1_1375134537.mp3
37.73M
"شاخصهای ترکیبی عدالت"
گروه عدالت اجتماعی
پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی
در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه
@Habibollah_Babai
1_1375122436.mp3
35.19M
"عدالت اجتماعی و دولت از منظر علامه طباطبایی"
گروه عدالت اجتماعی
پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی
در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه
@Habibollah_Babai
1_1375144036.mp3
40.74M
"گونه شناسی مسائل عدالت آموزشی"
گروه عدالت اجتماعی
پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی
در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه
@Habibollah_Babai
یادداشت های آمریکا، قسمت چهل و نهم (کَلَک یا بیکلکی در بازار)
یکی از نکتههای قابل توجه در بازار، تطابق بین تصویر و محتوای کالا بود. مثلا اگر روی بستۀ بیسکویت تصویر 10 گرم پسته دیده میشد، واقعیتِ همان ده گرم پسته را میشد در داخل بسته نیز پیدا کرد. این یکی از نمونههای بیکلکی در بازار بود.
یکی از روزهای خوب تخفیف در بازار، برای خرید لباس به یکی از مراکز خرید رفتیم. تخفیفی که روی شلوار چسبانده بودند 75 درصد بود، ولی وقتی خواستیم به صندوق پرداخت کنیم، صندوقدار گفت که این شلوارها شامل تخفیف 75 درصد نمیشود. به صندوقدار گفتم که خب خودتان همین مقدار تخفیف روی جنس زدهاید. مسئول مربوطه لحظهای برای بررسی مجدد رفت، بعد از چند دقیقه برگشت و گفت بله اشتباه از ما بوده است. ایشان برای ما 75 درصد تخفیف را اعمال کرد و بعد تیکت تخفیف 75 درصد را از روی کالای مربوطه برداشت. البته در سفرهای بعدیام به اروپا در اتریش خلاف این قصه را دیدم که متصدی فروش به من گفت میزان تخفیف اعلامی اشتباه شده و درصد تخفیف را هم در خرید من اعمال نکرد.
به رغم چنین شفافیت اقتصادی در بازار، مواردی از کلک اقتصادی نیز میشد دید. حساب بانکی من مربوط به بانک واکویا بود. یک روز دیدم که 33 دلار از حسابم کم شده، با خودم گفتم شاید جایی خرج کردهام و حواسم نبوده. دوباره فردا دیدم که 33 دلار و چند سِنت از حسابم کم شد، تردید کردم. روز سوم دوباره همین قصه تکرار شد که به بانک مراجعه کردم و موضوع را اطلاع دادم. بانک با پذیرش خطا، کارت بانکیام را ابطال کرد، نزدیک به صد دلار به حسابم برگرداند و نامهای مبنی بر عذرخواهی تحویل من داد.
از یکی از دوستان اقتصاد خوانده در شارلوتسویل قصه را پرسیدم به من گفت که بله برخی بانکها به صورت رَندمی هر از چندگاهی از برخی از مشتریها عدد ناچیزی را کم میکنند، خب کسانی که متوجه میشوند مبلغ کسر شده به حسابشان عودت مییابد و بانک هم عذرخواهی میکند، تعداد کسانی زیادی هم هستند که به خاطر تراکنش مالی زیادشان اصلا متوجه ماجرا نمیشوند و بدینترتیب سود کلانی عاید بانکها میشود.
@Habibollah_Babai
"ژئوپلتیک آشوب و مسئله امنیت در جهان اسلام" در چهاردهمین نشست از سلسله نشستهای راهبردی تمدنی
با حضور دکتر متقی استاد تمام دانشگاه تهران
@Habibollah_Babai
✅ برگزاری هشتمین هفته ✅
"سلسله نشستهای معرفتی-تهذیبی-تمدنی"
ویژه اعضاء هیئت علمی و اساتید دانشگاه های سراسر کشور
🔰 سلسله نشست اخلاق:
استاد: حجت الإسلام و المسلمین استاد محمدرضا عابدینی
موضوع: سلوک جمعی و حرکت کاروانی
زمان: پنج شنبه ۹ دی ماه۱۴٠٠ ساعت ۱۲:۳٠
🔰 سلسله نشستهای تمدنی:
استاد: دکتر مهدی ضرغامی
موضوع : امنیت آبی و آینده تمدن اسلامی
زمان: پنج شنبه ۹دی ماه۱۴٠٠؛ ساعت ۸:٠٠
🔰 سلسله نشستهای الهیات تطبیقی:
استاد: حجت الإسلام و المسلمین دکتر مهدی ساداتی نژاد
موضوع : گستره دین در حکومت داری
زمان: پنج شنبه ۹دی ماه۱۴٠٠؛ ساعت ۱٠:٠٠
💠 اساتید محترم دانشگاههای تهران به صورت حضوری در این نشستها شرکت دارند.
