eitaa logo
در حال رشد | رضـا مَـلِکی
866 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
686 ویدیو
34 فایل
تاسیس: ۱۴۰۲/۱/۱۸ یک #طلبه دهه هشتادی که میخواد در کنار شما رشد کنه و مطالبی که یاد میگیره رو با شما به اشتراک بذاره! گروه تعاملی:https://eitaa.com/joinchat/937755129Ca6e01c987d خادم: @Reza_Malekigh
مشاهده در ایتا
دانلود
14.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 مردم عزیز ما باید جهانی بیندیشند... ⚡️ کشور ما و ملّت ما در شرایط مداخله در نظم جدید جهانی قرار دارد. ما باید از این حقیقت گفت‌وگو کنیم و مردم را برای این آینده آماده کنیم. ⚡️ مردم عزیز ما باید جهانی بیندیشند و بدانند مشارکت در انتخابات، علاوه بر مسائل داخلی، به‌شدت در حوادث فراملی اثرگذار است. اگر مشارکت مردم در انتخابات بالا باشد، وضعیت منطقه دگرگون می‌شود. آحاد مردم باید احساس کنند که تک‌تک آراء آنها، در تغییر موازنۀ قدرت به نفع اسلام اثرگذار است. و راه اصلاح امور داخلی هم، همین عرصۀ حضور در است. 🇵🇸@Growing_iir
🖥 | حماسه‌ امام سجّاد (ع) 🔹حضرت آیت الله خامنه‌ای در مقاطع گوناگون، بیانات دقیق و جامعی را پیرامون مبارزات سیاسی- فرهنگی امام سجّاد (علیه السلام) ارائه نموده‌اند. کتاب حماسه‌ امام سجّاد (علیه السلام) که به همّت انتشارات انقلاب اسلامی تدوین و تنظیم گردیده است شامل گفتارهایی از ایشان‌ درباره‌ سیره‌ و مبارزات سیاسی- فرهنگی امام چهارم (علیه‌السّلام) می‌باشد. 🔹دوران زندگی امام سجاد علیه‌السلام بعد از ماجرای عاشورا شروع می‌شود. در این مقطع، گزارش‌های تاریخی عمدتاً مبتنی بر تراژدی و آکنده از سوگ است. این روایتی مرسوم و شناخته‌شده‌ است؛ امّا بر اساس این نگاه، مفهوم منفعل تراژدی به مفهوم فعال، مؤثر و سازنده‌ حماسه تبدیل می‌شود. در این نگاه وقتی رهبر انقلاب به امام سجاد علیه‌السلام می‌رسند، گزارشی از حماسه‌ ایشان تقدیم و عرضه می‌کنند که با بقیه‌ تحلیل‌ها تفاوت دارد. این خصوصیت و ویژگی نظریه است. رهبر انقلاب کاری‌کارستان در این‌باره انجام می‌دهند و حماسه‌ امام را به‌خوبی و آکنده‌ از شور و حماسه گزارش می‌کنند. 🔍 ادامه را بخوانید: khl.ink/f/47496
❇️ پایان نوستالژی‌ها «این سَردی» فرصت ما برای احیای سیاست است 📝حمید ابدی بخش 1️⃣ از 3️⃣ ⏪در این نوشته در صدد هستم تبیینی از سردیِ فضای سیاسی کشور ارایه نمایم و از «این سَردی» استقبال کنم. این سَردی که امیدوارم ریشه‌های آن را بیابیم و از آن عبور کنیم، حادثه‌ای مهم در تجربه‌ی تاریخی انقلاب اسلامی و لحظه‌ای مهم برای بازیابی سیاست در جمهوری اسلامی ایران است. ⏪طی یک دهه اخیر، روایت غلطی از سال‌های پس از فتنه‌ی 88 در محافل فکری کشور مطرح شده و بخشی از نیروهای انقلابی از آن استقبال کرده‌اند. در این روایت ـ که منشا آن اصحاب علوم اجتماعی انتقادی بوده‌اند ـ تحوّلات کشور در دهه‌ی نود شمسی را «روند سیاست‌زدایی» دانسته‌اند. باورمندان به این روایت، معتقدند که فعال شدن گسل‌های سیاسی و اجتماعی بعد از سال 88، نظام و به ویژه نیروهای امنیتی را به این تصمیم رسانده که برای کاستن از تنش سیاسی و مهار آن، باید با کند