بسم الله الرحمن الرحیم
💠 آغاز هفته یازدهم و پایانی کلاسهای حوزه دانشجویی شریف
#نیمسال_اول_سال_تحصیلی_۱۴۰۱_۱۴۰۰
#پنجشنبههای_شریف
____
حوزه دانشجویی شریف
🔻
@HDsharif
hd.sharif.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔉 بشنوید:
💠سجده و رکوع با توجه، تمرین بندگی خداست.
#جلسه_اخلاق
حجتالاسلام جلالی
جلسه یازدهم
____
حوزه دانشجویی شریف
🔻
@HDsharif
hd.sharif.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 طرح کتابخوانی حوزه شریف 💠
🔹شماره ۳۰
#کمی_بشنویم
صحبتهای آقای محمدهادی عبدالوهاب
(نویسنده رمان متولد زمستان)
درباره کتاب صور سکوت، به قلم محمدقائم خانی
#کتابخوانی #جمع_خوانی
#حال_خوش_خواندن
____
حوزه دانشجویی شریف
🔻
@HDsharif
hd.sharif.ir
💠 طرح کتابخوانی حوزه شریف 💠
🔹شماره ۳۰
صور سکوت
محمدقائم خانی
یادداشت نویسنده
🔸 در طول تاریخ، شهری که اکثر ساکنانش یهودی باشند در ایران وجود نداشت. جز در سرزمینی که امروزه آن را خوزستان میخوانند. گزارش متقنی از آن موجود نیست تا در سال ۱۴۰۰ ناگهان سر از رمان «صور سکوت» درآورده است. این شهر را فوجی از یهودیان مهاجری بنا کردهاند که پس از آزادیشان به دست کوروش، به جای غرب (و سرزمین مقدس)، راه شرق را پیش گرفتند.
🔸 بر طبق پیشبینیها، ظهور موعود بنیاسرائیل بسیار نزدیک مینماید. چه خطری بزرگتر از پیگیری چنین میلادی برای کنیسه مرکزی و حاکم ساسانی شهر هست؟ این فتنه و درگیری دامنهدار بر سر موعود تورات، آتش زیر خاکستر میماند تا سه نسل بعد. پسرِ یوشع، ابراهیم، راه پدر را با حزم و سیاست محتاطانهتری ادامه میدهد. اما او و پسرش، یافث نیز چون یوشع مغلوب میشوند. حال پسر کوچک ابراهیم و نوهاش، یعنی حام و راحیل ماندهاند. باید مواریث خاندان را حفظ کنند و به موازات کنیسه، کنش اجتماعی را هم ادامه دهند.
🔸 نوبت عملی تازه است و همه نگاهها برگشته سوی حجاز. پیغامبر مدعیِ مکه، رخت از این دنیا بسته، یمن به تازگی زیروزبر شده و لشکر اعراب با روم شرقی درگیر است. هیچ راهی جز هجرت باقی نمانده. راحیل باید درباره خیلی چیزها تصمیم بگیرد، که علاوه بر خودش، زندگی بسیاری از آدمها را دگرگون خواهد کرد.
🔸 راحیل با همراهانی اندک وارد مدینه میشود. آنها خیلی زود به حقیقت میرسند. اما او با همه مباحثاتی که با سوده دارد، هنوز نمیتواند ایمان بیاورد. تا بالاخره مواجه میشود با ماجرای دختر پیامبر، و کشمکشی که بعد از رسول خدا میان مسلمانان در گرفته است. اینجا نقطه شکستن راحیل است.
🔹 اختلافاتی که در تاریخ یهود بر سر زمین و کتاب و نژاد در گرفته، در این رمان منعکس شده و تعامل گروههای مختلف یهودی و نزاع آنها به تصویر درآمده است. به همین دلیل، موضوع موعود هم که در کتاب مقدس یهودیان بسیار حائز اهمیت است و مباحثات زیادی را به وجود آورده، در کانون داستان این کتاب قرار گرفته است.
#کتابخوانی #جمع_خوانی
#حال_خوش_خواندن
____
حوزه دانشجویی شریف
🔻
@Hdsharif
hd.sharif.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔈 بشنوید:
💠 نداشتن مبنا، یکی از نشانههای جریان نفاق است.
