eitaa logo
نویسندگان حوزوی کرمان
220 دنبال‌کننده
69 عکس
12 ویدیو
1 فایل
✍️یک نویسنده، بی تردید نخبه است✍️ 🌤نوشتن، اکسیژن است و نویسندگی، نان شب. 🍃اینجا فضایی برای نشر دیدگاه نخبگان حوزوی استان کرمان است. #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای ✒️✒️✒️ارسال یادداشت‌ها و نظرات 👇 @anjomshoa1360 #جهاد_روایت
مشاهده در ایتا
دانلود
⛔️پزشکیان دیشب سه توهین بزرگ کرد: 💥توهین به شهید سلیمانی عزیز❗️ «موی دماغ آمریکا بود» 💥توهین به شهید رئیسی عزیز❗️ «تخریب و سیاهنمایی» 💥توهین به رهبر معظم انقلاب❗️ «حضرت آقا هر جا خوشش نیاد اجازه نمیده که کاری انجام بشه» __________________ 🚫 سید حســـن نصـــرالله در پاسخ به توهین پزشکیان به سردار شهید گفت: _کفــش سردار سلیمانی ارزشش از ســـر تـــرامپ بیشــتر است _ پزشکیان می گوید سلیمانی موی دماغ بود _ ما روی سردارمون غیرت داریم _ چرا برای چهار تا رأی به سردارمون توهین کردید؟! ✍🏻 ابراهیم حیدری @HOWZAVIAN_kerman
🔘 اعتماد به دیده بان امام کاظم (ع) می فرماید: اهل زمین در ظل رحمت الهی به مطلوب می رسند مادامی که سه ویژگی داشته باشند : اول اینکه اهل خوف باشند، دوم اهل ادای امانت باشند،سوم به حق عمل کنند. منظور از خوف یعنی ترسی که همراه با اعتماد به دیده بان باشد بدون خالی کردن میدان و بدون تردید در زمان ظهور مراد از دیده بان معصوم ( علیه السلام) می باشد و در زمان غیبت ولی فقیه . مراد اینکه اهل ادای امانت هستند یعنی اگر شخصی یا جریانی چنین نباشد بی بهره از رحمت الهی مانند شخص سرگردان در بیابان به مطلوب نمی رسد و این خلاف مرحومیت یعنی محرومیت است. امام عل(ع)در خطبه 199 فرماید : از بزرگترین وظایف الهی ادای امانت است و کسی که اهل ادای امانت نیست محروم و نومید به مطلوب نخواهد رسید. منظور از عمل به حق یعنی در زمان غیبت، عمل به حق، عملی است که مورد تایید ولی فقیه باشد. ✍️منصور کمالی @HOWZAVIAN_kerman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔘 مناظرات پوپولیستی یا تمدنی! مناظرات چهاردهمین دوره‌ی ریاست جمهوری هم امشب پایان یافت؛ اما آنچه که همیشه در باب شیوه‌ی مناظرات مورد بحث است، تفاوت و به‌کارگیری دو نگاه پوپولیستی و تمدنی نسبت به مناظرات است. 🔸نگاه اول، نگاه پوپولیستی‌ست که این نگاه برگرفته از همان ایدئولوژی غرب و نگاه و افق غرب به حاکمیت است‌. غرب مردم را به بهانۀ دموکراسی پای صندوق می‌آورد و با وعده‌هایی رٲی اکثریت را کسب می‌کند و بعد پول و قدرت است که میان سیاستمدارانش دست به دست می‌شود. حال که نگاه غرب و سیاستمدارانش به دو عنصر حاکمیت و مردم صرفا اهداف شخصی‌ست، قاعدتا شیوه‌ی مناظرات و تبلیغات را هم صرفاً با محتواهای عوام فریب و پوچ مدیریت میکنند. از تبلیغات میدانی و رسانه‌ای گرفته تا طرز و لحن صحبت و ارائه برنامه در مناظرات برای صرف کسب رأی از مردم است. 🔹نگاه دوم، نگاه تمدنی(اسلام ناب) است که نگاهی تکاملی به انسان دارد. تکامل انسان بمعنای رشد فکری و رشد معنوی انسان است. انتخابات نشأت گرفته از جمهوریتی است که هدف آن جمهوریت همان تکامل و رشد فکریست، پس حال که هدف از تمدن اسلامی تحقق جمهوریت در بستر انتخابات است و مناظرات هم یکی از ابزار برای کمک به انتخاب مردم است را، باید به شیوه‌ی تمدنی مدیریت کرد و نه پوپولبستی.. 🔺اینکه به دلایلی مثل مشارکت توقع داریم که مناظرات به شیوه‌ی پوپولیستی که عواملی مثل عدم رشد فکری مردم را در پی دارد، مدیریت شود، قطعا این نگاه دور از آن نگاه تمدنی است. ✍️ علی رشیدی @HOWZAVIAN_kerman
🔘 افتراء زدن به خداوند توسط آقای ظریف آقای ظریف که در مقابل مردم ایران نعره می زند و در مقابل دشمنانشان لب‌هایش تا بناگوش باز میگردد در نطقش به قرآن تمسک نموده و دو آیه را با حذف آیات میانی به هم پیوند می زند و نتیجه دلخواه خود را که خلاف مراد خداوند است به خداوند نسبت می دهد و مصداقی از افترا را به نمایش می گذارد. آیات 55 تا 61 سوره انفال بیانگر چند نکته است : 1. بدترین جنبندگان نزد خداوند کافران بی ایمان هستند که هر بار که پیمانی با آنها بسته شود بدون رعایت تقوای حفظ پیمان آن را می شکنند. ( 55 -56) 2.برچنین کافرانی اگر در میدان نبرد دست یافتیم با ضربات سنگین بر آنها کسانی را که دنبال آنانند و قصد نبرد با جبهه حق را دارند بابد متذکر ساخت و درس عبرت آموزی به آنها داد(57) 3. اگر ترس خیانت وجود داشت که گروهی که با جبهه حق پیمان بسته اند ولی در صدد گریز از وفاداری به آن پیمانند ، هرگز جبهه حق بیم ناتوان شدن در مقابل باطل را در خود راه ندهد (58-59) 4.باید جبهه حق بنیه دفاعی و نظامی خود را آنچنان قوت ببخشد که در دل دشمنان رعب و وحشت انداخته و فکر تعرض را در ذهنشان بخشکاند (60) 5.در چنین شرایطی ( که جبهه حق از عدم نقض پیمان و خیانت نکردن دشمن اطمینان پیدا کرد) در صورت تمایل دشمن به صلح و مسالمت با توکل بر خداوند نسبت به مسیر صلح و مسالمت توسط جبهه حق موافقت گردد. حال قضاوت کنید که اگر کسی با حذف مطلب 2 و 3 و 4 فقط مطلب 1 و 5 را بعنوان تکلیف الهی به خداوند نسبت دهد آیا مرتکب افترا نشده است؟ ✍️ منصور کمالی @HOWZAVIAN_kerman
پاشو بدو برو رای بده تا روحانی و ظریف مملکتو به باد فنا ندادن پاشو معطل نکن یا علی @HOWZAVIAN_kerman
ببار چشم که تنها به داد ما برسد میان قبر، همین چند قطره اشک زلال @HOWZAVIAN_kerman
حَرمَلِه‌خِیرنَبینی‌گُل‌ِمَن‌نارَس‌بُود . . تیرِسِه‌شُعبِه‌نِمی‌خواست‌نَسیمی‌بَس‌بُود!(:💔" اَلسَّلامُ‌عَلَیْکَ‌یااَباعَبْدِاللّهِ‌الْحُسَیْن‹ع›🏴 @HOWZAVIAN_kerman
12.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
