هو النور
طراحی کاراکتر را یاد می گیریم تا به این سبک کارها انیمیشن خودمون رو بسازیم.
هدف را مشخص کرده ایم تا از دور ریز وقت و امکانات و چشم و دست و اعصابمان جلوگیری کنیم.
چه کسانی با ما یا علی می گویند؟
#روبی_و_جوجه_ها
#انیمیشن
#کارکتر
#طراحی_کارکتر
#موهو
#ایلستریتور
#باغ_یاقوت
#آموزش
#هدف
#قله
#یادگیری_برای_ساخت_این_سبک_کارها
#پرسپکتیو
#باغ_انار
http://animation.ir/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D9%86%D8%A7%D8%B1-%D8%B1%D9%86%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%85%DB%8C%D8%B4%D9%86-%D8%B1%D9%88%D8%A8%DB%8C-%D9%88-%D8%AC/
@ANARSTORY
@HOLLYYAGHUT
50.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#قسمت_دوم
✅آشنایی با طراحی جلد کتاب
#آموزش #آموزش_فتوشاپ #پیشرفته
نشانی باغ🔻
https://eitaa.com/joinchat/2117730369C3e312b8a21
نمایشگاه باغِ یاقوت📌
@HOLLYYAGHUT
#نمونه
یه طراحی هست که سبکش به این شکله که متن و طرح رو روی کاغذ میکشن و بعد اگر اشتباه نکنم با اسکن روی تصویر انتقالش میدن...
اون پرنده هم امضاشونه...
سبک قشنگیه!
میتونیم از روشش استفاده کنیم ...(:
.
📣 فراخوان همکاری
مجموعه باغ انار از تمامی درختان مستعد و علاقمند، دعوت به همکاری میکند:
🔸مترجم
🔸تایپیست
🔸گرافیست
🔸طراح کاراکتر
🔸انیماتور
🔸ایده پرداز
🔸مبلغ کانال
🔸میکسر پادکست
🔸برنامه نویس
🔸بلاگر
🔸هشتگگذار
🔸پیدیاف ساز
و ....
در صورت تمایل، به آیدی زیر پیام دهید.
@KhademeZeynab
♦️نمایشگاه باغ
@anarstory
پارساییان:
جشنواره مجازی اوج هنر
شمیم کنگره ۴۰۰۰ شهید دارالعلم و دارالعباده یزد در صفحات اینستاگرام هنرمندان
هنرمندان در رشته های:
شعر
داستان کوتاه
فیلم کوتاه
مستند
پوستر
نقاشی
موشن گرافی
خوشنویسی
می توانند در این رویداد شرکت نمایند.
محورهای موضوعی
۱-سرداران شهید یزد
(شهید محمد منتظر القائم، شهید ابراهیم ابراهیمی ، شهید ذبیح الله عاصی زاده، شهید ابراهیم جعفر زاده، شهید اکبر آقا بابایی، شهید سعید قهاری سعید، شهید محمد علی الله دادی، شهید سید محمد ابراهیمی، شهید خلیل حسن بیکی، شهید سید حسین فیض، شهید حسن دشتی امیر فتحی، امیر واعظ و شهید دادرس)
۲-سیره و سبک زندگی شهدا
شرایط ارسال آثار
۱-هر هنرمند باید حداقل یک پست و حداکثر سه پست از تاریخ ۳ آذر تا ۱۵ بهمن ۹۹ در صفحه اینستاگرام خود بارگزاری نماید.
۲-پست ها با هشتگ “کنگره ۴۰۰۰ شهید یزد” بارگزاری شود.
۳-صفحه اینستاگرامی owjhonar_yazd را جهت قرار گرفتن اثر در داوری منشننمایید.
۴-هنرمندانی که دسترسی به اینستاگرام ندارند آثار خود را به این ایمیل ارسال فرمایند: owjhonar@gmail.com
به ۳ اثر برتر در هر بخش جوایز نفیس اهدا می شود.
