eitaa logo
گنبد فیروزه
59 دنبال‌کننده
547 عکس
161 ویدیو
22 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
سیدمحمدحسینی(منتظر)؛ تدریس «حکمرانی قرآنی» برای مدیران دولتی (جلسه مقدماتی در نمازخانه بنیاد قرآن) ۱۴۰۱ هجری شمسی/تهران ✍️سیدمحمدحسینی(منتظر) بهار ۱۴۰۲ جهت إشراف بر کلیات امور و اطلاع از جزئیات مسائل راهبردی روستای امامزاده علاءالدین به ما بپیوندید: کانال سید علاءالدین (ویژه امور راهبردی روستای علاءالدین): 🆔 @SayyedAlaaddin https://eitaa.com/joinchat/3702653133Ccc2fe714b9 کانال گنبد فیروزه (ویژه مسائل اصلی اهالی امامزاده علاءالدین): 🆔 @GonbadeFirozeh https://eitaa.com/joinchat/2306801975C4413b2537a
دستخط کیست؟ بسمه تعالی ریاست محترم بخشداری شهرستان آوج سلام علیکم پس از تقدیم سلام و ادای احترام و عرض ادب اینجانب سیدابراهیم موسوی؛ فردی از ساکنین دهکده امام‌زاده علاءالدین هستم و مطالب مشروحه زیر را بعرض میرسانم: از زمانهای دوران گذشته و خیلی سالیان پیش که بنده یادم می‌آید در حال حاضر هشتاد و یک سال دارم و حداقل هفتاد سال آنرا کاملاً یاد دارم از زمان پدر شیخ ابراهیم انصاری و زمان خود شیخ ابراهیم که تولیت حضرت امام‌زاده علاءالدین به مشارالیه مربوط بود کلیه درآمد و عایدات دو دانگ موقوفه که به حضرت امام‌زاده علاءالدین وقف گردیده است و نذورات نقدی آن پس از اخذ نمودن حق تولیت شیخ انصاری کاملاً برای تعمیرات بقعه و بارگاه حضرت امام‌زاده خرج و هزینه می‌شد تا زمانیکه از طرف سازمان اوقاف آمدند و ملک مزبور را به رعایای حضرت امام‌زاده که قبلاً هم در دستشان بود به اجاره سنوات طولانی دادند از آنزمان به بعد دیناری برای تعمیرات و آبادانی بقعه شریفه خرج نشده است. البته ناگفته نماند آن شخص واقف مرحوم، ملک یادشده بالا را به این نیت و منظور وقف نموده که این بقعه شریف و آثار بارگاه و ساختمان حضرت امام‌زاده از خرابی و انهدام مصون بماند نه اینکه تمام مازاد ملکی آن در وسط حیف و میل شده باشد. و یک تقاضای دیگر؛ لطف بفرمائید در اوایل شهریورماه یک نفر کارشناس اعزام فرمائید. متشکرم از آن مقام محترم تقاضامندم برای رضای حق تعالی در این امرخیر اقدام فرمائید. اجرکم علی‌الله با تقدیم احترامات فائقه سیدابراهیم موسوی متشکرم ۱۳۸۱/۵/۳ مضامین متن ورقه مورد تصدیق است؛ سیداسداله موسوی سیدیوسف علاءالدینی @GonbadeFirozeh
لایحه ارسالی نماینده حقوقی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین به دادگاه ۱۴۰۲/۳/۳ (پرونده تجدیدنظرخواهی نانکلی) که در طی آن مجددا بر «محکومیت خواندگان» (۱۸ تن از اجداد/اموات اهالی) تأکید کرده است! لازم به ذکر است که نانکلی مجرم و وکیل بیسواد وی از حضور در دادگاه تجدیدنظرخواهی خودشان، امتناع ورزیدند! اگرچه دادگاه محترم هم بعلت بی‌خیالی اهالی، از محکومیت «متجاوزین به حقوق اهالی و حیثیت اجدادی آن‌ها» امتناع ورزید! (لطفاً به پیام فوق‌العاده ۳ بنده مراجعه نمایید) سیدمحمدحسینی(منتظر) کانال‌های حم؛ «سید علاءالدین»: 🆔 @SayyedAlaaddin و «گنبد فیروزه»: 🆔 @GonbadeFirozeh
