eitaa logo
گلچین مداحی و سخنرانی
2.1هزار دنبال‌کننده
6.6هزار عکس
10.3هزار ویدیو
184 فایل
بسم رب الحسین علیه السلام @golchine_maddahi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 تا دلم از روز ازل تنگ تو بوده سٺ حسین بہ لبم ذڪر تو آهنگ تو بوده سٺ حسین درصف سینہ زنان این همہ سال ازعمرم آن چہ برسینہ زدم سنگ تو بودسٺ حسین
مداحی آنلاین - نماهنگ کم زنده ام - علی پورکاوه.mp3
2.75M
اگه رومو نزنی زمین میام مگه من چند دفعه میام کم زنده‌ام با همین غم زنده‌ام غم دارم یه حرم کم دارم 🔊 تا 🏴 🎙
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 هنگامی که عازم عتبات عالیات بودم، برای خداحافظی محضر عارف سالک حاج شیخ جعفر توسلی رضوان الله تعالی علیه رسیدم. 💠 ایشان فرمودند:«در حرم امام حسین علیه السلام صورتت را روی سنگ فرش‌های حرم بگذار. از آنجا تا عرش راهی نیست».
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسیاری از موکب داران ایرانی هنوز نتوانستند از مرز عبور کنند از مسولان عزیز تقاضا داریم تلاش بیشتری داشته باشند در نجف و کربلا هنوز موکب های ایرانی مستقر نشدند.
29.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اسکناس های عراقی را بهتر بشناسیم ‼️ 🛑کرایه هایی که در کلیپ گفته میشود تقریبی است و میانگین بین اتوبوس مینی بوس ون و سواری است به ترتیب اتوبوس ارزانترین و سواری گرانترین است. 💷 با ۲۵۰ دیناری معادل ده هزار تومن تقریبا مثلا یک قوطی تک نفره نوشابه 💶 با ۵۰۰ دیناری معادل ۲۰ هزار تومن نوشابه خانواده (شاید کمی بیشتر یا کمتر) 💵 ۱۰۰۰ دیناری که معروفه به ۱ دینار معادل ۴۰ هزار تومن تقریبا. مثلا یک فلافل 💴 ۵۰۰۰ دینار دیناری معروفه به ۵ دینار معادل ۲۰۰ هزار تومن تقریبا دو سیخ کباب 💷 ۱۰،۰۰۰ دینار معروف به ۱۰ دینار معادل ۴۰۰ هزار تومن تقریبا 💴 ۲۵۰۰۰ دینار معروف به ۲۵ دیناری معادل یک میلیون تومن تقریبا 💵 و ۵۰،۰۰۰ دینار معادل دو میلیون تومن تقریبا تشکر از شیخ محمد امامی و برادر حسینی مستقر در کربلا
پول های عراقی را بهتر بشناسیم هرکدام تقریبا معادل چند تومان است ارسال کنید برای همه زائرین اباعبدالله ممنونیم از امیرحسین ۱۵ ساله.
