eitaa logo
گلچین مداحی و سخنرانی
2.2هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
11.8هزار ویدیو
201 فایل
بسم رب الحسین علیه السلام @golchine_maddahi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️روزهای‌دل‌شکستگی‌علی..💔 روضه خوانی رهبرانقلاب در فاطمیه اول
تا زمانی که حسین است رفیق دل من..؛ میل همراه شدن با دگران نیست مرا♥️ ‌-
الی‌الحبیب
- 🌷
19.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ای دلیل خلقت ما همه مهر مادریت توی قلبمه گردنم تو خیلی حق داری ای مادرم فاطمه فاطمه 🔊 🏴 🎙
مداحی آنلاین - رزق اشک - نریمانی.mp3
6.01M
ای دلیل خلقت ما همه مهر مادریت توی قلبمه گردنم تو خیلی حق داری ای مادرم فاطمه فاطمه 🔊 🏴 🎙
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 منظور از کتاب مُصحف فاطمی چیه و الان‌ کجاست؟ آیا قرآنی که حضرت علی علیه‌السلام جمع آوری کرد با قرآن امروز متفاوت بوده؟ 🎙
💠 معنای توکل 🔹 معنای توكّل این نیست كه تا آنجا كه به حسب ظاهر معلوم و مقدور انسان است بگوید من خودم انجام می‌ دهم، آن حوادث پیش‌بینی نشده را به خدا واگذار ‌كند؛ این است كه با سازگار نیست. توكّل معنایش این است كه انسان خدا را وكیل خود قرار بدهد. ▫️ هر آدم عاقلی وقتی می‌خواهد كاری را انجام بدهد كه به همه شئون آن كار آگاهی ندارد (یك) بر فرض آگاهی، توان آن را ندارد (دو) وكیل می‌ گیرد (سه). ما نسبت به همه كارهایمان این سه امر را باید رعایت كنیم، چون هیچ كاری نیست كه ما به جمیع شئونش آگاه باشیم، هیچ كاری نیست كه ما نسبت به جمیع شئون آن توانمند باشیم، چون به جمیع شئون علم نداریم و به جمیع شئون آن كار توانایی نداریم چاره جز این نیست كه بگیریم ﴿وَكَفَی بِاللَّهِ وَكِیلاً﴾.[1] پس معنای توكل این نیست كه آن مقداری كه می توانیم به خودمان اسناد بدهیم و آن مقداری كه نمی ‌دانیم و نمی ‌توانیم توكّل كنیم. 🔹 اگر ما در همه امور به خدای سبحان توكّل كردیم، آن‌گاه آن مدیر و مدبّر گاهی خود ما را اداره می ‌كند، آن بخشی كه به حسب ظاهر معلوم و مقدور ماست؛ گاهی دیگران را تسخیر می‌كند، آن بخشی كه معلوم و مقدور ما نیست؛ آن وقت اگر ما به او توكّل كردیم و او را وكیلِ مفَوَّض و مطلق قرار دادیم او شروع به كار می ‌كند؛ او خود ما را می ‌كند، دیگران را تدبیر می ‌كند، از مجموعه این دو تدبیر آن مقصد صحیح به دست می ‌آید؛ لذا در سورهٴ <طلاق> فرمود:﴿وَمَن یتَوَكَّلْ عَلَی اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ﴾ پس معنای توكّل، تبعیض یا تشریك در كار نیست. ▫️ اگر در سورهٴ <طلاق> فرمود:﴿وَمَن یتَّقِ اللَّهَ یجْعَل لَهُ مَخْرَجاً ٭ وَیرْزُقْهُ مِنْ حَیثُ لاَ یحْتَسِبُ وَمَن یتَوَكَّلْ عَلَی اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ﴾ برای اینكه ﴿إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَی‏ءٍ قَدْراً﴾[2] آن وقت توكّل ما ثمربخش می ‌شود. 🔹 پس توكّل، تبعیض در وظیفه نیست كه بخشی از كارها را خودمان انجام بدهیم، آن مقداری كه مقدور ما نیست به عنوان حوادث پیش ‌بینی نشده توكّل كنیم. چرا خدا كافی است؟ برای دو جهت، چرا ﴿مَن یتَوَكَّلْ عَلَی اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ﴾/ برای دو جهت: یكی اینكه ﴿إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ﴾، یكی اینكه ﴿ قد جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَی‏ءٍ قَدْراً﴾ او را به عهده گرفته برای هر چیزی یك اندازه مشخص قرار داده (یك)، نسبت به همه چیز هم قدرت مطلق دارد (دو). خب پس خود ما هم از این دو نظر زیرمجموعه این دو اصل هستیم؛ یعنی اینكه فرمود: ﴿قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَی‏ءٍ قَدْراً﴾ برای ما هم یك قدر مشخّصی است كه او قرار داده است. اگر فرمود: ﴿إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ﴾ خدای سبحان مقصد خود را بالأخره می ‌رسد و می‌ رساند، ما هم جزء مقاصد او هستیم در مقام سوم یعنی مقام فعل. بنابراین اگر كسی خدا را وكیل مطلق قرار داد چه اینكه باید او را وكیل مطلق قرار بدهیم، خود ما را او دارد می ‌كند. وقتی ما را او دارد اداره می‌كند ما دیگر نباید نگران باشیم! [1] . سوره نساء، آیات 81 ،132 ،171 ؛ سوره احزاب، آیات 3 و 48. [2] . سوره طلاق، آیات 2 و 3.