بسمه تعالی قابل توجه اهالی محترم امامزاده علاءالدین پیام فوق‌العاده (۳): حکم صادر نشد!!! دادگاه تجدیدنظر نانکلی علیه اجداد اهالی روستای امامزاده علاءالدین، در موعد مقرر (۱۴۰۲/۳/۳) در محل شعبه یکم دادگاه آوج، برگزار گردید ولیکن متأسفانه حکمی علیه نانکلی اوقاف صادر نشد! چرا؟! اگر خاطرتان باشد در پیام شماره ۵۱ کانال سیدعلاءالدین (مورخه ۱۴۰۱/۹/۲۵) بنشانی: https://eitaa.com/SayyedAlaaddin/181 «بی‌خیالی اهالی» را هفتمین مشکل از «أهم مشکلات» روستا (= هفتمین بدبختی موجب «رنج مستمر» اهالی) معرفی کرده بودم که در جلسه اخیر دادگاه رسیدگی به شکایت مخفیانه نانکلی علیه اموات روستا، هم خود را بعینه نشان داد! بعلت عدم وصول گواهی فوت دو سوم از اجداد متوفای اهالی به دادگاه، بلحاظ قانونی بر قاضی دادگاه محرز نشد که همه متهمین نانکلی، مرده‌اند و بالتبع قابل محاکمه نیستند. فلذا وضعیت پرونده، قابلیت صدور حکم را نداشت و لذا بحالت تعلیق در آمد! چنانچه بازماندگان ۱۲ متهم مرده نانکلی همانند بازماندگان ۶ متهم دیگر نانکلی، گواهی فوت پدران خود را تقدیم دادگاه نموده بودند، پرونده شکایت نانکلی علیه اهالی روستا مختومه می‌شد ولیکن بعلت مرض یا غرض «بی‌خیالی اهالی» (که بلحاظ معادل «بی‌غیرتی» بودن، شاید بدترین بلیّه این روستا باشد!) رسیدگی به پرونده مذکور متأسفانه به جلسه دیگری که مدارک ذی‌ربط تکمیل گردد، موکول شد! همانطور که در پیامهای قبلی خود تصریح کرده بودم که نانکلی در دادگاه حضور نخواهد یافت، حتی وکیل وی (آرش آریافرد) هم به دادگاه نیامد! چرا؟! احتمالا وی اطلاع داشته که دو سوم اهالی روستا در امر دفاع از «حیثیت اجدادی» و نیز دفاع از «حقوق مالکیتی» خود (و احیاناً متأثر از کفتارهای شرور روستا یا جهالت و یا لجاجت خود!!!) نه تنها بعنوان «اعتراض شخص ثالث» وارد پرونده نشده‌اند بلکه از ارائه یک‌برگه گواهی فوت پدران خود هم، قصور ورزیده‌اند و بالتبع حکمی صادر نخواهد شد! فلذا نیامد. شاید هم پیشاپیش می‌دانست که هیچ نتیجه مثبتی از آن نخواهد گرفت! در هر حال، یادداشتی فرستاده بود که تصویر و مفاد آنرا (به پیوست این پیام) باشتراک گذاشتم و عنداللزوم در مجال مناسبی آنرا تحلیل خواهم کرد. ...ادامه دارد. ✍ سیدمحمدحسینی(منتظر) بهار ۱۴۰۲ کانال‌های حم؛ «سید علاءالدین»: 🆔 @SayyedAlaaddin و «گنبد فیروزه»: 🆔 @GonbadeFirozeh
بسمه تعالی قابل توجه اهالی محترم امامزاده علاءالدین پیام فوق‌العاده (۴): صدور حکم مختومه شدن دادخواست نانکلی (= محکومیت اوقاف) منوط به «تجمیع گواهی فوت متهمین نان‌کلی در پرونده» بود ولیکن بعلت «بی‌خیالی اهالی» (و بی‌اعتنائی به تقاضاها و توصیه‌ها و هشدارهای بنده!) به تعویق افتاد! گواهی فوت متهمینی که در پرونده وارد شده (توسط بازماندگان خوش‌غیرت): ۰۱)سیدمیرباباحسینی ۰۲)سیدمرتضی(موسی)حسینی ۰۳)سیدحیدرحسینی ۰۴)سیدسیف‌اله حسینی ۰۵)سیدتقی حسینی گواهی فوت‌هائی که علیرغم تحویل به دادگاه (توسط بازماندگان خوش‌غیرت)، وارد پرونده نشده یا پس از ورود، به سرقت رفته‌اند: ۰۶)سیدصفدرموسوی ۰۷) سیدعلی‌اکبر موسوی گواهی فوتی که بجای تحویل دادگاه برای بنده ارسال شده! ۰۸)سیداسحاق(عیسی)حسینی گواهی فوت متهمینی که (بعلت اهمال بازماندگان؟ یا...!) به دادگاه ارائه نشده: ۰۹)سیدنقی حسینی ۱۰)سیدمحمودحسینی ۱۱)سیدابوالقاسم حسینی ۱۲)سیدافضل حسینی ۱۳)سیدحسین موسوی ۱۴)سیدقدرت‌اله موسویان ۱۵)سیده‌تاج‌ماه موسویان ۱۶)سیدام‌البنین حسینی ۱۷)سیده‌خاورحسینی ۱۸) محبوبه برجلو سه نکته مهم: ۱) «استعلام حیات و ممات متهمین نان‌کلی اوقاف از اداره ثبت احوال» طبق اظهار قاضی محمدی؛ منوط به ارائه «کد ملی یکی از بازماندگان اموات» مذکور است که امیدواریم بازماندگان بی‌خیال ۱۱ متهم، هرچه زودتر کدملی خود را برای دادگاه یا یکی از خوش‌غیرت‌های روستا ارسال نمایند. ۲) ممدشورا که (عضویت شورای روستا و عنوان امین اوقاف را یدک می‌کشد!) ادعا می‌کرد؛ کد ملی همه اهالی را در اختیار خود دارد، (و علیرغم وعده‌ای که به من داده بود) از ارائه حتی یک مورد به دادگاه، دریغ ورزید!!! (لابد نانکلی؛ ارباب مفلوک اجازه نداده بود!) ۳) حسن‌شورا که (ریاست شورای روستا را یدک می‌کشد و بیشترین املاک و اراضی روستا را تصاحب کرده است!) و برای توجیه حضور بدون دعوت خود در جلسه نه چندان مهم امام جمعه محترم آوج نوشته بود: «...دلیل حضور من ... این بود که اولاً به عنوان شورا باید شرکت میکردم ... و دلیل شرکت کردنم غیر از نمایندگی از طرف اهالی ...»!!! (در همان پیامی که مرا «ممدچرت» و «ی‌لا قبا» نامیده بود!!!) ولیکن از هرگونه دخالت در اقدام حقوقی غیرقانونی نانکلی علیه اهالی روستا، و جلسه رسمی سرنوشت‌ساز برای اهالی، امتناع کرد که البته علت آن بر همگان کاملاً واضح است! وی برای توجیه فضولی خود در جلسه غیررسمی امام‌جمعه، به دروغ ادعا کرد که «به دعوت امام جمعه» رفته (و حال آنکه دفتر امام جمعه اظهار داشت که اساسا نه تلفنی از شورای روستای ما دارند و نه شناختی از اعضای آن و نه حضور آنها وجاهت و ضرورتی داشت) و حال آنکه بدستور اربابش نان‌کلی رفته بود و در اینجا هم بدستور نان‌کلی نه تنها دلیلی برای شرکت نداشته بلکه لازم به اطلاع‌رسانی در گروه شورا هم ندانسته است. در اینجاست که دم خروس این پفیوزها برای کوردل‌ترین افراد اهالی هم باید پیدا باشد. «فأعتبروا یا اولی الابصار» سیدمحمدحسینی(منتظر) کانال‌های حم؛ «سید علاءالدین»: 🆔 @SayyedAlaaddin و «گنبد فیروزه»: 🆔 @GonbadeFirozeh
صورت‌مجلس دادگاه ۱۴۰۲/۳/۳ تجدیدنظرخواهی نانکلی (در حکم بطلان دعوای اوقاف علیه اموات/اجداد اهالی روستای امامزاده علاءالدین) چنانکه قاضی محترم، تحریر کرده است؛ نماینده خواهان [خوانده] در جلسه حضور ندارد و خواهان (ثالث) بنده هستم که - «طرف دعوا قرار دادن اموات توسط اوقاف را مسئله‌ای عجیب»، تلقی کرده‌ام و [وقتی که] - «اجداد ما دو دانگ روستا را وقف خاص امام‌زاده علاءالدین نموده‌اند برای برپائی بقعه مبارکه و بهره‌مندی زوار محترم آن که در اختیار مستأجرینی از غیرسادات است» [و لذا هیچکدام از اجداد ما هرگز بدنبال تصاحب هیچ رقبه‌ای از موقوفه روستا نبوده‌اند و اتهام نانکلی؛ تهمت و افترائی آشکار است] وقتی قاضی محترم، تقاضای توضیح در باره خواسته خواهان نمودند، بنده بجای ورود به توضیح مسائل و ابعاد مختلف پرونده و... توجه ایشان را با سؤالی در باره «وجاهت حقوقی طرح دادخواست علیه اموات» به این نکته سوق دادم که «این پرونده، اساسا قابلیت رسیدگی قضائی ندارد» و لذا ایشان پذیرفتند که «این پرونده باید مختومه شود» و «صرف وقت دادگاه برای حواشی قضیه، زائد و غیرضروری است»! آنگاه به طرح سؤال مهم بعدی پرداختم که «نحوه تنظیم دادخواست و اقدام برای طرح آن توسط خواهان بویژه مسئله «زنده‌انگاری» متهمین وفات‌یافته، حاکی از سوءنیت نانکلی در