🌼 حضرت امام محمد باقر علیه السلام فرمودند: صلوات از جانب خداوند، رحمت است و از سوی فرشتگان، تزکیه و پاک کردن و از طرف مردم، دعا است. 📚میزان الحکمه، ج ۱، ص ۳۸۹ ┄┄┅┅┅❅🌼❅┅┅┅┄┄
🔰 پولی که خرج زیارت حسین(علیه‌السلام) شود، برمی‌گردد
Gonahan Zaban.mp3
3.53M
🎧گناهان زبان 🎙️شهید
{🌪⚡️} ❣ وسـط جبھـہ بھـش گفـتم: بچـہ! الان چہ وقٺ نمـاز خوندنہ؟ 🙁😕 گفٺ: از ڪجا معلوم دیگہ وقٺ ڪنم و شرو؏ ڪࢪد نمـاز خونـدن... "السـلام علیڪم و ࢪحمة اللہ و برکاتہ" ࢪا ڪہ گفت… یڪ خمـپاره آمد☄💥 پَر ڪشید!🕊💔 📿
اگر انسان کافری، انسان مومنی را بکشد و آن را بخورد، بدن انسان مومن در بدن انسان کافر قرار میگیرد. آنگاه در قیامت، بدن انسان مومن که در بدن انسان کافر قرار گرفته نیز عذاب می شود. آیا چنین امری عادلانه است؟ (شبهۀ آکل و مأکول) ✍️👇👇 1️⃣بدن، ابزار برای روح است. آنچه که درک و احساس دارد، بدن نیست، بلکه روح است. 2️⃣اگرچه، روح بدون بدن نیز می تواند عذاب یا لذت را احساس کند و بچشد، ولی یکی از راههای عذاب و لذت روح، آسیبها یا منفعتهایی است که به جسم می رسد. 3️⃣در قیامت نیز، همین وضعیت برقرار است. به همین دلیل است که قرآن می فرماید: «به زودى كسانى را كه به آيات ما كفر ورزيده‏اند، در آتشى [سوزان‏] درآوريم كه هر چه پوستشان بريان گردد، پوستهاىِ ديگرى بر جايش نهيم تا عذاب را بچشند» (سوره نساء،آیه 56) 4️⃣اگر کسی تنها معاد روحانی ـ بدون جسم ـ را بپذیرد، این شبهه بر او وارد نیست. نیز اگر کسی معاد جسمانی را با جسم عنصری دیگری غیر از همان جسمی که در دنیا داشته، بپذیرد، این اشکال متوجه او نیز نخواهد شد؛ چراکه اساساً بدن دنیوی مورد عذاب و نعمت نیست. 5️⃣این اشکال و شبهه تنها متوجه کسانی است که معتقدند جسم اخروی دقیقا همان جسم دنیوی است. از طرف این افراد خطاب به شبهه کننده می توان گفت که اشکالتان وقتی وارد است که گفته شود، خداوند قادر نیست اجزای بدن هر انسانی را دوباره جمع کند، حال آنکه خداوند قادر مطلق است. 6️⃣قرآن کریم نیز می فرماید: «آيا انسان مى‏ پندارد كه هرگز ريزه استخوان‏هايش را گرد نخواهيم آورد؟! آرى [بلكه‏] تواناييم كه [خطوط] سر انگشتانش را درست [و بازسازى‏] كنيم». (سوره قیامت، آیه 2و3) 🔰بیانات استاد دکتر محمدحسین فاریاب دکترای کلام اسلامی
💠 معیار مودّت 🔸 شما یك سلسله مودّت‌ هایی كه مشكل جامعه را حلّ بكند دارید، اما وقتی مُردید كلّاً رابطه قطع است، چون همه شما خاك می ‌شوید و دوباره از خاك برمی ‌خیزید، دیگر والد و ولدی در كار نیست. این‌طور نیست كه یك والد و ولدی باشد، [البته در مورد] یك گروه خاصی كه اهل ایمان ‌اند، برای اینكه لذّت كامل نصیبشان بشود فرمود: ﴿أَلْحَقْنَا بِهِمْ ذُرِّیتَهُمْ وَ مَا أَلَتْنَاهُمْ مِنْ عَمَلِهِم مِن شَی‏ءٍ﴾،[1] یك گروه خاص‌ هستند كه با بچه‌ هایشان هم مأنوس می‌ شوند, با ذراری و فرزندانشان در بهشت مأنوس‌ هستند، یك گروه خاصی ‌اند و گرنه همه خاك می‌ شوند و همه از خاك برمی ‌خیزند دیگر روابطی در كار نیست ﴿یوْمَ یفِرُّ الْمَرْءُ مِنْ أَخِیهِ﴾.[2] معیار مودّت, است حق هم جز از خدا نیست: ﴿الْحَقُّ مِن رَبِّكَ﴾.[3] 🔸اگر گفته شد «عَلِی مَعَ الْحَقِّ وَ الْحَقُّ» یعنی این ﴿الْحَقُّ﴾ و منظور از علی (سلام الله علیه) همان اهل بیت همان چهارده معصوم (سلام الله علیهم) است؛ یعنی اینها با این حقّ‌ هستند كه ﴿الْحَقُّ مِن رَبِّكَ﴾ اگر خود را بخواهید، شما باید دوست اینها باشید. یك سلسله روابط اجتماعی انسان دارد اینها عیب ندارد؛ انسان به لباسش علاقه مند است, به خانه ‌اش علاقه‌ مند است این ضرری ندارد، اینكه مودّت نشد! این برای تنظیم روابط زندگی است. 🔸 تحلیلی كه هست می ‌فرماید دشمنی آنها با شما به جهت مسائل اقتصادی و اینها نیست. اینها اوّلاً دشمن خدا هستند; یعنی اینها یا ملحدند یا مشرك, دشمن با خدا و دشمن شما هستند، چون شما موحّد هستید! سخن از آب و خاك نیست. این سیزده سال كه با حضرت مبارزه می ‌كردند سخن از آب و خاك و معدن و مسائل اقتصادی و تجاری و اینها كه نبود، فرمود: ﴿لاَ تَتَّخِذُوا عَدُوِّی﴾[4] آنها كه ملحد یا مشرك ‌اند ﴿وَ عَدُوَّكُمْ﴾؛ دشمنان شما هستند نه به جهت مسائل اقتصادی, نه مسائل تجاری دشمنان شما هستند، چون شما به من معتقدید! تا آخر ملاحظه می‌ فرمایید این معیار دشمنی را همان می ‌داند ﴿یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا لاَ تَتَّخِذُوا عَدُوِّی﴾ كسی كه ملحد است كسی كه مشرك است عدوّ توحید است ﴿وَ عَدُوَّكُمْ﴾، چون شما موحّد هستید! مبادا اینها را اولیای خود قرار بدهید تحت اینها قرار بگیرید و مانند آن كه ﴿تُلْقُونَ إِلَیهِم بِالْمَوَدَّةِ﴾؛ مودّت خود را به اینها بدهید، شما بنا شد مودّت خود را یكسره به بدهید, شما مُزد پیغمبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) مودّت این چهارده معصوم بود دادید, اگر مودّت مستقرّ در قربیٰ شد دیگر مودّتی ندارید كه به دیگری بدهید. 🔸 در بحث ‌های قبل هم همین آیه سه سوره مباركه «احزاب» گذشت كه انسان نه دو قلب دارد و نه در یك قلب دو محبّت می ‌گنجد: ﴿ما جَعَلَ اللَّهُ لِرَجُلٍ مِنْ قَلْبَینِ فی‏ جَوْفِهِ﴾[5] شما یك مودّت دارید این مودّت هم كه یكجا مستقر كردید به یعنی باید این كار را می ‌كردیم, بنابراین اگر ﴿نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَ نَكْفُرُ بِبَعْضٍ﴾[6] شد تبعیضی در مودّت شد، می ‌دانید این تبعیض, مُهلك است مستهلك نمی ‌شود، این ‌طور نیست كه به اندازه ‌ای كه مودّت دارید دین داشته باشید، این‌طور نیست! توحید تبعیض‎ بردار نیست, ولایت تبعیض ‌بردار نیست, نبوّت و رسالت تبعیض ‌بردار نیست. [1]. سوره طور، آیه21. [2]. سوره عبس، آیه34. [3]. سوره بقره، آیه147. [4]. سوره ممتحنه، آیه1. [5]. سوره احزاب، آیه4. [6]. سوره نساء، آیه150. 📚 سوره مبارکه ممتحنه آیه1