@ANARSTORY
🅰بافت
بطور کلی سطح و رویه ی هر شی و هر شکلی دارای #ظاهرخاصی است که به آن بافت می گویند.
درک کردن بافت هم از طریق #حس_لامسه و هم توسط #احساس_بصری میسر است و البته گاهی این دو بطور مشترک برای درک کامل تر بافت تاثیر گذار هستند.
انسان معمولا از طریق لمس کردن اشیاء به خصوصیات آنها از نظر
🔹سختی و لطافت،
🔹زبری و نرمی،
🔹هموار بودن و ناهموار بودنشان
پی می برد.
بدین ترتیب، حس لامسه شناختی حسی، مستقیم و بی واسطه از اشیاء را به انسان می دهد.
سپس به کمک سایر حس ها این شناخت تکمیل میشود.
در هنرهای تجسمی درک بافت های مختلف و مقایسه آنها با یکدیگر معمولا با #دیدن و بصورت #بصری اتفاق می افتد.
چند نمونه بافت برای روشن شدن موضوع: گونی- آجر- سمباده- پارچه ابریشم- آهن- دیوار سیمانی- دیوار گچی و غیره
🅱بافت
بافت یکی دیگر از عناصر هنرهای تجسمی است که معمولا آن را با حس لامسه مرتبط می دانند در حالی که اهمیت آن بیشتر در ارتباط با نیروی خاص قوه ی بینایی است. بنابراین بهتر است بافت را از دو نظر مورد توجه قرار دهیم:
1- از نظر شکل و فرم که به وسیله ی قوه ی بینایی درک می شود.
2- از نظر خاصیت فیزیکی و جنسیت بافت که توسط قوه ی لامسه درک می شود.
مواد
🔹صاف و نرم،
🔹 زبر و خشن،
🔹براق و کدر
مانند چوب، شیشه، سنگ، پارچه، فلز، پنبه و غیره،
هر کدام از نظر بصری و نیز در رابطه با نیروی لامسه دارای جلوه و نمود خاصی است.
این گونه است که بافت را مرتبا در طبیعت مشاهده و لمس می کنیم و در نتیجه برای ما #سابقهی_ذهنی ایجاد می کند.
▪️عنصر بافت برای چشم شکل #بیرونی اشیا و مواد را نشان می دهد و برای حس لامسه چگونگی سطح #خارجی اجسام را مشخص می کند.
💯 می توان به استفاده از سطوح کاغذ روزنامه، تخته، دانه های شن و غیره در ترکیبات رنگی روی بوم، به عنوان کاربردهای ابتدایی بافت در نقاشی اشاره کرد.
💢هر چند که با گذشت زمان و گسترش ابزار و مواد، تکنیک های بسیار متنوعی در استفاده از این گونه بافت ها ارائه شده و در حال حاضر نیز تجربه های جدیدی پیش روی هنرمندان است.
#رنگ
#حجم
#کاراکتر
#مبانی
#آموزش
#طراحی_کاراکتر
@HOLLYYAGHUT
خب عناصر بصری رو تا قسمت سطح بررسی کردیم
الان نوبت به 🔸حجم رسیده.
📌حجم
به اجسامی که دارای سه بعد : طول، عرض، وارتفاع یا عمق باشند حجم گفته می شود.
معمولا #همه_اشیاء_مادی در طبیعت دارای حجم هستند.
اگر چه برخی از آنها ممکن است علاوه بر طول و عرض دارای #ضخامت، #عمق یا #ارتفاع بسیار کمی باشند
اما قاعدتا حجم هایی هستند که بخشی از فضا را اشغال می کنند.
این حجم ها گاهی بطور #طبیعی به صورت نسبتا #منظمی دیده می شوند، مثل حجم برخی از درختها، میوه ها و تخم پرندگان و جانوران.