با اینکه غم داشتیم صاحب علم داشتیم عمومونو کشتن همینو کم داشتیم... @HOWZAVIAN_kerman
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 روز تاسوعا 🏴 واقعه تاسوعا از منظر امام صادق 🎙حجت الاسلام ابراهیم انجم شعاع @HOWZAVIAN_kerman
🔘 از تراژدی نوستالژی و امتداد جریان رسانه‌ای کربلا واحد کشتار و کشتن، از نفر به صدنفر و هزارنفر تغییر کرده و ما عین خیالمان نیست. همین الان که دارم این یادداشت را می‌نویسم عده‌ای در فلسطین زیر تیغ شمر زمانه و کشتار اسرائیل هستند. تراژدی کربلا ۶۱ هجری را درک کرده‌ایم و روز و شب عزاداری می کنیم و دغدغه اباعبدالله داریم اما کربلا زمانه را نمی بینیم؟ در کربلا چه اتفاق افتاد که امروز در غزه رخ نمی دهد؟ بستن آب را نمی بینیم در فلسطین؟ محدود کردن آذوقه و غذا را نمی بینیم در فلسطین ؟ انفجار و کشتار مظلوم را نمی بینیم در فلسطین ؟ مادر بچه از دست داده را نمی بینیم در فلسطین ؟ اذیت و آزار نوامیس را نمی بینیم در فلسطین ؟ دیگر چه باید رخ بدهد که کربلا برایمان تداعی شود؟ مسئله فلسطین ، مسئله‌ای است که امام خمینی نهضت خود را با آن شروع کرد، امام قبل از اینکه بگوید شاه باید از ایران برود، گفت اسرائیل باید از منطقه اخراج شود. پارازیت رسانه‌ای که عمر سعد در روز عاشورا ایجاد کرد و باعث شد امام حسین علیه السلام شناخته نشود یا به روایت خودشان شناخته شود ، همان پارازیت رسانه‌ای و محدودیت‌ها و ردلاین ها الان در دنیا نمی گذارد مظلومیت فلسطین و جبهه حق و باطل برای مردمان جهان روایت شود‌، نمی گذارد کودک کشی و مظلوم کشی روایت شود. یک خراش روی گوش ترامپ پیرمرد مریض جنسی، نمی‌گذارد هزاران قتل‌عام کودک روایت شود. غزه کربلای زمانه است. همانطور که رسانه های عمر سعد و ابن زیاد مردم را آماده کرد برای جریان و تراژدی کربلا، همان رسانه ها ما را آماده می کند برای تثبیت و پذیرفتن و مقابله‌ نکردن با اسرائیل و استکبار. آن چیزی که ما را در مقابل یزید و شمر و عمر سعد قرار میدهد،همان چیز باید ما را در مقابل اسرائیل قرار بدهد. همان چیز باید ما را در مقابل رژیم صهیون کودک کش قرار بدهد.وگرنه، یک جایی از تنظیمات و تفکرات ما مشکل دارد. وقتی بنی امیه را بازخوانی می کنیم مگر بجز اسرائیل می بینیم؟ ما اگر خط مبارزاتی کربلا و مسیر مبارزاتی کربلا را دنبال کنیم، امروز مقصد آن مسیر، غزه است‌. ماندن در سال ۶۱ هجری کار دلچسب و آسانی‌ست‌. نگه داشتن جریان فکری و مبارزاتی اباعبدالله در سال ۶۱ هجری کار ساده ای هست. اما ما نمی‌توانیم جریان تقابل با باطل را در جریان مبارزاتی اباعبدالله ببینیم و همان جریان را در اسرائیل نیبینیم. اگر اون روز می خواستیم در لشکر حسین علیه السلام باشیم و نبودیم و نتوانستیم، امروز باید در جبهه غزه و مظلوم باشیم. در تقابل با اسرائیل و جبهه باطل باشیم . امروز باید راوی و تداعی کننده کربلا زمانه باشیم. ✍ سجاد انجم‌شعاع, تاسوعای محرم ۱۴۴۶ @HOWZAVIAN_kerman