کردن تیغ نزاع‌های سیاسی، محلّ نزاع را به نقطه‌های دیگری منتقل کرد؛ از این رو، برجسته شدن شعارهای اقتصادی، شکل‌گیری گفتمان «حل مسئله» و حکمرانی و تاسیس اندیشکده‌های متعدّد، ظهور پدیده‌ی استارتاپ و سایر مظاهر فرهنگی و اقتصادی نئولیبرال، همگی دعوت‌هایی هستند برای تهی کردن فضای کشور از نزاع سیاسی جدّی. در این میان، تطبیق ناشیانه‌ی دوگانه «سیاست ـ اداره» بر فضای کشور ـ برگرفته از مباحث ویلسون، بنیان‌گذار رشته مدیریت دولتی ـ هم چاشنی این روایت نارسا شد؛ با این توضیح که گفتار حاکم بر جمهوری اسلامی از «سیاست» به سوی «اداره» سوق یافته و تاکید بر امر اداره و تنظیم‌گری، «امر سیاسی» را به حجاب برده است. علی‌القاعده بر مبنای چنین روایتی، می‌بایست «احیای امر سیاسی» را از طریق «تضادّ سیاسی حادّ» و «گفتار انتقادی تند و تیز» در تقابل با اقتصاد سیاسی جمهوری اسلامی ایران دنبال کرد. ⏪گفت‌وگو درباره مفروضات غلط چنین روایتی مجال دیگری می‌طلبد؛ این‌که «تفکیک سیاست از اداره» در جمهوری اسلامی، تا چه اندازه بهره‌ای از واقعیت دارد، این‌که گفتمان اقتصاد مقاومتی و طرح مسئله‌ی «تولید» نه یک گفتار غیرسیاسی که اتّفاقاً معطوف به تغییر اقتصاد سیاسی جمهوری اسلامی است، این‌که مناسبات فرهنگ و اقتصاد و سیاست در جمهوری اسلامی چقدر با مناسبات صنعت فرهنگ و اقتصاد سرمایه‌داری هم‌خوان است، این‌که مشی جمهوری‌ اسلامی در مواجهه با مظاهر سرمایه‌داری جهانی(مانند استارتاپ و ...)، برخلاف مبارزات چپ متعارف، از مجرای تقابل سیاسی دنبال نمی‌شود، این‌که «نظام» دقیقاً کجای ساختار سیاسی کشور است که این‌قدر هوشمندانه و سازوار فرآیند زدودن سیاست را پیش می‌برد، و از همه مهم‌تر، این‌که «امر سیاسی» را نمی‌توان با گفتار انتقادی به امور الصاق کرد و در جهان مصرف‌زده‌ی کنونی، راه دشوار بنای سیاست به این سادگی‌ها نیست. سخنی که در این نوشته در صدد طرح آن هستم، روایتی دیگر از ماجرای سیاست در جمهوری اسلامی است که طی دهه‌ی نود پیش آمد. ادامه دارد... 🇵🇸@Growing_iir
❇️پایان نوستالژی‌ها «این سَردی» فرصت ما برای احیای سیاست است حمید ابدی بخش 2️⃣ از 3️⃣ ⏪بر این باورم که با وقوع فتنه‌ی 88، یک دوره‌ای از سیاست در جمهوری اسلامی به پایان رسید؛ دوره‌ای که با محوریت شخصیت اکبر هاشمی رفسنجانی و بعد از سال‌های دفاع مقدّس تکوین یافته بود. سیاست امر غریزی و طبیعی نیست که همه‌جا و همیشه حاضر باشد؛ سیاست همچون «زمین» است، زمینی که در آن ایده‌ها و الگوهای اداره و کنشگری‌های سیاسی می‌رویند. زمینِ سیاست رسمیِ جمهوری اسلامی بعد از سال‌های دفاع مقدّس(و بهتر است بگوییم، در سال‌های پایانی جنگ، در مجلس دوّم شورای اسلامی)، با محوریت اکبر هاشمی رفسنجانی شکل گرفته بود. سال 1388، پایان راهِ آن سیاست بود و از آن روز تا امروز، زمان کِش آمده و انگار ما در برزخ بی‌سیاستی به سر می‌بریم. نه به این خاطر که گروهی در جمهوری اسلامی تصمیمی مبنی بر سیاست‌زدایی اتّخاذ کرده باشند؛ مگر سیاست امری دادنی و زدودنی است؟ سیاست، «بی‌زمین» شده و نیروهای سیاسی اصرار دارند همان رفتار و منش سیاسی سابق و همان قواعد کنش‌گری سیاسی را پی بگیرند، در حالی که آن راه، دیگر زمینی ندارد و مسدود شده است. ⏪سردیِ فضای سیاسی کشور، برخلافِ درک متعارف، به علّتِ فقدان رقابت نیست. کسانی که فکر می‌کنند انتخابات اگر طرفینِ جدّی‌تری داشت، عرصه‌ی بانشاط‌تری بود، سخت در اشتباه‌اند. تندترین و رادیکال‌ترین ادّعاها طی دهه‌ی نود از سوی تمامی جریان‌ها ابراز شده و هیچ جریانی نمی‌تواند ادّعا کند که حرف نزده‌ای دارد. همه، ناگفته‌ها را به زبان آوردند و پس از هیجان مقطعی، به حاشیه رانده شدند. در زمینِ سیاستی که به آن اشاره شد، به ویژه این اواخر، ما با درک مبتذلی از «مشارکت» رو به رو بوده‌ایم که بر گونه‌ای از «رقابت» تاکید داشته که «تهی از مسئولیت» بوده است و این مسئولیت‌ناپذیری امری دوسویه در کارگزاران سیاسی جمهوری اسلامی و مردم بود. نه مردم پای رای خود می‌ایستند و «اراده ملّی» به معنای حقیقی آن واقع می‌شود، نه کارگزار سیاسی خود را متعهّد به عهدی می‌داند که با آرای عمومی بر سر آن میثاقی شکل گرفته باشد. ⏪من سردیِ فضای سیاسی کشور را که پایانِ یافتن راه آن سیاست نشان می‌دهد، نشانه‌ی خوبی می‌دانم و به فال نیک می‌گیرم. الان «لحظه‌ی تولّد سیاست» با معنا و زمینِ جدید آن است. بر این باورم که رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی، از ابتدای دوران رهبری، در قالب طرح پیچیده‌ای، در متن ساختار رسمی و به موازات آن، در صدد درانداختن طرح دیگری از سیاست بوده است. جلوه‌هایی از این سیاست جدید در نیمه دهه‌ی هشتاد ظهور یافت، اما احمدی‌نژاد و ما نیروهای انقلابی کوچک‌تر از آن بوده‌ایم که در چنین وزانی خود را بیابیم. این طرح نو از سیاست، زیرِ پوست تحوّلات ساختار رسمی، پیش آمده و اعلام «گام دوّم» نشان از ظرفیت ظهور آن بوده است، امّا هنوز در سیاست رسمی جمهوری اسلامی ایران مستقر نشده است. ادامه دارد... 🇵🇸@Growing_iir
❇️ پایان نوستالژی‌ها «این سَردی» فرصت ما برای احیای سیاست است حمید ابدی بخش 3️⃣ از 3️⃣ ⏪بعد از وفات آقای هاشمی رفسنجانی و به ویژه بعد از صدور بیانیه گام دوم، موجی از تغییرات سیاسی با شتاب بسیار زیاد ـ در مقایسه با سه دهه قبل ـ در کشور شکل یافته است. از نقدهای جزیی اگر صرف نظر کنیم و نگاه روندی به سیاست رسمی جمهوری اسلامی داشته باشیم، به این نتیجه خواهیم رسید که سیاست در حال پوست‌اندازی است. آن مانع ذهنی که اجازه نمی‌دهد نخبگان و نیروهای انقلابی در لحظه پوست‌اندازی سیاست، وارد میدان شوند و زبان باز کنند و راه خود را پیدا کنند، نوستالژی‌های سیاسی دهه هشتاد است. انگار همه به آن نوستالژی‌ها دلخوش کرده‌اند و آینده خود را در آن گذشته می‌یابند؛ در حالی که منطق سیاست در کشور در حال دگرگونی است. کاش ندای بی‌صدای این تغییر آرام گوش بسپاریم و به استقبال آن برویم. ⏪درجازدن حزب‌الله و نیروهای انقلابی به این خاطر است که اصرار دارند در همان زمین سابق سیاست‌ورزی کنند و قصد دل‌کندن از مفروضات آن سیاست را ندارند. راه آن سیاست برای همیشه به سر آمده و تمنّای «احیایِ امر سیاسی» در آن زمین، مسیر بیهوده و عبثی بوده که در دهه نود و تا امروز پی گرفته‌ایم. ما نیروهای انقلابی از دهه هفتاد شمسی عادت کرده‌ایم