eitaa logo
هیئت أبناءالزهراء سلام‌الله‌علیها
75 دنبال‌کننده
397 عکس
284 ویدیو
9 فایل
⚘بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم⚘ کانال رسمی هیئت أبناءالزهراء تحت اشراف مکتبه نقیب سادات اصفهان : @mnse30 ⚜ اللهم عجل لوليك الفرج ⚜ ⚠️کپی با ذکر نام جایز است⚠️
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️گذرنامه‌های منقضی شده تمدید نمی‌شود رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی استان اصفهان: 🔹امسال برابر ابلاغیه صادره از فراجا به هیچ عنوان گذرنامه‌های منقضی شده تمدید نمی‌شوند و بنابر این کسانی که گذرنامه آنها منقضی شده و یا زیر ۶ ماه اعتبار دارد بایستی نسبت به ثبت درخواست گذرنامه خود اقدام کنند. 🔹شهروندانی که قصد شرکت در پیاده روی اربعین را دارند حتماً قبل از انجام مقدمات سفر، گذرنامه خود را بازدید کرده و چنانچه تاریخ اعتبار آن گذشته یا زیر ۶ ماه اعتبار داشت حتماً نسبت به دریافت گذرنامه جدید اقدام کنند تا در هنگام خروج از مرز با مشکل مواجه نشوند. 🔹متقاضیان دریافت گذرنامه می‌توانند از ۳ روش سکوی پلیس من، شبکه تحت وب پلیس من و یا سامانه سخا نسبت به ثبت درخواست گذرنامه خود اقدام کنند. 🆔️ @Habnaozahra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
35.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قبول کنیم آقاجان، ما، امام سجاد (ع) شناس، نیستیم. چرا..................................👆 علیه السلام 🆔️ @Habnaozahra
▪️مراسم مقتل خوانی و خیمه سوزانی بزرگترین تجمع عزاداری استان اصفهان در شهر سهرفیروزان باحضور اساتید ارجمند: کربلایی حسین قربانی کربلایی حسن دهقان کربلایی مرشد جواد توکلی جمعه: 12 مرداد ماه 1403 از ساعت ۱۶ @Habnaozahra
من الدنیا الی الجنة از دنیا تا بهشت نقشه زیبای ترسیمی از دنیا و مراحل آن تا قیامت و شفاعت و بهشت و آتش برای مؤمن و كافر چگونه خواهد بود.👆 📍البته خالی از نقد هم نیست. 🆔️ @mnse30
های عزیز سلام✋ همراه ما باشید برای برنامه ریزی بهتر 🔷هزینه‌های سفر اربعین در عراق به دینار (هر هزار دینار معادل ۳۶ تا ۴۲ هزار تومان) 🚐 خودرو ون عمومی: مهران_نجف: ۱۷۰۰۰ دینار مهران_کربلا: ۱۵۰۰۰ دینار مهران_کاظمین: ۱۹۰۰۰ دینار مهران_سامراء: ۲۰۰۰۰ دینار مهران_سامراء_کاظمین: ۲۰۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ دینار کاظمین_نجف: ۹۰۰۰ دینار نجف_کربلا: ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ دینار کربلا_مهران: ۱۸۰۰۰ دینار 🚎 ون‌های عتبه حسینی از کربلا: سیدمحمد_سامرا_کاظمین: ۱۲۰۰۰ دینار سیدمحمد_سامرا: ۱۰۰۰۰دینار دوطفلان مسلم_کاظمین: ۷۰۰۰ دینار سهله_کوفه_نجف: ۵۰۰۰ دینار مرز مهران: ۱۲۰۰۰ دینار @Habnaozahra
١٧مردادماه سالروز ارتحال فقیه عالیقدر اهل بیت عصمت وطهارت(علیهم السلام)،سیدالعلماء و المجتهدین حضرت آیت الله العظمی سیدابوالقاسم موسوی خوئی(ره)تسلیت باد. هدیه به روح ملکوتی این عالم ربانی صلواتی ختم بفرمائید. 🆔️ @mnse30
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🟢 کشف جدیدترین سند تاریخی مرتبط با حضرت رقیه (س) 👈 یک نسخه خطی در ترکیه + روش تجمیع ظنون = یک گام رو به جلو! 1⃣ یکی از موضوعات جنجالی در تاریخ عاشورا، بحث وجود یا عدم وجود دختر خردسالی برای امام حسین علیه السلام است که در شام به شهادت رسید. چنانکه پیشتر بدان اشارت رفت، قدیمی‌ترین سندی که از وجود دختری به نام حضرت رقیه برای امام حسین (علیهماالسلام) حکایت می‌کند، کتاب لباب الانساب از بیهقی مشهور به ابن فندق است؛ وی رجالی و مورخ پرآوازه شیعی قرن پنجم و ششم هجری می‌باشد. ابن فندق در بیان فرزندان باقی‌مانده از امام حسین (ع) صراحتا نام حضرت رقیه سلام الله علیها را ذکر می‌کند. نسخه چاپی این کتاب در دهه ۸۰، راهی بازار شد و جو سنگینی را که در انکار آن حضرت به راه افتاده بود شکست و مستند تاریخی جدی‌تری را پیش دید محققین نهاد. نسخه خطی لباب الانساب قبلا در همین کانال منتشر شد و البته هنوز بحثهایی درباره آن طرح میشود 2⃣ جستجو همچنان استمرار داشت مثلا چندی قبل، برخی از پژوهشگران ادعا کردند: "به تازگی به کتاب تاریخی کنز الغرائب فی قصص العجائب (نگارش: ۸۸۲ق) اثر مذمکینی در کتابخانه ملی فرانسه (نسخه ش ۱۹۹) دست یافتند که در آن کتاب مصیبت حضرت رقیه به عنوان دخت سالار شهیدان (ع) آمده است. روضه الشهدای کاشفی نیز روضه حضرت رقیه (س) را از همین ماخذ روایت می‌کند". 3⃣ در اینجا سه نکته باقی ماند: ▫️ اولاً: لباب الانسابِ مرحوم بیهقی چون اثر یک رجالی شاخص قرن ششم است، اهمیتی فراتر از یک منبع صرفا تاریخی دارد. مع‌الوصف، در آن فقط نام و نسبت حضرت آمده و به روضه ایشان نپرداخته. ▫️ثانیاً: تا سالها کهن‌ترین سند روضه حضرت رقیه (س)، کتاب "کامل بهائی" از عماد الدین طبری (م حدود ۷۰۰ق) قلمداد می‌شد. کتاب مزبور، چون از آثار قرن هفتم ق بود و پژوهشگران امروزی بیشتر دنبال منابع پیش از قرن هفتم هستند، مورد بی‌اعتنایی قرار می‌گرفت. ▫️ثالثاً: ماخذ و منبع اصلی آثاری چون "کامل بهائی" و "کنز الغرائب"، کتاب "الحاوِيَةُ فِي مَذَمّاتِ مُعاوِيه يا مَثالِبُ بني‎اُمَيَّة" نوشتة قاسم‌ بن‌ محمد‌ بن‌ احمد مأموني (م حدود ۵۰۰ق) است که مربوط به قرن پنجم بوده و اکنون اصل آن در دسترس ما نیست. 4⃣ خوشبختانه در فرایند یکی از تازه‌ترین جستجوهای پژوهشی، نسخه‌ای گرانسنگ و نایاب از یکی از کتابهای مأمونی فراچنگ آمده که نامش السنی فی قتل أولاد النبی (ص) است وماجرای شهادت حضرت رقیه (علیها سلام) در آن ثبت است. نسخه خطی مزبور از جمله نسخ مهم کتابخانه سلیمیه شهر ادرنه ترکیه می‌باشد. بنابراین، هر چند کتاب مثالب معاویه را نداریم ولی کتاب دیگر مامونی - که موضوعش تناسب بیشتری دارد - در اختیار قرار گرفته و قدمت اسناد مرتبط با شهادت حضرت رقیه علیها سلام را تا قرن پنجم هجری به سینه تاریخ می‌سپارد. 5⃣ در ص 104 نسخه خطی مزبور آمده: ▪️«انّ یزید لمّا أنزل آل النبی بیتاً من بیوت داره کان فیهم صبیة.. ابنة أربع سنین، وکانت مشتاقة إلی ابیها، وکانوا یکتمون ذلک عنها.. فانتبهت من منامها فی الهاجرة وقالت: یا امّاه رأیت أبی فی المنام.. وأین هو؟ فصیحن بأجمعهنّ. فبعث إلیهنّ یزید أن یسألهنّ؛ وذلک أنه کان فی مقیله فانتبه لصحیهنّ، فسألهنّ فقلن: إنّ هذه الصبیة رأت أباها فی المنام، وقصصن علیه القصة. فأخبره بذلک وأمره اللعین بطرح رأس أبیها فی حجرها. فعلوا کذلک فصاحت: ما هذا؟ فقالوا: رأس أبیک. ففزعت الصبیة وفاضت وماتت». ▫️ترجمه: هنگامی که یزید خاندان پیامبر را در یکی از خانه ها ساکن کرد در میان آنها دختری چهارساله وجود داشت که خیلی برای دیدار پدرش مشتاق بود ولی [شهادت پدرش] را از او مخفی کرده بودند،... شبی از خواب بیدار شد و گفت: ای مادرم من پدرم را در خواب دیدم... پدرم کجاست؟ پس همه زنان شیون و فریاد کردند. یزید از صدای گریه زنان بیدار شد و شخصی را فرستاد تا علت این سروصدا را از آنها بپرسد، زنان جریان را برای او تعریف کردند که این دختر پدرش را در خواب دیده است. وقتی این خبر به یزید رسید، آن ملعون دستور داد که سر پدرش را در دامن آن کودک بگذارند. پس وقتی این کار را کردند دختر فریاد زد: این کیست؟ به او گفتند: سر پدرت است. پس دختر بیتابی و گریه فراوانی کرد و از دنیا رفت. 6⃣ این سند، نسبت به نام دختر خردسال و نسبت او با امام حسین (ع) ساکت است. اما ماجرا، دقیقا مطابق جریان شهادت حضرت رقیه (س) میباشد. لذا در یک فرایند علمی، با ضمیمه‌کردن سایر اسناد حضرت رقیه (س) + کرامات مسلم و استفاده از روش تجمیع ظنون، به نتیجه قابل قبولی میرسیم. ضمناً برخی اصرار داشتند که مامونی حضرت رقیه (س) را دختر اصحاب معرفی کرده که این سند هرگز چنین نیست 🆔️ @mnse30
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا