eitaa logo
قرارگاه فرهنگی مه شکن
616 دنبال‌کننده
25.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
212 فایل
امام خامنه ای حفظه الله: "در فضای مه آلود فتنه چراغ #مه_شکن لازم است که همان بصیرت است." ارتباط با مدیر: @M_khaadem
مشاهده در ایتا
دانلود
قرارگاه فرهنگی مه شکن
🎧🎧 📙 عمو قاسم 🔸 فقط پنج دقیقه 🔸 تنبلی ممنوع! 👤 محمدمهدی عبداللهی @Gharargah_mehshekan
«سردار سلیمانی آدم های تنبل را دوست نداشت. او از کودکی هم کار می‌کرد و هم ورزش. حاج قاسم دلش می‌خواست با دشمنان اسلام و ایران بجنگد. او می‌دانست اگر بدنش ضعیف باشد،نمی‌تواند دشمنان را شکست دهد. حاج قاسم در شهر کرمان به باشگاه کاراته و پرورش اندام می‌رفت و توانست بعد از مدتی در این رشته مربی شود. چند سال پیش او با کمک مردم یک سالن ورزشی برای روستایشان ساخت. مدتی بعد در همان سالن،یک دوره مسابقات ورزشی انجام شد. مسابقه ها که تمام شد،سردار به سالن ورزشی آمد.برای بچه ها صحبت کرد و گفت:«از اینکه شما ورزش می‌کنید،خوشحال هستم. اگر ورزش نکنید تنبل می‌شوید . آدم تنبل همیشه در کارهایش شکست می‌خورد.» بعد از تمام شدن صحبت ها،به تیم قهرمان یک سفر مشهد و به بقیه هم هدایای دیگر جایزه داد. بعد هم با بچه ها عکس دست جمعی گرفت.» 📙 عمو قاسم ✍️نویسنده: محمدعلی جابری 🖌 تصویر گر : میکائیل براتی @Gharargah_mehshekan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🧠 تقدیم مغز، تقدیم مرز❌ امام خامنه‌ای حفظه الله: «طرف با نقشه وارد میدان شده. برنامه هم این است که کاری کنند که ملّت ایران عقیده‌اش بشود عقیده‌ی سران انگلیس و آمریکا و امثال اینها... دنبال این است که بر مغزها تسلّط پیدا کند. اگر مغز یک ملّتی را توانستند تصرّف کنند، آن ملّت سرزمین خودش را دودستی به دشمن تقدیم میکند. برای این کار شروع می‌کند محتوای ذهنی برای ذهن فعال جوان درست کردن. این‌همه دروغ، حرف‌های انحرافی و تهمت برای این است.» ۱۴۰۱/۸/۱۱ و ۱۴۰۱/۹/۵ @Gharargah_mehshekan
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ⭕️ اهداف مهم دشمنان در جنگ نرم تغییر سبک زندگی اسلامی 🔸 با کمی جستجو در فضای مجازی در خصوص اولویت های فرهنگی سخنان رهبر معظم انقلاب، به این مطالب خواهیم رسید که آرایش جبهه در حال تغییر است، و به تعبیر دقیقتر، از جنس شبیخون و تهاجم فرهنگی به سمت و تغییر میکند؛ در واقع از جنس حرکات پارتیزانی به آرایش جنگی تغییر می یابد. 💠 بررسی میدانی موضوع 🔷 پس از آنکه در بخش‌های قبلی، شناخت از و فضای حاکم بر جامعه در چنین فضایی بصورت مجمل صورت گرفت، حال به بررسی میدانی و مصداقی موضوع و راهکارهای ممکن می پردازیم. در بررسی های بعمل آمده از کاربران شبکه های اجتماعی، شنوندگان و بینندگان رسانه های جمعی و خوانندگان روزنامه ها و صفخات اینترنتی، نکات زیر بدست آمده است: 👌 مورد بسیار مهم دیگر، که از آسیب‌های این به شمار میرود و اکنون گریبانگیر جامعه ما، علی الخصوص کاربران‌ شبکه‌های‌ اجتماعی و رسانه های جمعی شده است، دریافت در اذهان ناآماده می باشد. در شرایطی که تمامی اخبار منتشر شده در این فضا، مهندسی شده و دارای بار تاثیرگذاری بالا هستند، و با انواع آماده و پخته شده اند، تا با ورود به ، وی را به یک ماشین متحرک در جهت اهداف شوم خود، تبدیل نمایند، مخاطب را به یک عنصر بی حس و سِر، تبدیل میکنند، بطوری که دیگر نه احساس واکنش مثبت از وی میرود و نه منفی. 