eitaa logo
گلچین مداحی و سخنرانی
1.6هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
5.5هزار ویدیو
58 فایل
بسم رب الحسین علیه السلام @golchine_maddahi
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺سبک زندگی قرآنی :🌺 🍂 شاکر باشید. 🍂 ✨هر روز در نمازمان می گوییم: ایّاک نعبد و ایّاک نستعین. ❌برای عملی کردن این جمله، چه باید کرد؟ ⚡ یک شرط مهم و اساسی برای اثبات صدق این گفتارمان، در آیه زیر بیان شده: 🔸يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ كُلُواْ مِن طَيِّبَاتِ مَا رَزَقْنَاكُمْ وَاشْكُرُواْ لِلّهِ إِن كُنتُمْ إِيَّاهُ تَعْبُدُونَ (بقره/١٧٢) اى كسانى كه ايمان آورده ايد! از نعمت هاى پاكيزه اى كه به شما روزى داده ايم، بخوريد و شكر خدا را به جا آوريد; اگر او را مى پرستيد! 🍁یعنی : شکر، راه بسیار خوبی برای رسیدن به عبودیت و بندگی است. ⭐ اگر انسان به نعمتهای وسیع خدا توجه کرده و قدردان صاحب نعمت باشد، حتما مطیع و تسلیم او نیز خواهد بود و به حقيقت پرستش و بندگی خواهد رسید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علت مقام معنوی حضرت عبدالعظیم علیه السلام از شیخ رجبعلی نکوگویان (خیاط) نقل شده است که : حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام  را در عالم معنا زیارت می کند و از او می پرسد: از کجا به این مقام رسیدید؟ ایشان پاسخ می دهد: از راه احسان  وکمک به خلق *از قرآن، نسخه برداری می کردم و آن نسخه ها را در اختیار مردمی که طالب آنها بودند، می گذاشتم و دستْمزد ناچیزی نصیبم می شد که آن را احسان می کردم. 📚 کیمیای محبّت ص ۲۱۰
📌 مأمومی که امامش به او عاشق بود... ▪️ اَنتَ وَلیُّنا حَقّاََ... تو واقعا دوست ما هستی. اگر امام زمان این جمله را به شما بفرمایند چه حالی می‌شوید؟ ▫️ این جمله را امام هادی علیه السلام به جناب ابوالقاسم عبدالعظیم حسنی فرمود. راز محبوبیت او اطاعت از امام معصوم بود و این مطیع بودن او را به درجه‌ای از رشد معنوی رساند که امام هادی درباره‌اش فرمود: من زارَ عَبدالعَظیمِ الحَسَنی بِرِی کَمَن زارَ الحُسَین بِکَربَلا. اگر قبر عبدالعظیم را در شهرری زیارت کنید چنان است که گویی امام حسین علیه السلام را در کربلا زیارت کرده‌اید. و خوشا به احوالش که امامش این‌گونه به او عاشق بود... 🏴 شهادت حضرت عبدالعظیم حسنی (علیه السلام) و شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا (علیه السلام) عموی گران‌قدر پیامبر گرامی اسلام تسلیت باد.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ حضرت (ع)، زمان امام هادی (ع) بودند! نماینده‌ی تام‌الاختیار ایشان، در موطن که برای هدفی نهان، اما به بزرگی و وسعت تاریخ، بہ آنجا اعزام شده است! تحقق این هدف نهان، نیاز به "پایگاه" و الگویی برای یاران آخرالزمانی‌اش" داشت، که عبدالعظیم علیه‌السلام برای این منظور برگزیده شد.... 🎤 حجت‌الاسلام ▪️ویژه شهادت (ع)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️رِی میشه مثل کربلا.. •🌱 مَن زارهُ کَمَن زارَ کرب و بلا ...🏴 📌 ویژه شهادت حضرت 📽
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عالم جليل القدر آقا سیّد مهدی قوام يك تعبير زيبا و لطيفي دارند و ميفرمايند : "خدایا اگر ما تو را معصیت کردیم، بنای جنگیدن با تو را نداشتیم، نفهميديم!" 🍃|
🦂 قمر در عقرب اردیبهشت ماه ⛔️ورود ۴ اردیبهشت ساعت ۱۸:۴۹ 🌕خروج ۷ اردیبهشت ساعت ۰۵:۰۶ ✨امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که سفر کند و یا ازدواج نماید در حالیکه قمر در عقرب باشد، خوشی و خوبی نمی بیند. 📖کافی،ج۸،ص۲۷۵ ⛔️در این ایام از انجام امورات اساسی (ازدواج،بچه دار شدن،خرید و فروش ملک، مسافرت و حجامت)جدا پرهیز شود.
🔷زن‌ها هم در لشکر ابوسفیان حضور داشتند ❇️درباره جنگ احد گفته شده که لشکر دشمنان اسلام حدود پنج هزار نفر بودند و حتی زنان را هم همراه خود سمت میدان جنگ آورده بودند. دلیل این نوع لشکرکشی بر علیه پیغمبر اسلام صلی‌الله علیه و آله چه بود؟ آن طور که امام صادق علیه السلام فرمودند، دلیل اصلی بر پا شدن جنگ احد این بود که قبیله قریش در جنگ بدر به سختی شکست خورده بودند. آن‌ها در بدر، حدود هفتاد کشته و هفتاد اسیر داده بودند و این تعداد به نسبت آن جنگ و شرایط آن برای آن‌ها سخت بود. اما زمانی که جنگ بدر تمام شد، ابوسفیان که یکی از دشمنان اصلی پیغمبر اسلام صلی‌الله علیه و آله بود و در بدر به آن حضرت و مسلمانان حمله کرده بود، به مردم قریش گفت: «اجازه ندهید که زن‌های شما برای کشته‌شده‌ها گریه کنند چون اشک چشم آن‌ها می‌تواند غصه و کینه را نسبت به محمد صلی‌الله علیه و آله از بین ببرد. پس بگذارید که غم و کینه در دل‌های شما وزن‌هایتان باقی بماند تا وقتی که انتقام خون کشته‌شده‌ها در بدر را از آن‌ها بگیریم. و آن موقع مناسب است که زن‌ها برای کشته‌شده‌های بدر گریه کنند.» بر همین اساس بود که مراسم عزای کشته‌شده‌های جنگ بدر را وقتی گرفتند که می‌خواستند برای جنگ احد، نیرو جمع کنند. گریه زن‌ها موجب تحریک مردهای جاهل و کوردل می‌شد و آن‌ها را تشویق می‌کرد که علیه اسلام به سمت لشکر ابوسفیان بروند. درنهایت زمانی که لشکر دشمن برای مقابله در احد از مکه بیرون می‌آمدند، حدود سه هزار نفر نظامی سواره و دو هزار نظامی پیاده داشتند. البته برای باقی ماندن همان تحریک‌ها، زن‌ها را نیز همراه خود برده بودند.