eitaa logo
💎 •﴿ بْاٰغِ یاقٓۆٺ ﴾• 💎
194 دنبال‌کننده
998 عکس
178 ویدیو
71 فایل
✨ێاٰࢪاٰݩِ إݩقِݪآبْۍِ قْاٰبُ ۆ تَصٰۆیّࢪ ✨ یاقوت ها در دل انارند. گرافیست ها، خوشنویس ها،نقاش ها،عکاسها،فیلم سازها...همه دانه های یاقوتی هستند که انار عشق را می سازند نشانی باغ🔻 https://eitaa.com/joinchat/2117730369C3e312b8a21 نمایشگاهِ باغ🔻 @HOLLYYAGHUT
مشاهده در ایتا
دانلود
پارساییان: جشنواره مجازی اوج هنر شمیم کنگره ۴۰۰۰ شهید دارالعلم و دارالعباده یزد در صفحات اینستاگرام هنرمندان هنرمندان در رشته های: شعر داستان کوتاه فیلم کوتاه مستند پوستر نقاشی موشن گرافی خوشنویسی می توانند در این رویداد شرکت نمایند. محورهای موضوعی ۱-سرداران شهید یزد (شهید محمد منتظر القائم، شهید ابراهیم ابراهیمی ، شهید ذبیح الله عاصی زاده، شهید ابراهیم جعفر زاده، شهید اکبر آقا بابایی، شهید سعید قهاری سعید، شهید محمد علی الله دادی، شهید سید محمد ابراهیمی، شهید خلیل حسن بیکی، شهید سید حسین فیض، شهید حسن دشتی امیر فتحی، امیر واعظ و شهید دادرس) ۲-سیره و سبک زندگی شهدا شرایط ارسال آثار ۱-هر هنرمند باید حداقل یک پست و حداکثر سه پست از تاریخ ۳ آذر تا ۱۵ بهمن ۹۹ در صفحه اینستاگرام خود بارگزاری نماید. ۲-پست ها با هشتگ “کنگره ۴۰۰۰ شهید یزد” بارگزاری شود. ۳-صفحه اینستاگرامی owjhonar_yazd را جهت قرار گرفتن اثر در داوری منشن‌نمایید. ۴-هنرمندانی که دسترسی به اینستاگرام ندارند آثار خود را به این ایمیل ارسال فرمایند: owjhonar@gmail.com به ۳ اثر برتر در هر بخش جوایز نفیس اهدا می شود. @ANARSTORY
🅰بافت بطور کلی سطح و رویه ی هر شی و هر شکلی دارای است که به آن بافت می گویند. درک کردن بافت هم از طریق و هم توسط میسر است و البته گاهی این دو بطور مشترک برای درک کامل تر بافت تاثیر گذار هستند. انسان معمولا از طریق لمس کردن اشیاء به خصوصیات آنها از نظر 🔹سختی و لطافت، 🔹زبری و نرمی، 🔹هموار بودن و ناهموار بودنشان پی می برد. بدین ترتیب، حس لامسه شناختی حسی، مستقیم و بی واسطه از اشیاء را به انسان می دهد. سپس به کمک سایر حس ها این شناخت تکمیل میشود. در هنرهای تجسمی درک بافت های مختلف و مقایسه آنها با یکدیگر معمولا با و بصورت اتفاق می افتد. چند نمونه بافت برای روشن شدن موضوع: گونی- آجر- سمباده- پارچه ابریشم- آهن- دیوار سیمانی- دیوار گچی و غیره 🅱بافت بافت یکی دیگر از عناصر هنرهای تجسمی است که معمولا آن را با حس لامسه مرتبط می دانند در حالی که اهمیت آن بیشتر در ارتباط با نیروی خاص قوه ی بینایی است. بنابراین بهتر است بافت را از دو نظر مورد توجه قرار دهیم: 1- از نظر شکل و فرم که به وسیله ی قوه ی بینایی درک می شود. 2- از نظر خاصیت فیزیکی و جنسیت بافت که توسط قوه ی لامسه درک می شود. مواد 🔹صاف و نرم، 🔹 زبر و خشن، 🔹براق و کدر مانند چوب، شیشه، سنگ، پارچه، فلز، پنبه و غیره، هر کدام از نظر بصری و نیز در رابطه با نیروی لامسه دارای جلوه و نمود خاصی است. این گونه است که بافت را مرتبا در طبیعت مشاهده و لمس می کنیم و در نتیجه برای ما ایجاد می کند. ▪️عنصر بافت برای چشم شکل اشیا و مواد را نشان می دهد و برای حس لامسه چگونگی سطح اجسام را مشخص می کند. 