eitaa logo
هادیان هدایت
197 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
700 ویدیو
387 فایل
در این کانال مقاله‌ها و مطالب مناسبتی معتبر علمی در اختیار مبلغین قرار خواهد گرفت. لطفا برای ا رسال پیشنهادها و انتقادات خویش با آیدی زیر در ارتباط باشید. @Ghkfwn با تشکر
مشاهده در ایتا
دانلود
جلسه سوم -انجمن حجتیه.mp3
16.77M
3️⃣ جلسه سوم جریان شناسی 🔻 تبیین مبانی فکری این انجمن 🔰 بررسی ادله 🎙 استاد: حجت الاسلام درویشی(پژوهشگر مهدویت) ✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) https://eitaa.com/Hadi8243 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
📢 خط حزب‌الله ۴۲۵ | فرمانده رزمندگان بدون مرز 🔸 چهارصد و بیست و پنجمین شماره خط‌‌حزب‌الله با عنوان «فرمانده رزمندگان بدون مرز»‌ منتشر‌‌‌‌ شد. 📝 شهید‌القدس"حاج قاسم سلیمانی" چگونه جبهه مقاومت علیه صهیونیسم و استکبار‌ جهانی را احیا کرد؟ پرسشی است که گزارش‌هفته این شماره خط‌‌حزب‌الله به آن پاسخ داده است. 🔹«‌زن ایرانی، پیشگام پیشرفت و دانایی»‌ به این پرسش، پاسخ داده است که چرا دختران و زنان ایرانی، تجربه شکست‌خورده زن در جامعه غربی‌ را نمی‌پذیرند. 🌷 شماره‌ این هفته خط‌ حزب‌الله به روح مطهر شهید مدافع حرم، سردار سید رضی موسوی تقدیم می‌شود. 📥 نسخه PDF👇
شماره ۴۲۵ نشریه خط حزب‌الله.pdf
4.1M
🖼 شماره جدید نشریه خط حزب‌الله ✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) https://eitaa.com/Hadi8243 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
🔻برتري و فضل مادر محمد بن يعقوب عن علي بن إبراهيم، عن أبيه، عن ابن أبي عمير، عن هشام بن سالم، عن أبي عبد الله (ع) قال: جاء رجل إلى النبي (ص) فقال: يا رسول الله من أبر؟ قال: أمك، قال: ثم من؟ قال: أمك، قال: ثم من؟ قال: أمك، قال: ثم من؟ قال: أباك. 🔸 هشام بن سالم از امام صادق(ع) نقل مي كند كه ايشان فرمودند: مردي نزد پيامبر اكرم(ص) آمد و سوال كرد به چه كسي نيكي كنم؟ ايشان فرمودند : به مادرت. آن مرد پرسيد پس از او به چه كسي؟ پيامبر (ص) فرمودند: مادرت. مجددا آن مرد پرسيد بعد از او به چه كسي؟ پيامبر (ص) فرمودند: مادرت. [در مرتبه چهارم سوال كرد] بعد از او به چه كسي؟ پيامبر (ص) فرمودند: پدرت. 🔻 بررسي سند محمد بن يعقوب كليني امامي ثقه و طبقه ٩ علي بن إبراهيم قمي امامي ثقه و طبقه ٨ إبراهيم بن هاشم امامي ثقه و طبقه ٧ محمد بن ابي عمير امامي ثقه و از اصحاب اجماع و طبقه ٦ هشام بن سالم امامي ثقه و طبقه ٥ 🔹 روايت فوق از نظر سند صحيحه مي باشد. 📚 رجوع كنيد به : الكافي ج ٢ ص ١٥٩ و ١٦٠ باب البر بالوالدين ، روايت ٩. ميلاد حضرت فاطمه زهراء (س) و روز مادر مبارك باد. 🔶 استاد سید محمد جواد سید شبیری 📲 ثواب انتشار این پیام با شما📿 ✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) https://eitaa.com/Hadi8243 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
هدایت شده از صوفی پژوهی
◾️ ۱۲ دی ماه سالروز درگذشت عالم ربانی، فقیه و حکیم مجاهد، علامه محمدتقی مصباح یزدی 🔶در جستجوی عرفان اسلامی 🖊آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی 🔶تدوین و نگارش: محمدمهدی نادری قمی 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
هدایت شده از صوفی پژوهی
توضیحات : 📖این کتاب(در جستجوی عرفان اسلامی) با هدف ارایه تصویری روشن از عرفان اسلامی و مشخصه های اساسی آن در 5 فصل تهیه و تدوین شده است. 1️⃣در فصل نخست این نوشتار به کلیاتی دربارۀ عرفان از قبیل انواع تمایلات انسانی و توضیح خودشکوفایی و ناخودشکوفایی آن ها، تمایلات عرفانی به عنوان تمایلات اصیل آدمی، پاسخ به پرسش هایی چون: عرفان چیست؟ عارف کیست؟ و نیز شرح رابطه عرفان با فلسفه، عقل، و شرع پرداخته شده است. 2️⃣در فصل دوم این کتاب که به مسأله تحریف و انحراف در آموزه های عرفانی اختصاص یافته، مباحثی چون: منشأ تحریف و انحرافات، تحلیل عوامل انحراف در عرفان، استعمار و عرفان سازی و ترویج صوفی گری، مورد بحث قرار گرفته است. 3️⃣در فصل سوم ضمن بحث دربارۀ شاخصه های عرفان اسلامی، به پیشینه عرفان در جوامع انسانی، تبیین شاخصه های عرفان صحیح بر مبنای تحلیل عقلی و ویژگی های عرفان اسلامی در کتاب و سنت پرداخته شده ، وپس از ارایه پاسخ هایی از امام باقر و امام صادق (علیهماالسلام)، به سؤال متعارض یا متقارب بودن دو بعد مادی و معنوی انسان، امام خمینی(رضوان الله علیه) به عنوان تجسمی از عرفان راستین معرفی شده و از مسایلی هم چون رجوع به آموزه های عرفانی دیگر مکاتب، عدم انحصار عرفان در روحانیت، و همه جانبه بودن سیر عرفانی سخن به میان آمده است. 4️⃣در فصل چهارم، راه صحیح نیل به مقامات عرفانی معرفی شده است. در این فصل ابتدا ضمن اشاره به شناخت راه صحیح با استفاده از عقل و نقل و با تأکید بر لزوم رجوع به اهل بیت(علیهم السلام)، به موانع مهم سیر الی الله اشاره شده است. مراحل سیر و سلوک، مشارطه، مراقبه و محاسبه، مراحل مراقبه، ذکر و جایگاه آن، و نماز و راز خیرالعمل بودن آن از مباحث مطرح شده در این فصل است. 5️⃣در پایان، این کتاب در فصل پنجم به بررسی مسأله کشف و کرامت پرداخته است. حقیقت کشف و مکاشفه، کرامت و حقیقت و ماهیت آن، عرفان حقیقی و سیر و سلوک، و نیاز به استاد از دیگر میاحث پایانی این نوشتار است. 🗣گفتنی است، خلاصه این کتاب با عنوان «در پرتو نور» با هدف ارایه مباحثی مفید، فشرده، روشن و جذاب برای آشنایی جوانان با عرفان اسلامی چاپ و منتشر شده است. 🔵صوفی پژوهی https://eitaa.com/sufi110
26.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙 | سقیفه؛ اولین قدم سکولاریزه کردن جامعه اسلامی ❌ تفکیک دین از سیاست؛ از ولایت امیرالمومنین علیه‌السلام تا ولایت فقیه 🗓 به مناسبت ۱۲ دی؛ سالروز رحلت مرحوم علامه مصباح یزدی
🔹عضویت رایگان کتابخانه های عمومی استان قم ویژه مادران و بانوان 🔸به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و بزرگداشت مقام مادر و زن 🔸 چهارشنبه ۱۳ دی ماه 🔸 از طریق دریافت کد تخفیف از سامانه www.samanpl.ir 🔸 اعتبار کدهای تخفیف: تا پایان دی ماه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️سال تولد حضرت زهرا؛ آیا حضرت زهرا در نُه سالگی ازدواج کرد و در هجده سالگی شهید شد؟ استاد یوسفی غروی در گفت‌وگو با مرکز پژوهش‌های تاریخ اسلام: 🔹در میان اهل سنت مشهور این است که حضرت پنج سال پیش از بعثت به دنیا آمده است. اما ما این دیدگاه را قبول نداریم. چراکه مثلاً روایاتی داریم درباره انعقاد نور حضرت زهرا (س) از میوه‌های بهشتی. روایات متعددی داریم که جبرئیل به پیامبر میوه‌ای بهشتی داد (برخی این میوه را سیب دانسته‌اند، برخی گلابی و برخی ثمرۀ رطب) و حضرت آن را تناول کرد و نور حضرت زهرا از این میوه منعقد شد و لذا وقتی پیامبر ایشان را می‌بوسید می‌فرمود: «من میوۀ بهشتی را از او بو می‌کنم». این روایات ناظر به معراج پیامبر بعد از بعثت بوده و احدی پیش از بعثت قائل به معراج نیست. لذا این دلیلی است که تولد حضرت پیش از اسلام نبوده است. 🔹اما در میان شیعه مشهور است که حضرت زهرا (س) پنج سال بعد از اسلام به دنیا آمده است. در نتیجه در نُه سالگی ازدواج کرد و در هجده سالگی شهید شد. 🔹شیخ مفید ایشان را متولد سال دوم بعد از اسلام می‌داند و من نیز همین را ترجیح می‌دهیم. در این صورت حضرت هنگام ازدواج سیزده‌ساله و هنگام شهادت حدود بیست و چند سال داشته و نه کمتر. 🔹جالب است با وجود اختلاف درباره سال تولد حضرت در روز تولد ایشان اختلافی نیست و همه بیستم جمادی آخر را روز تولد دانسته‌اند.
° 🌷 « اسعدالله ایامکم » 💠 میلاد با سعادت عصمت کبری شافع روز جزا حضرت فاطمه زهرا صلوات الله علیها مبارک باد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️مقام مادر❤️ شما در معرض امتحان الهی هستید ✅جواب ندهید ولو حق با شما باشد. 🎥استاد فاطمی نیا رحمة الله علیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تقویم روز 📌چهارشنبه ☀️ ۱۳ دی ۱۴۰۲ هجری شمسی 🌙۲۰ جمادی الثانی ۱۴۴۵ هجری قمری 🎄 3 ژانویه 2024 میلادی 🔻مناسبت‌ها: 🔹 ولادت حضرت فاطمه زهرا علیها‌السلام، هشتم قبل از هجرت؛ و روز زن 🔹 تولد امام خمینی رحمةالله‌علیه، رهبر کبیر انقلاب اسلامی؛ ١٣٢٠ق. 🔹 ابلاغ پیام تاریخی حضرت امام خمینی قدس‌سره به گورباچف، رهبر شوروی سابق؛ ١٣۶٧ش. 🔹 روز جهانی مقاومت (سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و دیگر همراهانشان) 📎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨م مثل مادر✨ 🎥 موضوع: از هجرت تا وفات حضرت رسول صلی‌الله علیه و آله 🎤 حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدرضا جباری؛ عضو هیئت علمی و مدیر گروه تاریخ مؤسسه آموزشی امام خمینی(ره) ✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) https://eitaa.com/Hadi8243 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
قمر در عقرب-آقای انجم شعاع.pdf
778.3K
✅ قمر در عقرب، شناخت، امور ممنوع و راه‌های رهایی ✍️ علی انجم شعاع روایات اهل بیت علیهم السلام درباره پدیده‌ای آسمانی به نام «قمر در عقرب» سخن به میان آورده‌اند. گروهی از احادیث، انجام برخی کارها را در ایّام قمر در عقرب نهی کرده‌اند و گروهی دیگر، راه‌هایی را برای رهایی از اثرات این پدیده بیان نموده‌اند. در این پژوهش، هر دو دسته از روایات، تبیین می‌شود. تاکنون بررسی جامعی درباره احادیث این پدیده‌ نجومی انجام نگرفته؛ درحالی‌که پرداختن به آن، به دلیل ابتلای عمومی، داشتن عواقب و جدّیت معصومان علیهم السلام در بیان این موضوع، ضروری است. شناخت این پدیده و راهکارهای رهایی از عواقب آن، می‌تواند افرادی که مجبور به انجام کاری در این اوقات هستند کمک نماید. در متن حاضر، ابتدا توضیحاتی درباره شناخت این پدیده و میزان نفوذ آن ارائه شده و سپس برخی از کارهایی که در هنگام قمر در عقرب نهی شده، تبیین می‌گردد. در پایان، راهکارهایی برای رهایی از عواقب این پدیده بیان خواهد شد. 📲 ثواب انتشار این پیام با شما📿 ✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) https://eitaa.com/Hadi8243 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
▪️آیا حضرت زهرا (س) تنها دختر پیامبر (ص) بود؟ استاد یوسفی غروی: 🔹یکی از مطالبی که امروزه در محافل و مجالس ما رایج شده این است که حضرت زهرا (س) تنها دختر پیامبر (ص) بوده است. 🔷عده‌ای می‌گویند خواهران دیگر ایشان (زینب، ام‌کلثوم و رقیه) در واقع خواهر حضرت نبودند بلکه ربائب پیامبر (ص) بودند، یعنی دخترانی که در دامان پیامبر (س) پرورش یافتند. 👈🏻حال باز اختلاف است که اینها دختران خود حضرت خدیجه (س) از شوهر سابقش بودند و همراه با حضرت خدیجه به خانۀ پیامبر آمدند یا اصلاً ارتباطی با حضرت خدیجه نداشتند و حضرت آنها را از باب رحمت و مهربانی پذیرفته بود و پرورش می‌داد. لذا وقتی به همسری پیامبر (ص) درآمد آنها را به خانۀ پیامبر آورد و در آن خانه بزرگ شدند. 🔹کهن‌ترین نوشتۀ تاریخی‌ای که این مطلب را بیان کرده کتابی است به زبان عربی به نام «الاستغاثة فی بدع الثلاثة» یعنی داد و فریاد از بدعت‌های سه تن (خلفای نخستین). نویسندۀ این کتاب شخصی است به نام «ابوالقاسم کوفی زیدی». در این کتاب در بحث از اینکه آیا خلیفۀ سوم داماد پیامبر (ص) بوده یا خیر در مقام پاسخ گفته شده خلیفۀ سوم داماد پیامبر (ص) نبوده زیرا باید ثابت شود که آن دختران، دختران پیامبر بودند در حالی که چنین نیست. 🔹اما به این حرف نمی‌شود اعتنا کرد. اولاً در هیچ کتاب شرح حالی یا نام این شخص (ابوالقاسم کوفی زیدی) اصلاً ذکر نشده یا اگر ذکر شده همه با کلمه‌ای واحد از او تعبیر کرده‌اند و او را کوفی غالی فاسد المذهب معرفی کرده‌اند. ابوالقاسم کوفی زیدی در سال 370 هجری در راه شیراز فوت شده است. 🔹پس اولین ضعف این باور (که حضرت زهرا (س) تنها دختر پیامبر (ص) بوده) غالی بودن کهن‌ترین قائل آن است. اما همچنین اخبار متعددی از امام باقر و صادق (ع) در کتاب «قرب الاسناد» و «بصائر الدرجات» درباره فرزندان پیامبر (ص) از خدیجه (س) داریم که نام آن سه دختر آمده است. در تعبیری آمده «هن بنات رسول الله من خدیجه» و در تعبیر دیگر آمده «هن بنات خدیجه من رسول الله». همچنین در کتاب خصال مرحوم شیخ صدوق نیز آنها جزو دختران پیامبر شمرده شده‌اند. 🔹در نتیجه، حضرت زهرا (س) چهارمین دختر پیامبر (ص) است. فاطمه (س) چهارمین و کوچک‌ترین دختر حضرت خدیجه (س) است. سه دختر دیگر پیش از بعثت به اسلام و چهارمی پس از بعثت به اسلام به دنیا آمده‌اند. 🔹لذا کسانی که می‌گویند حضرت زهرا (س) تنها دختر پیامبر (ص) بوده اخبار معتبر ائمه (ع) را رها کرده‌اند و سراغ ابوالقاسم کوفی زیدی غالی المذهب رفته‌اند. برگرفته از مصاحبۀ استاد با سایت شفقنا ✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) https://eitaa.com/Hadi8243 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
هدایت شده از صوفی پژوهی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅جایگاه عرفانی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها 🎥 🌟 "نزول جبرئیل بر حضرت زهرا سلام الله علیها" 🔸 گزیده‌ای از بیانات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) 💢در تذکره هایی که صوفیه نگاشته و نام مردان و زنان صوفی را آورده اند، نام زنان برجسته ای (طبق روایات این زنان به کمال رسیده اند)همچون حضرت خدیجه و حضرت فاطمه و مریم و آسیه سلام الله علیهم، خالی است ❓❓چرا نام حضرت زهرا سلام الله علیها در این تذکره های صوفیانه مطرح نشده، در صورتی که در امت پیامبر خاتم صلی الله علیها، تنها زنی است که حضرت جبرئیل علیه السلام بر او نازل گشته و با او هم کلام شده است، این بانوی واجب التکریم است که از جانب پدر عظیم الشأنش، لقب حوراء الانسیه داده شد. 🔵صوفی پژوهی https://eitaa.com/sufi110
محبوب ترین زنان نزد رسول اکرم (ص) فاطمه (س) بود/ تأثیر زنِ آگاهِ با فضلیت در تمام شئون جامعه جلوه می کند 🔸
پایگاه اطلاع رسانی اسراء: 
به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و روز زن فرازهایی از فرمایشات حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی را از نظر می گذرانیم. 🔸 دربارهٴ حضرت زهرا (علیها السلام) سخن گفتن سَهل و ممتنع است، سُهولتش برای است و امتناع و صعوبت آن برای عمق و ژرفای غیر قابل غوص و شنای آن می باشد. 🔸پیامبر گرامی (صلی الله علیه و آله و سلم) که خود حبیب خداست، دوستی آن حضرت تعیین کننده محبوبیت انسان ها نزد خداست و در حدیث دیگر چنین آمد: «... و کانَتْ إذا دَخَلَتْ علی النبی (صلی الله علیه و آله و سلم) قامَ إِلیها فَقَبَّلها وَ أَجلَسَها فی مَجلسِهِ»؛ ... در حدیث مزبور نیامد «قامَ لَها» بلکه چنین می ‏گوید: «قام اِلیها»، میان این دو تعبیر فرق عمیقی است... .
هادیان هدایت
محبوب ترین زنان نزد رسول اکرم (ص) فاطمه (س) بود/ تأثیر زنِ آگاهِ با فضلیت در تمام شئون جامعه جلوه می
در اُسوه قرار دادن آن بانو فرقی بین زن و مرد نیست؛ یعنی مردانِ سالکِ کوی وَلا موظف‏ اند به آن حضرت (علیها السلام) اقتدا نمایند چنان‏که زنان سالک کوی صفا مکلف اند به حضرت امیرالمؤمنین(علیه ‏السلام) تأسّی نمایند زیرا بسیاری از وظایف دینی مشترک بین زن و مرد است که مهمترین آن ها را عقائد، علوم، فضایل نفسانی تشکیل می دهد و در وظایف اختصاصی نیز هر کدام از آن دو معصوم، همتای هم دستورهای لازم داده اند. ایشان ادامه دادند: دربارهٴ حضرت زهرا (علیها السلام) سخن گفتن سَهل و ممتنع است، سُهولتش برای فراوانی فضیلت است و امتناع و صعوبت آن برای عمق و ژرفای غیر قابل غوص و شنای آن می باشد. معظم له خاطرنشان کردند: در جوامع اسلامی آمده است که محبوب ترین زنان نزد رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فاطمه (علیها السلام) و محبوب ترین مردان نزد آن حضرت (صلی الله علیه و آله و سلم)، امیرالمؤمنین (علیه ‏السلام) بود.[1] البته معلوم است پیامبر گرامی (صلی الله علیه و آله و سلم) که خود حبیب خداست، دوستی آن حضرت (صلی الله علیه و آله و سلم) میزان تعیین کنندهٴ محبوبیت انسان ها نزد خداست و در حدیث دیگر چنین آمد: ... و کانَتْ إذا دَخَلَتْ علی النبی (صلی الله علیه و آله و سلم) قامَ إِلیها فَقَبَّلها وَ أَجلَسَها فی مَجلسِهِ[2]؛ یعنی هر وقتی فاطمه (علیها السلام) وارد می شد، رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) از جای خود برمی‏ خواست و به سوی حضرت زهرا (علیها السلام) می رفت و او را می بوسید و به جای خود می‏ نشاند. نکتهٴ مهمّ آن است که در حدیث مزبور نیامد قامَ لَها بلکه چنین می ‏گوید: «قام اِلیها»، میان این دو تعبیر فرق عمیقی است. ایشان ابراز داشتند: قطعا چنین انسان کامل مظهر مِهر و قهر خداوند می شود که رضای او بمنزلهٴ رضای پیامبر گرامی (صلی الله علیه و آله و سلم) و در نتیجه به مثابهٴ رضای خداوند است و غضب او به منزلهٴ غضب رسول مکرّم (صلی الله علیه و آله و سلم) و در نتیجه به مثابه خشم خدای سبحان خواهد بود. ایشان با اشاره به رسالت زنان در جامعه اسلامی تصریح داشتند: رسالت زنان گرانقدر جامعهٴ برین آن است که هم علوم اسلامی را فراگیرند و هم در نشر آن کوشا باشند تا اصالت مادری را همتای اصول دیگر پاسداری کنند و عواطف پاک را که از بهترین ودایع الاهی نسبت به زن است، از هوس مداری سالم نگه دارند و نیازهای مربوط به خویش را با دست توانمند خود برطرف کنند، تا تماس با نامحرم و ارتباط با بیگانه لازم نیاید. آیت الله العظمی جوادی آملی تاکید داشتند: حضور زنان در انقلاب و دفاع مقدس، سند گویای شایستگی زن برای شرکت در مجامع مذهبی، سیاسی، اجتماعی است. شاید به همین مناسبت امام صادق (علیه ‏السلام) فرموده اند: اَکثرُ الخیر فی النساء[3]؛ یعنی بیشترین خیرها در زنان است. پرهیز از تجمّل‏ گرایی و اشتیاق به ساده‏ زیستن، فضیلت اخلاقی زنانِ وارسته است که نه تنها آنها را از لَوث هجوم فرهنگِ مبتذل پاک نگه می دارد، بلکه مردان را هم از آلودگی می رهاند. تأثیر زنِ آگاهِ با فضلیت در محدودهٴ خانواده یا محل کار خلاصه نمی‏ شود، بلکه در تمام شئون جامعه جلوه می کند. معظم له ادامه دادند: انتظار می رود زنان هوشمند مسلمان در فراگیری علوم اسلامی قصور نکنند و از تهذیب روح غفلت نورزند و در تربیت فرزندان صالح ساعی باشند و در همسر داری ساده ‏زیستن را رعایت کنند و در تمام صحنه‏ های لازم سیاسی و اجتماعی که مایهٴ تقویت نظام اسلامی است، در کمال عفاف و حجاب حاضر باشند، تا به خاندان عصمت و طهارت (علیهم ‏السلام) اقتدا کرده و به اسوهٴ همهٴ انسان های صالح یعنی حضرت فاطمه (علیها السلام) و زینب (علیها السلام) تأسّی کرده باشند. منبع: پیام حضرت آیت الله جوادی آملی (حفظه الله) به مناسبت گردهمایی میلاد حضرت فاطمه(سلام ‏الله‏ علیها) ، سروش هدایت، ج1، ص 226 پاورقی: [1] ـ جامع الاصول، ج 9، ص 125. [2] ـ همان، ص 131؛ بحار الانوار، ج 37، ص 71، روایت 38. [3] ـ من لا یحضره الفقیه، ج 3، ص 385.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا