eitaa logo
حبیب‌اله بابائی
1.4هزار دنبال‌کننده
551 عکس
90 ویدیو
68 فایل
اسلام تمدنی و تمدن اسلامی
مشاهده در ایتا
دانلود
سه‌گانۀ ولایت، شهادت، امید (در بیان آیت‌الله یزدان‌پناه) شیعه سه اندیشه ممتاز دارد که محرک اصلی حرکتِ شیعیان در تاریخ است؛ یکی ولایت است، دیگری شهادت و سومی امید است. این را در سه امام می‌توان دید: اولی در حضرت امیر ع و در فرزندان آن حضرت، دومی یعنی شهادت در امام حسین ع و سومی که امید باشد در قیام حضرت حجت عج و آینده نورانی و مملوّ از رحمت الهی. این سه، بنیان معنای ولایت پذیری، شهادت طلبی(شهادت پذیری با همه آثارش)، و امیدواری به قیام حضرت حجت ع است. همیشه شیعه با این سه عنصر نفس می کشد. در این بین ولایت‌پذیری محور است، شهادت‌طلبی محرک است، و امید همواره توجه به غایت و هدف است. کسی که منطق احدی الحسنین و منطق شهادت فی الله را پذیرفت، اساسا کسی که اندیشه شهادت دارد فعل و کنشش به اتمام نمی‌رسد. به علاوه هر جا مظلومی در خطر و ظلم باشد او حضور می‌یابد و در این حضور مرز نمی‌شناسد و این بی‌مرزی از جهت عمق کار است. کسی که می خواهد شهید فی الله بشود پایانی تصور نمی‌کند، می داند هنوز خیلی کار دارد، قد و قامتش اخلاص و کنش اجتماعی‌اش بی پایان می‌شود. حضرت امام ره نیز کار را برای خدا انجام داد و چون برای خدا کار کرد، کارش نامتناهی شد. بدین‌سان اخلاص می‌تواند موجب توحد اجتماعی شود و اساسا اخلاص است که کرانه‌های کنش فردی و اجتماعی را برمی‌دارد و آن را به امری بی‌نهایت بدل می‌کند. https://eitaa.com/Habibollah_Babai
دیالکتیک امید و ایمان 👈 بازنشر برخی از الهی‌دانان تأکید می‌کنند که بدون ایمان و معرفت ایمانی، امید تبدیل به یک اتوپیای مبهم و نامعلوم می¬شود، و بدون امید هم ایمان پاره پاره شده، و تبدیل به باوری ضعیف و زبون (fainthearted) و ایمانی مرده (dead faith) می‌گردد. تنها از طریق ایمان است که می توان راهی به سوی زندگی حقیقی پیدا کرد و تنها از طریق امید است که فرد می تواند خود را در چنین طریقی حفظ نموده و در آن استوار بماند. از این نظر، اگر ایمان منوط به امید می‌شود، آنگاه گناه بی‌ایمانی در ناامیدی نیز معلوم می-گردد. در واقع خدا با وعده‌ای که به انسان می‌دهد او را گرامی می‌دارد، ولی آنگاه که انسان چنین وعده ممکن در آینده را باور نمی‌کند، دچار گناه شده و باور خود را در معرض بی‌ایمانی قرار می‌دهد. در این بیان، ناامیدی برخاسته است از انتظار عجولانه و بی حساب از آنچه که خدا وعده داده ولی هنوز به نقطه کمال لازم نرسیده است. هر دو شکلِ ناامیدی که گاه به صورت توهم کمال ظاهر می-شود و گاه به صورت سرخوردگی خود را نشان می‌دهد، موجب می‌شود که امید کارکرد موثر خود را از دست بدهد و اساسا ایمان نیز از وجود آدمی رخت بربندد. این مضمون از «امید» و نسبت بین ایمان و امید و ربط بین کفر و ناامیدی در قرآن کریم نیز آمده است آنجا که می‌فرماید: «لا تیأسوا من روح الله انه لا ییأس من روح الله الا القوم الکافرون» (87 / یوسف). هرچند این آیه در مورد برادران حضرت یوسف علیه السلام است، لیکن تعبیر «انه» اشاره به کبرای کلی و اصل دینی دارد که شامل همه در همه زمان‌ها و مکان‌ها می‌شود. شایان ذکر است اساسا «قلمرو احتمالات و امکانات» در این دنیا با «قلمرو امید به تغییرات و تحولات» ملازم و منطبق است. هر میزان امید بیشتر و هرکجا خوش‌بینی به آینده عمیق‌تر باشد، تحولات و تغییرات رو به رشد هم بیشتر و رهایی از مشکلات ممکن‌تر خواهد بود. از سوی دیگر، هرمیزان ناامیدی‌ها (با تصور اینکه امور به پایان رسیده است) بیشتر شود، ممکن‌ها تبدیل به ناممکن می‌شود و بنیان هرتغییر و تحول بزرگی هم ویران می‌گردد. امیدهای بزرگ به تحولات بزرگ و به رهایی از مشکلات بزرگ راهی خواهد بود برای تغییرات بزرگ در عرصۀ جهانی. چنین امیدی مبتنی بر ایمان‌های بزرگی است که می‌تواند در میان مردم بزرگ و یا انسان‌های بزرگ ظاهر شود و حرکت‌ها و جسارت‌های بزرگ و تطورات تاریخی را در مقیاس جهانی موجب شود. در مقابل، ناامیدی‌های بزرگ و یأس‌های کبیره نیز عملا اقدامات کلان را ناممکن نموده و راه‌های دشوار را عملا به راهی محال تبدیل می‌کند. تمدنی بودن مسئلۀ «امید» از همین‌رو حائز اهمیت است که تمدن‌ها همواره در بسترهای بحرانی و در نقطه‌های بزرگی از دشواری‌ها و سختی‌ها بروز و ظهور پیدا می‌کنند و اساسا گذر از این دیواره‌های ضخیمِ انباشته از ترس و یأس، جز با «ایمان و امید» شدنی نیست. بدین‌سان، در فرایند تمدن دینی باید بتوان امید را در مقیاس جهانی و در اندیشۀ معطوف به این جهان و مسئله‌های دنیوی ایجاد کرده و فرد و جامعه را نسبت به کنشگری در عرصه‌های تمدنی جسورتر و توانمندتر ساخت. https://eitaa.com/Habibollah_Babai
⚡️سیگنال های ضعیف تهران به قوی ترین حمله به لبنان ✍ به قلم: سید نیما موسوی 🔹 امروز شاهد سنگین ترین یورش اسراییل به شهرهای لبنان در چند سال اخیر بودیم. حمله به مناطقی چون «بنت‌جبیل» در جنوب لبنان با حدود ۲۰۰ کشته که عمده آن غیرنظامیان بودند و حملات در جهت تبدیل شمال لبنان به منطقه حائل بود؛ چیزی که در شمال اسراییل از ۱۰ ماه پیش آغاز شد و شاهد افزایش آوارگان شمالی به عمق اسراییل بودیم؛ با این تفاوت که اسراییل این پاسخ را با تلفات بالای غیرنظامیان انجام داد. 🔸 برخلاف پرونده غزه بین امریکا و اسراییل در مورد پرونده لبنان حتی اختلافات حداقلی نیز وجود ندارد؛ چنانچه تیم نظامیان اسراییل برخلاف بخش سیاسی دولت نتانیاهو در طول ماههای اخیر، حزب‌الله را نسبت به پرونده حماس دارای اولویت می‌انگاشتند. 🔹 اوج نقطه زنی اسراییل در ترور رهبران ارشد حزب‌الله نشان از همسویی امنیتی قدرتمند بین اسرایبل و امریکا در مورد لبنان دارد. ضمن اینکه بدلیل ساختار جغرافیایی خاک جنوب لبنان، حزب‌الله با وجود داشتن تونل‌های گسترده فاقد مزیت تونل های متراکم حماس است.  ⛔️ در حال حاضر شاهد ضعیف ترین برخورد در سطح دولت ایران با بحران حزب‌الله هستیم. پرونده لبنان عملا به اولویت دست چندم در دستگاه دیپلماسی ایران تبدیل شده‌است و آخرین نمود آن پیام ضعیف رییس‌جمهور در نیویورک در قبال بحران لبنان بود. از سوی دیگر راهبرد جنگ کم‌شدت در بیروت و صبر راهبردی در تهران همانطور که در ماههای پایانی جنگ ایران و عراق به خسارات گسترده انجامید، در صحنه لبنان نیز خسارات زیادی را بر حزب‌الله وارد کرده است. 🔸معادله تل‌آویو در برابر ضاحیه نیز عملا تحقق نیافته و خط قرمزهای یکسال پیش حزب‌الله نیز بیش از پیش در حال تحلیل رفتن است. این درحالیست که کشورهای عربی نیز برخلاف واکنشهای حداقلی در جنگ غزه، در مورد تنازع با حزب‌الله کمترین واکنشی از خود نشان نمیدهند و چه بسا از آسیب سنگین به قویترین بازوی خارجی ایران نیز خرسند باشند. ✅ سرجمع همه این تحولات شکل‌گیری خطرناکترین موازنه علیه حزب‌الله است. همسویی قدرتمند امریکا با اسراییل، خرسندی نسبی اعراب از تضعیف حزب‌الله، ملاحظات امنیتی دمشق در حال حاضر و نیز پیام ضعف در تهران بویژه در دولت جدید باعث پیچیده شدن بحران می گردد. 💥 مسْلِمْنا (کانال علمی‌تخصصی مسائل جهان اسلام) در تلگرام، ایتا و واتس اپ: ʲᵒᶦⁿ↷ ➣ @Muslimnair ؛ @muslimnair ʲᵒᶦⁿ↷ ➣https://chat.whatsapp.com/H7nizlXGUrP2CtEK6UrE2J https://eitaa.com/Habibollah_Babai
نامه مهم سیدحسن خمینی به سیدحسن نصرالله بسم الله الرحمن الرحیم قال الله تبارک و تعالی «و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین» برادر مجاهد و عزیز سرافراز جناب حجت الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله(دامت برکاته) سلام علیکم بما صبرتم و نعم عقبی الدار مجاهدت شما و برادران و خواهران غیور لبنانی در مواجهه با رژیم سفاک صهیونیستی چونان گذشته باعث افتخار هر مسلمان و عزت هر آزاده ای است. شهادت به فرموده امام خمینی، «هنر مردان خداست» و امروز شما عزیزان در مقابل کسانی به هنر ایستادگی و مقاومت آراسته شده اید که نمونه بارز زشت خویی و جنایت اند. کسانی که جز زبان زور نمی فهمند و کمترین حظّی از انسانیت نبرده اند، امروز در پناه حمایت همه جانبه حکومت های غربی و سکوت ننگین دولت های عربی و تماشاگری شرم آور حکومت های شرقی به هر خشونت و جنایتی دست می زنند.  اراده و مقاومت فرزندان حزب الله در لبنان و مجاهدان فلسطین در غزه، امروزه ملاک حقیقت و نماد بی بدیل شرافت و آزادگی است. و راستی آیا زبان و قلم و سلاحی که امروز در بیان حقانیت شما و در دفاع از مظلومیت تان در کام و در غلاف بماند، فردای قیامت سرگشته و سر شکسته نخواهد بود؟! اینجانب همانند همه فرزندان معنوی خمینی کبیر، در کمال افتخار خدمت شما برادر مجاهد اعلام می دارم که در راه دفاع از کیان اسلام و در مسیر جهاد در مقابل رژیم نامشروع صهیونیستی آماده هر گونه خدمت هستم و مهیای آنم که در هر سنگری که لازم بدانید همراهتان باشم. فافوز معکم فوزا عظیما. ان شاء الله  برادرتان سید حسن خمینی قم. سه شنبه سوم مهر ماه یک هزار و چهارصد و سه بیستم ربیع الاول هزار و چهارصد و چهل و شش https://eitaa.com/Habibollah_Babai
یکی از تفاوت‌های لیبرالیسم در غرب با لیبرالیسم در جهان اسلام این است که لیبرالیسم در غرب حداقل ترس و هراس از دیگری را حل می‌کند؛ ولی لیبرالیسم و لیبرال‌های جهان اسلام تازه ترس از دیگری (خصوصا ترس از غرب و امر غربی) را خلق می‌کنند و بلکه برای ترس و تسلیم در برابر غرب، نظریه می‌سازند. https://eitaa.com/Habibollah_Babai https://virasty.com/Habibollah_Babai/1727387543211955210
🔻بیانیه حزب الله: بسم الله الرحمن الرحیم ◽️«پس کسانی در راه خدا بجنگند که زندگی دنیا را به آخرت مبادله کنند و هر کس در راه خدا بجنگد و کشته شود یا پیروز شود، پاداش بزرگی به او خواهیم داد.» خداوند متعال راست گفته است ◽️جناب استاد، سرور مقاومت، بنده صالح، به عنوان شهیدی بزرگ، رهبری شجاع، دلاور، مؤمنی حکیم، بصیر و مؤمن در جوار پروردگار و رضای او حرکت کرده و به قافله جاویدان شهدا پیوسته است. کربلای نورانی در سفر الهی ایمان در رکاب پیامبران و امامان شهید. جناب سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به شهدای بزرگ و جاویدالاثر خود پیوست که قریب به سی سال در راه آنان بود و در این مدت آنان را از پیروزی تا پیروزی رهبری کرد و جانشین سرور و سالار شهیدان مقاومت اسلامی در سال ۱۳۷۱ شد. آزادی لبنان در سال ۲۰۰۰ و تا پیروزی الهی و پایدار در سال ۲۰۰۶ و سایر نبردهای افتخار و رستگاری تا نبرد حمایت و قهرمانی در حمایت از فلسطین، غزه و مردم مظلوم فلسطین. ◽️مصیبت وارده را به صاحب عصر و زمان (رضوان الله تعالی علیه)، ولی امر مسلمین حضرت سید علی خامنه ای (مدظله العالی) سایه اش بلند، مراجع عظام، مجاهدین، مؤمنین، تسلیت عرض می نماییم. به ملت مقاومت، مردم صبور و مجاهد ما، همه ملت اسلام، همه آزادگان و مستضعفان جهان و خانواده محترم و صبور ایشان، به جناب آقای سید حسن نصرالله رضوان، دبیرکل حزب الله لبنان تبریک می گوییم خداوند متعال به او به عنوان شهید راه بیت المقدس و فلسطین تسلیت عرض می نماییم، فرمان امام حسین علیه السلام را برآورده سازد همرزمان شهیدی که در پی یورش خائنانه صهیونیست ها به حومه جنوبی به موکب پاک و مقدس او پیوستند. ◽️رهبری حزب الله به بالاترین، مقدس ترین و گرانقدرترین شهید در سفر پر فداکاری و شهید عهد می بندد که به جهاد خود در مقابله با دشمن، حمایت از غزه و فلسطین و دفاع از لبنان و استوار و شریف آن ادامه دهیم. مردم و به مجاهدان سرافراز و دلاوران پیروز و پیروز مقاومت اسلامی و شما امانت شهید عزیز هستید و شما برادران او هستید که سپر تسخیر ناپذیر او و تاج دلاوری و رستگاری رهبر ما بودید استاد همچنان با اندیشه و روح و خط و رویکرد مقدس خود در میان ماست و در عهد وفاداری و پایبندی به مقاومت و فداکاری تا پیروزی هستید. شنبه ۲۸/۹/۲۰۲۴ ۲۴ ربیع الاول ۱۴۴۶
📢 پیام حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله دبیرکل شهید حزب‌الله لبنان 👈 راه و مکتب سید مقاومت ادامه خواهد یافت/ ضربات جبهه‌ی مقاومت بر پیکر فرسوده و رو به زوال رژیم صهیونی کوبنده‌تر خواهد شد 📝 بسم اللّه الرحمن الرحیم انا للّه و انا الیه راجعون ملت عزیز ایران امت بزرگ اسلامی ✏️ مجاهد کبیر، پرچمدار مقاومت در منطقه، عالم بافضیلت دینی، و رهبر مدبر سیاسی، جناب سید حسن نصرالله رضوان‌الله‌علیه، در حوادث دیشب لبنان به فیض شهادت نائل آمد و به ملکوت پرواز کرد. سید عزیز مقاومت پاداش دهها سال جهاد فی سبیل الله و دشواریهای آن را در خلال یک پیکار مقدس دریافت کرد. در حالی شهید شد که سرگرم طرّاحی برای دفاع از مردم بی‌پناه ضاحیه‌ی بیروت و خانه‌های ویران‌شده و عزیزان پرپرشده‌ی آنان بود، همچنانکه دهها سال برای دفاع از مردم ستمدیده‌‌ی فلسطین و شهر و روستای غصب‌شده و خانه‌های تخریب‌شده و عزیزان قتل‌عام‌شده‌‌ی آنان طرّاحی و تدبیر و جهاد کرده بود. فیض شهادت پس از اینهمه مجاهدت حق مسلّم او بود. ✏️ دنیای اسلام، شخصیتی باعظمت را؛ و جبهه‌ی مقاومت پرچمداری برجسته را، و حزب الله لبنان رهبری کم‌نظیر را از دست داد، ولی برکات تدبیر و جهاد چند ده ساله‌ی او هرگز از دست نخواهد رفت. اساسی که او در لبنان پایه‌گذاری کرد و به دیگر مراکز مقاومت، جهت بخشید، با فقدان او نه تنها از میان نخواهد رفت، که به برکت خون او و دیگر شهیدان این حادثه استحکام بیشتر خواهد یافت. ضربات جبهه‌ی مقاومت بر پیکر فرسوده و رو به زوال رژیم صهیونی، بحول و قوه‌ی الهی کوبنده‌تر خواهد شد. ذات پلید رژیم صهیونی در این حادثه، به پیروزی دست نیافته است. ✏️ سیّد مقاومت، یک شخص نبود، یک راه و یک مکتب بود، و این راه همچنان ادامه خواهد یافت. خون شهید سید عباس موسوی بر زمین نماند، خون شهید سید حسن هم بر زمین نخواهد ماند.  ✏️ اینجانب به همسر گرامیِ سید عزیز که پیش از او فرزندش سید هادی را نیز در راه خدا داده، و به فرزندان گرامیش و به خانواده‌های شهیدان این حادثه و به یکایک افراد حزب الله و به مردم عزیز و مقامات عالیه‌ی لبنان، و به سراسر جبهه‌ی مقاومت، و به مجموع امت اسلامی، شهادت نصرالله بزرگ و یاران شهیدش را تبریک و تسلیت عرض میکنم و در ایران اسلامی پنج روز عزای عمومی اعلام مینمایم. خداوند آنان را با اولیائش محشور فرماید.  ✏️ والسلام علی عبادالله الصالحین سید علی خامنه‌ای ۱۴۰۳/۰۷/۰۷ 💻 Farsi.Khamenei.ir
نقاشی جدید حسن روح‌الامین تقدیم به فرمانده شجاع و مظلوم مقاومت شهید سیّدحسن نصرالله و تمام رزمندگان مجموعه مبارک حزب‌الله لبنان. https://eitaa.com/Habibollah_Babai
🔰 پیام حضرت استاد یزدان پناه در پی شهادت دبیر کل حزب الله لبنان بسم الله الرحمن الرحیم إنّا لله و إنّا إلیه راجعون دیروز بزرگ مجاهد مقاومت، رهبر حزب‌الله، سید حسن نصرالله به یاران و سرداران شهیدش و به سردار سلیمانی پیوست و عهد خود با خدایش را به طور شایسته وفا کرد. همه خواهند دید شهادتش آزادی قدس عزیز و نابودی کامل رژیم صهیونیستی را سرعت خواهد بخشید. دست خدا بالای همه دست‌هاست و همه عالم جنود اوست و وعده خدا محقق خواهد شد. وجودش خار چشم آمریکا و اسرائیل غاصب بود و شهادتش ان‌شاءالله برای این ددمنشان و شروران بسیار دردآورتر خواهد بود. امروز همان‌گونه که رهبر کبیر و حکیم انقلاب فرمودند، می‌بایست همه در کنار مردم لبنان و حزب الله سرافراز بایستند و با تمام وجود با رژیم صهیونیستی خبیث بجنگند. پیام ضعف، امروزه دیگر پذیرفته نیست و جفا به مقاومت و انقلاب اسلامی است. مردم انقلابی ایران می‌بایست با تبعیت کامل و موبه‌مو از فرامین رهبر معظم انقلاب مدّظلّه‌العالی در این صحنه‌های حساس، راه مقاومت و آزادی قدس شریف را بیش از پیش هموار کنند و به وظیفه الهی و شرعی خود عمل نمایند. شهادت این بزرگ مجاهد حزب‌الله را خدمت حضرت ولی عصر عجل‌الله‌تعالی‌ فرجه‌الشریف و رهبر معظم انقلاب و مسلمانان و شیعیان به ویژه شیعیان لبنان تبریک و تسلیت عرض می‌نماییم و از خداوند عزیز منتقم خواهان انتقامی سخت هستیم که دل همه مومنان را شاد کند و این وقایع را مقدمه ظهور مولایمان امام زمان سلام الله علیه قرار دهد. إنا إن شاء الله به لاحقون سید یدالله یزدان پناه ۱۴۰۳.۷.۷ / ۲۴ ربیع الاول ۱۴۴۶ شنبه https://eitaa.com/nasimehekmat
