🗓#گزارش_کلاس
🔸هفته هشتم، بخش اول
🔹🔹🔹ما در توحید دو لبه داریم یک لبه تعطیل و یکی لبهی تشبیه.
بعضی در عالم به اسباب و وسایل توجه بیش از حد دارند و به مبنا به طور کامل بی توجهند. آنقدر توجه به اسباب و وسائط در این تفکر زیاد میشود که حالت استقلال پیدا میکند. نهایت این تفکر بت پرستی است.
🔹🔹طرف دیگر این است که انسان کلا ذهنش را از اسباب و وسایل خالی کند و توجه نکند. مثلا به فرد میگویی برو کار کن میگوید خدا رزاق است. انتهای این اندیشه هم وهابیت است.
🔹اندیشهی درست در باب توحید این است که انسان در اسباب و وسائط با خدا باشد. این کمال توحید است. در این حال تعادل انسان با اسباب و وسائط تعامل دارد ولی نگاه استقلالی ندارد. در اسفار توحیدی هم همینطور است. سفر اول من الخلق الی الحق .این انسان، سالک است ولی کامل نیست. مثل کسی که از تهران به قصد مشهد راه افتاده و الان سمنان است.
سفر دوم فی الحق است. سفر سوم من الحق الی الخلق و سفر چهارم من الخلق الی الخلق. در این سفر انسان با حق تعالی در عالم مخلوقات سیر میکند. بحثهای اجتماعی اسلام از اینجا شروع میشود.
🔹اینکه میگویند تیر از پای امیرالمومنین میکشند و حضرت متوجه نمیشوند، بعد در نماز آنقدر حواسش پرت است که انگشترش را به فقیر میدهد، طبق اسفار حال انگشتر دادنشان حال بالاتری است.
#پنجشنبه_های_شریف
#کلاس_معارف_قرآن
#استاد_جلالی
🗓#گزارش_کلاس
🔸هفته هشتم، بخش دوم
🔹🔹🔹در آیه 49 سوره انفال خداوند بعد از اینکه اخلاق را مطرح میکند، گریزی به نحوهی محاسبهی منافقین میزند. در یوم الفرقان منافقین به مؤمنين می گفتند اینها فریب دینشان را خوردند. در دورهی خود ما اگر یک جوانی پای انقلاب بایستد دو رویکرد مقابلش شکل میگیرد. یک گروه میگویند غرّه شده و فریب انقلابی گری خودش را میخورد وگرنه ما دیگر مقابل آمریکا که نمیتوانیم بایستیم!
🔹🔹نظام محاسبهی منافقین از بیماری دل ناشی میشود. بیماری دل ناشی از گناه و فسق است. اگر کسی یک دستورالعمل بخواهد که نظام محاسبهی اجتماعیاش درست شود، میگویم گناه نکن! گناه فهم انسان را مختل میکند. از آن طرف هرچقدر وجود انسان پاکتر شود تحلیلهای دقیقتری خواهد داشت. طوری که تعجب همگان را برخواهد انگیخت. صحنه را یک نگاه میکند و میگوید اینها (جبهه کفر) شکست میخورند و شکست میخورند. اگر امراض را از دل خارج کردیم به یک فهم اجتماعی میرسیم و با نگاه کردن به مسائل اجتماعی تحلیل و قضاوت میکنیم.
🔹کسی که عادت کند به پوشاندن آیات الهی کم کم به کفر نزدیک میشود. ما یک مدل فطری داریم که هرچیزی را نگاه میکند، نشانههایش را میبیند. آن کفر نهایی از همین تکذیب آیات کوچک شروع میشود. عمدهی مسئلهی منافقین این بود که نشانهها را میپوشاندند. یا چشم و گوشهایشان را میبستند، یا عقلشان را به کار نمیانداختند. بعد در ادامه ی آیه میگوید انالله قوی شدید العقاب .
🔹ان الله یغیروا تا خودتان نخواهید هیچ اتفاقی نمیافتد. روح کلام رهبران انقلاب این است که اگر بر، ایمان خود باشید نصرت الهی میرسد. یک سری از آدمها کلا دیرباور هستند و به همه چیز با دید شک نگاه میکنند. نتیجه دیر باور کردن و اینکه همه چیز را از ده جنبه بررسی میکنند و بنا را بر باور نکردن میگذارند این است که کم کم باورهایشان را از دست میدهند. از آن طرف هم نباید خوش باور بود ولی شکاک بودن بیش از حد به کفر منجر میشود.
#پنجشنبه_های_شریف
#کلاس_معارف_قرآن
#استاد_جلالی
نگاه کلان.mp3
1.42M
🎵 بشنوید: ما نگاه کلان را برای جامعه آخرالزمان نیاز داریم.
🔹حلقه شورای مرکزی بسیج_ استاد مهدیان
#پادکست ۱
#استاد_مهدیان
#حلقه_شورای_بسیج_شریف
🗓#گزیده_کلاس
🔸هفته هشتم
🔹🔹🔹یکی از راه های قابل اطمینان برای درست شناختن دعوت الهی، مطالعه در جبهه طرفداران و جبهه دشمنان این نهضت است. همواره عکس العملهای خشونت آمیز در مقابل یک فکر و یک نهضت را باید مفسر آن دانست و از شدت دشمنی میتوان عمق و تاثیر آن را اندازه گرفت.
برای شناخت نهضت، تحلیل دشمنان ضروری است؛ اینکه 40 سال دشمنت مظهر ظلم و استکبار است پس جهتت درست است.
🔹🔹اینکه دشمن از چه توانی برای ضربه زدن استفاده میکند میزان قدرت نهضت را بیان میکند؛ اگر صرفاً استهزاء و عدم همراهی باشد یعنی خیلی هم قدرت نداری، اگر طرف مقابل توان نظامی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی را در دشمنی استفاده کند قدرت نهضت بقدری است که لازم است دشمن تمام توانش را برای دشمنی بکار بگیرد.
🔹اینکه هدف ضربه زدن دشمن چه کسی و یا چه نهادی است نشان میدهد که آن نهاد و آن افراد درست عمل کرده اند در واقع در این نهضت، هدف اصلی در جنگ نظامی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی ضربه زدن به مردم است. در واقع این مردم هستند که در نهضت درست عمل کرده اند.
#پنجشنبه_های_شریف
#کلاس_طرح_کلی_اندیشه_اسلامی
#استاد_مهدیان
طرح کلی اندیشه اسلامی استاد مهدیان.pdf
150.8K
📖دشمن ما کیست؟
💠جلسه هشتم کلاس طرح کلی اندیشه اسلامی استاد مهدیان