فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹"حکمت سفارش به قرائت قرآن
#شهید_آیت_الله_دستغیب
@Gharargah_mehshekan
#حکایت
✅شهید دستغیب رحمه الله علیه:
✍️یکی از علمای نجف حدود یکصد سال پیش، در خواب حضرت عزراییل را می بیند. پس از سلام می پرسد: از کجا می آیی؟ ملک الموت می فرماید: از شیراز! روح مرحوم میرزا ابراهیم محلاتی را قبض کردم. شیخ می پرسد: روح او در چه حالی است؟ عرزاییل می فرماید: در بهترین حالات و بهترین باغهای عالم برزخ. خداوند هزار ملک را برای انجام دستورات شیخ قرار داده است.
آن عالم پرسید: آیا برای مقام علمی و تدریس و تربیت شاگرد به چنین مقامی دست یافته است؟
💠فرمود: نه! گفتم: آیا برای نماز جماعت و بیان احکام! فرمود: نه! گفتم پس برای چه؟ فرمود: برای خواندن زیارت عاشورا.نقل است که مرحوم میرزا، سی سال آخر عمرش زیارت عاشورا را ترک نکرد و هر روز که به سبب بیماری یا امر دیگری نمی توانست بخواند، نایب می گرفت.
📚 داستان های شگفت، حکایت ۱۱۰
@Gharargah_mehshekan
#شهید_دستغیب🌷
"خدایا! ما از امتحانات سختی که در آن درمیمانیم، به تو پناهنده می شویم."
@Gharargah_mehshekan
#توبه_بلاهارا_رفع_میکند
حضرت #آیت_الله_بهجت
🔸همین #توبه باعث میشود که اینهمه بلاهایی که بر سر شیعه آمده است، که واقعاً بیسابقه است، و بلاهای دیگری که تا قبل از #ظهور آن حضرت میآید، از سر شیعه [رفع] میشود...👌
💫اللّـهـمَّعَـجِّـلْلِـوَلِیِّـڪَالفَـرَج
@Gharargah_mehshekan
قرارگاه فرهنگی مه شکن
حلقه شهید زرگری پنجشنبه 21 آذر @Gharargah_mehshekan
استاد رجایی فر21-9-98.mp3
3.28M
#استاد_رجایی
#سیری_در_نهج_البلاغة
#حکومت_و_عدالت
#حق_و_تکلیف
🔺چرا باید تعیین حقوق، فقط به دست خداوند باشد؟
@Gharargah_mehshekan
☘️,ورقی از کتاب☘️
در منطق این کتاب شریف، امام و حکمران، امین و پاسبان حقوق مردم و مسؤول در برابر آنهاست، از ایندو (حکمران و مردم) اگر بناست یکی برای دیگری باشد، این حکمران است که برای توده محکوم است نه توده محکوم برای حکمران.
سعدی همین معنی را بیان کرده آنجا که گفته است:
گوسفند از برای چوپان نیست
بلکه چوپان برای خدمت اوست
واژه «رعیت» علیرغم مفهوم منفوری که تدریجاً در زبان فارسی به خود گرفته است، مفهومی زیبا و انسانی داشته است. استعمال کلمه «راعی» را در مورد «حکمران» و کلمه «رعیت» را در «توده محکوم» اولین مرتبه در کلمات رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سپس به وفور در کلمات علی علیه السلام می بینیم.
این لغت از ماده «رعی» است که به معنی حفظ و نگهبانی است. به مردم از آن جهت کلمه «رعیت» اطلاق شده است که حکمران عهده دار حفظ و نگهبانی جان و مال و حقوق و آزادی های آنهاست.
حدیث جامعی از نظر مفهوم این کلمه وارد شده است؛ رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمود:
كُلُّكُمْ رَاعٍ وَكُلُّكُمْ مَسْؤول ، فالإِمَامُ رَاعٍ وَهُوَ مَسْؤولٌ، وَالْمَرْأَةُ رَاعِيَةٌ عَلی بَيْتِ زَوْجِهَا وَهی مَسْؤولَةٌ و العَبدٌ راعٍ عَلی مالِ سَیِّدِهِ وَ هُوَ مَسؤولٌ، اَلا فَکُلُّکُم راعٍ و کُلُّکُم مَسؤولٌ.(صحیح بخاری، ج 7، کتاب النکاح)
همانا هر کدام از شما نگهبان و مسؤولید؛ امام و پیشوا نگهبان و مسؤول مردم است، زن نگهبان و مسؤول خانه شوهر خویش است، غلام ، نگهبان و مسؤول مال آقای خویش است. هان، پس همه نگهبان و همه مسؤولید.
#شهید_مطهری
#سیری_نهج_البلاغه
@Gharargah_mehshekan