4_310226054725763809.mp3
3.65M
11 🎧آنچه خواهید شنید؛👇 ❣قبل از ملاقات خدا بدنت رو آروم کن. 🔻خستگی، گرسنگی، و هر گونه فشار..... رو از بدنت رفع کن، تا مانع پرواز روحت نشن
🔶بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم🔶 ▫امیرالمومنین(ع) می فرماید:"دنیایی که شما را می کند،پیش از آنکه تو را ترک کند، آن را رها کنید"؛ انسان نیز سرانجام،از دنیا و لذایذ و مقام های آن،عزل و محروم می شود. از این رو،قرآن،دنیا را خانه فریب و نیرنگ معرفی می کند. 🔹نظامی گنجوی در پایان داستان"لیلی و مجنون"می گوید:لیلی در اواخر عمر بیمار شد و طراوتش از بین رفت. او به مادرش وصیت کرد که پیام مرا به مجنون برسان و به او بگو:اگر خواستی محبوبی برگزینی،دوستی مانند من مگیر که با یک تب،همه خود را از دست بدهد و با بیماری،همه نشاط او فرو بنشیند؛دوستی بگیر که زوال پذیر نباشد. بنابراین،،محبت حقیقی می آورد و ،محبت کاذب. ↖↖↖↖↖↖↖↖↖ 📚دنیاشناسی و دنیاگرایی در نهج البلاغه📚
🌸بانو! خدا تو را دوست دارد 🌷۱: با ناز و کرشمه صحبت نکنند. «فَلَا تَخضَعنَ بِٱلقَولِ فَيَطمَعَ ٱلَّذِي فِي قَلبِهِ مَرَض» 🌷۲: با حیا گام بردارند. «تَمشِي عَلَى ٱستِحيَآءٖ» 🌷۳: چشمشان را از محرمات الهی فروبندند. «يَغضُضنَ مِن أَبصَٰرِهِنَّ» 🌷۴: چادر خود را محکم بگیرند. «يُدنِينَ عَلَيهِنَّ مِن جَلَٰبِيبِهِنَّ» 🌿تنها در این شرایط است که حضور زن در جامعه، اثربخش و بی‌ضرر خواهدبود. قرآن می‌خواهد زن ابزار هوس‌رانی و مورد آزار واقع نشود بلکه به کمال حقیقی خود که در سایه‌ی عفت و کرامت محقق می‌شود، برسد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شبهه: اصلا خانه‌های مدینه در زمان قدیم درب نداشته که بخوان بسوزوننش و ماجرای شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها دروغه
✨انقطاع از خود✨ پس از اين‏ كه با 1⃣ تداوم بر 2⃣ و ادای 3⃣ و اتصاف به تقويت يافت و پرده‏ های ظلمانی بين عبد و خدای متعال كنار رفت👇 🛐بنده برای مراتب بالاتری از ، كه همان قرب نوافل است، قابليت می‏‌یابد و درحقيقت به شهود قلبی توحيد افعالی و اسماء و صفاتی نايل می‏‌شود ⬅️ كه به سبب تصرف خداوند در وجود او و گشودن بينايی قلبش به مشاهده ی مرتبه‏ ای از ملكوت، كه همان انتساب حقيقی افعال و اوصاف كماليه ی موجودات خويش به حق‏ تعالی است، حاصل می‏‌شود. ✅قرآن كريم از چنين حالتی، و نيز حالتی كه پس از اين بيان می‏‌شود، به و صلوح تعبير می‏‌فرمايد: 💫«وَاذْكُرْ عِبَادَنَا إبْرَاهِيمَ وَإِسْحَقَ وَيَعْقُوبَ أُوْلِي الْأَيْدِي وَالْأَبْصَارِ ۞ إِنَّا أَخْلَصْنَاهُم بِخَالِصَةٍ ذِكْرَى الدَّارِ» و ياد كن ای پيامبر! بندگان ما ابراهيم و اسحاق و يعقوب را، كه صاحبان قدرت و بينايی بودند، زيرا آنان را به سبب ياد خالص سرای (باقی) آخرت خالص گردانديم 🔰بیانات استاد تحریری
الَّذِينَ يُنفِقُونَ فِي السَّرَّاء وَالضَّرَّاء وَالْكَاظِمِينَ الْغَيْظَ وَالْعَافِينَ عَنِ النَّاسِ وَاللّهُ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ (متّقين) كسانى هستند كه در راحت ورنج انفاق مى كنند وخشم خود را فرو مى برند و از (خطاى) مردم مى گذرند، و خداوند نيكوكاران را دوست مى دارد. 📖آل عمران، آیۀ ۱۳۴ ✍ نیکوکار در تعریف قرآنی‌اش یعنی کسی که در راه خدا هزینه‌ می‌کند، در وقت عصبانیت خودکنترلی دارد و خطاپوشی بلد است.
