🔘 جای مجرمان زندان نیست؟!!!
از جناب دکتر پزشکیان و رئیس دادگستری و مسئول زندانها، درخواست میکنیم: دکتر خاوری، دکتر شهرام جزایری اقتصاددان خبره بابک زنجانی و سایرین...(و مسئول دبش) را پیگیری شخصی کنید تا ایشان ابتدای مهرماه سر کار اقتصادیاش حاضر باشد و تاخیر نخورد.😂
جای اقتصاد دان منتقد ساختار اقتصادی (از جمله دبش)، تو زندان نیست.😂
✍️ مهدی_پورمهدی
#نویسندگان_حوزوی_کرمان
@HOWZAVIAN_kerman
« انتقاد عفونتزا »
انتقاد و گلهمندیِ مطابق با مبادی اسلامی یکی از اصول برجسته و حیاتی در تعاملات اجتماعیِحقیقی و مجازی است.
خردهگیری نسبت به یک مسئول در نظام طاغوتی، با تنقید نسبت به یک مسئول در نظام اسلامی بسیار متفاوت است.
بایستهها و ضروریات انتقاد در جامعه اسلامی به چه صورت است؟
۱. نیت خالصانه و اصلاحگرانه:
انتقاد باید با نیت صواب و اصلاح و سازندگی انجام شود. غایت از آن باید بهبود وضعیت و رفع مشکلات باشد، نه تخریب و تضعیف شخصیتها و نهادها.
و ما أُمِروا إلا لِيَعبدوا الله مُخلِصينَ له الدِّينَ...
۲. احترام به کرامت انسانی:
انتقاد دیپلماتیک، باید به کرامت و شخصیت افراد، احترام و کرنش ببخشد. بهرهجویی از الفاظ توهینآمیز و تحقیرآمیز نه تنها کجخلقی و رذل است، بلکه میتواند باعث ایجاد تنش و توفیر شود.
افسوس بر مجاهدی که مجاهد دیگر را ریشدراز و عمامهصورتی و هزاران القاب خفتبار دیگر مینامد...
عسى أن يَكُنَّ خَيراً مِنهُنّ وَلَا تَلمِزوا أَنفُسَكم وَلَا تَنابَزوا بالألقاب بِئسَ الإسمُ لِإسمُ الفُسُوقُ بَعدَ الإِيمان...
۳. استناد به منابع موثق:
انتقاد باید منوط بر یقینیات و منابع معتبر و مستند باشد. بهرهجویی از شایعات، ظنّیات و گمانهای شاذ میتواند به بیاعتمادی و تفرقه دامن زند.
يا أيها الذين آمنوا اجتنبوا كثيرا من الظن إن بعض الظن إثم...
۴. اهمیت به دیدگاه مخالف(دگراندیش): این منش و این کردار، احترام به تنوع دیدگاهها و تقویت فرهنگ گفتوگو را مصور میکند.
وَ شاوَرهم فی الامر...
۵. ارائه راهکار راشد و سازنده:
انتقاد باید حاوی راهکاری هوشیارانه، طریقی چهارچوبدار و منوالی راشد برای معالجه و جبران مافات باشد.
ادع الی سبیل ربک بالحکمة والموعظة الحسنة وجادلهم بالتی هی احسن ...
۶. پاسداشتن عدالت و انصاف:
نمیتوان به سبب کشمشهای شخصی یا حزب سیاسی، انتقاد غیرمنصفانه و جانبدارانه انجام داد.
وَلَا يَجرِمَنَّكم شَنَانُ قَوم على ألا تَعدِلُوا اعدِلُوا هو أَقرَبُ لِلتَقوَى...
۷.تعیین زمان و مکان مساعد و توجه به تأثیرات اجتماعی:
انتقاد در جامعه اسلامی باید با توجه به تأثیرات اجتماعی آن انجام شود و نباید مخرب باشد، نباید همبستگی و وفاق را عفونی کند. انتقادی که باعث ایجاد تفرقه و کشمش در جامعه شود، نمیتواند سازنده و مفید باشد بلکه یک عفونت است.
إِنّمَا المؤمِنُونَ إِخوَةٌ فَأَصلِحُوا بَينَ أَخَوَيک...
✍ سجاد انجمشعاع
#نویسندگان_حوزوی_کرمان
@HOWZAVIAN_kerman
✍️یک نویسنده، بی تردید نخبه است✍️
🌤با ما تبلیغ مکتوب خود را در سامانه شمع سازمان تبلیغات ثبت کنید.
🌤با ما عضویت در شبکه نویسندگان حوزوی کشور را تجربه کنید.
🍃اینجا فضایی برای نشر دیدگاه نویسندگان حوزوی استان کرمان است.
#حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای
✒️✒️✒️ارسال تحلیل، یادداشتها و نظرات 👇
@anjomshoa1360
لینک عضویت👇👇
https://eitaa.com/HOWZAVIAN_kerman
#جهاد_روایت
#نویسندگان_حوزوی_کرمان
@HOWZAVIAN_kerman
! اجازه نوشتن بدیم !
انشاءنویسی؛
▫️یکی از بهترین راههای یادگیری، نوشتن است.
▫️در انشاءنویسی و نوشتن، ضریبیادگیری بالای ۳۰درصد است.
🤔متاسفانه انشاءنویسی در مدارس بدترین درس القاء شده بود و همه از آن فراری بودند که خلاقیت و تفکر را ازبین برد و بدتر از آن آموزش و پرورش آن را حذف کرد.
✍️ابوالفضل انجمشعاع
#نویسندگان_حوزوی_کرمان
@HOWZAVIAN_kerman
🔘شهادت، آرمان و کمال انسان است؟
✍🏻معصومه پازکی
🔴مصطفی ملکیان متفکر اصلاح طلب در برنامه ای با عنوان "مستند معنا" به موضوع شهادت می پردازد و در تلاش است تا با جداانگاری عقلانیت و اخلاق با دین و مذهب شهادت بر محور عقلانیت و اخلاق را ستایش و متعلق به ملت و شهادت در راه دین و مذهب را ذم و بهانه ای برای حفظ قدرت و سرمایه حکومت بر شمارد.
او برای رفع توهم متدینین ادامه می دهد شهادت آرمان نیست بلکه وسیله ای است تضمین شده برای رسیدن به رضای الهی، مقام قرب یا به ورود به بهشت. او آرمان را مطلوب بالذات و فی نفسه می داند که انسان به خاطر آن زندگی می کند و شهادت را مطلوب بالذات نمی داند زیرا از انظر ایشان انسان زندگی نمی کند برای کشته شدن بلکه وسیله ای تضمین شده است برای اینکه متدین را به مقام رضا و تقرب و ورود به بهشت برساند.
🔴جناب ملکیان چنان عقلانیت را در مقابل دین و مذهب قرار داده که گویا هیچ ربطی به هم ندارند و از همان ابتدا مغایر یکدیگر بوده اند در حالی که اثبات آموزه های دینی با عقلانیت است.
در فرهنگ دینی شهادت آرمان فرد متدین است چرا که او زندگی نمی کند برای کشته شدن بلکه زندگی می کند برای تکامل و رسيدن به مقام قرب الهی كه اوج آن به شكل شهادت در راه خدا تجلّى مىكند.
شهادت کمال انسان متدین است که در سایه اعتقادات برحق دینی و عبادت و بندگی به آن نائل می شود.
#نویسندگان_حوزوی_کرمان
@HamQalam
@HOWZAVIAN_kerman
▪️اگر چه لایق وصل تو نیستم اما
▪️ز دست رفته دلم در جوار سامرّا
▪️به عشق دیدن سرداب می تپد هردم
▪️دلِ شکسته، دلِ بی قرار سامرّا
🏴 شهادت جانسوز حضرت امام حسن عسکری علیهالسلام بر عموم شیعیان جهان تسلیت باد.
#شهادت_امام_حسن_عسکری
#امام_زمان
#نویسندگان_حوزوی_کرمان
@HOWZAVIAN_kerman
🔘مروجین عیدالزهرا(عمرکشون) چه کسانی هستند؟!
💢در جشن عمرکشون،شاهد صحنه هایی مضحک،پوشیدن لباس های قرمز و بیان اشعار مبتذل هستیم.شرکتکنندگان در جشن عمرکشون، شکسته شدن تابوها را تجربه میکنند.از جمله ویژگی این جشن، استفاده از ادبیات ممنوع و نامتعارف است.در جامعه ما، جدیترین تابوها، تابوهای جنسی است.به کار بردن این ادبیات در مکانهای عمومی، پذیرفته شده نیست اما در جشن عمرکشون، این تابو شکسته میشود.
💢قبلا این جشن ها به صورت عمومی برگزار می شده اما پس از فتوای ممنوعیت مراجع تقلید شیعه، این جشن ها به صورت خصوصی در زیرزمین یا پارکینگ منازل برگزار می شود.
♨️از جمله مروجین و برگزارکنندگان این جشن مضحک، جریان سید صادق شیرازی است که به پشتوانهای مذهبی توسل میجویند؛ لزوم تولی و تبری که در روایتها به آن توصیه شده است. در حالی که تولی و تبری، یعنی اینکه انسان از لحاظ عاطفی، قلب خود را از محبت خدا، پیامبران و ائمه و جانشینان آنان و مومنان پُر کند و بغض و کینه دشمنان آنها را به دل بگیرد.
♨️آقای سید صادق شیرازی توجیه می کند که نهم ماه ربیع الاول روزی است که در روایت به «غدیر ثانی» تعبیر شده است، ایشان قرار دادن این روز را به عنوان غدیر ثانی در کنار روز هیجدهم ماه ذی الحجه روز عید غدیر، به عنوان تولی و تبری مکمل یکدیگر هستند و هیچ یک از دیگری جدا نیست.
♨️مریدان ایشان با برگزاری اینگونه مراسمات، وحدت بین شیعه و سنی را ذبح می کنند. در حالی که طبق آیات و روایات، دشنام دادن به مقدسات مذاهب دیگر نهی شده است.
✍ابراهیم انجم شعاع
#آغاز_ولایت_امام_زمان
#نویسندگان_حوزوی_کرمان
@HOWZAVIAN_kerman