🔹 این آسیب خطرناک عامل سلب احساس مسئولیت فردی و اجتماعی، سلب حس وطن دوستی و حتی باعث از دست دادن غیرت ملی و دینی نیز می شود؛ تا جایی که بسیاری از افرادی که تاکنون در فضای جامعه در مقابل هرگونه توهین به مقدسات واکنش های سریع از خود نشان می دادند، در فضای مجازی و در برابر این دست اتفاقات، سکوتی مرگبار را تجربه می کنند، حال آنکه دامنه وصول این خبر و عمق تاثیرگذاری این مطلب در فضای مجازی به مراتب گسترده تر و عمیق تر از فضای واقعی جامعه است. ♦️ درگیر کردن افراد به ، یا (Avatarism) آسیب دیگری است که در حوزه سبک زندگی، گریبانگیر مردم جامعه شده است. اینکه کاربران روز خویش را با تغییر عکس پروفایل خود در این رسانه ها آغاز کنند، و یا هر واقعه اتفاق افتاده (حتی خصوصی ترین اتفاقات روزمره خویش) را در وبگاههای مختلف منتشر و توئیت نمایند. اینکه علیرغم وجود حقایق و واقعیات، امکان نشر اکاذیب فراوان، معرفی خود با شخصیت های دوم و سوم، امکان درج اطلاعات خلاف واقع از خود، که بیشتر جنبه آمال و آرزوهای شخصی کاربر را دارد، به جای واقعیات رخ داده که در زندگی واقعی وی وجود دارد، باعث ورود انسان به خلصه ای از علاقمندی ها و آمال و آرزوها می شود، که به اذعان تمامی روانشناسان، حداقل آسیب ارضای این حس خواستن در جهت نیل به آن علاقمندی، آرزو و خواسته ها، عدم وصول به آن در آینده خواهد بود، جدای از تاثیرات گسترده ای که این عمل در شخصیت مخاطب و در نسل آینده بصورت تدریجی خواهد گذاشت، و سبک زندگی وی را دچار تغییراتی به خواهد کرد. 🔹 و این تغییر سبک زندگی، همان تدریجی است که دغدغه اصلی امام راحل و مقام معظم رهبری در طی سالیان متمادی از شروع انقلاب تاکنون بوده است؛ چنانکه رهبر انقلاب فرمودند: اگر راه امام، اگر هدف امام مورد غفلت واقع شود، یا به فراموشی سپرده شود، ملت ایران سیلی خواهد خورد. باشد تا رفتار و گفتار و کردارمان، در مسیر فرمایشات و اوامر ولایت و مرضی رضای حضرت ولی عصر (عج) و خداوند متعال باشد ان شاءالله. ✍️ اسماعیل کفاشی- مدرس دانشگاه منبع: وبسایت راه دانا به نقل از بجنا @tabyinchannel ┄┅┅┅✿✾❀✾✿┅┅┅┄ @Gharargah_mehshekan
🔆 چریک رسانه‌ای باشیم 📡 فتنه امروز یک نبرد ترکیبی تمام عیار است و بدون شک، بیشترین سهم از اثرگذاری را رسانه‌ها دارند. دشمن به خوبی متوجه این مسئله شده و این روزها رسانه‌هایش در خط مقدم نبرد، بیشترین نقش را ایفا می‌کنند. ♦️ بنابراین اگر تا دیروز به فکر تربیت افسران جنگ نرم بودیم، با پیچیده تر شدن ابعاد ماجرا، باید به فکر تربیت چریکهای رسانه‌ای باشیم! ❓اما ملزومات چریک رسانه‌ای چیست؟ 1️⃣ دشمن شناسی (شناخت دشمن، پی بردن به اهداف و روش‌هایش در ضربه زدن، آگاهی از نقاط قوت و ضعف و...) 2️⃣ اهل مطالعه بودن (مطالعه منابع مهم، معتبر و به روزِ کتب و مقالات، چه همسو و چه غیرهمسو) 3️⃣ مسلط به سواد رسانه‌ای (شناخت رسانه‌ها، قالب‌های رسانه‌ای، کارکردها، حوزه‌های اثرگذاری و...) 4️⃣ مسلط به مبانی دینی و انقلاب اسلامی 5️⃣ نقطه زنی در نبردهای رسانه‌ای 6️⃣ آینده پژوهی در رابطه با واکنش‌های بعدی دشمن (این مهم با رصد و تحلیل توأمان رسانه‌های دشمن