آدرس: تهران، خیابان فاطمیغربی، نبش جمالزاده، حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان.
💠 حضور به صورت مجازی اساتید محترم شهرستان از طریق لینک ذیل:
skyroom.online/ch/hodat/mtt
🆔@hoi_asatid
یادداشت های آمریکا، قسمت پنجاهم (تصویر بدویّت درباره ما)
یکبار اسکات یکی از دوستان همکلاسیام از من پرسید که آیا شما در ایران هیتر (بخاری) دارید؟ خیلی تعجب کردم، فکر کردم او میخواهد تحقیرم کند، ولی لحن تحقیر نداشت، و سئوالش واقعی بود.
شبیه همین قصه برای دختر یکی از ایرانیان تازهوارد به آمریکا رخ داده بود. در مدرسهشان، کادر مدرسه و همکلاسیهای ایشان از اینکه یک دانش آموز ایرانی لوازم التحریر دارد تعجب کرده بودند؛ چنین مسئلهای برای دختر خانم ایرانی (که اتفاقا متعلق به یک خانواده روشنفکر هم بود) خیلی زننده و ناراحت کننده بود.
پسر یکی از دوستانی که از دانشگاه قم برای فرصت مطالعاتی به ویرجینیا آمده بود، بسیار زرنگ و باهوش بود. در مدرسهی ایشان هم همکلاسیها و کادر مدرسه از اینکه یک دانشآموز ایرانی به خوبی با کامپیوتر آشنا است، خیلی تعجب کرده بودند.
خانم کِلی یکی از دوستان مسیحی همسرم از خانمم پرسیده بود که شما میوه را چه طور میخورید؟ ایشان گفته بود که خب میگذاریم جلومون، میخوریم؛ کِلی در پاسخ گفته بود نه ما اول میوه را میشوریم و بعد میخوریم!!!
همین واکنش تعجب برانگیز را در مورد واکسن هم مشاهده کردیم. قبلا اشاره کردم همین که واکسن بچههامون را در درمانگاه نشان دادیم، کادر درمانگاه بسیار در تعجب بودند که ما هم در ایران واکسن داریم و به بچههامون آنهم به صورت کامل واکسن میزنیم.
این تعجبها فقط بین آمریکاییها نبود، بلکه موارد فراوانی بود که افغانیها و بلکه حتی ایرانیان مقیم آمریکا نیز از برخی چیزها و پدیدهها در ایران امروز تعجب می کردند.
@Habibollah_Babai
🔰مصاحبه دکتر موسی نجفی با بنیاد شهید حاج قاسم سلیمانی
✅قهرمان از قلب مردم برمیخیزد
قسمت اول :
🔴تشییع حاج قاسم ؛جلوه ای از زیست تمدنی اسلامی
🔵یکی از اتفاقات مهم و غیرقابل چشم پوشی کشور ما در چهل سال گذشته تشییع باشکوه شهید سلیمانی بوده است. از منظر تاریخی و تمدنی چنین تشییع باشکوهی چگونه قابل تحلیل است؟ نسبت جامعه ایران با قهرمانان ملی خود در طول تاریخ چگونه بوده است؟
🔶قبل از شروع بحث باید تصریح کنم بنده به ایشان قلبا علاقهمند هستم و ارادت دارم و با طرح مباحث نظری در مورد تشییع باشکوه شان قصد دارم به ایشان ادای دین کرده باشم.