کلاس #معجزه_خاتم_۲
حجتالاسلام سلامت
جلسه دهم
#پنجشنبه_های_شریف
____
حوزه دانشجویی شریف
🔻
@HDsharif
hd.sharif.ir
💠یادداشت استاد💠
🔸شیعه با دو مفهوم امامت و ولایت قرین است؛ بهگونهای که با حذف این دو مفهوم، بیمعنا میشود. به همین ترتیب، مفاهیم امامت و ولایت، با مفهوم تشکیلات قرین است؛ طوری که اگر تشکیلات نباشد، امامت و ولایت خالی از معنا میگردد.
🔹به تعبیری، امامت به معنای پیشوایی و رهبری است. حال، چنانچه جمعی از انسانهای در حال حرکت وجود نداشته باشند، پیشوایی و رهبری قابل تصور و تحقق نیست! همچنین در قرآن، مفهوم ولایت به معنای پیوستگی، همجبهگی و اتصال یک جماعت انسانی با فکر واحد، هدف واحد و دارای هویت متمایز از سایر جبهههاست و دلالت بر پیوستگی فکری و عملی با امام دارد. بنابراین ولایت، بدون وجود شبکه انسانی، اساسا معنا ندارد. به این ترتیب، شیعه با مفهوم تشکیلات قرین است و بدون آن، معنادار و قابل تصور نیست.
🔸در لایهای عمیقتر، تشکیلات به خاطر ماهیت انسانی آن، یک شبکه مکانیکی و بیاحساس نیست؛ بلکه شبکه ارتباطی مبتنی بر حب و بغض است. بغضی که وحدتبخش در برابر دشمن است و حبی که شبکه ولایی حول امام را منسجم نگه میدارد و پیش میبرد. این حب به گونهای است که برای توصیف آن، به روابط خانوادگی استناد میشود و عباراتی نظیر "إنما المؤمنون اخوة" یا "أنا و علی ابوا هذه الامة" و... ذکر میشود و مقام معظم رهبری نیز از روابط درون تشکیلات، تحت عنوان روابط و احساسات نزدیک و خویشاوندانه یاد میکنند.
🔹بنابراین شیعه، امامت، ولایت، تشکیلات، حب و بغض در یک شبکه معنایی قرار میگیرند و تقویت یا تضعیف در هر یک، تقویت یا تضعیف سایر موارد را به همراه دارد.
کلاس #سیره_اهل_بیت_علیهم_السلام
استاد طائب
جلسه یازدهم
__
حوزه دانشجویی شریف
🔻
@HDsharif
hd.sharif.ir
💠یادداشت استاد💠
🔻بخش اول
گفتگو با حجت الاسلام کاشانی
🔹شب شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) حجت الاسلام کاشانی دیدگاه خود در باب وحدت را در دانشگاه شریف تبیین نمود. _ایشان وحدت را نه یک تاکتیک بلکه یک اصل دانست_ که بسیار درست است. او به توصیف این اصل پرداخت و گفت _از دیدگاه ما کسی که به دنبال تفرق بین مسلمین باشد اصلاً مسلمان نیست. ما حق توهین به هیچ احدی حتی کافر و مشرک را و حتی بتِ بتپرست را هم نداریم چه رسد به مسلمانی که بسیار شرافت بالاتری دارد و باید حقوق مسلمانی را درموردش رعایت کنیم._
🔹حجت الاسلام کاشانی در ادامه به بیان این نکته پرداخت که _اگر کسی از برادران اهل سنت، حال بحث نداشت و سفت بر سر اعتقاداتش بود که حرفی نداریم و همانطور که گفتیم، در خدمتش نیز هستیم و حتی اگر جانش به خطر افتد، جان خود را برای او فدا هم میکنیم. اما حرف ما این است که اگر او حال و حوصلۀ گفتگو داشت اتفاقاً از باب اینکه خیرِ او را میخواهیم با او وارد گفتگو میشویم و کاملاً محترمانه بیان میکنیم که چرا تشیع را بر حق میدانیم و نهایتاً اگر قبول کرد که فبها اما اگر قبول نکرد باز هم نوکرش هستیم و نهتنها حاضریم به او خدمت کنیم و بلکه حتی در شرایط خطر، جان را هم برای نجاتش فدا میکنیم._ از نظر من سخنان بسیار متین و صحیحیست.