اعم از فیلمها، انیمیشنها، بازی‌های رایانه‌ای، شبکه های ماهواره‌ای، شبکه‌های اجتماعی و... به‌دست می‌آید.) 7️⃣ نباختن بازی در نبرد روایتها 8️⃣ تربیت نیروهای دارای دغدغه و استعداد 9️⃣ زمانه شناسی (توجه به مقتضیات، شرایط و اوضاع و احوال زمانه) 🔟 اهل قلم بودن (قلم، اسلحه ممتازی است که در نبردهای رسانه‌ای هیچ پیش‌نیاز و تکلفی برای مقابله با هجمه‌های دشمن ندارد و از قدرت تخریب بسیار بالایی به‌خصوص در شبکه‌های اجتماعی برخوردار است.) ✍️محمد ستوده @Gharargah_mehshekan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 🔸 در جنگ روانی دشمن، غیرتی وارد صحنه شو... ⚠️ دشمن ما را منفعل می‌کند! 🎙 استاد پاکباز 🏷 🏷 @Gharargah_mehshekan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📝 گزارش 💢 حلقۀ شهید کشتکار 🌿 متوسطۀ مرحلۀ اول 🗓 پنجشنبه 10 آذر 🌷 پایگاه شهید چمران 🌴 حوزۀ شهید ورزنده @Gharargah_mehshekan
قرارگاه فرهنگی مه شکن
📝 گزارش 💢 حلقۀ شهید کشتکار 🌿 متوسطۀ مرحلۀ اول 🗓 پنجشنبه 10 آذر 🌷 پایگاه شهید چمران 🌴 حوزۀ شهید ورزن
📸 💢 حلقۀ شهید کشتکار 🌿 متوسطۀ مرحلۀ اول 🗓 پنجشنبه 10 آذر 🌷 پایگاه شهید چمران 🌴 حوزۀ شهید ورزنده @Gharargah_mehshekan
قرارگاه فرهنگی مه شکن
📝 گزارش 💢 حلقۀ شهید کشتکار 🌿 متوسطۀ مرحلۀ اول 🗓 پنجشنبه 10 آذر 🌷 پایگاه شهید چمران 🌴 حوزۀ شهید ورزن
🔰سیمای باطنی ✳️ دلیری 🔹 «ابن ابی الحدید» - دانشمند غیرشیعی- می گوید: «در شجاعت، باعث شد که مردم، یاد [دلیران] پیش از او را فراموش کنند و نام کسانی را که پس از او آمدند، محو کرد. موقعیت های وی در جنگ، مشهور و تا روز قیامت ضرب المثل است. او دلیری است که هرگز فرار نکرد و از هیچ سلحشوری نهراسید، و در برابر جنگجویی قرار نگرفت، مگر آن که وی را کشت، و هیچ گاه ضربه ای نزد که ضربۀ اول وی به ضربۀ دیگری نیازمند باشد، و در حدیث است که ضربه های وی، تک بود.» هنگامی که معاویه را [در نبرد صفین] به مبارزه طلبید - تا مردم با کشته شدن یکی از آن دو آرامش یابند - عمرو به او [معاویه] گفت: «با تو رفتاری منصفانه دارد.» معاویه پاسخ داد: «از زمانی که خیرخواه من شده ای، جز این بار فریب به کار نگرفتی. آیا مرا به جنگ با ابوالحسن می خوانی، در حالی که می دانی که او دلیرِ کوبنده است؟ فکر می کنم در اندیشه ی حکومتِ شام پس از منی!» عرب به قرار گرفتن در جنگ در برابر او افتخار می کردند؛ اما افتخار اقوام کشته شدگان به دست وی، به این که او کشنده ی آنان است، [نیز] نمونه های آشکار و فراوان دارد. خواهر «عمرو بن عبدود» در سوگواری برای برادرش می گوید: اگر قاتل عمرو، غیر از او بود، تا زمانی که زنده بودم، همواره می گریستم. 📚شرح نهج البلاغه، ابی ابن الحدید،جلد 20/1 راست گوترین انسانِ کره ی خاکی - محمد صلّی اللّه علیه و آله - فرمود: «علی، دلیرترین عرب است.» 📚امالی، صدوق35/5 در برخی از نبردها، سوار استر می شد. به او گفتند: «ای امیرمؤمنان! بهتر نیست اسبی داشته باشی؟» فرمود: «نه از کسی که به من حمله ور می شود می گریزم [که نیازمند سرعت اسب باشم] و نه به کسی که از من می گریزد، حمله می کنم. پس استر برایم کافی است.» 📚 مسند الامام علی علیه السلام در نامه ای که به «عثمان» - پسر حنیف –نوشته، آورده است: اگر تمام عرب ها برای نبرد با من پشت به پشت هم دهند، من به آنان پشت نمی کنم [و نمی گریزم]. 