💯 می توان به استفاده از سطوح کاغذ روزنامه، تخته، دانه های شن و غیره در ترکیبات رنگی روی بوم، به عنوان کاربردهای ابتدایی بافت در نقاشی اشاره کرد. 💢هر چند که با گذشت زمان و گسترش ابزار و مواد، تکنیک های بسیار متنوعی در استفاده از این گونه بافت ها ارائه شده و در حال حاضر نیز تجربه های جدیدی پیش روی هنرمندان است. @HOLLYYAGHUT
خب عناصر بصری رو تا قسمت سطح بررسی کردیم الان نوبت به 🔸حجم رسیده. 📌حجم به اجسامی که دارای سه بعد : طول، عرض، وارتفاع یا عمق باشند حجم گفته می شود. معمولا در طبیعت دارای حجم هستند. اگر چه برخی از آنها ممکن است علاوه بر طول و عرض دارای ، یا بسیار کمی باشند اما قاعدتا حجم هایی هستند که بخشی از فضا را اشغال می کنند. این حجم ها گاهی بطور به صورت نسبتا دیده می شوند، مثل حجم برخی از درختها، میوه ها و تخم پرندگان و جانوران. اما بیشتر اوقات به شکل جلوه می کنند، مثل حجم صخره ها، گیاهان، حیوانات و بسیاری چیزهای دیگر. ✴️حجم های پایه : همانطور که سه شکل دایره، مربع و مثلث به عنوان اشکال پایه برای سطح نام برده شدند، کره، مکعب و هرم را نیز می توان به عنوان اجسام هندسی پایه نام برد. این سه نوع حجم بطور به ندرت در طبیعت دیده می شوند. اما بطور کلی همه حجم ها از یا شکل این سه حجم پایه و هندسی بوجود می آیند. 📌حجم در نقاشی در نقاشی و طراحی ، حجم بوسیله سایه روشن و رنگ و یا با تغییر شکل و اندازه اشکال در اثر عمق نمایی خطی القا می شود. بخشی از هنر نمایی نقاشان در طول تاریخ هنر برای ، شبیه سازی اشکال طبیعت، به صورت سه بعدی، بر سطح دو بعدی بوم نقاشی بوده است . @HOLLYYAGHUT
📌حرکت هر ماده ای در درون خودش دارای حرکت و تکاپوست، هر موجودی از جمله انسان، در طبیعت دارای است که باعث تغییر و تحول دائم آن می شود و هیچ وقت در لحظه ای از زمان و مکان، موجودی ثابت و ایستا نیست. از طرف دیگر، نقاشی ثبت یک واقعه یا رویداد یا تصویر در یک از زمان و یا یک مکان معین است، پس چگونه یک نقاش می تواند عنصر حرکت و پویایی را در اثر خودش دخالت بدهد؟ حرکت ممکن است با یا ایجاد شود و به شکل های مختلفی مطرح گردد. مثلا یک دایره ی تو خالی و یک دایره ی توپر را در نظر بگیرید، دایره ی اول به نسبت دومی، به نظر سبک تر و قابل حرکت تر می رسد، و یا در خط، یک خط اریب در مقایسه با یک خط افقی، دارای حرکت و سرعت بیشتری است. 💯حتی در شکل های گوناگون، اگر بین یک مربع و یک دایره، مقایسه ای صورت بدهیم، مربع نسبت به دایره حالت ایستایی و سکون بیشتری دارد. بنابراین یک نقاش یا طراح، می تواند از روش های مختلفی برای رسیدن به حرکت در اثر خود، استفاده کند. 