🔹ایشان در بخشی از صحبت به نقد دیدگاه مقابل خود پرداختند و آن دیدگاه را اینطور توصیف کردند که _برخی معتقدند ما باید تمام عقاید خود را کتمان کنیم یا حتی در شبکههای ماهوارهای وقتی صلوات میفرستند، درود بر آل پیامبر را حذف میکنند_ و این دیدگاه را مورد نقد قرار داده و غلط دانستند. چنین دیدگاهی (به فرض وجود داشتن) غلط است و در این صحبت حجت الاسلام کاشانی نیز اشکالی وارد نیست
ولی به شرط اینکه چنین دیدگاهی وجود داشته باشد و دچار مغلطۀ _پهلوان پنبه_ نشده باشیم.
🔹مغلطۀ پهلوان پنبه یعنی یک پهلوان پنبهای را بهعنوان رقیب خود قرار دهی و او را شکست دهی. واقعاً آیا تمام اساتید و کسانی که تأکید بر وحدت میکنند و وحدتِ حجت الاسلام کاشانی را وحدت نمیدانند، چنین باوری دارند؟ آیا معتقدند که باید عقاید خود را کتمان کنیم؟ یا مسأله در جای دیگری است که حجت الاسلام کاشانی به آن نپرداختند؟
__
حوزه دانشجویی شریف
استاد شعبانجولا
🔻
@HDsharif
hd.sharif.ir
💠یادداشت استاد💠
🔻بخش دوم
گفتگو با حجت الاسلام کاشانی
🔹برادر بزرگوار جناب حجت الاسلام کاشانی! سؤالی که امشب به آن نپرداختید این است که فرض کنید مسئول فرهنگی یک گروه جهادی به خدمت شما رسیده و درمورد سیاستهای فرهنگی اردوی جهادیشان در یک منطقۀ سنینشین مشورت میگیرد. طبیعتاً فعالیتهای فرهنگی گروه به جهت محدودیتهای نیروی انسانی و امکانات و... فقط یک محور اصلی میتواند داشته باشد. شما پیشنهاد میدهید محور این فعالیتها چه باشد؟ سؤال اینجاست که در مقام تزاحم، آیا این گروه جهادی باید محور کار خود را تبیین عقاید شیعه قرار دهد؟ یا تبیین دشمنیهای جبهۀ جهانی استکبار و لزوم مبارزۀ همۀ مسلمانان دوشادوش هم علیه این جبهه؟
🔹جناب حجت الاسلام کاشانی! صحبت از تعارض نیست که شما بفرمایید این دو با هم تعارضی ندارند. صحبت از تزاحمهاست و این تزاحمهای در مقام عمل است که باعث میشود اولویتهای افراد تعیین شود. اگر کسی بگوید اولویت در چنین شرایطی تبیین جبهۀ جهانی استکبار است، از نظر شما یعنی معتقد شده که باید عقاید شیعه را کتمان کند؟ معلوم است که اینطور نیست. بلکه اگر تزاحمی در این عالم وجود نداشت بسیار خوب بود که هر دو را تبیین میکرد اما چالش دقیقاً در تزاحمهاست و این عالم دار تزاحمات است.
🔹یکی از مجاهدین کشورهای اسلامی منطقه به ایران آمده بود و در جمع دانشجویان صحبت از حقانیت اندیشههای امام خمینی علیه آمریکا میکرد. پس از سخنرانی مفصل در تبیین اقداماتی که در کشورشان انجام دادهاند برای ترویج این اندیشهها، یکی از دانشجویان پرسید: _«پس شما چرا شیعه نمیشوید؟»_ او خندید و گفت _دقیقاً عدهای از شما ایرانیان با همین نگاه در کشور ما فعالیت کردید و این فعالیتها باعث شد مردم، ما را پس بزنند چرا که فکر کردند داریم اندیشههای امام خمینی علیه آمریکا را ترویج میکنیم تا دینشان را از ایشان بگیریم و آنها را شیعه کنیم و پس از آن دیگر نتوانستیم اندیشههای امام را مثل سابق تبلیغ کنیم و کار برایمان بسیار سخت شد._ جناب حجت الاسلام کاشانی! سؤال در این تزاحمهاست. در این تزاحمها باید چه کرد؟ اینجاست که تفاوت تقریر اساتیدی همچون حجت الاسلام قاسمیان، حجت الاسلام جلالی و... با شما آشکار میشود.