🔷مقدمهای که باید در اینجا بیان کنم این است که شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی را نمیتوان بهعنوان یک فرد و تنها در نظر گرفت، بلکه باید او را در جریان انقلاب مدنظر قرار داد. فرض کنیم اگر این تیپ شخصیت با همین ویژگیها فرمانده ارتش سوریه یا فلسطین بود، انقلاب اسلامی در پشت او قرار نداشت باید او را در مختصات دیگری بررسی میکردیم؛ بهطورمثال، احمدشاه مسعود در افغانستان یک قهرمان ملی است ولی در افغانستان نهضت آن مانند انقلاب اسلامی نیست یا نهضتهای اسلامی که ما آن را به بیداری اسلامی تعبیر میکنیم در کشورهایی که رخ میدهند در مرحله ابتدایی قرار دارند اما انقلاب اسلامی دیگر یک نهضت نیست، از مرحله نهضت گذشته است و توانست نظام شاهنشاهی را سرنگون کند و خودش نظام تازهای را بنیان نهد. این نظام به سمتی میرود که از قوه به فعل تبدیل شود و برخی از ارزشهای اسلامی را نهادینه کند.
درباره حاج قاسم شخصیت ایشان جدا از این انقلاب نیست و باید او را در همین روند و فرآیند دید. در تاریخ اسلام نیز با شخصیتی همچون مالکاشتر نخعی روبهرو هستیم. یکی از ویژگیهای مهم مالکاشتر این است که او شیعه و از یاران حضرت علی (ع) است. اگرچه این ویژگی بسیار مهمی است اما در جریان حکومت علوی قرار میگیرد و بعد از خلیفه شدن حضرت علی(ع) سپهسالار لشکر او شد. ما با سه مالک روبهرو هستیم؛ یکی شخصیت شجاعی که ریاضتهای زیادی کشیده است؛ دوم، مالک اشتری که در جریان علوی دیده میشود و در زمان تقیه حضرت همزمان با حکومت خلفای سهگانه است و سوم، مالک اشتری که پس از خلیفگی حضرت علی(ع) در کنار او قرار میگیرد و در جریان حکومت اسلامی به فعالیت میپردازد. سومین بعد شخصیتی او را باید با مختصات حکومت علوی نگریست. مالک اشتر با هر سه جریان قاسطین، مارقین و ناکثین همچون حضرت علی(ع) در جدال بود. اگرچه میتوان گفت در جنگ نهروان ایشان دیگر زنده نبودند ولی چون خوارج از دل جنگ صفین بیرون آمدند میتوان گفت با آنها نیز در جنگ بوده است.
ادامه👇👇
http://mousanajafi.ir
https://eitaa.com/drmousanajafi
@Habibollah_Babai
ادامه مصاحبه 👆👆
🔰قسمت دوم :
✅در مورد شهید سلیمانی هم همین تحلیل قابل ارائه است:
بعد اول اینکه شخصیت فردی بسیار خوبی دارند و منحصربهفرد هستند که الان بیشتر به همینها پرداخته میشود که با رزمندگان چه رفتاری داشتند یا با خانواده خود انسان متواضعی بودند و به مظلومان کمک میکردند.
قاسم سلیمانی دیگری هم داریم که فرمانده جنگ است و در مسیر رهبری حرکت میکند؛ و سومین وجه یک قاسم سلیمانی دیگر هم داریم که فرمانده لشکر قدس است و صفات فردی او در این نقش بیشتر جلوه مییابد و این سه قاسم سلیمانی است.
سپاه قدس نیرویی است که در کنار جمهوری اسلامی قرار دارد که تحول تمدنی ایجاد کرده است. پیش از آن واحد برون مرزی سپاه حتی جنبههای منفی هم داشت و اطرافیان آقای منتظری هم در آن بودند که زمانی دردسرساز شد ولی حاج قاسم توانست با یک برنامهریزی اعتماد مسلمانان را جلب کند و به بازسازی جایگاه سپاه بپردازد. همین برنامهریزی داشتن و اینکه ایشان بهدرستی خلأ انقلاب را در بعد بینالمللی آن حس کرد جنبه تمدنی داشت. انقلاب اسلامی خودش یک انقلاب ۱۰۰درصد ایرانی نیست، مرکز آن ایران است. از این جنبه شبیه انقلاب فرانسه است، این انقلاب به ایران یک قدرت بینالمللی داده است، مانند انقلاب فرانسه که به فرانسه یک قدرت بینالمللی داد و قدرتی که داده است فرانسوی نیست، از جنس جهان است. ایران هم همینطور است، قدرتی که از انقلاب گرفته قدرتی ایرانی نیست، جنسی مکتبی دارد. درست است که پایگاه آن ایران است و ایرانیها آن را حمایت میکنند اما جنس آن جهانی است، از جنس اسلام است و اسلام نیز وطن نمیشناسد ولی فعلا با ایران شناخته میشود؛ مانند انقلاب فرانسه که با فرانسه شناخته میشود ولی نمیتوان به آن انقلاب فرانسوی گفت. سردار سلیمانی نیز باید در این مختصات دیده شود، ایشان توانستند بین انقلاب اسلامی و جنبه ایرانیت آن وجه اشتراک به دست بیاورند. قهرمان ملی بودن او نیز در همین جا دیده میشود. او توانسته است درحالیکه بعد جهانی دارد، بعد ایرانی خودش را هم نشان دهد. او از منطقهای هم برمیخیزد که در دعواهای ملی ایران نقش مهمی نداشته، همیشه اصفهان، تبریز، تهران، شیراز و ... در این کشمکشهای سیاسی و ملی دیده میشدند و از جایی ظهور کرده که قبلا در این چالشها نبوده است. او قهرمان ملی است که از کرمان برخاسته و شخصیتش همه ایران را فرا گرفته است، این نیز برمیگردد به ویژگی انقلاب اسلامی ایران بودن آن و هر دو جنبهاش با هم رشد کرده است. باید او را سه قاسم سلیمانی بشناسیم ولی در مجموعه و محدوده انقلاب اسلامی در همه ابعاد انقلاب هم نهضت هم نظام و هم تمدن باید به آن نگاه شود.
🔶برخی از روشنفکران و متفکران فعلی جامعه ما اصرار دارند شخصیت شهید سلیمانی را از جریان انقلاب و نظام جدا کنند و سپس به تحلیل آن بپردازند. در واقع صرفا مولفه های ملی را در تحلیل خود دخالت می دهند نه اسلامی و ایدئولوژیک را. این مقوله چگونه قابل نقد است؟
🔷 کسانی که چنین حرفی میزنند که قاسم سلیمانی فقط یک قهرمان ملی است اسلام را نشناختهاند، تشیع و اسلام مرزی نیستند و نمیتوان آنها را در مرز محدود کرد؛ کما اینکه انقلاب فرانسه ادعای وطنی ندارد.
http://mousanajafi.ir
https://eitaa.com/drmousanajafi
@Habibollah_Babai
1_1397689613.mp3
21.69M
"فهم تمدنی از سیره فاطمی"
سخنرانی حجه الاسلام و المسلمین دکتر حبیب اله بابائی در جمع نخبگان تبلیغ در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
(بهمن 97)
@Habibollah_Babai
صوت جلسات مربوط به دوره سیاست و تمدن که پارسال از طرف گروه فرهنگ و تمدن دانشگاه باقرالعلوم ع برگزار شد
👇👇
1_1381601081.mp3
29.61M
ماهیت "تمدن" و "رویکرد تمدنی"
دکتر حبیب اله بابائی
@Habibollah_Babai
1_1398127869.mp3
18.08M
از گقتگوی تمدنها تا منازعه ایده ها در افق بیداری اسلامی ایران
دکتر موسی نجفی
@Habibollah_Babai
1_1381603514.mp3
32.41M
افراطی گری و تکفیر و چالش های تمدنی آن برای مسلمانان
دکتر مختار شیخ حسینی
@Habibollah_Babai
1_1398129293.mp3
18.32M
تحول مفهومی و روشی تمدن در تجربه جمهوری اسلامی
دکتر محمدهادی همایون
@Habibollah_Babai
99.12.03 نگاه تاریخی به رابطه حکومت و تمدن- دکتر الویری.mp3
34.82M
نگاه تاریخی به رابطه حکومت و تمدن
دکتر محسن الویری
@Habibollah_Babai
1_1381601814.mp3
24.52M
حرکت تمدنی در تجربه جمهوری اسلامی
دکتر محمدرضا بهمنی
@Habibollah_Babai
1_1381599822.mp3
37.03M
ظرفیتهای سیاسی جهان اسلام برای تحقق تمدن نوین اسلامی
دکتر احمد رهدار
@Habibollah_Babai
1_1398111738.mp3
38.06M
رویکرد تمدنی در تحلیل سیاست خارجی
دکتر رسول نوروزی
@Habibollah_Babai
1_1398131586.mp3
10.76M
توسعه و تمدن در ایران بعد از انقلاب
دکتر سعید هاشمی نسب
@Habibollah_Babai
یادداشت های آمریکا، قسمت پنجاه و یکم (استقبال دانشجویان از کلاسهای دینی در دانشگاه ویرجینیا)
کلاسهای الهیاتی، دینی، و دینشناسی در دانشگاه طرفداران زیادی داشت به گونهای که نوعا کلاسهای مربوط به دین، اخلاق و الهیات در آمفیتئاترها برگزار میشد. چاک متیوز کلاسی داشت با عنوان «اخلاق تطبیقی در ادیان» که در آن برای مثال اخلاقی بودنِ حرکت حضرت ابراهیم در ذبح فرزندش اسماعیل ع را در اسلام و مسیحیت و یهودیت تحلیل میکرد. این کلاس به خاطر جمعیت زیاد دانشجویان، در آمفی تئاتر برگزار میشد.