«دولت ترس» مدت‌هاست عمیقا از ترس می‌ترسم، نه ترس فردی، بلکه ترسی بزرگ که ما را از حرکت‌های بزرگ بازمی‌دارد. این گونه از ترس را باید از جمله رذیلت‌های کلان و فراگیر (شاخص‌های ضد تمدنی) تلقی کرد. البته می‌دانم علمای اخلاق و جامعه‌شناسان اخلاق کمتر به این موضوع پرداخته‌اند. ممکن است فرهنگ ترس در یک جامعه زمینه‌های تاریخی در گذشتۀ یک ملت داشته باشد، و البته ممکن هم است این گونه از فرهنگِ فرومایه، زمینه‌های نو و مدرنی در زندگی مسلمانان داشته باشد. شاید برای بسیاری عجیب و غریب باشد که بگویم ما مسلمانان و خاصا ایرانیان در تقلید از غرب، رویه‌های معکوسی را طیّ کرده‌ایم، مثلا از لیبرال دموکراسی تقلید کرده‌ایم ولی شکل معکوسی از آن را در جامعه رواج داده‌ایم (نه تنها نقطه‌های مثبت از آن را خواسته یا ناخواسته به ایران نیاورده‌ایم، بلکه از آن یک پدیدۀ ناهنجار اجتماعی ساخته‌ایم و معایب آن را عامدا دوچندان کرده‌ایم). لیبرالیسم در غرب راهی بوده برای کنترل جنگ و خشونت و برطرف کردن ترس از دیگری (بگذریم از میزان توفیق آن در غرب)، در حالی که همان لیبرالیسم در ایران راهی شده برای ترسیدن، برای تسلیم، و برای توجیه تجاوزات دشمن و در نتیجه گسترش جنگ و خشونت. علاوه بر ریشه‌های تاریخی و عوامل مدرن در توسعه فرهنگ ترس در میان مسلمانان، باید به عامل «دولت ترس» در تهی شدن از فضیلت‌های اجتماعی نیز تأکید کرد. دولت ترس فقط محدود و منحصر به دولت‌های ترس در کشورهای وابستۀ عربی و غیرعربی نیست، بلکه مصادیق این دولت را می‌توان در برخی از دولت‌های بعد از انقلاب نیز بوضوح مشاهده کرد. جمهوری اسلامی عملا نتوانسته است فضیلت‌های اخلاقی ـ سیاسیِ خود را بین همه دولتمردانش پیاده کند؛ البته حاکمیت در ایران و ساختارهای قانونی آن تلاش کرده است که استقلال، شجاعت و برخی دیگر از فضیلت‌های بزرگ را در قوانین بالادستی منظور نماید، لیکن فقدان تناسب میان دولتمردان ضعیف از یک سو و فضیلت‌های بزرگ از سوی دیگر، نوعی از عدم توازن بین باید و هست، و بین گفتار و کردار سیاسیون را باعث گردیده و هزینه‌های سنگینی را برای اعتبار ایرانی ـ اسلامی بوجود آورده است. https://eitaa.com/Habibollah_Babai
قاعدهٔ «تناسب» در قرآن می‌گوید حرکت‌های بزرگ و رخدادهای تاریخ‌ساز، مسبوق است به فقدان‌های بزرگ و محرومیت‌های دردآور. این قاعده در قرآن را می‌توان برای مثال در تناسب بین «اضطرار و اجابت» و در تناسب میان «استضعاف و منّت الهی» پی گرفت. https://eitaa.com/Habibollah_Babai https://virasty.com/Habibollah_Babai/1727680353828010136
خبط بزرگی است اگر کسی «رنج آمده از نداشتن» را با «رنج برخاسته از داشتن‌ها» یکسان بپندارد. درد شهادت نه‌ فقط در اسلام و بلکه در ادیان مختلف، دردی از جنس زایش است، زایش جامعه‌ای باردار (تعبیر هانس بالتازار Hans Balthasar) که در آستانهٔ تغییر و تحول است. https://eitaa.com/Habibollah_Babai https://virasty.com/Habibollah_Babai/1727713069930981790