🔹باز هم اشکال در این نیست که شما چرا چنین تشخیصی دارید بلکه اشکال در این است که این اولویتبندی جدید را در نظام محاسبۀ جبهۀ انقلابی تثبیت میکنید. الحمدلله جبهۀ غیرانقلابی همچون شیرازیها و حجتیه و حوزۀ سنتیِ غیرانقلابی که معلوم است اولویتشان تبیین جبهۀ استکبار و متحد کردن مسلمانان در این نبرد نیست و اولویتشان شیعهسازی است (غیر از افراطیونی که به دنبال تکفیر هستند و حتی شیعهسازی هم اولویتشان نیست) حال اگر جبهۀ انقلابی هم در مقام تزاحم، اولویتش تبیین جبههبندی امروز حق و باطل و متحد کردن همه برای مبارزه با باطل نباشد و اولویت اولش تبیین عقاید شیعه (ولو با همان قیودی که حضرتعالی فرمودید) باشد تا به قول شما برای برادران اهل سنتش خیرخواهی کرده باشد؛ دیگر کِی و کجا و چه کسی باید به تبیین این جبههبندی بپردازد؟
🔹اگر بگویید که این نکته را قبول دارید که تبیین جبهۀ استضعاف و استکبار در جهان امروز اولویت بیشتری دارد، عملتان اما چنین نخواهد گفت. عملاً شما بهتدریج در حال جابجا کردن نظام اولویتها هستید. با همین گفتمانسازیها عملاً در فاطمیه بهجای اینکه در میان جبهۀ انقلاب مسأله این باشد که «چطور از داغ دختر رسول خدا شور و حرارت حقطلبی و مبارزه با ظالمین حاکم بر جهان در میان تمام مسلمانان ایجاد کنیم»، مسألهشان این است که «وحدت را چطور با ترویج عقاید خود جمع کنیم و ضمن اینکه در فاطمیه به ترویج عقاید خود میپردازیم، وحدتی که رهبر انقلاب گفتهاند را هم خدشهدار نکنیم».
حوزه دانشجویی شریف
استاد شعبانجولا
🔻
@HDSUT
hd.sharif.ir
💠یادداشت استاد💠
🔻بخش سوم و پایانی
گفتگو با حجت الاسلام کاشانی
🔹برادر عزیز حجت الاسلام کاشانی! شما فرمودید _به دنبال ایجاد دعوا نباید بود. اگر کسی حال و حوصلۀ گفتگو ندارد، گفتگو نمیکنیم و فقط بهدنبال گفتگوی منطقی در فضایی آرام هستیم._ بهنظر شما وقتی در شب شهادت حضرت زهرا و در هیئت که نقطۀ اوج شور و عزاست، سخنان طیفهای تندروی اهل سنت را بالای منبر نقل کنیم، هر چقدر هم که شما بالای منبر منطقی و علمی این سخنان را نقل کنید، آیا موجب برانگیختن احساسات عمومی نمیشود؟ و در چنین حالتی، اگر خودتان بهتنهایی وارد تعامل با اهل سنت شوید فضا را علمی و به دور از تنش پیش میبرید اما پامنبریهای شما -چه آنهایی که حضور دارند و چه آنهایی که کلیپهای سخنانتان را میشنوند- بهنظرتان تضمینی هست که خود را کنترل کنند و وارد تنش نشوند؟
🔹برای مثال در همین منبر اخیر در شریف شما فرمودید _اهل سنت در کتابهایشان به ما میگویند رافضی_ یا فرمودید _در کتابهای اصول نقل کردهاند که اگر علی و فاطمه و حسن و حسین (علیهم السلام) بر مسألهای اجماع کنند، این اجماع هیچ ارزشی ندارد._ در نقل اول هیچ اشارهای ندارید که بسیاری از اهل سنت هم شیعه را رافضی نمیدانند و در نقل دوم هم یک ادبیات علمی را از جای خود خارج کرده و به فضای عمومی کشاندهاید که موجب جریحهدار شدن احساسات و تهییج پامنبریهایتان میشود. اینطور استفاده از ادبیات و واژگان تحریکآمیز طبیعیست که فضای تنش و درگیری ایجاد کند هر چند که شما معتقد باشید و تأکید هم کنید که نباید از فضای گفتگوی علمی خارج شویم و توهین کنیم و...