جناب استاد ساشادینا کلاس «اسلام مدرن»اش را هم در آمفی تئاتر برگزار میکرد. شاید بیش از 200 نفر در کلاس ایشان شرکت میکردند. کلاس «اسلام کلاسیک» ایشان هم از جمله کلاسهای بسیار شلوغ بود.
در مطالعا دینشناسی در دانشگاه، مسیحیان و یهودیان بسیار جدیتر از مسلمانان بودند. جالب اینکه حتی در مطالعات اسلامی هم مسیحیان و یهودیان و بهائیان جدّیتر از مسلمانان اسلام را میخواندند. یکی از اساتید دانشگاه ویرجینیا در موضوع اسلامشناسی به من گفت که ضعیفترین دانشجویان من در کلاس اسلامشناسی مسلمانان هستند. این تعبیر را بعدها من در سخنرانی حسین نصر در دانشگاه شیکاگو به گونهای دیگر شنیدم که میگفت مسلمانان باید از یهودیان یاد بگیرند؛ خانوادههای مسلمان تمام همتشان در تربیت فرزندانشان این است که آنها مهندس یا دکتر بشوند در حالی که خانوادههای یهودی به آیین یهودیت پایبندی بیشتری نشان میدهند و تلاش میکنند حتما یکی از فرزندانشان علم دین یاد بگیرد و در بارۀ آیین یهود تخصص پیدا بکند.
در کلاس «سکولاریسم در یهودیت» از یکی از دانشجویان یهودی که در کنارم نشسته بود پرسیدم که رشته شما چیست؟ در جواب به من گفت که من موسیقی میخوانم. پرسیدم خب موسیقی چه ربطی به سکولاریسم در یهودیت دارد. در پاسخ به من گفت که ما قبل از گذراندن دورههای تخصصی باید دو سال درسهای عمومی را بگذرانیم و من دوست داشتم که در باره یهودیت بدانم و موضوع سکولاریسم در یهودیت را پی بگیرم.
شبیه همین اهتمام به دینشناسی در رشتههای غیردینی را بنده در دانشگاه یو اس تی (university of Santo Tomas) (تأسیس شده در سال 1611 میلادی) در شهر مانیل فیلیپین نیز دیدم. دانشجویان پزشکی در این دانشگاه، قبل از اینکه دورههای تخصصی پزشکی را شروع بکنند، دو سال به تحصیل الهیات مسیحی و دروس دینی و اخلاقی در مسیحیت میپردازند.
همیشه برای من مسئله «دین و فرهنگ» از جمله مسئلههای مهم در اشتغالات آکادمیکام بوده است، ولی بعد از این تجربهها به این نتیجه رسیدم که سرنوشت دین در نسبت با فرهنگ را فقط حقانیت و عقلانیت دین تعیین نمی کند، بلکه در کنار دین، دوز دینداری و التزام دینی است که آینده دین در عرصههای فرهنگی را رقم میزند و همین دینداری است که میتواند یک دین را غالب بر فرهنگ زمانه و یا مغلوب فرهنگ عرفی دنیا قرار بدهد.
@Habibollah_Babai
بمناسبت روز زن و روز میلاد حضرت زهرا س
پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی (کارگروه زن و تمدن) نشست مجازی و یک روزه "زنان در آینده تمدنی ما" را
با حضور بانوان فرهیخته از ایران و جهان اسلام برگزار می کند.