💢مفهوم حرکت در نقاشی، به سبک فوتوریست ها، بیشتر از هر زمان دیگری، خود را نشان می دهد، و آن هم به این طریق است که فوتوریست ها سعی داشتند با حالت های مختلف یک سوژه ی در حال حرکت، در کنار هم، حس حرکت کردن آن را القاء کنند. اصولا یکی از روش های القاء حرکت در یک اثر هم همین امر است، یعنی فرم های مشابه از یک موضوع در نقاط مختلف کادر که باعث چرخش و حرکت چشم به دنبال یافتن این شباهت ها و ایجاد تحرک می شود. البته این موضوع در آثار نقاشان کلاسیک هم به خوبی دیده می شود. ♨️اما نشان دادن حرکت بطور کامل، بر روی سطح دو بعدی و به وسیله ی قلمو و رنگ، ممکن نمی باشد. تنها تا حدودی در مجسمه سازی و به صورت سه بعدی، می توان حرکت را تجسم بخشید، مانند مجموعه کارهای الکساندر کالدر و یا نیکلا شوفر. @HOLLYYAGHUT
عناصر بصری – رنگ رنگ، عنصر بصری است که قوی ترین تاثیر را بر احساسات ما دارد. ما از رنگ برای ایجاد حالت یا فضای یک اثر هنری استفاده می کنیم. برای کسب اصلاعات بیشتر در رابطه با رنگ پیشنهاد میکنیم مطلب تاریخچه رنگ در نقاشی را نیز مطالعه بفرمایید. روش های مختلفی برای استفاده از رنگ وجود دارد که عبارتند از: رنگ به عنوان نور یا روشنایی رنگ به عنوان تن رنگ به عنوان الگو یا طرح رنگ به عنوان شکل رنگ به عنوان نماد رنگ به عنوان حرکت رنگ به عنوان هارمونی رنگ به عنوان کنتراست رنگ به عنوان حالت رنگ ها خیلی میتونن تو انتقال مفهوم نقش داشته باشن هر رنگ یه ویژگی متفاوت داره و حس متفاوتی رو به مخاطب ما القا میکنه یه چیزی در مورد تم کلی کارتون ما وجود داره اگه دقت کنیم اینجا استایل کلی کارتون گوشه زیاد داره و خطوط منحنی زیادی داخلش نمیبینیم. بخاطر همین درسته بازم گوشه های تیز مفهوم خودشون رو القا میکنن اما این تاثیرشون کمتر میشه ینی ممکنه تو یه شخصیت خیلی مثبت هم مثلث هایی باشن که جلب توجه کنن رنگ قرمز نماد شور و سرکشی است در حالی که رنگ آبی نماد آرامش یا یک فرد روشنفکر است در بعضی کارتون ها هر شخصیت رنگ منحصر به فرد خودش رو داره بیاین مثلا تجسم کنیم یه شخصیت بد یه کلاه روی سرشه دقیقا ما از یه شخصیت منفی انتظار رنگ تیره داریم اگه خیلی منفی باشه که دیگه سیاه انیمیشن در مورد یه دختر بچه هست که در طول داستان پنج احساس مهمش یعنی ترس. بنفش غم. آبی خشم. قرمز نفرت سبز شادی زرد در قالب شخصیت هایی کنترل ذهنش رو به دست میگیرن ما برای طراحی کاراکتر باید به مخاطبمون خیییلی توجه داشته باشیم مثلا اگه ما برای ایرانی‌ها میخوایم انیمیشن بسازیم نباید از رنگ سبز برای نفرت استفاده کنیم چون رنگ سبز برای ایرانی ها یه مفهوم متفاوت و. مذهبی طور داره اما برای درک این مساله مثلا داخل کارتون ها دیدین که بوی بد رو با رنگ سبز نشون میدن؟؟ این حس مشابه اون رو منتقل میکنه رنگ ابی ارامش رو منتقل میکنه مثلا حتی اگه قراره شخصیتمون دورو باشه و بخواد خودش رو. خوب نشون بده درحالی که بده ما شبیه شخصیت بد طراحیش میکنیم شبیه خوده واقعیش @HOLLYYAGHUT
اولین برکت حذف گروه های بی فایده.....