🔹مطلب دیگری که حضرتعالی فرمودید و بسیاری هم گفتهاند این است که _اگر کسی بهدنبال وحدت شیعه سنی است به طریق اولی باید بهدنبال وحدت شیعه شیعه باشد و نمیشود که شیعه را دچار تفرقه کنیم و بهدنبال وحدت با اهل سنت باشیم._ آیا واقعاً خود به این استدلال باور دارید؟ مگر نه این است که در زمان امیرالمؤمنین هم عدهای به ایشان میتاختند که چرا جنگ با کفار را رها کردی و به جنگ با مسلمانان رو آوردی؟ آیا اگر کسی به امیرالمؤمنین اشکال کند که _«تو با خلفاء وحدت کردی و کمکشان کردی و تا آخرین لحظه حمایتشان کردی اما نتوانستی با زبیر که از یاران سابقت بود وحدت کنی و به جنگ او رفتی؟»_ بهنظرتان این اشکال صحیح است؟ در شرایط کنونی نیز اشکالی که حضرتعالی فرمودید مشابه همین است (البته وجه شبه فقط نوع استدلال است وگرنه پر واضح است که نه زبیر و نه امیرالمؤمنین مشابه طرفین گفتگوی امروز ما نیستند).
🔹 مسأله بر سر جهت وحدت است. صحبت این است که باید مستضعفین عالم علیه استکبار متحد شوند. حال اگر کسی خود از این وحدت خارج شود و مسأله و نظام اولویت را جابجا کند، دیگر چه فرقی دارد که چه دین و مذهبی دارد؟ فرض کنید ایران و روسیه متحد شدهاند بر سر جنگ با داعش. حال عدهای از نیروهای نظامی شروع میکنند به جریانسازی که _ما باید با کمونیستهای بیخدا مانند روسیه بجنگیم._ به نظرتان این افراد میتوانند اعتراض کنند که _«شما بهدنبال وحدت با روسیه هستید ولی با ما که ایرانی هستیم نمیتوانید وحدت کنید و دعوا و تفرقه ایجاد میکنید؟»._ چنین اعتراضی را وارد میدانید؟
🔹در پایان ذکر این نکته لازم است که حجت الاسلام کاشانی در سخنان خود دعوت به گفتگو کردند و فرمودند کسانی که دیدگاه ایشان را قبول ندارند با ایشان گفتگو کنند شاید درنهایت یکی از دو طرف توانستند دیگری را قانع کنند. بنده بهواسطۀ مسئولیتی که در حوزه شریف دارم پیگیر دعوت از ایشان و حجت الاسلام قاسمیان برای شکل دادن این گفتگو شدم. حجت الاسلام قاسمیان پذیرفتند به شرط آن که گفتگو در منظر عموم صورت گیرد تا استدلالها را همگان بشنوند.
🔵اما حجت الاسلام کاشانی نپذیرفتند و چند نکته را بیان کردند که سعی میکنم بهقدر حافظهام دقیق نکاتشان را منتقل کنم:
1️⃣ ایشان فعلاً حاضر به مناظره با کسی که وحدت را قبول دارد نیستند. هر چند که حاضرند با مخالفین وحدت مناظره کنند.
2️⃣ علت این عدم مناظره چند چیز است که یکی از آنها اینست که فرمودند فضای رسانهای بهنحوی شده که اگر وارد چنین مناظرهای شوند، طرف مقابل وحدتی و ایشان ضدوحدت معرفی خواهد شد درنتیجه چنین کاری نمیکنند.
3️⃣ اینکه شب گذشته هم دعوت کردند کسانی که سخنان ایشان را قبول ندارند با ایشان گفتگو کنند، درواقع دعوت به مناظره نبوده بلکه ذهنیتی که از گفتگو دارند اینست که به صورت حضوری (و نه مجازی) و غیررسانهای، در فضایی خودمانی دانشجویان یا طلاب سؤالاتشان را از ایشان بپرسند و ایشان بتوانند راحت و بدون رعایت ملاحظات رسانهای پاسخ دهند.