مسئله «فریب دادگاه» بوده است که چنین جرمی، قاعدتاً قابلیت تعقیب مدعی کذّاب را دارد که برای موقوفه بودن روستا ولو باندازه یک‌وجب، هیچگونه مدرک رسمی محکمه‌پسندی ندارد» ایشان پاسخ دادند که این مطلب، در حیطه اختیارات دادسرای‌کل قزوین است. ✍ حم 🆔 @SayyedAlaaddin 💠 🆔 @GonbadeFirozeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کانال‌های حم؛ 💠 «سید علاءالدین»: 👇 🆔 @SayyedAlaaddin 💠 «گنبد فیروزه»: 👇 🆔 @GonbadeFirozeh 💠چلچراغ معارف و احکام حم👇 🆔 @chelcheraaqHM 💠 مقالات حسینی منتظر 🆔 @SMHM212
حذف تابلو!!! احتمالا اهالی محترم متوجه حذف «تابلوی امامزاده علاءالدین» در محل انشعاب جاده روستا از آزادراه قزوین _ همدان (پل أروان) شده‌اند. بنده هم در سفر اخیرم به آوج (برای ورود به دادگاه نانکلی علیه اهالی) متوجه آن شدم. احتمالات ذی‌ربط: 1) این تابلو بر اثر باد و باران از بین رفته است و شدت طوفان هم بگونه‌ای بوده که حتی پایه‌های فلزی و بتونی آنرا هم با خود برده است! ولیکن شگفتی مسئله آنجاست که این طوفان چنان هوشمند بوده که فقط این تابلو را با خود برده است و به سایر تابلوهای محل کاری نداشته است! 2) مورد سرقت فردی یا افرادی قرار گرفته است که ناچار بوده/بوده‌اند آنرا از بیخ و بُن برکنند ولیکن شگفتی ماجرا اینجاست که بقیه تابلوهای محل قابل سرقت نبوده‌اند و فقط تابلوی امامزاده، ارزش اقتصادی داشته است! 3) تابلوی مدنظر ظاهرا باهتمام یکی از خیّرین روستا (ا.د.؟!) تهیه و نصب شده بود اما وی بعللی از کرده خود پشیمان شده و آنرا از بین برده است تا اثری نماند! 4) توسط کسانی (از قبیل نانکلی اوقاف و کفتارهای وابسته) محو شده است که تعجیلاً بدنبال امحاء روستا از صفحه روزگار هستند. برخی از اهالی تصور می‌کنند امحاء تابلو در سال‌جاری اتفاق افتاده اما بعید نیست که در بهمن زمستان 1401 (سالگرد تجاوز نانکلی به خانه‌های اهالی با همراهی رئیس خائن شورای روستا) رخ داده باشد. 5) کار جنّیان یا حیوانات و موجودات فرازمینی بوده است! 6) کار آمریکا و اسرائیل و انگلیس و اذناب آنها بوده است! بنظر شما کدامیک از این احتمالات قرین واقعیت است؟ اگر گزینه احتمالی دیگری سراغ دارید، لطفا بیان کنید. ✍حم 🆔 @GonbadeFirozeh
سیدمحمدحسینی(منتظر)؛ بهار ۱۳۵۰ در نقش «سقّای اهالی»؛ زمانی که آنان در حد فاصل روستاهای امامزاده تا نیریج (در آستانه ازدواج آ.سیدمیرشجاع‌الدین) بصورت بسیجی وارد میدان شده و مشغول «راه‌سازی» بودند. مشارکت بنده (۸ ساله) در آن طرح عمرانی همگانی، عمدتاً محدود به امر مستمر «آب‌رسانی به نیروها» بود با همان دبّه‌ای که مشاهده می‌کنید. آن‌زمان، بدون آنکه بدانم نماد متولدین ماه بهمن، «سطل آب» است، اقتضای رفتار خستگی‌ناپذیرم، تابع ماه تولدم بوده است! تا جائی که بخاطرم می‌آید؛ بریدن درختهای تناور بر عهده آقامحمدجعفرداودی بود و از ریشه در آوردن آنها و نیز جابجائی سنگهای بزرگ را مرحوم آ.سیدموسی انجام می‌داد و لذا در ذهن بنده، قوی‌ترین مرد روستا عموموسی بود. این عکسها نشانگر شاید ۱٪ آن «بسیج مردمی برای راهسازی» است. آیا می‌توانید بقیه چهره‌های این عکسهای ۵۲ سال قبل را شناسائی کنید؟ سیدمحمدحسینی(منتظر) کانال‌های حم؛ 💠 «سید علاءالدین»: 👇 🆔 @SayyedAlaaddin 💠 «گنبد فیروزه»: 👇 🆔 @GonbadeFirozeh