اما بیشتر اوقات به شکل #غیرمنظم جلوه می کنند، مثل حجم صخره ها، گیاهان، حیوانات و بسیاری چیزهای دیگر.
✴️حجم های پایه : همانطور که سه شکل دایره، مربع و مثلث به عنوان اشکال پایه برای سطح نام برده شدند، کره، مکعب و هرم را نیز می توان به عنوان اجسام هندسی پایه نام برد.
این سه نوع حجم بطور #کاملامنظم به ندرت در طبیعت دیده می شوند. اما بطور کلی همه حجم ها از #ترکیب یا #تغییر شکل این سه حجم پایه و هندسی بوجود می آیند.
📌حجم در نقاشی
در نقاشی و طراحی ، حجم بوسیله
سایه روشن
و رنگ
و یا با تغییر شکل و اندازه اشکال در اثر
عمق نمایی خطی القا می شود.
بخشی از هنر نمایی نقاشان در طول تاریخ هنر برای #واقعنمایی_اجسام ،
شبیه سازی اشکال طبیعت، به صورت سه بعدی، بر سطح دو بعدی بوم نقاشی بوده است .
#رنگ
#حجم
#کاراکتر
#مبانی
#آموزش
#طراحی_کاراکتر
@HOLLYYAGHUT
📌حرکت
هر ماده ای در درون خودش دارای حرکت و تکاپوست،
هر موجودی از جمله انسان،
در طبیعت دارای #حرکتی_درونی است که باعث تغییر و تحول دائم آن می شود
و هیچ وقت در لحظه ای از زمان و مکان، موجودی ثابت و ایستا نیست.
از طرف دیگر، نقاشی ثبت یک واقعه یا رویداد یا تصویر در یک #لحظهی_معین از زمان و یا یک مکان معین است،
پس چگونه یک نقاش می تواند عنصر حرکت و پویایی را در اثر خودش دخالت بدهد؟
حرکت ممکن است با #نقطه یا #خط ایجاد شود و به شکل های مختلفی مطرح گردد.
مثلا یک دایره ی تو خالی و یک دایره ی توپر را در نظر بگیرید، دایره ی اول به نسبت دومی، به نظر سبک تر و قابل حرکت تر می رسد،
و یا در خط، یک خط اریب در مقایسه با یک خط افقی، دارای حرکت و سرعت بیشتری است.
💯حتی در شکل های گوناگون، اگر بین یک مربع و یک دایره، مقایسه ای صورت بدهیم، مربع نسبت به دایره حالت ایستایی و سکون بیشتری دارد.
بنابراین یک نقاش یا طراح، می تواند از روش های مختلفی برای رسیدن به حرکت در اثر خود، استفاده کند.
💢مفهوم حرکت در نقاشی، به سبک فوتوریست ها، بیشتر از هر زمان دیگری، خود را نشان می دهد، و آن هم به این طریق است که فوتوریست ها سعی داشتند با #تکرار حالت های مختلف یک سوژه ی در حال حرکت، در کنار هم، حس حرکت کردن آن را القاء کنند.
اصولا یکی از روش های القاء حرکت در یک اثر هم همین امر است، یعنی #تکرار فرم های مشابه از یک موضوع در نقاط مختلف کادر که باعث چرخش و حرکت چشم به دنبال یافتن این شباهت ها و ایجاد تحرک می شود.
البته این موضوع در آثار نقاشان کلاسیک هم به خوبی دیده می شود.
♨️اما نشان دادن حرکت بطور کامل، بر روی سطح دو بعدی و به وسیله ی قلمو و رنگ، ممکن نمی باشد.
تنها تا حدودی در مجسمه سازی و به صورت سه بعدی، می توان حرکت را تجسم بخشید، مانند مجموعه کارهای الکساندر کالدر و یا نیکلا شوفر.
#رنگ
#حجم
#کاراکتر
#مبانی
#آموزش
#طراحی_کاراکتر
@HOLLYYAGHUT