4️⃣ پیشنهاد دادم که به سنت حوزوی اگر هرکدام از اساتید، دیدگاه خود دربارۀ وحدت را مکتوب کنند، میتوانند بر مکتوبات یکدیگر حاشیه زده و ادله و لبههای بحث بهخوبی روشن شود؛ اما ایشان فرمودند فعلاً وقت کافی برای این کار را ندارند هر چند که شروع به نوشتن کردهاند.
🔶 خلاصه نتیجه این بود که چنین گفتگویی فعلاً برگزار نخواهد شد!
حوزه دانشجویی شریف
استاد شعبانجولا
🔻
@HDSUT
hd.sharif.ir
«إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ»
با تأسف و تألم بسیار، حادثه پرپر شدن فرزند خردسال برادر بزرگوار آقای دکتر محمدامین رحیمی و خواهر محترممان سرکار خانم مائده صلاحیان، از معرفت جویان سابق حوزه دانشجویی را به ایشان وخانواده های بزرگوارشان، خانواده حوزه دانشجویی و دانشگاه صنعتی شریف تسلیت عرض مینماییم.
از همه عزیزان دعوت میکنیم امروز از 15 الی 17 با نیت روضه طفل پرپر حضرت رباب در مراسم ختم این نوگل عزیز شرکت نمایند.
محل مراسم: مسجد دانشگاه صنعتی شریف
🔻
@HDsharif
hd.sharif.ir
💠 مراسم معنوی #اعتکاف_رجب_۱۴۰۰💠
🕌 مسجد دانشگاه شریف
📅 ۲۶ تا ۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۰
📌 ثبت نام از ۲۳ دی تا ۵ بهمن ماه
✅ ثبت نام در account.azzahraa.ir
#فصل_بندگی_۱۴۰۰
t.me/AzzahraaEtekaf
‼️ویژه معرفتجویان و دانشجويان دانشگاه شریف‼️
📽 کلاس تاریخ همگرایی و واگرایی مذاهب اسلامی
🔹 شکلگیری مذاهب تشیع و تسنن
🔹 تاریخ روابط بین شیعه و سنی
🔹وحدت اسلامی در منظومه انقلاب اسلامی
🔹گروههای اهل سنت در جهان معاصر؛ ظرفیتها و واگراییها
🔶 با ارائه استاد حجتالاسلام محمد قطرانی
مدیرمسئول موسسه شعوبا
⏰ زمان: پنجشنبهها، ۱۴:۴۵ الی ۱۶:۳۰
مکان: مسجد دانشگاه شریف
جلسه اول کلاس، روز پنجشنبه ۵ اسفند، برگزار میشود.
⭕️همه جلسات به صورت حضوری میباشد.
🗓 مهلت ثبت نام: پایان روز سهشنبه ۳ اسفند.
🔹 جهت ثبت نام به لینک زیر مراجعه نمایید.
b2n.ir/Kelas_e_asr
_
حوزه شریف 🔻
@HDsharif
hd.sharif.ir
‼️ویژه معرفتجویان و دانشجويان دانشگاه شریف‼️
📽 کلاس رسانه تمدنساز
🔹 تأثیر رسانه در شکلگیری یک تمدن و فروپاشی آن
🔹بیان تجربههای تاریخی
🔶 با ارائه استاد محمدحسین معصومی
مدیرمسئول کانون مطالعاتی صدرا
⏰ زمان: پنجشنبهها، ۱۴:۴۵ الی ۱۶:۳۰
مکان: مسجد دانشگاه شریف
جلسه اول کلاس، روز پنجشنبه ۵ اسفند، برگزار میشود.
⭕️همه جلسات به صورت حضوری میباشد.
🗓 مهلت ثبت نام: پایان روز سهشنبه ۳ اسفند.