لینک نشست
https://bbb01.dte.ir/b/gkc-xkh-uoh-6i6
@Habibollah_Babai
1_1409441250.mp3
21.23M
«درآمدی بر فهم تمدنی از قرآن»
ارائه: دکتر حبیب اله بابایی
دبیر جلسه: سرکار خانم زهرا محمودی
دانشگاه قم (پاییز ۱۴۰۰)
@Habibollah_Babai
یادداشتهای آمریکا قسمت ۵۲ (دعوت به کلیسا)
کلیسا رفتن من برای شناخت فرهنگ مذهبی آمریکا بود. غیر از رفتنهای خودم با دوستان به کلیسا، دو بار به کلیسا دعوت شدم. یک بار یکی از دوست مسیحیام به کلیسای لوتریها در شارلوتسویل دعوتم کرد. قبل از مراسم عبادی، برنامهای برایی گفتگو در باره مسائل الهیاتی داشتند، و در این جلسه قرار بود پرسشهایی در باره اسلام مطرح شود. پرسشهایی که ایشان به من فرستادند متنوع بود که یکی از آنها در مورد چرایی تلاوت روزانه قرآن در میان مسلمانان بود. به هر حال گفتگوها شروع شد و به جای نزاع و جدال، فضای همدلی و مثبتی در جلسه بوجود آمد. یکی از بانوان مسیحی از من در مورد بخشش در اسلام سئوال کرد و گفت به باور ما مسیحیان اگر به گونه راست ما سیلی بزنند ما چه واکنشی نشان میدهیم، شما چه میکنید؟ من در پاسخ گفتم که ما اولی را میبخشیم و به دومی واکنش نشان میدهیم تا ستم و ستمگری توسعه پیدا نکند. پاسخ من اندکی او را غافلگیر کرد و چیزی نگفت.
دوست مسیحیام که به عنوان استاد مسیحیان در این جلسه حضور داشت از فضای جلسه احساس نگرانی کرد و ناگهان پرسشها را از سئوالات الهیاتی به سمت سئوالات سیاسی از اسلام و موضوع بنیادگرایی کشاند و من نیز پاسخهایم را گفتم و جلسه تمام شد.
بار دوم خانم جودی یکی از خانمهای مسیحی بود که واقعا یکی از نمونههای فعالیتهای انسانی و اخلاقی را میشد در رفتار و دلسوزیهای ایشان مشاهده کرد. خانم جودی من را به جلسهای در کلیسای توماس آکویناس دعوت کرد. این جلسه مربوط به افراد مسئول از کلیساهای مختلف در شارلوتسویل بود که در این کلیسا جمع شده بودند که قرار بود بخشی از جلسه به اسلام و جامعه مسلمانان اختصاص یابد. این جلسه هم مشحون از پرسشهایی در مورد اسلام بود که البته بخشی از این گفتگوها نیز به سمت موضوعات سیاسی و حضور آمریکا در عراق کشیده شد. جالب بود که بسیاری از این افراد از وضعیت عراق در دوره پساصدام هیچ اطلاعی نداشتند و تلقیشان از حضور آمریکا در عراق، حضور تمدنی و تسری توسعه و مردمسالاری به عراق بود. بعد از بیان مشکلات عراقیها در دوره حضور آمریکا، پاسخ برخی از اصحاب کلیسا این بود که میبایست عراقیها هزینه دموکراسی و رهایی از دیکتاتوری را پرداخت کنند!!
@Habibollah_Babai
http://nic.shahed.ac.ir/article_3556.html
«خیر کبیر»، خوانش تمدنی از آیهی سنبله در قرآن
مقالهای در مجله مطالعات بنیادین تمدن نوین اسلامی،
با همکاری و مشارکت سرکار خانم فاطمه مرادی
@Habibollah_Babai
https://qd.razavi.ac.ir/article_1357.html
مقاله «مولفههای شناسای دادههای تمدنی قرآن»
از استاد سعید بهمنی و محمدعلی محمدی
در مجله «آموزههای قرآنی»
@Habibollah_Babai
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بوسه ایت الله ناصری بر عکس رهبر انقلاب .. ایشان را نماینده ی امام زمان میدانم
@Habibollah_Babai