💠صدقه جاریه💠 ✅ بعضی از انسان‌ها در روز قیامت،‌در نامۀ عمل‌ خود چيزهائی را میبيند كه‌ در دنيا انجام‌ نداده‌‌اند! ❗️ با تعجب ميگويد: اين‌ چه‌ چيزهائيست که در نامه عمل من آمده، با اینکه من آنها را انجام نداده‌ام‌؟ جواب‌ ميرسد: ⭕️آن‌ مسجدی كه‌ ساختی! ⭕️آن‌ كتابی كه‌ نوشتی! ⭕️آن‌ طلبه ای‌ را كه‌ تربيت‌ كردی! ⭕️پلی را كه‌ روی رودخانه‌ برای عبور مردم‌ كشيدی! ⭕️بيمارستان‌ و درمانگاهی را كه‌ برای مردم‌ فقير ساختی! 💢 اينها همه‌ صدقات‌ جاريه‌ايست‌ كه‌ به‌ دست‌ تو انجام‌ گرفت‌؛ ✅ هر مسلمانی از اين‌ منافع‌ تو تا روز قيامت‌ بهرمند شود، به‌ همان‌ مقدار ثواب در نامۀ عمل‌ تو مینويسند. 📕 معادشناسی ج 6 ص 288 - 289
بچه هابرای رقابت ما بادیگران آفریده نشده اند هرقدر رقابت بیشتر، فشار روی کودک بیشتر چه اشکالی دارداتاق کودک ساده باشد، لباس کودک معمولی باشد، درسش درمدرسه متوسط باشد، و... درعوض روح و روانش شاد وسالم باشد❗️
🔸 و همچنين از آن حضرت [امام صادق علیه السلام] نقل شده که سختگيري (وسواسي گري) از اخلاق و شعار نيست. خدا به پيامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: بگو: من از شما مزد رسالت نمي‌ خواهم و من از متكلّفان نيستم. پيامبر هم فرمود: ما پيامبران و اولياء از تكلّف بيزاريم، پس پيشه كن و صبر و استقامت داشته باش تا خدا تو را از تكلّف بي‌ نياز كند و سرشت ايماني به تو دهد و سرگرم غذايي نباش كه پايانش در بیت الخلاء است و پوشاكي كه پايانش پوسيدگي و خانه ‌اي كه پايانش ويراني و مالي كه پايانش به ارث ماندن و دوستاني كه پايانشان جدايي و عزتي كه پايانش ذلت و متانت و هيبتي كه پايانش ستم و ناسپاسي و عيشي كه پايانش حسرت است.[1] [1] . مصباح الشریعه، ص۱۴۰؛ بحار الانوار، ج70، ص394 ـ 395. 📚 مفاتیح الحیات ص 75
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖌 سی تفسیر کوتاه قرآن کریم در بیان رهبر انقلاب 📍قسمت پانزدهم 📚 موضوع: سازش نکردن با دشمن 📖تفسیر آیه ۳۵ سوره مبارکه محمد (صل الله علیه وآله) 🗓۱۳۹۷/۰۴/۰۹
🔴 ✍ جوان پشت میز(مأمور الهی) ، به یک کتاب بزرگ اشاره کرد. وقتی تعجب من را دید، گفت: کتاب خودت هست، بخوان. امروز برای حسابرسی، همین که خودت آن را ببینی کافی است. چقدر این جمله آشنا بود. در یکی از جلسات قرآن، استاد ما این آیه را اشاره کرده بود: «اقرا كتابک، كفى بنفسك اليوم علیک حسیبا» این جوان درست ترجمه همین آیه را به من گفت. نگاهی به اطرافیانم کردم. کمی مکث کردم و کتاب را باز کردم. سمت چپ بالای صفحه اول، با خطی درشت نوشته شده بود: ۱۳ سال و ۶ ماه و ۴ روز» از آقایی که پشت میز بود پرسیدم: این عدد چیه؟ گفت: سن بلوغ شماست. شما دقیقا در این تاریخ به بلوغ رسیدی. به ذهنم آمد که این تاریخ، یکسال از پانزده سال قمری کمتر است. اما آن جوان که متوجه ذهن من شده بود گفت: نشانه های بلوغ فقط این نیست که شما در ذهن داری. من هم قبول کردم. قبل از آن و در صفحه سمت راست، اعمال خوب زیادی نوشته شده بود. از سفر زیارتی مشهد تا نمازهای اول وقت و هیئت و احترام به والدین و... پرسیدم: این‌ها چیست؟ گفت: این ها اعمال خوبی است که قبل از بلوغ انجام دادی همه این کار های خوب برایت حفظ شده. 📚 کتاب سه دقیقه در قیامت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥تاثیرات تربیتی عملیات‌های وعده صادق روی خبرنگار اسراییلی 😉
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تصاویری از نبرد جانانه مدافعان حرم با گروهک های تروریستی تکفیری برای شادی روح همه شهداء بخوانید الفاتحه مع الصلوات
💎 نقطه آغاز تربیت 🔻أمیرالمؤمنین امام على عليه‌السلام: أفضلُ الأدبِ ما بدَأتَ بهِ نفسَكَ ❇️ بـهـتـريـن ادب آن اسـت كـه از خــــود آغـاز كـنـى. 📚 غررالحكم، حدیث ۳۱۱۵
بر پایه برخی روایات، امام زمان علیه‌السلام روی سر مردم دست می‌کشد و این‌گونه عقل انسان‌ها کامل می‌شود. معنای این روایات چیست؟ ✍ پاسخ 1⃣اصل اولی درباره قیام و حکومت امام زمان علیه‌السلام آن است که کارها بر پایه اسباب عادی پیش رود. اگر بنا بود که خدا و امام زمان علیه‌السلام کارها را بر پایه معجزه و کرامت پیش ببرند، لازم نبود امام زمان علیه‌السلام این همه غیبت داشته باشند. 2⃣قرار است دوران ظهور دورانی باشد که امام زمان علیه‌السلام دین را در دنیا اجرا کند و بشر بتواند با اختیار، مسیر رشد معنوی خود را بپیماید و به کمال برسد. 3⃣در این میان، امام زمان علیه‌السلام با فراهم کردن شرایط لازم و از میان برداشتن موانع، بیشترین کمک برای رشد معنوی انسان‌ها را انجام می‌دهد. 4⃣اگرچه، محال نیست که امام زمان علیه‌السلام با انجام معجزه و کرامت، در مواردی در باطن انسان‌ها تصرف کند و با گذاشتن دست روی سرشان، آنها را به کمال برساند، ولی به نظر می‌رسد که اولاً ظرفیت درونی انسان‌ها متفاوت است و همگان قابلیت دریافت این کرامت را ندارند. 5⃣ثانیاً با توجه به اینکه اصل کلی درباره هدایت انسان‌ها آن است که از طریق اسباب عادی به کمال برسند، به نظر می‌رسد مقصود از روایات یادشده (به کمال رسیدن عقل انسان با دست کشیدن امام زمان علیه‌السلام بر سر آنها) آن باشد که ایشان بستر لازم برای رشد معنوی بالای انسان را فراهم می‌سازد تا انسان‌ها بتوانند خود به کمالات معنوی بالا برسند. 🔰بیانات استاد دکتر محمدحسین فاریاب دکترای کلام اسلامی
چرا سفارش كرده ‏اند هر روز زيارت عاشورا بخوانيد؟ حضرت آيت‌الله العظمي جوادي آملي در كتاب ارزشمند «حماسه و عرفان» درباره فلسفه زيارت و عزاداري و علت سفارش به خواندن زيارت عاشورا بیان می دارند: سرّ اين كه سفارش كرده ‏اند هر روز زيارت عاشورا بخوانيد و نسبت به اهل‏ بيت (عليهم ‏السلام) تولّي داشته و بر آنان صلوات و درود بفرستيد و از دشمنانشان تبرّي بجوييد، براي آن است که طرز فکر معاندان ايشان منفور شود وگرنه هم ‏اکنون سخن از معاويه و يزيد نيست تا آنها را لعنت کنيم. نام و ياد آنها رخت ‏بربسته و قبرشان نيز زباله ‏داني بيش نيست، الآن سخن از فکر و راه يزيد و يزيديان عصر است. زن فرعون وقتي که به درگاه الهي دعا کرد، نگفت خدايا مرا فقط از فرعون نجات بده بلکه گفت: ( إِذْ قَالَتْ رَبِّ ابْنِ لِي عِندَكَ بَيْتاً فِي الْجَنَّةِ وَنَجِّنِي مِن فِرْعَوْنَ وَعَمَلِهِ وَنَجِّنِي مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ گفت: پروردگارا! براى من نزد خويش در بهشت خانه اى بساز و مرا از فرعون و كردار او نجات بده و مرا از گروه ستمگر رهايى بخش) يعني مرا از فرعون و فرعونيان، که طرفداران سنّت سيّئه و رفتار ناپسند او هستند، نجات بده. تفکرّ براي هميشه باقي مي‏ ماند هر چند که اسم و عنوانش تغيير پيدا کند. اکنون نيز، هم راه سالار شهيدان زنده است و هم‏ مرام و مسلک اموي و مرواني و عباسي وجود دارد. اين که سفارش فراوان به اشک ريختن و عزاداري کردن نموده ‏اند براي آن است که اشک بر شهيد اشتياق به شهادت را به همراه دارد، خوي حماسه را در انسان زنده و طعم شهادت را در جان او گوارا مي‏ گرداند. چون اشکْ رنگ کسي را مي گيرد که براي او ريخته مي ‏شود و همين رنگ را به صاحب اشک نيز مي‏دهد. از اين‏رو انسان حسيني‏ منش، نه ستم مي‏ کند و نه ستم مي‏ پذيرد. اين که عده‏ اي به فکر ظلم کردن يا ظلم‏ پذيري هستند براي آن است که خوي حسيني در آنها نيست وگرنه شيعه خاص حسين‏بن علي (عليهم االسلام) نه ظلم مي کند و نه ظلم مي‏ پذيرد. آن کسي که ظلم‏پذير است اموي مسلک است چنان‏که ظالم هم اموي صفت است، هر چند که زمزمه «يا حسين» بر لب داشته باشد. و در قيامت که هر کسي را به نام زمامدارش صدا مي زنند: يَوْمَ نَدْعُو كُلَّ أُنَاسٍ بِإِمَامِهِمْ: روزى كه هر گروهى از مردم را با پيشوايشان فرا مى خوانیم. شخص ستمگر در صف امويان شرکت مي کند. لذا اگر انسان بخواهد بفهمد که راهيِ راه حضرت حسين ‏بن علي(عليهماالسلام) است يا راهيِ راه امويان، بايد ببيند که در او خوي ستم‏ پذيري يا سلطه ‏گري وجود دارد يا نه. اگر گرايش به اين خصلت‏ هاي زشت را در خود ديد بايد در اخلاق خود تجديدنظر کند. حماسه و عرفان ص310
3157417855.mp3
3.85M
12 🎧آنچه خواهید شنید؛👇 ❣نه تنها ترک نماز؛ که سبک شمردنش هم، تو رو از چشم اهل آسمون، خواهد انداخت! 🔻 مراقب نمازت باش... تا توی شلوغی قیامت، تنها نمونی
✳ اسلام اگر تنها دعای کمیل و ابوحمزه را داشت کافی بود! 🔻 یکی از آن گنجینه‌های بزرگی که در دنیای شیعه وجود دارد، این . به خدا قسم گنجینه‌ای است از . اگر ما هیچ دلیل دیگری نداشتیم غیر از دعاهایی که داریم، از علیه السلام ، از علیه السلام یا دعاهای غیر صحیفه سجادیه، اگر ما جز از علی علیه السلام و جز از علیه السلام نداشتیم و اسلام در چهارده قرن چیز دیگری نداشت، همین‌که توسط دو تن از شاگردهای اسلام از آن دنیای بدویت و جهالت چنین دو اثری ظاهر شده کافی است. آن‌قدر این‌ها اوج و رفعت دارد که اصلا اعجاز جز این چیزی نیست. 👤 📚