🔹 جهت ثبت نام به لینک زیر مراجعه نمایید.
b2n.ir/Kelas_e_asr
_
حوزه شریف 🔻
@HDsharif
hd.sharif.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 رضاخان چگونه به قدرت رسید؟
نقش ضیاءالدین طباطبایی در روی کارآمدن پهلوی چه بود؟
🗓گزیدهای از کلاس عصر حاضر
🔹استاد امینیان
📌 به مناسبت سالروز کودتای ۳ اسفند ۱۲۹۹
____
حوزه دانشجویی شریف
🔻
@Hdsharif
🌐hd.sharif.ir
بِسم الله الرَّحمنِ الرَّحیم
💠 ضمن تبریک روز مهندس به دانشجویان عزیز دانشگاه صنعتی شریف، به اطلاع میرساند با نظر لطف الهی کلاسهایِ هفته نخست حوزه دانشجویی، فردا از ساعت ۸ صبح به صورت حضوری در مسجد دانشگاه شریف برگزار خواهد شد.
#نیمسال_دوم_سال_تحصیلی_۱۴۰۱_۱۴۰۰
#پنجشنبههای_شریف
____
حوزه دانشجویی شریف
🔻
@HDsharif
hd.sharif.ir
💠 هماکنون
برگزاری کلاسهای
#مکتب_حیاتبخش با ارائه استاد #آقانوری و #انقلابهای_جهان با ارائه استاد #نوروزی
به صورت حضوری
#پنجشنبههای_شریف
#هفته_اول
____
حوزه دانشجویی شریف
🔻
@HDsharif
hd.sharif.ir
💠 هماکنون؛
برگزاری کلاسهای
#حکمت با ارائه استاد #اصفهانی
#عقاید_اصیل۲ (خواهران) با ارائه استاد #رایگانی
#عقاید_اصیل۲ (برادران) با ارائه استاد #شعبانجولا
#پنجشنبههای_شریف
#هفته_اول
------
حوزه دانشجویی شریف
🔻
@HDsharif
hd.sharif.ir
💠 هماکنون؛
برگزاری کلاس #اخلاق با ارائه استاد #جلالی
#پنجشنبههای_شریف
#هفته_اول
------
حوزه دانشجویی شریف
🔻
@HDsharif
hd.sharif.ir
💠 هماکنون؛
برگزاری کلاسهای
#معجزه_خاتم با ارائه استاد #تجریشی و
#گام_دوم_انقلاب با ارائه استاد #طراوت
#پنجشنبههای_شریف
#هفته_اول
------
حوزه دانشجویی شریف
🔻
@HDsharif
hd.sharif.ir
💠 هماکنون؛
برگزاری کلاسهای
#همگرایی_و_واگرایی_مذاهب_اسلامی با ارائه استاد قطرانی و
#رسانه_تمدنساز با ارائه استاد معصومی
#پنجشنبههای_شریف
#هفته_اول
------
حوزه دانشجویی شریف
🔻
@HDsharif
hd.sharif.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 گفتگویی با معرفتجویان حوزه دانشجویی دانشگاه شریف| همزمان با شروع کلاسهای ترم تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱
#پنجشنبههای_شریف
#هفته_اول
------
حوزه دانشجویی شریف
🔻
@HDsharif
hd.sharif.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 "جنگ روایتها" پدیدهی نوظهوری نیست؛ از زمان پیامبر وجود داشته و به مرور با پیشرفتهای تکنولوژیک، پیچیدهتر شده است.
🎙 برشی از کلاس #عقاید_اصیل۲ با ارائه استاد #رایگانی
#پنجشنبههای_شریف
#هفته_اول
------
حوزه دانشجویی شریف
🔻
@HDSUT
hd.sharif.ir
بسم الله الرحمن الرحیم
💠 آغاز هفته دوم کلاسهای حوزه دانشجویی شریف
#نیمسال_دوم_سال_تحصیلی_۱۴۰۱_۱۴۰۰
#پنجشنبههای_شریف
____
حوزه دانشجویی شریف
🔻
@hdsharif
hd.sharif.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 بررسی سینما از دو منظر متفاوت|
سینما را باید عرصهای برای آسیبشناسی اجتماعی دانست یا باید به منزله #سپهر_تمدن به آن نگریست؟
📌 برشی از کلاس #رسانه_تمدنساز با تدریس استاد #معصومی
____
حوزه دانشجویی شریف
🔻
@HDsharif
hd.sharif.ir