جمهوری اسلامی را دیگری خودمان بدانیم و مرز و فاصله خود با سیاست رسمی را حفظ کنیم؛ حتّی آنهایمان که در مسئولیت‌های ساختار رسمی جمهوری اسلامی قرار می‌گیرند، سعی می‌کنند در همراهی با مُد روز، روایتی منتقدانه از صحنه سیاست رسمی ارایه نمایند که انقلابی بودن خود را احراز نمایند. این روحیه، این فاصله‌گذاری و این شکاف در زیستن با وجه رسمی جمهوری اسلامی، ادراک روند سیاست رسمی را از منسد کرده است. ⏪تذکّر و هشدار رهبر بزرگوار انقلاب درباره کوتاهی خواص و نخبگان انقلابی در «شتابدهندگی» را جدّی بگیریم. به خاطر بیاوریم که این تذکّر و هشدار یک‌بار در نیمه دهه‌ی هفتاد شمسی مطرح شده بود و از خود بپرسیم که چه تفاوتی میان آن تذکّر دهه هفتاد و تذکّر امروز وجود دارد. بر این باورم که تذکّر دهه‌ی هفتاد «نگرانی از ندیدن تهدید» بود و تذکّر این روزها «نگرانی از ندیدن فرصت و ظرفیت» است. امروز فرصت استثنایی برای بازخوانی، بازیابی و بنا کردن مجدّد سیاست در کشور پدید آمده و اگر از نوستالژی‌های سیاسی دهه‌ی هشتادی عبور کنیم، راه باز است. 🇵🇸@Growing_iir
سلام علیکم و رحمه‌الله بالاخره ایتا باز شد😂 🇵🇸@Growing_iir
14.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 مردم عزیز ما باید جهانی بیندیشند... ⚡️ کشور ما و ملّت ما در شرایط مداخله در نظم جدید جهانی قرار دارد. ما باید از این حقیقت گفت‌وگو کنیم و مردم را برای این آینده آماده کنیم. ⚡️ مردم عزیز ما باید جهانی بیندیشند و بدانند مشارکت در انتخابات، علاوه بر مسائل داخلی، به‌شدت در حوادث فراملی اثرگذار است. اگر مشارکت مردم در انتخابات بالا باشد، وضعیت منطقه دگرگون می‌شود. آحاد مردم باید احساس کنند که تک‌تک آراء آنها، در تغییر موازنۀ قدرت به نفع اسلام اثرگذار است. و راه اصلاح امور داخلی هم، همین عرصۀ حضور در است. 🇵🇸@Growing_iir
14.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 مردم عزیز ما باید جهانی بیندیشند... ⚡️ کشور ما و ملّت ما در شرایط مداخله در نظم جدید جهانی قرار دارد. ما باید از این حقیقت گفت‌وگو کنیم و مردم را برای این آینده آماده کنیم. ⚡️ مردم عزیز ما باید جهانی بیندیشند و بدانند مشارکت در انتخابات، علاوه بر مسائل داخلی، به‌شدت در حوادث فراملی اثرگذار است. اگر مشارکت مردم در انتخابات بالا باشد، وضعیت منطقه دگرگون می‌شود. آحاد مردم باید احساس کنند که تک‌تک آراء آنها، در تغییر موازنۀ قدرت به نفع اسلام اثرگذار است. و راه اصلاح امور داخلی هم، همین عرصۀ حضور در است. 🇵🇸@Growing_iir
49.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 | نسخه کامل مستند غیر رسمی ۶ 🔸 روایتی از انس رهبر انقلاب با کتاب و اهالی فرهنگ 🇵🇸@Growing_iir
1_6514699142.mp3
8.21M
📝 امامم مرا از هوای نفسم رهایم ده جز تو که می‌تواند طبیب قلب من باشد؟! 💔 صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه @Growing_iir
49.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 | نسخه کامل مستند غیر رسمی ۶ 🔸 روایتی از انس رهبر انقلاب با کتاب و اهالی فرهنگ 🇵🇸@Growing_iir
16.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| بدون واسطه با استاد علیرضا پیروزمند 💠 فرازهایی از زندگی علمی 💠 تشریح پروژه فکری و مهم‌ترین محور‌های تعقیب شده برای آن 🇵🇸@Growing_iir
متخصصین وقتی به مجموعه ای می روند،باید مثل پزشکی باشند که در پی است؛ نه مثل معلمی که شروع به تدریس می کند! 🇵🇸@Growing_iir
1_6514699142.mp3
8.21M
📝 امامم مرا از هوای نفسم رهایم ده جز تو که می‌تواند طبیب قلب من باشد؟! 💔 صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه @Growing_iir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 تقدیر و تشکر رهبر انقلاب از ملت ایران و تامین‌کنندگان امنیت بخاطر راهپیمایی پرشور ۲۲ بهمن 📹 رهبر انقلاب هم‌اکنون در دیدار هزاران نفر از مردم آذربایجان شرقی: لازم می‌دانم از ملت ایران به‌خاطر راهپیمایی پرشور ۲۲ بهمن تشکر کنم. 🔹️در همه جای کشورمردم همت کردند و شور و سرزندگی خود را نشان دادند. امسال مردم، سرافرازی انقلابی به‌خاطر ۲۲ بهمن را به رخ دنیا کشیدند. 🔹️همچنین از کسانی که امنیت این راهپیمایی گسترده سراسری را تامین کردند صمیمانه تشکر می‌کنم. 💻 Farsi.Khamenei.ir
🌷 رهبر انقلاب: آذربایجان مظهر غیرت، عشق، ایمان و شور و هیجان ایمانی و اسلامی است 🔹️رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار مردم آذربایجان شرقی: به همه‌ی مردم تبریز، همه‌ی مردم آذربایجان، آن مردم عزیز، آن مردم غیور سلام و درود میفرستم و به معنای واقعی کلمه آذربایجان مفهوم عشق و غیرت است. 🔹️آذربایجان مظهر غیرت، مظهر عشق، مظهر ایمان، مظهر شور و هیجان ایمانی و اسلامی است. این، آن چیزی است که ما هم در تاریخ آذربایجان و تبریز خوانده‌ایم، هم به چشم خودمان در طول این سالهای طولانی از دوران مبارزات تا امروز مشاهده کرده‌ایم. ۱۴۰۲/۱۱/۲۹ 💻 Farsi.Khamenei.ir
🔺 برخورد غیرفکری، عامل ترویج فکر غلط رهبر معظم انقلاب: ▫️ «یکی از چیزهایی که به پاگرفتن فکر غلط کمک می‌کند، برخورد غیرفکری با آن است. بعضی‌ها خوششان می‌آید که یک حرف بی‌ربط مهملی بزنند، بعد بجای اینکه یک نفر بلند شود، در مقابلشان بایستد و بگوید این حرف شما به این دلايل باطل است، يك نفر بلند شود و فحششان بدهد! از خدا میخواهند! چون تکلّف استدلال از روی دوششان برداشته میشود و راحت می‌شوند؛ در موضع مظلومیت و حق‌به‌جانبی می‌گویند «بله» نمی‌گذارند ما حرف بزنیم!» ۷۷/۱۲/۱۵ 🔹 «کار انقلاب از اساس با تبیین، روشنگری، بیان منطقی، مستدل و دور از هو و جنجال بود. اگر هو و جنجال وارد شد، حرف منطقی را هم خراب خواهد کرد. ممکن است چهار نفر جذب شوند، اما چهار نفر آدم هوشمندتر دفع می‌شوند.» ۹۰/۰۴/۱۳ 📔 کتاب تشکیلات توحیدی، صفحه ۵۲۰ 🇵🇸@Growing_iir
49.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌷 فیلم کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار مردم آذربایجان شرقی. ۱۴۰۲/۱۱/۲۹ 💻 Farsi.Khamenei.ir
1_6514699142.mp3
8.21M
📝 امامم مرا از هوای نفسم رهایم ده جز تو که می‌تواند طبیب قلب من باشد؟! 💔 صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه @Growing_iir
فرض کنید آقا، صدایتان را می‌شنود! 🔸️اگر بدانيم که اين‌جا يک ميکرفون مخفی هست و گفت‌وشنودهای ما مورد توجه مقام معظم رهبری قرار می‌گيرد، فکر می‌کنم سنجيده‌تر صحبت کنيم؛ چون می‌دانيم کسی می‌شنود که بعدا عذرخواهی کردن از او مشکل است. 🔸حالا اگر فرض کنيم يک ميکروفون مانندی، هست که وجود مقدس ولی عصر [به واسطه آن] بر گفت‌وگوهای ما نظارت دارند [کار سخت تر و مراقبت ضروری تر می‌شود.] ۱۳۹۱/۰۲/۲۸ 🔺برگی از توصیه های آیت الله مصباح یزدی به نمایندگان مجلس 🇵🇸@Growing_iir
🔺 برخورد غیرفکری، عامل ترویج فکر غلط رهبر معظم انقلاب: ▫️ «یکی از چیزهایی که به پاگرفتن فکر غلط کمک می‌کند، برخورد غیرفکری با آن است. بعضی‌ها خوششان می‌آید که یک حرف بی‌ربط مهملی بزنند، بعد بجای اینکه یک نفر بلند شود، در مقابلشان بایستد و بگوید این حرف شما به این دلايل باطل است، يك نفر بلند شود و فحششان بدهد! از خدا میخواهند! چون تکلّف استدلال از روی دوششان برداشته میشود و راحت می‌شوند؛ در موضع مظلومیت و حق‌به‌جانبی می‌گویند «بله» نمی‌گذارند ما حرف بزنیم!» ۷۷/۱۲/۱۵ 🔹 «کار انقلاب از اساس با تبیین، روشنگری، بیان منطقی، مستدل و دور از هو و جنجال بود. اگر هو و جنجال وارد شد، حرف منطقی را هم خراب خواهد کرد. ممکن است چهار نفر جذب شوند، اما چهار نفر آدم هوشمندتر دفع می‌شوند.» ۹۰/۰۴/۱۳ 📔 کتاب تشکیلات توحیدی، صفحه ۵۲۰ 🇵🇸@Growing_iir
1_6514699142.mp3
8.21M
📝 امامم مرا از هوای نفسم رهایم ده جز تو که می‌تواند طبیب قلب من باشد؟! 💔 صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه @Growing_iir
فرض کنید آقا، صدایتان را می‌شنود! 🔸️اگر بدانيم که اين‌جا يک ميکرفون مخفی هست و گفت‌وشنودهای ما مورد توجه مقام معظم رهبری قرار می‌گيرد، فکر می‌کنم سنجيده‌تر صحبت کنيم؛ چون می‌دانيم کسی می‌شنود که بعدا عذرخواهی کردن از او مشکل است. 🔸حالا اگر فرض کنيم يک ميکروفون مانندی، هست که وجود مقدس ولی عصر [به واسطه آن] بر گفت‌وگوهای ما نظارت دارند [کار سخت تر و مراقبت ضروری تر می‌شود.] ۱۳۹۱/۰۲/۲۸ 🔺برگی از توصیه های آیت الله مصباح یزدی به نمایندگان مجلس 🇵🇸@Growing_iir
16.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☑️چرا رهبری امیدوار هستند؟ 🔰آیا مشکلات رو نمی بینند؟!! 🇵🇸@Growing_iir
🔰آیت الله میرباقری: ▪️ اگر به علم دست نیابیم، تحتِ تسخیر و سلطۀ غرب قرار می‌گیریم. ▫️«اگر با تمدّن غرب، درگیری تمدّنی داریم، بخشی از آن، درگیریِ علمی است؛ ما این عرصه را نمی‌توانیم با شعارزدگی تدارک کنیم. ما اگر به علم دست نیابیم، تحتِ تسخیر و سلطۀ آن‌ها قرار می‌گیریم. این مسئله شوخی‌بردار نیست! «العِلمُ سُلطانٌ». رهبر معظم انقلاب در این عرصه به‌درستی قائل‌اند که ما باید قلّه‌های علم را فتح کنیم و مرزهای دانش را پشت سر بگذاریم و به سمتی برویم که مثلاً در نیم قرنِ آینده زبان فارسی به زبان علمیِ حاکم بر جهان تبدیل شود. در آن صورت، غربی‌ها هستند که باید زبان فارسی یاد بگیرند تا به علم روز برسند. پس، ما باید دانش‌های پایه و دانش‌های طبیعی را بومی‌سازی ‌کنیم و آیندۀ علم را در اختیار بگیریم. در حوزۀ علوم انسانی هم قلّه‌ای که دنبال می‌کنیم تولید علم انسانی اسلامی است.» 🇵🇸@Growing_iir