🔘 اعمال سفارش شده روز عاشورا: 1.مستحب است افراد در مراسم عزاداری شرکت کرده و مشغول عزاداری شوند و همچون کسی که عزیزترین فرد خویش را از دست داده، غم زده و اندوهگین باشند و کار کردن در روز عاشورا هر چند حرام نیست اما شایسته است شیعیان در این روز مشغول کسب و کار غیر ضروری نشوند. 2.شیعیان در این روز به یکدیگر تسلیت بگویند و چه بهتر است که با این جمله باشد عظم الله اجورنا بمصابنا الحسین علیه السلام. 3.بر قاتلان حضرت هزار مرتبه لعن سفارش شده است یعنی بگوید اللهم اللعن قتله الحسین علیه السلام. 4. زیارت عاشورا ثواب فراوانی دارد که می توان از راه دور و از راه نزدیک این زیارت را خواند. 5. سفارش  شده در روز عاشورا بدون قصد روزه از خوردن و آشامیدن خودداری شود و در وقت عصر مختصری غذا و آب استفاده شود. @HOWZAVIAN_kerman
🔘 سه معجزه در قامت رسانه‌ی الهی بعد از اتمام واقعه جانسوز ظهر عاشورا و شهادت حسین ابن علی علیه السلام همه بر این باور بودند که دیگر کسی نمانده، دیگر شعار و بیرقی نمانده، دیگر دریچه‌‌ای نمانده، دیگر پیام و پیام‌رسانی نمانده و دیگر رسانه‌ای نمانده. روی کاغذ و بر اساس پیش‌بینی و استراتژیک‌های بنی‌امیه، اباعبدالله علیه‌السلام هر چه کرده بود بالاخره در روز دهم باید به شهادت می‌رسیدند و حال که حسین علیه‌السلام را شهید کردند، نفسی راحت کشیدند از اپیدمولوژی و رسانه قدرتمند اهل بیت علیهم السلام. اما همانا که قرآن فرمود وَمَكَرُواْ وَمَكَرَ ٱللَّهُ وَٱللَّهُ خَيۡرُ ٱلۡمَٰكِرِينَ. برداشتم این است که هرچقدر شیوع و قدرت رسانه‌ای جبهه باطل و کفار قوی باشد لکن خدا را وارد معادلات و محاسباتشون نمی‌کنند و نمی‌دانند که قوی‌ترین و شایع‌ترین رسانه، رسانه و رسای الهی است. و اتفاقی رخ می‌دهد که هیچ کس انتظار نداشت. سری به نیزه بلند است در برابر زینب، خدا کند که نباشد سر برادر زینب‌‌. سر مطهر و مبارک را به نیزه زده و نشانه قدرت خود دانسته و جار زدند، لکن اگر نشانه ذلت بود که درپوش می‌گذاشتند و کتمان و پنهان میکردند. خب چه اتفاقی میفتد، معجزه‌ای رخ میدهد و سر قرآن می‌خواند. سر اباعبدالله بالای نیزه قرآن می‌خواند و سوره کهف را قرائت می‌کند. سوره کهف مبیّن یک معجزه الهی بود، قرآن خود معجزه الهی‌ست، سر منقطع بر نیزه‌که قرآن قرائت می‌کند هم خود معجزه است.« این یک معجزه‌ای در دل یک معجزه با قامت یک معجزه بود». جریان اصحاب کهف خودش یک معجزه‌ای در دل معجزه (قرآن کریم) است. خدا اصحاب کهف را در مقابل دشمنانشان یاری کرد و حسین علیه‌السلام را هم یاری خواهد کرد. این سر دارد متن دین را روایت میکند، مگر رسانه‌‌ی بنی امیه، حسین علیه‌السلام را خارج از دین و عترت نبی اسلام معرفی نکرده بود؟ همین‌ می‌شود که چهار ستون لشکر پسر سعد می‌لرزد. سری را که شما به نیزه زدید و به نشانه پیروزی جلو میبرید، و خدا دریچه‌ای رسانه‌ای باز می‌کند برای اهل بیت که احدی آن را محتمل نمی‌دانست‌. شما فکر میکنید بر کسی پوشیده میماند جریان حقانیت حسین علیه السلام؟ آیا شما این معجزه را میبینید و به این مکتب باور پیدا نمیکنید؟ اما فکر میکنید کسی از بین ۳۰ هزار نفر برگشت؟ نه. کسی تغییر رویه داد؟ نه. کسی از زیر سایه ظلمت خارج شد؟ نه. لیکن رسانه الهی برای اهل ایمان، راه رشد در ایمان را باز میکند و برای اهل کفر، راه رشد در کفر را باز می‌کند‌. آدمی که تاریک است و قلب او جز ظلمت نیست، وقتی در مقابل قرآن قرار میگیرد، در ظلمت خودش بیشتر فرو می رود و در بطلان‌ و نامقبولیت خودش مصمم تر میشود. وقتی حضرت زینب می فرمایند «اما فیکم‌ مسلم» و کسی حرفی نمی‌زند و سکوت مطلق فراگیر محفل میشود، این خودش یک مُهری است برای اثبات کفر و اعمالشان، مهری‌ است بر انتخاب غلطشان، مهری است بر ذلت و خباثتشان. آن کسی که دلش تاریک هست معجزه را هم انکار میکند اما این رسانه و این معجزه و این رخداد خودش یک‌ مهر تایید غیر رد است بر حقانیت و حق بودن اباعبدالله‌. این معجزه‌ی سر، یک دوراهی ایجاد میکند که همچنان زیر چتر رسانه های بنی امیه باقی میمانید؟ یا برمیگردید؟ رسانه بنی امیه جوری آنها را زیر باران خودش خیس کرده است که حتی شعله معجزه سر اباعبدالله و مظلومیت خاندانش آنها را گیرا نمیشود. مثل چوب خیسی که هرچه آن را به آتش بگیری اثری نمیبینی. خودش را غرق کرده است در رسانه بنی امیه که حتی سر حسین علیه‌السلام در حال خواندن قرآن هم اون را بر نمی‌گرداند . اما مهم این است که با کشتن حسین علیه السلام هم نمی‌توان شعله‌ی رسانه و مکتب حسین را خاموش کرد. این رسانه حق محض است ، نور مطلق است و این عملیاتی بود تا آن رسانه به دست حضرت زینب سلام الله علیها‌‌ برسد. و نتیجه ماجرا، دلگرم شدن جریان حق و رسانه‌ای که همچنان روشن و غیر قابل انکار است، می‌شود. حالا شما ببیند چقدر برچست بازنده به اباعبدالله میخورد؟ حالا شما ببیند رسانه و رسا چه کسی شعله‌ور است، یزیدیان یا حسین علیه‌السلام؟ خداوند هیچکس را در میانه نگه نمی‌دارد، همیشه امتحانی را رقم میزند که از میانه یا سقوط کنند یا صعود، یا جبهه حق و عترت محمدی را انتخاب کنند یا ظلمت و تاریکی و فرورفتگی در بطلان. سوره ای که قرائت شد سوره کهف بود. این سوره دوگانه یک عده‌ای قلیل، در مقابل عده‌ای کثیر از دشمنانشان هست، خب آیا این آیات قرآن مطابق واقعه کربلا نبود؟ آیا تداعی کننده نبرد عدل و حق با ظلم و باطل نبود؟ حتی تک آیه‌هایی که سر مطهر و مبارک اباعبدالله علیه‌السلام قرائت کرد تک‌ آیه‌های نقطه زنی بود، یک ضربه میز‌ند و آغاز یک دومینو در ذهن افراد است. ✍ سجاد انجم‌شعاع, عاشورای محرم ۱۴۴۶ @HOWZAVIAN_kerman
