eitaa logo
نویسندگان حوزوی کرمان
239 دنبال‌کننده
136 عکس
34 ویدیو
3 فایل
✍️یک نویسنده، بی تردید نخبه است✍️ 🌤نوشتن، اکسیژن است و نویسندگی، نان شب. 🍃اینجا فضایی برای نشر دیدگاه نخبگان حوزوی استان کرمان است. #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای ✒️✒️✒️ارسال یادداشت‌ها و نظرات 👇 @anjomshoa1360 #جهاد_روایت
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘فلسطین، کلید رمزآلود فرج! رهبری: فلسطین کلید رمزآلودی است که درهای فرج را به روی امت اسلامی می‌گشاید. @khatevali @HOWZAVIAN_kerman
🔘مجمع مروجین یاس 💢امروزه گروهی بی بصیرت از درون می‌کوشد تا با القای هراس از قدرت‌های خارجی و بیان گزافه‌گویی‌هایی از توان دشمن، جامعه را به پذیرش انفعال سوق دهند. 💢آیه‌ی شریفه‌ی «يُرِيدُونَ لِيُطْفِؤُوا نُورَ اللّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللّهُ إِلاّ أَن يُتِمَّ نُورَهُ» (توبه، ۳۲) بیانگر توهمات باطل افراد این مجمع است که به‌واسطه‌ی هراس‌افکنی و تحریک افکار عمومی می‌کوشند نور حقیقت را کم‌فروغ جلوه دهند. 💢بنابراین خواص با بصیرت و علمای همیشه در صحنه برای تطهیر این لکه‌های ننگین، ناقلان یأس، مبلغان انفعال گرایی و مروجان تضعیف ملی، باید سکوت خود را بشکنند و به فریضه جهاد تبیین ، لبیک بگویند. ✍️ابراهیم انجم شعاع @HOWZAVIAN_kerman
در کمال تأسف باخبر شدیم حجت الاسلام سید محمد رضا غیاثی کرمانی استاد گرانقدر دار فانی را وداع گفت. این ضایعه بزرگ رابه خانواده ارجمند ایشان تسلیت عرض می نماییم و از خداوند متعال برای ایشان طلب مغفرت کرده و برای خانواده محترمشان صبر جمیل مسئلت می نماییم.. @HOWZAVIAN_kerman
🔘عوامل موثر در بی انگیزگی طلاب 1- مشاهده مشکلات و نیازهای فراوان جامعه و عدم تاثیر گذاری روحانیت: جوان امروز اگر چه به خاطر فضای نامناسب فرهنگی مقداری دچار ضعف های تربیتی شده اما به برکت انقلاب دارای نقاط مثبتی نیز شده است که از آن جمله روحیه تحول خواهانه و دغدغه مند نسبت به مشکلات است حالا چنین جوانی وقتی وارد حوزه می شود آن هم با آن تصوری از روحانیت که در ذهن خود دارد، مواجه می شود با عده ای از روحانیونی که نه تنها از جهت ایمانی و تقوائی در آن مرتبه مورد انتظار او نیستند بلکه کار چندانی برای برطرف کردن مشکلات جامعه نیز از دستشان برنمی آید، با این اوضاع طبیعی است که او آینده خودش را نیز به همین صورت تصور کند و پیش خود بگوید اگر قرار است کارکرد من در جامعه همین باشد پس دیگر چه نیازی به این همه درس خواندن. ادامه دارد..... ✍️سید مرتضی خلیلی @HOWZAVIAN_kerman
🔘 در سودای فقه تجدد نقد و بررسی پروژه فکری مرحوم داود فیرحی ۱. سوابق فکری سیاسی داود فیرحی/ قاسم روانبخش ۲. توسل به متشابهات و متشابه نمودن محکمات برای تحقق لیبرالیسم/ علیرضا جوادزاده ۳. پروژه ناتمام/ احسان تاجیک ۴. از تأکید بر اندیشه سیاسی تا اهمیت دادن به جریان‌های سیاسی در جهان اسلام/ محمد مسجد جامعی ۵. بازخوانی رویکرد روش‌شناسی دکتر فیرحی/ ذبیح‌الله نعیمیان ۶. داود فیرحی؛ در کشاکش فقه سیاسی و تجدد/ سید علی محمودی ۷. هفت رهاورد حیات فکری و سیاسی مرحوم فیرحی/‌هادی خانیکی ۸. رابطه فکر و تجدد از منظر مرحوم داود فیرحی/ محمود شفیعی، عبدالوهاب فراتی، احمدرضا یزدانی مقدم ۹. از نقد روشنفکران دینی تا نقد ایرانشهری‌ها/ میثم بادمچی ۱۰. چهارده نکته درباره اندیشه‌‌های مرحوم داود فیرحی/ رسول جعفریان ۱۱. رویکرد نقادانه دکتر فیرحی به سنت و بازسازی آن در دنیای امروز/ محمدتقی فاضل میبدی ۱۲. داعیه‌داری برای اسلام، تئوری پردازی برای جریان اصلاحات/ محمدجواد نوروزی ۱۳. فیرحی و خوانش روزآمدی از فقه سیاسی شیعه/ محمدجواد ارسطا ۱۴. فیرحی و توجیه قانون مدرن و دموکراسی در چارچوب شریعت/ محمدجواد غلامرضاکاشی ۱۵. تسری تفکر غربی به فقه سیاسی با نگاه شبه فوکویی/ موسی نجفی ۱۶. فیرحی با هرمنوتیک به‌دنبال نوسازی در فقه بود/ ابوالفضل شکوری ۱۷. ایجاد حق نظارت مردم از فقه/ ناصر مهدوی ۱۸. فیرحی؛ از قم تا نیاوران/ محمدعلی لیالی ۱۹. فیرحی؛ وارث خواجه نصیر طوسی/ محسن بهاروند,نعمت‌اله مظفرپور ۲۰. فیرحی، سنت و دنیای جدید/ محسن الویری @HOWZAVIAN_kerman
🔔همایش مجازی ادبیات قرآنی ویژه طلاب برگزار می شود https://hawzahnews.com/xddMC @HOWZAVIAN_kerman
هدایت شده از یا مهدی ادرکنی
سلام علیکم اگر طلبه و روحانی هنرمندی(خواهر و برادر تفاوتی ندارد) در زمینه های هنری: ✅ تواشیح - سرود - صوت و لحن قرآن - مرثیه خوانی - منبر - مناجات خوانی - ادعیه خوانی - سخنرانی - کارگردانی - بازیگری - فیلم نامه نویسی - نمایشنامه نویسی - مستند - کلیپ - خوشنویسی - گرافیک - کاریکاتور - طراحی - نقاشی و .... می شناسید،این جشنواره را معرفی کنید. تشکر
سلام علیکم ✅ فراخوان ارسال آثار دهمین جشنواره هنر آسمانی ویژه طلاب و فضلای حوزه های علمیه (برادران و خواهران) ✅ راهنمای ارسال آثار جهت شرکت در دهمین جشنواره هنر آسمانی سال 1403: 1 - روی نشانی http://honareasemani.ismc.ir کلیک کنید. 2 - گزینه 👈 ((ورود)) بالای صفحه را انتخاب کنید. 3 - در این مرحله وارد صفحه اصلی پیشخوان حوزه خواهید شد. پس از ورود نام کاربری و رمز پیشخوان حوزه خود،وارد صفحه سایت جشنواره هنر آسمانی خواهید شد. ✅ توجه: اگر پیامک دریافت نکردید،گزینه ussd را انتخاب فرمایید. 4 - پس از احراز هویت طلبگی، سامانه هنر آسمانی،شما را به عنوان طلبه شناسایی کرده و با کلیک بر روی گزینه قرمز 🔴 رنگ ((ارسال اثر))،وارد صفحه فرم ثبت‌نام شده و می توانید اثر یا آثار خود را ثبت کنید. 👆👆👆👆 ✅ توجه داشته باشید که حجم اثر شما باید کمتر از ۶۴ مگابایت باشد. 🔻🔻🔻🔻🔻🔻 📢کانال رسمی معاونت تبلیغ وامور فرهنگی حوزه علمیه برادران استان کرمان 👇عضویت👇 eitaa.com/Tabligh_kerman
🔘 اهم دستاوردهای محور مقاومت دستاوردهای ارزشمند محور مقاومت اسلامی در فلسطین و لبنان عبارتند از : 1.سرعت بخشیدن به هلاکت و نابودی رژیم صهیونسیتی این رژیم نتوانست با مظلوم نمایی خود، یهودیان عالم را جلب اسرائیل کند. 2.آشکار شدن هر چه بیشتر ضعف گفتمان غرب تحمل این همه جنایات رژیم کودک کش این دو دستاورد را به ارمغان آورده است که بسیار قابل اهمیت است. ✍️ ابراهیم انجم شعاع @HOWZAVIAN_kerman
🔘عوامل موثر در بی انگیزگی طلاب 2️⃣ احساس عدم تناسب محتوائی دروس حوزه با نیازهای جامعه: ♻️امروزه دروس حوزه مقدمه کسب اجتهاد است یعنی سیستم موجود هدفش فقط تربیت مجتهد است. ⁉️آیا لازم است همه طلاب مجتهد شوند؟ ⁉️ آیا اصلاً همه آنها توان و استعداد اجتهاد دارند؟ ⁉️آیا ما به مبلغ و استاد و مدیر و مربی و نماینده مجلس و مؤلف و امام جمعه و...نیاز نداریم؟ ⁉️ آیا اصلا همان کسی که می خواهد مجتهد شود نباید سواد تبلیغی و سیاسی و اجتماعی و... هم داشته باشد؟ 💢در کجای برنامه های درسی حوزه اینها گنجانده شده؟ آن زمان که طلبه ها سالها با خیال راحت به درس و بحث و تدریس همان دروس می پرداختند این همه نیازهای مهم و فراوان دستشان را به سوی او دراز نکرده بودند، با این وضعیت طلبه ما وقتی ملبّس می شود تازه می فهمد که چیزی برای عرضه به جامعه ندارد. 💢چگونه توقع داریم که طلبه بنشیند و باز هم همان دروس را با جان و دل بخواند؟ ادامه دارد..... ✍️سید مرتضی خلیلی @HOWZAVIAN_kerman
💠 پیروزی نتیجه تشکیلات اصولی 🔰 از همان اوایل حمله رژیم غاصب صهیونیستی به جنوب لبنان و ترور شهید سیدحسن نصرالله و فرماندهان ارشدحزب الله لبنان و تخریب خانه ها و آواره شدن مردم در جنوب لبنان،مخالفین حزب و معاندین با پاشیدن بذر ناامیدی و سم پاشی های رسانه ای در بین مردم و تخریب اذهان کارحزب رو تمام شده قلمداد میکردند اما وقتی که درکف میدان حاضر میشدید،مردم به حزب اعتماد ویژه ای داشته و پیروزی را قطعی می دانندو ذره ای یاس به دل خود راه نمی دهند،این اطمینان حاصل سازماندهی و اصول قوی بین تشکیلات حزب است. ♻️حال که رژیم غاصب قافیه را باخته و دگر تاب جنگیدن با رزمندگان شجاع حزب الله را ندارد و آتش بس اعلام نموده،این به معنای پیروزی کامل حزب الله در جنگ با اسراییل است. نتیجه کار تشکیلاتی اصولی یعنی موفقیت در همه میدان هاست. «کارباید تشکیلاتی باشد» ✏️حمیدشکوهی @HOWZAVIAN_kerman
⚫️ بلک فرایدی؛ کلان‌پروژهٔ فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی 🖊سجاد انجم‌شعاع ▪️در جهانی که ایدئولوژی «سرمایه‌داری» به‌عنوان نیروی مسلط بر ساختارهای اجتماعی و اقتصادی، «مصرف‌گرایی» را به‌عنوان اصولی ثابت و بنیادین در کانون گفتمان خود قرار داده است، «بلک فرایدی» به‌عنوان نمادی برجسته و تأثیرگذار از این طرز تفکر ظهور می‌کند. این روز که در ظاهر تنها یک رویداد اقتصادی به‌شمار می‌رود، در حقیقت محملی است برای: ۱. تحمیلِ سبک زندگی غربی ۲. تقویت هژمونی نظام سرمایه‌داری ۳. تضعیف ارزش‌های فرهنگی، معنوی و اجتماعی جوامع دیگر. بلک فرایدی فراتر از یک فستیوال خرید و تخفیف، در ماهیت خود ابزاری پیچیده و ماهرانه است که به‌طور مستقیم به پروژه‌ای فرهنگی و سیاسی تبدیل شده است. این رویداد، به‌نوعی در راستای تغییر ذائقه‌ها و گرایش‌های فردی و جمعی در جوامع غیرغربی عمل می‌کند و با ترویج مصرف‌گرایی بی‌حد و مرز، به‌دنبال تحمیل فرهنگ و ارزش‌های مبتنی بر سرمایه‌داری به دیگر نقاط جهان است. به این ترتیب، بلک فرایدی بیش از آنکه یک اتفاق اقتصادی باشد، به‌عنوان بخشی از پروژه‌ای فرهنگی-اقتصادی عمل می‌کند که هدف آن استحاله و تبدیل جوامع به مصرف‌کنندگان بی‌چون و چرا و در نهایت حذف تمایزات فرهنگی و تاریخی آن‌ها از هویت‌های اصیل خود است. ▪️مصرف‌گرایی افسارگسیخته و انحراف از میانه‌روی اسلامی: یکی از ویژگی‌های بارز «بلک فرایدی»، ترویج مصرف‌گرایی بی‌حساب و کتاب و رقابت بی‌امان بر سر کالاهای غیرضروری و تجملی است. این پدیده که در درون خود نوعی اشتیاق به مصرف را به وجود می‌آورد، به‌طور شگفت‌انگیزی با آموزه‌های اسلامی(مصداقی پرواضح: وَكُلُوا وَاشْرَبُوا وَلَا تُسْرِفُوا إِنَّهُ لَا يُحِبُّ الْمُسْرِفِينَ) در تضاد است؛ در این فضا، بلک فرایدی با تمرکز بر نیازهای کاذب و القای تصورات غلط درباره ضرورت «کالاهای لوکس»، از انسان مسلمان جامعه‌ای می‌سازد که به‌جای توجه به ارزش‌های معنوی، اخلاقی و ضروریات واقعی زندگی، خود را در دام تبلیغات اغواگرانه برندهای «چندملیتی» و کالاهای فاقد ارزش اساسی می‌اندازد. این روز، نه‌تنها نمادی از اسراف و تبذیر است، بلکه به‌طور ضمنی پیام‌آور رفتاری است که در آموزه‌های اسلامی، مصداقی از عمل به دست طاغوت قلمداد می‌شود. ▪️تحمیل فرهنگ مصرف‌گرای غربی: بلک فرایدی، فراتر از یک رویداد اقتصادی، ابزاری است برای نفوذ فرهنگی و استحاله ارزش‌های اسلامی. «سبک زندگی غربی»، با محوریت «مصرف و لذت‌گرایی»، از طریق چنین رویدادهایی تلاش می‌کند تا هویت فرهنگی دیگر جوامع را مستحیل کند. این همان چیزی است که رهبر معظم انقلاب از آن با عنوان «تهاجم فرهنگی» یاد می‌کنند؛ پروژه‌ای که هدف اصلی آن تغییر باورها و رفتارهای جامعه‌ی اسلامی است. ▪️تشدید بی‌عدالتی اقتصادی: بلک فرایدی، بیش از هر چیز، به تقویت ساختارهای «سرمایه‌داری کلان» و «تعمیق شکاف‌های طبقاتی» می‌انجامد. این روز، به‌عنوان یک ابزار تبلیغاتی قدرتمند، در دستان شرکت‌های چندملیتی به‌وسیله کمپین‌های گسترده و فریبنده، سود کلانی را به جیب می‌زند و در مقابل، قشرهای کم‌درآمد و محروم که حتی از عهده خریدهای تخفیفی و اغواگر این روز برنمی‌آیند، به‌طور فزاینده‌ای به حاشیه رانده می‌شوند. این روند، نوعی بازتولید نابرابری‌های اجتماعی و اقتصادی است که در آن، تنها معدودی از قدرتمندان اقتصادی از این چرخه سودآور بهره‌برداری می‌کنند، در حالی که اکثریت مردم در دایره فقر و محرومیت به دام می‌افتند. ▪️فروپاشی ارزش‌های اخلاقی و انسانی: رفتارهای خشونت‌آمیز و رقابت‌های بی‌رحمانه‌ای که در خلال بلک فرایدی میان مشتریان رخ می‌دهد، به‌وضوح نمایانگر عمق بحران اخلاقی در این رویداد است. از یک‌سو، کشمکش‌های فیزیکی و برخوردهای تهاجمی برای دست‌یابی به کالاهای تخفیفی، همچون انعکاسی از دیوانه‌وار شدن انسان‌ها در جستجوی کالای مصرفی، هرگونه مفهوم انسانیت و کرامت را به چالش می‌کشد. این در حالی است که رقابت ناسالم خریداران برای جلب توجه دیگران و ایجاد اغواهای تبلیغاتی، در واقع به‌نوعی سوق دادن افراد به‌سوی رفتارهای فردگرایانه و خودخواهانه است که حقوق و احترام به دیگران را به‌کلی نادیده می‌گیرد. این پدیده، در پس‌زمینه خود، بازتاب‌دهنده یک تحریف جدی در اصول اخلاقی است که در آموزه‌های اسلامی، همچون رعایت «انصاف»، «احترام به حقوق دیگران» و «روح تعاون اجتماعی» تأکید شده است. https://eitaa.com/RevaghFekr @HOWZAVIAN_kerman