📚 الامالی، صدوق در نبرد خندق، هنگامی که «عمرو» - پسر «عبدود» - پس از پریدن از گودال خندق در اطراف مدینه فریاد زد و هماورد طلبید، مسلمانان با شناختی که از نیروی بدنی و دلیری او داشتند، هیچیک گام به جلو ننهادند. سکوت و عدم اقدام مسلمانان، باعث شد تا عمرو آنان را به ریشخند بگیرد و بگوید: شما که می گویید کشتگان تان در بهشت و کشتگان ما در دوزخ اند، آیا یکی از شما نیست که بخواهد من او را به بهشت بفرستم یا او مرا به دوزخ روانه کند؟! سپس اشعاری حماسی خواند و ...: «بس که فریاد زدم و در میان جمعیت شما مبارز طلبیدم / صدایم گرفت! آیا هماوردی نیست با من نبرد کند؟» هربار که فریاد عمرو برمی خاست، تنها علی برمی خاست و از پیامبر اجازۀ رفتن به میدان می طلبید. این کار سه بار تکرار شد تا سرانجام حضرت اجازه داد. پیامبر، شمشیرش را به علی سپرد. عمامۀ ویژه ای بر سرش بست و برایش دعا کرد. امام وارد میدان شد و شعری با همان وزن و قافیه سرود: شتاب مکن! پاسخ گوی نیرومندی به میدان آمده است. پس از گفت وگویی، نبرد درگرفت. حضرت زخمی شد و سپس بر عمرو پیروز گشت. عمرو بر خاک فروغلتید. حضرت بر سینه اش نشست. او آب دهان بر چهره ی علی افکند. امام که همه ی رفتارش برای خدا بود، برای دوری از انتقام شخصی، از سینه ی دشمن فرود آمد و اندکی به قدم زدن پرداخت تا خشم شخصی اش فرو نشیند، سپس برگشت و او را کشت. ✨عظمت کار علی در آن روز سرنوشت ساز، چنان تاثیر شگرفی بر روحیه ی مسلمانان و تأثیر منفی بر روحیه ی کافران داشت که رسول گرامی فرمود: " یک ضربت علی در روز [نبرد] خندق، برتر از نیایش انسان ها و جن هاست." خود فرموده بود: «به خدا سوگند، اگر با ایشان [عرب ها] روبه رو شوم، من تنها باشم و آن ها روی زمین را پُر کنند، نه باک دارم و نه هراس.»6 ✨رسول گرامی او را در نبرد خیبر، «کرّار بی گریز» نامید و کافران را به یاری او تهدید می کرد. 📚 الاحتجاج 406/1 حضورش در تمامی نبردها جز نبرد تبوک - که به فرمان پیامبر برای سرپرستی خانواده اش در مدینه مانْد – نشانه ی دلیری اوست. زره او پشت نداشت و این خود دلیل دیگری است که به دشمن پشت نمی کرد و نمی گریخت. از دلیری بسیار ستایش می کرد و آفتش را دوراندیش نبودن می دانست. دلیری، عزتی است مهیا. دلیری، آذین است. 📚 غررالحکم می فرمود: «اگر اشیا از هم جدا شوند، راستی کنار شجاعت، و ترس کنار دروغ گویی خواهد بود.» 📚عیون الحکم و المواعظ بزدلی را ننگ؛و ترسویی را خواری آشکار؛ می دانست. به یاران ترسویش سفارش می کرد: «هرگاه از چیزی می ترسی، [با سنجش همه جانبه ی آن کار] خویش را در آن بیفکن؛ پس همانا سختی ترسِ از آن، سخت تر [و بزرگ تر و کاذب تر] از افتادن در آن است.» 📚 غررالحکم 📗امیر گل ها ✍️ حسین سیدی @Gharargah_mehshekan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕊 به قول امام: با ریختن خون عزیز ما، تایید شد انقلاب ما. ۱:۲٠ ❤️ ┈ •~❅❥🌷🕊🌷❥❅~•┈ @Gharargah_mehshekan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
من در دعاهای خودم، عموماً به حضرت زینب علیهاالسلام و حضرت فاطمه سلام الله علیها توسل پیدا می‌کنم... ┈ •~❅❥🌷🕊🌷❥❅~•┈ @Gharargah_mehshekan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا