eitaa logo
هادی Hadiiee🇵🇸
3هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
551 ویدیو
46 فایل
🌿اینجا دل🤍 آرام میگیرد🌿 پیرامون مسائل اعتقادی، مذهبی و توصیه ها... همراه با مسابقات و جوایز🏆 ادمین کانال: @Masjed_awz ادمین تبلیغات: @aMahdism
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بوی صبحانه مےآید عطرچایے صفای سفره صبح چند لقمه زندگے کافیست تا انرژی جاودانگے در وجودمان شکوفا شود صبحتون بخیر روزتون شـــــــاد https://eitaa.com/joinchat/3117482264Cd043bccaa1
‼️ میشه شرایط وجوب حج رو بگید ؟! ✅ شرایط وجوب حج طبق نظر فقها این موارد هست : 1⃣ شخص بالغ و عاقل باشه 2⃣ برای حج مجبور نشه کار واجبی رو که اهمیتش بیشتره ترک کنه یا کار حرامی رو که ترک اون مهم تر هست مرتکب بشه 3⃣ مستطیع باشه که این استطاعت اقسامی داره : ۱ . بدنی (صحت و توانایی) ۲ . طریقی (باز بودن و امنیت راه) ۳ . زمانی (داشتن زمان کافی) ۴ . مالی یعنی داشتن : . هزینه رفت و برگشت به حج . ضروریات زندگی . شغل یا مال یا راه کسب دیگه ای که وقت برگشت به سختی زندگی نکنه ! 📙 منبع : درسنامه فقه . محمد حسین فلاح زاده https://eitaa.com/joinchat/3117482264Cd043bccaa1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. . . حٺۍٰ همیݩ اندازه...🙃 : « شیعیان ما به اندازه آب خوردنی، ما را نمی خواهند، اگر بخواهند دعا می کنند و فرج ما می رسد ». https://eitaa.com/joinchat/3117482264Cd043bccaa1
💠 مفاتیح الحیات 🔸 امام باقر(علیه السلام) می‌ فرماید: در یادگیری دانش بر یکدیگر پیشی گیرید. به خدا سوگند یک حدیث درباره حلال و حرام كه از شخص راستگویی فراگیرید، از دنیا و طلا و نقره آن بهتر است.[1]🌺 [1] . تَنازَعُوا فِى طَلَبِ الْعِلْمِ وَ الَّذِى نَفْسِى بِیدِهِ لَحَدِیثٌ وَاحِدٌ فِى حَلالٍ وَ حَرَامٍ تَأْخُذُهُ عَنْ صَادِقٍ خَیرٌ مِنَ الدُّنْیا وَ مَا حَمَلَتْ مِنْ ذَهَبٍ وَ فِضَّةٍ... (مستطرفات السرائر، ص645). 📚 ص 82 پ ن: تا میتونیم علم های مفید رو کسب کنیم و وقت برای علم لاینفع هدر ندیم🌸 🆔 https://eitaa.com/joinchat/3117482264Cd043bccaa1
50381یا-صاحب-الزمان-سلام.m4a
5.19M
✍🏻 یا صاحب الزمان سلام 🔗 عجل الله تعالی فرجه 🎗️کربلایی https://eitaa.com/joinchat/3117482264Cd043bccaa1
‼️ ما مثل طایفه و گروهی هستیم که رئیس خود را حبس نموده است و در بلایا ، خود تصمیم جنگ و یا صلح را اتخاذ می کند ! خودمان کرده ایم و اجازه نمی دهیم بیاید قضایا را حل کند ؛ با این که می دانیم اگر بیاید ، می تواند مشکلات را حل کند ، ولی باز او را محبوس کرده ایم ! ❇️ بنابراین اگر میلیون ها نفر هم با او موافق باشند ، او مثل شخص وحید و تنهاست که هیچ ناصر و معین و یار و یاوری ندارد ! زیرا ما در بیداری درست به وظیفه خود عمل نمی کنیم ، با این حال منتظر هستیم که بیدار شویم و تهجّد به جا آوریم . اگر توفیق شامل حال انسان گردد ، از خواب بیدار می شود و مشغول تهجّد می گردد ، ولی اگر توفیق نباشد ، چنانچه بیدار هم بشود ، از آن ها بهره نمی برد ! 📘 کتاب حضرت حجت (عج الله تعالی فرجه الشریف) 🔶 اشارات و بیانات حضرت آیت الله العظمی بهجت در مورد حضرت ولی عصر https://eitaa.com/joinchat/3117482264Cd043bccaa1
پيامبر اکرم(صلى الله عليه و آله) به امیرالمومنین امام على (عليه السلام) فرمود : لا يُحِبُّكَ إلّا مؤمنٌ ، ولا يُبغِضُكَ إلّا منافقٌ . تو را جز مؤمن دوست ندارد و جز دشمنت نمى دارد. 📖 كنز العمّال 32878 https://eitaa.com/joinchat/3117482264Cd043bccaa1
عن أبی ذر: سمعت رسول الله صلی الله علیه وآله یقول لعلی علیه السلام: إنَّ اللهَ أخَذَ مِیثاقَ المُؤْمِنینَ عَلی حُبِّک، وَ أخَذَ مِیثاقَ المُنافِقینَ عَلی بُغْضِک. وَ لَوْ ضَرَبْتَ خَیشُومَ المُؤْمِنِ ما أبْغَضَک، وَ لَوْ نَثَرْتَ الدَنانِیرَ عَلی المُنافِقِ ما أحَبَّک. یا عَلِی، لایحِبُّک إلّا مُؤْمنٌ، وَ لایبْغِضُک إلّا مُنافِقٌ. از ابوذر روایت است که گفت: شنیدم رسول خدا صلی الله علیه وآله به علی علیه السلام فرمود: خداوند به دوستی تو از مؤمنان پیمان گرفته و نیز بر دشمنی تو از منافقان پیمان گرفته و اگر تو (با شمشیرت) بر بینی مؤمنی ضربه وارد کنی تو را دشمن نخواهد داشت و دل آزرده نخواهد شد. و چنانچه دینارها را به پای منافق بریزی تو را دوست نخواهد داشت. ای علی! تو را دوست نمی دارد مگر مؤمن (به خدا و رسول) و با تو دشمنی نمی کند مگر دورو و منافق. و از ابو سعید خدری نقل شده که گفت: «ما گروه انصار همواره منافقان را به دشمنی آنها نسبت به علی بن ابی طالب می شناختیم.» سنن ترمذی، 635: 5/ 3717؛ تاریخ دمشق (ترجمة الامام علی علیه السلام)، 220: 2/ 718؛ تاریخ الخلفاء، 202؛ فضائل الصحابة ابن حنبل، 639: 2/  https://eitaa.com/joinchat/3117482264Cd043bccaa1
اللَّهُ مَوْلاکُمْ وَ هُوَ خَیْرُ النَّاصِرینَ خدا سرپرست شماست و او بهترین یاری دهندگان است:)🌱 _آل عمران ۱۵۰ https://eitaa.com/joinchat/3117482264Cd043bccaa1
💠 مفاتیح الحیات 🔸 امام رضا (علیه السلام) می ‌فرماید: خدا رحمت كند بنده ‌ای را كه امر ما را زنده بدارد. راوی پرسید: چگونه امر شما را زنده كند؟ آن حضرت فرمود: علوم ما را فراگیرد و به مردم بیاموزد، چرا كه مردم اگر ما را بدانند از ما پیروی می ‌كنند.[1] [1] . رَحِمَ اللَّهُ عَبْداً أَحْیا أَمْرَنَا، فَقُلْتُ لَهُ: فكَیفَ یحْیى أَمْرَكُمْ؟ قَالَ: یتَعَلَّمُ عُلُومَنَا وَ یعَلِّمُهَا النَّاسَ، فَإِنَّ النَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ كَلامِنَا لاتَّبَعُونَا... (معانی الاخبار، ص180). 📚 ص 82 و 83 پ ن:علوم ما؟! به نظرتون کدوم علوم مدنظرشونه؟!🤨 🆔https://eitaa.com/joinchat/3117482264Cd043bccaa1
1_3323625476.mp3
1.46M
استاد قرائتی.. پیامبر فرمودند من نه از کفار می ترسم نه از مؤمنين.. هشدار خطر نفاق مارا تهدید میکند ظاهر‌و باطن را یکی کنیم، با خدا و اطرافیانمان صاف و یکرنگ باشیم... خطر نفاق همه را تهدید می‌کند(: مراقب باشیم.. https://eitaa.com/joinchat/3117482264Cd043bccaa1
ranaii-shahadat-imamjavad-1401-5.m4a
6.65M
✍🏻 جوادی و کرم داری 🔗شهادت علیه السلام 🎗️کربلایی https://eitaa.com/joinchat/3117482264Cd043bccaa1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام صبح یعنی آغاز ؛ آغاز یک عبور و دریچه یک سلام ... گوش کن! در نبض کودکانه‌ی صبح، این راز برکت است که می‌نوازد ؛ به حرکت سلام کن ... https://eitaa.com/joinchat/3117482264Cd043bccaa1
‼️ آقا کسی برای حج ثبت نام کرده و مستطیع تشرف به خانه خداست ؛ حالا اگه پول رفتن به حج رو صرف جهیزیه فقرا کنه بهتره یا حج رو به جا بیاره ؟! ✅ اگه مکلف مستطیع باشه واجبه که به حج مشرف بشه و کمک به فقیر جای اون رو نمی گیره ؛ البته بسیار شایسته و خوبه که به مقدار توان ، برای جهیزیه فقرا هم کمک بشه 🔶 بر اساس استفتاء از مقام معظم رهبری (leader_ahkam@) https://eitaa.com/joinchat/3117482264Cd043bccaa1
✅ امیرالمومنین على علیه‌السلام: إِنَّ الْمُؤْمِنَ إِذا نَظَرَ اعْتَبَرَوَ الْمُنافِقُ إِذا نَظَرَ لَها؛ نگاه مؤمن عبرت‌آميز و نگاه منافق سرگرمى است. 📚 تحف العقول ص۲۱۲ https://eitaa.com/joinchat/3117482264Cd043bccaa1
💠 مفاتیح الحیات 🔸 پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) می ‌فرماید: نخستین كلمه ‌ای كه به زبان كودكانتان می ‌آورید كلمه لا اله الا الله [: توحید] باشد.[1]☘ امام باقر (علیه السلام) می ‌فرماید: امیرمؤمنان (علیه السلام) به فرزندانش فرمان می ‌داد تا قرآن بخوانند.[2] رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) می ‌فرماید: حق دختر بر پدر است كه سوره نور را به او بیاموزد.[3]🌻 [1] . اِفْتَحُوا عَلَی صِبْیانِكُمْ أَوَّلَ كَلِمَةٍ لا إِلَهَ إِلاَّ اللَّهُ... (كنز العمال، ج16، ص441). [2] . ... كَانَ أمیرُالمؤمِنینَ A لَیأْمُرُ وَلدَه بِقِرَاءَةِ الْمُصْحَفِ (مستطرفات السرائر، ص645). [3] . حَقُّ الْوَلَدِ عَلَی وَالِدِهِ... إِذَا كَانَتْ أُنْثَی أَنْ... یعَلِّمَهَا سُورَةَ النُّورِ... (الكافى، ج6، ص49). 📚 ص 83 پ ن: به یکدیگر علوم توحیدی و اسلامی بیاموزیم که هیچ علمی بالاتر از علم دین نیست🌹 🆔https://eitaa.com/joinchat/3117482264Cd043bccaa1
ツ 👈 🌷آیت الله کشمـــیری (ره): برای مادی به امام جــــواد علیه السلام متوسل شوید روزی یک سوره یـس بخوانید و به امام جــواد علیه‌السلام هدیه کنید. https://eitaa.com/joinchat/3117482264Cd043bccaa1
💠 مفاتیح الحیات 🔸 امام باقر (علیه السلام) می ‌فرماید: در یادگیری [علوم دینی] بر یكدیگر پیشی گیرید؛ به خدا سوگند! هر آینه یك حدیث كه در حلال و حرام از شخص راستگویی فراگیرید از دنیا و طلا و نقره آن بهتر است و این همان سخن خداست كه فرمود: آنچه را رسول خدا به شما دستور داد بجا آورید و از آنچه شما را بازداشت دست بردارید.[1] [1] . تَنازَعُوا فِى طَلَبِ الْعِلْمِ وَ الَّذِى نَفْسِى بِیدِهِ لَحَدِیثٌ وَاحِدٌ فِى حَلالٍ وَ حَرَامٍ تَأْخُذُهُ عَنْ صَادِقٍ خَیرٌ مِنَ الدُّنْیا وَ مَا حَمَلَتْ مِنْ ذَهَبٍ وَ فِضَّةٍ وَ ذَلِكَ انّ الله عَزّ وَجلّ یقولُ: ﴿ما ءاتـٰكُمُ الرَّسولُ فَخُذوهُ و ما نَهـٰكُم عَنهُ فَانتَهوا﴾ [سورهٴ حشر، آیهٴ 7] (مستطرفات السرائر، ص645). 📚 ص 83 پ ن:هر روز حداقل یک حدیث از معصومین (علیهم السلام) بخوانیم و سعی کنیم به اون عمل کنیم💯 🆔https://eitaa.com/joinchat/3117482264Cd043bccaa1
روی عن محمد بن علیٍ الجواد علیهماالسلام قال: «لَا تَکُنْ وَلِیّاً لِلَّهِ فِی الْعَلَانِیَةِ عَدُوّاً لَهُ فِی السِّرِّ.» در بین رذائلی که انسان به آن مبتلا می ‏شود و در معارف ما حتّی بیش از کفر نسبت به آن نکوهش شده، مسأله نفاق است که از آن به دورویی تعبیر می‏ کنیم. نفاق گاهی در ارتباط با مخلوق است؛ مثلاً کسی روابطی منافقانه با افراد داشته باشد و در علن اظهار دوستی ولی از آن ‏طرف در خفاء دشمنی کند. امّا گاهی نفاق با خالق است، نه با مخلوق! البتّه با خالقش منافقانه عمل می‏ کند، برای بهره‏ کشی از مخلوق. امام جواد در این روایت کوتاه می‏ فرمایند: «لَا تَکُنْ وَلِیّاً لِلَّهِ فِی الْعَلَانِیَةِ». تو از آنهایی نباش که در ظاهر و علن طوری خودشان را جلوه می ‏دهند که از دوستان خدا هستند، آدم متدیّن و خوبی هستند، امّآ در خفا دشمن خدایند! به تعبیر ساده، از کسانی نباش که در علن و مقابل مردم، جانماز آب می‏ کشند، امّا در خفاء خلاف شرع می‏ کنند، «وَلِیّاً لِلَّهِ فِی الْعَلَانِیَةِ عَدُوّاً لَهُ فِی السِّرِّ». «عَدُوّاً لَهُ»، یعنی دشمنی با خدا. سرپیچی از فرمان خدا در خفاء دشمنی با خدا است دیگر. از این افراد نباش. این انسان بدترین فرد است. یک وقت شخصی با مردم منافقانه عمل می‏ کند، مثلاً مقابل رویش می‏ گوید: من خیلی با شما کذا و فلان، بعد پشت سرش بد می‏ گوید و منافقانه عمل می‏ کند و دورویی می‏ نماید که این دورویی با شخص مخلوق است. بدتر از این، دورویی با خالق است که در علن اظهار تدیّن و دوستی با خدا می‏ کند امّا در خفاء کارهایی که می‏ک ند خلاف شرع است، «عَدُوّاً لَهُ فِی السِّرِّ». حضرت می‏ فرمایند: از این‏ها نباش. کار این سنخ افراد، در قیامت سخت‏تر از کفّار است. چون این‏طور نیست که کفّار را از این‏جا که می ‏برند یک سر در آتش جهنم بیاندازند. یک وقت اشتباه نکنید! چون بعضی از کفّار مستضعف ‏اند. استضعاف یعنی چه؟ یعنی حقّ به اینها نرسیده. اگر شعار حق هم بوده امّا کسی برایشان تبیین نکرده است. در روایات داریم: هنگام مرگ حقّ را به اینها عرضه می‏ کنند، اگر قبول کرد، همین کافر بهشتی می‏ شود، اگر قبول نکرد، معلوم می ‏شود با خدا دشمنی دارد و لذا راه و مسیرش جهنّم می ‏شود. ولی منافق‏ این‏طور نیست و کارشان سخت ‏تر از کافران است. در قرآن هم آیات بیشتری در نکوهش منافقین آمده است. در قرآن در مورد منافق، منافقین و منافقات هست امّا راجع به کفّار، کافرین و کافرات نداریم و فقط کلمة کافر آمده است. لذا انسان باید خیلی مراقب باشد تا در جامعه از نظر دینی، بیش از آنچه که هست، خودش را جلوه ندهد. حواست جمع باشد! این نفاق با خداست. https://eitaa.com/joinchat/3117482264Cd043bccaa1
💠درباره برهان نظم مفصل صحبت کردیم. هم از منظر عقل استدلال کردیم و هم به آیات و روایات اشاره کردیم. خب وقتشه که بریم سراغ برهان بعدی اثبات خدا. تا اینجا ۲تا از براهین اثبات وجود خدا را گفتیم یعنی برهان فطرت و برهان نظم. 💪 خب میرسیم به برهان سوم یعنی برهان وجود و امکان: 🔺این برهان یکی از بهترین و کامل ترین برهان های اثبات وجود پروردگار هست. خودم‌که خیلی این برهان رو دوست دارم.😊 🔺این برهان رو با اسم برهان امکان،برهان سینوی و...هم میشناسن. 🔺برهان وجود و امکان از اون دست براهینی هست که اصلا ماله ما مسلمونا هست یعنی ابتکارش با فلاسفه مسلمان بوده برعکس بعضی از براهین که اولین بار شاید یک مسیحی اون رو بیان کرده باشه. 💠خب قبل از ورود به برهان وجوب و امکان لازمه یه سری الفاظ رو توضیح بدیم خدمتتون. 1⃣واجب الوجود: اون موجودی رو میگن واجب الوجود که وجودش قائم به غیر نباشه. به تعبیر روشن تر یعنی برای وجود داشتن نیازمند کس دیگه ای نباشه . این واجب الوجود خصوصیاتی داره مثل ازلی بودن و ابدی بودن... که یعنی هیچوقت بوجود نیومده و هیچوقت از بین نمیره. همیشه هست...😎 2⃣ممکن الوجود: اون موجودی که فقر وجودی داره یعنی در وجودش نیازمند یک موجود دیگه هست که اون رو بوجود بیاره. ممکن الوجود بنده ی خدا نه ازلی هست و نه ابدی یعنی یک موجود فانی هست مثل من و شما😔 3⃣دور فلسفی: حقیقتی که همه به اون معتقدیم اینه که هر معلول و پدیده ای برخواسته از وجود یک علت هست.و تا علت نباشه ،معلول هم نخواهد بود. خب این علت قطعا باید چیزی غیر از خود معلول باشه. به عنوان مثال نباید علت وجود یک میز ناهار خوری خود اون میز باشه بلکه باید یک موجودی غیر از خودش باشه ،یعنی نجار. دور فلسفی یعنی اینکه علت و معلول هر ۲ یکی باشن.مثلِ مثال میز ناهارخوری. که عقلا دور فلسفی محال هست.... 4⃣تسلسل: تسلسل هم مثل دور فلسفی محاله. برای تسلسل یه مثال میزنم.... مسابقه اتومبیلرانی🏎 فرض کنید داخل این مسابقه ماشین شماره ۱ حرکتش رو منوط به حرکت ماشین شماره ۲ بکنه. شماره ۲ حرکتش رو منوط به حرکت شماره ۳. شماره ۳،به شماره ۴. شماره ۴،به شماره ۵ و .... خب با چه فرضی امکان حرکت ماشین شماره ۱ وجود داره؟ با این فرض که تعداد ماشین ها بی نهایت نباشه و به یک جایی ختم بشه. چون اگه بی نهایت تعدادِ ماشین ها باشه بدیهیه که هرگز ماشین شماره ۱ حرکت نخواهد کرد همون‌طور که باقی ماشین ها حرکت نمیکنن چون همیشه حرکت یک ماشین منوط شده به حرکت یک ماشین دیگه که اونم حرکتش منوط به یک ماشین دیگه هست الی آخر. اما اگه مثلا تعداد ماشین ها ۵۰ تا باشه و بازهم حرکت ماشین ها به حرکت همدیگه منوط بشه ،ماشین ها حرکت خواهند کرد.چون یکجایی میرسیم به ماشین شماره ۵۰ که ماشینی پشت سرش نیست و اون علت شروع مسابقه خواهد بود و حرکتش منوط به حرکت دیگری نیست. تسلسل در علت و معلول هم به همین شکله. یعنی در سلسله ی علل شما باید یکجایی توقف کنید و بگید خب اینجا ابتدای سلسله هست و قبل از این علت،علت دیگری نبوده. میدونید لازمه ی پذیرفتن تسلیل چیه؟🤔 🔺اینکه هیچ معلول و پدیده ای بوجود نیاد مثل همین مسابقه ی اتومبیلرانی که تا وقتی تعداد ماشین ها(شما بخوانید علت ها) بی نهایت بود آب از آب تکون نخورد اما همینکه تعدادشان محدود شد به ۵۰ تا،حرکت کردند. واسه همینه که میگیم تسلسل محاله عقلیه✅ ان‌شاءالله پست های بعدی درباره خود برهان میگیم😊✋ https://eitaa.com/joinchat/3117482264Cd043bccaa1
شاید یکم متن زیاد شد اما رو سعی کردیم به زبان ساده بیان کنیم نظرتون درباره پیام های چیه؟ لطفا نظرتون رو بگید👇 @sharid14
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام صبح بخیر زندگی شیرین است مثل شیرینی یک روز قشنگ زندگی زیبایی است مثل زیبایی یک غنچه باز زندگی تک تک این ساعتهاست زندگی چرخش این عقربه هاست ... https://eitaa.com/joinchat/3117482264Cd043bccaa1
‼️ همونطور که می دونید ، بر مکلف واجبه در احکام و مسائل شرعی از مجتهد اعلم و عادل تبعیت بکنه ؛ حالا اگه کسی چند سال بدون مرجع تقلید اعمالش رو انجام داده ، آیا این اعمال باطله ؟! ✅ پاسخ اینه که در صورتی اعمالش صحیحه که بدونه اعمال رو مطابق با واقع یا فتوای مجتهدی که فعلا وظیفه اش تقلید از او هست ، انجام داده باشه 🔶 برگرفته از استفتائات دفتر حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی https://eitaa.com/joinchat/3117482264Cd043bccaa1
💠 مفاتیح الحیات 🔸 پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) درباره احكام ارث می‌ فرماید: مسائل ارث را فرا بگیرید و آن را به مردم بیاموزید، چرا كه من از دنیا خواهم رفت... و فتنه‌ ها تا جایی آشكار می ‌شود كه دو نفری كه در موضوع ارث اختلاف دارند كسی را نمی‌ یابند كه میانشان فصل خصومت كند.[1] [1] . تَعَلَّمُوا الْفَرَائِضَ وَعَلِّمُوهَا النَّاسَ، فَإِنِّى إمْرُئٌ مَقْبُوضٌ، ... وَتَظْهَرُ الْفِتَنُ حَتَّی یخْتَلِفَ الرّجُلان فِى فَرِیضَةٍ لا یجِدَانِ مَنْ یفْصِلُ بِینَهُمَا (عوالی اللئالی، ج3، ص491). 📚 ص 84 پ ن:🔸احکام ارث را دریابیم🔸 🆔https://eitaa.com/joinchat/3117482264Cd043bccaa1