرده بود، عبدالله بن حصين ازدي بر محاصره فرات فخر ميورزيدند عبدالله بن حصين ازدي كه مرگش دربجيله رخ داد، به رويارويي امام آمده و گفت: اي حسين! آيا اين آب را نميبيني كه همچون دل آسمان ميدرخشد؟! به خدا سوگند يك قطره از آن را نخواهي چشيد تا تشنه كام بميري! امام فرمود: خدايا! او را از تشنگي بميران و او را هرگز نيامرز.
✍حميد بن مسلم ميگويد: پس از آن، او مريض شد و من به عيادتش رفتم سوگند به خدايي كه هيچ معبود به حقي جز او نيست. او را ديدم كه پيوسته آب ميخورد و سيراب نميشد، سپس آن را پس ميداد و دوباره ميآشاميد و سيراب نميشد. بدين گونه بود تا مرد.
✍در پايان روز هشتم، حضرت سكينه (ع) فرزند اباعبدالله الحسين (ع) ميگويد مهتاب فضاي خيمه امام را روشن كرده بود ديدم پدرم ميان جمعيت ايستاده و خطاب به ياران و همراهان ميفرمايد: اي مردم! هر كدام از شما كه ميتواند بر تيزي شمشير و ضربات نيزهها صبر كند، با ما قيام نمايد وگرنه از ميان ما برود و خود را نجات دهد.
✍سخنان امام به پايان نرسيده بود كه ياران همگي صدا زدند سوگند به خدا چنين نخواهيم كرد، بلكه جان، مال، زن و فرزندان خود را فداي تو خواهيم كرد.
⚜مجله مجازی عقیق⚜
http://eitaa.com/joinchat/1366032390C8fbb147e93
هدایت شده از قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
نظر رهبر انقلاب در مورد عزاداری و قمه زنی:
▪️به نظر ما قمه زنی یک خلاف شرع قطعی بود و هست،این را ما اعلام کردیم و بزرگانی هم حمایت کردند؛اما بعد دیدیم از گوشه و کنار کسانی در جهتِ عکسِ این عمل میکنند!
۸۳/۱۲/۲۷
📡 قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
@GhararGahShayeat
هدایت شده از قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
#حدیث_امروز
💢عواقب ریاست طلبی
✅امام حسین علیه السلام ، یکی از یاران خود به نام «بریر بن حضیر» را نزد «عمر بن سعد» فرستادند تا او را نصیحت کند.
عمر سعد در پاسخ به نصایح بریر گفت:
«می دانم هر کسی که با حسین بجنگد و او را بکشد در آتش است!»
بریر پرسید:
«پس چرا می خواهی با او بجنگی؟!»
عمر سعد پاسخ داد:
«ای بریر! آیا می خواهی حکومت ری را رها کنم تا به شخص دیگری برسد؟!»
بریر نزد امام حسین برگشت و گفت:
«عمر سعد می خواهد برای رسیدن به حکومت ری، شما را بکشد!»
📚الفتوح ، جلد ۵ ، صفحه ۱۷۱
📡 قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
@GhararGahShayeat
هدایت شده از قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
#شبهات_ماه_محرم
💢آیا عین عبارت «هل مِن ناصر یَنصُرُنی» را امام حسین(ع) در مقابل دشمن فرمودهاند؟ از #دشمن کمک خواسته اند؟
#پاسخ
✅عبارت «هل مِن ناصر یَنصُرُنى» که به امام حسین(ع) منسوب است، در منابع حدیثی و تاریخى دقیقاً به همین صورت نقل #نشده است، اما همین معنا با تفاوتهایى در متن و با عبارتهاى دیگر نقل شده است:
✅اول
در آغاز نبرد؛ هنگامی که دو سپاه روبروی هم قرار گرفتند، امام حسین(ع) #صدا زد:
«أَمَا مِنْ مُغِیثٍ یُغِیثُنَا لِوَجْهِ اللهِ؟ أَمَا مِنْ ذَابٍّ یَذُبُّ عَنْ حَرَمِ رَسُولِ الله؟»؛
«آیا دادرسى نیست که براى رضاى خدا به داد ما برسد؟ آیا دفاع کنندهاى نیست که از #حریم رسول خدا دفاع کند؟». که به دنبال آن، حرّ بن یزید ریاحی از سپاه عمر بن سعد جدا شده و به امام حسین(ع) پیوست و به درجه شهادت رسید
✅دوم
وقتی که امام حسین(ع) دید که جوانان و دوستانش همه #کشته شده و روى زمین افتادهاند تصمیم گرفت که خود به جنگ دشمن برود، پس چنین صدا زد:
«هَلْ مِنْ ذَابٍّ عَنْ حَرَمِ رَسُولِ الله؟ هَلْ مِنْ مُوَحِّدٍ یَخافُ اللهَ فِینا هَلْ مِنْ مُغِیثٍ یَرْجو اللهَ بِإِغاثَتِنا هَلْ مِنْ مُعِینٍ یَرْجو مَا عِنْدَ اللهِ فِی إِعانَتِنا»؛
«آیا کسى هست که از حرم رسول خدا دفاع کند؟ آیا خداپرستى هست که درباره ما از خداوند بترسد؟ آیا دادرسى هست که به امید #پاداش خداوندى به فریاد ما برسد؟ آیا یاورى هست که به امید آنچه نزد خدا است ما را یارى کند؟».
اینجا فرد دیگری به یاری حضرتشان نشتافت و حضرتشان غریبانه به شهادت رسید.
📚اللهوف على قتلى الطفوف، ص 102،
📡 قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
@GhararGahShayeat
هدایت شده از قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
⭕لوح| بصیرت ابالفضل العبّاس
🔸حضرت آیتالله خامنهای: «بصیرت ابالفضل العبّاس کجاست؟ در روز تاسوعا، به او پیشنهاد تسلیم و اماننامه کردند و گفتند ما تو را امان میدهیم؛ چنان برخورد جوانمردانهای کرد که دشمن را پشیمان نمود. گفت: من از حسین جدا شوم؟ وای بر شما! اف بر شما و اماننامه شما. ۷۹/۱/۲۶
📡 قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
@GhararGahShayeat
شماره شبهه:2663
🔆متن شبهه:
ماجرای خرید زمین کربلا توسط امام حسین (ع) چیست؟
🔆پاسخ شبهه:
1⃣از وقایعی که در ماجرای کربلا ذکر شده این است که امام علیهالسلام قسمتی از زمین کربلا را که قبر مطهرش در آن واقع شده است از اهل نینوا و غاضریه به شصت هزار درهم خرید و با آنها شرط کرد که مردم را برای زیارت قبرش راهنمایی نموده و زوار او را تا سه روز میهمانی نمایند.
2⃣امام حسین علیهالسلام وقتی به کربلا رسید زمین نینوا و غاضریه را از بنیاسد به شصت هزار درهم خرید و با آنها شرط کرد که زوارش را به قبرش راهنمایی کنند و آنها را مهمان کنند و در قبال این شرط زمین را دوباره پس از آنکه پولش را پرداخت به آنها واگذاشت. از این خبر معلوم می شود که با امام علیهالسلام چقدر کالا و پول همراه بود که مازاد آن بالغ یر شصت هزار درهم می شد.
@GhararGahShayeat
3⃣شاهد دیگر بر عظمت این دستگاه سلطنت، قضیه محمد بشر خضرمی است که سید بن طاووس نقل نموده است که شب عاشورا یا همان شبی که مرگ دو و بر خیمه های می گشت به محمد بشر خضرمی می گفتند: پسرت در سرحد ری اسیر شد.
پاسخ داد: من می خواهم پسرم اسیر باشد و من بعد از وی زنده بمانم. امام حسین علیهالسلام سخن محمد را شنید، به او فرمود: خدا به تو رحم کند، من بیعتم را از تو برداشتم و تو آزادی، هر طور می توانی در آزادی پسرت بکوش.
عرض کرد: درندگان مرا زنده نگذارند هرگاه از تو جدا شوم.
حضرت فرمود: این لباس ها و برده ای یمنی را به پسرت ده که در آزادی خود صرف کند. پس به او پنج دست لباس عطا فرمود که بهای آنها هزار دینار بود.
برگرفته شده از کتاب، چهره درخشان امام حسین (ع)
منبع:مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
در سروش 👇
http://sapp.ir/gharargahshayat
در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
هدایت شده از قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
🔆 مشروح مصاحبه سید احمد خمینی در رابطه با حضور ایشان در جایگاه ویژه در مراسم عزاداری 👇
https://www.jamaran.ir/بخش-سیاست-12/1012294-واکنش-سید-احمد-خمینی-به-انتقاد-از-نحوه-حضور-در-یک-هیأت-عزاداری-عذرخواهی-می-کنم
📡 قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
@GhararGahShayeat
📚قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
◼️ بسم الله الرحمن الرحیم 🖋 #قسمت_هفتم #آسیب_شناسی_هیئات ✍ هیچکس مخالف شور خوانی و نو آوری در س
◾️ بسم الله الرحمن الرحیم
🖋 #قسمت_هشتم
#آسیب_شناسی_هیئات
👈 در تعداد محدودی از عزاداری ها علاوه براینکه شعر و سبک از نظر ادبی سخیف و دون شان اهل بیت اطهار سلام الله علیهم است مواردی دیده میشود که با روایات شیعه در تضاد است.🤔🤔
✍ ابتدای شعر این مداح جوان
که سواد کافی ندارد میگوید 😏:
👈 این دل "قاسم پرستم " عاقبت کار میده دستم
سبک این مداحی که ترانه است و در شعر غلو و شرک دیده میشود.
مسئله ای که به شدت تنفر اهل بیت علیهم السلام را به همراه دارد.😶
👈 بعد در ادامه مانند مدح برای معشوقه خود میگوید : چشم قاسم ، ابرو قاسم ، کمان ابرو قاسم
این شعر دون شان اهل بیت علیهم السلام است.
واصلا معنی ندارد چشم و ابرو گفتن و این مدح نیست بلکه بسیار زننده و از نظر ادبی سخیف است مانند آن شعر که میگوید :
👈 چون قافیه تنگ اید شاعر به جفنگ اید
👈 خاک بر سر
شاعر این شعـــــر !☹️☹️☹️☹️
👈 بعد در ادامه میگوید : حق قاسم هو قاسم زلف تو در تو قاسم
👈 #هو که شعار صوفیه است و تشابه به دشمنان اهل بیت علیهم السلام حرام و آلوده کردن مجلس مطهر سید الشهدا علیه السلام به اذکار صوفیان کمال حماقت و جهل می باشد.
👈 و هو گفتن قطعا شرک به الله سبحانه و تعالی است و باز گلی به گوشه جمال نصارا الان بعضی از کسانی که دم از شیعه میزنند بیش از 17_18 خدا و خالق دارند.
✍ در ادامه شعر به سبک صوفیان سمت شراب و میخانه و... میرود و مانند مدح مجنون برای لیلی از چشم و ابرو خوشگلی میخواند
حال ما یک سوال داریم آیا این مدح اهل بیت علیهم السلام است ؟
بت مهرو قاسم ، خدای قامت رعنایی
👈 ما یک سوال از وجدان های بیدار داریم ایا این شعر در شان حضرت قاسم علیه السلام است ؟ این مداحی که با آب و تاب میگوید برایت بگویم؟
چه چشم و ابرویی چه زلف ....
ایا این مدح است ؟ چرا از شجاعت حضرت نمیگوید ؟ چرا از مقتل جانگداز حضرت نمیگوید ؟مگر اهل بیت علیهم السلام #بت هستند ؟مگر شان والای اهل بیت علیهم السلام و فضائل حضرات به چشم و ابرو و گیسوان آن حضرات است؟ تاکی مادحین بیسواد هر شعری را میخواهند بخوانند ؟ 😲😲😲😲😲😖😖😖😖
👈 آخر این چه شعر مضحکی است که میگوید
خدای قامت رعنایی چه گویمت چقدر زیبایی ؟؟؟
یعنی تمام فضیلت در زیبایی خلاصه میشود ؟
چرا از اشعار پر مغز و پر محتوا که نمی از فضائل حضرات معصومین سلام الله علیهم هست استفاده نمیکنند ؟
👈 چرا از سبک و شعر بی معنی و مضحک و سبک استفاده میکنند؟
چه زمان باید جلوی این مسائل گرفته شود؟
✍ فرهنگ داورپـنـــــاه
▪️مجله مجازی عقیق▪️
http://eitaa.com/joinchat/1366032390C8fbb147e93
والله العالم