🔘 تمسک دختران بی حجاب به وهن مذهب وهن دین یا مذهب به معنای سبک جلوه دادن دین و مذهب در انظار عمومی دیگر ادیان و مذاهب است. بنابراین، اگر عمل مباح یا مستحبی به گونه‌ای انجام شود که باعث بدبینی جامعه و مردم دیگر ادیان نسبت به دین و یا مذهب شود، حرام است. وقتی اکتفا کردید به اینکه در مجلس اهلبیت فقط باید دلت پاک باشه اینها هم مهمان اباعبدالله هستند و از جمله حاج قاسم سوء استفاده کردید اینها هم دختران من هستند در نتیجه وهن مذهب اتفاق می افتد. اینگونه اتفاق ها نشان از نفوذ بی حجاب ها در هیئت ها و عزاداری ها است که باعث ترویج تفکر التقاطی خواهد شد. ✍️ابراهیم انجم شعاع @HOWZAVIAN_kerman
🔘 تفکر متوهمانه ژورنالیستهای اصلاح طلب 🔹قسمت یادداشت سردبیری روز گذشته‌ی روزنامه هم‌میهن، یادداشتی را با عنوان«مرید منیرالدین یا خلف مصباح یزدی» منتشر کرد؛ یادداشتی که آکنده از تناقضات، کج‌فهمی‌ها و دروغ‌ها بود، که بر خود وظیفه دانستم چند سطری را بنویسم که تاریخ و افرادش را وارونه تبیین و تحریف نکنند. ۱. یادداشتی که از کلمه به کلمه و حرف به حرف آن می‌توان پی برد که بغض چندین سالۀ دگراندیشان نسبت به آقای میرباقری هنوز نخفته است، از ربط دادن طرح نور به آقای میرباقری گرفته تا ربط مجلس خبرگان به جبهۀ پایداری و ریاست جمهوری. یادداشتی که مانند گفتار بچه‌ای ۶،۷ ساله می‌ماند که گریه، عصبانیت و بغض او نسبت به دیگران باعث شده که همه‌ی عقده‌ها و کینه‌توزی‌ها را به یکباره بیرون بریزد. نویسنده‌ی محترمی که قلم به دست شده ظاهراً اتمسفر فکری متفکرین انقلاب اسلامی(امام خمینی، رهبری و مصباح یزدی) را حتی از هشت فرسخی هم مشاهده نکرده، چه برسد که در این اتمسفر نفس بکشد و اندکی تفکر کند! اختلاف فکری علامه مصباح و آقای میرباقری با رهبری مبنایی نیست، اختلافی ساختاری است که این اختلاف بین عموم متفکران امری عادیست، اما اینکه این اختلاف باعث انشعاب و تضاد درون ساختار فکری حاکمیتی شود، جز کج فهمی نسبت به دو تفکر چیزی بیش نیست. علامه مصباح اختلافات علمی با رهبری داشتند، اما همواره نظر شخصی خود را همراه با ولایت پذیر فطری بیان می‌کردند، و استاد میرباقری هم بالتبع. ۲. حلقه‌ی ربط بین مجلس خبرگان، حمایت از جلیلی و انتخابات ریاست جمهوری را نمی‌توان یافت. ادعای گزافی است که کاندیدا شدن آقای میرباقری و حمایت او از جلیلی در ۹۲ و از شهید رئیسی در ۹۶ را سرایت دهید به میل کسب رهبری او برای جریان پایداری؛ به حق که وصل این حلقه‌های نامربوط سرشار از توهمات خیالی این نویسنده است. ۳. نگارنده‌ی محترم یادداشت مزبور، تأسف، تأسف و صد تاسف، که حتی اتمسفر فکری امثال سروش را هم درک نکرده‌اید(سروش که همواره هم حزبی شما بوده و هست). مخالفت فکری آقای میرباقری نسبت به مولانا، تیر نقدش را سمت آماج فکری سروش گرفته و نه رهبری، سروش معتقد است که متد فکری مولانا را باید در حاکمیت دخیل کرد(مثل همان نظریه معروف‌اش که بین عقل و ایمان، ایمان را ترجیح داده و راه مولوی را پیشی گرفته). اینکه نظام فکری رهبری نسبت به مولوی را تعمیم بدهید به یک توئیت فلان دگراندیش، دور از عقل، منطق و انصاف است. به راستی که آیت‌الله‌خامنه‌ای در کجای متد رهبری حکمرانی‌اش مدعی شده که مبنای فکری مولوی را مورد استفاده قرار داده؟! ۴. به برادران هم میهنم توصیه می‌کنم، برای مؤید حرف‌هایتان، از روشنفکران هم‌حزبی‌تان استفاده کنید، نه چندین دگراندیشی که جای کتاب، ابزاری مانند گوشی به دست می‌گیرند و جای فکر کردن فقط صفحات گوش را لمس می‌کنند و از وهمیات و خیال بافی‌های خودشان می‌نویسند. برای روزنامه‌ای با این یال و کوپال و تجربه قبیح است که نویسندگانش برای چندین توئیت دست به قلم شوند! صد البته که از تفکر ژورنالیستی اصلاح طلبی دور از ذهن نیست که ارتزاق فکری خودش را به دست امثال عبدالرضا داوری و عباس عبدی و امثالهم بسپارد. ۵. توصیه آخر هم خطاب به ژورنالیست‌های اصلاح طلب؛ تیغ آشفته‌ی به خون امثال مصباح و میرباقری را زمین بگذارید و بروید کتاب بخوانید، امام، رهبری و مصباح بخوانید. حدأقل اندکی سروش بخوانید که در این بزنگاه‌ها جوهر قلمتان متفکرانه مصرف شود نه متوهمانه. علی رشیدی✍ @andar_tamolat @HOWZAVIAN_kerman
🔘 حربه شناختی ظریف 💢 امروز تاکید بر زن بودن، غیر شیعه بودن و جوان بودن افراد کابینه پیشنهادی، سناریوی جدید ظریف است که منتظر واکنش سریع انقلابی هاست. 💢واکنش در مقابل زن بودن، منجر به برچسب زن ستیزی می شود آن وقت ظریف مدافع حقوق زنان خواهدشد. 💢واکنش در مقابل سنی بودن، منجر به برچسب مقابله با اقلیت های مذهبی می شود آن وقت ظریف مدافع اقلیت ها خواهد شد. 💢واکنش در مقابل جوان بودن، منجر به برچسب مقابله با آزادی می شود آن وقت ظریف مدافع آزادی جوانان خواهد شد. ‼️متاسفانه نمایندگان مجلس هم برای اینکه برچسب نخورند به وزرای پیشنهادی رای اعتماد می دهند. ✅ ما باید به جای واکنش نشان دادن فقط تاکید روی شایسته سالاری وزرای پیشنهادی بکنیم و هیچ گونه اعتنایی به مذهب و جنسیت و سن آنان نداشته باشیم. ✅در نتیجه به معیارهای ظریف در انتخاب کابینه توجه نداشته باشیم بلکه نقاط مثبت و منفی افراد کابینه را تبیین کنیم. ✍️ ابراهیم_انجم شعاع @HOWZAVIAN_kerman
🔘 چنگ زدن بر اریکه قدرت با تکرار تاریخ چقدر تکرار تاریخ عجیب است؛ روزی که عبیدالله ابن زیادها از طرف یزید، با همراهی سران فتنه‌گر و خواصی که سر در آخور بیت المال داشتند و منافع شخصی را بر حق ترجیح می‌دادند، مردم را فریفتند و با تطمیع و تهدید، در گام اول، فرستاده امام مسلم بن عقیل و در نهایت خود امام را تنها گذاشتند و واقعه حرّه را آفریدند... امروز دوباره به چنگ زدن بر اریکه قدرت امیدوار شدند. ✍مهدی پورمهدی @HOWZAVIAN_kerman
🔘 ترحم و تبعیض مثبت، توهین به اقشار و اقلیتهاست ♨️ سهيمه قائل شدن براي بعضي اقشار، با شايسته سالاري در تضاد است و نوعي تبعيض و بي‌عدالتي است. ♨️ سهميه دادن به زنان و اقليت‌ها و ساير اقشار، توهين به آنهاست. ♨️افرادی که فاقد صلاحيت لازم براي قرار گرفتن در جايگاه‌هاي مورد نظر هستند در واقع، ترحم به آنها می شود تا در آن جايگاه‌ قرار بگيرند. 💯 اين اقشار هرگز چنين توهيني را تحمل نخواهند کرد. ✍ابراهیم انجم شعاع @HOWZAVIAN_kerman
🔘 در صدد انتقام از عمود خیمه انقلاب ♻️ میدانید اوج اقتدار اصلاحات، تقریبا دو دهه‌ی گذشته بود، زمانی که دین در مصاف با آزادی‌های اومانیستی،ذبح شد. ♻️ اما از دل آن جوانانی رویش پیدا کردند که تفکر منحط داعش را هزاران کیلومتر در غرب آسیا سرجایش نشاند. ♻️ به رویش‌ها امیدوار باشیم مثل رهبر و ولی امر مسلمین، که در فتنه‌ها و غبارهای تهاجمات رسانه‌های حزبی سیاسی، جهاد تبیین را نشان دادند. ♨️ اصلاحات با پوسته جدید با تکیه بر اقلیتِ زن، زندگی، آزادی، آمده انتقام از عمود خیمه بگیرد. ♨️همان که در تاریخ بارها خواندید؛ پرسید: «چرا خون من را حلال شمردید؟!». گفتند: بغضا لأبیک. عمود خیمه انقلاب را دریابید. ✍️مهدی پورمهدی @HOWZAVIAN_kerman
🔘 اجر مرثیه خوانی علامه طباطبایی (ره): ای کاش من مرثیه خوان حضرت سید الشهدا بودم من حاضرم همۀ این سالیانی که مشغول درس و تالیف و فعالیت‌های علمی بوده ام بدهم و ثواب یک جلسه مرثیه خوانی ابا عبد الله الحسین را به من بدهند. @HOWZAVIAN_kerman
🔘«ترمیم و تعمیر» جایگزینِ «تخریب و تضعیف» در تنقید و خرده‌گیری اسلامی آقای ظریف نقش کلیدی در غارت و چپاولِ سفره ایرانیان در برجام داشته‌است و بارها عملکرد سقیم و نامقبولی از خود بجا گذاشته‌است و همینک از پایش را از حیطه تخصص و کاردانی خودش فراتر گذاشته‌است. اما مرتد خواندنش، تخریب کردنش، تضعیف کردنش، زیر سوال بردن دینش و ناموسش و طرد کردنش با شعارِ «ظریف گورت را گم‌کن»، شیوه‌ای مطابق با فرمایشات مقام معظم رهبری و اصول و منش اسلامی نیست. بلکه برای سر عقل آمدنش باید انتقادی اسلامی به‌قصد اصلاح و ترمیم داشته باشیم. تنقید و خرده‌گیری نسبت به یک مسئول در نظام آنتی‌اسلامی و طاغوتی با تنقید نسبت به یک مسئول در نظام اسلامی و ایرانی، بسیار ناهمگون است. انتقاد به یک مسئول در نظام اسلامی باید سازنده، یکسوساز و اسباب تقطیر باشد و حاوی راهکاری هوشیارانه، طریقی چهارچوب‌دار و منوالی راشد برای بهبودی، معالجه و جبران مافات باشد. دربایست و احتیاجِ آنکس که مسیری را کج‌روی کرده است، دوربرگردان و تبیین مسیرِ صحیح و میانبُر است. دور دستان را به احسان یاد کردن همت است ورنه هر نخلی به پای خود ثمر می‌افکند. ✍️ سجاد انجم‌شعاع @HOWZAVIAN_kerman